Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Let z Dubaje čelil silnému větru. Proč nezavřeli letiště? diví se svědek

Boeing společnosti FlyDubai, který se v sobotu časně ráno zřítil v Rostově na Donu na jihu Ruska, čelil při přistání silným poryvům větru. Vyplývá to z informací svědků, vyšetřovatelů i guvernéra oblasti. Druhý pokus o přistání se stal letu s 62 lidmi na palubě osudným. „Říkala jsem si, proč při takovém počasí není letiště zavřené?“ popsala špatné podmínky jedna ze svědkyň události. Vítr prý cloumal i s osobními auty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30a96r31o85s70l63a78v 63P20u28m49p75a 6467140451269

Posádka byla asi hodně slabá. Jsou videa, kdy na letištích to fičí tak, že při přistání si myslím, že letadla pilotují kouzelníci. Škoda zbytečně vyhaslých životů. Vina je na posádce , špatně vyhodnotila svoje schopnosti a umění přistát. Doufám, že se s podobnou posádkou v letadle nepotkám.

+1/−2
20.3.2016 18:58

F50i42l48i11p 67V75a41l50d94e52r 1948238644834

Na podobná tvrzení bych byl hodně opatrný. Vyšetřování sotva začíná a vy máte jasno na základě nějakých domněnek. Rv

+1/−1
20.3.2016 21:08

L47u82d91ě42k 40C56h79r43á95s59t55e90k 5824534132396

Jenže ono je to obvykle pravda. Jen naprosté minumum nehod v dnešní době má čistě technickou příčinu, kdy posádka ani při dodržení stanovených postupů nemohla havárii odvrátit. Ano, stávají se závady, někdy i dost vážné, ale ve většině případů jsou posádkou řešitelné a důkladně procvičované. Takže i takové situace jdou na vrub posádkám a je to hodně přes 70% nehod. Takže se dá s velkou mírou pravděpodobnosti už teď říct, že hlavní příčina je u posádky.

+1/0
21.3.2016 0:17

H44a34n52a 53M95a30d70l51o45v87á 3552364425754

Někde jsem četla, že těsně před prvním přistáním 737 přistálo a pak i odletělo jiné letadlo.

+2/−1
20.3.2016 11:54

J50o24s79e71f 44V57l43t16a56v64s82k53y 3825915191843

.......zrejme neni ruska sprava letist schopna odhadnout letove podminky. Ono taky prijde na to, jak je letiste vybavene pro extremni podminky. Rusko je v upadku.

0/−6
20.3.2016 11:48

I32v38o 21Z59d28e52b68o67r63s76k41ý 3563531840301

Ani s Jílkem dohromady už to nenapravíte. Uvědomte si, že to nezvládla ani zkušená propagandistka Barochová.

+1/0
20.3.2016 12:02

L46u67d55ě44k 75C29h47r95á69s33t87e68k 5684104232376

Letové podmínky vyhodnocuje posádka letadla na základě meteorologických informací. Ne letiště...

+2/0
20.3.2016 15:57

J60i66ř23í 58J44í76l24e32k 7802559266948

Proč? Protože Rusko....

+2/−7
20.3.2016 9:40

K13a10t88e31ř36i28n25a 96V47ý26b89o46r36n68á 6870719589

Americké letadlo s arabskými piloty...:-/

+4/−3
20.3.2016 11:02

J82i67ř54í 35J25í74l43e94k 7492529326448

chyba ruského letištního personálu;-)

+2/−5
20.3.2016 11:29

L73u88d59ě34k 44C94h79r11á60s50t53e13k 5744214702296

Ruský letištní personál řídil letadlo dálkovým ovladačem? To snad ne :-) Jinak kdybys nevěděl, rozhodnutí o přistání/nepřistání dělá kapitán, ne letiště.

+2/0
20.3.2016 15:58

P86a88v55e15l 64M49o23r11a89v78e38c 1664935804827

Určitě to nebyl jediný faktor, vždy při pádech je faktorů víc ale určitě bych netvrdil že za to mohla obsluha letiště, podíl tam být mohl ale pilot vždy vyhodnotí zda může přistát.

0/0
20.3.2016 22:21

L94u79d32ě58k 65C65h12r40á88s85t20e18k 5384644782246

Samozřejmě, právě naopak je velmi nepravděpodobné, že by na tom mělo letiště nějakou spoluvinu. Pokud předali kapitánovi správné meteorologické informace, tak tím jejich podíl končí už je výhradně na zodpovědnosti kapitána, jestli se v daných podmínkách rozhodne přistát nebo ne.

