Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobus u Olomouce usmrtil řidiče, který opravoval svou dodávku

Tragická dopravní nehoda uzavřela po čtvrté hodině ráno silnici D46 od Prostějova na Olomouc. Sedmačtyřicetiletému řidiči se na 35. kilometru porouchala dodávka a když byl venku z auta, srazil ho projíždějící autobus. Na místě zemřel. Z autobusu vyhledalo ošetření šest lidí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R49u14d46o71l32f 10Č90e92r36n60ý 7398481852850

Problém této "dálnice" stejně jako mnohých dalších je jednoduchý - absence odstavné pruhu. A místo nějakého řešení to politici od nového roku prohlásí za "dálnici".

+1/0
13.3.2016 7:23

J88a51r48o82m84í94r 40K25u48b22i84s 1178928402137

Světové unikum které není ani v Kocourkově ale je v České Republice.

Dálnice bez odstavného pruhu.Kdo to projektoval a schválil tak ho hnát k zodpovědnosti.

+1/−1
12.3.2016 20:21

J61a94n 94Z97a76p55l21e56t36a26l 3718759705806

Není to tam dálnice. Ale i kdyby byla. Silnice ani dálnice nemůže za blbečky, kteří po ní jezdí. Tu nehodu zavinil řidič a nikoli "dálnice".

0/−1
12.3.2016 23:14

D27a79n 80M10a16c 1152735644925

žádné světové unikum. Např. ze Schaffhausenu do Winterthuru je Dálnice A4, která má každým směren jen 1 pruh a nemá odstavný pruh. Platí na ní povinnost mít vnětu. Je nově postavená!

0/0
14.3.2016 9:01

D81a57n 22M33a64c 1342865244175

Blbost. Např. z Schaffhausenu do Winterturu je nově postavená a zpoplatněná dálnice A4, která má každým směrem jen jeden prih a žádný odstavný pruh

0/0
14.3.2016 9:06

R60o88m74a64n 44V50í18c39e76n94e22c 2659222288682

Tento úsek byl až do 31.12.2015 silnicí pro motorová vozidla (modrá značka). A to proto, že má užší odstavný pruh, užší středový pruh atd. V rámci nového pojetí dálnic je tento úsek označen (zelenou) značkou dálnice, ačkoliv parametry dálnice nesplňuje. Jen bláhový by od státi čekal ,že se sníží množství dálničních úseků. Nedej bože ještě přijít o mýtné a prachy za známky.

+3/0
12.3.2016 18:56

P44e31t41r 13N17e85s34v39a96d12b22a 2494645326559

Parametry dálnice nesplňují ani komunikace již jako dálnice stavěné. Například Poloměrem zatáček nebo převýšení.

0/0
12.3.2016 20:32

J32a48n 11Z64a25p81l15e61t45a40l 3908759375776

Pořád přemýšlím, co na tom vlastně vyšetřovat? Ten autobusák se musel nevěnovat řízení. Kecat s pasažéry, ladit autorádio, telefonovat, psát SMS... Ano, často se s tím setkávám, řidiči kteří píší za jízdy esemesky.

tak já si pořádně nedovolím ani přeladit rádio. S vysokou opatrností, když je nízký provoz třeba ťuknu na vyhledávač stanic nebo přidám hlasitosti, přiznávám se, taky nejsem bez hříchu a tu mne předjede za intenzívního problikávání pisatel esemesky. V zájezdových autobusech dost běžná obrazovka nad řidičem, odvrací řidičovu pozornost, taky hodně nebezpečné, ale to je řidič, který zapnul televizi za jízdy.

Takže vyšetřovat ano, který typ hazardu pomáhal této nehodě, ale příčinou podobných nehod je 95 až 99 % nepozornost, nevěnování se řízení a podobně na tento způsob.

NEHODA NENÍ NÁHODA, vážení a milí kolegové za volantem.

+2/0
12.3.2016 17:32

J51a37n 69Z38a52p87l43e91t82a17l 3308359585766

Též si myslím, že by auta měla mít povinně nainstalovány kamery, tak jak v Rusku. Ale tady je kamera zbytečná. Tady bychom s vysokou pravděpodobností nic nepředpokládatelného nezjistili, kdyby autobus tu kameru měl.

Prostě jel a jel a najednou buch do něho. Co vlastně na tom chcete vyšetřovat? Jestli brzdil? Pokud ano, tak začal pozdě.:-/

0/0
12.3.2016 17:19

P62e31t10r 53N17e31s72v72a64d57b13a 2864385686949

Bohatě by stačilo kdyby si ŘJ každého vozidla ukládala data třeba jen s posledních 5 minut jízdy, data by se automaticky přemazávala, ve chvíli kdy dojde k nehodě se uloží. Ze snímačů úhlu natočení volantu, snímač brzdového pedálu atd. Lze snadno vyčíst jak řidič před nárazem reagoval. Něco jako černá skřínka v letadle.

