Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobus u Olomouce usmrtil řidiče, který opravoval svou dodávku

Tragická dopravní nehoda uzavřela po čtvrté hodině ráno silnici D46 od Prostějova na Olomouc. Sedmačtyřicetiletému řidiči se na 35. kilometru porouchala dodávka a když byl venku z auta, srazil ho projíždějící autobus. Na místě zemřel. Z autobusu vyhledalo ošetření šest lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R34u73d54o87l75f 86Č35e84r50n36ý 7178511302670

Problém této "dálnice" stejně jako mnohých dalších je jednoduchý - absence odstavné pruhu. A místo nějakého řešení to politici od nového roku prohlásí za "dálnici".

+1/0
13.3.2016 7:23

J61a60r65o48m98í76r 23K59u24b42i79s 1388908462667

Světové unikum které není ani v Kocourkově ale je v České Republice.

Dálnice bez odstavného pruhu.Kdo to projektoval a schválil tak ho hnát k zodpovědnosti.

+1/−1
12.3.2016 20:21

J30a94n 52Z40a57p94l50e98t49a52l 3208219105806

Není to tam dálnice. Ale i kdyby byla. Silnice ani dálnice nemůže za blbečky, kteří po ní jezdí. Tu nehodu zavinil řidič a nikoli "dálnice".

0/−1
12.3.2016 23:14

D27a95n 76M84a56c 1382395374555

žádné světové unikum. Např. ze Schaffhausenu do Winterthuru je Dálnice A4, která má každým směren jen 1 pruh a nemá odstavný pruh. Platí na ní povinnost mít vnětu. Je nově postavená!

0/0
14.3.2016 9:01

D77a77n 55M73a58c 1222175474955

Blbost. Např. z Schaffhausenu do Winterturu je nově postavená a zpoplatněná dálnice A4, která má každým směrem jen jeden prih a žádný odstavný pruh

0/0
14.3.2016 9:06

R88o27m29a40n 63V21í71c71e21n60e25c 2949882648232

Tento úsek byl až do 31.12.2015 silnicí pro motorová vozidla (modrá značka). A to proto, že má užší odstavný pruh, užší středový pruh atd. V rámci nového pojetí dálnic je tento úsek označen (zelenou) značkou dálnice, ačkoliv parametry dálnice nesplňuje. Jen bláhový by od státi čekal ,že se sníží množství dálničních úseků. Nedej bože ještě přijít o mýtné a prachy za známky.

+3/0
12.3.2016 18:56

P78e95t46r 13N52e43s18v36a92d48b74a 2614125316919

Parametry dálnice nesplňují ani komunikace již jako dálnice stavěné. Například Poloměrem zatáček nebo převýšení.

0/0
12.3.2016 20:32

J86a41n 14Z23a32p81l60e86t42a64l 3238839275776

Pořád přemýšlím, co na tom vlastně vyšetřovat? Ten autobusák se musel nevěnovat řízení. Kecat s pasažéry, ladit autorádio, telefonovat, psát SMS... Ano, často se s tím setkávám, řidiči kteří píší za jízdy esemesky.

tak já si pořádně nedovolím ani přeladit rádio. S vysokou opatrností, když je nízký provoz třeba ťuknu na vyhledávač stanic nebo přidám hlasitosti, přiznávám se, taky nejsem bez hříchu a tu mne předjede za intenzívního problikávání pisatel esemesky. V zájezdových autobusech dost běžná obrazovka nad řidičem, odvrací řidičovu pozornost, taky hodně nebezpečné, ale to je řidič, který zapnul televizi za jízdy.

Takže vyšetřovat ano, který typ hazardu pomáhal této nehodě, ale příčinou podobných nehod je 95 až 99 % nepozornost, nevěnování se řízení a podobně na tento způsob.

NEHODA NENÍ NÁHODA, vážení a milí kolegové za volantem.

