Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobus u Olomouce usmrtil řidiče, který opravoval svou dodávku

Tragická dopravní nehoda uzavřela po čtvrté hodině ráno silnici D46 od Prostějova na Olomouc. Sedmačtyřicetiletému řidiči se na 35. kilometru porouchala dodávka a když byl venku z auta, srazil ho projíždějící autobus. Na místě zemřel. Z autobusu vyhledalo ošetření šest lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R25u43d18o91l96f 10Č64e45r30n30ý 7618871502210

Problém této "dálnice" stejně jako mnohých dalších je jednoduchý - absence odstavné pruhu. A místo nějakého řešení to politici od nového roku prohlásí za "dálnici".

+1/0
13.3.2016 7:23

J51a17r87o80m50í85r 18K13u88b22i33s 1718318292187

Světové unikum které není ani v Kocourkově ale je v České Republice.

Dálnice bez odstavného pruhu.Kdo to projektoval a schválil tak ho hnát k zodpovědnosti.

+1/−1
12.3.2016 20:21

J22a26n 47Z47a14p74l45e27t52a32l 3498319175876

Není to tam dálnice. Ale i kdyby byla. Silnice ani dálnice nemůže za blbečky, kteří po ní jezdí. Tu nehodu zavinil řidič a nikoli "dálnice".

0/−1
12.3.2016 23:14

D90a85n 42M81a46c 1842795274535

žádné světové unikum. Např. ze Schaffhausenu do Winterthuru je Dálnice A4, která má každým směren jen 1 pruh a nemá odstavný pruh. Platí na ní povinnost mít vnětu. Je nově postavená!

0/0
14.3.2016 9:01

D52a92n 92M21a54c 1952685344775

Blbost. Např. z Schaffhausenu do Winterturu je nově postavená a zpoplatněná dálnice A4, která má každým směrem jen jeden prih a žádný odstavný pruh

0/0
14.3.2016 9:06

R45o36m18a14n 23V49í46c45e16n89e44c 2589112648102

Tento úsek byl až do 31.12.2015 silnicí pro motorová vozidla (modrá značka). A to proto, že má užší odstavný pruh, užší středový pruh atd. V rámci nového pojetí dálnic je tento úsek označen (zelenou) značkou dálnice, ačkoliv parametry dálnice nesplňuje. Jen bláhový by od státi čekal ,že se sníží množství dálničních úseků. Nedej bože ještě přijít o mýtné a prachy za známky.

+3/0
12.3.2016 18:56

P25e96t35r 89N89e84s43v38a93d71b94a 2534215636909

Parametry dálnice nesplňují ani komunikace již jako dálnice stavěné. Například Poloměrem zatáček nebo převýšení.

0/0
12.3.2016 20:32

J85a79n 79Z85a71p91l45e10t78a89l 3818949515386

Pořád přemýšlím, co na tom vlastně vyšetřovat? Ten autobusák se musel nevěnovat řízení. Kecat s pasažéry, ladit autorádio, telefonovat, psát SMS... Ano, často se s tím setkávám, řidiči kteří píší za jízdy esemesky.

tak já si pořádně nedovolím ani přeladit rádio. S vysokou opatrností, když je nízký provoz třeba ťuknu na vyhledávač stanic nebo přidám hlasitosti, přiznávám se, taky nejsem bez hříchu a tu mne předjede za intenzívního problikávání pisatel esemesky. V zájezdových autobusech dost běžná obrazovka nad řidičem, odvrací řidičovu pozornost, taky hodně nebezpečné, ale to je řidič, který zapnul televizi za jízdy.

Takže vyšetřovat ano, který typ hazardu pomáhal této nehodě, ale příčinou podobných nehod je 95 až 99 % nepozornost, nevěnování se řízení a podobně na tento způsob.

NEHODA NENÍ NÁHODA, vážení a milí kolegové za volantem.

