- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podle dostupných informací bych soudil na střih větru či boční poryv, ztrátu rychlosti a pád ve vývrtce při Go-around. Mohli tomu napomoci zatáčkou "po větru" nebo měli jen smůlu. Otázkou je, jestli se nepokoušeli o přistání, za podmínek, kdy vítr směrem i rychlostí překračoval provozní limity letounu. Jinak každý kapitán ve své kariéře zažije spoustu takových okamžiků, kdy musí rozhodnout, zda to ještě půjde či už ne. Právě u počasí se to někdy rozhoduje velmi obtížně. Pokud se ale rozhodne špatně, většinou zaplatí cenu nejvyšší.
Nízkonákladovka si nemůže dovolit jen tak přistát jinde...
Možná by bylo dobré vědět jací ruští cestující tam byli, pak by mohlo být jasnější proč dvě hodiny někde kroužil.....
Za bezpečné provedení letu odpovídá PIC - Pilot In Command. Nikdo jiný.
2 hodiny kroužení po prvním abortu je spíše opravdu neobvyklé, palivo by zřejmě stálo porovnatelně s cenou přistání na náhradním letišti. Podle ATC byla poslední zpráva od pilotů "bye-bye".
velmi špatné počasí - srážky, poryvy větru. Jsou verze o střihu větru při přistávacím manévru. Šlo o druhý pokus o přistání po více jak dvou hodinách čekání na lepší počasí. Otázkou tedy zůstává, proč raději nezvolili jiné letiště.
To je právě to. Místní let Aeroflotu SU1166 to zkusil 3x a pak mizel na Krasnodar asi měli jeho piloti dost rozumu i když před ním dva místní lety přistály. A to bylo chvíli před pádem tohoto letu.
Experti z webu flightradar, se satelitnimi daty, tak to jo...
A nejakeho experta z materidousky idnes nema?dneska je uz vazne kazdej expert.
Jo a ja taky, kdyby nekdo mel problem :P
Nechci se hádat o expertech z iDnes, ale pokud jde o informace, které dnes dostanete v médiích, tak prakticky všichni berou poklady od FR24...
Mimochodem, nejde o "satelitní data", ale zdrojem je přímo FAA a pak (zejména mimo USA) o sledování transpondérů letadel přes ADS-B a MLAT.
62 nebo 61?
Jedna žena odlet nestihla a v současnosti je stále v Dubai. V seznamu cestujících pravděpodobně figuruje. Z pekla štěstí!
Stroj byl pojištěn, ale nikoliv na 50, ale rovnou na 600 mil. USD.
Tak nevím proč by měl být pojištěn na 50 mega když stojí přes 90, ale 600 je hodně ale do pádu letadla musíte započítat plno jiných věcí krom letadla, reputaci, ztrátu zákazníků, odškodnění atd, ale je pravda že 600 je dost.
Úhel dopadu letadla vůbec neodpovídá pokusu o přistání. Možná porucha, možná divná chyba někoho z posádky. Zatím bych ale nevylučoval žádnou hypotézu, ani něco jako faktor "Lubitz" nebo "IS". Právě proto jsem se ptal na národnost (příp. náboženské vyznání pilotů), článek to neuvádí. Přecejen téměř čistě ruské složení pasažérů a arabská, i když obecně u těchto "ropno-arabských" aerolinek mezinárodní posádka, svádí k jistým myšlenkám. Dostalo se mi však jen povýšeného a bezobsažného poučení od světáckého burana machrujícího s anglicismy.
Pokusu o přistání odpovídá nicméně průběh předtím, to, co popisujete nastalo až po jeho přerušení. V této fázi je letoun velmi náchylný na vzdušné jevy kolem něj a například prudká změna směru a rychlosti větru (což je typicky popsáno jako riziko spojené s přistáváním na tomto letišti), dokáže nadělat svoje. Asi víte, proč se přistává proti a nikoli po větru, například.
Takže co lze všechno vyvodit z videa, informací z flightradar24, zpráv, zvukového záznamu komunikace (pakliže je autentický), ve velmi hrubých obrysech, bez záruky:
- Stroj je pouze 5 let starý.
- Povětrnostní podmínky byly nepříznivé, posádka se intenzivně zajímala o situaci.
- První pokus o přistání se nezdařil, byl přerušen ve výšce cca. 1700 ft (1000 ft nad terénem), stroj stoupal rychlostí 2300 fpm. Po tento moment je k dispozici na webu komunikace s řízením provozu, žádné anomálie.
- Následovaly 2 hodiny letu, kdy po několika manévrech stroj více než hodinu letu kroužil v "holding patternu", poté šel rovnou na přiblížení a přistávací manévr.
- Není k dispozici informace, že by v mezičase stroj hlásil problémy (technické nebo jiné).
- Druhý pokus o přistání byl přerušen v prostoru sestupové dráhy ve výšce cca. 1550 ft. (500 ft nad terénem), letadlo začalo stoupat rychlostí cca. 3400 fpm, přičemž získávalo plynule i dopředenou rychlost (až do nárazu). 10 až 20 vteřin před nárazem stroj prudce začal klesat - podle videa se při tom naklonil na bok o 90 stupňů.
- Letadlo dopadlo na zem vcelku (vedle přistávací dráhy), rozpad stroje byl způsoben až nárazem.
- Obrovské ohnivé koule dokazují jisté množství paliva v nádržích.
Paliva může mít plné nádrže, ale nechytne ani omylem. Hoří pouze kerosinové páry.