Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Náhorním Karabachu vypukly boje, Jerevan i Baku hlásí těžké ztráty

V Náhorním Karabachu vypukly nejsilnější boje od uzavření příměří v roce 1994. Při střetech s arménskou armádou přišlo o život dvanáct ázerbajdžánských vojáků, Jerevan hlásí osmnáct padlých. Baku tvrdí, že obsadilo několik vesnic a buduje novou palebnou linii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R75o15v31s89h58a42n 23A12l93i63y32e16v 7449581760130

Historicky Kavkaz (Gruzie, Arménie, Ázerbájdžán) hostil smíšené národností. Ve všech zemích obydlel mnoho etnických skupin, někdy až 30-40 procent. Ale v 20. století, Arménie začala deportovat jiných etnických skupin. Největší deportace nastala v roce 1948, kdy Mikojan v Kremlu ujistil Stalina, že je důležitým opatřením. Další deportace byla v roce 1988. Nyní Arménii je jedine mono-etnické země na světě. Ale ostatní kavkazské země zůstávají poly-etnických. Historicky Kavkaz (Gruzie, Arménie, Ázerbájdžán) hostil smíšené národností. Ale ostatní kavkazské země zůstává poly-etnické, i přes některé konflikty. V Baku žije kolem 20.000 Arménů

0/0
4.4.2016 19:37
Foto

J64a63n 48Č84e70r93m84á50k 4789728445207

Zamig Mammadli a další kavkazští přátelé, v takové situaci vám je stanovisko RB i OSN zcela k ničemu... Zde rozhodují zbraně a můžeme si o tom myslet co chceme... Ani jedna strana (OBĚ prosazují svá "svatá" práva na tuto oblast) ji nebude ani poslouchat ani respektovat, nebude-li zrovna ve velmi svízelné situaci... Bohužel... Asi nejlepší pro všechny zúčastněné by byl mír a rozsáhlé pravomoci a autonomie této oblasti... Jde-li to ve Švýcarsku či v německých oblastech Itálie, jistě by to tu (i jinde na světě) šlo taky... K tomu je však třeba společná vůle a ochota ke kompromisům všech... Zatím to však vypadá, že zvítězí "kyperská" varianta... 8-o

0/0
2.4.2016 23:52

Z92a59m86i43g 66M15a48m71m10a58d82l63i 5524375250

Žádná "kyperská varianta" nebude...V historii nejenom Německé Anschulz (Nemecko-Rakouské spojení, Řecké Enosis (Řecko-Kyperské spojení) i Arménské "Miatsum" - přípojení Náhorního Karabachu silou k Arménii zkrachovalo. Každý rok přes 40 tisíc Armény opouštějí země, to je demografická katastrofa. Bez Ruské podpory oni nemají nic. Nacionalizmem nikam daleko nevedete...Až oni pochopí to, tento problém bude vyřešen. Může model Alandské ostrovy jako mezi Švédskem a Finském fungovat i na Kavkazu, ale až Arménie projeví konstruktivní postoj, ale během 25 let vidíme jen destruktivní, žádné kompromisy.

0/−1
3.4.2016 0:12
Foto

J59a61n 50Č10e77r44m16á96k 4829968465587

ovšem on ten nacionalismus je na obou stranách... A to, že nacionalismus k míru nevede musí pochopit obě strany... A jen tak pro doplnění, na Kypru nešlo ani tak o řecko-kyperské spojení, jako spíš o turecko- kyperské spojení jeho části... Řekové tam armádu neposlali a dodnes je turecká část Kypru v izolaci (a chudobě)...

+2/0
3.4.2016 8:36

Z35a35m57i54g 48M48a62m25m59a96d27l67i 5714575270

Někteří vůbec neví kde je Ázerbájdžán a Arménie a začínají tady primitivně diskutovat. Nejdřív se podívejte do mapy. To je další Ruská provokace. V Arménii nachází přes 100 tisíc Ruských vojáků. Arménie okupovalo 20% území Ázerbájdžánu, nejenom Náhorní Karabach ale 7 okresů kolem něj. Ázerbájdžán má přes milion uprchlíků z okupovaných území. Mimo jiné, Ázerbájdžán má plné právo zajistit teritoriální celistvost podle Rady Bezpečnosti OSN, rezoluce RB OSN číslo: 822,853, 874, 884 přikazuje okamžité stahování vojenské sily Arménii z okupovaných Ázerbájdžánských území. Ale dvojité metry v celosvětovém politickém trendu nedovolují aplikovat tyto rezoluce...

+2/−6
2.4.2016 21:06

P30e10t21e20r 68B20a41k43i49č 1109379385220

Nie nie práveže jeden meter. Od čias vzniku Kosova má Azerbajdžan smolu. Náhorný Katabach má také isté právo na existenciu ako Kosovo.

