Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lékaři tlačí kvůli podstavu na vládu. Nervozita roste, přitakává opozice

Menší nemocnice musí kvůli nedostatku lékařů omezovat provoz nebo zavírat klíčová oddělení, varuje Česká lékařská komora. Lékaři chybí hlavně v oboru vnitřního lékařství, chirurgie a gynekologie a porodnictví. Nervozita v nemocnicích roste, varují zástupci opozice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86i36ř38í 38J60í84l42e37k 7862929316818

kde jsou ty doby, kdy Macek a Heger přesvědčovali veřejnost, že máme zdravotnického personálu zbytečně moc ;-)

0/0
12.5.2016 17:03

V17l75a57s45t49i67m30i38l 35H40a74l45b31i38c85h 8573655166318

Včera ČT2,pořad "Utečenci." Rozhovor redaktora s jakýmsi pasákem ovcí,či koz a jeho manželkou.Kam míříte?.Do Německa.Co byste tam chtěli dělat?Ona.Mít restauraci a prodávat orientální jídla,nebo obchod s módou (zřejmě búrky a hidžáb),či se zlato a šperky.On.Chtěl bych dělat lékaře,nejraději chirurga.Oběma bylo tak do třicítky.Takže jaký problém s doktory.Statisíce takových doktorů do Německa již dorazilo,takže nedostatkem nemůže jejich zdravotnictví trpět a pan redaktor měl přesměrovat uprchlíka k nám,když máme nedostatek.

0/−1
1.4.2016 8:30

J23a86r31m15i18l22a 75V16a78v71r52o33c92h95o53v95á 8808525296910

;-D;-D;-DR^

+1/0
1.4.2016 10:53

J18i89ř72í 51J56o60n91á17š 4317988

Politiků je víc než lékařů a platy mají politici také větší něž lékaři, když umí jen kecat a kecat.

+2/0
31.3.2016 17:28

V84l71a79d70i17m93í84r 70D49o33f72e60k 1512663818167

Jak to čtu tak je to zase o penězích ale bohužel ,pokud jim přidají i 100% na penězích doktorů stejně víc nepřibude.Tak to vypadá že jsou pouze nenažraní ti doktůrci.

+7/−1
31.3.2016 17:18

L80u49k76á41š 14V14o46b23o22ř33i23l 3798581571290

bohužel... pochopení souvislosti příčina-důsledek natož pak chápání tohoto v časovém sledu minulost-přítomnost-budoucnost to naučit nikoho nelze...

+3/−1
31.3.2016 17:23

T68o83m79á85š 80K52o32c88o59u21r20e13k 3941294570476

Zkusím Vám to vysvětlit. V okamžiku, kdy pracujete ne měsíčně 168 hodin, ale 250 hodin, sice si vyděláte více peněz (a dostanete se doopravdy na průměrnou mzdu lékaře uváděnou v médiích), ale práce Vás ničí, nemáte čas na odpočinek, nejste u růstu svých dětí, časem Vás to přestane bavit a začíná syndrom vyhoření, nakonec z nemocnice odejdete do klidnější soukromé ambulance, kde máte obdobné peníze, ale s volnými večery a víkendy. V nemocnici je -1 lékař, tudíž ostatní slouží ne 250 hodin měsíčně, ale 260 nebo 270, takže časem odpadne další, a pak zase další...

...a když toto vidí medici na praxích, divíte se, že odhadem 20% z nich odchází do zahraničí,kde je toto nemyslitelné, protože tam se zákony (zde konkrétně zákoník práce) dodržují? Ne všechno je jen o penězích. Když je máte a umřete v relativně mladém věku na infarkt, jsou Vám na prd (já osobně jsem za 8 let praxe nadpracoval v hodinách dalších 2,5 roku, které Vám samozřejmě nikdo nikdy nikde neuzná). Tak takhle jsme nenažraní...

