Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékařské odbory žalují stát. Požadují splnění plánu na zvýšení platů

Lékařský odborový klub podal žalobu na Českou republiku. Žádá splnění memoranda, kterým stát zaručil, že nejpozději k 1. lednu 2013 dosáhnou platy lékařů v nemocnicích 1,5 až trojnásobku průměrné mzdy v zemi, podle kvalifikace, praxe a při maximálně osmi hodinách přesčasů týdně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51i77r52o75s86l13a36v 46Z56i43k15m76u50n34d 6848372867528

Jak by měl podle žalobce stát donutit soukromníka aby platil mzdy podle memoranda ...

nic proti platovým požadavkům zdravotnického personálu ...

Memorandum nemá povahu smluvního závazku, který by bylo možné vymáhat soudní cestou ...

Požadavky odborářů na zvyšování mezd - např. hodinová mzda řidiče BUSu cca 70 Kč je ostudná - lze řešit návratem do období "katalogu zaměstnání", který každé pracovní profesi přidělí nějakou tarifní třídu a nařízením vlády bude stanovena MINIMÁLNÍ hodinová mzda pro danou třídu. Pokud si v rámci kolektivního vyjednávání odboráři vyjednají se zaměstnavatelem víc, je to jejich plus.

Mimo jiné by to zajistilo, aby muži i ženy v dané třídě měli stejnou zákadní mzdu ...

0/0
3.4.2016 11:48

M76i43r12e86k 50G39a32j28e79r 5791846819510

Vlada by take mohla vydat memorandum, v nemz se zavaze, ze vsichni zamestnanci budou dostavat od roku 2020 nejmene 1,5 nasobek prumerneho platu.

0/0
2.4.2016 17:08

M12i35r43o36s93l90a82v 78K86o98n58e33c57n36y 2789291196858

Vážím si lékařů už "jen" pro to, jakým martyriem museli projít na škole (sám se o medicínu laicky zajímám a "samovzdělávám se" a ta kvanta učiva, co mají 6 (?) let na fakultě včetně přijímaček, to je opravdu úctyhodné, nehledě na tu zodpovědnost co mají (byť někteří jsou občas opravdu laxnější a vypadá to, že je to obtěžuje, ale takový přístup najdeme asi u všech profesí), tak při tom všem mně zarazilo, kolik lékaři na začátku berou a kolik let trvá, než se dostanou o trošku výše. Částka pro doktora okolo 20000,- je výsměch...

+3/0
2.4.2016 12:24

T96o67m76a37s 79A97u63g36u23s52t68y32n 6557616741910

V době hospodářského růstu, ke kterému vláda přišla jako slepý k houslím, se zadlužujeme, vyhazujeme penízeme na nesmyly, místo aby se investovalo, mimo jiné i do lidské kapitálu, tzn. do jejich platového ohodnocení. Ať jsou to lékaři, učitelé, hasiči...

+1/0
2.4.2016 9:59

E13v50a 17P96e90t45ř14í72k88o44v53á 9638922131525

Neomalenost, sobeckost apod. Kvůli čemu takovou práci dělají? Ano, kvůli penězům, pacient je tudíž odstaven na vedlejší kolej. Fakulty si hrají na svém nezávislém akademickém pískovišti, požadují čím dál tím větší finance, a místo toho, aby třeba přišly s plánem jak si čerstvě vystudované lékaře podržet, tak jim na cestu do zahraničí ještě zamávají. Jejich studium něco stojí, co si je tedy smluvně zavázat aspoň na deset let pro práci doma, než by mohli jít za "lepším výdělkem" do zahraničí.

0/0
2.4.2016 8:36

T98o70m92á86š 23K74o73c54o44u71r66e77k 3391204640526

Psaní Petříková, fakulty mají za úkol lékaře vzdělávat (a toto je záležitost rozpočtu Ministerstva školství), jejich úkolem není tady lékaře držet, to mají zajistit adekvátní platové a vzdělávací podmínky.

Co si tedy kromě lékařů smluvně zavázat i vystudované pedagogy, aby povinně 10 let učili, IT techniky, aby 10 let pracovali v CzechPointu (přece nepůjdou vydělávat do IT firmy velké peníze, studium něco stálo), co pak s kulturology, andragogiky, sociology, politology apod... ...nebo by se to vztahovalo jen na lékaře?

