Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dětem vstup zakázán. Pokutu za diskriminaci soudy řeší už sedm let

Případ podnikatele z Mladé Boleslavi, který nápisem zakázal dětem vstup do své restaurace a v březnu 2009 za to dostal kvůli diskriminaci spotřebitele pokutu 10 tisíc korun, pokračuje. Ústavní soud v úterý zrušil rok starý verdikt Městského soudu v Praze, který pokutu stvrzoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a31n 92F76r87o49l92í51k 6516150795744

Koho to zajímá? 8 let řeší soud most u Studénky shozený na vlak. 8 mrtvých a desítky zraněných a zatím nebyl ani oznámen termín hlavního líčení. O to by se měli novináři starat a ne o nějakou nicotnou pokutu. ;-€

0/0
30.3.2016 10:36

P40a66v94e35l 22Z49o74u57h16a24r 5638964914869

a co na to Anka ,naše"chytrá horákyně"eeeeh..eeeee.hh už se vyjádřila?

0/0
30.3.2016 9:03

A89l41e95n10a 71E68l45i18á30š48o43v52á 3974121952398

Uvítala bych, kdybych měla možnost zjistit, ve které kavárně budu chráněna před nevychovanými dětmi a jejich drzými matkami.

+6/0
29.3.2016 20:22

P30a49v13e42l 29P25a25ž33o28u97t 3473721863627

Nechci urvany děti do svy hospody-diskriminace, nechci do republiky zahraničního teroristu a prizivnika - diskriminace! Svět se zbláznil

+7/0
29.3.2016 20:08

M34a52r11t63i60n72a 82T73o26m61á25š32k46o56v90á 4698519721619

Ve světě existují celé hotely, které jsou jen pro dospělé, kruci kde je problém ?

+4/0
29.3.2016 20:00

L75i93b24o92r 58M67o74h26o72u81t 3736317728302

Nechtěl aby děti viděly pijící,opilé a možná i ještě hůř vypadající rodiče,co je na tom?

0/0
29.3.2016 19:45

O90n50d44r50á32š 56B55e33s51k27y96d 5780682425573

Opět rychlá česká justice v akci. Svět nám jí závidí.;-D;-D;-D

+3/0
29.3.2016 18:30

J74i21r20k67a 20K58o51c95h 7844564203905

osobne se domnivam, ze problem je dnesni "vychova" a sebevedomi matek.

- dite ma prece svoji osobnost a ja ji nebudu utiskovat tim, ze jej ve spolecnosti nenecham litat a rvat

- kazde dite nekdy nema svuj den a pokud proste dite zacne rvat protoze ho treba boli zoubek nebo bricho, tak ma matka byt zodpovedna a pro dnesek z restaurce odejit a aspon naznacit omluvu

pokud by se matky chovaly rozumne, vetsina majitelu restauraci by je nevykazovala

+4/0
29.3.2016 18:28

J51i39n52d11ř77i42c10h 28Š16k31o38p29e47k 4905511400695

takže hranice vstupů třeba do bordelu nebo heren (18 let) je de facto taky diskriminace ;-D

+8/0
29.3.2016 17:58

M95a56r39t33i27n 55R60a20m 9981134411982

Do Makra taky děti nesmí a je to akceptováno! Tady ne. Že by dvojí metr?

A cestovky s nabídkami hotelů Only for adults to je ok?

+7/0
29.3.2016 17:33

H48e64l75e46n64a 80Č21í74ž94k10o36v41á 9391491522818

Do Makra nesmějí děti? Vážně? Nechci provokovat ani prudit, vážně se jen ptám, nenakupuji tam, takže to opravdu nevím. Díky předem za odpověď.

0/0
29.3.2016 17:45

M89a30r28t17i20n 35R88a98m 9791664331822

Do Makra musíte mít kartu a na tu můžou dovnitř 2 dospělí. Nebo dospělá osoba + dítě starší 12 let .

Aspoň tak je to v Ústí nad Labem.

Taky tam nenakupujeme, prodává se tam ve velkém, takže plato jogurtů jahodových... Ani ceny nejsou nic moc laciné.

+1/0
29.3.2016 18:03

H90e90l78e38n68a 29Č67í66ž61k82o82v19á 9391651732958

Aha, děkuji za vysvětlení.

