Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vláda zvažuje útlum dětských domovů. Děti do sedmi let by ústavům unikly

Ministrům na stůl putuje podnět Rady vlády pro lidská práva ke sjednocení všech ústavů pro děti pod jeden resort a jejich postupné omezování. Děti mladší sedmi let by v kojeneckých ústavech a dětských domovech už neměly vyrůstat, protože podle odborníků je pro ně péče širší rodiny nebo pěstounů vždy lepší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a67r42o33m66í73r 43Š49e30b59e16l39a 5932502448769

"protože podle odborníků je pro ně péče širší rodiny nebo pěstounů vždy lepší."

Jo a skončíme jako na zapádě, kde si pěstouni berou děcka jenom proto, aby mohli pobírat dávky a o děcka jako taková zájem nemají, a kde si sociálka přehazuje děcka jako horký brambor, protože je zrovna nemá kde umístit, že? To je pro to mnohem "lepší" než nějaký dětský domov, kde má stálé prostředí.

0/−1
7.4.2016 0:27

J14a58n23a 86T71o74u17š51o52v56a 8567494795429

Nemusíme skončit jak na západě.

Mohli bychom se dorovnat Slovensku nebo Polsku, kde je zákaz umísťovat děti do ústavů už léta. I v Rumunsku mají zákaz umísťovat děti do 2let....

+1/0
7.4.2016 7:13

F10r96a68n96t26i19š23e51k 52S93i18m19č69í95k 3488475124600

A co když bude sourozenecká skupina výcečlená. Třeba 5 bráchů. Čtyři pudou do dětskýho domova a jeden jen kvůli tomu že mu je šest pujde k pěstounům. To je pěkná blbost.

0/0
7.4.2016 10:12

J13a39n40a 60T30o69u64š91o59v90a 8807194275929

A víte jak to funguje teď? Kojenaky jsou do 3 let. Sourozenci se rozdělují i teď a to i na přání rodičů. Matka si může děti střídat jak figurky....Bohužel svět není dokonalý...A blbost je zavírat děti do ústavu....

+1/0
7.4.2016 12:54

T69a86ť59á18n69a 95K34o34z63l62í15k28o78v62á 5156218138

V tom je ten problém, většina rodičů menšinového etnika, které má děti v ústavní péči, je proto, protože v ústavní péči také vyrůstali..... proto si myslím, že je důležité aby děti věděly co je to domov, rodina.... jak jinak mohou v dospělosti dosáhnout toho, že děti patří do rodiny a ne do ústavu...... To co si neseme do života máme z dětství....

+3/0
6.4.2016 18:25

L14i54b95o46r 50M12o48z75i98s 4425345589311

Mohu vědět z jakého zdroje jste čerpala informace o tom, že většina dětí menšinového etnika je v ústavní péči proto, že jejich rodiče vyrůstali v ústavní péče? Koho považujete za menšinové etnikum?

0/0
6.4.2016 18:53

T69a43ť76á24n48a 81K45o39z76l15í35k77o74v77á 5546118898

Z přednášek, nejedná se jen o menšinové etnikum je to všeobecné... děti, které ve většině případech vyrůstají v ústavní péči na to navazují, ne všichni, někteří chtějí lepší život pro své děti.......V

0/0
6.4.2016 19:16

L12i85b48o87r 75M64o30z56i28s 4845205419701

Takze vas predchozi prispevek neni pravdivy? Patrne kdybych se ma to nezeptal tak informuje verejnost prinejmensim zkreslene... Prednasel vam ktery odbornik?

0/0
6.4.2016 19:59

T62a98ť75á41n91a 71K51o64z23l32í74k73o36v48á 5696678748

Přesně jsem na to čekalaV Přednášejí nám jen odborníci a vycházejí z praxe ;-)..... je to můj úhel pohledu a i ze života, o práci pěstounů tu všichni mluví jako by je osobně znal a tak se sem snažím vnést i to hezké o čem se nepíše. Zkresleně? možná pro ty, co jim je jiný úhel pohledu dělá problém. Nejsem tu pro to abych rýpala ale pro to aby se vědělo, co práce pěstouna obnáší...... Vše co zde píši je z praxe a také informace získané odborníky a také pracovníky z DD

+1/0
6.4.2016 20:25

T34a93ť74á18n40a 47K20o43z93l78í55k66o30v96á 5356968168

A pokud reagujete na příspěvek ohledně umístěných dětí v ústavní péči rodičů, kteří si jím prošli. Tak si myslím, že to není tak neznámé téma a že mnoho psychologů se k tomuto tématu vyjádřilo......