Jinak podle aktuálně platné legislativy je smluvní zavázání se aktuálně právně nemožné, a pokud by k tomu někdy došlo, vyřeší to situaci za 11-12 let, ale ne nyní (6 let studium medicíny, 5-6 let atestační příprava podle jednotlivých oborů).

+2/0
2.4.2016 9:12

T96o57m64á33š 37K21o21c94o60u62r13e47k 3451544100426

Omluva za překlep, začátek měl být "Paní Petříková..."

0/0
2.4.2016 9:15

V20á98c68l60a61v 73K60ř26í38ž 3957712346335

chcete splnit memorando? a co kdyby se stát při třeba úpravách pensí řídil ZÁKONEM???!!! jenže nesvéprávnej stát zaplatí vyděračům a na důchodce se vykašle, protože jeho představitelé vědí, že si z něj nahrabou dostatek na to, aby žádnou pensi nepotřebovali a že žádný důchodce nemá, kam by se odsud poděl

0/0
2.4.2016 7:26

P33a67v39e51l 13Z89o32u96h48a94r 5418484854709

V tomto státě jsou dvě profese kromě politiků , které jsou velmi důležité a nenahraditelné. Jsou to soudci a lékaři. Platy mají tak vysoké , že prostý člověk žasne a pořád mají málo. Co mají říkat mladí lidé , kteří si zakládají rodiny ? Pak se nedivme , že mají jen 1 dítě. Rv.

+2/−4
1.4.2016 20:19

T92o88m50á22š 53K97o94c14o40u83r80e11k 3631474100546

Pane Zouhar, bez pohotostních služeb je průměrná mzda 32450 Kč, tedy necelých 200 Kč hrubého na hodinu. To je ten vysoký plat, nad kterým žasnete? To myslíte opravdu vážně?

+3/0
1.4.2016 21:40

L12u85b82o62š 10C98h44l20u31m11s33k17ý 2880835828485

Naprosto nemám nic proti vysokým platům ve vyjímečných profesích (což lékaři jsou) a u vyjímečných odborníků obzvlášť. Jestli ale požadavku LOKu rozumím, chce 1,5 násobek průměrného platu pro nastupujícícho lékaře. Neměli by ale teda inženýři, nastupující do státní služby, požadovat třeba 1,3 násobku. Všichni by se jim vysmáli. Někde jsem četl, že platy lékařů v soukromých nemocnicích jsou asi o 5k nižší, než ve státních. LOK je jen klasická vyděračská mafie. Kdyby totiž lékaři byli tím, za co se vydávají, požadovali by zrušení nějakých tabulkových platů, dali výpovědi a požadovali individuální pracovní smlouvy. A hned by se ukázalo, jakou má který lékař cenu. Jenomže toho se bojí(te) jako čert kříže. Proto odbory.

0/0
1.4.2016 23:37

T72o37m41á70š 30K23o64c90o75u28r36e54k 3691114360836

Pane Chlumský, pracuji v soukromé nemocnici, mám smluvní mzdu (na tabulky se u nás nehraje), atestaci z traumatologie a licenci z urgentní medicíny, platově jsem na tom o maličký kousek líp než jak je zmíněno v článku (ale opravdu o kousek).

Můj zaměstnavatel moji práci oceňuje, ale nemůže jako soukromník prodělávat, proto mi může dát jen tolik peněz, kolik je za moji práci v tzv. úhradové vyhlášce, tam je jeden ze zakopaných psů (o base rate jednotlivých nemocnic se rozepisovat nebudu, to je téma na hodně hodně dlouho).

Domnívám se, že odbory chtějí, aby stát splnil to, co slíbil, tak by to v právním prostředí mělo být. Samozřejmě diskuze nad platem lékaře nastupujícího po škole být může (aktuálně je mají v průměru 140 Kč hrubého na hodinu - je to dost po vystudování tak náročné školy a zahájení profesní realizace v 25 letech?), nicméně posunout se po atestaci ze 140 Kč hrubého na 200 Kč hrubého na hodinu je hrubý výsměch (atestační příprava v traumatologii trvá 6 let po absolvování medicíny).

