Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do katalánské vsi jezdí autobus jednou ročně, letos poprvé někoho svezl

Jen jednou za rok zavítá do katalánské vesnice La Torre D’Orista autobus. Je to přitom jediný prostředek veřejné dopravy spojující odlehlou obec se zbytkem Španělska. O existenci pravidelné linky donedávna téměř nikdo netušil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a13n 20S24l50o77v78í68k 3789907470408

Víš babi, my bychom za Tebou jezdili častěji, ale ty spoje jsou strašné. Vůbec nic nejezdí.

0/0
17.3.2016 11:58

V76á64c98l29a59v 72S53v47o35b26o83d53a 5526598949

Opravdu hustá doprava...

0/0
17.3.2016 10:46

O92l83g41a 37P60a72v78l14í55k63o59v36á 6454528887352

Potěmkin jak vyšitý Rv

+1/−1
16.3.2016 20:12
Foto

M83i77l14a25n 13S91o62u53š66e74k 9296947941292

Potěmkin? Jako myslíte Potěmkinova vesnice? Tak jste milá paní naprosto, ale naprosto mimo... nastudujte si článek a téma Potěmkinovy vesnice ještě jednou...

+7/−1
16.3.2016 22:50

L65u71k90á81š 84M83a47l62í86č67e96k 3593522645987

Třeba myslela slavný křižník Potěmkin, který svým výstřelem z děla zaútočil na Zimní palác v Petrohradě! ...A od té doby a na jeho počest soudruzi v Sovětském svazu staví takzvané Potěmkinovy vesnice! :-))

+4/0
17.3.2016 7:10

V46á18c94l46a90v 10S75v48o44b91o11d30a 5876698849

Ano,ano.;-D

0/0
17.3.2016 10:46

J52a82n 19U36l96r87y45c62h 4661147870308

možná je to vtipný (no..., už jsem četl a slyšel na toto a příbuzná témata i vtipnější průpovídky), leč křižník Potěmkin se angažoval na zcela jiném místě, v jiné revoluci a s jiným výsledkem :-)

0/0
19.3.2016 15:24

P89e46t27r 52B48u97r53d30a 3660345589147

Já bych s paní souhlasil. Vesnice byly k ničemu, z domů stály jen štíty. Autobus je k ničemu, jede jednou za rok. Za vesnice i spojení dostal tvůrce zaplaceno, obojí bylo jen kvůli kontrole. Rozdíl by mohl být v tom, že Potěmkin byl milencem carevny, o vztahu ředitelem/majitelem dopravce a kýmsi z katalánské vlády (zatím) nevíme.

+1/0
17.3.2016 9:33

I28s88a32b55e88l82l62a 58Z92á11z24v23o50r25k66o20v11á 3540371410126

Na provozulinky trvá katalánská vláda, která chce zajistit, že i izolované oblasti budoudisponovat veřejnou dopravou.

JJ, takhle se falšují statistiky. Další obec co má zajištěnu veřejnou dopravu.

+3/0
16.3.2016 19:53

M79a85r12i26n48a 61D32i43t49t28r28i33c15h17o17v65a 7886734824

Jestlipak ten autobus ten den jede i zpatky :-P

+2/0
16.3.2016 19:24

O50l38d37ř88i31c13h 12J32a40n43e28č22e95k 8279116483131

ne až příští rok :-P

0/0
17.3.2016 9:27

V30á38c50l31a40v 25S52v81o95b89o44d17a 5586548229

Aby náhodou nezrezavěl.:-P

0/0
17.3.2016 10:48

J80o53s89e73f 51P95o79l23í45v39k90a 1982307166319

Jak vidět - český nebo španělský úředník, jednají stejně. Poslechnou zákon, nebo podmínky pro dotaci, ale pro lidi to vyjde, jako kdyby se nic nestalo. Tak nějak jsem si vzpomněl, jak se Č. Budějovice před nějakými 10-15 lety chlubily, kolik vytyčily cyklotras (a sebrali z ato peníze z EU). To, že je úředníci vyznačili často i tam, kde dopravní značky (nejen) cyklistům vjezd zakazovaly, to jim optimizmus vzít nedokázalo. Kilometry "cyklostezek" přeci vykázali.

