Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pád boeingu v Rostově zřejmě zavinil chaos pilotů, tvrdí vyšetřovatelé

K březnové havárii boeingu společnosti FlyDubai v Rostově na Donu, která si vyžádala 62 obětí na životech, vedla nejspíše chyba pilotů. „Posádka se nedokázala vyznat v situaci a přijmout správné rozhodnutí,“ uvedla o předběžných závěrech vyšetřování Mezistátního leteckého výboru (MAK) agentura Interfax.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a29r38o83s93l22a57v 19J10a51k97u95b66o39v 8562445675277

nejak sa im tam mnozia tie chyby pilotov... Jaroslavl, Polska delegacia, teraz toto...

0/0
9.4.2016 17:38

J35i64n13d75ř18i51c35h 47T83ů67m22a 1704702407358

Nevím, zda je to vina novinářů nebo vyšetřovací komise, ale takto podaný závěr vyšetřování je nebetyčný nesmysl. Go around, neboli přerušené přistání (přiblížení) je standardní technika pilotáže používaná, pokud letoun nemůže přistát z důvodů: a) např. překážky na dráze, b) v určené poloze a výšce není vizuální kontakt s přistávací drahou, c) přiblížení na přistání není stabilizované, tj. neodpovídá (není možno udržet) trajektorie přiblížení, nebo přibližovací rychlost nebo konfigurace (klapky, podvozek atd. letadla. To, že posádka přerušila za extrémního počasí dvakrát přiblížení rozhodně neukazuje na to, že byla v chaosu. Přerušení ve výšce 400 m a vystoupání do 900 m výšky ukazuje, že i druhý go around proběhl pravděpodobně v pořádku. Nepochopitelné je potlačení v této výšce, ale to samo o sobě by k pádu rozhodně nevedlo, naopak by se zvýšila rychlost a tím stabilita a řiditelnost letounu. Jediné, co snad mohlo nastat, že by před dosažením této výšky posádka letoun "přetáhla", snížila rychlost letu až na hranici pádu a to se (pozdě) snažila napravit potlačením výškového kormidla. To by ale komise musela snadno zjistit z údajů letových zapisovačů a také výška 900 m by za normálních okolností měla stačit k vybrání pádu.

+1/0
8.4.2016 22:27

P92e10t15r 41P14e14t32r 7532210890242

Piloti, jak jsem z článku pochopil přerušili přistání 2x a potom okamžité rozhodnutí přistát. Jinak rychlost větru nebyla závratná. Spíše zazmatkovali.

0/0
9.4.2016 6:16

J19i69n76d80ř79i74c97h 25T47ů82m68a 1604202857588

Okamžité rozhodnutí přistát z výšky skoro kilometr a nad letištěm? 8-o Dopravní letadlo není helikoptéra.

0/0
9.4.2016 10:37

J55i38ř88í 95S39c79h67a70u73e38r 5504135633225

No, to že novináři píší bludy, lži a výmysly je už zcela normální, nejenom v tomto případě, vždyť se tak i jmenuje tento plátek - lžidnes... Ale ta zmínka o "chaosu" asi patří k tomu, že v dřívějších "zprávách" se zmiňují o tom, že jeden pilot děla čehý a druhý hot...

0/0
9.4.2016 23:11

J13i21ř90í 85V92i41n64k70l12e86r 1461717550919

Blbost, to byl Putin. EU komise to říkala;-D

+2/0
8.4.2016 13:47

K52a33r49e93l 54V54l57k 7939630248

Tak, tak...;-)

0/0
8.4.2016 14:51

J59i44ř51í 97B13e52n38d71e44r 7123444702769

Na první místo se dostává verze o chaotickém počínání pilotů, neodpovídající nestandardní situaci.

To mi připomímá politiky řídící EU v době migrační vlny. :-)

+12/0
8.4.2016 11:03

K74a27t54e93ř84i35n12a 59V66ý34b74o28r49n87á 6560589189

To je výstižné. Bohužel my jsme v roli pasažérů :(

+6/0
8.4.2016 12:09

D63a18n57i76e35l 58S89p65á67č58i58l 5746375529573

Netahejte všude migranty. Už tak se o tom píše všude. Tento článek je o něčem jiném.

+2/−3
8.4.2016 12:12

A80r55c73h75e98r 60S72p67a61r64t91a19n 7759797620633

Článek je o něčem jiném, ale tohle je (zatím) svobodná diskuze a podle mne je to docela trefné přirovnání, tak běžte hejtovat jinam, třeba na náměstí :) Politiky EU lze opravdu přirovnat k těmto pilotům, chvíli krouží kolem horké kaše a pak vymyslí něco, co se dá přirovnat k sebevražednému střemhlavému letu. Bohužel se obávám že to není z hlouposti, ale zcela vědomé chování (otázkou je proč?). Za chvíli tu budeme mít bezvízový styk s Turkem.... A za dalších pár let to může být rovnou "schengen" s Tureckem... to bude ještě legrace :)

+5/0
8.4.2016 12:43

D80a22n35i48e35l 23S10p48á68č64i37l 5266765529833

Ano, je to svobodná diskuse, tak nechápu, proč mne posíláte jinam ;-)

0/−1
8.4.2016 12:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.