+1/0
2.4.2016 7:18

E96v92a 92P54e65t33ř69í93k53o39v90á 9518732861255

Zcela souhlasím s premiérem Sobotkou, měli by se obrátit na Nečasovu vládu, potažmo Hegera, ta jim něco slíbila a nesplnila, a proč i vy raději neodejdete do zahraničí, když tu práci děláte ne z přesvědčení pomáhat nemocným, ale jen pro peníze.

0/0
2.4.2016 8:42

T55o11m41á37š 35K15o38c34o87u31r91e85k 3811724880496

Paní Petříková, svoji práci dělám proto, že mě baví a že mě naplňuje, to ale přece neznamená, že za vysoce specializovanou odbornou činnost budu spokojený s ohodnocením dvě stovky hrubého za hodinu.

Víte, banku při splácení mé hypotéky nezajímá, že dělám prospěšnou práci a pomáhám lidem po úrazech zpět do běžného života, banku zajímá, kdy přijde moje měsíční splátka.

Takže proč bych za svoji práci neměl být adekvátně ohodnocen? Přestože mluvím plynně anglicky i německy, rád bych zůstal pracovat doma, protože jsem tady doma.

+2/0
2.4.2016 9:06

R29o74m49a20n 95U90r37b81a49n 6667479277894

a nasi politici si davaji platy ze se o tom nikomu nesni a kdyz si pridaji tak je to hned.Doktor studoval universitu to hned tak nedostane.Politik ktery studoval zlodejinu to ma okamzite:-P:-P:-P

0/0
1.4.2016 19:28

J31a23r26d88a 13H79o53f37m72a10n77n 4670675144

oni jsou placeni za to že vyštudovali ?8-o

+1/0
1.4.2016 19:59

M33i73r46o87s31l64a88v 71B75u34č75e28k 6643733591874

Obecně řečeno, nízké mzdy k ničemu dobrému nevedou, není to ani ve společenském zájmu. Nákup nadprodukce, služeb, odvod daní ap. Ministr Němeček, má asi pravdu, když poukazuje na to, že Memorandum - není právně vymahatelné ! To ovšem potvrzuje náš volební systém - "Slibem neurazíš, volte mne - Bude líp - Dáme to dohromady" ... Hrad prohrává soud, Vládní sliby neplatí a Altner je nezvěstný ... Podivné ...

0/0
1.4.2016 18:30

J67a67r21d43a 66H17o75f96m77a91n45n 4210555744

ve zdravotbictví nejdou nízké mzdy......

0/−1
1.4.2016 18:59

T70o52m37á86š 13K18o13c78o26u61r10e59k 3461904220846

Přesně tak, průměr necelé dvě stovky na hodinu pro doktora je víc než dost!

Nenažranci jedni, co by nechtěli!

(ironický úškleb)

0/0
1.4.2016 22:02

O25l79g77a 84P41a20v56l34í46k26o97v48á 6194388287762

Čili stav, kdo si ještě urve z toho mála, co je k dispozici, pro sebe co nejvíc. A k tomu Němeček - neschopnost sama

0/0
1.4.2016 18:14

M25i11c63h33a89l 76S69l50a84v88í50č58e42k 1169708832839

Jasně, hajzlové vyštudovali za dělnický peníze, tak ať makaj a držej hubu! Žasnu, jak hluboko jsou tyto bolševické názory zažrané a jak dlouho dokáží přežívat. Stejně jako "Já jsem horník a kdo je víc?" a pod.

Za hlubokého socialismu jsem absolvoval v rámci školení ROH velmi zajímavou přednášku. Lektor porovnával ekonomickou situaci vyučence a vysokoškoláka. Dopadlo to pro ty VŠ špatně. Na celkovou sumu příjmů (ze mzdy) se VŠ srovnali s vyučenci cca v 45-50ti letech! A to bez šedé ekonomiky melouchů! S tou by se nesrovnali do důchodu. Vysvětlení pro ty, co onu dobu nepamatují, je jednoduché. Nadhodnocené mzdy dělnických profesí a potlačené mzdy "pracující inteligence".

