Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Let z Dubaje čelil silnému větru. Proč nezavřeli letiště? diví se svědek

Boeing společnosti FlyDubai, který se v sobotu časně ráno zřítil v Rostově na Donu na jihu Ruska, čelil při přistání silným poryvům větru. Vyplývá to z informací svědků, vyšetřovatelů i guvernéra oblasti. Druhý pokus o přistání se stal letu s 62 lidmi na palubě osudným. „Říkala jsem si, proč při takovém počasí není letiště zavřené?“ popsala špatné podmínky jedna ze svědkyň události. Vítr prý cloumal i s osobními auty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a24r83o93s85l41a98v 61P57u42m93p15a 6797900451139

Posádka byla asi hodně slabá. Jsou videa, kdy na letištích to fičí tak, že při přistání si myslím, že letadla pilotují kouzelníci. Škoda zbytečně vyhaslých životů. Vina je na posádce , špatně vyhodnotila svoje schopnosti a umění přistát. Doufám, že se s podobnou posádkou v letadle nepotkám.

+1/−2
20.3.2016 18:58

F73i15l59i15p 35V67a44l87d56e37r 1638808144704

Na podobná tvrzení bych byl hodně opatrný. Vyšetřování sotva začíná a vy máte jasno na základě nějakých domněnek. Rv

+1/−1
20.3.2016 21:08

L27u94d11ě52k 56C75h88r57á36s38t15e56k 5734624372986

Jenže ono je to obvykle pravda. Jen naprosté minumum nehod v dnešní době má čistě technickou příčinu, kdy posádka ani při dodržení stanovených postupů nemohla havárii odvrátit. Ano, stávají se závady, někdy i dost vážné, ale ve většině případů jsou posádkou řešitelné a důkladně procvičované. Takže i takové situace jdou na vrub posádkám a je to hodně přes 70% nehod. Takže se dá s velkou mírou pravděpodobnosti už teď říct, že hlavní příčina je u posádky.

+1/0
21.3.2016 0:17

H72a41n17a 15M69a25d86l98o48v23á 3362364665314

Někde jsem četla, že těsně před prvním přistáním 737 přistálo a pak i odletělo jiné letadlo.

+2/−1
20.3.2016 11:54

J93o89s39e46f 91V61l33t24a55v54s47k76y 3535585611153

.......zrejme neni ruska sprava letist schopna odhadnout letove podminky. Ono taky prijde na to, jak je letiste vybavene pro extremni podminky. Rusko je v upadku.

0/−6
20.3.2016 11:48

I16v87o 82Z94d56e75b44o55r40s95k62ý 3393301490321

Ani s Jílkem dohromady už to nenapravíte. Uvědomte si, že to nezvládla ani zkušená propagandistka Barochová.

+1/0
20.3.2016 12:02

L35u75d44ě25k 26C37h69r74á75s58t85e61k 5674924702386

Letové podmínky vyhodnocuje posádka letadla na základě meteorologických informací. Ne letiště...

+2/0
20.3.2016 15:57

J46i43ř16í 47J52í70l73e84k 7582439976498

Proč? Protože Rusko....

+2/−7
20.3.2016 9:40

K39a32t12e74ř32i28n70a 42V37ý41b34o44r40n21á 6340199949

Americké letadlo s arabskými piloty...:-/

+4/−3
20.3.2016 11:02

J18i51ř84í 12J58í28l32e81k 7952609616898

chyba ruského letištního personálu;-)

+2/−5
20.3.2016 11:29

L84u80d28ě86k 39C52h73r82á62s42t95e59k 5424954222976

Ruský letištní personál řídil letadlo dálkovým ovladačem? To snad ne :-) Jinak kdybys nevěděl, rozhodnutí o přistání/nepřistání dělá kapitán, ne letiště.

+2/0
20.3.2016 15:58

P75a35v27e61l 78M76o17r58a94v89e20c 1984295784707

Určitě to nebyl jediný faktor, vždy při pádech je faktorů víc ale určitě bych netvrdil že za to mohla obsluha letiště, podíl tam být mohl ale pilot vždy vyhodnotí zda může přistát.

0/0
20.3.2016 22:21

L66u79d57ě56k 23C46h15r87á47s51t55e62k 5214904512166

Samozřejmě, právě naopak je velmi nepravděpodobné, že by na tom mělo letiště nějakou spoluvinu. Pokud předali kapitánovi správné meteorologické informace, tak tím jejich podíl končí už je výhradně na zodpovědnosti kapitána, jestli se v daných podmínkách rozhodne přistát nebo ne.