0/0
29.3.2016 18:29

R30u97d93a 77S13l77a29v77í84k 5333878226751

Makro také není obchod určený pro širokou veřejnost. Je to (hodně volně řečeno) soukromý klub, musíte být "členem" (tzn. mít kartu a splňovat jejich podmínky, aby vás tam pustili).

+1/0
29.3.2016 19:26

J76a65n 96F56r37o83l14í30k 6966720205804

Toho se brzy dočkáme v každé hospodě, kde si chcete zakouřit. Hned u vstupu obdržíte virtuální členský průkaz.;-D

0/0
30.3.2016 10:38

V85l29a16d47i19m76í54r 60F91i78a80l72a 3556792223709

Zajímavá analogie se zákazem sezení na zídkách a plotech v Litvínově, nebo Varnsdorfu, kde sezení na zídkách vyhláška zakazuje a vše je O.K.

Nebo zákazy konzumace alkoholu na veřejném prostranství. Neměli by strážnici selektivně pokutovat pouze ty, kteří narušuji pod vlivem pořádek?

+10/0
29.3.2016 15:49

A10n53n44a 41M55a89c84h27a84č62o12v81á 2696748324348

R^R^

+1/0
29.3.2016 15:50

H82e95l26e57n22a 40Č74í55ž42k60o82v97á 9831331112568

Tyhle zákazy mi taky připadají jako pěkná hloupost. Já bych takhle v mládí byla pokutovaná tak dvakrát denně; jako študáci jsme neměli peníze na vysedávání po hospodách, tak jsme ustavičně seděli na schodech blízkého kostela a "filosofovali" tam.

+6/0
29.3.2016 15:56

Z70d42e30n53a 38S78v35o95b44o88d61o56v74á 2714906273556

- spořádané dítě dneska sedí u počítače a nepoflakuje se venku;)

+1/0
29.3.2016 15:57

H56e88l58e63n63a 58Č68í77ž87k97o93v16á 9861421612608

No jo, kdo trajdá venku, je prostě dneska vůbec tak celkově "nějaký divný".;-)

+3/0
29.3.2016 16:10
Foto

V23á32c78l28a80v 69C68h65u51c37h43m51a 6925171828606

No však nám to možná poslanci brzy zakážou zákonem o myslivosti.;-)

0/0
30.3.2016 10:25

T75o49m80á41š 88S57k56á98l94a 6298617

ale nebyla. Kdyby tam byla cedulka, nebo by vam to farar rekl, tak tam nesedavate. My jsme taky sedavali vsude mozne, ale taky nas z hromady mist vyhodili. Zvlast kdyz jsme filosofovali v jedenact vecer pri ceste z restaurace a sedli jsme si na schody nejakyho baraku. Jenze my jsme sli jinam, kdybychom odvetili at si trhnou nohou, co pak?

Mimochodem paragraf o nocnim klidu je zakaz uplne stejneho razu :) Kdyby to nebyl neduh a lidi sebyli ohleduplni, tak takova blbost ani nemusi byt postizitelna. Ale je.

0/0
29.3.2016 16:24

H63e72l76e59n84a 87Č42í50ž36k89o58v17á 9371341502448

No jo, my jsme byli "slušňáci", a tak jsme na těch schodech řečnili odpoledne, ne v době nočního klidu. A ano, kdyby nám farář řekl, že mu tam vadíme, šli bychom debatovat jinam. Ale to by byla konkrétní žádost od člověka, jenž do toho má co mluvit. Mně ale vadí ta paušalizace "předem", ze strany státní moci. Někde se posadím, na nějakou zídku, na trávník... a hned mám problém...

+1/0
29.3.2016 16:39

M14a27r18t60i13n52a 92T12o56m33á38š41k64o74v78á 4338609181159

Taky asi nebydlíte na daných místech.

0/0
29.3.2016 19:58

T92o74m77á58š 62S60k66á56l70a 6268427

nejde o zakaz, ale o omezeni na zaklade veku, pohlavi, nabozenstvi, rasy a ja nevim jaky dalsi zakazany duvody jsou vyjmenovany. To pak lze jen v oduvodnenych pripadech. Tady to soud za oduvodnene nepovazoval.