+2/0
12.3.2016 17:32

J21a59n 87Z22a41p94l61e75t14a94l 3618809905366

Též si myslím, že by auta měla mít povinně nainstalovány kamery, tak jak v Rusku. Ale tady je kamera zbytečná. Tady bychom s vysokou pravděpodobností nic nepředpokládatelného nezjistili, kdyby autobus tu kameru měl.

Prostě jel a jel a najednou buch do něho. Co vlastně na tom chcete vyšetřovat? Jestli brzdil? Pokud ano, tak začal pozdě.:-/

0/0
12.3.2016 17:19

P91e88t59r 68N50e28s73v82a90d75b42a 2414275196139

Bohatě by stačilo kdyby si ŘJ každého vozidla ukládala data třeba jen s posledních 5 minut jízdy, data by se automaticky přemazávala, ve chvíli kdy dojde k nehodě se uloží. Ze snímačů úhlu natočení volantu, snímač brzdového pedálu atd. Lze snadno vyčíst jak řidič před nárazem reagoval. Něco jako černá skřínka v letadle.

0/0
12.3.2016 20:38

J47i39ř59í 89S58o80u87č85e48k 2699362396211

Nikdo z nás tady neví jak se to tam doopravdy stalo a kdo za to nese vinu ale už je jasný že se někdo zavře až zčerná

+1/−3
12.3.2016 15:14

M37a19r60t51i90n 34P93l52o15c53e42k 4972146387686

Jo tom pode mnou by i zahodil klíče, panebože, už takoveho chytráka vidím na silnici, to bude takový ten co jeden jednou týdně za humna do Penny pro nákup, nebo nejezdí vubec.

+1/−1
12.3.2016 15:15

J22a78n 10Z76a51p71l66e64t12a89l 3428549135136

Ano, zahodil bych klíče, mám jen nacouváno možná víc, než leckterý z vás nacouváno. Dohromady něco kolem milionu bez nehody, takže opravdu mohu provoz a řidiče na silnicích zodpovědně posuzovat.

0/0
12.3.2016 17:08

J20o98s24e88f62f 55M81u24s90i50l 7929255606420

S tím nacouváno jsi to trochu popletl ;-)

0/0
13.3.2016 17:57

A84n26t91o53n52í29n 72S68á69d58l86í48k 7698539573603

To byl v tom busu profík a toho neomlouvá vůbec nic! Narazit do stojícího vozidla - překážky na vozovce je nemyslitelné! Na záběrech je i výstražný trojúhelník a pokud bylo poškozené vozidlo takto označeno,není vůbec co řešit! Ještě je otázkou,zda sražený řidič měl reflexní vestu. Osobně se setkávám s řidiči,kteří vůbec nepředpokládají,že by se na dálnici mohla vyskytnout překážka!

0/0
13.3.2016 8:20

J57o78h89a49n 93Z54i28n19g50e81l 7862974873581

Pardon. Mělo bejt plus.

+1/0
12.3.2016 15:16

J82i36ř21í 33S79o85u97č87e12k 2839392506381

v pohodě.

0/0
12.3.2016 15:18

J64a11n 23Z84a37p65l39e91t24a34l 3208479395966

Pane Souček. Ten autobus vrazil do auta zezadu. Je to jasné, neomluvitelné a já věřím, ba jsem o tom přesvědčen, že soud bude mít stejný názor. Nezodpovědný řidič zabil člověka. Jestli dostane pouhou podmínku, tak to bude neúcta k lidskému životu a soudní podpora silničního hazardu.

Jiná možnost než přísně trestat není, jinak naše silnice nepřestanou být jatkami pro lidi.

+2/0
12.3.2016 17:13

J82i13ř70í 42S74o80u20č75e59k 2379462736711

Chápu že máš nacouváno bez nehody víc než všichni tady dohromady (jak píšeš nahoře) ale i tak bych počkal až se to vyšetří. Třeba ten autobus uhnout nemohl protože ho zrovna někdo předjížděl (kamion) atd. atd. Pravděpodobně za to může autobus ale stát se mohlo cokoliv. A jestli se v autě bojíš přeladit rádio (jak píšeš nahoře) tak asi nebudeš dobrej šofér. Dobrej šofér musí zvládnout víc než jen držet volant a čumět před sebe.

