Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Němci volili protest, ale Merkelová si může zatím oddychnout

Až čtvrtina hlasů pro protestní Alternativu pro Německo (AfD), propad tradičních stran a úspěch silných osobností. To jsou nejdůležitější výsledky nedělních voleb do parlamentů německých spolkových zemí Bádensko-Württembersko, Porýní-Falc a Sasko-Anhaltsko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R10a25d44e66k 44N56e92u78m79a44n75n 5902142858845

Zajímavé je, že Němci to vidí jako prohru Markelové, český "politolog" myslí jinak

0/0
14.3.2016 22:39

R78o85m65a12n 30M50á49c57a 7595370862487

a jeje... je tu komentar od vyzkumneho pracovnika Ustavu mezinarodnich vztahu a FSV UK...

v diskusi je treba, aby prodavac zeleniny, obrabec kovu, damska krejcova... tak aby nasledne v diskusi napsali, jak dotycny vyzkumny pracovnik tematu absolutne nerozumi a jaky je to hlupak, protoze jen oni sami nemecke povolebni situaci rozumi nejlepe R^R^R^

tyhle intelektualy je potreba umistit do kamenolomu, aby zakusili, co je to tvrda delnicka prace...

+1/0
14.3.2016 20:30

M67i74l45a23n 61R13i59c14h93t68e91r 8589622380563

Nebojte se, pane Máco, i na ten kamenolom možná jednoho dne dojde. Obzvášť, když se bude jednat o kulturtrégry Rady Evropy:-)

0/0
15.3.2016 7:52
Foto

V51l81a30d93i53m81í42r 58V41o14l96k95o 6980602677849

Němce bude poválečný syndrom stát existenci svododné a bezpečné země. Škoda. Já jim (ti dnešní opravdu nemohou za své předky) určitě WWII odpustil. "Dnešní" fatální přehmaty ale ne.:-/

+2/0
14.3.2016 20:01

J38i56ř18í 34R14y43s 3314247866534

Populismus je to ,co označí jiní populisté

+1/0
14.3.2016 19:54
Foto

J80a89n 19H93o17l49o90v92s96k75ý 6397429431

Zvláštní výsledek německých voleb je mimo jiné i důsledkem absence skutečně svobodného kritického myšlení v médiích, školství, politice, prostě u elit. Stačí si uvědomit, že Merkelová si svojí migrační politiku nenechala posvětit parlamentem a hlavně, od začátku krize nečelila v tomhle směru ani interpelaci v parlamentu a - to je obzvláště divné - žádnému složitějšímu či kritičtějšímu rozhovoru s novináři. Ona prostě jen deklamuje, ale nediskutuje. A většině elit to vůbec nevadí, ačkoliv je to největší krize od druhé světové války. Prostě není alternativa a basta. Naopak jsou kritici systematicky zahlušeni. Je to opravdu zvláštní, když Němce opustil i věrný nohsled - Rakousko - a ve své imigrační politice je Angela prakticky izolovaná. A opět, navzdory těmto naprosto bezprecedentním událostem tam není z politického a mediálního mainstreamu žádná větší kritika. Vlastně je to docela děsivé. Jestli je tohle má být vzor demokracie, tak jsem trochu na rozpacích.

+6/0
14.3.2016 17:53

A66l35f25r14e19d 63K16o60c52a36b 2836628114534

Ano! Zatím!

0/0
14.3.2016 15:30

M14a52r17t60i15n 16K98r10a51l 7493470953577

Jsou dva typy stran. Populistické, a ty, které nikdo nevolí.

+6/0
14.3.2016 15:13

R15e16n63e 90S55t94o22š51e97k 2889390216594

Nemecky problem je tento:

Muzete s nemeckymi prateli mit dobrou naladu a travite volny cas, ovsem pak treba zacnete popevovat "Deutschland Deutschland uber alles ... jen tak ze srandy, pokud se zacne zpivat a najednou zacnou .. bud sticha, to nesmis .... i kdyz vpodstate jen delas srandu.

