Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pád boeingu v Rostově zřejmě zavinil chaos pilotů, tvrdí vyšetřovatelé

K březnové havárii boeingu společnosti FlyDubai v Rostově na Donu, která si vyžádala 62 obětí na životech, vedla nejspíše chyba pilotů. „Posádka se nedokázala vyznat v situaci a přijmout správné rozhodnutí,“ uvedla o předběžných závěrech vyšetřování Mezistátního leteckého výboru (MAK) agentura Interfax.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a73r47o92s94l87a98v 98J82a43k38u66b20o53v 8832565225637

nejak sa im tam mnozia tie chyby pilotov... Jaroslavl, Polska delegacia, teraz toto...

0/0
9.4.2016 17:38

J31i80n53d62ř65i94c74h 27T78ů39m57a 1814772507858

Nevím, zda je to vina novinářů nebo vyšetřovací komise, ale takto podaný závěr vyšetřování je nebetyčný nesmysl. Go around, neboli přerušené přistání (přiblížení) je standardní technika pilotáže používaná, pokud letoun nemůže přistát z důvodů: a) např. překážky na dráze, b) v určené poloze a výšce není vizuální kontakt s přistávací drahou, c) přiblížení na přistání není stabilizované, tj. neodpovídá (není možno udržet) trajektorie přiblížení, nebo přibližovací rychlost nebo konfigurace (klapky, podvozek atd. letadla. To, že posádka přerušila za extrémního počasí dvakrát přiblížení rozhodně neukazuje na to, že byla v chaosu. Přerušení ve výšce 400 m a vystoupání do 900 m výšky ukazuje, že i druhý go around proběhl pravděpodobně v pořádku. Nepochopitelné je potlačení v této výšce, ale to samo o sobě by k pádu rozhodně nevedlo, naopak by se zvýšila rychlost a tím stabilita a řiditelnost letounu. Jediné, co snad mohlo nastat, že by před dosažením této výšky posádka letoun "přetáhla", snížila rychlost letu až na hranici pádu a to se (pozdě) snažila napravit potlačením výškového kormidla. To by ale komise musela snadno zjistit z údajů letových zapisovačů a také výška 900 m by za normálních okolností měla stačit k vybrání pádu.

+1/0
8.4.2016 22:27

P59e84t78r 31P46e64t66r 7582860650742

Piloti, jak jsem z článku pochopil přerušili přistání 2x a potom okamžité rozhodnutí přistát. Jinak rychlost větru nebyla závratná. Spíše zazmatkovali.

0/0
9.4.2016 6:16

J97i95n62d35ř46i77c19h 56T97ů67m19a 1614892897808

Okamžité rozhodnutí přistát z výšky skoro kilometr a nad letištěm? 8-o Dopravní letadlo není helikoptéra.

0/0
9.4.2016 10:37

J40i65ř27í 55S29c76h42a91u92e74r 5544985403855

No, to že novináři píší bludy, lži a výmysly je už zcela normální, nejenom v tomto případě, vždyť se tak i jmenuje tento plátek - lžidnes... Ale ta zmínka o "chaosu" asi patří k tomu, že v dřívějších "zprávách" se zmiňují o tom, že jeden pilot děla čehý a druhý hot...

0/0
9.4.2016 23:11

J80i94ř92í 76V85i72n38k62l21e79r 1691267120519

Blbost, to byl Putin. EU komise to říkala;-D

+2/0
8.4.2016 13:47

K96a58r42e53l 36V17l68k 7899760138

Tak, tak...;-)

0/0
8.4.2016 14:51

J84i17ř25í 32B69e28n32d89e79r 7643754262869

Na první místo se dostává verze o chaotickém počínání pilotů, neodpovídající nestandardní situaci.

To mi připomímá politiky řídící EU v době migrační vlny. :-)

+12/0
8.4.2016 11:03

K90a49t53e83ř32i61n51a 89V68ý62b39o62r73n38á 6240829389

To je výstižné. Bohužel my jsme v roli pasažérů :(

+6/0
8.4.2016 12:09

D15a95n27i53e29l 11S55p52á88č91i22l 5276445739733

Netahejte všude migranty. Už tak se o tom píše všude. Tento článek je o něčem jiném.

+2/−3
8.4.2016 12:12

A88r24c31h46e36r 13S24p60a26r49t25a74n 7779847950693

Článek je o něčem jiném, ale tohle je (zatím) svobodná diskuze a podle mne je to docela trefné přirovnání, tak běžte hejtovat jinam, třeba na náměstí :) Politiky EU lze opravdu přirovnat k těmto pilotům, chvíli krouží kolem horké kaše a pak vymyslí něco, co se dá přirovnat k sebevražednému střemhlavému letu. Bohužel se obávám že to není z hlouposti, ale zcela vědomé chování (otázkou je proč?). Za chvíli tu budeme mít bezvízový styk s Turkem.... A za dalších pár let to může být rovnou "schengen" s Tureckem... to bude ještě legrace :)

+5/0
8.4.2016 12:43

D47a89n94i22e85l 33S70p61á35č70i54l 5266655339463

Ano, je to svobodná diskuse, tak nechápu, proč mne posíláte jinam ;-)

0/−1
8.4.2016 12:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.