- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslím, že svobody a demokracii ve školství bylo po listopadu 89 zneužito, když se řádně nekontrolovalo zakládání soukromých škol.
V mnoha případech se zakladateli takových škol základních, středních i vysokých stali, bývalý soudruzi pracovníci z odborů školství ONV, KNV, ministerstev a různých školních inspekcí atp., kteří byli nuceni po listopadu 89 svoje posty pro předlistopadovou komunistickou angažovanost opustit. Oni ty školy zakládali ne proto, aby vzdělávali, ale hlavně proto, ale pro byznys, který v tom viděli. Měli dobré známosti, takže takové školy rostly jako houby po dešti.
Jistě do svobody a demokracie soukromé podnikání patří, ale třeba ve školství a zdravotnictví by si měl stát toto podnikání hlídat. To se nestalo a pro soukromé školy nastal bum, neboť tam byla záruka, že se všichni vyučí, nebo získají maturitu či diplom lehčeji než na těch státních, mnohdy ne úplně čistým způsobem.
Destruktivní jevem bylo a je dodnes státní podpora na počet žáků ve škole, což nutí jejich zřizovatele znáborovat co nejvíce žáků, většinou na úkor prospěchu.
Proto bych varoval před nějakým zakládáním nějakých rodičovských škol. Je nutné tvrdě požadovat po státu, aby změnil systém školství, aby se neděly na školách různé nepravosti a podfuky.
Až se prosadí ta inkluze, budou rodiče rádi platit a platit.
Dle mého názoru je inkluze snahou novomarxistických elit, jak snížit kvalitu vzdělání běžné populace, která nemá prostředky na soukromé školy. Jejich potomci pak budou mít menší konkurenci na trhu práce.
Kolik rodičů zakládá vlastní školy? Kolika % rodičů se veřejné základky nelíbí?
Myslím že se to týká těch důležitých. Jak už na Idnes psalo, je to pro střední třídu a výše, tedy lékař, úředník ....
Vůbec nevím, jak jsem to mohl přežít s červeným Slabikářem a bílou Početnicí. A jak jsem vůbec mohl vystát tu starou a přívětivou učitelku, která neměla jediného konfliktu s rodiči...
a šlo to.
Rozum a disciplína !
O to taky tý inkluzi jde. Už si platíme za lepší lékařskou péši, lepší dopravu,...tak proč ne za školy.
Inkluze je v jádru dobrá myšlenka, ale nesmí se aplikovat jako vnucená direktiva. Protože pak vysocí představitelé státní moci (ministerstvo, poslanci...) vlastně říkají, že nejsou schopni (nebo ochotni) řešit věc systémově a důkladně o ní přemýšlet, a tak raději přenesou zodpovědnost na ředitele škol, na učitele, na rodiče. A to je prostě zbabělé.
Deti a rodice musi dostat pocit, ze do skoly se nechodi, aby rodice, kdyz jdou do prace, meli pro dite skladovaci regal. vsichni Ucitele, deti a rodice musi vedet, ze budouci generace si bez dobreho vzdelani "ani neskrtne".
Jsem moc ráda, že vznikají soukromé základní školy.Sice na rozdíl od většiny diskutujících nejsem proti inkluzi, ale bylo by třeba inkluzi vytvořit podmínky. Například snížit počet dětí ve třídách atd. A to se neděje, podmínky zůstávají tristní a přidávají se problémy. A dále si nemyslím, že soukromé základní školy by kopírovaly ne příliš kvalitní soukromé střední školy zakládané v 90. letech. Protože zde je motivace rodičů zcela odlišná. Na soukromé střední školy, které nic nenaučily se dávaly děti, které nic neuměly, ale rodiče chtěli aby potomstvo mělo maturu. Ale u základních škol, je u rodičů motivace, aby děti chodily do školy rády a zároveň se naučily co nejvíce. Protože soukromé základní školy(existují i výjimky) jsou většinou mnohem menší, než běžná státní škola, je zde i menší problém s šikanou a učitel má na dítě mnohem více času. Děti cítí větší volnost a přitom je na ně větší dohled(toto je moje soukromá zkušenost). No zkrátka to v ČR dopadne, jako v jiných západních státech, státní školství zbude jen pro ty co se na nic jiného nezmůžou.
Jen douška : Snížit počet dětí ve školách je problém už proto, že je nedostatek kantorů. Aby pedáky studovalo víc studentů, musel by stát učitelskému cechu mimo jiné přidat. Aby mu mohl přidat peníze, muselo by se sáhnout do rozpočtu a kromě toho by to obnášelo čelit všeobecné nelibosti, jelikož každý jouda si dnes myslí, že učitel nic nedělá a má jen prázdniny. Začarovaný kruh.
Dokud stát nezačne zajímat vzdělanost národa, tak se nic nezmění.
Základní školy zoufale potřebují peníze. Až budou rozumné platy a vystudovaní kvalitní učitelé nebudou dělat jiná zaměstnání, ve kterých si dokáží vydělat násobně více, tak se ve školách nebudou k uzívání nudit ty paní, které tam docházejí dnes. Snad to tak není všude, ale v naší škole bohužel ano. Jsou opravdu hloupé, děti je nezajímají, jezdí tam jen, aby si odkroutily ty čtyři až pět hodin denně a měly volná odpoledne a nemusely do Kauflandu za kasu.
Stát (a politiky) to samozřejmě nezačne zajímat NIKDY. Jejich primárním zájmem je moc + peníze, tedy ministerstva vnitra a obrany + financí (hned u zdroje peněz a citlivých informací), soc věcí (gigantický rozpočet) a místní rozvoj (hezky se rozhazují peníze).
Na okraji zájmu jsou ministrestva, kde je zainteresovaných hodně voličů, každá změna trvá příliš dlouho než se projeví (rozuměj za horizontem volebního období), vyvolá negativní rekce velké skupiny voličů (rodičů, žáků, pcientl, doktorů, sestřiček) a ještě k tomu je malý rozpočet: školství, zdravotnictví, kultura.
Děkuji všem za diskuzi..musím začít dělat něco jiného :-)
a nebo je to reakce na inkluzi?!
Částečně možná ano, ale nemám dojem, že by to byl jediný motiv.