Ale zakaz sezeni na zitkach, nebo piti alkoholu na verejnosti je hure napadnutelne prave proto, ze se tyka vsech, i kdyz je fakticky namiren na urcitou skupinu, ale to se tezko dokazuje bez poukazani koho specificky se to tyka :) Argument: "je to jasne namirene proti cikanum, protoze jen oni to delali a tady mame dukazy" zni trochu absurdne.

0/0
29.3.2016 16:17

M52a16r47t23i52n 81K85a68r57á21s78e73k 1138604599114

Představuju si ceduli s nápisem

"Restaurace slouží pouze pro hotelové hosty, jejich návštěvy a návštěvy s rezervací."

A na další ceduli

"Vstup povolen také dalším ukázněným návštěvníkům nad 12 let."

Zajímalo by mě, jestli by se někdo pokoušel o rozporování této další cedule a dožadovat se jejího zrušení :-)

+3/0
29.3.2016 15:42

S84t60a21n34d55a 28C29h57v68o36s68t 1552108

Myslim, ze ta druha cedule nebude uplne koser - vzhledem k z.c. 198/2009 Sb. (antidiskriminacni zakon) - hned §2 odst. 3. §§ 6 a 7 pripousteji urcite vyjimky, ale tato by se do nich zcela jiste nevesla.

0/0
29.3.2016 15:56

M46a94g31d84a 24K79a31t92z51o32v96á 9476911609928

Tak tedy: Upozornění: prostředí není vhodné pro děti. To by prošlo?

0/0
29.3.2016 16:39

S23t10a74n96d13a 58C80h95v58o91s85t 1342868

To bych řekl, že není nic proti ničemu. Ovšem nevím, do jaké míry to splňuje majitelův záměr.

0/0
29.3.2016 17:07

M89a53r25t22i40n 67K21a25r56á87s87e79k 1378174429374

Tak formálně je to vlastně pozitivní diskriminace, když nad rámec svých pravidel, dovolím něco dalšího. Ale jestli by to obstálo, to nevím. Každopádně by se mohli soudně domoct sundání druhé cedulky a o to by asi nikdo neusiloval.

0/0
30.3.2016 4:01

K24r86y63š67t35o43f 67L61a70n51í50k 1649980725925

Se divim, ze majitel nadal personalu instrukce, aby nezvane hosty neobsluhoval. Nebo to se da take vymahat soudne jako vstup nekam, kde me nechteji?

0/0
29.3.2016 15:40

M38a55t44ě12j 96M17o83r16c33i49n77e65k 1214858273750

tuším že v tom článku před nějakou dobou to bylo popsáno tak, že maminy si tam sedly k hotelovým prolézačkám(v létě) nebo dovnitř (za špatného počasí) a u jedné kávy dokázaly vydržet kafrat třeba dvě hodiny, nebo celé odpoledne. děti pily z domu donesené džusíky a akorát dělaly randál. tržby z nich byly nula nula nic a akorát odrazovaly jiné hosty (manažery nějaké automobilky - cizince ) při pracovních obědech i jiných schůzkách v restauraci...

+1/0
29.3.2016 18:23

M51a47r68t44i14n 31K65a60r56á84s63e51k 1878264559264

Výrok soudu, že restauratér může vykázat zlobící děti, jaksi postrádá logiku. Když už existuje důvod k vykázání, tak dítko už stihlo ostatní návštěvníky obtěžovat a to citelně. Za první výsknutí se obvykle nevykazuje a pochybuju, že by tady byl někdo tak striktní.

Výrok o tom, že dopad rušení dětí na business je diskutabilní a nedá se považovat za objektivní důvod, je další pitomost, protože se dá velice snadko ukázat na vývoji tržeb od jednotlivých uplatnění zákazu a zrušení zákazu.

Další kravina z výroku soudu je, že obchodníci si můžou počkat, až tam děti nebudou a jednat třeba večer. Už vidím firmu, která pošle svého zástupce na týden do Boleslavi a borec jim zavolá, že se vrátí až za dva týdny, protože přes den nemá v hotelu který mu objednali klid na jednání a tak se to protáhne, jak mu celí šťastní objednávají pro příště zase ten hotel kde není klid na jednání.

Neměl by soudce co vyplodil takové hovadiny absolvovat inteligenční testy?

