Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Let z Dubaje čelil silnému větru. Proč nezavřeli letiště? diví se svědek

Boeing společnosti FlyDubai, který se v sobotu časně ráno zřítil v Rostově na Donu na jihu Ruska, čelil při přistání silným poryvům větru. Vyplývá to z informací svědků, vyšetřovatelů i guvernéra oblasti. Druhý pokus o přistání se stal letu s 62 lidmi na palubě osudným. „Říkala jsem si, proč při takovém počasí není letiště zavřené?“ popsala špatné podmínky jedna ze svědkyň události. Vítr prý cloumal i s osobními auty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J47a40r20o31s94l53a35v 55P54u13m37p14a 6437280941649

Posádka byla asi hodně slabá. Jsou videa, kdy na letištích to fičí tak, že při přistání si myslím, že letadla pilotují kouzelníci. Škoda zbytečně vyhaslých životů. Vina je na posádce , špatně vyhodnotila svoje schopnosti a umění přistát. Doufám, že se s podobnou posádkou v letadle nepotkám.

+1/−2
20.3.2016 18:58

F51i36l59i80p 90V70a88l23d66e64r 1638898834914

Na podobná tvrzení bych byl hodně opatrný. Vyšetřování sotva začíná a vy máte jasno na základě nějakých domněnek. Rv

+1/−1
20.3.2016 21:08

L24u55d27ě48k 88C89h59r93á49s37t84e64k 5914904372646

Jenže ono je to obvykle pravda. Jen naprosté minumum nehod v dnešní době má čistě technickou příčinu, kdy posádka ani při dodržení stanovených postupů nemohla havárii odvrátit. Ano, stávají se závady, někdy i dost vážné, ale ve většině případů jsou posádkou řešitelné a důkladně procvičované. Takže i takové situace jdou na vrub posádkám a je to hodně přes 70% nehod. Takže se dá s velkou mírou pravděpodobnosti už teď říct, že hlavní příčina je u posádky.

+1/0
21.3.2016 0:17

H12a62n93a 40M26a42d77l47o55v76á 3512954635404

Někde jsem četla, že těsně před prvním přistáním 737 přistálo a pak i odletělo jiné letadlo.

+2/−1
20.3.2016 11:54

J89o45s71e61f 88V80l85t94a38v15s15k56y 3855325951363

.......zrejme neni ruska sprava letist schopna odhadnout letove podminky. Ono taky prijde na to, jak je letiste vybavene pro extremni podminky. Rusko je v upadku.

0/−6
20.3.2016 11:48

I77v96o 85Z12d62e10b94o52r75s80k76ý 3793911220471

Ani s Jílkem dohromady už to nenapravíte. Uvědomte si, že to nezvládla ani zkušená propagandistka Barochová.

+1/0
20.3.2016 12:02

L62u40d19ě47k 49C92h40r12á55s77t16e34k 5884354692556

Letové podmínky vyhodnocuje posádka letadla na základě meteorologických informací. Ne letiště...

+2/0
20.3.2016 15:57

J55i50ř29í 97J54í20l61e77k 7882499296858

Proč? Protože Rusko....

+2/−7
20.3.2016 9:40

K17a14t16e12ř25i66n51a 25V76ý84b56o43r47n94á 6390339559

Americké letadlo s arabskými piloty...:-/

+4/−3
20.3.2016 11:02

J75i16ř26í 16J35í31l38e72k 7242929526788

chyba ruského letištního personálu;-)

+2/−5
20.3.2016 11:29

L41u57d98ě72k 53C94h51r71á14s18t31e82k 5534784702936

Ruský letištní personál řídil letadlo dálkovým ovladačem? To snad ne :-) Jinak kdybys nevěděl, rozhodnutí o přistání/nepřistání dělá kapitán, ne letiště.

+2/0
20.3.2016 15:58

P85a60v59e79l 37M31o23r43a12v78e81c 1814775394117

Určitě to nebyl jediný faktor, vždy při pádech je faktorů víc ale určitě bych netvrdil že za to mohla obsluha letiště, podíl tam být mohl ale pilot vždy vyhodnotí zda může přistát.

0/0
20.3.2016 22:21

L73u98d46ě44k 36C56h69r92á98s87t61e51k 5664844432626

Samozřejmě, právě naopak je velmi nepravděpodobné, že by na tom mělo letiště nějakou spoluvinu. Pokud předali kapitánovi správné meteorologické informace, tak tím jejich podíl končí už je výhradně na zodpovědnosti kapitána, jestli se v daných podmínkách rozhodne přistát nebo ne.

