Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bulhaři se chystají nakupovat stíhačky, staré migy zmodernizují

Bulharská vláda schválila tři nové zbrojní programy v celkové hodnotě 1,4 miliardy dolarů. Chce za ně pořídit nové nadzvukové letouny, modernizovat dosluhující stíhačky MiG-29 a nakoupit také několik hlídkových plavidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a22n 26B79l51a42n48a 3816295244

No jo Bulhaři nemají chemika Kalouska, ten supersoniky MIG 29 vyměnil s Poláky za vrtulníky, za dluh u CCCP se letka mohla doplnit a nemusely se utrácet miliardy za Gripeny.

+1/−2
7.4.2016 16:41

J95i90ř90í 18H41a30v54á31č48e59k 1323320943

Mig29 v pohodě létají dodnes a my je museli již před řadou let skoro zadarmo vyřadit a shánět předražené náhrady :-(((

+2/−8
7.4.2016 13:49

J31i73ř75í 89B31r75o34ž 5579125472677

Nevyjadřujte se k něčemu o čem nemáte ani ponětí. Žádné předražené díly nekupujeme, veškerá údržba a provozní náklady jsou zahrnuty v nájemní smlouvě.

MiG-29 byl provozně drahý, s velmi nespolehlivou servisní základnou po skončení záruční doby, protože po rozpadu SSSR v Rusku nic nefungovalo. JAS-39 je oproti němu jako BMW proti Š100.

P.S. Vím o čem mluvím, jsem z oboru.

+5/−1
7.4.2016 14:25

J84i38ř11í 59K89ü14h22r 2200526680726

Tuším, že nějaké servisní heblo pro migy 29 připadlo po rozpadu slovákům. Takže by byl servis těch strojů ještě dražší.

+1/0
7.4.2016 14:48

M88i24l25a32n 39L33u13k49e23š 8877540272931

Možná ještě stojí za zmínku fakt, že na životnost draku letadla bylo potřeba vyměnit oba motory. Jinými slovy, "skvělý stroj", který se majitelům skvěle prodražoval, jako kdyby vám v autoservisu řekli, že si k autu musíte po polovině životnosti karoserie dokoupit ještě jeden motor. Nemluvě o zastaralosti avioniky. Ale to pana Hlaváčka nezajímá, ten si radši přečte česká média a je spokojený se svou pravdou...

+1/0
7.4.2016 18:54

M16i74c52h26a15l 93M66a92l52á32t 7336126291933

Lítat v MIG 21 je sebevražda, natož v něm bojovat.

To má tak zastaralou techniku, že by pilot ani nevěděl kdo, kdy a z jakého směru ho sestřelil.

0/0
7.4.2016 13:37

J40i43ř46í 21K78ü35h58r 2830616730976

A vy s tím máte nějaké zkušenosti a nebo jen tak melete?

Kolega na tom létal, tak se ho mohu zeptat na jeho názor.

+1/0
7.4.2016 13:39

M46i10r53o62s33l78a39v 21C17a53n24k61a94ř 2149578128783

Ano, je to letoun ze 60.let minulého století, tenkrát patřil ke špičce. Leccos se dá zachránit pokročilou avionikou, ale ve srovnání se současnými typy by už neobstál. Otázkou je, kdo nebo co by bylo soupeřem, např. Turci také měli donedávna ještě Phantomy, to by byl více vyrovnaný dogfight.

+3/0
7.4.2016 13:44

J45a90n 91B29l20a38n72a 3156765764

no před 25 lety to byl ještě slušnej letoun , ale chemik je zašantročil

+1/0
7.4.2016 16:42

M75i90l45a31n 23L77u28k68e92š 8237400282521

Phantom a dogfight? Víte, o čem mluvíte?

0/−1
7.4.2016 18:56

M92i90r22o50s26l81a50v 17C30a33n78k48a69ř 2819788358713

Proc ne, je to tezka a neobratna mrcha, ale v zasade lze jit do manevroveho souboje s cimkoli, i s F15 kou treba. Rozdil je jen v sanci na uspech.

+1/0
7.4.2016 19:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.