Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do katalánské vsi jezdí autobus jednou ročně, letos poprvé někoho svezl

Jen jednou za rok zavítá do katalánské vesnice La Torre D’Orista autobus. Je to přitom jediný prostředek veřejné dopravy spojující odlehlou obec se zbytkem Španělska. O existenci pravidelné linky donedávna téměř nikdo netušil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a43n 49S40l40o89v63í41k 3399357850568

Víš babi, my bychom za Tebou jezdili častěji, ale ty spoje jsou strašné. Vůbec nic nejezdí.

0/0
17.3.2016 11:58

V13á10c83l92a56v 32S70v76o53b96o43d61a 5806868439

Opravdu hustá doprava...

0/0
17.3.2016 10:46

O80l78g94a 84P98a41v89l27í24k20o91v38á 6574118637872

Potěmkin jak vyšitý Rv

+1/−1
16.3.2016 20:12
Foto

M88i97l26a77n 70S68o26u83š85e56k 9736817321102

Potěmkin? Jako myslíte Potěmkinova vesnice? Tak jste milá paní naprosto, ale naprosto mimo... nastudujte si článek a téma Potěmkinovy vesnice ještě jednou...

+7/−1
16.3.2016 22:50

L87u59k52á55š 82M61a43l50í85č25e22k 3823682825637

Třeba myslela slavný křižník Potěmkin, který svým výstřelem z děla zaútočil na Zimní palác v Petrohradě! ...A od té doby a na jeho počest soudruzi v Sovětském svazu staví takzvané Potěmkinovy vesnice! :-))

+4/0
17.3.2016 7:10

V93á22c74l88a18v 53S62v63o19b72o22d61a 5216978529

Ano,ano.;-D

0/0
17.3.2016 10:46

J66a17n 93U24l31r42y84c12h 4281127540488

možná je to vtipný (no..., už jsem četl a slyšel na toto a příbuzná témata i vtipnější průpovídky), leč křižník Potěmkin se angažoval na zcela jiném místě, v jiné revoluci a s jiným výsledkem :-)

0/0
19.3.2016 15:24

P22e11t64r 87B98u43r29d91a 3440985929237

Já bych s paní souhlasil. Vesnice byly k ničemu, z domů stály jen štíty. Autobus je k ničemu, jede jednou za rok. Za vesnice i spojení dostal tvůrce zaplaceno, obojí bylo jen kvůli kontrole. Rozdíl by mohl být v tom, že Potěmkin byl milencem carevny, o vztahu ředitelem/majitelem dopravce a kýmsi z katalánské vlády (zatím) nevíme.

+1/0
17.3.2016 9:33

I55s34a94b43e82l69l98a 31Z51á43z57v15o87r54k60o31v18á 3200551850636

Na provozulinky trvá katalánská vláda, která chce zajistit, že i izolované oblasti budoudisponovat veřejnou dopravou.

JJ, takhle se falšují statistiky. Další obec co má zajištěnu veřejnou dopravu.

+3/0
16.3.2016 19:53

M15a50r61i53n83a 22D27i90t16t18r66i24c79h68o96v46a 7516284574

Jestlipak ten autobus ten den jede i zpatky :-P

+2/0
16.3.2016 19:24

O12l32d95ř77i53c59h 10J54a82n97e82č33e52k 8169596493831

ne až příští rok :-P

0/0
17.3.2016 9:27

V42á88c98l57a80v 39S45v35o89b89o17d85a 5636838669

Aby náhodou nezrezavěl.:-P

0/0
17.3.2016 10:48

J91o97s83e40f 19P71o18l93í83v66k44a 1922327836249

Jak vidět - český nebo španělský úředník, jednají stejně. Poslechnou zákon, nebo podmínky pro dotaci, ale pro lidi to vyjde, jako kdyby se nic nestalo. Tak nějak jsem si vzpomněl, jak se Č. Budějovice před nějakými 10-15 lety chlubily, kolik vytyčily cyklotras (a sebrali z ato peníze z EU). To, že je úředníci vyznačili často i tam, kde dopravní značky (nejen) cyklistům vjezd zakazovaly, to jim optimizmus vzít nedokázalo. Kilometry "cyklostezek" přeci vykázali.

