Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bulhaři se chystají nakupovat stíhačky, staré migy zmodernizují

Bulharská vláda schválila tři nové zbrojní programy v celkové hodnotě 1,4 miliardy dolarů. Chce za ně pořídit nové nadzvukové letouny, modernizovat dosluhující stíhačky MiG-29 a nakoupit také několik hlídkových plavidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a91n 36B47l92a35n45a 3496855184

No jo Bulhaři nemají chemika Kalouska, ten supersoniky MIG 29 vyměnil s Poláky za vrtulníky, za dluh u CCCP se letka mohla doplnit a nemusely se utrácet miliardy za Gripeny.

+1/−2
7.4.2016 16:41

J25i61ř79í 74H66a35v24á23č59e57k 1883490543

Mig29 v pohodě létají dodnes a my je museli již před řadou let skoro zadarmo vyřadit a shánět předražené náhrady :-(((

+2/−8
7.4.2016 13:49

J26i57ř40í 64B63r80o51ž 5339285602697

Nevyjadřujte se k něčemu o čem nemáte ani ponětí. Žádné předražené díly nekupujeme, veškerá údržba a provozní náklady jsou zahrnuty v nájemní smlouvě.

MiG-29 byl provozně drahý, s velmi nespolehlivou servisní základnou po skončení záruční doby, protože po rozpadu SSSR v Rusku nic nefungovalo. JAS-39 je oproti němu jako BMW proti Š100.

P.S. Vím o čem mluvím, jsem z oboru.

+5/−1
7.4.2016 14:25

J22i92ř56í 74K81ü28h15r 2500626160266

Tuším, že nějaké servisní heblo pro migy 29 připadlo po rozpadu slovákům. Takže by byl servis těch strojů ještě dražší.

+1/0
7.4.2016 14:48

M15i78l95a82n 79L92u36k46e69š 8347230822291

Možná ještě stojí za zmínku fakt, že na životnost draku letadla bylo potřeba vyměnit oba motory. Jinými slovy, "skvělý stroj", který se majitelům skvěle prodražoval, jako kdyby vám v autoservisu řekli, že si k autu musíte po polovině životnosti karoserie dokoupit ještě jeden motor. Nemluvě o zastaralosti avioniky. Ale to pana Hlaváčka nezajímá, ten si radši přečte česká média a je spokojený se svou pravdou...

+1/0
7.4.2016 18:54

M54i52c61h79a37l 51M48a73l54á10t 7666116231663

Lítat v MIG 21 je sebevražda, natož v něm bojovat.

To má tak zastaralou techniku, že by pilot ani nevěděl kdo, kdy a z jakého směru ho sestřelil.

0/0
7.4.2016 13:37

J36i60ř72í 26K45ü98h52r 2610686800116

A vy s tím máte nějaké zkušenosti a nebo jen tak melete?

Kolega na tom létal, tak se ho mohu zeptat na jeho názor.

+1/0
7.4.2016 13:39

M95i80r90o45s98l20a37v 83C36a74n52k69a35ř 2649778408343

Ano, je to letoun ze 60.let minulého století, tenkrát patřil ke špičce. Leccos se dá zachránit pokročilou avionikou, ale ve srovnání se současnými typy by už neobstál. Otázkou je, kdo nebo co by bylo soupeřem, např. Turci také měli donedávna ještě Phantomy, to by byl více vyrovnaný dogfight.

+3/0
7.4.2016 13:44

J94a25n 78B78l68a20n18a 3606965474

no před 25 lety to byl ještě slušnej letoun , ale chemik je zašantročil

+1/0
7.4.2016 16:42

M29i47l92a83n 80L78u77k54e66š 8827180112551

Phantom a dogfight? Víte, o čem mluvíte?

0/−1
7.4.2016 18:56

M73i39r39o60s17l12a90v 80C31a21n36k72a64ř 2319798378703

Proc ne, je to tezka a neobratna mrcha, ale v zasade lze jit do manevroveho souboje s cimkoli, i s F15 kou treba. Rozdil je jen v sanci na uspech.

+1/0
7.4.2016 19:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.