Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je třeba znát lépe zdraví pilotů, říká zpráva ke katastrofě Germanwings

Kopilot Andreas Lubitz, který loni 24. března úmyslně havaroval s letounem aerolinek Germanwings ve francouzských Alpách, se léčil s duševními problémy. Potvrzuje to závěrečná zpráva francouzských vyšetřovatelů, ve které doporučují, aby lékaři informovali letecké společnosti o zdraví pilotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a70r40o69m85í82r 49L88i56t82e87r56á40k 8256561503727

Jen aby nedosáhli pravého opaku, kdy piloti budou své zdravotní problémy - třeba i řešitelné - tajit před lékaři. Navíc v tomto případě bylo zřejmé, že se nejedná o bezproblémového pilota, ze samotného výcviku. Přesto jej letecká společnost zaměstnala.

0/0
14.3.2016 8:51

B29o65h70u41s76l64a39v 30K40r61á84l91í30k 2841980499206

Hm. Pokud prostě zrušíte lékařské tajemství, tak bude efekt především ten, že piloti úplně přestanou svoje psychické nebo zdravotní problémy řešit a svému lékaři neprozradí nic, co z nich nedostane násilím.

+2/−1
13.3.2016 18:46

R76i12c94h64a94r56d 22M66i37c65h11a92l55o14w74s30k77i 1591159255736

Samozřejmě že nejde o systémové pochybení, ale o fatální selhání odpovědných, konkrétních osob, které měli být hnány k odpovědnosti.

+1/0
13.3.2016 18:13

K95a15r11e48l 54R30i64e96g35e96l 3884176306480

No samozřejme, jde o systémové pochybeni, člověk je posledním nejméně spolehlivým článkem v systému letecké dopravy...náprava je poměrného jednoducha, piloti by měl i procházet s každým jen o trochu větším onemocněním než chřipka. ...ústavem leteckého zdravotnictví. ..tedy statm kontrolovanou institucí specialistů. Pro vojenské piloty je to normální postup, přidat tam civilní by neměl byt větší problém než kapacitní.

+1/−1
13.3.2016 15:09

J54a54n17a 33L18a58v74i48c98k37o36v84a 9563207702517

Vzhledem k tomu, že k prvnímu kolapsu došlo již v roce 2009 v době zácviku v USA, tak měły aerolinky postupovat v jeho případě o dost obezřetněji. Měl mít každoroční psychiatrické přezkoušení. Dále selhala pojišťovna, která v případě, že dojde kvůli jedné diagnóze k opakovanému navštívení specialisty (vždy někoho jiného), měla zahájit vyšetřování a zároveň hlásit zaměstnavateli. Otázkou také je zda oněch 40 lékařů, kteří se podíleli na této zkáze díky tomu, že nekonali, přijde o licence.

+1/0
13.3.2016 15:09

J35a92n 33U46l79r95i92c26h 7500363578688

Tak navrhovat ústavní léčbu a neinformovat zaměstnavatele, když se jedná o pilota, to mi přijde dost divné.

+3/0
13.3.2016 14:59

B11o67h22u85s35l65a29v 75K69r35á96l66í97k 2561160729216

Záleží na tom, jestli toho lékaře kontaktoval za účelem léčby, nebo za účelem posudku. Ošetřující lékař je od toho, aby pacienta léčil, a ne od toho, aby na něj bonzoval, vedl na něj kompromitující spisy a nechával ho vyhazovat ze zaměstnání. Prostě buď je ten vztah založený na důvěře, nebo na moci - je naivní to míchat dohromady.

+1/−1
13.3.2016 18:50

J69a72n 53U35l82r71i94c82h 7820673578608

Za určitých (velmi výjimečných) okolností lékař tajemství porušit může, nevím kdy jindy by to měl udělat než teď. Výsledek jsme viděli všichni.

+3/0
13.3.2016 18:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.