Proto volili jak volili.

+3/0
14.3.2016 14:49

R80o92m37a62n 34K40o16m94z85a49k 7895253333362

no nazdar

0/0
14.3.2016 14:53

M43a66r83t74i65n 22K15r11a53l 7883440383677

Nam prijde normalni ze srandy zpívat Posledni bitva vzplala. V Německu s Die Fahne hoch nebo Ob ́s stuermt oder schneit jako vtipem neuspejete.

0/0
14.3.2016 15:11

F87r12a15n63t76i48š55e35k 16K71o87p25e17c89k62ý 6285669720755

Panzer lied v maličko upravené verzi používají jako svojí hymnu i dnešní tankové jednotky Bundeswehru (Panzerwaffe), takže tam by problém asi nebyl. Vlajky vzůru, semkněte řady - to by asi trochu vadilo....:-)

0/0
14.3.2016 15:23

R31e68n78e 84S24t23o72š97e53k 2789490486274

Ano, to je to co mam na mysli. maji tu vinu dusledne natlacenou do hlavy od mladi. Oni ten dulezity rozhodujici krok neudelaji. Co se tyka toho co se deje v Evrope, oni spise musi podlehnout natlaku okoli jestli to takdo jde rict. Nerikam jak a jestli je to vubec mozne v dnesni atmosfere. Atmosfere, kde rici nejakou selskou, rozumnou vec vam oznaci jako - populistickou, extremistickou, fasistickou a ja nevim co jeste.

+1/0
14.3.2016 15:33

A94l71e27š 91S80z85a22b75ó 3773109378931

porouchá-li se nějaký kolos či gigant, tak se gigant problematicky nestěhuje ale svolají se specialisté a odborníci aby pomohli na místě

ti co jsou pro migraci by si měli uvědomit, že většina nás tzv. xenofobů a nácků není proti pomoci lidem, ale pomoci na místě a účelně a ne tak aby se tu na tom ještě někdo obohacoval na úkor všech viz neziskovky

dojímavé fotky nikoho už nepřesvědčí, protože to je jen citové vydírání (většinou aranžované)

viděl jsem jiné fotky z táborů okolo Sýrie či z Afriky .......na ty se podívejte, tam jsou opravdu chudí lidé (celé rodiny včetně starců i dětí) lidé bez peněz, bez střechy nad hlavou a docela hladoví s jídlem jednou za den a řádí tam mnoho nemocí a ti si zaslouží pomoci co nejdříve (ti se nikam nehrnou neboť na to nemají a trpí)

tam OSN slibuje trvalou pomoc ale jaksi jakoby na to zapomněla nebo nestíhala ale kritizuje kde koho to zvládá

ale Evropa v čele s Merkel se vrhne na pomoc ekonomickým migrantům a ještě je na to hrdá a zadělává na problém - bezpečnostní, ekonomický i zdravotnický

aby Vás všechny husa kopla a konečně jste pochopili, že nejde o to nepomáhat a nikoho nechtít ...... ale pomoci co nejdříve a účinně potřebným a na místě, tak aby ti lidé mohli jít zase co nejdříve do své domoviny

+6/0
14.3.2016 14:34

M94a59r58e32k 52B82a86l26l68u16c98h 6192271905495

Vox Populi, Vox Dei :-) populistické strany jsou z definice toho slova hlasem lidu, není divu že z nich má establishment smrtelnou hrůzu a nešetří námahou při olepování řečeného lidu nálepkami extremismu a kdovíjakých jiných nelichotivých přívlastků. Hezky se ukazuje jak vládnoucí garnitury už z principu na ten hlas lidu kašlou, pak lidu nezůstává nic než skrze řečené populistické spolky dávat najevo svůj vzrůstající hněv nad stavem věcí veřejných. Zemské volby jsou jen dalším důkazem v pomalu nekonečné řadě, o tom že je něco prohnilého ve státě (nejen) německém.