0/0
21.3.2016 0:11

J45a30r56o56s77l98a81v 23P76u32m32p95a 6287520531149

Hodnocení mělo být červené, omlouvám se.

0/0
20.3.2016 19:02

M90i74c25h12a85l 82M75i92l86l87e75r 9166262649252

odkdy je Spanel Arabem? To vas ucili v Rusku?;-D

0/0
20.3.2016 11:32

J17i88ř53í 89J52í72l10e71k 7832669796348

Řek

0/0
20.3.2016 11:33

M89i49c85h44a92l 46M63i86l95l87e64r 9326692379682

ne.

Cituji z Gulf News :

"The United Arab Emirates’ General Civil Aviation Authority (GCAA) said there were 2 female and 5 male crew members. Their nationalities were 1 Cypriot, 2 Spaniard, 1 Russian, 1 Seychellois, and 1 Columbian and 1 Kyrgyzstani. It is understood the pilots were Cypriot and Spanish."

Piloti Kypran a Spanel, zbytek posadky ze Spanelska, Ruska, Seychell, Kolumbie a Kyrgizstanu. Celkem 2 zeny, 5 muzu.

0/0
20.3.2016 11:51

F67i11l92i65p 58V60a24l42d52e38r 1988808134294

Ještě jednou upřímnou soustrast pozůstalým.

...

Podle těch nesrovnalostí kolem počasí (slabý déšť, viditelnost dobrá, vítr střední síly, v nárazech trošku orkán/uragán; pilot se ptal, jak to vypadá za oknem a dostal odpověď ve stylu "Eto charašo") se však obávám, že to bude jako analogie na dříve zmíněný vtip:

Pilot: Tak jak je to s tou rychlostí větru dole?

Věž: Dole 12, maximálně 18 m/s v nárazech. Nahoře snad máte bezvětří.

Pilot: To není možné, při prvním pokusu o přistání jsme se málem rozsekali o ranvej, jak to s námi házelo.

Věž: Jo vy myslíte VENKU????

+2/0
20.3.2016 9:18

J89o58s32e61f 91M35i16š52k93o38v51s38k67ý 9378511661828

V článku mi nesedí informace o síle větru. Jednak se tvrdí, že dosahoval rychlosti 50km/h a v nárazech až 70km/h a o pár řádků níž, že to byl vítr o síle orkánu a to by bylo přes 115 km/h. Platit asi bude první údaj, protože při orkánu se už přistání rovná sebevraždě. Je to věcná chyba novinářky, která by si takových rozporů měla všimnout a poskytovat ověřené informace.

+9/0
20.3.2016 8:42
Foto

P61ř83e14m98e78k 28H17o28m19o57l96a 5568445225436

Koukam, ze pani odbornice vyndala z clankj ten blaboo, ze krouzili aby vylitali palivo. :-P

+3/−1
20.3.2016 8:23

E44v95a 47J65a13n39o44u30š26k73o71v51á 7364898332725

je to tam: "Před druhým pokusem letoun dlouho nad letištěm kroužil, aby spotřeboval palivo". Proč blábol? ;-)

0/0
20.3.2016 8:58

J75i68ř76í 25J75í14l49e71k 7502149516448

Přéma by raději nouzově přistával s plnou nádrží

0/0
20.3.2016 9:42

F38i59l17i80p 94V16a42l30d70e47r 1368488404674

Vy jste někde zaznamenal informaci, že by FZ981 přistával nouzově? Že by během té víc než hodiny kroužení (respektive ještě předtím) hlásil pilot nějaké problémy?

+2/0
20.3.2016 10:28

J39i36ř37í 90J26í93l46e80k 7372799296458

když se pilot snaží před přistáním zbavit paliva, tak očekává, že to nebude hladké přistání za standardních podmínek

0/0
20.3.2016 11:35

L38a94d33a 95N61o61v94a15k 4702183917

když se pilot snaží přistávat za silného nárazovitého větru.., rozhodně neplýtvá palivem, protože ho může ještě na několik dalších pokusů zatraceně potřebovat..., případně na přelet na jiné letiště... Palivo se vypouští pouze při nouzovém přistání z důvodu poruchy stroje, případně pokud je letadlo krátce po vzletu, kdy má plné nádrže a překačuje přistávací hmotnost...