+2/0
12.3.2016 17:32

J91a94n 56Z69a77p44l92e11t97a23l 3418289955356

Též si myslím, že by auta měla mít povinně nainstalovány kamery, tak jak v Rusku. Ale tady je kamera zbytečná. Tady bychom s vysokou pravděpodobností nic nepředpokládatelného nezjistili, kdyby autobus tu kameru měl.

Prostě jel a jel a najednou buch do něho. Co vlastně na tom chcete vyšetřovat? Jestli brzdil? Pokud ano, tak začal pozdě.:-/

0/0
12.3.2016 17:19

P81e24t67r 59N60e39s78v30a45d20b62a 2964535846649

Bohatě by stačilo kdyby si ŘJ každého vozidla ukládala data třeba jen s posledních 5 minut jízdy, data by se automaticky přemazávala, ve chvíli kdy dojde k nehodě se uloží. Ze snímačů úhlu natočení volantu, snímač brzdového pedálu atd. Lze snadno vyčíst jak řidič před nárazem reagoval. Něco jako černá skřínka v letadle.

0/0
12.3.2016 20:38

J48i22ř75í 52S25o28u67č43e61k 2169622776831

Nikdo z nás tady neví jak se to tam doopravdy stalo a kdo za to nese vinu ale už je jasný že se někdo zavře až zčerná

+1/−3
12.3.2016 15:14

M80a66r53t53i95n 20P27l63o31c32e44k 4212586717586

Jo tom pode mnou by i zahodil klíče, panebože, už takoveho chytráka vidím na silnici, to bude takový ten co jeden jednou týdně za humna do Penny pro nákup, nebo nejezdí vubec.

+1/−1
12.3.2016 15:15

J45a16n 79Z89a18p46l59e10t65a74l 3798169245796

Ano, zahodil bych klíče, mám jen nacouváno možná víc, než leckterý z vás nacouváno. Dohromady něco kolem milionu bez nehody, takže opravdu mohu provoz a řidiče na silnicích zodpovědně posuzovat.

0/0
12.3.2016 17:08

J96o61s94e48f78f 65M19u11s43i66l 7109275896410

S tím nacouváno jsi to trochu popletl ;-)

0/0
13.3.2016 17:57

A41n65t56o18n97í54n 36S71á69d46l31í65k 7878779263133

To byl v tom busu profík a toho neomlouvá vůbec nic! Narazit do stojícího vozidla - překážky na vozovce je nemyslitelné! Na záběrech je i výstražný trojúhelník a pokud bylo poškozené vozidlo takto označeno,není vůbec co řešit! Ještě je otázkou,zda sražený řidič měl reflexní vestu. Osobně se setkávám s řidiči,kteří vůbec nepředpokládají,že by se na dálnici mohla vyskytnout překážka!

0/0
13.3.2016 8:20

J13o82h24a77n 46Z59i63n33g79e78l 7952784563501

Pardon. Mělo bejt plus.

+1/0
12.3.2016 15:16

J43i24ř59í 15S81o61u27č35e91k 2579262236761

v pohodě.

0/0
12.3.2016 15:18

J41a84n 39Z62a26p12l21e93t81a11l 3338389285576

Pane Souček. Ten autobus vrazil do auta zezadu. Je to jasné, neomluvitelné a já věřím, ba jsem o tom přesvědčen, že soud bude mít stejný názor. Nezodpovědný řidič zabil člověka. Jestli dostane pouhou podmínku, tak to bude neúcta k lidskému životu a soudní podpora silničního hazardu.

Jiná možnost než přísně trestat není, jinak naše silnice nepřestanou být jatkami pro lidi.

+2/0
12.3.2016 17:13

J54i64ř44í 11S53o97u11č62e60k 2219662166161

Chápu že máš nacouváno bez nehody víc než všichni tady dohromady (jak píšeš nahoře) ale i tak bych počkal až se to vyšetří. Třeba ten autobus uhnout nemohl protože ho zrovna někdo předjížděl (kamion) atd. atd. Pravděpodobně za to může autobus ale stát se mohlo cokoliv. A jestli se v autě bojíš přeladit rádio (jak píšeš nahoře) tak asi nebudeš dobrej šofér. Dobrej šofér musí zvládnout víc než jen držet volant a čumět před sebe.

