Diskuze
V Rusku havarovalo letadlo z Dubaje, zahynulo všech 62 lidí na palubě
Děkujeme za pochopení.
J23i89n51d86ř66i83c78h 70T24ů97m75a
Podle dostupných informací bych soudil na střih větru či boční poryv, ztrátu rychlosti a pád ve vývrtce při Go-around. Mohli tomu napomoci zatáčkou "po větru" nebo měli jen smůlu. Otázkou je, jestli se nepokoušeli o přistání, za podmínek, kdy vítr směrem i rychlostí překračoval provozní limity letounu. Jinak každý kapitán ve své kariéře zažije spoustu takových okamžiků, kdy musí rozhodnout, zda to ještě půjde či už ne. Právě u počasí se to někdy rozhoduje velmi obtížně. Pokud se ale rozhodne špatně, většinou zaplatí cenu nejvyšší.
J98a45r66o30s90l24a80v 52K45a81d49l67e70c
Nízkonákladovka si nemůže dovolit jen tak přistát jinde...
V55i14k19t78o73r 14Š84a21n12t38r81ů17č36e88k
Možná by bylo dobré vědět jací ruští cestující tam byli, pak by mohlo být jasnější proč dvě hodiny někde kroužil.....
V38l67a41s86t72a 77C18o11u29f94a49l
Za bezpečné provedení letu odpovídá PIC - Pilot In Command. Nikdo jiný.
J98a47n 83Z75e12m15a47n
2 hodiny kroužení po prvním abortu je spíše opravdu neobvyklé, palivo by zřejmě stálo porovnatelně s cenou přistání na náhradním letišti. Podle ATC byla poslední zpráva od pilotů "bye-bye".
V92á21c26l80a45v 16C48i59b69u47l38k88a
velmi špatné počasí - srážky, poryvy větru. Jsou verze o střihu větru při přistávacím manévru. Šlo o druhý pokus o přistání po více jak dvou hodinách čekání na lepší počasí. Otázkou tedy zůstává, proč raději nezvolili jiné letiště.
K11a63r41e33l 77L56a43n53g84r
To je právě to. Místní let Aeroflotu SU1166 to zkusil 3x a pak mizel na Krasnodar asi měli jeho piloti dost rozumu i když před ním dva místní lety přistály. A to bylo chvíli před pádem tohoto letu.
P23e38t74r 65M11a45r98š33o43u42n
Experti z webu flightradar, se satelitnimi daty, tak to jo...
A nejakeho experta z materidousky idnes nema?dneska je uz vazne kazdej expert.
Jo a ja taky, kdyby nekdo mel problem :P
D43a77v22i86d 94P79e34t28r48l63í90k
Nechci se hádat o expertech z iDnes, ale pokud jde o informace, které dnes dostanete v médiích, tak prakticky všichni berou poklady od FR24...
Mimochodem, nejde o "satelitní data", ale zdrojem je přímo FAA a pak (zejména mimo USA) o sledování transpondérů letadel přes ADS-B a MLAT.
F22r55a14n82t21i70š80e68k 26S58c66h40l66i16c40h81t58s
62 nebo 61?
Jedna žena odlet nestihla a v současnosti je stále v Dubai. V seznamu cestujících pravděpodobně figuruje. Z pekla štěstí!
Stroj byl pojištěn, ale nikoliv na 50, ale rovnou na 600 mil. USD.
P47a15v55e93l 18M64o87r76a45v52e53c
Tak nevím proč by měl být pojištěn na 50 mega když stojí přes 90, ale 600 je hodně ale do pádu letadla musíte započítat plno jiných věcí krom letadla, reputaci, ztrátu zákazníků, odškodnění atd, ale je pravda že 600 je dost.
L38a94d89i92s17l26a28v 61S28o33u38k51u73p
Úhel dopadu letadla vůbec neodpovídá pokusu o přistání. Možná porucha, možná divná chyba někoho z posádky. Zatím bych ale nevylučoval žádnou hypotézu, ani něco jako faktor "Lubitz" nebo "IS". Právě proto jsem se ptal na národnost (příp. náboženské vyznání pilotů), článek to neuvádí. Přecejen téměř čistě ruské složení pasažérů a arabská, i když obecně u těchto "ropno-arabských" aerolinek mezinárodní posádka, svádí k jistým myšlenkám. Dostalo se mi však jen povýšeného a bezobsažného poučení od světáckého burana machrujícího s anglicismy.
D26a83v20i80d 29P88e49t52r69l24í25k
Pokusu o přistání odpovídá nicméně průběh předtím, to, co popisujete nastalo až po jeho přerušení. V této fázi je letoun velmi náchylný na vzdušné jevy kolem něj a například prudká změna směru a rychlosti větru (což je typicky popsáno jako riziko spojené s přistáváním na tomto letišti), dokáže nadělat svoje. Asi víte, proč se přistává proti a nikoli po větru, například.
F85i59l27i47p 49V93a44l35d38e25r
Takže co lze všechno vyvodit z videa, informací z flightradar24, zpráv, zvukového záznamu komunikace (pakliže je autentický), ve velmi hrubých obrysech, bez záruky:
- Stroj je pouze 5 let starý.
- Povětrnostní podmínky byly nepříznivé, posádka se intenzivně zajímala o situaci.
- První pokus o přistání se nezdařil, byl přerušen ve výšce cca. 1700 ft (1000 ft nad terénem), stroj stoupal rychlostí 2300 fpm. Po tento moment je k dispozici na webu komunikace s řízením provozu, žádné anomálie.
- Následovaly 2 hodiny letu, kdy po několika manévrech stroj více než hodinu letu kroužil v "holding patternu", poté šel rovnou na přiblížení a přistávací manévr.
- Není k dispozici informace, že by v mezičase stroj hlásil problémy (technické nebo jiné).
- Druhý pokus o přistání byl přerušen v prostoru sestupové dráhy ve výšce cca. 1550 ft. (500 ft nad terénem), letadlo začalo stoupat rychlostí cca. 3400 fpm, přičemž získávalo plynule i dopředenou rychlost (až do nárazu). 10 až 20 vteřin před nárazem stroj prudce začal klesat - podle videa se při tom naklonil na bok o 90 stupňů.
- Letadlo dopadlo na zem vcelku (vedle přistávací dráhy), rozpad stroje byl způsoben až nárazem.
- Obrovské ohnivé koule dokazují jisté množství paliva v nádržích.
K87a63r76e46l 58L88a22n29g39r
Paliva může mít plné nádrže, ale nechytne ani omylem. Hoří pouze kerosinové páry.
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy
Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...
Lidé po celém Česku si mohli užít polární záři, nejsilnější za dvě desetiletí
Kvůli mimořádně silné eruptivní aktivitě Slunce je v posledních dnech v Česku vidět polární záři –...
Téma klimatických změn už tolik netáhne, voliči v Evropě se víc bojí migrace
Premium Za čtyři týdny budou evropští voliči vybírat 720 poslanců nového europarlamentu a už nyní je...
Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá
Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...
V Petrohradě autobus s dvacítkou lidí divoce kličkoval a pak se zřítil do řeky
V centru Petrohradu v pátek přišlo o život nejméně sedm lidí, když z mostu do řeky Mojky spadl...