Fascinuje mne, jak dodnes přetrvává názor, že inteligence je jakýsi parazit, který by se měl poctivé práci naučit v Michelince při tahání gum. Žádná práce není lepší nebo horší. Důležitý je její přínos pro společnost a tedy její společenské ohodnocení. Bez popelářů bychom se udusili v odpadcích, bez zemědělců neměli co jíst a bez lékařů bychom natáhli brka daleko dříve, než je nutno. Problém je v tom, že z lékaře může být z fleku popelář, ale z popeláře nemůže být lékař. Ostatně, kvalifikaci pro popeláře asi splní 99,9% populace v produktivním věku, ale kolik % populace má kvalifikaci lékaře?

Ovšem hodnoty současné společnosti, zejména té naší, a její hodnocení společenského přínosu té které práce jsou velmi podivné. Ale to by bylo na velice dlouhé povídání a rozebírání.

P.S.

Tuhle jsem potřeboval cosi zařídit v bance a u vchodu postávala jakási děva s visačkou: Manažerka haly" . Můžete mi vysvětlit, k čemu takovéto stvoření a jeho funkce je? Nicméně proto jsou služby banky dražší. Dříve jste z peněz v bance měli úrok, dnes platíte za deponování svých peněz bance vy.

+5/−2
1.4.2016 17:05

V92l75a65d43i70m42í59r 95N13o49v86á20k 3632684866431

Hm,jenže popeláři neřvou,že chtěj přidat.

0/0
1.4.2016 18:15

M32i44c45h36a88l 93S47l19a37v10í52č68e96k 1909408542239

Nemusí, mzdy jsou slušné. Tedy u nás .Jsou tedy srozuměni se společenským ohodnocením jejich práce. Jinde řvou - Francie, Itálie atp. A dokonce stávkují. Oni mají přece právo! A teď si představte stávkující lékaře. To by bylo kraválu, že? A keců o humanismu a Hypokratovské přísaze. Že si zpěvák popu účtuje za 2. hodinový "koncert" desítky tisíc, to společnost spolkne. Ale oprávněnou mzdu specialisty nikoliv.

Jinak, mezi námi, oni ti popeláři dobře vědí, proč moc neřvou. Jsou snadno nahraditelní!

Naše veřejnost stále nechce pochopit, že lékař ve státním zařízení je jenom zaměstnanec státu, na kterého stát z vysoka kašle.

+4/0
1.4.2016 18:41

V63l26a62d61i43m54í68r 13N37o86v37á82k 3392304306631

To je na polemiku.Uznávám,kokrhající zpěváci si dovedou vydělat.Ale to je věc diváků,že jim dávají příležitost vydělat.

Naši popeláři neřvou,ale ono také vstávat každý den kolem čtvrté hodiny ráno není žádný med,přesto neřvou a nejde jen o to vstávání.Zkuste s nimi jet v horkém létě nebo,naopak,ve velké zimě.

Jinak,lékařskou profesi si ti lidé dobrovolně na sebe naložili sami.Mohli dělat něco jiného,třeba ty popeláře.Nikdo je nikam nenutil a museli mít informace,jak to v rezortu chodí.

Zrovna tak členové orchestru nějakého divadla musí předpokládat,že budou hrát po večerech a že v padesáti letech už možná budou skoro hluší.A jsou to vlastně také státní zaměstnanci.A slyšel někdo někdy o jejich mzdových požadavcích?

0/0
1.4.2016 19:39

M24i19c71h35a57l 94S98l37a56v15í70č88e89k 1979218192419

Pane Novák, vaše argumenty jsou chybné.

Berme je tedy po řadě.

Výdělky pochybných VIP hvězdiček jsou zcela nepřiměřené jejich společenskému přínosu, o uměleckém nemluvě. Ale to není věc diváků, ale šikovnosti jejich manažerů. Prostě Gott, Matuška, Pilarová, atd. uměli zpívat a posluchače si získali sami. Stejně tak do divadla přitáhly osobnosti jménem Brzobohatý, Medřická, Pivec, Jirásková atd. Současné VIP jsou jedním z příkladů působnosti reklamy, jak z nul udělat "hvězdy". Jsou mi zcela u zadele Kateřina Hrachovcová-Kaira a podobní nýmandi.