+4/0
16.3.2016 19:22

P16a13v68e13l 44V59ě32t61r20o22v83e16c 6346238662241

Přijde mi to celé trochu jako vtip - každé první pondělí v březnu. Nevymyslel bych to. Ovšem úřad si žádá svoje...

+4/−1
16.3.2016 18:17

O80l87d16ř40i51c36h 37J95a17n49e25č14e90k 8489256323751

Hmm z Barcelony je to 80km, to rovnou místo "ležící severně od Barcelony" mohli napsat "ležící v katalánském vnitrozemí".

Linka jezdící jednou za rok je samozřejmě nesmysl, tedy pokud má sloužit jako dopravní obslužnost tamních obyvatel a nikoliv např. pro dopravu turistů na jejich výroční trh. Že to samospráva obhajuje tím, že chce, aby ta vesnice měla veřejnou dopravu, je samozřejmě nesmysl, resp. absolutní alibismus.

Přitom si troufám tvrdit, že i v tak sociální a bohaté zemi, jako je Rakousko, by se asi našly vsi, kam veřejná doprava vůbec nezavítá...

0/0
16.3.2016 17:13

J73a82n 41S48t54o20d61o57l91a 7791600673880

I ve velmi hromadně dopravně rozvinutých zemích se najdou místa, kam nikdy nic nejede. Může to být logické, když by spoj nikdo nepoužíval. Ale tady jde o to, že vláda požaduje dopravní obslužnost a vyčůraná dopravní společnost to vyřešila tak, že provozuje "pravidelnou" linku. Ta jedna marná jízda ji nezabije, naopak bere za splnění podmínek absolutní dopravní obslužnosti od vlády dotace. Klasiícký problém dotační politiky. Služba žádná, přesto se "poskytovateli" dobře žije z veřejného rozpočtu.

+4/0
16.3.2016 19:17

O54t10t77o 24P20o21s23p74í78š78i75l 4714955937448

Dobře žije? A nemyslíte, že by se poskytovateli z veřejného rozpočtu žilo lépe, kdyby tam jezdil 5x za den?

Naopak pro dopravce je takový "kšeft" jenom opruz...Rv

+1/0
17.3.2016 7:17

J28a69n 70S96t61o40d60o39l35a 7751350773540

Chyba je v systému. Z důvodů splnění podmínek pro přístup k veřejným zakázkám nebo k dotacím předstírají "pravidelnou" linku. Dopravce za to možná nemůže, špatně je nastaven systém veřejné správy.

0/0
17.3.2016 10:58

O82l59d55ř76i38c27h 94J24a35n76e38č14e18k 8109946133641

pan Pavelec to tu popsal trochu jinak. podle něj dopravce na linku žádné dotace nedostává, ovšem potřebuje vykázat nějaké minimální plnění, které mu zaručí status 'pravidelného dopravce', což mu pak nese jiné výhody - podobně, jako když se tu nedávno psalo o zdánlivě nesmyslné letecké lince, jejímž motivem je rovněž status pravidelného dopravce.

pokud by to bylo tak jak píšete - dopravce se přiživuje na dotacích - tak to není chyba dopravce, ale vlády, která tuto 'službu' platí. pokud vláda dopravce osloví, zda by něco takového provozoval, že za to zaplatí, dopravce by byl blbý, kdyby odmítnul.

+1/0
17.3.2016 9:26

J75a58n 25S27t38o31d19o62l16a 7581930693520

Páně Pavelcův příspěvek jsem četl až později a zní logicky. Myslím, že ať je to podle něho nebo podlě mě, pořád je to chyba místní provinční vlády. Buď tam jezdit nemají vůbec, pokud o linku není zájem, nebo tam mají jezdit tak, aby to mělo pro místní lidi smysl. Jakékoli jízdy z důvodů splnění čehosi za účelem dotací nebo přístupu k veřejným zakázkám nejsou v pořádku. Ta letecká linka je v komerčním prostředí - aby mohli prodávat letneky - tak je to pouze jejich věc.