+2/−1
12.3.2016 18:45

J12a64n 92Z27a87p29l39e98t38a61l 3228359765636

Nesmysl Součku. To že se věnuji řízení a ne rádiu mi nemůžeš vyčítat. Asi budeš též jeden z těch pisatelů esemesek za volantem a měli by ti sebrat včas řidičák, dřív než něco vyvedeš..

A ten autobusák pokud nemohl uhnout kvůli předjíždějícímu kamionu, tak měl včas začít brzdit. Anebo si nasadit brýle, pokud před sebou neviděl stojící vozidlo v jeho pruhu.

0/0
12.3.2016 23:12

M13a69r20t73i56n 37S67m22o96l82k84a 8649254492605

Když to bylo před těma Olšanama, nemohlo ono to být třebas v tý zatáčce? Že by ho třebas jako kvůli zatáčce neviděl včas? Když přičteš tmu... Tak spozorovat stojící auto, co s bídou svítí červenou bludičkou, může být docela hardcore...

0/0
12.3.2016 23:52

J76a89n 69Z81a30p45l47e72t37a34l 3528649165766

Kdykoli se vyskytne na silnici nepředpokládaná překážka, český řidič do ní spolehlivě narazí.

tak schválně. Kolik procent řidičů dodržuje vzdálenost například?

Zavřít až zčerná.Rv!

Klíč zahodit.

+3/−4
12.3.2016 13:41

M68i16c78h44a71l 18R25e10j48z83e87k 5596827105841

Vzdalenost od stojici prekazky?8-o

+4/−5
12.3.2016 13:48

J41a19n 84Z62a57p36l98e19t15a17l 3788319585286

Ptal jsem se kolik procent řidičů dodržuje vzdálenost. Nebylo to dostatečně blbuvzdorné, jak je třeba na některých diskuzích. Samozřejmě vzdálenost od vozidel jedoucích před ním. Lepičů je víc než dost.

A co se týče té stojící překážky, máš povinnost zastavit před překážkou a nikoli zastavovat o překážku. Jasné i Vám už pane Rejžek? Tak to jsem rád. 8-o

+6/−1
12.3.2016 13:55

M16a28r89t47i82n 89P62l31o39c33e83k 4892786927736

Když jedeš v lévém 110 km/h, za tebou dvoukilometrová fronta, netušíš co je to zrcátko a myslíš si jak frčíš s větrem o závod, tak se nesmíš divit, že se na tebe někdo nalepí.....

+1/−2
12.3.2016 14:56

P37e66t18r 58N49e76s11v59a40d20b44a 2864885636639

To někoho opravňuje se na auto předním lepit? Hmm tak to pak jo. Je hezké jak někdo kdo má sám v hlavě vymleto chce poučovat jiné stejně inteligentní.

+3/0
12.3.2016 14:59

M46a77r57t19i42n 16P40l74o55c90e22k 4452376727706

Když to neuděláš, tak je schopen jet v tom levém 50 km......

0/−1
12.3.2016 15:01

P25e39t16r 58N93e72s24v34a49d11b91a 2234635156369

Ne stačí přejet do pravého chvílí v něm setrvat a pak takového řidiče prostě předjet z prava. Pokud neuděláš to že jej podjedeš a vrátíš se ihned do levého nikdo ti nic nemůže říct. Když na dálnici v pravém dojedu auto v levém pruhu pokračují dál v pravém pruhu. Navíc všichni co jedou za ním v levém pruhu tam nemají co děla stejně jako on sám...... Lepit se na někoho a tím zvyšovat šanci na kolizi opravdu nic neřeší.

