Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Taxi srazilo otce se synem na přechodu v Praze. Řidič: Šli na červenou

Auto taxislužby srazilo v pátek večer dva chodce v Plzeňské ulici v Praze na přechodu u hotelu Golf. Podle dostupných informací to byli otec se synem. Záchranáři oba převezli do motolské nemocnice. Muž měl vážné poranění hlavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V95l95a85s69t66i30m86i29l 26H34a55l92b51i96c86h 8853125896808

Červená,zelená?Všechny pravisla nakonec přebije to,že řidič má jeti tak,aby mohl před překážkou v provozu bezpečně zastavit.

0/−7
27.3.2016 13:54

B59o47h71u81s40l63a37v 69K32r26á22l47í82k 2681200629636

"Na Plzeňské ulici došlo ke střetu dvou osob na přechodu pro chodce s motorovým vozidlem." - mluvčím policie může být dneska už jenom ten, kdo nezvládá základy českého slovosledu?

+2/−1
27.3.2016 1:17

J52a97k95u80b 61R45o73u74s 3693120894402

To by mě teda zajímalo, kolik pan Mazgut požil, že se mu tato věta zdá v pořádku 8-o8-o8-o

0/0
6.4.2016 17:30

J88a30r20a 86M17a34z16g23u64t 2312429952975

Jednoducho ten taxikar mal pred sebou prekazku, v tomto pripade 3 ludi! A velakrat chodci maju zelenu a v polovice prechodu zasvieti cervena. Prioritou vsak je ze na prechode musel vidiet taxikar prekazku!!!

0/−5
26.3.2016 20:49

R70o16m78a50n 85V81í88c42e44n86e16c 2199292238732

Velakrat je spíše většinou. Je to tak nastavené a je to správné.

+1/−1
26.3.2016 23:25

M95i22l37a72n 95P79t12á15č35e39k 6572620961962

Stoprocentní vina chodců vstoupili před rozjetý auto.jinak by je nesrazilo.

+3/−10
26.3.2016 17:20

B41o20h12u96s20l54a65v 32K88r86á23l56í95k 2121230119676

Stoprocentní vina řidiče. I kdyby šli chodci třeba na fialového panáčka se žlutýma puntíkama, řidič je musel vidět, pokud koukal na cestu. Srazit chodce na takhle přehledné ulici a ještě v takových pustinách, jako je u hotelu Golf, kde chodce vidí na půl kilometru, může jen ignorant, který to tam pálil stovkou.

+2/−1
27.3.2016 1:20

P92a59v19e11l 37V58l45a25s 4955643800484

Máte pravdu, je to vina chodců i když auto jelo na červenou, je to logické, dá to selský rozum.

0/0
27.3.2016 10:26

V91á32c84l90a11v 33J84a18r97e73š 7563512171347

Pokud mu nedali možnost včas zabrzdit ,je vina na nich,pokud je však chtěl potrestat za přecházení na červenou pak je to pro něj horší.

0/0
26.3.2016 17:02

V24á25c10l77a87v 14J66a45r97e53š 7943692821747

Pokud do vozovky vstoupili nenadále a neměl čas zabrzdit,pak je nevinen.Horší je chtěl-li je za přecházení na červenou potrestat a nezabrzdil,ač mohl.

+1/0
26.3.2016 17:00

B85o10h54u73s27l39a65v 12K31r55á71l27í14k 2121930469186

Tak se chodci a řidič vzájemně potrestali, no.

0/−1
27.3.2016 1:24

P12e75t22r 42V44o47ň18k59a 2237123939783

Otázka je na jakou barvu vstoupili na přechod že, už se mi stalo několikrát, že jsem vešel na přechod a po třech krocích tam byla červená, takže jsem to došel na červenou. Běžná věc, stává se to dnes a denně. Ještě jsem neviděl nikoho zastavit se v půlce a vrátit se zpátky.

+4/−3
26.3.2016 16:58

R88o31m28a58n 97V18í53c98e39n21e51c 2329912698372

Vrátit se zpátky by bylo nesmyslné. V Zákoně je vysloveně napsáno, že na zelený signál se vstupuje do vozovky a co možná nejrychleji se musí přejít na druhou stranu. I když se třeba dokončuje přecházení na červenou.