+4/−1
31.3.2016 19:35

V16ě69r49a 78V52l39č89k94o80v35á 3651586823794

Vyčerpaní a přetěžovaní doktoři se starají o vyčerpané a přetěžované občany, kteří mnohdy jsou rádi, že mají z čeho zaplatit byt. A politici se zabývají jen tím, jak je všechny ještě oškubat.

0/0
12.5.2016 16:34

J15a22n 91F14r13o75l71í79k 6116630585604

Za to mohou občané, kteří nechtějí přijmout mezi sebe syrské gynekology.;-D

+3/0
31.3.2016 16:51

P27e30t92r 10N50o93v64e84k 6172202182776

;-€ Pokud nepodepíší po studiu 8 let praxe v ČR , atˇzaplatí za školu a titul tolik , jako v USA . Vždyt ́tu školu jsme jim dotovali my všichni z našich peněz , tak mají povinnost nám to nějak vrátit !!!!!!V[>-]V

+11/−2
31.3.2016 16:46

A76l38i93c83e 15K55u86c72z15e78r15o97v21a 1904269803759

... a podmínka nejmíň 5let praxe v nemocnici aby si mohl zařídit soukromou ordinaci.

+5/−2
31.3.2016 16:58

L35u67k85á30š 90V22o69b12o79ř83i71l 3928961721940

vy i pan novek nad vámi jste nejlepší ukázkou inteligenční mizerie tohoto národa a právě díky vám podobným jsme tam kde jsme... když o něčem vím ***** tak mlčím;-)

+6/−3
31.3.2016 17:19

T13o23m36á73š 81K86o74c54o75u84r54e48k 3241934870596

A chcete zároveň, aby všichni absolventi pedagogických fakult učili v českém školství (pokud ne, ať zaplatí za školu a titul), o sociolozích, politolozích, andragogicích, kulturolozích, apod. to platí taky? Nebo budou trestáni jen lékaři, kteří mají povinnost zaplatit náklady na studium... ...a kolik stojí titul? Ten se (většinou) koupit nedá, je výsledkem několika let úsilí (vy máte vystudovanou vysokou školu?)... ...a nevadí, že je Váš názor v rozporu s platnou legislativou?

+3/0
31.3.2016 19:28

V76l82a18d80i51m32í56r 84I26n34g81.34F71l24ö79s18s15e20l 2946967636517

Pane Novek plně s Vámi souhlasím.Bylo by na místě,aby také p.Kubera všem občanům řekl,kolik stát zaplatí ročně za jednoho studenta mediciny.Toto číslo at násobí 20ti% a tuto částku by měla nahradit lékařská komora jako pokutu za špatně vychovanou generaci.Souhlasím,je volnost pohybu,ale když chci odejít,tak si musím předem své dluhy zaplatit.Kolik by jich odešlo kdyby měli zaplatit 3-4 mil Kč,které do ne vložila tato společnost.!!!!

+5/−2
1.4.2016 10:24

L98u88k60á23š 19V44o45b72o54ř17i91l 3338931201870

1) není to Kubera ale Kubek

2) komora se vzděláváním mediků nemá nic společného

3) kolik stojí rok studia je snadné z jistit z toho kolik platí samoplátci a tudíž je to volně dostupná informace i pro vás stejně jako pro kohokoliv jiného

4) 20ti neexistuje a % je samostatné slovo tak tam dělejte mezeru

5) komora registruje lékaře kteří pracují v čr, s velkou částí těch co odcházejí nemá absolutně nic společného protože její součástí nejsou a nikdy nebyli a tak maximálně jim vydá o tom potvrzení (o které si klidně můžete zažádat také) a už vůbec komora nemá nějaký výchovný účel

6) ani medici ani lékaři žádný dluh nemají protože se k žádnému závazku neupsali a nic po nich takového vyžadováno není. vaše fabulace jakéhosi tak maximálně morálního dluhu je zcestná a můžete si o něm snít dál