+1/−1
12.3.2016 15:10

M71a66r38t24i18n 50P73l44o50c96e95k 4912626677376

Neboj, já si poradím, když to jde zprava, rád ho vezmu zprava, když t nejde, poradím si dle situace, ale dopředu se dostanu, nejsem zrovna stádní ovečka na ježdění v koloně...

0/0
12.3.2016 15:14

J18a17r49o92s75l68a29v 28Š54t16r23e64i30t 4503934640613

Třeba dnes konkrétně (a já vím, je víkend) jel za jedním ridičem, za nímž kdybych dodržoval bezpečnou vzdálenost, sjedu si brzdy a měl bych spotřebu tak 15l/100... někteří řidiči jezdí jako schizofrenici...

0/0
12.3.2016 15:02

M53a20r25t78i71n 19P70l85o95c47e32k 4652816587976

Kolikrát mě napadlo za nějakým zajet třeba kdyby jel na pumpu a zeptat se ho, proč na rovině každých 200, přibrzdí z 90 na 80 a ihned zase přidá a dokola ....za něčím takovým se nedá jet.

0/0
12.3.2016 15:07

M36i27c46h89a78l 33R84e66j63z57e76k 5586287285391

Je mi jasne, ze motas dve ruzne veci dohromady, Pane Zapletale!

0/0
12.3.2016 15:12

T69o89m77á47š 47K72u43c21h64a87ř 3697511248671

A jaká vzdálenost je "bezpečná"? Obecně se doporučuje tzv pravidlo "dvou sekund" jenže i to je platné pouze pokud vozidla.zastavují, ne pro případ, že se vozidlo před vámi stojící překážce vyhne.

Při rychlosti 130 km/h totiž ujedete za 2 sekundy vzdálenost 72 m. Jenže brzdná plus reakční dráha i na suché vozovce je 132 metrů, tedy 2x vyšší!

Jedete-li za větším vozidlem, nevidíte, co je před ním. Pokud se toto vozidlo před vámi překážce vyhne, tak ani při dodržování u nás snového pravidla dvou sekund auto neubrzdíte a do překážky vrazíte rychlostí cca 50..60 km/h.To je prostě realita.

Takže by se na dálnici muselo dodržovat pravidlo čtyř sekund. Umíte si to na dálnici představit? Rozestupy 144 metrů? To se na D1 ani nevlezeme. :-/

Toto nebyla dálnice, ale princip je stejný.

+2/0
12.3.2016 14:06

J78i18ř12í 76K39o55c87u48r24e43k 6865134905208

V té logice je díra: Jedu-li za větším vozidlem a ono se vyhne, tak se tam vejdu taky.

Navíc uvidím jeho reakci na překážku o chlup dřív než samotnou překážku. Jo, je to krizovka, ale dá se to ustát, musím zaklepat...

+2/0
12.3.2016 14:22

D89a50n70i38e15l 23R47o64z29s65n46y44o 5950279145368

Jenom v tom pripade, kdyz neni vedle vas v levem pruhu auto. Coz v CR je jeden z problemu.. kdyz vetsina populace rado jezdi vlevo!

0/0
12.3.2016 14:26

J62i67ř23í 27K20o23c56u76r10e58k 6925574135118

To máte plnou pravdu, na čtyřpruhu to může být jinak, obzvlášť když chybí odstavný pruh.

A jezdí se vlevo ze dvou důvodů: Pravý je buď plný kamionů anebo rozbitý, slušně řečeno. Z pohledu z autobusu bych ale jízdu v levém nikomu nevyčítal. Přecejen osobák může rychleji než bus. A to jak z formálního, tak reálného pohledu.

0/0
12.3.2016 14:41

T91o11m64á57š 32K32u68c67h86a75ř 3607411338921

Samozřejme mluvím o situaci podobné této, tedy vedle vás v souběžném pruhu jede auto.