0/0
21.3.2016 0:11

J54a54r56o15s92l47a66v 94P60u86m68p54a 6157370851309

Hodnocení mělo být červené, omlouvám se.

0/0
20.3.2016 19:02

M77i54c72h79a26l 54M15i27l55l10e69r 9936562209572

odkdy je Spanel Arabem? To vas ucili v Rusku?;-D

0/0
20.3.2016 11:32

J31i75ř33í 82J20í88l86e44k 7382849716708

Řek

0/0
20.3.2016 11:33

M95i20c95h12a12l 64M42i62l64l84e62r 9686492379102

ne.

Cituji z Gulf News :

"The United Arab Emirates’ General Civil Aviation Authority (GCAA) said there were 2 female and 5 male crew members. Their nationalities were 1 Cypriot, 2 Spaniard, 1 Russian, 1 Seychellois, and 1 Columbian and 1 Kyrgyzstani. It is understood the pilots were Cypriot and Spanish."

Piloti Kypran a Spanel, zbytek posadky ze Spanelska, Ruska, Seychell, Kolumbie a Kyrgizstanu. Celkem 2 zeny, 5 muzu.

0/0
20.3.2016 11:51

F14i33l52i19p 83V13a64l92d31e32r 1268958434424

Ještě jednou upřímnou soustrast pozůstalým.

...

Podle těch nesrovnalostí kolem počasí (slabý déšť, viditelnost dobrá, vítr střední síly, v nárazech trošku orkán/uragán; pilot se ptal, jak to vypadá za oknem a dostal odpověď ve stylu "Eto charašo") se však obávám, že to bude jako analogie na dříve zmíněný vtip:

Pilot: Tak jak je to s tou rychlostí větru dole?

Věž: Dole 12, maximálně 18 m/s v nárazech. Nahoře snad máte bezvětří.

Pilot: To není možné, při prvním pokusu o přistání jsme se málem rozsekali o ranvej, jak to s námi házelo.

Věž: Jo vy myslíte VENKU????

+2/0
20.3.2016 9:18

J26o87s18e54f 58M94i30š52k97o14v61s93k54ý 9728681171828

V článku mi nesedí informace o síle větru. Jednak se tvrdí, že dosahoval rychlosti 50km/h a v nárazech až 70km/h a o pár řádků níž, že to byl vítr o síle orkánu a to by bylo přes 115 km/h. Platit asi bude první údaj, protože při orkánu se už přistání rovná sebevraždě. Je to věcná chyba novinářky, která by si takových rozporů měla všimnout a poskytovat ověřené informace.

+9/0
20.3.2016 8:42
Foto

P55ř20e84m62e90k 29H10o68m15o13l87a 5738855155316

Koukam, ze pani odbornice vyndala z clankj ten blaboo, ze krouzili aby vylitali palivo. :-P

+3/−1
20.3.2016 8:23

E98v46a 76J76a17n20o54u16š57k16o28v90á 7244398402945

je to tam: "Před druhým pokusem letoun dlouho nad letištěm kroužil, aby spotřeboval palivo". Proč blábol? ;-)

0/0
20.3.2016 8:58

J84i47ř76í 16J21í79l50e95k 7862499486548

Přéma by raději nouzově přistával s plnou nádrží

0/0
20.3.2016 9:42

F16i56l66i91p 82V61a57l77d94e61r 1968388484614

Vy jste někde zaznamenal informaci, že by FZ981 přistával nouzově? Že by během té víc než hodiny kroužení (respektive ještě předtím) hlásil pilot nějaké problémy?

+2/0
20.3.2016 10:28

J78i43ř10í 14J70í38l20e27k 7502959786928

když se pilot snaží před přistáním zbavit paliva, tak očekává, že to nebude hladké přistání za standardních podmínek

0/0
20.3.2016 11:35

L51a58d49a 89N37o67v64a47k 4592893237

když se pilot snaží přistávat za silného nárazovitého větru.., rozhodně neplýtvá palivem, protože ho může ještě na několik dalších pokusů zatraceně potřebovat..., případně na přelet na jiné letiště... Palivo se vypouští pouze při nouzovém přistání z důvodu poruchy stroje, případně pokud je letadlo krátce po vzletu, kdy má plné nádrže a překačuje přistávací hmotnost...