7) za rok se platí cca 300tis. u t.č. nastupujících mediků, tzn. za celé studium je to 1,8M, tzn. těch vašich 20 % je cca 350 tisíc. tedy celé studium stojí polovinu toho než tu plácáte a dokonce cca 10x méně toho vašeho plácání když vezmeme jaký podíl jste chtěl vybírat

8) v tu chvíli by jich samozřejmě odešlo mnohem a mnohem víc než odchází nyní kdy se nic neplatí

je fascinující u kolika lidí (s ohledem na jejich inteligenční schopnosti) si člověk říká "kde proboha jen dokázali ten diplom získat".... ale je skoro pravidlem že právě tito "nepochopitelnýmzpůsobemvysokoskolskyvzdělaní" mají největší tendenci ten svůj titul dávat na obdiv....

+2/0
1.4.2016 11:01

T90o53m79á65š 50K57o56c15o49u82r60e15k 3461424140986

Chtěl jsem napsat něco podobného, velevážený pane inženýre, jako pan Vobořil, ale předběhl mě.

Já bych doporučil naopak Vám vrátit veškeré náklady za studium, které do Vás investovala tato společnost, poněvadž jste se na základní škole nenaučil pravidla českého pravopisu, ze střední školy neumíte zjistit si alespoň bazální informace, než se k nějakému tématu vyjádřite, a vysoká škola zanedbala elementární výuku analýzy informací a jejich interpretace.

0/0
1.4.2016 13:46

M89a94r35t83i29n 30H37o23r22á48k 9523789744

Celá diskuse je o tom, že jsou tady tři tábory diskutujících.

1. Zdravotníci - vědí o čem to celé je. A není to jen o penězích.

2. Lidé, co nejsou zdravotníci, ale uvědomují si, že v celém zdravotnictví je mnoho průserů a že je to rok od roku horší.

3. Lidé, co to nechápou a tupě vykřikují nesmysly, které nemají oporu v zákonech ani nikde jinde viz. speciální školné pro mediky apod.

Možná je to závist, že někdo dělá 80hodin týdně za spíše malou hodinovou mzdu.

Možná někdo nebyl schopný vystudovat medicínu a teď ho to sžírá. Je to zajímavé povolání, byť ti nepovažuji já za poslání.

Problém lékařů je v obtížné nahraditelnosti. Pokud lékař potřebuje min. 11 let praxe, aby mohl samostatně léčit, tak odchod takových lékařů mimo obor nebo do ciziny je chyba systému. Pro politiky je jednoduché pořídit novou vyšetřovací modalitu, zařídit novou stavbu, ale nikdo nemyslí, že k novému musí být také příslušní zkušení lékaři a pokud jdou do nového chybí někde jinde logicky. Některá soukromá centra berou kvalitní lékaře z nemocnic a pak jedou business s pojišťovnou nebo bez. To je kapitalismus. Ale ty lidi v nemocnicích prostě nejsou a pokud je nemocnice nenalákají tak nebudou. Studenti gymnázií musí vidět v medicíně nejen uspokojení, ale i zabezpečení. Dnešní mládež umí velmi dobře počítat, co se bude komu rentovat. A začít trochu vydělávat ve 40-ti se prostě i jinak schopným lidem nechce.

+5/0
31.3.2016 15:08

V42l47a30d68i29m24í65r 24D40o22f93e51k 1832213408577

Představte si že třeba strojvůdci budou chtít přidat 50 % protože jim hrozí smrt na železničních přejezdech a takhle může chtít kdokoli i ty uklízečky, protože bychom se brodili v bordelu, nebo obyčejní kopáči. Doktoři si udělají svoji práci a bez kopáčů to taky nepůjde.

+4/0
31.3.2016 17:23

L38u98k40á50š 17V11o37b68o35ř68i70l 3258661531120

chtít může. ospravedlnit to ale nedokáže a vymoci také ne. neb je snadno nahraditelný a neb o něj nikde nikdo nestojí a v jiné profesy by se lépe uplatnit nedokázal...