+11/0
14.3.2016 14:27

F14r49a11n56t65i33š69e29k 44K71o69p47e79c60k98ý 6535679500895

Nálepky se změnily, význam značně posunul. Dle vyjádření sluníčkářů jsem fašista - a jsem na to hrdý!:-)

+2/0
14.3.2016 15:25

M29i63r23e75k 11Z95á62v32o58d87n72ý 7182747880468

Je mi těch lidí líto. Nicméně v podobných či horších podmínkách je několik miliard lidí (ti nedostanou ani to oblečení, stany, jídlo a pití). Tak to uděláme tak, že je všechny přestěhujeme k nám? Rozhodně jsem pro pomoc lidem. Ale ne tu, že si nastěhujeme k nám a tady je budeme živit.

+4/0
14.3.2016 14:25

T17o36m75á53š 70M70a34c39e24j59k81a 6451162647687

Největší zisky si však připsala protestní, pravicově populistická Alternativa pro Německo.

Ještě že exisgtuje slovo populismus, kdyby neexistovalo museli by si komentátoři tuto berličku vymyslet.

+4/0
14.3.2016 14:22

R62o40m67a36n 71K84o89m73z10a59k 7135113213402

jo, kdyz AFD nazyvaji pravicove populistickou stranou, tak CDU by meli na oplatku nazyvat levicove demagogickou

+5/0
14.3.2016 14:48

I70v63a94n 57Z43y52k72á76n 9240793299936

Omlouvám se, není to přesně pod toto téma, nicméně není to tomu tak vzdálené. V sobotu na Radiožurnálu ve večerních zprávách uváděli, že v Anglii je bráno jako trestné někoho nazvat jeho původem nebo výrou. Tzn. říct Angličanovi ... Hej, Angličane! ... to je pro ně urážka a projev rasismu. Už tam padly i konkrétní tresty.

Hlava mi to nebere. Nebrala by, pokud by to přesně nezapadalo do plánované koncepce "elit" přeměnit Evropu a evropské národy v uniformní odnárodněnou vykořeněnou masu méně inteligentních lidí, bez vazeb na historické dědictví původních evropských národů.

To, co jako jednotlivost mohla být před nedávnem důvodem k pousmání, že jde o žert ... vnímejte tyto jednotlivosti, které se množí a které do sebe jako puzzle stále komplexněji zapadají. Nebuďme k těmto signálům hluší a slepí ... a především TIŠÍ ! Nenechne si vzít to, co nás činilo Čechy, co nás činilo v pravém jádru skutečnými Evropany ... národem, za nímž stojí tradice, kutlurní dědictví, jazyk! Nenechme si pod pokličkou naší pohodlnosti vzít naši minulost, od níž se odvíjí i budoucnost. Nenechme se zotročit co by tupé, pohodlné, všeodkývající stádo. To, čemu tu čelíme, je snaha o genocidu evropských národů.

+9/0
14.3.2016 14:21

M33a98r25t28i59n 55K66r88a35l 7423490473277

No a nebylo by vam to minimalne blby, kdyby na vas v Rakousku pokrikovali Hej, Čechu?

Neříkám, že by se to mělo trestat, ale buranstvím a šovinismem to zavání, ne?

0/−5
14.3.2016 14:25

I60v27a62n 75Z92y66k69á23n 9980523949866

Mně ne ... já se nestydím za to, že jsem Čech, že mi byly Čechy dobré, abych se mohl zadarmo (za peníze rodičů odvedených na daních) vzdělat. Je to má země, je to moje národnost. Je to můj domov. Jsem Čech a pokud mě někdo má za Čecha, mohu jen říct ... koukám, že pohled na mě máme stejný, to mě těší.

+2/0
14.3.2016 14:32

M87a71r22t95i84n 25K87r17a76l 7613890573807

Nerozumíme si. Já jsem taky hrdý Čech, ale oslovení Hej Čechu je minimálně hloupé. Pokud nemáte na mysli americké Hey jako pozdrav.