+3/−1
3.4.2016 9:22

J19o62s49e84f 40N78o90v27á61k 2202292485914

Azerbajdžán se snažil vyhnat násilím z Karabachu všechny etnické armény? Poté, co prováděl podobné čistky u dalších okolních národů?

Pokud ano, pak je to srovnatelné s Kosovem, pokud ne, pak používáte demagogický argument.

0/0
3.4.2016 13:32

P40e97t91r 89M92a81c57h43á94l86e24k 7865156256846

A zase za to můžou Rusáci. ;-O

+1/−3
2.4.2016 20:51

F35i30l26i35p 39I10m74a74c 5656482764533

Ja bych klidne za Armenii i bojoval!

+1/−1
2.4.2016 20:00

Z94u17z10a61n28a 78K70a28u50f49m66a52n92o42v35á 8948754446697

Tak je alespoň podpořte nákupem arménského a karabašského zboží.

+4/0
2.4.2016 20:24

Z54a53m69i11g 36M79a28m72m27a74d59l25i 5454975740

Tak běž, jsou letenky do Jerevanu v akcí :)))

0/−4
2.4.2016 21:16

M57i80l75a17n 53Š67v63a74g28r82o36v82s10k44ý 9342409145208

Teď nevím, naši jsou Arméni nebo Azeři?

0/0
2.4.2016 18:50

R93o16v52s68h37a80n 87A11l14i20y12e14v 7519911930220

Musíme podporovat principy, nikoli etnické nebo náboženské skupiny. Kdo je agresor? Kdo zabíral část sousední země? Kdo neopustí ze 7 okresů, které brání návratu 860 000 uprychliku do jejich domovů? Kdo neimplementuje rezoluci Spojených národů.

+3/−6
2.4.2016 19:15

Z65u27z51a17n79a 93K36a70u43f27m35a45n93o42v22á 8648644196927

Vy si stejně nedáte pokoj, dokud nebudete až v Jerevanu. Teritoriální celistvost je sice jeden princip, ale stejnou váhu má právo národů na sebeurčení.

+5/−2
2.4.2016 20:25

Z38a46m75i91g 74M12a42m65m59a32d35l87i 5244275810

Sebeurčení? Již Armény mají svůj stát jako Arménie, oni už "sebe-určili". A druhý Arménský stát na území Ázerbájdžánu už nebude! A vaše "křesťanská solidarita" mi mě fascinuje. Ázerbájdžán je sekulární stát a plnoprávný člen OSN a OBSE!

+1/−4
2.4.2016 21:04

J91i27ř59í 19T82i33n71t35ě42r90a 6860559873490

Vážený pane Mammadli,

z mého hlediska si Arcašané vymohli silou to co považovali za správné a nyní na nich záleží zda si svoji samostatnost udrží či nikoliv. :-)

+4/−2
2.4.2016 23:04

Z54a92m21i22g 54M28a29m89m24a18d50l30i 5714115820

"Arsačane"? Co to je za blbost? Arménie okupovalo 20% území Ázerbájdžánu, to bylo Arménsko-ruská armáda v létech 1988-1993 válčili proti Ázerbájdžánu. Náhorní Karabach byl autonomní oblast Ázerbájdžánu a tam žilo početná Ázerbájdžánské obyvatelstvo. Od ldy nějaká "autonomní oblast" v SSSR měla svou armádu? A co milion Ázerbájdžánců - vnitřně přesídleních osob z 7 okresů kolem Náhorního Karabachu, a co Chodžalinská tragedie? Máte aspoň středoškolské vzdělání prosím? Bez informace, bez přehled máte "názor"...gratuluju!

+2/−2
2.4.2016 23:15

J29i98ř53í 52T75i82n12t80ě41r47a 6670959553880

Pane Mammadli,

Arcašané jsou u nás obyvatelé Arcachu. Na toto téma u nás před osmi roky vyšla kniha. S vysídlením obyvatelstva též máme dobrou zkušenost, například v roce 1945 jsme vyhnali 3,5 milionu říšských Němců a jejich území jsme si přisvojili. :-/

+1/−1
3.4.2016 1:18

J46o86s62e86f 72N47o19v79á68k 2942362665834

To, že Azerbajdžán se chce připojit k arménii a nikoli vytvořit vlastní stát jednoznačně dokazuje, že nejde o právo sebeurčení, ale o stejný problém, jako byl např. u nás v sudetech.

Také by jste tleskal Hitlerovi?