+2/−1
12.3.2016 18:45

J62a69n 75Z16a19p53l25e62t17a36l 3958589415576

Nesmysl Součku. To že se věnuji řízení a ne rádiu mi nemůžeš vyčítat. Asi budeš též jeden z těch pisatelů esemesek za volantem a měli by ti sebrat včas řidičák, dřív než něco vyvedeš..

A ten autobusák pokud nemohl uhnout kvůli předjíždějícímu kamionu, tak měl včas začít brzdit. Anebo si nasadit brýle, pokud před sebou neviděl stojící vozidlo v jeho pruhu.

0/0
12.3.2016 23:12

M65a67r12t10i85n 49S87m25o83l41k51a 8649684272885

Když to bylo před těma Olšanama, nemohlo ono to být třebas v tý zatáčce? Že by ho třebas jako kvůli zatáčce neviděl včas? Když přičteš tmu... Tak spozorovat stojící auto, co s bídou svítí červenou bludičkou, může být docela hardcore...

0/0
12.3.2016 23:52

J51a84n 48Z63a93p76l31e47t28a10l 3928249445746

Kdykoli se vyskytne na silnici nepředpokládaná překážka, český řidič do ní spolehlivě narazí.

tak schválně. Kolik procent řidičů dodržuje vzdálenost například?

Zavřít až zčerná.Rv!

Klíč zahodit.

+3/−4
12.3.2016 13:41

M75i73c82h42a32l 54R17e57j37z59e33k 5826477855441

Vzdalenost od stojici prekazky?8-o

+4/−5
12.3.2016 13:48

J63a54n 83Z96a72p65l50e56t93a47l 3808439305826

Ptal jsem se kolik procent řidičů dodržuje vzdálenost. Nebylo to dostatečně blbuvzdorné, jak je třeba na některých diskuzích. Samozřejmě vzdálenost od vozidel jedoucích před ním. Lepičů je víc než dost.

A co se týče té stojící překážky, máš povinnost zastavit před překážkou a nikoli zastavovat o překážku. Jasné i Vám už pane Rejžek? Tak to jsem rád. 8-o

+6/−1
12.3.2016 13:55

M98a92r35t53i49n 18P66l67o31c46e72k 4812926577886

Když jedeš v lévém 110 km/h, za tebou dvoukilometrová fronta, netušíš co je to zrcátko a myslíš si jak frčíš s větrem o závod, tak se nesmíš divit, že se na tebe někdo nalepí.....

+1/−2
12.3.2016 14:56

P40e20t38r 45N13e63s55v19a26d70b19a 2344265886949

To někoho opravňuje se na auto předním lepit? Hmm tak to pak jo. Je hezké jak někdo kdo má sám v hlavě vymleto chce poučovat jiné stejně inteligentní.

+3/0
12.3.2016 14:59

M50a20r86t73i38n 66P96l39o97c76e76k 4952336477346

Když to neuděláš, tak je schopen jet v tom levém 50 km......

0/−1
12.3.2016 15:01

P90e71t92r 67N63e36s52v96a26d29b52a 2824195826399

Ne stačí přejet do pravého chvílí v něm setrvat a pak takového řidiče prostě předjet z prava. Pokud neuděláš to že jej podjedeš a vrátíš se ihned do levého nikdo ti nic nemůže říct. Když na dálnici v pravém dojedu auto v levém pruhu pokračují dál v pravém pruhu. Navíc všichni co jedou za ním v levém pruhu tam nemají co děla stejně jako on sám...... Lepit se na někoho a tím zvyšovat šanci na kolizi opravdu nic neřeší.

