Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Je třeba znát lépe zdraví pilotů, říká zpráva ke katastrofě Germanwings

Kopilot Andreas Lubitz, který loni 24. března úmyslně havaroval s letounem aerolinek Germanwings ve francouzských Alpách, se léčil s duševními problémy. Potvrzuje to závěrečná zpráva francouzských vyšetřovatelů, ve které doporučují, aby lékaři informovali letecké společnosti o zdraví pilotů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a10r62o89m16í93r 88L14i69t95e49r18á87k 8656501153917

Jen aby nedosáhli pravého opaku, kdy piloti budou své zdravotní problémy - třeba i řešitelné - tajit před lékaři. Navíc v tomto případě bylo zřejmé, že se nejedná o bezproblémového pilota, ze samotného výcviku. Přesto jej letecká společnost zaměstnala.

0/0
14.3.2016 8:51

B20o67h43u15s48l79a83v 87K57r16á65l74í13k 2221450639126

Hm. Pokud prostě zrušíte lékařské tajemství, tak bude efekt především ten, že piloti úplně přestanou svoje psychické nebo zdravotní problémy řešit a svému lékaři neprozradí nic, co z nich nedostane násilím.

+2/−1
13.3.2016 18:46

R76i40c14h19a74r34d 34M59i73c37h80a78l50o85w59s47k13i 1611199205306

Samozřejmě že nejde o systémové pochybení, ale o fatální selhání odpovědných, konkrétních osob, které měli být hnány k odpovědnosti.

+1/0
13.3.2016 18:13

K94a29r78e11l 58R86i32e38g65e82l 3134546856870

No samozřejme, jde o systémové pochybeni, člověk je posledním nejméně spolehlivým článkem v systému letecké dopravy...náprava je poměrného jednoducha, piloti by měl i procházet s každým jen o trochu větším onemocněním než chřipka. ...ústavem leteckého zdravotnictví. ..tedy statm kontrolovanou institucí specialistů. Pro vojenské piloty je to normální postup, přidat tam civilní by neměl byt větší problém než kapacitní.

+1/−1
13.3.2016 15:09

J19a10n81a 44L43a19v55i74c52k12o18v16a 9303167372987

Vzhledem k tomu, že k prvnímu kolapsu došlo již v roce 2009 v době zácviku v USA, tak měły aerolinky postupovat v jeho případě o dost obezřetněji. Měl mít každoroční psychiatrické přezkoušení. Dále selhala pojišťovna, která v případě, že dojde kvůli jedné diagnóze k opakovanému navštívení specialisty (vždy někoho jiného), měla zahájit vyšetřování a zároveň hlásit zaměstnavateli. Otázkou také je zda oněch 40 lékařů, kteří se podíleli na této zkáze díky tomu, že nekonali, přijde o licence.

+1/0
13.3.2016 15:09

J60a36n 52U80l81r21i35c17h 7260463118308

Tak navrhovat ústavní léčbu a neinformovat zaměstnavatele, když se jedná o pilota, to mi přijde dost divné.

+3/0
13.3.2016 14:59

B17o54h77u33s64l96a49v 46K31r26á75l11í74k 2291760759916

Záleží na tom, jestli toho lékaře kontaktoval za účelem léčby, nebo za účelem posudku. Ošetřující lékař je od toho, aby pacienta léčil, a ne od toho, aby na něj bonzoval, vedl na něj kompromitující spisy a nechával ho vyhazovat ze zaměstnání. Prostě buď je ten vztah založený na důvěře, nebo na moci - je naivní to míchat dohromady.

+1/−1
13.3.2016 18:50

J51a66n 26U11l66r31i76c12h 7140153978748

Za určitých (velmi výjimečných) okolností lékař tajemství porušit může, nevím kdy jindy by to měl udělat než teď. Výsledek jsme viděli všichni.

+3/0
13.3.2016 18:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.