Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bulhaři se chystají nakupovat stíhačky, staré migy zmodernizují

Bulharská vláda schválila tři nové zbrojní programy v celkové hodnotě 1,4 miliardy dolarů. Chce za ně pořídit nové nadzvukové letouny, modernizovat dosluhující stíhačky MiG-29 a nakoupit také několik hlídkových plavidel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a85n 17B93l21a60n80a 3706895924

No jo Bulhaři nemají chemika Kalouska, ten supersoniky MIG 29 vyměnil s Poláky za vrtulníky, za dluh u CCCP se letka mohla doplnit a nemusely se utrácet miliardy za Gripeny.

+1/−2
7.4.2016 16:41

J35i51ř59í 59H73a74v45á63č98e86k 1403880343

Mig29 v pohodě létají dodnes a my je museli již před řadou let skoro zadarmo vyřadit a shánět předražené náhrady :-(((

+2/−8
7.4.2016 13:49

J65i60ř57í 47B41r13o93ž 5979665602787

Nevyjadřujte se k něčemu o čem nemáte ani ponětí. Žádné předražené díly nekupujeme, veškerá údržba a provozní náklady jsou zahrnuty v nájemní smlouvě.

MiG-29 byl provozně drahý, s velmi nespolehlivou servisní základnou po skončení záruční doby, protože po rozpadu SSSR v Rusku nic nefungovalo. JAS-39 je oproti němu jako BMW proti Š100.

P.S. Vím o čem mluvím, jsem z oboru.

+5/−1
7.4.2016 14:25

J20i21ř35í 27K57ü69h48r 2360206430626

Tuším, že nějaké servisní heblo pro migy 29 připadlo po rozpadu slovákům. Takže by byl servis těch strojů ještě dražší.

+1/0
7.4.2016 14:48

M57i62l43a23n 63L17u42k97e24š 8267230852301

Možná ještě stojí za zmínku fakt, že na životnost draku letadla bylo potřeba vyměnit oba motory. Jinými slovy, "skvělý stroj", který se majitelům skvěle prodražoval, jako kdyby vám v autoservisu řekli, že si k autu musíte po polovině životnosti karoserie dokoupit ještě jeden motor. Nemluvě o zastaralosti avioniky. Ale to pana Hlaváčka nezajímá, ten si radši přečte česká média a je spokojený se svou pravdou...

+1/0
7.4.2016 18:54

M62i32c35h25a20l 42M55a92l47á65t 7616176241653

Lítat v MIG 21 je sebevražda, natož v něm bojovat.

To má tak zastaralou techniku, že by pilot ani nevěděl kdo, kdy a z jakého směru ho sestřelil.

0/0
7.4.2016 13:37

J52i87ř60í 22K40ü64h26r 2330466140776

A vy s tím máte nějaké zkušenosti a nebo jen tak melete?

Kolega na tom létal, tak se ho mohu zeptat na jeho názor.

+1/0
7.4.2016 13:39

M55i40r64o52s95l71a76v 22C21a10n44k82a28ř 2729878178473

Ano, je to letoun ze 60.let minulého století, tenkrát patřil ke špičce. Leccos se dá zachránit pokročilou avionikou, ale ve srovnání se současnými typy by už neobstál. Otázkou je, kdo nebo co by bylo soupeřem, např. Turci také měli donedávna ještě Phantomy, to by byl více vyrovnaný dogfight.

+3/0
7.4.2016 13:44

J46a30n 87B29l26a51n80a 3896105594

no před 25 lety to byl ještě slušnej letoun , ale chemik je zašantročil

+1/0
7.4.2016 16:42

M69i97l68a50n 90L70u97k85e94š 8507250902341

Phantom a dogfight? Víte, o čem mluvíte?

0/−1
7.4.2016 18:56

M96i63r27o93s74l74a48v 21C95a81n97k59a57ř 2959408198203

Proc ne, je to tezka a neobratna mrcha, ale v zasade lze jit do manevroveho souboje s cimkoli, i s F15 kou treba. Rozdil je jen v sanci na uspech.

+1/0
7.4.2016 19:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.