+3/0
20.3.2016 11:57

L75u44d93ě69k 62C34h49r29á45s57t46e77k 5224804332196

Kdyby neočekával normální přistání, tak by letěl na záložní letiště. Palivo se úmyslně vylítává v jediném případě, když by byla hmotnost letadla přes limit hmotnosti pro přistání, případně kdyby šel na nouzové přistání např. bez podvozku. Nadměrná hmotnost je po tříhodinovém letu už vyloučeno, zvlášť když bylo letadlo osazeno sotva z 1/4 a o nouzové přistání se nejednalo, žádnou závadu nehlásili. Tudíž očekával možná pracné, ale normální přistání, jinak by do toho nešel. Kapitán si fakt neřekne "můžu sice letět na záložní letiště, ale nechce se mi, tak to risknu tady a jelikož se možná rozttřískám, tak pro jistotu vylítám palivo" :D Navíc to úmyslně vylítané palivo by mu chybělo, kdyby se přeci jen rozhodl přerušit přistání a letět na záložní letiště. Vypadá to, že se skutečně rozhodl přerušit přistání, ovšem už se mu nepodařilo pokračovat v letu.

0/0
20.3.2016 16:24

K14a63t10e79ř87i45n66a 21V18ý34b19o85r41n43á 6690589469

Nemohl letět raději někam, kde nefouká vítr?

0/0
20.3.2016 11:03

J59i91ř96í 56J41í22l41e18k 7432709986608

záleží na informacích, které mu dole dali...

0/0
20.3.2016 11:36

I81v52o 71Z51d56e41b14o89r29s56k19ý 3333841440521

Můžete si je poslechnout na liveATC.

0/0
20.3.2016 12:01

L47u18d85ě75k 97C98h27r30á83s76t76e91k 5314914462266

Mohl, ale počasí bylo nejspíš v limitech, tak neletěl.

0/0
20.3.2016 16:25

L46u16d39ě65k 61C67h38r98á38s78t38e89k 5504674212216

O žádné nouzové přistání nešlo. Nevím jak jste na to přišel...

0/0
20.3.2016 16:17

L88u73d33ě31k 67C72h10r42á60s68t94e73k 5634194222536

A proč by měl spotřebovávat před přistáním palivo?

0/0
20.3.2016 16:16

M13a20r13t93i29n 82Z84l18a18t56u95š68k18a 8767624710641

Je to neštěstí

Ale zaujalo mě "v letadle bylo 55 lidí a 7 členů posádky". Kdo tvořil posádku, když to nebyli lidé?

+3/−4
20.3.2016 8:09
Foto

P87ř28e97m70e77k 53H46o72m77o95l65a 5928745895266

7 clenu posadky jsou lide, to asi kazdemu dojde. Samozrejme by bylo lepsi napsat 55 cestujicich a 7 clenu posadky. Ale pak by nejaky rejpal mohl protestovat, ze i clenove posadky cestuji ;-D

+6/−1
20.3.2016 8:25

J35i35r79i 47O73s91v38a14l64d 2245734716137

Děkuji Anně Barochové za expertní analýzu případu. Nechtěla by přejít do jiné sekce iDNES a psát třeba o tom jak upéct dort nebo pěstovat květinky?

+12/−1
20.3.2016 8:06

J90o65s97e96f 40N84o45v20á50k 6753580732399

tak ona je převážně odbornicí na oslavu imigrace. z toho důvodu jezdí do uprchlických táborů, aby svým oslavám dodala punci toho "já tam byla, já to viděla, a co vy kritici". akorát si odskočila okopírovat a přeložit pár informací ze zahraničního tisku o pádu letadla. To víte, víkend, službu drží jen pár redaktorů.

+3/−1
20.3.2016 9:21

F26r32a26n90t43i27š40e70k 42S38c39h87l79i35c83h62t82s 9955162491545

Boží zásah ve hře?

Podle cestovky "Nataša turs" a pojišťovny "Ingosstrach", není tato událost pojistným případem, kdy by rodinám obětí mělo být vyplaceno pojistné z cestovního pojištění. Jedná se totiž o "nešťastný případ"( obyčejně malinká písmenka na smlouvách, jindy též tzv. "boží zásah", na který se pojistka nevstahuje).

Společnost Flydubai se rozhodla vyplatit rodinám obětí 20 tisíc USD. Spolu s 1 mil. RU od státu je to jistá kompenzace.

Meteorologové tvrdí, že v okamžiku pádu bylo v místě katastrofy tzv. tryskové proudění již ve výšce 600 m. Rychlost větru byla 30ms-1( 104kmh-1) ve výšce 600 a 45ms-1( 162kmh-1) ve výškách 5-7000 m, což je síla vichřice až uragánu( nikoliv hurrikánu!). Spodní okraj oblačnost byl již ve výšce 300-600 m nad zemí.

