Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pád boeingu v Rostově zřejmě zavinil chaos pilotů, tvrdí vyšetřovatelé

K březnové havárii boeingu společnosti FlyDubai v Rostově na Donu, která si vyžádala 62 obětí na životech, vedla nejspíše chyba pilotů. „Posádka se nedokázala vyznat v situaci a přijmout správné rozhodnutí,“ uvedla o předběžných závěrech vyšetřování Mezistátního leteckého výboru (MAK) agentura Interfax.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a86r69o15s62l91a25v 15J18a34k51u83b57o96v 8272595985937

nejak sa im tam mnozia tie chyby pilotov... Jaroslavl, Polska delegacia, teraz toto...

0/0
9.4.2016 17:38

J11i73n33d52ř70i86c18h 18T90ů52m37a 1934222977798

Nevím, zda je to vina novinářů nebo vyšetřovací komise, ale takto podaný závěr vyšetřování je nebetyčný nesmysl. Go around, neboli přerušené přistání (přiblížení) je standardní technika pilotáže používaná, pokud letoun nemůže přistát z důvodů: a) např. překážky na dráze, b) v určené poloze a výšce není vizuální kontakt s přistávací drahou, c) přiblížení na přistání není stabilizované, tj. neodpovídá (není možno udržet) trajektorie přiblížení, nebo přibližovací rychlost nebo konfigurace (klapky, podvozek atd. letadla. To, že posádka přerušila za extrémního počasí dvakrát přiblížení rozhodně neukazuje na to, že byla v chaosu. Přerušení ve výšce 400 m a vystoupání do 900 m výšky ukazuje, že i druhý go around proběhl pravděpodobně v pořádku. Nepochopitelné je potlačení v této výšce, ale to samo o sobě by k pádu rozhodně nevedlo, naopak by se zvýšila rychlost a tím stabilita a řiditelnost letounu. Jediné, co snad mohlo nastat, že by před dosažením této výšky posádka letoun "přetáhla", snížila rychlost letu až na hranici pádu a to se (pozdě) snažila napravit potlačením výškového kormidla. To by ale komise musela snadno zjistit z údajů letových zapisovačů a také výška 900 m by za normálních okolností měla stačit k vybrání pádu.

+1/0
8.4.2016 22:27

P85e34t58r 65P81e34t23r 7902710920782

Piloti, jak jsem z článku pochopil přerušili přistání 2x a potom okamžité rozhodnutí přistát. Jinak rychlost větru nebyla závratná. Spíše zazmatkovali.

0/0
9.4.2016 6:16

J76i56n30d44ř23i12c16h 64T16ů16m47a 1894252827968

Okamžité rozhodnutí přistát z výšky skoro kilometr a nad letištěm? 8-o Dopravní letadlo není helikoptéra.

0/0
9.4.2016 10:37

J54i11ř71í 76S24c21h53a14u71e71r 5674935263695

No, to že novináři píší bludy, lži a výmysly je už zcela normální, nejenom v tomto případě, vždyť se tak i jmenuje tento plátek - lžidnes... Ale ta zmínka o "chaosu" asi patří k tomu, že v dřívějších "zprávách" se zmiňují o tom, že jeden pilot děla čehý a druhý hot...

0/0
9.4.2016 23:11

J81i60ř59í 91V19i60n87k55l38e35r 1861577910729

Blbost, to byl Putin. EU komise to říkala;-D

+2/0
8.4.2016 13:47

K47a44r42e81l 84V78l22k 7289940788

Tak, tak...;-)

0/0
8.4.2016 14:51

J67i33ř52í 57B72e54n17d89e94r 7283344862409

Na první místo se dostává verze o chaotickém počínání pilotů, neodpovídající nestandardní situaci.

To mi připomímá politiky řídící EU v době migrační vlny. :-)

+12/0
8.4.2016 11:03

K33a72t45e66ř54i43n51a 36V63ý60b40o34r36n35á 6210419899

To je výstižné. Bohužel my jsme v roli pasažérů :(

+6/0
8.4.2016 12:09

D74a63n64i79e33l 85S17p39á81č82i27l 8964622726483

Netahejte všude migranty. Už tak se o tom píše všude. Tento článek je o něčem jiném.

+2/−3
8.4.2016 12:12

A59r14c18h19e48r 22S66p84a53r51t14a71n 7229337460293

Článek je o něčem jiném, ale tohle je (zatím) svobodná diskuze a podle mne je to docela trefné přirovnání, tak běžte hejtovat jinam, třeba na náměstí :) Politiky EU lze opravdu přirovnat k těmto pilotům, chvíli krouží kolem horké kaše a pak vymyslí něco, co se dá přirovnat k sebevražednému střemhlavému letu. Bohužel se obávám že to není z hlouposti, ale zcela vědomé chování (otázkou je proč?). Za chvíli tu budeme mít bezvízový styk s Turkem.... A za dalších pár let to může být rovnou "schengen" s Tureckem... to bude ještě legrace :)

+5/0
8.4.2016 12:43

D94a57n14i53e69l 31S59p10á85č37i37l 8724592336393

Ano, je to svobodná diskuse, tak nechápu, proč mne posíláte jinam ;-)

0/−1
8.4.2016 12:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.