0/0
14.3.2016 15:06

I10v56a43n 31Z15y38k24á57n 9400823359206

To byl jen rychlý příklad. Tak jinak ... na pláži .. v Chorvatsku ... a nějaká skupinka zvolá .. Hele, Češi. ... A není to jedno, jak ten příklad vymyslím? To samé s tou vírou ... pokud někoho pojmenuji "Ty jsi křesťan", "Ty jsi Žid", "Ty jsi muslim" ... pokud nelžu, tak co je na takovém pojmenování závadné? Máme zákaz popisovat lidi pravdivě? Nebo abych to obešel, to mám schválně lidi popisovat jinak, aby pak konstrukce rozhovoru vypadala (v případě německého muslima): "Nejste vy francouzský křesťan?" "Ne, já jsem německý muslim." Je mi jasné, že poloha a záměr takového zákona je jiná. Je to o tom, že není žádoucí poukazovat na určité skupiny, aby nevycházely na povrch informace, které by společnost mohly zneklidňovat, vyvolávat v nich emoce, chcete-li negativní vášně. Musí se informovat a komunikovat neadresně.ˇPomalu je trestné někde říct, že je někdo rudoch, někdo běloch, někdo černoch, někdo asiat. Za chvíli zakážou říkat, že někdo je malý, někdo je větší ... ne, všichni jsou přece stejní.

+3/0
14.3.2016 15:19
Foto

J10a31n 22M58a80c34k 5567292412715

výrou? 8-o

0/0
14.3.2016 14:34

I83v54a92n 49Z26y61k39á49n 9980363149946

boha jeho, máte pravdu ... ptáky do toho netahat. Uf, cudně studně klopím zrak.

+1/0
14.3.2016 14:49

B91o20h35u90s93l23a80v 39H56a88v86r84á83n93e74k 6573957362

Také si opravte příjmení, máte tam hrubku. ;-)

0/0
14.3.2016 15:22

I43v37a49n 37Z72y88k38á64n 9210613279896

Tak to se budu hádat! Nemám! ;-D Nás s tvrdým Y je jako šafránu, my jsme vyjímeční! ;-)

0/0
14.3.2016 15:32

B83o97h15u15s38l12a33v 88H40a43v48r11á24n94e67k 6173647322

Již staří Řekové psali Atsigganos s iotou, a ne s ypsílonem. Ale někdo halt musí mít extrabuřty. :-)

0/0
14.3.2016 17:13

M85a80r53t71i92n 75K54r64a46l 7463620383117

Podival jsem se na stranky AfD a ona neni ani zdaleka tak protievropska, jak si tady nekteri mysli. Ano, na migranty ma radikalni nazor, ale o vystupovani z EU tam neni ani slovo. Jenom se chce zasadit o prenos vetsich pravomoci jednotlivym statum.

Vystupovaci v Cesku si musi najit jinou modlu.

+1/−1
14.3.2016 14:17

L28u22b66o14š 87B79ř77e64z72i34n16a 2952103880481

Ano, může si oddychnout a tím pádem je čas, aby mohly přijít další miliony zavázaných fousatých hlav se svými bábami pod plachetkou.

+2/0
14.3.2016 13:50

J23i77ř31í 30P98o87s75p45í46š22i14l 2399607737

Populismus? Jestliže je populismus politickým stylem, který proti sobě staví lid a elity, tak by bylo vhodné porovnat názor lidu a elit. Lid dává názor jasně najevo a dostává se mu za to nálepky xenofobové, někde je proti lidu použita policejní síla a podobně. Zjevně lid s názorem "elit" nesouhlasí. Kdo jsou tady ty elity? Jednají jako volení zástupci jménem lidu? Nicméně z toho plyne, že společnost spěje ke změně. Nevím, jestli je pravděpodobnější, že lid změní elity nebo elity změní lid!!! :-) Nazývat ale stranu, která zastává názor lidu stranou populistickou, je docela zcestné! Každopádně rok 2017 bude rokem volebním. To elity v EU zruší volby, aby se lid nevyjádřil?