+2/0
26.3.2016 23:24

B60o82h12u72s98l88a51v 28K56r49á39l48í91k 2931600249456

A do školy jste nejspíš nikdy nechodil, natož abyste někdy viděl pravidla silničního provozu nebo dokonce myslel, že. Pokud jste ve vozovce, tak už se vás zákaz vstoupit do vozovky jaksi netýká, víme?

+3/−1
27.3.2016 1:23

J85a22n 10M36o22t28ů95r58e93k 7160952601539

Ach jo, to je zase Blesk nadpis, co ma vnutit myslenku, ze je prejel schvalne.... to je novinarina ke blinkani....a hodne lidi to spapa i z navijakem.

+5/−2
26.3.2016 14:02

B30o71h16u85s34l57a50v 13K15r37á70l73í77k 2291590269586

Kdo vám co vnucuje? Taxi srazilo dva chodce. Jestli se vám z titulku vnucuje nějaká myšlenka, která v něm není, tak se běžte léčit.

0/−1
27.3.2016 1:26

J48a25n 75S64v20o91b42o25d42a 3867534789923

To je na svátky nějaká hromadná propustka z blázince? Marně hledám v paměti větší koncentraci trollů na diskutéra, než je v této diskusi.

Prý, šli na červenou, a tak je schválně přejel, aby je vytrestal, nebo za nehodu vždy může řidič a podobné nesmysly.

Kdyby měl každý předvídat, že mu tam skočí chodec na červenou, tak bysme mohli ty auta už vážně tlačit. To se uhlídat vážně nedá.

Tím neříkám, že šli na červenou, ale pokud to tak bylo, tak je vina jasná.

+2/−3
26.3.2016 13:29

L91u89k74a36s 76N32o62v66y 4454194215396

:-) A vy jste myslel, že máte výjimku? ;-D;-D;-D

Jinak ta možnost, že je chtěl jenom vystrašit a oni nestihli uskočit, už tady padla?

+1/0
26.3.2016 13:33

G58a51b36r58i92e68l 78H98o54r89t30e95n 9431389393904

Ta vaše obsedantní potřeba svalit vinu na řidiče má nějaký reálný důvod?

+4/−1
26.3.2016 13:54

B53o47h14u71s19l22a46v 94K46r10á95l95í58k 2221380149456

Není třeba svalovat. Řidič prostě za jízdu svého vozu vždy odpovídá. Pokud situace není dostatečně přehledná, musí tomu jízdu přizpůsobit.

0/−1
27.3.2016 1:27

G15a67b65r82i31e72l 17H53o33r12t71e93n 9401979473404

Beru zpět, zaměnil jsem si vás s jedním těch zmíněných exotů níže.

0/0
26.3.2016 13:55

P18e29t41r 47S11p27a21t55z88i57e96r71e29r 7854252855844

Zrovna dnes jsem zažil vjezd do křižovatky na červenou. Jel jsem kolem semaforu a pravda, do křižovatky jsem vjížděl když na semaforu už blikla oranžová. Ale těsně než jsem do ní vjel, tak mi před nosem zleva profrčelo auto.Zcela jistě na svém semaforu mělo ještě červenou. Kdybych byl o 2 sekundy rychlejší tak je ve mě...Toho blbce bych zfleku zastřelil...takovej nemá za volantem co dělat.

+2/0
26.3.2016 13:26

G89a74b71r55i69e79l 39H60o47r16t50e51n 9641489623644

V Praze bohužel normální situace. Proto se při vjíždění do křižovatky rozhlížím, i když mám přednost, protože ta mi bude houby platná, když do mě vletí nízko letící barvoslepý pilot.:-/

+8/0
26.3.2016 13:30

J87a39r80a 90M12a27z92g22u75t 2352349112865

Co je tady prioritou? Preci lidsky zivot! Preci neznamena ze kdyz chodci jdou na cervenou, ze je srazim autem!

+2/−24
26.3.2016 13:15

P66e17t26r 86Č14e64r35v91e70n38ý 3896801982935

Z Vaší reakce je zcela evidentní, že jste nikdy neseděl za volantem.