+3/0
31.3.2016 17:26

P14e76t39r 17Č44e40r45n26ý 8282472832587

Pamatuji si úlisného MUDr. Hegnera, jak tvrdil, že lékařů a sester je ve zdravotnictví nadbytek. Kde je ten ynteligent - v TOP09.

+5/−1
31.3.2016 14:00

M82i40r41o45s19l96a65v 82B49u22č38e66k 6403203611434

Opravdu nechápu, z čeho ty deziluze pramení. ČSSD, svůj slib splnila, 30 Kč se již neplatí - o zkvalitňován, růstu mezd, při volbách nebyla řeč ! Je v tom vklíněný stálý rozpor ! Občan logicky nechce nic vkládat - volil a pak, žádá to nejlepší... Celý vývoj , demografie, stávající systém - prostředků možno nalít do sytosti - Bez reforem, bez spoluúčasti - bez legální možnosti - Si cosi i doplatit - To prostě nejde ! Objektivně - To ještě naše zdravotnictví můžeme chválit, svoji úroveň a výsledky má ! Už je to i komické - Drahé přístroje jsou, zase nejsou lidi !

+4/0
31.3.2016 13:34

R60o52b49e57r86t 20K89r74i53s13t94e26k 5920816228126

za doktory by měl jejich nový zahraniční zaměstnavatel zaplatit, např. 1mil Euro, ale ani to by na zvýšení platů nestačilo, populace stárne a potřebuje čím dál více doktorů, dříve dostali byt a úctu, dnes stojí byt v Praze 6mil a auto 1mil (i se servisem), řešení nebude nikdy, leda po hladomoru

+3/−1
31.3.2016 13:16

J32i52ř54í 37J93í33l61e28k 7112699616908

jako "platíme" za ty ukrajinské?8-o

+1/0
31.3.2016 15:12

M47a71r75t33i78n 12H65o74r96á36k 9713719504

Největší problém českého zdravotnictví jsou politici.

- A to nejen vrcholní ale také ti na krajích a v Praze.

Zřizovatelé - MZ, kraje, města - tedy zástupci jsou právě politici dodají do nemocnice management, minimálně ředitele a ten se pak činí, jak má nařízeno.

Kupují se předražené přístroje přes překupnické firmy - např. Hipocramed, Hospimed, Puroklima. Dělají se nevýhodné zakázky na IT či stavby apod. (Politici jako Rath, Šnajdr, je jich ale víc - Ústecký kraj, Karlovarský kraj) Zajímaví je nemocnice U svaté Anny v Brně - tunel na peníze.

O pacienty v tomto politickém soukolí nejde a o zdravotníky už tuplem nejde.

- Pak je zde Agel s vlastní pojišťovnou, který provaří přes soukolí svých nemocnic, svých vlastních dodavatelů a svoji pojišťovnu cokoliv. Fígl je v tom, že peníze do pojišťovny jdou zvenčí od státu. Prostě Ráj na zemi. A zase o pacienty zde nejde a zdravotníci, ti berou velmi malé platy. Agel dokonce zavedl "vzdělávání" svých lékařů včetně vědeckých prací a platí známým profesorům za různé dosti nesmyslné úkony včetně výběrů vhodných vědeckých projektů dost peněz a ti na oplátku Agel nekritizují, ale skrytě podporují. Ministr Němeček bývalý ředitel FN Ostrava zaprodal Agelu, co šlo. Dá se říct, že FNO tak nějak už patří Agelu. Těžko tedy bude Němeček nějak řešit problémy a de fakto vysávání peněz ze systému Agelem.

- Současný ministr financí Babiš, ví jak je na tom zdravotnictví špatně a přesto kupuje gyn a IVF centra jedno po druhém. Proč asi? Protože je v plánu umožnit i ženám hodně po 40-ti letech IVF hrazené z veřejného pojištění a vícekrát než jen 2x. To bude zajímavý trh u odkládaného mateřství a je třeba se na něj teď připravit. takže nám budou rodit ženy ve věku babiček a my všichni na to přispějeme.