Popeláři si svoji profesi dobrovolně naložili na sebe sami, mohli dělat něco jiného. Třeba kopáče. Ale každá profese se vykonává v zimě i v létě. Kopáči jsou na tom lépe, protože v zimě není poptávka.

Státi se lékařem a naložit na sebe toto povolání není vůbec snadné. Předně to představuje střední a vysokoškolské vzdělání. Což je bratru 10 let, běhemž nichž jste již dávno mohl provozovat popelářskou profesi. A ne dosti na tom, ještě musíte během pár let alespoň dosáhnout 1. atestace.

A ten poslední je snad šprým, když je dne 1.4.? Nic proti hudebníkům, ale od kdy jsou "šmidlibojs" státní zaměstnaci? Statní zaměstnanci jsou hasiči (dostali přidáno), policisté(dostali přidáno víc), státní úředníci(dostali přidáno dost) a sami politici(přidávají si sami furtumfurt). Jó, málem bych zapoměl, státní zaměstnanci jsou i lékaři ve státních zařízeních. Na ty se zvysoka kašle. Takže schopní odejdou (a jsou jinde ceněni) a nás budou léčit Syřané atd. Několik let jsem z titulu své profese (biolog) učil na zdravotní škole laboranty. A též zkoušel u maturit.

Když nějaká adepta těžce plavala a bylo nám nuceno, že musí odmaturovat, komentovali jsme to slovy: "Ale jen pro střední východ". A teď ho budeme mít tady.

+1/0
1.4.2016 21:38

V96l98a51d33i80m88í89r 76N32o60v17á20k 3362964786321

Pane Slavíčku,o mých argumentech můžete pochybovat,ostatně je to vaše věc.Vy jste biolog,já zase strojař,každý můžeme mít jiný úhel pohledu na lékaře,i když Vám ta medicína bude bližší,to uznávám.

Ale rozeberme si vaše odstavce.

Souhlasím s Vámi,současné "VIP hvězdy" jsou mediálně nadhodnoceny.Ale nemůžete tvrdit,že Gott, Matuška, Pilarová,apod.by dosahovali úrovně operních zpěváků.Takovou úroveň zpěvu jako má Bryn Terfel,Ana Netrebko nebo Angela Giergescu nemohli nebo nemůžou nikdy dosáhnout.Stačil mi kdysi duet Jeníka a Kecala v podání právě Gotta a Matušky.To trhalo uši.A naopak,tito operní zpěváci dovedli zazpívat "šlágry",viz třeba kdysi Lilku Ročákovou.A co se týká herců,kromě Pivce bych s Vámi mohl souhlasit,ale dnes se vyskytují výborní herci,běžte se podívat třeba do Vinohradského divadla v Praze na Ibsena "Nepřítel lidu".

S popeláři musím s Vámi nesouhlasit,pokud si to zaměstnání dobrovolně naložili na svá bedra(třeba jim také nic nezbývalo),tak i ti doktoři si to svoje povolání téže naložili na svá bedra.

Lékaři,dejme tomu absolvují 10 let,podle Vás gymnasium a VŠ.Ale z čí peněz to studium se platí,na rozdíl od těch popelářů?

"Šmidlibojs" jste napsal v uvozovkách,tak to tak beru.Ale oni jsou státními zaměstnanci,neb třeba ND v Praze patří státu a tam přece hraje i ten orchestr.Nebo bychom ho měli zrušit?

A k poslednímu Vašemu odstavci,který nemá souvislost s tímto článkem.Střední Východ bychom tu neměli,nýbrž Blízký Východ.Tady by bylo dobře,kdyby jste si opravil své znalosti ze zeměpisu.

0/0
1.4.2016 22:56

M15i81c81h67a29l 64S68l27a35v15í38č82e78k 1229388742289

Znovu pletete páté přes deváté. Stejně jako zpěváky popu a operní. O těch nebyla řeč. Gott, Matuška atd. nikdy nebyli operními zpěváky a vámi zmiňovaný duet byl součástí silvestrovského programu. Pamatuji si, jak H. Tetermuschová zpívala "Loutku" I. Přenosilové a byl to stejný efekt. Prostě svůj k svému, aneb ševče, drž se svého kopyta. Vámi zmiňovaná Lilka Ročáková je svým způsobem hybrid. Sopranistka, známá spíše z angažovanosti v popu.