+17/−2
26.3.2016 13:16

G76a69b89r49i94e41l 83H89o15r34t82e66n 9961629953304

Což je ale jedině dobře.:-)

+6/−1
26.3.2016 13:32

J44a77r51a 92M40a89z63g47u98t 2222709922585

Pane Cerveny, kdyz mam na ceste prekazku tak zastavim. V tomhletom pripade to byli 3 lide!!!

0/0
26.3.2016 20:50

M49o10j90m17í50r 33M31o36t39y91č27k96a 3612825424300

Jo, ale když vám tam vlezou pár metrů před autem, tak s tím asi moc neuděláte. Nebo si snad myslíte že úvaha řidiče byla "Hele jsou na přechodu a svítí jim červená, tak je přejedu ať si to příště pamatují!" ?

+16/0
26.3.2016 13:17

F17r12a39n70t35a 60T47i87m68a14n 7220318901360

A teď si představ situaci jako jsem já viděl v Ostravě: chodec na přechodu - zelená, odbočující řidič - nepochopitelně taky zelená. Bruslař jel po přechodu na zelenou a řidič ho srazil. Vymlouval se na to, že když jel, žádného chodce neviděl (bruslař jel cca 25 km/h). Policajti to všechno přišili zcela správně řidiči, který musí upřednostnit chodce.

+1/−3
26.3.2016 14:11

F34r47a34n50t14i42š75e25k 72K40o68u90d52e59l54k40a 3567577433

No samozřejmně, ale možná byste se divil kolik frustrovanejch nerváků nemá k tomu daleko.Většina si naštěstí jenom vytroubí vztek klaksonem.

+1/0
26.3.2016 14:15

S40t95a82n98i67s97l11a22v 32S13e37d11l40á98k 1145549927

Neargumentoval tak, že si to zaslouží, ale žeho to omlouvá, že do nich narazil. Pokud je chodec u přechodu a mám, jako řidič zelenou, mohu se oprávněně domnívat, že počká.

+2/−1
26.3.2016 13:18

J55i56ř50í 66K14ü43h71r 2690796820106

A proč by jste třeba nemohl počkat vy? Ten chodec může mít taky zelenou.

0/0
26.3.2016 16:54

S92t57a22n55i78s89l93a53v 35S79e35d49l91á20k 1715869707

Protože bych byl za osla. Navíc ostražitější musí být vždy ten zranitelnější. Nemusí, ale odskáče to.

0/0
26.3.2016 21:23

M10o69j85m97í66r 97M82o16t90y38č96k34a 3222285834970

Ještě mne tak napadlo (v návaznosti na váš příspěvek): Jakou prioritu měli asi ten otec se synem když vstoupili na ten přechod ? Skutečně život ?

+2/−1
26.3.2016 13:19
Foto

J17i64r19i 56J58a20l45u55v78k73a 3668169644397

Jak jednoduché je zblbnout člověka pouhým nadpisem. Novináři se musí tetelit blahem. Rv

+3/0
26.3.2016 13:20

L93i27b71o71r 10H93a84i42c94h 7735169649500

Šli na červenou, tak jsem je srazil. Příště si to budou pamatovat. Takže až taxikář zastaví u krajnice pro zákazníka a nedodrží zachování dvou jízdních pruhů, tak ho smete kamion, aby si to též pamatoval. To je teda logika

+2/−23
26.3.2016 12:55

A92n69t40o16n95í37n 41C37h10a25r38v60á64t24e16k 7337103909280

Tady si zas někdo něco domýšlel! Já jsem to pochopil tak, že řidič počítal s tím, že chodci zastaví a nevlezou do vozovky. Tak prostě jel dál.

+14/−1
26.3.2016 12:59

P75e96t20r 34Č62e22r34v97e64n21ý 3896131902175

Pokud máte na semaforu zelenou, je zcela namístě předpokládat, že chodci blížíci se k přechodu před přechodem zastaví, protože mají červenou.

+12/−1
26.3.2016 13:19

R27o74m24a72n 76V38í73c36e39n77e88c 2219172858862

V přímém směru ano. Ale např. při odbočování vlevo má velmi často chodec na té boční ulici taky zelenou a tím pádem přednost. A bohužel často chybí oranžové přerušované světlo se symbolem chodce, které by na to upozornilo.

