Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Barnevern se s novým úřadem změní, odebrané děti pošle rovnou do ČR

Norsko změní od července postupy sociální služby Barnevern, která je v České republice známá kvůli kauze Evy Michalákové, jíž odebrala dva syny. V severské zemi vznikne nový úřad, který bude Česko v případě vyšetřování české rodiny od počátku informovat. V případě odebrání půjdou děti do Česka, ne do Norska, jako je tomu dnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82a31r25o78s60l50a89v62a 57K27a33n31i69o83k39o31v11á 7682399802917

Poslankyně Chalánková ve svém dnešním vyjádření zmínila... - http://jdem.cz/b8c6q4

Druh welfare - západní fenomén - http://www.verdidebatt.no/debatt/cat19/subcat24/thread11631046/

Debata o ochraně dětí: Všechny dobré síly se musí sjednotit - http://www.aftenposten.no/meninger/Debatt-om-barnevernet-Alle-gode-krefter-ma-ga-sammen--Gro-Hillestad-Thune-8157180.html

Pokračovat v boji za lepší ochranu dětí - http://byavisa.no/2015/04/30/kjemper-videre-for-et-bedre-barnevern/

"Glassjenta" - Sklo dívka ukazuje cestu k potřebným správním reformám v Norsku - http://www.aftenbladet.no/meninger/Glassjenta-viser-vei-til-nodvendige-forvaltningsreformer-i-Norge-3886560.html

během jara je plánováno zahájení procesu otevírání jednotlivých sporných případů kvůli zjištění chyb

+2/0
15.3.2016 10:38

J70a88n 22Z49e84m24a38n 6286707141691

Už to, že Norsko teď najednou přistupuje k Haagské úmluvě a zřizuje nějaký úřad zřejmě ukazuje, že něco asi opravdu velmi zásadně nebylo v pořádku a norská vláda přešla do "damage control" módu.

A pokud má česká strana za to, že odebrání dětí v nějakém konkrétním případě bylo protiprávní, jak se zatím zdá z politických prohlášení, co jim brání proti těm úředníkům Barnevernu majícím prsty v odebrání těch dětí normálně zahájit trestní stíhání pro únos, který je v seznamu deliktů spadajících pod Evropský zatýkací rozkaz, který je podle dohody EU s Norskem vykonatelný i v Norsku, takže proč ho nevydá a nezanese do Schengenského informačního systému a systému Interpolu? Není to náhodou tak, že pokud se skutečně děje něco protiprávního jako svévolné odebrání dětí s cizím občanstvím a jejich držení v pěstounské péči či dokonce jejich nabízení k adopci v Norsku, pak by se věci raději měly nazývat pravými jmény, protože hrozí iminentní nebezpečí z prodlení?

K čemu je v případech, které se už staly, nějaké diplomatické tytyty, po němž se dotyčná země sice váhavě uvoluje začít skoncovávat s dosavadními pochybnými praktikami a připravovat se na dodržování mezinárodních standardů, když to není ve skutečných dosavadních případech, které potřebu zavedení takových standardů v Norsku vlastně založily, evidentně nijak účinné a ani se taková účinnost vůbec nepředpokládá?

Není na místě vyslat signál, že česká strana ve věci disponuje také nějakou skutečnou mocí, ne jen planými řečmi?

Nepřešla by ony úředníky Barnevernu daleko větším fofrem chuť pokračovat v pochybných praktikách, když by viděli, že jejich pochybné jednání už nemusí být bezmocně přecházeno jako beztrestné, ale mohlo by se jim stát, že budou rovněž vydáni do cizí země a tam si s nimi bude tamní justice moci nakládat v růžovém podobným způsobem, jako to oni činili s osudy dětí cizinců ve své zemi zneužívajíce své postavení?

0/0
15.3.2016 9:10

J55a70r34o96s95l33a51v90a 79K49a50n66i38o89k16o85v40á 7702169962397

Nucená péče o děti , v Norsku odděleno 71% dětí od jejich rodin násilím. Ve Švédsku je toto číslo 26%, ve Finsku 19% av Německu 10% ...

- https://twitter.com/EGregusson/status/705308465678434305

Byla jsem naivní, norské sociálce jsem věřila: Chatovali jste s Evou Michalákovou! - http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-chat/301881/byla-jsem-naivni-norske-socialce-jsem-verila-chatovali-jste-s-evou-michalakovou.html

+1/0
15.3.2016 8:59

J14a34r89o60s36l66a20v65a 75K33a38n55i29o61k24o22v14á 7342159442867

""Podle právničky se jen málo dětí vrátí do své původní rodiny po intervenci Barnevernu. „A to proto, že když Barnevern převezme péči o dítě, situace je vážná.""