I když to že jde o Dagmar Nygrínovou a tedy ženu to do jisté míry vysvětluje. Ženy se často necítí být vázány logikou. Zvlášť když jim pocit ( v tomto případě možná mateřský instinkt a pochopení pro matky) diktuje opačný směr než logika. To pak často vypotí nebetyčnou kravinu, jen aby pocit na úkor logiky obhájily a ještě se naštvou, když jim tu kravinu jednou větou úplně rozhážete.

Na druhou stranu je blbost i odkaz na slušně vychované děti, který se tady v diskuzi objevil. Dítě, i když je jakkoli slušně vychované, občas brečí, občas výská, občas se křikem dožaduje pozornosti a i když ho rodič napomene, nebo utiší, už stihlo rušit. Souhlasím, že do prostor, kde jednou z důležitých nabídek je klid k jednání nebo odpočinku, děti co ještě nezvládají zůstat v klidu, nepatří. Nikdo nemá právo po soukromém provozovateli chtít, aby ustoupil od podnikatelského záměru a případně i zkrachoval proto, aby vyhověl lidem co mají pocit, že mají právo se dožadovat jeho služeb.

+4/0
29.3.2016 15:38

A83n94n59a 33M91a14c45h30a39č79o39v28á 2576778564758

A to je ono. Slušně vychované děti. Jenže matky si myslí že to jejich dítě je rozkošné a vychované. Ovšem jiný názor na to má paní, které ono rozkošné dítě upatlalo čokoládou bilou sukni.

+5/0
29.3.2016 15:45

H53e75l98e26n39a 37Č88í16ž88k83o55v21á 9521421282178

Matka, která si myslí, že její dítě je slušně vychované, a ono přitom upatlá jiného návštěvníka podniku, musí být poněkud slabomyslná.

0/−1
29.3.2016 15:57

T92o61m80á26š 35S92k82á46l12a 6478147

to nedává smysl. Dítě málokdy "upatlá" někoho jako úmysl. A to neúmyslné přece není otázka výchovy, ne?

Ovšem tady nejde o upatlání, ale o povyk, který skupina malých dětí, či nemluvňat, dělala po většinu dne, když si maminky přišli hodiny klebetit při kávě, a o rušení hostů v jejich pokojích.

0/0
29.3.2016 16:35

H33e90l47e13n77a 38Č87í96ž21k27o38v85á 9561151522448

Kristepane, snad když jdu s dítětem do restaurace, tak zkrátka bude sedět u stolu a jíst (popř. si kreslit nebo si prohlížet knižku, když s sebou preventivně vezmu pastelky a čtvrtky nebo tu knížku), a ne pobíhat kolem, aby mohlo někoho ušpinit.

Víte, já nikdy nechodila do restauračního zařízení s dítětem za okolností, že bych si k tomu přibírala ještě jiné matky s dětmi. Proto jsem taky nikdy v životě nevkročila do žádné "mateřské kavárny", do žádného "mamacentra".

Do restaurace jsem s dítětem, dokud bylo velmi malé, chodila buď proto, že jsme se jednoduše potřebovali najíst, anebo z ryze výchovných důvodů (aby mu to prostředí připadalo přirozené, aby se v něm naučilo chovat; a pak jsem se mu celou dobu věnovala, vysvětlovala, na co je tato a tato sklenička, vidlička, talířek).

A pobíhající rozjívené cizí děti mi tedy taky dost vadily (a vadí mi dodnes; kde se toto děje, tak tam nechodím).

No, a proč jsem tam nechodila s jinými matkami: poslední, co mě kdy zajímalo, je ženské krafání o dětech. Své ditě miluji, jiné děti mě moc nezajímají. Fakt je mi jedno, jestli Mařenčin 18měsíční synek kaká do nočníku či ještě do plenek, jestli Pavlínina dcerka říká v roce 8 nebo 10 slov, nechci o tom nic vědět. Pokud jsem šla s mrnětem do restaurace, tak přesně proto, abych se z těchto "mateřských záležitostí" na chvíli vymanila.

+2/0
29.3.2016 16:54

H17e58l33e76n96a 61Č32í34ž94k95o39v49á 9591911622248

Naprosto souhlasím s postojem, že každý soukromník má mít právo sám rozhodnout, o které klienty stojí a o které naopak ne (také tu tento názor celou dobu prosazuji a jednoznačně stojím na straně pana restauratéra, o němž se píše v článku).