0/0
6.4.2016 20:29

O51n35d12r43á85š 82B59e35s88k63y72d 5240492255603

Kde půjdou cikánské děti, když jich je v domovech asi 70% a lepší to nebude, jenom slyšíme, že cikáni milují své děti a jsou pro ně vším, hergot nějak se ztrácím, tak proč jich je tolik v děcácích, když jsou tak milované. To mi rozum nebere.;-D;-D;-D

0/0
6.4.2016 17:58

T88a52ť60á26n66a 61K32o61z64l97í96k92o94v96á 5916348498

Z mého úhlu pohledu je to v pořádku. Ano máte zde pravdu, že o menšinové etnikum a zdravotně poškozené děti není takový zájem. Ale také je tu druhá a pro naši společnost hodně důležitá věc. Děti v ústavní péči nejsou vedeny k běžnému životu a o tom sám právě mluví i pan Michal Ďorď, který si sám prošel cestu kojeneckým ústavem a následovně dětským domovem. Předpokládám, že většina z Vás jste ústavní péči neprožil a neměl možnost se blíže seznámit jak to chodí, jak se s dětmi pracuje a mnohdy i o nich mluví...... Co takhle si poslechnout odborníky, né ty kteří pracují v koj. a a dětských domovech...... Celý boj je veden jen z prostého důvodu a to je, že bude viděn průtok peněz..... Proto se hrne špína na lidi, kteří ze svého domova udělali průchoďák a dali šanci dětem začít život s láskou. S radostí jsem prošla roční průpravou a testováním, opustila zaměstnání a starám se o miminka, pracuji s bio rodinou i budoucími osvojiteli....... naše práce smysl má, jen se o těch hezkých věcech v naší zemi nepíše tolik jako o lžích.....V

+2/0
6.4.2016 17:40

L75i29b95o43r 65M41o47z20i24s 4825505829461

Nepopírám sdělení pana Ďordě, nicméně bych nezevšeobecňoval v tom smyslu, že děti v ústavní péči nejsou vedeny k běžnému životu. Vážím si všech kvalitních pěstounů a smekám před jejich rozhodnutím zasvětit svůj život péči o děti, které nemohou vyrůstat ve své biologické rodině. K otázce průtoku peněz: myslíte si, že je správné, že státní příspěvek na výkon pěstounské péče ve výši 48.000 Kč/1rok/dohodu o PP, který je navíc možné libovolně přesouvat pro potřeby pěstouna, takže jednomu může být na doprovázení poskytnuto 10.000 na rok a druhému 70.000 Kč, není dostatečně průhledný v tom, že finanční prostředky slouží zároveň k zajištění provozních nákladů provázejících osob? Není nijak upraveno procentuálně, kolik může doprovázející právnická osoba (ať již OSPOD nebo pověřená osoba) vyčerpat pro svou potřebu na platy zaměstnanců, věcné či materiální náklady a kolik de facto jde na skutečnou podporu pěstouna. Tady to moc průhledné nevidím... bohužel.

0/0
6.4.2016 19:03

T29a54ť62á94n77a 76K46o18z39l54í29k73o46v45á 5876898648

Státní příspěvek 48,000Kč obdrží Doprovázející organizace, která z těchto prostředků hradí vzdělávání a odborníky, které potřebujete pro svěřené dítě a někdy i pro pěstouna, hlídání dětí běhen sebevzdělání, při soudních jednání...... vše je evidované, doložené dokladem a proti podpisu. Pro mne je podstatné, že dítě mi svěřené odchází ode mne šťastné a spokojené..... Nevím na kolik čestně doprovodné organizace nakládají z částkou, jen vím, že se opravdu snaží aby se dostalo kvalitní péče svěřeným dětemV.... a pokud vím, tak nemají za sebou několik sponzorů.....a sponzorské dary neleží ve sklepích či půdách, jak to bývá v DD .....