+1/0
3.4.2016 13:34

J75i39ř47í 80T50i51n35t87ě48r20a 6720849673230

Vážený pane Nováku,

moje poznámka byla určena panu Mammadlimu, ale budiž odpovím vám. Z vašeho zmateného textu jsem pochopil, že mi podsouváte své představy, které jsou v rozporu s tím co jsem napsal. Stručně řečeno, nepsal jsem o sebeurčení, ale o tom, že Arcašané si vymohli silou to co považovali za správné. Také jsem nepsal o Sudetech, protože je mi známo, že zanikly připojením k Německu v roce 1938. Naopak jsem psal o obsazení části území Německa a následném vysídlení říšských Němců. :-)

0/0
3.4.2016 16:48

P55e53t26e98r 39B81a13k61i31č 1779819615300

Albánci majú tiež svoj štát a aj tak bol západom posvätený vznik Kosova. Tak treba použiťten istý meter.

+1/−1
3.4.2016 9:26

J23o34s71e85f 68N10o52v64á98k 2892942415184

Ano - stejný metr: ten kdo dělal větší etnické čistky ztrácí na území právo. Azerbajdžánců odtamtud bylo vyhnáno daleko více než arménců, tedy arménci dělali větší čistky a stejně jako v Kosovu ztrácí svá potencionální práva na území.

+1/−1
3.4.2016 13:36

Z16a77m73i11g 94M72a27m93m92a80d39l22i 5334155610

Některýma diskutovat se prostě nedá... Jsou primitivní, provinciální lidí z venkova s agrární mentalitou. Většinou neví co to je mezinárodní právo, hodnoty atd. Umí jenom hnusně a nepříjemně zkazit náladu. Někteří prosně nechápou, že Ázerbájdžán nemůže za jejích depresivní žovot :)

0/−3
2.4.2016 21:15

M97a57r84t60i37n 27K62o11ž78í20n 1295306671330

Ty seš Čech, nebo kdo?

0/0
2.4.2016 22:03

Z59u21z18a91n60a 17K12a66u57f60m86a68n49o83v21á 8488804166127

Ne, Alijevův stipendista.

+4/0
2.4.2016 22:16

Z94a78m48i62g 77M78a16m37m67a54d79l36i 5494665820

Další dezinformačka z venkova...

0/−4
2.4.2016 22:59

Z84a87m77i15g 30M48a14m46m69a26d20l53i 5154235300

Ano jsem státní občan České republiky!

0/−4
2.4.2016 23:01

J72i17ř34í 50T29i70n81t41ě11r64a 6910629323390

Vážený pane Aiyeve,

z mého hlediska si Arcašané silou vymohli to co považovali za správné a nyní na nich záleží zda svoji samostatnost si udrží či nikoliv. :-)

0/0
2.4.2016 23:02

J18o92s14e82f 61N15o16v28á42k 2122642355624

Ano, sudetští němci si také zcela správně vymohli samostatnost silou. Jediná chyba Hitlera byla, že se mu nepodařilo porazit i sovětský svaz, že - jinak bylo jeho chování naprosto Ok, že?

0/0
3.4.2016 13:37

J38i19ř71í 64T85i64n60t30ě38r17a 6780839503820

Pane Nováku,

pokud je mi známo, tak protičeskoslovenská revolta sudetských Němců byla potlačena silou. Pokud je mi známo, tak tato národnostní skupina nikdy nebyla samostatná a k jejímu zániku došlo v roce 1938, kdy se z nich stali říšští Němci.

P. S.

Chování AH nehodnotím a váš názor na jeho osobu mne nezaujal. :-)

0/0
3.4.2016 17:10

J32a84n 51N97o18v94á52k 9645428584475

Ano, v dějepise byste se učil, že to bylo naprosto OK a že to vše zavinila pražská vláda.

0/0
3.4.2016 17:12

J98i94ř86í 69T52i97n87t90ě60r19a 6760259103410

Vážený pane Švagrovský,

pokud je mi známo, tak Azerbajdžan je pro nás a NATO globálním partnerem. :-/

+1/0
2.4.2016 22:28

P42e92t32r 39Š19i63k10ý38ř 2297635297345

No ja se loucim musim vyuzit cas straveny v Evrope v Nice kde se citim nejvic doma, tak se mejte hezky. Diky za prijemnou diskuzi panu Coufalovi a i pani Bockove. Vecna diskuze bez nadavek se mi libi.

Jinak pane Coufal kdyz dorazim do Prahy nebo spis do cech, rad si s vami dam pivo a pokecam, muzeme probrat vsechno to co jsem zazili a o cem lide tady pisici o valce nemaji ani poneti.

+3/0
2.4.2016 17:46
Foto

V16l22a69s30t78a 70C72o69u97f93a18l 7317509269275

Budu moc rád. Nabízím tykání.

0/0
2.4.2016 17:57

P74e73t66r 31Š53i19k15ý84ř 2657435117415

Klidne si zrovna s vami budu tykat. A doufam ze se nejak nezlobis kdyz jsem pred csem napsal svuj nazor na tve obchodovani se zbranemi a podnikani. Nemyslel jsem to osobne, proste jen muj nazor a nemusi byt pravdivy. Zazil jsem toho uz hodne.