+4/−1
14.3.2016 13:43

P64e85t36r 11S41u29c88h57ý 1898789374856

A jaké mají konkrétnmí řešení? Jak by migrační krizi řešili v praxi? Ví vůbec co by to obnášelo? Jestli jdou kandidovat s tím, že " jsme proti uprchlíkům, ale nevíce co podnikneme", tak v tom případě to populistické je.

+1/−1
14.3.2016 14:07

R67o22m56a47n 74K92o86m16z50a68k 7255423383232

kazdopadne za populismus povazujme i to, ze Merkelova si tam pozve miliony cizincu a nema zadne reseni...

+1/0
14.3.2016 14:52

M52a75r30t91i82n 49K27r90a18l 7473780933677

Kdyz se vyjadrite ve volbach, nikdo na vas zadnou policejni silu nepoužije

0/0
14.3.2016 15:03

D68a58n64i86e51l 91K23r30o62n87e97r 7464214516547

To, ze Nemci podporuji imigranty, me zase az tolik neprekvapuje, ale ze se prizpusobuji 5% mensine (viz napriklad zakaz veproveho na skolach), to prekvapive je a neskutecne hloupe...Jakekoliv prizpusobovani se Islamu je spatne...a to bez ohledu na nazor na uprchliky...

+7/0
14.3.2016 13:43

R32o95m70a93n 72K27o76m22z37a97k 7945863683752

Ze proste nekdo nesnasi veprove i na pohled, to mi prijde jako zvracenost nejvyssiho radu. Jeste bych pochopil, ze ma nekdo odpor k lidskemu masu...

0/0
14.3.2016 14:55
Foto

V14l18a67d80i34m28í56r 84M80a72c49h25á91č89e86k 1317554710976

Já fandím Merkelové, už je to jenom odvaha od ní řídit německý národ, v dějinách vždy dobývačný. Chápu, že se přehmátla s takovou iniciativou k příjmu imigrantů, kteří neznají v Evropě lepší stát, než je Německo. Hlavně, aby jí imigranti pomohli, nejen populací ale hlavně prací. Vzpomínám, že po druhé světové válce pomohli Turci při obnově zdevatované země. Přeji jí, aby se jí podařilo omezit imigraci a navrátit nev;-)hodné do jejich domoviny.

+1/−5
14.3.2016 13:42

J72a67n 21B76l84a31n50a 3916455374

Německý národ po 2 sv válce prakticky neexistuje, o to se postaral příliv Turků, Kurdů, Řeků, Jugoslávců a hned po válce i RA a spol.

+1/−3
14.3.2016 13:45

J88a56n15a 53K53r57b79c40o64v85á 9331963464249

;-Dněmecký národ by s vámi zřejmě poněkud nesouhlasil.

+1/0
14.3.2016 13:57

T96o54m56á35š 85T34a15t52í32č88e95k 5180922400828

Cože? Turci že pomohli při obnově zdevastované země po válce? Ať už si nic nepamatujete, ať lžete nebo ať o tom prostě nic nevíte: Turci se začali nabírat jako gastarbajtři až koncem "hospodářského zázraku" a přicházeli pracovat na linky v plně funkčních továrnách.

Co je jeden schopný napsat za nesmysly, to je neuvěřitelný... :-/

+2/0
14.3.2016 15:56

R59a83d35e21k 57K90o26i43š 3702486424174

pisatel zaujatě popisuje údajně pravicově populistickou stranu AfD, aniž by si všimnul, že sám surfuje na vlně sluníčkově-multikulturním populismu

+5/0
14.3.2016 13:40

J90a89n84a 73B74e30r95k79o40v73á 6243159206323

...Odcizení občanů od politické reprezentace, migrace a integrace jsou problémy trvalého charakteru....

Tak tento pocit mám téměř ze všech politiků, nejen v EU, ale i u nás. Sami politici vytvářejí prostor pro vznik jiných alternativ, než těch, které sami prezentují a na názory lidí se neptají.

