Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je třeba znát lépe zdraví pilotů, říká zpráva ke katastrofě Germanwings

Kopilot Andreas Lubitz, který loni 24. března úmyslně havaroval s letounem aerolinek Germanwings ve francouzských Alpách, se léčil s duševními problémy. Potvrzuje to závěrečná zpráva francouzských vyšetřovatelů, ve které doporučují, aby lékaři informovali letecké společnosti o zdraví pilotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a32r61o76m61í21r 36L73i98t50e62r68á48k 8736651813447

Jen aby nedosáhli pravého opaku, kdy piloti budou své zdravotní problémy - třeba i řešitelné - tajit před lékaři. Navíc v tomto případě bylo zřejmé, že se nejedná o bezproblémového pilota, ze samotného výcviku. Přesto jej letecká společnost zaměstnala.

0/0
14.3.2016 8:51

B80o75h21u81s80l64a51v 33K27r44á14l24í49k 2941110899716

Hm. Pokud prostě zrušíte lékařské tajemství, tak bude efekt především ten, že piloti úplně přestanou svoje psychické nebo zdravotní problémy řešit a svému lékaři neprozradí nic, co z nich nedostane násilím.

+2/−1
13.3.2016 18:46

R90i61c70h95a26r52d 31M50i61c82h50a71l97o32w40s95k27i 1261829695886

Samozřejmě že nejde o systémové pochybení, ale o fatální selhání odpovědných, konkrétních osob, které měli být hnány k odpovědnosti.

+1/0
13.3.2016 18:13

K36a67r19e52l 44R75i31e59g58e55l 3614776766820

No samozřejme, jde o systémové pochybeni, člověk je posledním nejméně spolehlivým článkem v systému letecké dopravy...náprava je poměrného jednoducha, piloti by měl i procházet s každým jen o trochu větším onemocněním než chřipka. ...ústavem leteckého zdravotnictví. ..tedy statm kontrolovanou institucí specialistů. Pro vojenské piloty je to normální postup, přidat tam civilní by neměl byt větší problém než kapacitní.

+1/−1
13.3.2016 15:09

J14a20n47a 64L33a89v41i28c81k10o60v28a 9223737282327

Vzhledem k tomu, že k prvnímu kolapsu došlo již v roce 2009 v době zácviku v USA, tak měły aerolinky postupovat v jeho případě o dost obezřetněji. Měl mít každoroční psychiatrické přezkoušení. Dále selhala pojišťovna, která v případě, že dojde kvůli jedné diagnóze k opakovanému navštívení specialisty (vždy někoho jiného), měla zahájit vyšetřování a zároveň hlásit zaměstnavateli. Otázkou také je zda oněch 40 lékařů, kteří se podíleli na této zkáze díky tomu, že nekonali, přijde o licence.

+1/0
13.3.2016 15:09

J77a28n 30U81l63r93i61c52h 7800753108898

Tak navrhovat ústavní léčbu a neinformovat zaměstnavatele, když se jedná o pilota, to mi přijde dost divné.

+3/0
13.3.2016 14:59

B12o36h88u93s31l48a36v 84K78r60á58l78í57k 2171840199916

Záleží na tom, jestli toho lékaře kontaktoval za účelem léčby, nebo za účelem posudku. Ošetřující lékař je od toho, aby pacienta léčil, a ne od toho, aby na něj bonzoval, vedl na něj kompromitující spisy a nechával ho vyhazovat ze zaměstnání. Prostě buď je ten vztah založený na důvěře, nebo na moci - je naivní to míchat dohromady.

+1/−1
13.3.2016 18:50

J26a63n 56U40l35r76i42c56h 7930283198588

Za určitých (velmi výjimečných) okolností lékař tajemství porušit může, nevím kdy jindy by to měl udělat než teď. Výsledek jsme viděli všichni.

+3/0
13.3.2016 18:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.