0/0
12.3.2016 15:00

M94o80n47i65k77a 89K62o50n85e87c98n63a 7913971711624

Dalnice musi mit odstavny pruh, Prosim o informaci, kde ten odstavny pruh na " teto dalnici" najdu. toto neni dalnice, je to obycejna dvouprouda silnice, akorat stat si ji oznacil jako dalnici, aby mohl vybirat penize, o ktere mu jde vzdy za vsech okolnosti.

+4/−2
12.3.2016 13:30

J49i10ř13í 81K91ü77h92r 2380966920796

V článku se slovo dálnice nevyskytuje.

Dálnice je komunikace označená značkou dálnice.

Známky musíte mít(dle zákona) i na spoustě silnic pro motorová vozidla.

Není třeba kvůli tomu vyrábět dálnice.

+1/0
12.3.2016 13:34

M92i85c65h30a56l 84R97e30j52z36e97k 5556187135151

Kdyz tomu nerozumis, tak se k tomu nevyjadruj at nevypadas hloupe. Ta zmena je pouze administrativni. Jinak se nic nemeni ani vybirani penez ani rychlosti. Jen kdyz si ale muzes zanadavat, ze?

+1/−1
12.3.2016 13:42

P38e75t74r 12H23o51r78á74k 1789353769274

Označujeme jako dálnici něco, co jí není, a může to vzbuzovat dojem, že je to cesta v parametrech dálnice, tedy jakási lepší. Mělo by tam být na začátku napsané "Pozor, tohle, je sice dle názvu dálnice, ale na odstavný pruh nezbylo !!!"

0/0
12.3.2016 14:55

M35i62c25h38a20l 63R37e73j91z56e13k 5486427145841

Uplne stejne jako Pozor, tohle je silnice pro motorova vozidla se stejnymi rychlostmi a pravidly jako dalnice. Ja porad nevidim ten rozdil. Jak ty vis a rozhodujes o tom co je dalnice? Proste je to tak dane. Na nektere dalnici se da jet bezpecne 200 na nektere je i 80 o zivot.

0/0
12.3.2016 15:15

R63o81m15a37n 57Š82e36s92t70á61k 5904519163903

Technická fakta:

Autobus jede rychlostí 100 km/h (cca 28 m/s). Reakční doba řidiče + technická prodleva brzd je 1,5 sekundy, tzn. že autobus ujede 42 metrů, než začne (!) brzdit. Brzdná dráha autobusu z rychlosti 100 km/h je cca 43 metrů (suchá vozovka). To znamená, že při daných podmínkách řidič dokáže od spatření překážky zastavit autobus na 85 metrech.

Spekulace:

Autobus jede rychlostí 100 km/h a blíží se ke kamionu před sebou. Je od něj ještě třeba 70 metrů. Řidič autobusu se rozhodne, že bude předjíždět, podívá se do zrcátka. V zrcátku vidí předjiždějící auto, proto čeká. Mezitím se o něco přiblížil ke kamionu před ním. Náhle kamion dává levý blinkr a najíždí do levého pruhu. Teprve v tuto chvíli řidič autobusu vidí, že v pravém pruhu stojí auto. Okamžitě začíná nouzově brzdit, ale autobus už nedokáže zastavit, protože prostě nemá k dispozici výše uvedených 85 metrů. Vyhnout se taky nemůže, protože v levém pruhu vedle něj jede předjíždějící auto.

Princip omezené důvěry:

Při jízdě se do určité míry spoléháte na to, že ostatní účastníci provozu budou dodržovat zákon (například Vám dá přednost na křižovatce). Na dálnici se do určité míry spoléháte na to, že před Vámi nikdo náhle nezastaví, nevjede Vám náhle do cesty, že proti Vám nepojede auto apod.

Na principu omezené důvěry jezdí většina z nás, a to, že jsme se do ničeho zatím nepřipletli, je jen štěstí. Pokud bych vycházel ze své spekulace, řidič autobusu to štěstí neměl a následkem toho zemřel řidič dodávky, který se spolehl na to, že ostatní auta zastaví anebo se stihne dostat za svodidla dříve, než se něco stane.