Jistě "vždy"..... Fuj !

Vynucené odebrání, které může změnit norskou péči o děti navždy - http://www.dagbladet.no/2016/03/12/nyheter/innenriks/barnevern/43463888/

+1/0
15.3.2016 8:34

J89a22r30o47s54l20a93v18a 52K86a10n97i72o25k66o10v16á 7452969842807

Blbé je, že se to nebude vztahovat na případy před datem podepsání... Musíme p. Michalákové obrovsky držet palce:-)

+2/0
15.3.2016 8:38

M23i73r26o37s82l69a54v 71K27a65š81p91a93r 3262447771391

To snad udělali Norové panu prezidentovi na truc, takovou pěknou mezinárodní smlouvu s Norskem připravoval a co teď s tím.

0/−4
14.3.2016 21:43

P87e21t98r 70B66a80č51a54v31č87í97k 3553148271689

Kradaři.

+4/−1
14.3.2016 19:20

P47e12t19e97r 56S31m26u37t34n63ý 2795680440253

výborně - matka žije v Norsku, otec žije v Norsku a děti pošlou do Česka za starou babičkou.

+3/−16
14.3.2016 16:24

K79a31r49e64l 37J16a19n72í80k 9518162455854

a na tom je špatně co?

+8/0
14.3.2016 17:15

J38i48r65i 72D70o60m63i32n56i23k 1351788811660

Třeba že ty děti mají Norskou národnost a neumí pořádně česky ? nebo to, že do nějakého česka nechtějí a byl by to pro ně defacto trest ? Co provedli ?

Ale nemám obavu, tito kluci už v Norsku zůstanou. naštěstí pro ně. A zůstane tam i jejich matka, protože bohatý norský sociální systém ....

+2/−15
14.3.2016 18:08

P94e71t46r 13F10i81a19l15a 9183766163493

Pane Dominiku, vaše příspěvky jsou směsicí hádavosti, výmyslů a pravopisných chyb. Nyní jste ještě předvedl svou nevzdělanost, cituji - "Norskou národnost".;-D

+8/0
14.3.2016 18:44

J89i62r37i 39D37o56m50i85n40i98k 1841968161960

Narodili se v Norsku ? Pak mají norskou národnost. Vše další včetně nějakých českých pasů je bezpředmětné. :-)

+1/−11
14.3.2016 19:00

P83e61t56r 74F36i38a57l33a 9523766193143

Potvrdil jste, že ́vzdělaností ́ přímo hýříte.

Zrejmě nejste schopen pochopit rozdíl mezi národností a občanstvím.... a to si představte, že děti mají i české občanství....:-)

+11/0
14.3.2016 19:05

A12n44d13r28e43j 56R95u64š21č73á69k 6287837964324

Blbost. Národnost se definuje buď jako státní příslušnost nebo jako etnická identita. A obojí mají české.

+3/0
14.3.2016 19:10

S41i80m63o71n61a 16S92e83d35l53á60č11k79o20v41á 3384845617287

Pane Dominiku, to nemate pravdu. Norsko neuplatnuje pravo pudy. Ceska republika uplatnuje pravo krve, narodi li se obcanu CR dite ( kdekoli na svete ), je to dite Cech.

+3/0
14.3.2016 19:16

J52a47r50o36m80í51r 50K20r42á72l 4870869554529

Další z Vašich hloupostí. Asi netušíte, co znamená slovo "národnost".

+6/0
14.3.2016 20:54

Z40d35e91n70ě23k 47F51i95u50r29y 6913898951930

Ovado

+2/0
14.3.2016 23:25

I84v10a 41V40a42l31č78í78k92o39v37á 1909208641821

Lži, stále dokola. Tím už nezaujmete. Dopadne to zcela jinak, než si, bůhví proč, přejete.

+4/0
14.3.2016 19:39

J51i62ř64í 73K55r37á78l15í46k 4231485796104

Něco se tedy pozitivního děje, ale je to příliš pomalé a nedostatečné. Čas rozhodně neprospívá dětem, které jsou takovým to způsobem cíleně odcizovány.