+3/0
20.3.2016 11:57

L45u38d66ě61k 44C43h87r18á37s53t42e45k 5504914252206

Kdyby neočekával normální přistání, tak by letěl na záložní letiště. Palivo se úmyslně vylítává v jediném případě, když by byla hmotnost letadla přes limit hmotnosti pro přistání, případně kdyby šel na nouzové přistání např. bez podvozku. Nadměrná hmotnost je po tříhodinovém letu už vyloučeno, zvlášť když bylo letadlo osazeno sotva z 1/4 a o nouzové přistání se nejednalo, žádnou závadu nehlásili. Tudíž očekával možná pracné, ale normální přistání, jinak by do toho nešel. Kapitán si fakt neřekne "můžu sice letět na záložní letiště, ale nechce se mi, tak to risknu tady a jelikož se možná rozttřískám, tak pro jistotu vylítám palivo" :D Navíc to úmyslně vylítané palivo by mu chybělo, kdyby se přeci jen rozhodl přerušit přistání a letět na záložní letiště. Vypadá to, že se skutečně rozhodl přerušit přistání, ovšem už se mu nepodařilo pokračovat v letu.

0/0
20.3.2016 16:24

K38a36t65e59ř87i97n40a 13V18ý87b67o93r41n89á 6870719649

Nemohl letět raději někam, kde nefouká vítr?

0/0
20.3.2016 11:03

J97i71ř46í 19J92í75l39e41k 7682349606158

záleží na informacích, které mu dole dali...

0/0
20.3.2016 11:36

I18v56o 73Z26d38e37b81o98r12s25k14ý 3343581730761

Můžete si je poslechnout na liveATC.

0/0
20.3.2016 12:01

L49u55d28ě48k 81C77h47r77á54s16t27e62k 5964344902626

Mohl, ale počasí bylo nejspíš v limitech, tak neletěl.

0/0
20.3.2016 16:25

L47u35d94ě60k 23C50h64r13á18s88t68e49k 5924464872456

O žádné nouzové přistání nešlo. Nevím jak jste na to přišel...

0/0
20.3.2016 16:17

L26u36d82ě22k 29C51h82r67á39s11t66e98k 5754404572186

A proč by měl spotřebovávat před přistáním palivo?

0/0
20.3.2016 16:16

M48a77r78t39i96n 59Z35l83a51t19u59š22k37a 8537414660691

Je to neštěstí

Ale zaujalo mě "v letadle bylo 55 lidí a 7 členů posádky". Kdo tvořil posádku, když to nebyli lidé?

+3/−4
20.3.2016 8:09
Foto

P10ř35e23m21e71k 21H64o66m65o58l55a 5518875725606

7 clenu posadky jsou lide, to asi kazdemu dojde. Samozrejme by bylo lepsi napsat 55 cestujicich a 7 clenu posadky. Ale pak by nejaky rejpal mohl protestovat, ze i clenove posadky cestuji ;-D

+6/−1
20.3.2016 8:25

J79i30r71i 23O17s89v85a90l51d 2415124686397

Děkuji Anně Barochové za expertní analýzu případu. Nechtěla by přejít do jiné sekce iDNES a psát třeba o tom jak upéct dort nebo pěstovat květinky?

+12/−1
20.3.2016 8:06

J54o23s96e44f 96N97o50v26á45k 6453370232219

tak ona je převážně odbornicí na oslavu imigrace. z toho důvodu jezdí do uprchlických táborů, aby svým oslavám dodala punci toho "já tam byla, já to viděla, a co vy kritici". akorát si odskočila okopírovat a přeložit pár informací ze zahraničního tisku o pádu letadla. To víte, víkend, službu drží jen pár redaktorů.

+3/−1
20.3.2016 9:21

F73r47a13n82t95i78š58e78k 91S65c40h34l75i83c19h83t81s 9185122801195

Boží zásah ve hře?

Podle cestovky "Nataša turs" a pojišťovny "Ingosstrach", není tato událost pojistným případem, kdy by rodinám obětí mělo být vyplaceno pojistné z cestovního pojištění. Jedná se totiž o "nešťastný případ"( obyčejně malinká písmenka na smlouvách, jindy též tzv. "boží zásah", na který se pojistka nevstahuje).

Společnost Flydubai se rozhodla vyplatit rodinám obětí 20 tisíc USD. Spolu s 1 mil. RU od státu je to jistá kompenzace.

Meteorologové tvrdí, že v okamžiku pádu bylo v místě katastrofy tzv. tryskové proudění již ve výšce 600 m. Rychlost větru byla 30ms-1( 104kmh-1) ve výšce 600 a 45ms-1( 162kmh-1) ve výškách 5-7000 m, což je síla vichřice až uragánu( nikoliv hurrikánu!). Spodní okraj oblačnost byl již ve výšce 300-600 m nad zemí.