Ale... asi jsem naivní, a tak předpokládám, že (pozorný) rodič své dítě zná, ví, zda je spíše klidné či naopak spíše neposedné apod., a podle toho také jedná.

Když dítě od nejútlejšího věku vychovávám k dobrému společenskému chování (a vím, že je to človíček povahou spíše tichý), klidně ho POZVOLNA beru do restauračních zařízení. Začnu cukrárnou, pokračuji přes kavárnu až k "opravdové" restauraci. Začnu desetiminutovým posezením a postupně tu dobu prodlužuji. Krom toho také dítě učím, že návštěva hezkého podniku je tak trošku "sváteční událost", k níž je vhodné mít hezké oblečení, hezké chování...

Možná byste se divil, jak dobře a vstřícně na toto (některé) děti reagují. "Jé, jdeme do divadla, pak do restaurace, všechno je tam hezké, obsluhují mě milí pánové a dámy, tak se také chovám ,slavnostně'."

Jasně, i to nejhodnější dítě občas fňukne apod., ale to zase není taková tragédie, prostě vkročím-li do veřejného prostoru, vždy mi tam bude něco protivné (někomu páchne z úst, jiný u vedlejšího stolu hlučně mluví...). Jde o to, že když jako rodič vidím, že se dítě nudí nebo mu není dobře, tak se podle toho zachovám, rychle zaplatím a vypadnu.

Ale obecně soudím, že je dobré učit dítě společenskému životu od velmi útlého věku. Protože pak se právě nestane, že dítě prvně v životě vkročí např. do divadla až ve 12 letech a nebude se tam umět chovat.

+1/0
29.3.2016 15:54

Z91d32e64n24a 51S80v76o82b64o44d16o89v64á 2744346203816

- víte, já nevím.. jedna věc je restaurace, která prodává i prostředí a nutně jí nepotřebujete, jiná třeba potraviny, autobusy.. v menší obci by jste se tak snáz mohla zbavit třeba chatové osady, domova důchodců, dětského domova..

0/0
29.3.2016 16:03

H58e74l86e78n69a 17Č70í68ž22k17o81v98á 9471471292638

Hm, přiznávám, že se v tomto Vašem příspěvku tak zcela neorientuji (což je ale patrně moje chyba).

Takže si dovolím "předpokládat" (když tak mě prosím opravte, pokud se mýlím): Možná jste to myslela tak, že do restaurace nemusíme (takže když máme neposedné dítě, u něhož předpokládáme, že by tam otravovalo sebe, nás i ostatní hosty), jednoduše tam s ním nechodíme. Zatímco např. autobusem jezdit musíme, ať už je naše dítě klidné či "zlobivé".

Ano, je fakt, že na ulici/v dopravním prostředku zkrátka bude vždy "něco", co nás "obtěžuje" (dítě pláče, někdo je zpocený, dalšímu trvá pomalu týden, než nastoupí/vystoupí...), ale to všechno jsou běžné životní projevy, prostě nelze žít zcela "sterilně".

Obecně mám za to, že pokud někomu "vadí" dívat se na staré lidí, přijmout, že se děti chovají jako děti, že od sousedů každou neděli cítí pach smažených řízků apod., tak pak nemůže žít mezi lidmi, nýbrž se musí odstěhovat někam na samotu (no jo, ale tam zase budou mravenci, srnky a další "havěť").

Nemám ráda extrémy, přehánění. Ani v jednom směru. Ale jak říkám, pokud se mýlím a reaguji na něco, co jste možná myslela jinak, klidně mne opravte, nebudu se zlobit, vážně ne.

0/0
29.3.2016 16:23

Z24d93e33n50a 38S91v36o80b50o22d61o55v41á 2694296713286

- omluvám se, někdy jsem moc stručná:)

- ano, předpokládáte správně(viz Váš druhý odstavec), a vpodstatě jsem reagovala na větu "Naprosto souhlasím s postojem, že každý soukromník má mít právo sám rozhodnout, o které klienty stojí" - což je názor, který tady má většina.