+4/0
16.3.2016 19:22

P18a30v28e22l 13V61ě29t10r30o91v59e52c 6626688912681

Přijde mi to celé trochu jako vtip - každé první pondělí v březnu. Nevymyslel bych to. Ovšem úřad si žádá svoje...

+4/−1
16.3.2016 18:17

O29l23d26ř41i54c32h 28J40a21n34e94č24e89k 8469466233501

Hmm z Barcelony je to 80km, to rovnou místo "ležící severně od Barcelony" mohli napsat "ležící v katalánském vnitrozemí".

Linka jezdící jednou za rok je samozřejmě nesmysl, tedy pokud má sloužit jako dopravní obslužnost tamních obyvatel a nikoliv např. pro dopravu turistů na jejich výroční trh. Že to samospráva obhajuje tím, že chce, aby ta vesnice měla veřejnou dopravu, je samozřejmě nesmysl, resp. absolutní alibismus.

Přitom si troufám tvrdit, že i v tak sociální a bohaté zemi, jako je Rakousko, by se asi našly vsi, kam veřejná doprava vůbec nezavítá...

0/0
16.3.2016 17:13

J75a81n 85S66t50o79d15o71l97a 7621480583290

I ve velmi hromadně dopravně rozvinutých zemích se najdou místa, kam nikdy nic nejede. Může to být logické, když by spoj nikdo nepoužíval. Ale tady jde o to, že vláda požaduje dopravní obslužnost a vyčůraná dopravní společnost to vyřešila tak, že provozuje "pravidelnou" linku. Ta jedna marná jízda ji nezabije, naopak bere za splnění podmínek absolutní dopravní obslužnosti od vlády dotace. Klasiícký problém dotační politiky. Služba žádná, přesto se "poskytovateli" dobře žije z veřejného rozpočtu.

+4/0
16.3.2016 19:17

O55t35t90o 97P25o78s15p52í69š85i12l 4874115787668

Dobře žije? A nemyslíte, že by se poskytovateli z veřejného rozpočtu žilo lépe, kdyby tam jezdil 5x za den?

Naopak pro dopravce je takový "kšeft" jenom opruz...Rv

+1/0
17.3.2016 7:17

J14a19n 83S55t46o11d85o86l15a 7121770433210

Chyba je v systému. Z důvodů splnění podmínek pro přístup k veřejným zakázkám nebo k dotacím předstírají "pravidelnou" linku. Dopravce za to možná nemůže, špatně je nastaven systém veřejné správy.

0/0
17.3.2016 10:58

O68l56d68ř79i80c91h 77J69a33n91e30č66e17k 8979166953831

pan Pavelec to tu popsal trochu jinak. podle něj dopravce na linku žádné dotace nedostává, ovšem potřebuje vykázat nějaké minimální plnění, které mu zaručí status 'pravidelného dopravce', což mu pak nese jiné výhody - podobně, jako když se tu nedávno psalo o zdánlivě nesmyslné letecké lince, jejímž motivem je rovněž status pravidelného dopravce.

pokud by to bylo tak jak píšete - dopravce se přiživuje na dotacích - tak to není chyba dopravce, ale vlády, která tuto 'službu' platí. pokud vláda dopravce osloví, zda by něco takového provozoval, že za to zaplatí, dopravce by byl blbý, kdyby odmítnul.

+1/0
17.3.2016 9:26

J78a48n 10S48t67o87d78o92l22a 7281680483840

Páně Pavelcův příspěvek jsem četl až později a zní logicky. Myslím, že ať je to podle něho nebo podlě mě, pořád je to chyba místní provinční vlády. Buď tam jezdit nemají vůbec, pokud o linku není zájem, nebo tam mají jezdit tak, aby to mělo pro místní lidi smysl. Jakékoli jízdy z důvodů splnění čehosi za účelem dotací nebo přístupu k veřejným zakázkám nejsou v pořádku. Ta letecká linka je v komerčním prostředí - aby mohli prodávat letneky - tak je to pouze jejich věc.