+1/0
6.4.2016 19:36

L38i95b39o33r 47M29o28z26i32s 4215225159521

Nezlobte se na mne, ale opet generalizujete a zobecnujete. Michate bohuzel hrusky s jablky... Jsem rad, ze se vase doprovazejici organizace snazi, ja nehovoril o tom zda se snazi ci nesnazi, to je subjektivni pocit. Mluvim o nejasnem cerpani vynakladanych prostredku ze statniho rozpoctu.

0/0
6.4.2016 20:02

T78a80ť77á28n78a 52K39o10z29l24í87k40o46v74á 5766688288

:-) Ale já jsem Vám odpověděla

"Nevím na kolik čestně doprovodné organizace nakládají z částkou"

A ani nevím o nejasném čerpání vynakládaných prostředků doprovodných organizací.

Takhle jste to chtěl;-)

Nezlobím se na Vás

+1/0
6.4.2016 20:43

B95o59h30u59s53l54a53v 23K80r34á44l77í54k 2651330129856

Pokud problematika spadá pod více resortů, tak je to jedině v pořádku. Bylo by velmi nebezpečné, aby děti "patřily" nějakému ministerstvu.

0/0
6.4.2016 16:51
Foto

A75l47e95š 27H65o44d59i64n19a 9800509918114

Vláda by měla podpořit především to, aby děti mohly vyrůstat ve svých VLASTNÍCH rodinách. Vyřešit problémy rodin, kvůli kterým jsou děti odebírány, je obvykle levnější než platit dětské domovy nebo pěstouny.

+3/−1
6.4.2016 11:44

S53t50a57n13i24s61l83a92v 34K36r33e15j96c28a93r 6327736583634

Ano s tím souhlasím -ALE - jsou Češi schopni vychovávat vlastní potomky? Příklady prominentních rodičů z poslední doby to tak moc záruku neskýtá! A prarodiče jak se ukazuje tak a vnoučata také už nestačí. A dnes tolik diskutovaná inkluze - je také obcházena. Proč se neřeší prapůvod vzniku inkluze, tedy samec a samice jež ...........................!

0/0
6.4.2016 12:53

S37t59a98n38i72s11l39a25v 69K94r44e72j12c30a79r 6797926293514

Pokud budu mluvit vaším názorem - TAK VLÁDA - by měla především vychovávat občany ČR k odpovědnému rodičovství a odpovědnosti za výchovu!!!!!! Neházejme vše na anonymní politiky, ale podívejme se spíše na sebe jako rodiče. Kolik je v ČR neúplných rodin, samoživitelek a samoživitelů. Kde měli příklad ti spořádaní jejichž potomci napadají kadeřnice nebo rozvozce Pizi !! A to rozhodně nebyli ani běženci, ani nepřízpusobivý Romové!

0/0
6.4.2016 16:16

H50a71n28a 92U50l21r71y22c68h25o65v41á 9440323868638

Většinu problémů rodin by měly především se snažit řešit samy rodiny. Co může stát dělat pro to, aby třeba chlap nechlastal nebo nemlátil manželku? A v takovém prostředí není moc vhodné vychovávat děti. Platí to samozřejmě i obráceně (žena chlastá, je to nesnesitelná hysterka apod.).

0/0
6.4.2016 16:48

T50a54ť21á83n12a 84K45o23z97l88í62k31o83v27á 5476108128

Určitě máte pravdu, nejvíce odebraných dětí je odebráno rodičům, kteří mají závislost ( alkohol, drogy ). Pokud je volný pěstoun přechodný, je mu dítě svěřeno na dobu 1 roku. Po tuto dobu mohou rodiče podstoupit léčbu a postavit se na nohy, své dítě navštěvují, když je to možné i brát na víkend (záleží na vážnosti problému) a zůstávají ve styku..V a tak je to i s výkonem trestu, hospitalizace, ztrátě bydlení.... pěstoun navštěvuje maminku a stále je v kontaktu...V Je to jen na rodičích aby to do roka dali.... pěstouni přechodní jsou od toho aby dítě zůstalo v rodině a mělo stále kontakt s rodiči, když o to rodiče stojí.;-)

+1/0
6.4.2016 18:39

H32e17l90e19n65a 57P27a11r87d70u98b14s62k98á 1499242661391

Jen chci napsat, že v zásadě souhlasím s panem Liborem Možíšem. Je vidět, že na rozdíl od mnoha z nás ví, o čem píše, a problematikou se skutečně zabývá.