+1/−1
12.3.2016 15:10

M82a50r78t35i94n 61P94l28o29c31e42k 4802406687366

Neboj, já si poradím, když to jde zprava, rád ho vezmu zprava, když t nejde, poradím si dle situace, ale dopředu se dostanu, nejsem zrovna stádní ovečka na ježdění v koloně...

0/0
12.3.2016 15:14

J66a32r70o90s78l46a41v 58Š34t67r97e22i69t 4533844820873

Třeba dnes konkrétně (a já vím, je víkend) jel za jedním ridičem, za nímž kdybych dodržoval bezpečnou vzdálenost, sjedu si brzdy a měl bych spotřebu tak 15l/100... někteří řidiči jezdí jako schizofrenici...

0/0
12.3.2016 15:02

M55a67r92t36i27n 96P51l71o95c52e72k 4452316557216

Kolikrát mě napadlo za nějakým zajet třeba kdyby jel na pumpu a zeptat se ho, proč na rovině každých 200, přibrzdí z 90 na 80 a ihned zase přidá a dokola ....za něčím takovým se nedá jet.

0/0
12.3.2016 15:07

M38i89c61h30a22l 27R13e91j51z90e53k 5676967485341

Je mi jasne, ze motas dve ruzne veci dohromady, Pane Zapletale!

0/0
12.3.2016 15:12

T73o44m48á54š 34K72u74c10h49a34ř 3297281828921

A jaká vzdálenost je "bezpečná"? Obecně se doporučuje tzv pravidlo "dvou sekund" jenže i to je platné pouze pokud vozidla.zastavují, ne pro případ, že se vozidlo před vámi stojící překážce vyhne.

Při rychlosti 130 km/h totiž ujedete za 2 sekundy vzdálenost 72 m. Jenže brzdná plus reakční dráha i na suché vozovce je 132 metrů, tedy 2x vyšší!

Jedete-li za větším vozidlem, nevidíte, co je před ním. Pokud se toto vozidlo před vámi překážce vyhne, tak ani při dodržování u nás snového pravidla dvou sekund auto neubrzdíte a do překážky vrazíte rychlostí cca 50..60 km/h.To je prostě realita.

Takže by se na dálnici muselo dodržovat pravidlo čtyř sekund. Umíte si to na dálnici představit? Rozestupy 144 metrů? To se na D1 ani nevlezeme. :-/

Toto nebyla dálnice, ale princip je stejný.

+2/0
12.3.2016 14:06

J67i22ř13í 21K86o83c79u91r63e70k 6695514745518

V té logice je díra: Jedu-li za větším vozidlem a ono se vyhne, tak se tam vejdu taky.

Navíc uvidím jeho reakci na překážku o chlup dřív než samotnou překážku. Jo, je to krizovka, ale dá se to ustát, musím zaklepat...

+2/0
12.3.2016 14:22

D44a72n38i54e32l 70R77o38z96s76n30y48o 5630889215948

Jenom v tom pripade, kdyz neni vedle vas v levem pruhu auto. Coz v CR je jeden z problemu.. kdyz vetsina populace rado jezdi vlevo!

0/0
12.3.2016 14:26

J91i98ř30í 97K83o78c50u55r19e64k 6545814795778

To máte plnou pravdu, na čtyřpruhu to může být jinak, obzvlášť když chybí odstavný pruh.

A jezdí se vlevo ze dvou důvodů: Pravý je buď plný kamionů anebo rozbitý, slušně řečeno. Z pohledu z autobusu bych ale jízdu v levém nikomu nevyčítal. Přecejen osobák může rychleji než bus. A to jak z formálního, tak reálného pohledu.

0/0
12.3.2016 14:41

T83o82m96á32š 65K76u95c73h94a21ř 3247381258361

Samozřejme mluvím o situaci podobné této, tedy vedle vás v souběžném pruhu jede auto.