0/0
21.3.2016 0:11

J55a60r43o85s62l43a71v 50P19u44m65p70a 6747230681939

Hodnocení mělo být červené, omlouvám se.

0/0
20.3.2016 19:02

M73i16c57h82a17l 44M43i47l26l66e59r 9906752799552

odkdy je Spanel Arabem? To vas ucili v Rusku?;-D

0/0
20.3.2016 11:32

J57i68ř26í 35J31í43l53e47k 7392369946348

Řek

0/0
20.3.2016 11:33

M91i90c97h28a85l 28M66i76l59l37e59r 9546212269952

ne.

Cituji z Gulf News :

"The United Arab Emirates’ General Civil Aviation Authority (GCAA) said there were 2 female and 5 male crew members. Their nationalities were 1 Cypriot, 2 Spaniard, 1 Russian, 1 Seychellois, and 1 Columbian and 1 Kyrgyzstani. It is understood the pilots were Cypriot and Spanish."

Piloti Kypran a Spanel, zbytek posadky ze Spanelska, Ruska, Seychell, Kolumbie a Kyrgizstanu. Celkem 2 zeny, 5 muzu.

0/0
20.3.2016 11:51

F69i95l83i80p 74V38a87l17d11e57r 1868478594304

Ještě jednou upřímnou soustrast pozůstalým.

...

Podle těch nesrovnalostí kolem počasí (slabý déšť, viditelnost dobrá, vítr střední síly, v nárazech trošku orkán/uragán; pilot se ptal, jak to vypadá za oknem a dostal odpověď ve stylu "Eto charašo") se však obávám, že to bude jako analogie na dříve zmíněný vtip:

Pilot: Tak jak je to s tou rychlostí větru dole?

Věž: Dole 12, maximálně 18 m/s v nárazech. Nahoře snad máte bezvětří.

Pilot: To není možné, při prvním pokusu o přistání jsme se málem rozsekali o ranvej, jak to s námi házelo.

Věž: Jo vy myslíte VENKU????

+2/0
20.3.2016 9:18

J68o27s56e21f 19M51i55š27k48o72v71s18k13ý 9958301191708

V článku mi nesedí informace o síle větru. Jednak se tvrdí, že dosahoval rychlosti 50km/h a v nárazech až 70km/h a o pár řádků níž, že to byl vítr o síle orkánu a to by bylo přes 115 km/h. Platit asi bude první údaj, protože při orkánu se už přistání rovná sebevraždě. Je to věcná chyba novinářky, která by si takových rozporů měla všimnout a poskytovat ověřené informace.

+9/0
20.3.2016 8:42

P23ř14e47m82e51k 55H55o30m94o13l83a 5958695985806

Koukam, ze pani odbornice vyndala z clankj ten blaboo, ze krouzili aby vylitali palivo. :-P

+3/−1
20.3.2016 8:23

E17v56a 90J19a13n43o12u74š50k52o56v21á 7184658352915

je to tam: "Před druhým pokusem letoun dlouho nad letištěm kroužil, aby spotřeboval palivo". Proč blábol? ;-)

0/0
20.3.2016 8:58

J86i91ř85í 73J42í22l46e26k 7712109906248

Přéma by raději nouzově přistával s plnou nádrží

0/0
20.3.2016 9:42

F47i70l30i77p 72V90a11l55d14e20r 1168378214394

Vy jste někde zaznamenal informaci, že by FZ981 přistával nouzově? Že by během té víc než hodiny kroužení (respektive ještě předtím) hlásil pilot nějaké problémy?

+2/0
20.3.2016 10:28

J95i40ř93í 44J46í63l68e21k 7962149836348

když se pilot snaží před přistáním zbavit paliva, tak očekává, že to nebude hladké přistání za standardních podmínek

0/0
20.3.2016 11:35

L48a93d20a 74N47o12v51a87k 4362783317

když se pilot snaží přistávat za silného nárazovitého větru.., rozhodně neplýtvá palivem, protože ho může ještě na několik dalších pokusů zatraceně potřebovat..., případně na přelet na jiné letiště... Palivo se vypouští pouze při nouzovém přistání z důvodu poruchy stroje, případně pokud je letadlo krátce po vzletu, kdy má plné nádrže a překačuje přistávací hmotnost...