- obecně mám strach, že pokud příjmu "neobsluhuju ty a ty" i v jiných službách/oborech, tak je to poměrně snadno zneužitelné.. Jsem starosta a nechci chatovou osadu, protože švagr by ty pozemky rád získal a postavil něco jinýho? Domluvím místním, aby neprodávali, nezaváželi.. Jsem "rádobypolitik" vezoucí se na současné vlně? Co hláška místním - a za chvíli mám na nejrůznějších obchodech(u kterých araba/rusa/číňana/američana v životě neviděli), že je neobsluhují a jako reakce zase nápisy v centru, že neobsluhují místní..

0/0
29.3.2016 16:53

H66e11l27e74n44a 31Č24í92ž55k38o72v94á 9821271962868

S tou zneužitelností souhlasím, to je vážně velmi ošemetné. Já si myslím, že nikdy (nebo přinejmenším ve většině záležitostí) nemůžeme najít "jasně správné, vše řešící" úřední řešení. Všude je potřeba rozum, cit, snad i jistá odvaha.

Víte, mě děsí ta šílená kvanta předpisů na všechno. Mám za to, že to z nás dělá hlupáčky, že krníme, že vinou toho, že na vše přece "musí" být nějaká regule, nakonec hloupneme, přestáváme uvažovat a cítit, a místo toho se držíme litery, držíme se "paragrafu".

Něco někomu vadí (a nezřídka je to jen v té rovině, že by to teoreticky vadit "mohlo"), a hned to zastřešíme regulí, která se musí striktně dodržovat i v situacích, kdy se rozum brání. Vlastně (jak to vnímám já) je to svého druhu lenost; lenost přemýšlet nad jednotlivostmi, snaha vše zpaušalizovat, zobecnit. Ale život není obecný, je konkrétní. A tak bychom k němu měli přistupovat. Je to náročnější, ale asi (podle mého soukromého názoru) vhodnější.

0/0
29.3.2016 17:18

S35i49m80o10n69a 53B65ě47l16á37k57o55v25á 2360521869193

kdyby toto všichni rodiče o svých dětech věděli, nemusely by se řešit tyto zákazy...

0/0
29.3.2016 17:30

V79l79a45s12t88i78k 71C18e56r82n62y 5638853668934

Jako hustý mi přijde i doporučení Nejvyššího správního soudu: "Měly by vykázat pouze ty, které skutečně zlobí a už při vstupu do restaurace je zřejmé, že v klidu nevydrží."

Už vidím, jak se soudí s nějakou matkou, jestli bylo prokazatelné, že dítě (ne)vydrží, když by někoho vykázal při vstupu do restaurace :-)

+9/0
29.3.2016 15:27

H64e68l16e29n47a 70Č58í23ž44k78o67v16á 9721681772288

Je to prostě stejné jako s každou myslitelnou skupinou lidí. Když mám (a je jedno, zda ze zkušenosti nebo jen na záklandě dojmů, třeba i mylných) pocit, že mi lidé určité skupiny (a je fakt fuk, zda jsou to cizinci, členové té či oné partaje, ženy, muži, nebo třeba lidé chodící v sandálech) působí víc těžkostí než užitku, tak je prostě jako zákazníky neberu. Konec, hotovo, nazdar.

+1/0
29.3.2016 15:38

T85o84m84a13s 46P60e84k 3462694197902

A proč nesmí děti do herny, třeba by si také daly "bedny". ;-D To je jasná diskriminace podle věku.

+6/0
29.3.2016 15:27

M23i70l13u83š30e 70K63o89h56o30u32t49k47o31v66á 3116328300717

A co diskriminace hostů, kteří jsou tam rušeni řvoucími dětmi?

+5/0
29.3.2016 15:25

T98o49m77á63š 75S78k10á63l57a 6138837

Pravidlo je jasné: většinu diskriminovat nelze. Stejně jako v kuřáckých debatách, se jako zástupci většiny prostě mají sbalit a odejít jinam, kde děti nebudou.

0/−1
29.3.2016 15:54

A68l58e38n79a 44E52l41i93á47š45o19v77á 3314961632458

Já jsem diskriminována romskou menšinou, která bydlí v okolí

+1/0
29.3.2016 20:26

A46n80t78o58n61í25n 97S19v51o44b16o36d15a 3294173159852

směřuje to k uzavřeným klubům, takže stěžovači zaženou spoustu kaváren a jiných podniků mimo běžné podnikání. V Praze je již hodně uzavřených klubů jen pro členy

+7/0
29.3.2016 15:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.