0/0
17.3.2016 10:56

R95a46d44e93k 82P22a26v31e16l19e10c 2963805261628

Linka jezdí jenom proto, ze drzitel koncese ze zakona musi kazdou linku obslouzit alespon jednou za rok. Ta linka jede za ten den trikrat, rano, v poledne a vecer. Kazda cesta trva 25 minut. Linka samozrejme neni dotovana a Sagalès ji jezdi protoze drzitele koncese maji pri pridelovani dotovanych linek, treba skolnich, prednost pred jinymi spolecnostmi. To jen tak na doplneni clanku.

+30/0
16.3.2016 17:10
Foto

M87a38r12t79i89n 30F32a39l42t71ý11n 9671886854688

Díky. To není doplnění, ale napravení novinářské patlaniny, kterou článek beze sporu je.

+7/0
16.3.2016 18:03

J73a19n 31U47l95r83y32c23h 4251927780618

řekl bych, že i jen průměrně inteligentnímu čtenáři byla podstata věci (samozřejmě bez konkrétností laskavě doplněných panem Pavelecem) jasná i z původního článku, a neměl nejmenší důvod ho kvůli absenci dovysvětlujících okolností považovat za patlaninu (článek má význam coby (pochopitelně převzatá) kuriozitka k pobavení a k tomuto účelu je sestavený adekvátně)

0/0
19.3.2016 15:32

M71a39r10i51e 86M71a26l15a 8835254886574

Jednoroční povyražení ve formě svezení se v autobusu. ;-D

Jen doufám, že se toho nechytí u nás. Na Šumavě a nejen tam máme i méně obydlené vesnice, ale autobus v nich projíždí i několikrát za den.

+3/−1
16.3.2016 17:04

O64l72d17ř12i31c81h 54J36a45n47e45č90e75k 8429296773651

jednak je rozdíl mezi "projíždí" a "zajíždí" a druhak pochopitelně nelze srovnávat Česko, Španělsko, Švýcarsko...

+2/0
16.3.2016 17:14

M25a85r85i20e 67M60a98l42a 8305234946724

Naprosto souhlasím. V ČR i do této malé šumavské vesnice zajíždí autobus několikrát denně.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Svoj%C5%A1e

+3/0
16.3.2016 18:32

O80l83d57ř30i72c82h 33J76a29n90e43č47e51k 8269346933181

tak přímo do vsi (do její hlavní části při silnici č. 169) zajíždí jen jeden pár spojů denně - očividně kvůli školákům ;-)

0/0
17.3.2016 9:21

M75i53l51o47š 49K67o38t12e46k 3959214

O existenci pravidelné linky donedávna téměř nikdo netušil. - To je skutečně česky?;-D;-D;-D

+3/−11
16.3.2016 16:59

L17u68d10ě67k 58N63ě63m62e86c 5705121592954

Katalánsky?

+3/0
16.3.2016 17:05

T11o45m34á52š 48R67ů50ž36i14č33k54a 5698533358414

Celkem by mně zajímalo co se Vám na tom nezdá, že to nepovažujete za češtinu (a to ani za špatnou)...:-P

+13/0
16.3.2016 17:09

S25i28m27o35n85a 21B68ě60l89á74k87o87v62á 2700161479723

správně je vazba netušit CO a ne netušit o něčem

+1/−1
16.3.2016 17:57

O92l54d45ř14i43c84h 63J78a54n84e12č44e55k 8979156383321

ano, co se Vám na tom nezdá? 8-o

a i kdyby - je to rozhodně mnohem lepší, než idnesí průměr ;-)

+2/0
16.3.2016 17:14

J46i68ř52í 75M72a83c42e83k 3435775594791

Ano.

0/0
16.3.2016 17:24

P87a64v97e84l 81V75ě97t88r37o81v42e63c 6566418352651

Takové věty vznikají, když je pisatel formuluje během psaní. Původně asi zamýšlel napsat, že o lince nikdo nevěděl. Neuvědomil si, že použití slovesa "netušit" vyžaduje jinou vazbu.

+2/−1
16.3.2016 18:16

M26a44r76e82k 59Š40i34m47o94n 2954297708138

Nicméně to ho neomlouvá.

0/−1
16.3.2016 18:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.