+3/0
20.3.2016 11:57

L78u47d27ě64k 79C86h75r85á58s61t12e25k 5164314362626

Kdyby neočekával normální přistání, tak by letěl na záložní letiště. Palivo se úmyslně vylítává v jediném případě, když by byla hmotnost letadla přes limit hmotnosti pro přistání, případně kdyby šel na nouzové přistání např. bez podvozku. Nadměrná hmotnost je po tříhodinovém letu už vyloučeno, zvlášť když bylo letadlo osazeno sotva z 1/4 a o nouzové přistání se nejednalo, žádnou závadu nehlásili. Tudíž očekával možná pracné, ale normální přistání, jinak by do toho nešel. Kapitán si fakt neřekne "můžu sice letět na záložní letiště, ale nechce se mi, tak to risknu tady a jelikož se možná rozttřískám, tak pro jistotu vylítám palivo" :D Navíc to úmyslně vylítané palivo by mu chybělo, kdyby se přeci jen rozhodl přerušit přistání a letět na záložní letiště. Vypadá to, že se skutečně rozhodl přerušit přistání, ovšem už se mu nepodařilo pokračovat v letu.

0/0
20.3.2016 16:24

K37a54t36e73ř26i93n48a 52V16ý45b39o71r13n84á 6330139279

Nemohl letět raději někam, kde nefouká vítr?

0/0
20.3.2016 11:03

J19i25ř95í 29J97í88l33e30k 7272349716458

záleží na informacích, které mu dole dali...

0/0
20.3.2016 11:36

I77v13o 52Z20d48e24b42o10r14s15k84ý 3983741570441

Můžete si je poslechnout na liveATC.

0/0
20.3.2016 12:01

L57u13d81ě72k 38C98h97r96á15s40t43e38k 5654124522976

Mohl, ale počasí bylo nejspíš v limitech, tak neletěl.

0/0
20.3.2016 16:25

L68u75d16ě38k 41C85h61r64á70s89t12e22k 5134404962546

O žádné nouzové přistání nešlo. Nevím jak jste na to přišel...

0/0
20.3.2016 16:17

L49u54d75ě27k 45C61h43r45á79s16t47e79k 5154844762976

A proč by měl spotřebovávat před přistáním palivo?

0/0
20.3.2016 16:16

M60a16r25t33i67n 29Z12l71a51t27u12š48k96a 8847924740421

Je to neštěstí

Ale zaujalo mě "v letadle bylo 55 lidí a 7 členů posádky". Kdo tvořil posádku, když to nebyli lidé?

+3/−4
20.3.2016 8:09

P88ř88e21m36e35k 62H16o41m70o57l34a 5488805585846

7 clenu posadky jsou lide, to asi kazdemu dojde. Samozrejme by bylo lepsi napsat 55 cestujicich a 7 clenu posadky. Ale pak by nejaky rejpal mohl protestovat, ze i clenove posadky cestuji ;-D

+6/−1
20.3.2016 8:25

J23i14r60i 96O24s73v85a29l51d 2145754276597

Děkuji Anně Barochové za expertní analýzu případu. Nechtěla by přejít do jiné sekce iDNES a psát třeba o tom jak upéct dort nebo pěstovat květinky?

+12/−1
20.3.2016 8:06

J94o48s93e23f 71N46o25v95á65k 6703350532199

tak ona je převážně odbornicí na oslavu imigrace. z toho důvodu jezdí do uprchlických táborů, aby svým oslavám dodala punci toho "já tam byla, já to viděla, a co vy kritici". akorát si odskočila okopírovat a přeložit pár informací ze zahraničního tisku o pádu letadla. To víte, víkend, službu drží jen pár redaktorů.

+3/−1
20.3.2016 9:21

F90r96a70n77t32i69š67e26k 35S91c33h94l60i68c13h68t68s 9325582451565

Boží zásah ve hře?

Podle cestovky "Nataša turs" a pojišťovny "Ingosstrach", není tato událost pojistným případem, kdy by rodinám obětí mělo být vyplaceno pojistné z cestovního pojištění. Jedná se totiž o "nešťastný případ"( obyčejně malinká písmenka na smlouvách, jindy též tzv. "boží zásah", na který se pojistka nevstahuje).

Společnost Flydubai se rozhodla vyplatit rodinám obětí 20 tisíc USD. Spolu s 1 mil. RU od státu je to jistá kompenzace.

Meteorologové tvrdí, že v okamžiku pádu bylo v místě katastrofy tzv. tryskové proudění již ve výšce 600 m. Rychlost větru byla 30ms-1( 104kmh-1) ve výšce 600 a 45ms-1( 162kmh-1) ve výškách 5-7000 m, což je síla vichřice až uragánu( nikoliv hurrikánu!). Spodní okraj oblačnost byl již ve výšce 300-600 m nad zemí.