+2/−2
20.3.2016 7:54

F53i67l24i58p 53V47a55l24d43e91r 1588118424514

Můžete prosím uvést zdroj těch meteo-informací? Ne že bych vám nevěřil, jen si to chci porovnat s informacemi, které dostával pilot od věže..

0/0
20.3.2016 7:59

F81r18a55n61t53i88š46e87k 82S72c67h22l88i66c44h37t43s 9555132671155

http://www.rbc.ru/society/19/03/2016/56ed06669a7947608155272a?from=main

http://www.rbc.ru/society/19/03/2016/56ed26209a7947e1a8562549?from=main

Doplním, že se právě provádí druhotný průzkum místa neštěstí, a letiště nebude otevřeno dříve, než v první polovině pondělí, snad v 10h, ale až po odstranění všech následků katastrofy z přistávací dráhy a zařízení letiště.

0/0
20.3.2016 8:06

F33i53l38i58p 32V44a44l98d17e38r 1908338124104

Děkuji.

0/0
20.3.2016 8:19

F37r29a64n23t43i31š70e93k 55S46c64h80l21i86c10h46t54s 9435362281375

RBK je dosti solidní ruský zdroj. Patří Prochorovi.

0/0
20.3.2016 8:27

V78á96c39l19a53v 47J79o53n80á43š 8202873382243

Cestovní pojištění slouží k úhradě zdravotní péče v zahraničí. Jelikož většina cestujících byli Rusové a stalo se to na ruském území, cestovní pojištění je k ničemu....

0/0
20.3.2016 8:45

M71i29c21h80a96l 21M76i17l72l76e21r 9566432629612

zalezi samozrejme na kazde jednotlive pojistovne.

Cestovni pojisteni obvykle plati na dobu cele CESTY - tj.od odjezdu z domaci adresy do navratu na domaci adresu, tedy vcetne cesty letadlem nad vlastnim uzemim.

+2/0
20.3.2016 9:12

A93n63t15o73n31í40n 89Z55e68l95e50n26ý 2224223361766

Protože jí to co? Politicky myslí!

0/0
20.3.2016 7:39

A52n95t24o80n34í72n 46Z25e51l30e15n29ý 2274613201846

Patřilo pod p.Seidla o kousek níž.

0/0
20.3.2016 7:43

R28a59d27e38k 46T66o96m34š26ů 3605253402791

Největší náraz větru je hlášen z času 03 UTC a to 22 m/s. Jinak v tu dobu (kolem nehody 00:50 UTC) foukalo průměrně kolem 10 m/s, je to dost, ale letadla v takovém větru běžně přistávají, záleží hlavně na směru větru.

0/0
20.3.2016 7:22

J97a64r80o95m34í25r 41K62r38á87l 4570479634529

A v jaké výšce ? Ono u země může být vánek, ale ve 100 metrech už to pěkně fičí.

0/0
20.3.2016 9:13

M25i21c71h92a58l 21M32i65l94l82e88r 9206542709972

prohlaseni z Dubaje: letadlo proslo plnou bezpecnostni kontrolou pred 2 mesici v jordanske bazi

http://www.thenational.ae/uae/flydubai-plane-underwent-full-safety-check-two-months-ago

0/0
20.3.2016 5:44

M29i18c42h65a27l 85M49i19l93l12e30r 9566562399122

pro Ludka Chrastka, ktery tvrdi, ze neexistuji bezpecnostni predpisy, ktere by uzavrely letiste kvuli bource.

EXISTUJI. Mam to z opakovane praxe, primo v nastale situaci, bylo ohlaseno pri cekani na letisti v rozhlasovem oznameni ("letiste uzavreno kvuli bource") nebo na palube stejnymi slovy ohlaseno kapitany letadel ruznych spolecnosti, s nimiz jsem letel.

Totez rika manzel kamaradky me manzelky - kapitan Emirates, leta ted s A380, drive A340.

Nebezpeci zasahu bleskem na plose letiste: nejde o letadla, ale o moznost zasahu pozemniho personalu bleskem -soferu tahacu, vozicku se zavazadly, pojizdnych schudku a dalsiho personalu primo na plose letiste.

Zasah bleskem take hrozi pasazem a posadkam, pokud by pri bource jejich letadlo nebylo u zakotveno u gate ale na volne plose letiste, kam se musi pristavit schudky na nastup nebo vystup z letadla (Dubaj, Frankfurt, Viden, Londyn Heathrow atd atd)

+1/0
20.3.2016 5:32

M78i74c92h51a84l 61M33i12l14l18e23r 9126802909852

oprava: Zasah bleskem take hrozi pasazerum

+2/0
20.3.2016 5:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.