Jinak je fantastické, jak uhýbáte proti konkrétním argumentům zavádějícími větami. Takže:

1. Co máte proti panu Pivcovi (potažmo Burianovi, Baarové a jiným)?

2. Rád matete pojmy. Národní divadlo je příspěvkovou organizací pod formálním zřizovatelem Ministerstva kultury ČR. Tedy jediné, kam tečou penízky ze státního rozpočtu. Všechna ostatní divadla jsou odkázána na granty či příspěvky města či krajů. Viz ostudný případ Činoherního studia v Ústí n. L. Váš názor?

3. Ti lékaři skutečně musí úspěšně studovat 10 let, aby dosáhli titulu MUDr. a pak makat a studovat minimálně další 3 roky, než mohou složit 1. atestaci. A vynechte ten vysloveně hloupý argument "za čí peníze?" Popeláři pochopitelně příliš studovat nemusí. Společnost, která zavrhne svojí inteligenci, ta se rozpadne. Jako strojaři vám asi bude jasné, že popelář nevymyslí ani ten parní stroj. Natož tranzistor či integrovaný obvod. Co vy na to?

4. Nikoliv blízký, což je v podstatě Balkán, ale střední. Tak nás v zeměpise učili a nehodlám na tom nic měnit ani ve smyslu politické korektnosti. Stejně jako jazykové prostocviky Cejlon, Srí-Lanka, Šrí lanka a podobné úřednické blboviny, když všichni vědí, že jde o Cejlon! Dokonce i tupý korektor Wordu.

0/0
2.4.2016 0:20

V50l41a31d77i39m43í30r 81N58o34v43á91k 3262294176901

Zřejmě bychom se hádali do nekonečna.Ale odpovím.

Operní zpěváci můžou zazpívat šlágr po svém a bude se to líbit,opačně to působí směšně.

Proti Burianovi nebo Baarové nemám vůbec nic,jen ten Pivec mi nesedl,zrovna tak jako Bohdalová,které herecky na to má,ale hlasově se může tak uplatnit v Ovčí babičce.

Pokud hlásáte něco o ostatních,regionálních divadlech,tak pravda,ty jsou financovány z kraje a kdopak to kraje financuje?Pořád je to z jedné hromady.

Hloupý argument "za čí peníze" není vůbec hloupý,kdyby ti studenti nebyli financování státem(netýká se soukromých škol,ale i ty jsou částečně financovány státem),tak by vůbec nevystudovali.A nejde ani o to,co kdo vymyslí.

Zemězpyt si,prosím,opravdu zopakujte,tvrdit,že Balkán je Blízký východ,tak se Vám vysměje průměrné dítko základní školy.Raději se o tom nerozšiřujte.

0/0
2.4.2016 9:02

A66d83a25m 39B50e21r42n40a34r97d 3754597163966

A sestry by měly žalovat soukromé i doktory, pracují za platy které zdaleka nedosahují průměrné mzdy.

+3/0
1.4.2016 16:38

M20i32r41e91k 85G65a57j54e75r 5481606849700

A vsichni,kdo nedosahuji prumerne mzdy, coz je asi 80% zamestnancu, by mohli zalovat stat za platovou diskriminaci, diskriminaci na zaklade pohlavi a vyznani.

0/0
2.4.2016 17:14

M40a34r35e18k 85V30o90k21á37l 1226454765389

hm ... to jsou to skutečně takoví bohové, že si vyžadují natvrdo trojnásobek průměrného platu - na který nedosádne více než polovina ostatních lidí, normálně taky chodících do práce ?? Rv

+3/−2
1.4.2016 16:29

T98o89m52á40š 66K69o75c60o24u21r59e34k 3431514430226

Pane Vokál, jednak se stát zavázal k plnění nečeho, co nesplnil, jednak je to s určitými profesemi tak, že jsou vysoce ceněny (člověk pro ně musí mít nějaké předpoklady, cesta k jejich splnění je spíše trnitá než pohodlná, musíte obětovat více než Vaši vrstevníci apod.), tak to bývá všude ve vyspělém světě.