Takových příkladů lze dohledat desítky. Politické malé domů. Ono totiž zdravotnictví se chová jako dlouhodobý průmysl, na kterém lze vydělat ne hned ale časem. kdo to pochopil, už v něm podniká. A to se sem tlačí Penta, PPF a další skupiny.

+13/0
31.3.2016 12:57

V66ě90r15a 11K48a89b67í10č36k44o87v65á 7334486370907

Bohužel zcela přesné.

+2/0
31.3.2016 13:07

M31i56r26o57s97l36a80v 36B71u47č89e25k 6463143951794

Ještě pro doplnění, p.Horáka ... . My se vůbec řítíme ... Svobodná, bezdětná žena si v pondělí sedne do Správní rady - aby vyhověla kvótám. Ve středu si odskočí na oplodnění, bez partnera. V pátek obíhá Úřad práce a sociálku, protože je samoživitelka ! O víkendu je zařazena do volebního programu levice, protože je osamělá a je třeba této pomáhat ! (To nemá chybu, údajně jde o pokrok) ...

+2/0
31.3.2016 13:41

H81a86n36a 41P55e26t61r79o93v90s21k37á 1878675549633

Všem absolventům lékařských fakult bych v případě, že po ukončení studií odchází ihned do zahraničí, nechala uhradit veškeré náklady jejich šestiletého studia, které jim český stát zaplatil z peněz daňových poplatníků. Jsme jedna z mála zemí v Evropě, kde není zavedeno školné pro studium na vysoké škole. V těchto případech bych ho uplatnila zpětně. Dále bych povinně zavedla povinnost pojišťoven zasílat výpisy (minimálně 1x za půl roku) pojištěncům, ze kterých bude zcela jasné kde, kdy, jak a za kolik byl dotyčný pojištěnec ošetřen. Bez těchto opatření bude české zdravotnictví jen obrovská černá díra, ve které se budou peníze jenom ztrácet...

+6/−9
31.3.2016 12:35

P37e82t74r 78S55p23á51l40e19n77ý 3395107109518

Jste úplně mimo : D

+2/−1
31.3.2016 12:40

J62a31r47o17m82í46r 21Š94r44á15m93e45k 3637166247532

Ve většině zemí EU školné buď vůbec není, nebo je vzhledem k průměrným příjmům té které země prakticky symbolické.

Viz http://www.studyineurope.eu/tuition-fees

0/0
31.3.2016 12:40

K48a13r92e36l 87J62a38n26í34k 9678442955324

což není argument, jen doprovodná informace

0/0
31.3.2016 13:05

J77a86r61o79m52í38r 89Š89r79á84m17e51k 3427486697842

Poukaz na to, že paní Petrovská vychází z chybných předpokladů, je docela silný argument.

+1/0
31.3.2016 13:35

J19i59ř44í 25J65í39l36e17k 7732629986918

ne, je to PROTIargument

0/0
31.3.2016 15:14

K31a82r24e12l 24J72a66n27í42k 9658202775344

zpětně uplatnit školné nelze

ale kdyby platilo plošně na všechny obory, mohl by ho stát odpouštět za odpracování ve státních zdravotních zařízení. Důsledkem by bylo nepochybně méně humanistů, více lékařů a snížení motivace odejít do Německa byť jen o cenu onoho školného.

Jen tímto to řešit nelze, problémy dělá hodně i buzerace kolem atestace, ale byl by to krok správným směrem.

+3/0
31.3.2016 13:04

J63o67s27e84f 83Š54o24l67t41e25s 8184988800663

Spousta lidí by si spočítala, že školné, které by stejně nemohlo být větší než kolem 50000 Kč za semestr, se jim mnohem rychleji zaplatí v Německu, i kdyby jim to tady měli odpustit (vrátit) a odejdou na truc.