0/0
2.4.2016 18:00
Foto

V29l28a44s74t62a 63C39o38u67f21a89l 7467169279165

To je OK. Nejsem startovací. Jen nechápu ten váš FAMAS.

0/0
2.4.2016 18:05
Foto

V33l21a52s16t21a 43C88o43u16f75a53l 7247489499775

Kdo to vymyslel?

0/0
2.4.2016 18:05

P68e87t59r 51Š38i93k45ý39ř 2777915827145

Vymysleli to francouzi ve statni fabrice v Saint Etienne.

0/0
2.4.2016 18:07

P36e38t66r 48Š25i29k97ý62ř 2787545987215

Pro mne to byla hlavne v te dobe skvela zbran, uzasna vyhoda ze vyhazovani patron jde predelat na obe strany, to v te dobe snad zadna jina zbran nemela a tak ti horke patrony nelitali primo do tvare zvlast k jeho delce a tim ze zaver mel clovek skutecne u tvare. Navic pomerne velice presna zbran.

0/0
2.4.2016 18:07

P97e22t52r 89Š60i23k23ý61ř 2697785607475

Tak a ted definitivne pro dnesek mizim, snad brzy nashkedanou v Praze Vlasto.

0/0
2.4.2016 18:05
Foto

V18l22a81s75t55a 28C69o11u83f15a32l 7937909559555

Měj se.

0/0
2.4.2016 18:06

P61e69t94r 77Š56i88k47ý98ř 2477425317255

Az tady vyridim veci co potrebuju chtel bych se stihnout stavit v Praze pred navratem na Floridu. Tak zatim cau.

0/0
2.4.2016 18:09

J25a32n 13B53a88b29i54č66k49a 9723799923767

Máte moje sympatie

0/0
2.4.2016 19:53

J69a92n 87L14u31k95á44š 7987523283822

Pokud nekdo prekvapive zautoci, zpravidla hlasi ztraty jako prvni ten, na koho bylo zautoceno, protoze utocnik si utok pochopitelne pripravil a ma na sve strane moment prekvapeni.

Zatim jsem zaznamenal hlasene pouze azerbajdzanske ztraty...

0/−1
2.4.2016 17:34

O22l88g23a 48B69o78c59k59o39v94á 3657572945840

Petr Šikýr: Jelikož vlákno už je daleko, tak si dovolím reagovat takto. Pane Šikýři jakožto člověk, co žil ve Francii předpokládám dobře, že znáte francouzské reálie že? Islám v Rusku vznikl souběžné s vládou Zlaté hordy, která jak víte ovládala rozsáhle území a ovládala Ruska 300 let. Islám je tedy jako křesťanství, judaismus, budhismus (Burjaté apod.) součástí Ruska stovky let. Islám je převládající náboženství na Kavkaze, ale jsou tam i křestané - Jižní Osetie například. Islám do Francie byl implementován socialisti po skončení dekolonizace imigranty z Maghrebu, ale i z jiných části Afriky. Cítíte ten rozdíl pane Šikýři? Islám do Ruska historicky patří, kdežto do Francie a do Západní Evropy byl implementován jak vy říkáte míchači národů a etnických inženýrů

+9/0
2.4.2016 16:13

O77l36g50a 82B74o68c91k34o83v67á 3847252135120

předem se omlouvám za chyby. Píši z tabletu.

+1/0
2.4.2016 16:14
Foto

V43l78a96s42t20a 23C39o50u58f74a17l 7887429839365

Olgo, kolega Šikýř sloužil v Cizinecké legii. Proto dostal FR občanství. Má na rukou krev, stejně jako mnozí z nás, co jsme prošli válkami.

+1/0
2.4.2016 16:42

P29e74t17r 20Š77i79k23ý68ř 2407595937975

Ano slouzil a pak jsem tam zustal zit i v civilu a zacal podnikat. Mimochodem ja bych to az tak nenazyval ze bych mel na rukou krev, proste jsem byl ve valce, pokud vy taky vite jak to vevalce chodi, bud vy a nebo oni.

+2/0
2.4.2016 16:47
Foto

V53l14a96s44t67a 45C80o62u96f84a51l 7277539359125

Vím. Oba dva žijeme, takže oni šli na druhý břeh.

+1/0
2.4.2016 16:48

P29e61t49r 90Š41i72k58ý76ř 2577175457895

V jakych valkach jste byl vy? Ja branil Sarajevo pred srby kteri ho ostrelovali z navrsi kolem, byl v prvni valce v zalivu a potom jedna rychla akce v Africe v tehdejsim Burundi.

+1/−2
2.4.2016 16:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.