0/0
6.4.2016 11:37

I35v81a 45R48a65k35o14v94á 2608576504377

Jo a dopadne to jako v Norsku. Nesouhlasím! V DD jsou profesionálové a pokud pro děti není VHODNÝ pěstoun, tak raději ať jsou v DD.

+5/−3
6.4.2016 11:17

T51a77ť64á39n22a 25K95o53z83l96í93k82o24v23á 5466198458

Paní Ivo, u nás děti odebírané nejsou na základě rozhodnutí sociální pracovnice ale na základě soudního rozhodnutí, kde musejí být doloženy skutečnosti, pro které je dítě odebráno...... Přála bych vám slyšet jak profesionálové z DD mluví o svých svěřencích..... Ale je to váš úhel pohledu....

+3/0
6.4.2016 20:34

L89i22b16o27r 87M22o28z65i82s 4505655159701

To plus jsem vam dal za prvni cast vasi reakce.

0/0
6.4.2016 22:03

T95a69ť59á59n29a 31K48o32z86l34í28k22o54v37á 5876628348

Víte pane Libore, v době kdy jsem ještě nebyla pěstounka, tak jsem uvažovala o tom, že si budu brát děťátko z DD na hostitelské návštěvy. Když jsem byla svědkem rozhovoru vychovatele, který vyprávěl " máme tam teď 6 malých parchantů, co se ještě posravaj" když jsem se ho zeptala "vy tam máte tak malé dětičky? A bylo by možné si je brát na víkendy?" tak mi řekl " myslíte jako cikány na práci,tak ty tam jsou " nevěřila jsem svým očím, uším a možná mi i spadla čelist. Naštěstí, už tenhle člověk s dětmi nepracuje ale pracoval řádku let. Když jsem začala přípravu, setkala jsem se s člověkem, který pracuje jako výchovný poradce v DD. V domnění, že má léta praxe a také přednáší na fakultě, bude náš rozhovor plný empatie vůči dětem, které nemají moc úsměvné zážitky. Opět jsem stála opařena nad výroky " Jsou to sígři, hajzlici od kterých nemůžete nic dobrého čekat, pozor na ně!!! A ještě pár dalších situací, které do DD nepatří..... Ale znám i jednu úžasnou vychovatelku, která již je v důchodu a ta opravdu k dětem patřila a také mi byla velkým vzorem. Když se osobně poznáte s lidmi s tak silným zaujetím a predsudkem vůči dětem se kterými pracují. Je mi těch dětí líto.... ��

0/0
7.4.2016 8:31

J51a88n93a 59T70o44u44š20o63v65a 8467724385739

Bylo by dobře, kdybychom se přiblížili Slovensku.

+1/0
7.4.2016 7:05

M39i47c22h10a33l 32F63r93a24n69z 7223133871862

To je zase teletina, kdopak a proč za tím stojí....? :-/

A čí zájmy - profi pěstounů? Abychom neskončili jako v jednom severském státě.

+2/−2
6.4.2016 11:13

A14n42d83r40e13a 58Š98r75e21t21r35o35v25á 7491645640128

To jsou zase napady... Tahle vlada je fakt hrozna, budiz mi utechou alespon to, ze jsem socany nevolila.

+2/−3
6.4.2016 9:33

R58o57l60a87n73d41o 37A63r39i70a56s 7738339467670

NORSKÝ SYSTÉM PŘICHÁZÍ. díky MArksová, díky norské fondy;-O

+5/−2
6.4.2016 9:21

L56i56b15o30r 81M15o69z79i74s 4635365119741

Jen doplňuji, že předkladatelem návrhu není MPSV a ministryně Marksová.

+1/0
6.4.2016 10:51

L97a16d23i38s59l67a62v54a 36S97t40r10n56a76d72o87v51a 3118864731662

Ještě bych ráda dodala, že chybí skutečně práce s rodinou...ty začátky budou velmi těžké. Chybí systém soc. bydlení, chybí psychologové, chybí pomoc těm ohroženým rodinám

+1/0
6.4.2016 9:17

J77i68r44i 44C82e96e 5885771852348

Psychologové opravdu nechybí. Jen jaksi neexistuje povinnost je navštěvovat.