0/0
12.3.2016 15:00

M90o48n30i89k79a 67K77o70n30e75c66n64a 7313821441674

Dalnice musi mit odstavny pruh, Prosim o informaci, kde ten odstavny pruh na " teto dalnici" najdu. toto neni dalnice, je to obycejna dvouprouda silnice, akorat stat si ji oznacil jako dalnici, aby mohl vybirat penize, o ktere mu jde vzdy za vsech okolnosti.

+4/−2
12.3.2016 13:30

J25i95ř57í 28K91ü47h50r 2400336440986

V článku se slovo dálnice nevyskytuje.

Dálnice je komunikace označená značkou dálnice.

Známky musíte mít(dle zákona) i na spoustě silnic pro motorová vozidla.

Není třeba kvůli tomu vyrábět dálnice.

+1/0
12.3.2016 13:34

M27i13c18h82a54l 62R24e64j70z44e64k 5116227985231

Kdyz tomu nerozumis, tak se k tomu nevyjadruj at nevypadas hloupe. Ta zmena je pouze administrativni. Jinak se nic nemeni ani vybirani penez ani rychlosti. Jen kdyz si ale muzes zanadavat, ze?

+1/−1
12.3.2016 13:42

P61e31t64r 10H55o22r39á37k 1959283809954

Označujeme jako dálnici něco, co jí není, a může to vzbuzovat dojem, že je to cesta v parametrech dálnice, tedy jakási lepší. Mělo by tam být na začátku napsané "Pozor, tohle, je sice dle názvu dálnice, ale na odstavný pruh nezbylo !!!"

0/0
12.3.2016 14:55

M43i52c96h88a65l 45R68e59j67z22e91k 5226127175281

Uplne stejne jako Pozor, tohle je silnice pro motorova vozidla se stejnymi rychlostmi a pravidly jako dalnice. Ja porad nevidim ten rozdil. Jak ty vis a rozhodujes o tom co je dalnice? Proste je to tak dane. Na nektere dalnici se da jet bezpecne 200 na nektere je i 80 o zivot.

0/0
12.3.2016 15:15

R73o33m60a93n 45Š29e78s84t29á74k 5334879863873

Technická fakta:

Autobus jede rychlostí 100 km/h (cca 28 m/s). Reakční doba řidiče + technická prodleva brzd je 1,5 sekundy, tzn. že autobus ujede 42 metrů, než začne (!) brzdit. Brzdná dráha autobusu z rychlosti 100 km/h je cca 43 metrů (suchá vozovka). To znamená, že při daných podmínkách řidič dokáže od spatření překážky zastavit autobus na 85 metrech.

Spekulace:

Autobus jede rychlostí 100 km/h a blíží se ke kamionu před sebou. Je od něj ještě třeba 70 metrů. Řidič autobusu se rozhodne, že bude předjíždět, podívá se do zrcátka. V zrcátku vidí předjiždějící auto, proto čeká. Mezitím se o něco přiblížil ke kamionu před ním. Náhle kamion dává levý blinkr a najíždí do levého pruhu. Teprve v tuto chvíli řidič autobusu vidí, že v pravém pruhu stojí auto. Okamžitě začíná nouzově brzdit, ale autobus už nedokáže zastavit, protože prostě nemá k dispozici výše uvedených 85 metrů. Vyhnout se taky nemůže, protože v levém pruhu vedle něj jede předjíždějící auto.

Princip omezené důvěry:

Při jízdě se do určité míry spoléháte na to, že ostatní účastníci provozu budou dodržovat zákon (například Vám dá přednost na křižovatce). Na dálnici se do určité míry spoléháte na to, že před Vámi nikdo náhle nezastaví, nevjede Vám náhle do cesty, že proti Vám nepojede auto apod.

Na principu omezené důvěry jezdí většina z nás, a to, že jsme se do ničeho zatím nepřipletli, je jen štěstí. Pokud bych vycházel ze své spekulace, řidič autobusu to štěstí neměl a následkem toho zemřel řidič dodávky, který se spolehl na to, že ostatní auta zastaví anebo se stihne dostat za svodidla dříve, než se něco stane.