0/−1
26.3.2016 23:30

B60o41h13u55s39l67a39v 67K17r27á80l96í71k 2291470969336

Proč by na to mělo upozorňovat? Každý řidič přece ví, že když odbočuje na plné zelené světlo, musí dát přednost chodcům přecházejícím ve volném směru.

+2/0
27.3.2016 1:31

L30i42b88o98r 43H55a71i27c90h 7465289319230

Šli na červenou, tak jsem je srazil. Příště si to budou pamatovat. Takže až taxikář zastaví u krajnice pro zákazníka a nedodrží zachování dvou jízdních pruhů, tak ho smete kamion, aby si to též pamatoval. To je teda logika

+2/−18
26.3.2016 12:55

P54a36v47e46l 33N18o43v72á33k 2765587662952

Vozidlo dle čistě propočtů mohlo jet i jen 50 km/h či méně, neb cca jeho brzdná dráha od cca začátku přechodu je tak 12 m - http://www.policie.cz/clanek/uzemni-odbor-trutnov-dopravni-inspektorat-rychlost.aspx

mokrá silnice -

rychlost 50 km/h,

reakční dráha 14 m,

brzdná dráha 19 m

+4/0
26.3.2016 12:47

L90u79k65á53š 87R42a53n67d77u27s 9859529150692

Já prostě nepochopím, jak se může někdo (především, když jde s dítětem) nechat srazit na přechodu. Když mi auto nedá přednost budu nadávat a bůhvíco, ale přece pod to auto nevletím, abych pak mohl tvrdit, že jsem byl v právu. Ne, ty lidi jsou jak berani.

+20/−4
26.3.2016 12:44

L85u64k92a49s 18N54o61v90y 4434594485216

Třeba oni pod to auto nevlítli, ale to auto vlítlo do nich. Takový nepatrný rozdíl a nevíme, jak to bylo...

+7/0
26.3.2016 12:55

M13o33j10m53í83r 31M12o52t75y15č72k12a 3132735634440

Ne, to skutečně nevíme. Ale co víme je to, že přechod je řízen semaforem (jinak by podle slov toho taxikáře nemohli jít na červenou) a pak se mají řídit světly a ne nějakou předností chodů.

Ale jestli šli nebo ne musí rozhodnout policie a ne diskuse na internetu

0/0
26.3.2016 13:14

P37a49v93e41l 62K31o78v78á82ř 1673137146154

Co víme,či nevíme je, zda taxikář nejel na červenou, což je právě u nich běžným jevem. Vyjíždím na zelenou, a čumák mi opucuje taxi zleva v předchozím volném směru. Musel jet na červenou, protože světla se nepřekrývají ̈však to ještě stihnu ̈

0/0
27.3.2016 12:07

Š56t29ě27p42á83n 18V53a23n92ě94k 3833989387647

Tohle je dost častá situace...chodec na přechodu, kouká před sebe do země. Když je byť kvůli nepozornosti srazí, tak jim je ta přednost platná, jak mrtvému zimník.

+4/0
26.3.2016 13:00

M23o61j89m74í54r 19M34o50t49y28č85k88a 3342535264840

Ale tady přece nejde o přednost chodce na přechodu. Na tom přechodu je semafor a jestli šli na červenou tak co k tomu dodat.

Ale jestli šli nebo ne musí určit policie a ne diskuze na internetu.

+1/0
26.3.2016 13:11

L80u27k96á95š 56R86a39n27d94u30s 9499509410652

I když jdu přes přechod na zelenou, tak vstupuju do vozovky a vždy se koukám jestli třeba nepřijíždí autem někdo zahleděný do mobilu a pokud by přijíždělo, tak na ten přechod nepůjdu i kdybych měl zelenou. Nejde mi o vinu, to nechme na policii, jak píšete. Nedokážu pochopit, že někdo vstupuje do vozovky a nepodívá se jestli ho někdo nemůže srazit...navíc když s sebou mám dítě.

+8/0
26.3.2016 13:15

V93a12n96d18a 27M88a17l23k92o79v64a 7173111404522

Největší pozor si jako chodec dávám pozor na přechodu za křižovatkou v boční ulici. Ne každý řidič respektuje upozornění na přechod pod zelenou odbočovací šipkou. To, že mám před tím autem přednost, zelená na semaforu, je mi pod koly vozu k ničemu.

+3/0
26.3.2016 13:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.