+13/0
12.3.2016 13:23

J51a30n 18Z79a65p26l73e81t27a97l 3488779165456

Jezdit na podkladě "omezené důvěry" je spolehlivá cesta k maléru.

Malér je pak jen otázka času.

0/0
12.3.2016 13:43
Foto

M29i70c62h80a47l 93G20r95e30š49l69i79k 9981696542766

Kolega má pravdu. Vy nemôžete predvídať, že Vám niekto nedá prednosť. Predstavte si, že máte zelenú a napáli do Vás auto.

Kamarát mal nehodu, kde sa presne toto stalo. Policajti sa ho pýtali, či nehode nemohol zabrániť. On ešte vystresovaný na nich nakričal: "Však tam vletel na červenú. Čo som mal robiť?"

Vrchol drzosti, čo som zažil bolo, keď chlapík predbiehal kolónu. To, že je auto v protismere som videl skoro na kilometer. Lenže on sa nezaradil, z 500 m na mňa začal blikať, neuhol a vytlačil ma z cesty. Keď ma míňal, počul som, že trúbi. Mať guľomet, narobím z neho v tom momente šašliky. Neviem, či bol na drogách, ale ja som mal v aute ženu a dieťa.

+1/0
12.3.2016 14:46
Foto

M29i21c30h82a50l 35G94r67e75š86l21i81k 9641176872796

Na to je nutná séria chýb. Vodič stojaceho auta nedal výstražný trojuholník, alebo ho sfúkol vietor. Vodič kamiónu auto vidí dlhšiu dobu, takže má čas sa rozhodnúť, či ho obíde, alebo zastaví. Takže, ak sa ho rozhodne obísť, neurobí to náhle, ale preradí sa 30 - 50 m pred ním. Vodič autobusu uvidí prekážku v momente, keď sa kamión začne preradzovať. Ak by ho aj predchádzalo auto, mal by dosť priestoru na reakciu, pričom sám nemusí zastaviť, ale len pribrzdť a preradiť sa tiež potom, čo ho auto predbehne.

+1/0
12.3.2016 14:34

R76o89m72a98n 97Š20e14s22t80á54k 5104679193853

Máme málo informací, je v tom příliš mnoho kdyby. Počkejme si na ukončení vyšetřování. Ideální by bylo se pak podívat do spisu.

0/0
12.3.2016 14:48
Foto

M26i13c37h49a78l 36G56r32e94š93l74i94k 9141596812376

Po teoretickej stránke ste to podchytili dobre, ak by sa to nestalo na rýchlostnej komunikácii. Mne sa stalo na diaľnici, že mi praskol blok motora. Bol som v ľavom pruhu, rýchlosť do 140 km/h. Našťastie to bolo v klesaní. človek zistí hneď, že keď je motor ticho, je zle a nie je to nič príjemné. :-) Takže som zapol výstražné svetlá, čo bola asi chyba (mal som dať normálne smerovku) a čakal na medzeru v pravom pruhu. Keď som mal cca 100 km/h, urobil som myšku na krajnicu. Rodina šla okamžite na svah pri diaľnici (východne od Popradu). V 18 ° mraze sme čakali 45 minút na odťahovku... človek nemá v takýchto situáciach veľa času na filozofovanie, ako my teraz na internete. :-)

+1/0
12.3.2016 15:03

L57u89c69i17e 53L24u38k61á32š53k94o78v34á 6123151538

Fakt tyhle český kutili nepochopím. Cokoliv se stane s autem na dálnici, tak přeci zastavím a mizím za svodidly aspoň 30 metrů od dálnice a volám odtah ci policajty, to je jedno. Fakt si neuvědomují, že jde o život?

0/−3
12.3.2016 13:19

L46u24c89i73e 82L26u83k98á67š58k23o27v30á 6753131628

Kutily

0/0
12.3.2016 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.