+8/0
14.3.2016 15:42

D51a10v17i87d 61V54e25v56e71r55k55a 7227304611553

Vážně nechápu, bez ohledu na chování rodičů k dětem, jak může norská vláda odebrat děti, které mají pas vydaný Českou republikou a ve kterém je jasně napsáno, že dotyčný je pod ochranou našeho státu.. To není nic jiného než státem organizovaný únos..

+18/−2
14.3.2016 15:06

M97a41r84t55i41n 40P66a76v38e34l31e48k 5570317355935

Norové nadřazují blaho dítěte nad zákony zemí,se kterými nemají přímé úmluvy.Prostě usoudili,že dětem bude v Norsku lépe než v Česku - v ČR v praxi nefunguje ochrana dítěte před médii,v očích Norů jsme zemí alkoholiků kam se jezdí jejich děcka ožírat a demolovat hotely,atd.. Hodně také uškodilo,že česká média dala Michalákové také prostor a třeba i "pitvání" záchodových fotek.

http://svobodneforum.cz/norska-kauza-mame-nove-indice-ktere-ukazuji-na-nenormalni-pomery-v-rodine-michalakovych/

+3/−14
14.3.2016 15:18

I29v81a 97V78a51l38č30í12k57o20v67á 1949908191271

Podivné blaho, když dítě chce k rodičům, rodiče chtějí dítě a sociální inženýři je přesto rozstrkají po pěstounech... Rv

A podivné je, když nechají děti odjet chlastat v cizí zemi. Možná by si je sem měli přijet zkontrolovat...

+8/−2
14.3.2016 17:03

J42i16r27i 59D47o81m62i34n67i20k 1431398591360

Nejsem si jistý, že by právě tito kluci chtěli zpátky k mámě, ale jsem si jistý, že se jich na to úřady i soudy opakovaně ptali. A tam na názor dětí dají.:-)

+2/−8
14.3.2016 18:10

I32v75a 97V50a29l61č92í47k62o76v56á 1129648531821

;-DVaše jistoty jsou zcela nejisté, ostatně jako obvykle.Rv Že jsou vaše výroky hystericky lživé, to už jsme si tu v debatách jaksi zvykli.:-P:-P:-P Opovrhuji jimi, těmi výroky samozřejmě.;-)

Podobně se chová Zeman, nachytán na švestkách a přesto zatlouká a zatlouká.;-D;-D

+2/−2
14.3.2016 19:17

S29i97m81o47n25a 14S15e51d13l75á55č46k29o73v21á 3404945907527

Bohuzel i zneuzivane dite bude chtit k rodici, tedy tomu, kdo ho zneuziva.

Ad chlastani. Norsky teenager a cesky se neda srovnat. Cesky by musel vyrazit do Angoly, aby financne byl zhruba na stejnem.

Mate pocit, ze cesky hoch ci devce na vesnicke zabave sedi u limonady ?

+3/−2
14.3.2016 18:39

I31v87a 91V95a50l88č64í49k67o64v82á 1899788961791

Norský teenager chlastá jako Dán. Pročpak asi neprovozují takové orgie v jejich rodné zemi? Tady dělají bordel jak opice v ZOO.

+5/−1
14.3.2016 19:14

S83i90m44o56n21a 21S28e69d56l46á53č16k55o28v87á 3644265177737

Protoze je pro ne chlast v CR levny jako pro Cechy voda.

+3/−1
14.3.2016 19:15

I11v61a 41V16a84l96č35í48k65o82v48á 1929648671311

Tak to zcela jistě není důvod jejich výletů. Důvodem je možnost nezřízeně a beztrestně chlastat, aby je nikdo nepopotahoval.

"Alkohol mohou v Norsku konzumovat občané starší 18 let. Pokud má však vybraný nápoj více než 22 % alkoholu, musí vám být alespoň 20 let."

http://www.rozhlas.cz/leonardo/svet/_zprava/1011834

+3/0
14.3.2016 19:37

P92e36t48r 59F43i40a19l69a 9313496133453

U nás se říká - chlastá jako Dán,

v Dánsku - chlastá jako Švéd.... anebo - chlastá jako Nor,

ve Švédsku - chlastá jako Nor.

Něco to signalizuje, jak je Norsko ́civilizovaná ́ země....

+4/−2
14.3.2016 19:40

S58i92m49o75n27a 73S71e32d78l31á58č37k70o23v84á 3784145727967

Tak to je dukaz, to je jasne :-)

A co se rika o Cesich ? Nebo Australanech ?

