Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pád boeingu v Rostově zřejmě zavinil chaos pilotů, tvrdí vyšetřovatelé

K březnové havárii boeingu společnosti FlyDubai v Rostově na Donu, která si vyžádala 62 obětí na životech, vedla nejspíše chyba pilotů. „Posádka se nedokázala vyznat v situaci a přijmout správné rozhodnutí,“ uvedla o předběžných závěrech vyšetřování Mezistátního leteckého výboru (MAK) agentura Interfax.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a89r90o74s56l47a75v 59J19a69k44u15b33o93v 8962555815407

nejak sa im tam mnozia tie chyby pilotov... Jaroslavl, Polska delegacia, teraz toto...

0/0
9.4.2016 17:38

J49i61n25d39ř18i81c63h 69T42ů75m17a 1444852607388

Nevím, zda je to vina novinářů nebo vyšetřovací komise, ale takto podaný závěr vyšetřování je nebetyčný nesmysl. Go around, neboli přerušené přistání (přiblížení) je standardní technika pilotáže používaná, pokud letoun nemůže přistát z důvodů: a) např. překážky na dráze, b) v určené poloze a výšce není vizuální kontakt s přistávací drahou, c) přiblížení na přistání není stabilizované, tj. neodpovídá (není možno udržet) trajektorie přiblížení, nebo přibližovací rychlost nebo konfigurace (klapky, podvozek atd. letadla. To, že posádka přerušila za extrémního počasí dvakrát přiblížení rozhodně neukazuje na to, že byla v chaosu. Přerušení ve výšce 400 m a vystoupání do 900 m výšky ukazuje, že i druhý go around proběhl pravděpodobně v pořádku. Nepochopitelné je potlačení v této výšce, ale to samo o sobě by k pádu rozhodně nevedlo, naopak by se zvýšila rychlost a tím stabilita a řiditelnost letounu. Jediné, co snad mohlo nastat, že by před dosažením této výšky posádka letoun "přetáhla", snížila rychlost letu až na hranici pádu a to se (pozdě) snažila napravit potlačením výškového kormidla. To by ale komise musela snadno zjistit z údajů letových zapisovačů a také výška 900 m by za normálních okolností měla stačit k vybrání pádu.

+1/0
8.4.2016 22:27

P51e49t81r 85P86e47t19r 7572710200442

Piloti, jak jsem z článku pochopil přerušili přistání 2x a potom okamžité rozhodnutí přistát. Jinak rychlost větru nebyla závratná. Spíše zazmatkovali.

0/0
9.4.2016 6:16

J55i67n39d30ř20i48c11h 76T35ů45m36a 1104172377148

Okamžité rozhodnutí přistát z výšky skoro kilometr a nad letištěm? 8-o Dopravní letadlo není helikoptéra.

0/0
9.4.2016 10:37

J23i71ř67í 24S32c19h15a62u83e21r 5204685443315

No, to že novináři píší bludy, lži a výmysly je už zcela normální, nejenom v tomto případě, vždyť se tak i jmenuje tento plátek - lžidnes... Ale ta zmínka o "chaosu" asi patří k tomu, že v dřívějších "zprávách" se zmiňují o tom, že jeden pilot děla čehý a druhý hot...

0/0
9.4.2016 23:11

J91i89ř14í 93V62i24n34k48l31e37r 1151677600249

Blbost, to byl Putin. EU komise to říkala;-D

+2/0
8.4.2016 13:47

K11a50r41e54l 80V72l75k 7509430488

Tak, tak...;-)

0/0
8.4.2016 14:51

J10i38ř91í 82B27e20n51d13e79r 7843444402429

Na první místo se dostává verze o chaotickém počínání pilotů, neodpovídající nestandardní situaci.

To mi připomímá politiky řídící EU v době migrační vlny. :-)

+12/0
8.4.2016 11:03

K47a92t12e64ř90i43n62a 56V71ý93b14o22r51n66á 6390949689

To je výstižné. Bohužel my jsme v roli pasažérů :(

+6/0
8.4.2016 12:09

D79a57n50i14e64l 69S40p16á38č79i34l 5346815259833

Netahejte všude migranty. Už tak se o tom píše všude. Tento článek je o něčem jiném.

+2/−3
8.4.2016 12:12

A68r13c48h51e26r 81S41p87a86r76t16a34n 7789417600803

Článek je o něčem jiném, ale tohle je (zatím) svobodná diskuze a podle mne je to docela trefné přirovnání, tak běžte hejtovat jinam, třeba na náměstí :) Politiky EU lze opravdu přirovnat k těmto pilotům, chvíli krouží kolem horké kaše a pak vymyslí něco, co se dá přirovnat k sebevražednému střemhlavému letu. Bohužel se obávám že to není z hlouposti, ale zcela vědomé chování (otázkou je proč?). Za chvíli tu budeme mít bezvízový styk s Turkem.... A za dalších pár let to může být rovnou "schengen" s Tureckem... to bude ještě legrace :)

+5/0
8.4.2016 12:43

D56a43n98i36e93l 36S76p76á61č94i36l 5216195379733

Ano, je to svobodná diskuse, tak nechápu, proč mne posíláte jinam ;-)

0/−1
8.4.2016 12:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.