+13/0
12.3.2016 13:23

J74a22n 64Z72a65p79l21e72t54a98l 3658539485546

Jezdit na podkladě "omezené důvěry" je spolehlivá cesta k maléru.

Malér je pak jen otázka času.

0/0
12.3.2016 13:43
Foto

M49i38c52h97a48l 93G65r14e44š33l45i76k 9641666772246

Kolega má pravdu. Vy nemôžete predvídať, že Vám niekto nedá prednosť. Predstavte si, že máte zelenú a napáli do Vás auto.

Kamarát mal nehodu, kde sa presne toto stalo. Policajti sa ho pýtali, či nehode nemohol zabrániť. On ešte vystresovaný na nich nakričal: "Však tam vletel na červenú. Čo som mal robiť?"

Vrchol drzosti, čo som zažil bolo, keď chlapík predbiehal kolónu. To, že je auto v protismere som videl skoro na kilometer. Lenže on sa nezaradil, z 500 m na mňa začal blikať, neuhol a vytlačil ma z cesty. Keď ma míňal, počul som, že trúbi. Mať guľomet, narobím z neho v tom momente šašliky. Neviem, či bol na drogách, ale ja som mal v aute ženu a dieťa.

+1/0
12.3.2016 14:46
Foto

M42i56c80h71a91l 98G37r48e45š36l17i10k 9771616382916

Na to je nutná séria chýb. Vodič stojaceho auta nedal výstražný trojuholník, alebo ho sfúkol vietor. Vodič kamiónu auto vidí dlhšiu dobu, takže má čas sa rozhodnúť, či ho obíde, alebo zastaví. Takže, ak sa ho rozhodne obísť, neurobí to náhle, ale preradí sa 30 - 50 m pred ním. Vodič autobusu uvidí prekážku v momente, keď sa kamión začne preradzovať. Ak by ho aj predchádzalo auto, mal by dosť priestoru na reakciu, pričom sám nemusí zastaviť, ale len pribrzdť a preradiť sa tiež potom, čo ho auto predbehne.

+1/0
12.3.2016 14:34

R79o33m45a90n 32Š35e49s91t32á70k 5764409373883

Máme málo informací, je v tom příliš mnoho kdyby. Počkejme si na ukončení vyšetřování. Ideální by bylo se pak podívat do spisu.

0/0
12.3.2016 14:48
Foto

M25i53c94h40a66l 18G71r76e62š50l10i13k 9611216862646

Po teoretickej stránke ste to podchytili dobre, ak by sa to nestalo na rýchlostnej komunikácii. Mne sa stalo na diaľnici, že mi praskol blok motora. Bol som v ľavom pruhu, rýchlosť do 140 km/h. Našťastie to bolo v klesaní. človek zistí hneď, že keď je motor ticho, je zle a nie je to nič príjemné. :-) Takže som zapol výstražné svetlá, čo bola asi chyba (mal som dať normálne smerovku) a čakal na medzeru v pravom pruhu. Keď som mal cca 100 km/h, urobil som myšku na krajnicu. Rodina šla okamžite na svah pri diaľnici (východne od Popradu). V 18 ° mraze sme čakali 45 minút na odťahovku... človek nemá v takýchto situáciach veľa času na filozofovanie, ako my teraz na internete. :-)

+1/0
12.3.2016 15:03

L35u82c94i53e 96L40u31k86á91š16k16o88v48á 6303311958

Fakt tyhle český kutili nepochopím. Cokoliv se stane s autem na dálnici, tak přeci zastavím a mizím za svodidly aspoň 30 metrů od dálnice a volám odtah ci policajty, to je jedno. Fakt si neuvědomují, že jde o život?

0/−3
12.3.2016 13:19

L20u56c20i62e 15L47u94k29á29š12k69o94v89á 6283721388

Kutily

0/0
12.3.2016 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.