Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bulhaři se chystají nakupovat stíhačky, staré migy zmodernizují

Bulharská vláda schválila tři nové zbrojní programy v celkové hodnotě 1,4 miliardy dolarů. Chce za ně pořídit nové nadzvukové letouny, modernizovat dosluhující stíhačky MiG-29 a nakoupit také několik hlídkových plavidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a53n 86B32l71a51n93a 3616285304

No jo Bulhaři nemají chemika Kalouska, ten supersoniky MIG 29 vyměnil s Poláky za vrtulníky, za dluh u CCCP se letka mohla doplnit a nemusely se utrácet miliardy za Gripeny.

+1/−2
7.4.2016 16:41

J40i36ř46í 12H49a16v52á80č96e92k 1803140723

Mig29 v pohodě létají dodnes a my je museli již před řadou let skoro zadarmo vyřadit a shánět předražené náhrady :-(((

+2/−8
7.4.2016 13:49

J88i89ř56í 66B19r43o17ž 5139795822327

Nevyjadřujte se k něčemu o čem nemáte ani ponětí. Žádné předražené díly nekupujeme, veškerá údržba a provozní náklady jsou zahrnuty v nájemní smlouvě.

MiG-29 byl provozně drahý, s velmi nespolehlivou servisní základnou po skončení záruční doby, protože po rozpadu SSSR v Rusku nic nefungovalo. JAS-39 je oproti němu jako BMW proti Š100.

P.S. Vím o čem mluvím, jsem z oboru.

+5/−1
7.4.2016 14:25

J36i62ř59í 59K84ü88h79r 2810386900396

Tuším, že nějaké servisní heblo pro migy 29 připadlo po rozpadu slovákům. Takže by byl servis těch strojů ještě dražší.

+1/0
7.4.2016 14:48

M98i10l69a58n 53L88u35k56e59š 8477870802961

Možná ještě stojí za zmínku fakt, že na životnost draku letadla bylo potřeba vyměnit oba motory. Jinými slovy, "skvělý stroj", který se majitelům skvěle prodražoval, jako kdyby vám v autoservisu řekli, že si k autu musíte po polovině životnosti karoserie dokoupit ještě jeden motor. Nemluvě o zastaralosti avioniky. Ale to pana Hlaváčka nezajímá, ten si radši přečte česká média a je spokojený se svou pravdou...

+1/0
7.4.2016 18:54

M42i24c84h84a28l 21M26a60l52á23t 7746866561923

Lítat v MIG 21 je sebevražda, natož v něm bojovat.

To má tak zastaralou techniku, že by pilot ani nevěděl kdo, kdy a z jakého směru ho sestřelil.

0/0
7.4.2016 13:37

J94i17ř23í 97K75ü80h58r 2900566960596

A vy s tím máte nějaké zkušenosti a nebo jen tak melete?

Kolega na tom létal, tak se ho mohu zeptat na jeho názor.

+1/0
7.4.2016 13:39

M89i27r76o33s32l84a47v 80C61a27n70k14a93ř 2639268738783

Ano, je to letoun ze 60.let minulého století, tenkrát patřil ke špičce. Leccos se dá zachránit pokročilou avionikou, ale ve srovnání se současnými typy by už neobstál. Otázkou je, kdo nebo co by bylo soupeřem, např. Turci také měli donedávna ještě Phantomy, to by byl více vyrovnaný dogfight.

+3/0
7.4.2016 13:44

J55a85n 93B70l96a94n39a 3486465484

no před 25 lety to byl ještě slušnej letoun , ale chemik je zašantročil

+1/0
7.4.2016 16:42

M22i10l47a50n 66L87u34k38e92š 8497360292381

Phantom a dogfight? Víte, o čem mluvíte?

0/−1
7.4.2016 18:56

M37i16r93o75s34l13a28v 44C58a16n79k44a70ř 2129878918323

Proc ne, je to tezka a neobratna mrcha, ale v zasade lze jit do manevroveho souboje s cimkoli, i s F15 kou treba. Rozdil je jen v sanci na uspech.

+1/0
7.4.2016 19:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.