+1/0
31.3.2016 13:21

J47i60ř54í 15J88í38l96e67k 7962699156368

tržní školné implikuje tržní platy po absolvování....když dáte za současného stavu odměňování ještě školné, tak buď na tu školu už tolik lidí nedostanete, nebo tím spíš ty lidi vyženete ven;-)

0/0
31.3.2016 15:17

M68a81r52t52i52n49a 66S90e12d71l18i31c88k18á 5842335891662

1. Úředník na ministerstvu nařídí vzdělávací program s několika měsíci placených stáží na různých pracovištích

2. pracoviště (třeba jediné v republice, kde lze stáž absolvovat) si naúčtuje pěknou sazbu - stážistu nechá dělat podřadnou práci a ještě si od něj vezme 1000 Kč/den, stážista se tam nic nového nenaučí

3. není lepší odjet po škole do Německa, kde po škole stačí normálně pracovat na svém vlastním pracovišti cca 5 let a pak jít rovnou ke zkoušce? Za 10x vyšší plat (přepočeno na hodiny)?

Záviďte všichni, ale medicínu můžete jít studovat taky R^

+3/0
31.3.2016 12:35

J16a13n 43V16a28l66a87l60í30k 6486369940696

už vidím jak lekař si hned po škole otvírá soukromou ordinaci v Německu ;-D

0/0
31.3.2016 12:40

M57a79r57t85i42n25a 87S72e67d41l88i63c75k51á 5322265801532

To nejde nikde :-D Možná hned po atestaci.

0/0
31.3.2016 12:47

K73a77r39e63l 11J91a62n62í84k 9648902285274

ta poslední poznámka byla dost hloupá, ale jinak dávám plus, protože tohle je jedna z hlavních příčin odchodů

0/0
31.3.2016 13:06

J64i17ř11í 60K50o41z31l51í17k 1119936472709

Hloupá, ale dle mnoha výkřiků a výblitků zde v diskuzi naprosto adekvátní.

0/0
31.3.2016 14:09

J53a51n 51V24a64l43a49l94í61k 6266409920776

Upozornila, že kvůli nedostatku personálu už není schopna garantovat kvalitu péče. Stát podle ní musí zdravotnictví přidat peníze.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zdravotnictvi-nemocnice-nedostatek-lekaru-komora-fwc-/domaci.aspx?c=A160331_062027_domaci_ane

To pak bude lékařů víc??? Ne nebude jen zase vydírají!!!!!!

+4/0
31.3.2016 12:30

P64e32t78r 40S33p80a49t24z34i56e74r90e80r 7834582115654

a pak když je druhá stránka financování léčby což jsou pojišťovny..viz VZP...tak když vidíte v čem jezdí ředitelé VZP a jejich mramorové dlažby a pozlacené sloupy tak si říkáte..teď vidím kam ty peníze jdou..na léčbu to rozhodně není..:D ale ne vážně..mne by zajímalo jak to bylo v době minulého režimu...tento problém přeci nebyl...tak co se tak změnilo?

+1/0
31.3.2016 12:21

A76d44a25m 40Š47p20i21l69l98a57r 8789327122896

Mozna se nemohlo odjet svobodne za lepsim? To je asi takove to hlavni proc bylo dost lekaru :)

0/0
31.3.2016 12:24

B70e66n 71P76a98v72k76a 1777233977551

Ano, za minulého režimu měl lékař polovinu peněz co montér šroubků a nějak nám umírali lidi na celkem dneska běžně léčené věci. Prostě ráj na zemi.

0/0
31.3.2016 12:34

J29a93n 76L32u82k58á89š 7927953483942

S temi penezmi u lekaru to ve srovnani se zbytkem populace zas tak tragicke nebylo.

+2/0
31.3.2016 16:15

P77e47t26r 21N67a69j33d33e70k 7917326653141

Náhodou je to super, že doktoři odcházejí. Já makám v Rakousku a mám tu českého doktora, české zdravotní sestry, český pomocný personál v nemocnicích, v slovenskou zubařku, v Lidlu mě obslouží česká pokladní... Ještě českou hospodu s českou cenou piva by to chtělo a nebude to mít chybu.