+1/0
6.4.2016 9:20

L46a39d61i64s33l56a28v24a 65S83t22r29n58a74d29o34v38a 3958904321612

Zkoušel jste objednat dítě k psychologovi ? Jsou dlouhé obj. lhůty

0/0
6.4.2016 9:25

J49i37r17i 29C47e77e 5935751702738

Víte třeba o tom, že existují i psychologové, kde se nemusíte objednávat, pouze stačí za vyšetření zaplatit?

Pokud ovšem někomu na dítěti nezáleží a nechává věci vyhnít, tak ať si pak nestěžujte na systém.

0/0
6.4.2016 9:30

L76a50d73i92s69l93a21v49a 40S33t86r30n89a54d58o20v69a 3248574671912

pane Cee, vím. Bavíme se o ohrožených rodinách , tyto rodiny nemají dost financí na soukr, psychologa, kde cena za jednu hodinu se pohybuje okolo 250 korun , plus další peníze např. za sepsání zprávy .

+1/0
6.4.2016 9:32

M85i62l72a96n 12K54l45o85u78č33e47k 9944197459786

Aha, tak prostě musí počkat, chcete psychologa, chcete ho hned a chcete ho zadarmo, takový požadavek má asi víc lidí no.

0/0
6.4.2016 9:33

L84a80d58i40s26l56a59v98a 73S28t47r62n70a37d17o79v28a 3128804891862

ano , počká se..a mezitím vším bude to dítě putovat po těch dočasných pěstounech

0/0
6.4.2016 9:35

J11i94r67i 49C75e62e 5615981492358

Je zajímavé, že tyto "ohrožené rodiny" dost často nemají problém utratit sociální dávky za alkohol, cigarety, nebo je prohrát v automatech.

A je ještě zajímavější, že existují matky samoživitelky s nízkým příjmem, které jsou schopny a ochotny svým dětem terapii zaplatit.

Je to pouze o preferencích.

+5/−1
6.4.2016 9:35

L79a19d78i35s87l64a26v51a 45S36t63r97n77a64d90o73v58a 3708534291922

Ve výsledku za to nemohou jejich děti , ty to pouze odnesou

0/0
6.4.2016 9:36

J38i54r91i 82C84e90e 5905501922968

Mohou za to rodiče. Ovšem je nějaké móda všechno svádět na "systém".

+2/0
6.4.2016 9:39

L98i34b91o66r 53M90o11z29i24s 4115605459631

Paní Strnadová, ohrožené dítě je zpravidla již evidováno orgánem sociálně-právní ochrany dětí, ten může a má finanční možnosti k tomu, aby rodině, která je sociálně slabá, částku za službu psychologa uhradil. Stát na pomoc v tomto ohledu vynakládá finanční prostředky ze státního rozpočtu ve formě dotace na výkon sociálně-právní ochrany.

+2/0
6.4.2016 9:49

L32a12d27i12s57l11a14v90a 55S29t42r51n63a86d51o12v73a 3358104511382

Je spousta dětí ,které jsou nejsou evidovány , stát nemá oči všude

0/0
6.4.2016 9:52

L63i72b84o96r 47M82o56z51i38s 4285415919901

Jestli rodič nespolupracuje s OSPOD, pak nezbývá, než aby si psychologa hradil sám. Co na to říct.

+3/0
6.4.2016 10:02

J68i80r67i 87C43e49e 5885161532158

Jakej je rozdíl mezi "institucionální" ústavní péčí a péčí profi pěstounů, kteří si z výchovy dětí udělali živnost?

Kam se budou přesouvat děti, o něž žádný pěstoun nebude mít zájem, nebo jsou nezvladatelné?

+7/−2
6.4.2016 9:15

J59a25n 88S14e59d26l50á74ř 7607937347675

Profesionální pěstoun si nebude moct vybrat, zkrátka mu dítě přidělí.

+1/0
6.4.2016 9:23

J39i41r15i 20C28e57e 5495261112108

Hm, tak to fakt bude pro ty děti výhra.

Neomarxisti prostě zprasí na co sáhnou.

+2/0
6.4.2016 9:25

M58i72l27a69n 44K84l91o59u62č32e20k 9674357809576

Tak do ústavu je dítě také přiděleno a nemůže si vybírat vychovatele.

+1/0
6.4.2016 9:31

L77a95d35i87s52l80a96v66a 10S51t36r81n32a31d40o66v36a 3148594661262

tak a bude se se sledovat zda si s tím dítětem jako rodina sednou .

0/0
6.4.2016 9:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.