0/0
17.3.2016 10:56

R47a83d42e68k 91P28a32v98e43l77e98c 2293915911418

Linka jezdí jenom proto, ze drzitel koncese ze zakona musi kazdou linku obslouzit alespon jednou za rok. Ta linka jede za ten den trikrat, rano, v poledne a vecer. Kazda cesta trva 25 minut. Linka samozrejme neni dotovana a Sagalès ji jezdi protoze drzitele koncese maji pri pridelovani dotovanych linek, treba skolnich, prednost pred jinymi spolecnostmi. To jen tak na doplneni clanku.

+30/0
16.3.2016 17:10
Foto

M91a52r39t65i36n 69F98a76l61t36ý53n 9381466234328

Díky. To není doplnění, ale napravení novinářské patlaniny, kterou článek beze sporu je.

+7/0
16.3.2016 18:03

J68a10n 54U82l39r53y71c48h 4181757790658

řekl bych, že i jen průměrně inteligentnímu čtenáři byla podstata věci (samozřejmě bez konkrétností laskavě doplněných panem Pavelecem) jasná i z původního článku, a neměl nejmenší důvod ho kvůli absenci dovysvětlujících okolností považovat za patlaninu (článek má význam coby (pochopitelně převzatá) kuriozitka k pobavení a k tomuto účelu je sestavený adekvátně)

0/0
19.3.2016 15:32

M42a79r26i96e 46M38a76l70a 8625284386434

Jednoroční povyražení ve formě svezení se v autobusu. ;-D

Jen doufám, že se toho nechytí u nás. Na Šumavě a nejen tam máme i méně obydlené vesnice, ale autobus v nich projíždí i několikrát za den.

+3/−1
16.3.2016 17:04

O81l47d17ř79i41c47h 89J85a85n21e19č97e74k 8199626863301

jednak je rozdíl mezi "projíždí" a "zajíždí" a druhak pochopitelně nelze srovnávat Česko, Španělsko, Švýcarsko...

+2/0
16.3.2016 17:14

M14a30r88i55e 14M66a95l45a 8395174986694

Naprosto souhlasím. V ČR i do této malé šumavské vesnice zajíždí autobus několikrát denně.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Svoj%C5%A1e

+3/0
16.3.2016 18:32

O51l68d49ř71i20c11h 90J46a90n16e69č84e93k 8799306693281

tak přímo do vsi (do její hlavní části při silnici č. 169) zajíždí jen jeden pár spojů denně - očividně kvůli školákům ;-)

0/0
17.3.2016 9:21

M32i36l75o88š 49K58o97t48e87k 3769804

O existenci pravidelné linky donedávna téměř nikdo netušil. - To je skutečně česky?;-D;-D;-D

+3/−11
16.3.2016 16:59

L20u44d12ě40k 89N26ě43m51e69c 5365631172714

Katalánsky?

+3/0
16.3.2016 17:05

T49o39m96á59š 14R61ů34ž45i36č27k17a 5798333798114

Celkem by mně zajímalo co se Vám na tom nezdá, že to nepovažujete za češtinu (a to ani za špatnou)...:-P

+13/0
16.3.2016 17:09

S20i51m32o32n33a 20B36ě55l14á39k93o76v45á 2780101909673

správně je vazba netušit CO a ne netušit o něčem

+1/−1
16.3.2016 17:57

O29l14d48ř20i60c47h 44J36a52n44e82č27e94k 8599666453411

ano, co se Vám na tom nezdá? 8-o

a i kdyby - je to rozhodně mnohem lepší, než idnesí průměr ;-)

+2/0
16.3.2016 17:14

J41i28ř14í 41M83a61c23e82k 3915305194831

Ano.

0/0
16.3.2016 17:24

P87a66v36e35l 48V60ě29t40r90o58v13e86c 6956808742531

Takové věty vznikají, když je pisatel formuluje během psaní. Původně asi zamýšlel napsat, že o lince nikdo nevěděl. Neuvědomil si, že použití slovesa "netušit" vyžaduje jinou vazbu.

+2/−1
16.3.2016 18:16

M37a19r78e37k 40Š14i46m80o86n 2354447528358

Nicméně to ho neomlouvá.

0/−1
16.3.2016 18:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.