+6/0
14.3.2016 13:36

R46u33d26o57l45f 64S48t56a15r12y 6968857888

"Opět si autor neodpustil nazvat AfD populistickou stranou.". Doplnil bych pravicacky populistickou. Zapomel pri tom napsat, ze nase media jsou levicacky populisticke. Kam patri autor tohoto blogu? I nase politicke strany jsou populisticke. Nadavaji svym politickym konkurentum ze jsou populisti. Nasi politici byli demokraticky zvoleni a po volbe si delaji co chteji. Zarny priklad je pro ne pani Merkelova. Jirasek by o ni napsal: Proti vsem.

+11/0
14.3.2016 13:32

M32a79r20e85k 85Ž53a27b24č61í46k 5246302867957

No mě teda nepřijde, že by volby skončily pro CDU špatně. Je to docela dobrý výsledek, na to že za rok stihli nalomit německou společnost, házet mld. EUR na zvytečnosti, ohrozit EU a ohrozit bezpečnost obytel pod záštitou pokryteckého lidství a pomoci. Špatný výsledek si představuji jinak, naopak Merkelová se bude cítít jistější a přijdou ještě horší výmysly než kvóty a evropská řešení,

+5/0
14.3.2016 13:29

J60a52n84a 68K30r10b34c54o92v27á 9221133764679

Paní Merkel je silná, racionální, tvrdá a rozhodná. Němci to umí ocenit nebo aspoň respektovat.

Když se Miloš Zeman a vrány kolem něj snaží lidi přesvědčovat, jak jsme slabí, bezmocní a snadná kořist kohokoli, kdo nás bude chtít ovládnou nebo zotročit - věří mu to.

Krátce nás zotročil Hitler a potom na 40 let ruští komunisti a asi to v nás je - taková podělaná bezmoc chudáčka.

+1/−11
14.3.2016 13:27

J43a83n 82B75l87a40n72a 3986295864

Německo není suverénní zemí. Německý Kanzler Akte z 21. května 1949 vyjmenovává taxativně oblasti, kde se spolkový kancléř, v našem případě kancléřka, podřizuje pokynům ze USA. Brutální útoky na společenské a hospodářské základy Německa v podobě současné ilegální migrace a likvidační kampaň proti jeho nejvýznamnější firmě, kterou je Volkswagen (11. největší firma světové ekonomiky, která zaměstnává téměř 600 tisíc lidí, včetně těch z ČR), jsou významným varováním, co může nastat v případě neposlušnosti. Politika vstřícnosti EU vůči Turecku je jednou ze stálých priorit politiky USA, která je prosazována na všech strategických euro-atlantických jednáních. Otázka současného zcela nesmyslného a protiněmeckého chování Merkel, je tedy spíše výrazem diktátu a bezmoci, než jejího spolčení s Turky.

+6/−2
14.3.2016 13:34

J92a17n83a 85K11r36b57c68o87v14á 9301423764849

Vaše fobie z USA je vaše věc.

Naši zemi řídili ruští komunisti přes 40 let - a stálo nás to hodně zavražděných, hodně zničených rodin a životů, uloupených rodových majetků. O nějaké prosperitě se ve světle rozvinutého zbytku Evropy nedá ani hovořit.

+1/0
14.3.2016 13:56

L63u77b86o91m72í82r 75V59r79t76a62l 6480417551321

Tak maj být ještě jedny volby v německu. Takže ještě uvidíme. Rozhodně výsledek vítám. Merkelová patří do blázince.

+13/−1
14.3.2016 13:20

M61i32c96h40a67l 17Š26r69o16u26b84e55k 8184796383630

Oddychnout? Angela je morální vítěz. Migranti jsou velmi třeskuté téma s hodně vyhraněnou diskuzí, kde se těžko hledá střední proud, na kterém se shodne většina. A Angela je u moci už 11 (!!) let. ukažte mi kde by tak dlouho někdo vydržel na vrcholu, aniž by něšlápl na mnoho kuřích ok a neztratil voliče. Ano udělala řadu chyb. Ale celkově neztratila skoro nic. Naopak

+2/−12
14.3.2016 13:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.