+5/−2
14.3.2016 20:00

P60e50t87r 95F93i38a76l56a 9403696523713

Kde jste viděla něco o důkazu, neumíte číst nebo máte problém s chápáním textu?

+2/−3
14.3.2016 20:29

S84i45m92o89n88a 71S43e71d74l90á95č97k24o14v89á 3314715277337

A o signalu o civilizovanosti Noru jste nepsal.

Timto se s vami loucim, diskuze s vami je pro me ztrata casu.

+1/−1
14.3.2016 20:57

P89e26t75r 16F84i18a15l53a 9813886953243

To si musíte vyřídit s Dány a Švédy, co si dovolují o Norech říkat....;-D

Divím se, že neustále obtěžujete, když je to pro vás ztráta času..... a stejně své výmysly ničím neokecáte.....

+2/0
14.3.2016 21:14

J91a19r78o86s52l35a29v94a 88K41a39n34i84o58k90o96v78á 7332869342677

"česká média dala Michalákové také prostor a třeba i "pitvání" záchodových fotek." To nebyla ani tak "média", jako p. Elšíková

+1/0
15.3.2016 8:40

S52i28m80o67n68a 86S15e80d66l88á89č85k94o80v16á 3154355127787

A vlastni jazyk tech deti byl/je jaky ?

Otec nemluvi ( hluchy) a matka od rana do vecera v praci, zatimco deti v norske skolce ( komunikuji norsky ).

+3/−17
14.3.2016 13:52

J45a96n 38B10l84a46n80a 3986595234

a co má jazyk společného s náckovským chováním Norska?

+6/−2
14.3.2016 14:13

P55e12t65r 18F88i33a65l59a 9163836663423

Paní Sedláčková, proč lžete? Navíc tak směšně.

+15/0
14.3.2016 14:20

H88a18n73a 49V44l97k62o19v90á 9735964842554

Pane Fialo, napadáte zde různé lidi osočením, že lžou...Můžete to něak prokázat? To, co píše paní Sedláčková jsem četla vícekrát a z více zdrojů. Petiční výbor na toto téma mlží...

+2/−11
14.3.2016 15:30

P31e55t89r 79F82i31a16l15a 9303526423863

Paní Vlková, račte mi sdělit, kde všude údajně lžu .... a odpovím konkrétně.:-)

Paní Sedláčková lže, že otec nemluví a je hluchý, ..... to vaše zdroje musely být velmi ́důvryhodné ́.

+8/0
14.3.2016 15:45

M30a85r91t81i48n 74P95a93v78e63l48e91k 5200967455115

V tom souhlasím,paní Michaláková uvádí,že její manžel naopak křičí,protože je nahluchlý a navíc psychicky nemocný.Nahluchlý schizofrenik v rodině musí být pro děti slušný nápor.

+2/−4
14.3.2016 16:09

P95e14t64r 38F67i33a43l12a 9203696353113

Pan Michalák není psychicky nemocný a už vůbec ne schizofrenik.

Jako malý kluk přišel o část sluchu při vstupu sovětských vojsk, takže pak později měl nějaké deprese.

+4/−1
14.3.2016 16:18
Foto

M44a35r82t86i31n 16B57r77a75u27n 2184347321879

Pan Michalák psychicky nemocný je, o čemž svědčí jeho vulgární a agresivní textovky, které jsem i já před nedávnem od něj dostával. Je plný nenávisti.

+2/−1
14.3.2016 17:42

P60e51t90r 50F87i71a34l70a 9143336483773

Jste v případu nějak angažovaný, že vám pan Michalák píše?

Plný nenávisti může být i člověk duševně zdravý, lidí s poruchou osobnosti je hodně a jak známo, to není nemoc.

Pokud je otec dětí skutečně psychicky nemocný, jeví se mi chování Barnevernetu ještě odpornější, v civilizovaných zemích se zamezí kontakt dětí pouze s tím rodičem, který je dětem nebezpečný a druhému rodiči je poskytnuta potřebná pomoc. Neodebírají se tam děti druhému rodiči, a pokud ano, neomezují se tomuto rodiči návštěvy, nerozdělují se sourozenci stejného pohlaví a blízkého věku a nedávají se bez souhlasu takové děti k adopci!