+2/−2
20.3.2016 7:54

F46i31l63i20p 75V43a43l87d56e42r 1358538144824

Můžete prosím uvést zdroj těch meteo-informací? Ne že bych vám nevěřil, jen si to chci porovnat s informacemi, které dostával pilot od věže..

0/0
20.3.2016 7:59

F88r57a73n80t15i58š42e68k 56S70c28h21l77i22c37h95t48s 9755182621535

http://www.rbc.ru/society/19/03/2016/56ed06669a7947608155272a?from=main

http://www.rbc.ru/society/19/03/2016/56ed26209a7947e1a8562549?from=main

Doplním, že se právě provádí druhotný průzkum místa neštěstí, a letiště nebude otevřeno dříve, než v první polovině pondělí, snad v 10h, ale až po odstranění všech následků katastrofy z přistávací dráhy a zařízení letiště.

0/0
20.3.2016 8:06

F74i17l66i56p 35V34a38l77d58e97r 1518558854234

Děkuji.

0/0
20.3.2016 8:19

F20r94a50n53t85i23š76e74k 92S91c64h65l30i59c59h93t58s 9445512381235

RBK je dosti solidní ruský zdroj. Patří Prochorovi.

0/0
20.3.2016 8:27

V50á17c33l78a34v 14J90o96n71á75š 8642913972273

Cestovní pojištění slouží k úhradě zdravotní péče v zahraničí. Jelikož většina cestujících byli Rusové a stalo se to na ruském území, cestovní pojištění je k ničemu....

0/0
20.3.2016 8:45

M11i96c32h31a48l 75M98i24l73l90e69r 9136772279642

zalezi samozrejme na kazde jednotlive pojistovne.

Cestovni pojisteni obvykle plati na dobu cele CESTY - tj.od odjezdu z domaci adresy do navratu na domaci adresu, tedy vcetne cesty letadlem nad vlastnim uzemim.

+2/0
20.3.2016 9:12

A48n16t13o56n10í69n 87Z26e73l61e19n85ý 2774303261986

Protože jí to co? Politicky myslí!

0/0
20.3.2016 7:39

A72n31t42o58n95í35n 23Z13e62l23e35n42ý 2424193301356

Patřilo pod p.Seidla o kousek níž.

0/0
20.3.2016 7:43

R73a42d33e69k 61T44o97m57š23ů 3795583692381

Největší náraz větru je hlášen z času 03 UTC a to 22 m/s. Jinak v tu dobu (kolem nehody 00:50 UTC) foukalo průměrně kolem 10 m/s, je to dost, ale letadla v takovém větru běžně přistávají, záleží hlavně na směru větru.

0/0
20.3.2016 7:22

J88a31r92o57m90í95r 80K45r67á68l 4230929984929

A v jaké výšce ? Ono u země může být vánek, ale ve 100 metrech už to pěkně fičí.

0/0
20.3.2016 9:13

M85i43c54h83a64l 41M83i22l45l96e56r 9476382339842

prohlaseni z Dubaje: letadlo proslo plnou bezpecnostni kontrolou pred 2 mesici v jordanske bazi

http://www.thenational.ae/uae/flydubai-plane-underwent-full-safety-check-two-months-ago

0/0
20.3.2016 5:44

M45i25c75h53a74l 72M90i41l84l50e22r 9486892159722

pro Ludka Chrastka, ktery tvrdi, ze neexistuji bezpecnostni predpisy, ktere by uzavrely letiste kvuli bource.

EXISTUJI. Mam to z opakovane praxe, primo v nastale situaci, bylo ohlaseno pri cekani na letisti v rozhlasovem oznameni ("letiste uzavreno kvuli bource") nebo na palube stejnymi slovy ohlaseno kapitany letadel ruznych spolecnosti, s nimiz jsem letel.

Totez rika manzel kamaradky me manzelky - kapitan Emirates, leta ted s A380, drive A340.

Nebezpeci zasahu bleskem na plose letiste: nejde o letadla, ale o moznost zasahu pozemniho personalu bleskem -soferu tahacu, vozicku se zavazadly, pojizdnych schudku a dalsiho personalu primo na plose letiste.

Zasah bleskem take hrozi pasazem a posadkam, pokud by pri bource jejich letadlo nebylo u zakotveno u gate ale na volne plose letiste, kam se musi pristavit schudky na nastup nebo vystup z letadla (Dubaj, Frankfurt, Viden, Londyn Heathrow atd atd)

+1/0
20.3.2016 5:32

M19i75c61h50a21l 24M67i95l93l38e54r 9766852959112

oprava: Zasah bleskem take hrozi pasazerum

+2/0
20.3.2016 5:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.