+2/−2
20.3.2016 7:54

F16i78l98i35p 17V38a78l74d59e75r 1158178564684

Můžete prosím uvést zdroj těch meteo-informací? Ne že bych vám nevěřil, jen si to chci porovnat s informacemi, které dostával pilot od věže..

0/0
20.3.2016 7:59

F22r22a30n95t43i11š70e61k 36S19c26h14l11i81c37h54t68s 9195282331465

http://www.rbc.ru/society/19/03/2016/56ed06669a7947608155272a?from=main

http://www.rbc.ru/society/19/03/2016/56ed26209a7947e1a8562549?from=main

Doplním, že se právě provádí druhotný průzkum místa neštěstí, a letiště nebude otevřeno dříve, než v první polovině pondělí, snad v 10h, ale až po odstranění všech následků katastrofy z přistávací dráhy a zařízení letiště.

0/0
20.3.2016 8:06

F33i89l83i15p 48V64a20l65d32e31r 1418218234714

Děkuji.

0/0
20.3.2016 8:19

F42r85a62n15t77i91š79e68k 81S30c16h55l51i30c89h66t86s 9835202441315

RBK je dosti solidní ruský zdroj. Patří Prochorovi.

0/0
20.3.2016 8:27

V38á24c57l77a89v 14J39o14n77á15š 8902383492503

Cestovní pojištění slouží k úhradě zdravotní péče v zahraničí. Jelikož většina cestujících byli Rusové a stalo se to na ruském území, cestovní pojištění je k ničemu....

0/0
20.3.2016 8:45

M91i63c40h35a52l 76M50i69l76l58e96r 9446302989452

zalezi samozrejme na kazde jednotlive pojistovne.

Cestovni pojisteni obvykle plati na dobu cele CESTY - tj.od odjezdu z domaci adresy do navratu na domaci adresu, tedy vcetne cesty letadlem nad vlastnim uzemim.

+2/0
20.3.2016 9:12

A47n30t75o91n43í27n 38Z84e24l73e62n74ý 2904763391766

Protože jí to co? Politicky myslí!

0/0
20.3.2016 7:39

A16n11t37o35n35í60n 40Z42e93l60e60n64ý 2604423681156

Patřilo pod p.Seidla o kousek níž.

0/0
20.3.2016 7:43

R92a66d56e38k 97T94o31m21š17ů 3485663712771

Největší náraz větru je hlášen z času 03 UTC a to 22 m/s. Jinak v tu dobu (kolem nehody 00:50 UTC) foukalo průměrně kolem 10 m/s, je to dost, ale letadla v takovém větru běžně přistávají, záleží hlavně na směru větru.

0/0
20.3.2016 7:22

J85a72r39o98m52í95r 17K94r72á84l 4170869814409

A v jaké výšce ? Ono u země může být vánek, ale ve 100 metrech už to pěkně fičí.

0/0
20.3.2016 9:13

M81i61c77h51a55l 68M69i18l43l48e40r 9816832889302

prohlaseni z Dubaje: letadlo proslo plnou bezpecnostni kontrolou pred 2 mesici v jordanske bazi

http://www.thenational.ae/uae/flydubai-plane-underwent-full-safety-check-two-months-ago

0/0
20.3.2016 5:44

M85i68c87h61a56l 30M30i61l22l64e35r 9736412189592

pro Ludka Chrastka, ktery tvrdi, ze neexistuji bezpecnostni predpisy, ktere by uzavrely letiste kvuli bource.

EXISTUJI. Mam to z opakovane praxe, primo v nastale situaci, bylo ohlaseno pri cekani na letisti v rozhlasovem oznameni ("letiste uzavreno kvuli bource") nebo na palube stejnymi slovy ohlaseno kapitany letadel ruznych spolecnosti, s nimiz jsem letel.

Totez rika manzel kamaradky me manzelky - kapitan Emirates, leta ted s A380, drive A340.

Nebezpeci zasahu bleskem na plose letiste: nejde o letadla, ale o moznost zasahu pozemniho personalu bleskem -soferu tahacu, vozicku se zavazadly, pojizdnych schudku a dalsiho personalu primo na plose letiste.

Zasah bleskem take hrozi pasazem a posadkam, pokud by pri bource jejich letadlo nebylo u zakotveno u gate ale na volne plose letiste, kam se musi pristavit schudky na nastup nebo vystup z letadla (Dubaj, Frankfurt, Viden, Londyn Heathrow atd atd)

+1/0
20.3.2016 5:32

M68i55c67h23a68l 43M64i92l96l12e69r 9516342989272

oprava: Zasah bleskem take hrozi pasazerum

+2/0
20.3.2016 5:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.