Soudci musí také nejprve vystudovat právnickou fakultu a poté být nejdříve soudnímu čekateli, než se stanou soudci (před třicítkou to nestíhají), lékaři po ukončení fakulty stráví 5-6 let v atestační přípravě (výjimkou jsou praktičtí lékaři, ti mají přípravu tříletou), než mohou samostatně vykonávat profesi specialisty. Soudci poté mají odvozený plat od násobku průměrné mzdy a je to akceptováno, u lékařů je toto neakceptovatelné?

Jaká je toto motivace pro mladé nadané studenty? Jít studovat jiný obor, kde bude studium daleko větší pohoda, přece se nebudou dřít kvůli dvěma stovkám na hodinu po atestaci... ...a toto se už projevuje v praxi, zatímco dříve v přijímacím řízení na medicínu uspěl jeden uchazeč z deseti, teď je to jeden ze tří, což kvalitě výběru nepřidá.

Jinak jako bohové se většina lékařů rozhodně necítí, čím víc toho víme, tak přicházíme na to, jak málo toho víme (s novými informacemi se Vám otvírají nové a nové slkutečnosti a snažíme se toho v hlavě udržet co nejvíc jde).

0/0
2.4.2016 7:30

M18a76r77e64k 49V11o15k98á89l 1886394245859

nechci být osobní, ale pochopil jsem, že skromnost je Vaše druhé jméno .. a zaplať bůh za ty soudce, že ?? :-) Já nezpochybňuji vysoké platy za vysokou odbornost, tím se lékařská profese neliší od jiných, špičkový vědec taky netře bídu a je to dobře ... ale myslím, že se nechápeme, mě jen vadí to zevšeobecňování pro celou profesi. hezký den přeji a díky za Vaše vysvětlení

0/0
2.4.2016 18:50

T81o19m95á25š 56K65o66c12o45u80r89e19k 3201254230746

Pane Vokál, jaká budou, prosím, výherní čísla sportky? Asi máte nějaký šestý smysl, když jste v mém textu našel přebujelou skromnost, tou příliš netrpím (ale s tou sportkou byste mi doopravdy pomohl). Něco jiného je pokora, ta je na místě, ale chtěl byste, aby Vás operoval skromný chirurg? To by nemuselo dopadnout úplně dobře, některé obory vyžadují určité povahové rysy.

Vysoké platy za vysokou odbornost - v memorandu je pro atestovaného lékaře trojnásobek průměrné mzdy při 48 hodinách týdně, takže průměr za hodinu hrubého je 388 Kč - nechám na Vašem posouzení, zda je to přehnané nebo ne a už to nebudu srovnávat s advokáty nebo některými řemeslníky. Ale zkusím zasáhnout do vlastních řad - ekonomicky jsou na tom praktičtí lékaři úplně jinak než ti nemocniční, kteří ale drží systém na nohou.

Stran zevšeobecňování - je to smlouva tehdejšího vedení státu s odbory a je všeobecná, tak asi tak.

0/0
3.4.2016 3:54

V82á51c78l57a98v 29K45o66h21o87u97t 8847524492774

To sem sám zvědav, zda_li ty zmetky nenažraný užíví celý stát. Jsou naprosto nepřízpůsobivý tomu co zvládne stát. Platy budou mít vyšší na ůkor jiných povolání. Při jejich laksnosti pomoci pacientům léčeným a placeným zdravotními pojištovnami je už tohle nenormální. Horší však je netečnost nás všech. Většina občanů ví moc dobře jak je toto zvýšení špatný krok, ale veřejně se do médií takový to občané nenechají promluvit. Inu i tohle je součást pokřivené svobody. Vydírat pacienty a stát umí bezvadně, to se jím musí nechat. A politici jim jdou plně na ruku. Čili budeme mít dokrory miliardáře. To už někteří jsou ted. To si teprv potom budou vybírat pacienty koho ošetří, a koho ne, to budou rozdíly v léčení hm.

+6/−6
1.4.2016 15:46

M40i61c73h42a11l 63S19l86a85v76í20č71e94k 1879558392849

Klídek, jinak vám praskne žilka a budete muset k lékaři.