+9/0
31.3.2016 12:20

V34ě18r17a 59Ř38í88h98o31v27á 6834284264

;-D

0/0
31.3.2016 16:53

M43i46l26e97n87a 38N16o51v74a87n34s59k86a 4152177539899

To se divím, že opozice přitakává. Není snad poslední nastavení úhradových vyhlášek dílo expertů TOP09 zejména Marka Ženíška (náměstek ministra zdravotnictví za ministra Leoše Hegera (rovněž TOP09 ve vládě premiéra Nečase (ODS) ;-D!

+5/0
31.3.2016 12:16

M37a63r96t37i72n 97H73o50r40á63k 9173499734

Problémů ve zdravotnictví je více než jen pouhé platy:

- náročná škola... no comment

- špatné až zcela rozpadlé postgraduální vzdělávání, co se to přesunulo na fakulty je to hrůza.

- mladý člověk se rozhodne pro medicínu řekněme v 18-ti letech, ale reálně vydělávat začne po atestaci (6+5let) tedy po min. 11-ti letech dost náročného studia. Tedy zhruba ve 30-ti letech. To se každému poněkud nechce. I proto je na Západě zájem o studium medicíny malý. Všichni raději jsou dělat do financí či management.

- velký problém je feminizace. Nyní studuje až 75% žen. Nic proti, ale chirurgické obory jsou nesmírně fyzicky náročné a jen málo žen to bude schopné dělat dlouhodobě. Tak to je.

- ženy mají děti, tedy i lékařky chtějí děti, je otázka, kdy dosáhnou specializace ve 30-ti nebo až ve 40-ti? Není to jednoduché se rozhodnout. Hodně lékařek, znamená hodně lékařek potencionálně na mateřské (rodičovské) a tedy další výpadek člověkohodin ze systému.

- odpovědnost. Ve změti příkazů a zákazů, pozitivních listů a kontrol ze všech úřadů je velmi těžké udržet pozornost pro pacienta samotného.

- nejlepší lékař. Každý chce nejlepšího lékaře pro sebe a své blízké. Lékaře ke, kterému má důvěru, který správně pomůže. Ale ono kontinuální vzdělávání stojí peníze a získávání zkušeností stojí čas.

- na západě chybí lékaři všude (jinak by tam nemohli naši lékaři odcházet. např. v Německu se ví, že bude chybět v r. 2020 10 000 lékařů, které nejsou schopni doplnit ani výukou na svých lékařských fakultách. Kde asi ty lékaře naberou. Z řad amatérských gynekologů z Kolína n.R. to nebude.

Mám pocit, že jeden ekonom (jak se jmenoval ... , nebyl to pak i prezident?) co tvrdil, že trh vše vyřeší sám. Tak nedostatek lékařů (zdravotníků) řeší trh - financema - lepším ohodnocením práce na Západě. Doufám a omlouvám se všem pacientům, že to dříve či později pocítí. Lékař má mít minimálně stejný plat jako právník či architekt, pokud tomu tak nebude, problémy budou a časem jen horší.

+17/0
31.3.2016 12:15

J60a62r97o94m33í32r 16Š35r81á62m25e24k 3387466837572

Tak ono další vzdělávání jde do kytek od té doby, co se "experti" rozhodli hodně svérázným způsobem implementovat poměrně volná a rámcová pravidla vzdělávání v rámci EU. Místo aby se prostě přidal podle minimálních požadavků (obvykle stačil rok) k minimální praxi pro I. atestaci, vybudovala se zrůdnost více než 90 "základních" oborů. Za zaplevelení zbytečnými až absurdními požadavky si už můžeme sami, to vesměs prosadili vlivní páni profesoři z odborných společností...

+3/0
31.3.2016 12:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.