+4/−1
14.3.2016 18:29

J58a62r62o57s79l38a14v69a 92K44a38n64i14o88k89o86v33á 7302859552137

Ano, v systému "ochrany" dětí si Norsko v některých případech počíná špatně.

A k psych. problémům otce psala v on-line "rozhovoru" p. Michaláková, že je otec má, ale že to dřív nevěděla, a že se to projevilo po odebrání synů "milým" BV..

+1/0
15.3.2016 8:49

J45a44r82o59s28l29a46v38a 19K64a78n62i82o38k98o24v23á 7682389952277

V Norsku je to naopak, zamezí kontakt hlavně proto, když se postižený rodič nechová k BV přeuctivě...

+3/0
15.3.2016 9:05

H27a67n17a 62V84l82k82o44v82á 9805134612314

Otec je téměř hluchý a s dětmi nemluvil, neovládaly ani znakovou řeč, při svém nástupu do školky děti téměř nemluvily....

Jinak jsem vás žádala ať prokážete v čem lžou ti diskutéři, jež ze lži osočujete...

To je totiž obvyklá zbraň "bojovníků" - nemají argumenty, pouze křičí "lež"

Tak ji prokažte...dejte odkaz na článek, který říká, že otec nebyl hluchý a mluvil....

+3/−9
14.3.2016 16:19

P54e27t27r 74F29i19a84l33a 9633346723853

"Otec je téměř hluchý a s dětmi nemluvil, neovládaly ani znakovou řeč, při svém nástupu do školky děti téměř nemluvily." ---------------------

Proč lžete i vy, paní Vlková?

Otec se nenarodil jako hluchoněmý, přišel o část sluchu jako malý kluk při vstupu sovětských vojsk.

Dětisamozřejmě mluvily, naopak jedním z důvodu, proč tak malí sourozenci byli rozděleni do dvou pěstouských rodin, bylo prý to, že byli nezvladatelní a že se spolu bavili česky.

Co si to dovolujete, mne nechutně urážet, již hodně dlouho se tento případ řeší, to si nemůžete články přečíst sama?;-D

Prokažte vy své výmysly, pomlouvačná dámo, dejte odkaz na článek, kde se píše to, co tvrdíte o hluchotě, posunkové řeči, jak děti nemluvily....

;-DRv

+9/−1
14.3.2016 18:42

S51i15m61o87n18a 16S26e27d16l27á26č24k51o65v43á 3634545747807

Vsichni lzou. To jo.

Zde obrazek o cestine pana Michalak

Joseph Michalak ty jeste nerozumis ona je blba plna!!! proc ona v soudu ma muz a daleko mam muz dobry chovani, druh soud povidat jine muz dobry chovat co co co ty nebylo v soudu!!!! Norsky zakon kdy mama sama bez muz a vrati deti ano 100% ona prvni sama hned rozvod a proc nevrati deti k matce???? vim duvod nerikam te dik, video nebo noviny to nepomuze deti zustavat do 18 let 100% Ss vitez EU nebo mama nebo vlada nezajima!! Norsk zakon je silny!!!

Joseph Michalak proc mama je zla a nechovat deti ja sam chovat 3 roky!!!!!! Ex je moc lez psat nema sance!!!! to nema cenu bojuje ale prijde hanba!!!!

0/−1
14.3.2016 18:55

P96e58t30r 17F53i96a94l93a 9183856413933

No a co tím chcete říct, jak to dokazuje vaše tvrzení, že "otec nemluvi (hluchy)"?:-)

+3/0
14.3.2016 19:01

S13i81m88o97n41a 76S82e94d72l95á44č13k48o98v11á 3594775537507

Tim jsem chtela rict, ze cesky nemluvi, ze je hluchy.

On totiz do toho Norska odsel jako dite, vy opravdu predpokladate, ze na deti mluvil zpusebem, ktery jsem vam sem vlozila ?

Mate pocit, ze dite vystavene shluku slov bude "mluvit cesky" ?

Vzdyt je to smesne tyto konstrukce o tom, jak ty deti mluvili cesky stejne jako norsky.

Vzdyt si to zrekapitulujte, dite od rana do vecera v norske skolce, jinak s otcem, co mluvi s detmi nejak ( cestina to neni ), a matka prijde domu pozde z prace, co toho asi s detmi namluvi.

Mladsimu bylo 2,5 roku, predpokladam, ze v teto konstelaci moc s bratrem cesky nenamluvil.

+1/−4
14.3.2016 19:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.