+3/−1
1.4.2016 17:07

T91o34m16á46š 60K66o85c61o73u38r13e67k 3671804580956

Pane Kohout, při platu 200 Kč hrubého za hodinu se ze mě miliardář určitě nestane. :-)

0/0
1.4.2016 21:44

T13o59m57á45š 82K21o20c73o64u91r79e88k 3571494780656

Ještě krátká češtinářká vsuvka: "zda_li" se píše "zdali", "nepřizpůsobivý" má být "nepřizpůsobiví", "ůkor" má být "úkor", "laksnost" má být "laxnost", "takový" má být "takoví", drobné překlepy a čárky ve větách raději neřeším, zase tolik místa v diskuzi tu není (ale nebylo by špatné si před příspěvkem do diskuze zopakovat pravidla českého pravopisu).

Jinak dnes sloužím rychlou záchrannou službu, jsem zvědavý, kolikrát budu coby zmetek nenažraný žádán.

0/0
2.4.2016 7:38

T58o22m91á28š 42K40o79c93o87u80r37e35k 3151294280946

Zmetek nenažraný zachránil pacienta s krvácením do hlavy, rozsekaného motorkáře a prováděl anagezii u onkologického pacienta. Skoro se stydím, že jsem za toto byl při své nenažranosti placen.

0/0
3.4.2016 3:56

J60a74n 91E38m97m93e12r 2804238423813

Pane doktore, myslím, že byste měl vyhovět panu Kohoutovi a přestat být tak nenažraný. Určitě točíte 100 hodin přesčasů měsíčně a máte z toho těch 60 000 měsíčně, co takhle dodržovat zákoník práce a dělat max. 150 hodin přesčasů ročně? Pak budete mít příjmy podle gusta pana Kohouta a ten vykrvácený pacient to v hrobě také jistě pochopí...

0/0
3.4.2016 7:26

T67o85m96á13š 33K59o47c18o55u88r40e63k 3711784620576

Budu o tom vážně uvažovat... :-)

0/0
3.4.2016 18:04

V12l82a84d68a 45S73i83m37o81n57i50k 3669643193215

Ten jejich předák je jester v čechcách? Já jsem se domníval, že po poděkování už odešel. A on chudák pořád otročí na radiologii

+3/0
1.4.2016 15:32

Z14d98e58n22ě17k 89B76e14r75á66n20e71k 2168305216292

Odboráři neodcházejí, nikdo je nikde nechce. Odcházejí ti dobří lékaři.

+3/0
1.4.2016 15:42

R58o44m45a10n 97J38a73v45o92r12s68k30i 7746196791533

A dobře vám tak.:-P

0/0
1.4.2016 15:57

Z45d76e36n63ě23k 66B54e66r34á77n19e11k 2358115766172

A to snad má být vtipné?

+2/0
1.4.2016 16:35

F69r38a90n32t28i19s23e74k 35S22a28l15a31j55k39a 6651858655366

Ono by stačilo,aby museli studenti po ukončení školy pracovat určitou dobu v té zemi,kde jim stát platil studia,jinak to nikdy nepřestane,protože lidská touha po lepším je vrozená.Takže mělo by platit,stát do tebe vrazil nemalé finance a ty je teď vrať.Nu a nebo si studia plať a pak jdi kam chceš.

+6/−2
1.4.2016 15:24

R38o93m57a15n 91S88t78o74n29e29k 1719203909341

Tohle je blbost, jenom by to zvyšilo odliv šikovnych studentu

+1/−6
1.4.2016 15:28

Z60d60e46n27ě57k 34B35e63r60á37n10e47k 2498445776482

Šikovní odejdou stejně, je to ale přirozené.

+1/0
1.4.2016 15:29

F52r25a68n74t47i23s21e32k 97S42a49l43a92j55k63a 6121378795696

Pane Stonek,řekněte jasný důvod,proč je to blbost!!

0/0
1.4.2016 15:30

R94o91m48a38n 41J10a74v42o30r15s54k49i 7436956791753

Dávno to zaplatí ve službách než se dostanou k atestaci za směšný plat.

+1/−3
1.4.2016 15:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.