0/0
12.3.2016 20:38

J71i25ř19í 96S60o54u73č52e20k 2219432226391

Nikdo z nás tady neví jak se to tam doopravdy stalo a kdo za to nese vinu ale už je jasný že se někdo zavře až zčerná

+1/−3
12.3.2016 15:14

M64a92r43t89i32n 37P98l24o39c47e68k 4162156787726

Jo tom pode mnou by i zahodil klíče, panebože, už takoveho chytráka vidím na silnici, to bude takový ten co jeden jednou týdně za humna do Penny pro nákup, nebo nejezdí vubec.

+1/−1
12.3.2016 15:15

J21a35n 64Z58a74p96l21e91t21a37l 3978329875776

Ano, zahodil bych klíče, mám jen nacouváno možná víc, než leckterý z vás nacouváno. Dohromady něco kolem milionu bez nehody, takže opravdu mohu provoz a řidiče na silnicích zodpovědně posuzovat.

0/0
12.3.2016 17:08

J88o41s73e18f43f 17M70u24s23i64l 7119685806420

S tím nacouváno jsi to trochu popletl ;-)

0/0
13.3.2016 17:57

A77n50t90o55n75í11n 41S84á55d83l47í41k 7538119313613

To byl v tom busu profík a toho neomlouvá vůbec nic! Narazit do stojícího vozidla - překážky na vozovce je nemyslitelné! Na záběrech je i výstražný trojúhelník a pokud bylo poškozené vozidlo takto označeno,není vůbec co řešit! Ještě je otázkou,zda sražený řidič měl reflexní vestu. Osobně se setkávám s řidiči,kteří vůbec nepředpokládají,že by se na dálnici mohla vyskytnout překážka!

0/0
13.3.2016 8:20

J33o15h20a45n 49Z15i93n96g71e70l 7112954213101

Pardon. Mělo bejt plus.

+1/0
12.3.2016 15:16

J57i15ř26í 77S24o70u46č52e55k 2869462136851

v pohodě.

0/0
12.3.2016 15:18

J88a70n 11Z62a68p92l60e40t94a58l 3448919715556

Pane Souček. Ten autobus vrazil do auta zezadu. Je to jasné, neomluvitelné a já věřím, ba jsem o tom přesvědčen, že soud bude mít stejný názor. Nezodpovědný řidič zabil člověka. Jestli dostane pouhou podmínku, tak to bude neúcta k lidskému životu a soudní podpora silničního hazardu.

Jiná možnost než přísně trestat není, jinak naše silnice nepřestanou být jatkami pro lidi.

+2/0
12.3.2016 17:13

J92i82ř15í 98S45o73u55č36e42k 2259752866601

Chápu že máš nacouváno bez nehody víc než všichni tady dohromady (jak píšeš nahoře) ale i tak bych počkal až se to vyšetří. Třeba ten autobus uhnout nemohl protože ho zrovna někdo předjížděl (kamion) atd. atd. Pravděpodobně za to může autobus ale stát se mohlo cokoliv. A jestli se v autě bojíš přeladit rádio (jak píšeš nahoře) tak asi nebudeš dobrej šofér. Dobrej šofér musí zvládnout víc než jen držet volant a čumět před sebe.

+2/−1
12.3.2016 18:45

J25a80n 58Z33a98p46l28e15t36a70l 3178419125596

Nesmysl Součku. To že se věnuji řízení a ne rádiu mi nemůžeš vyčítat. Asi budeš též jeden z těch pisatelů esemesek za volantem a měli by ti sebrat včas řidičák, dřív než něco vyvedeš..

A ten autobusák pokud nemohl uhnout kvůli předjíždějícímu kamionu, tak měl včas začít brzdit. Anebo si nasadit brýle, pokud před sebou neviděl stojící vozidlo v jeho pruhu.

0/0
12.3.2016 23:12

M69a61r55t80i85n 51S24m52o68l50k86a 8119394402625

Když to bylo před těma Olšanama, nemohlo ono to být třebas v tý zatáčce? Že by ho třebas jako kvůli zatáčce neviděl včas? Když přičteš tmu... Tak spozorovat stojící auto, co s bídou svítí červenou bludičkou, může být docela hardcore...

0/0
12.3.2016 23:52

J37a84n 86Z81a41p45l58e45t35a45l 3558539505666

Kdykoli se vyskytne na silnici nepředpokládaná překážka, český řidič do ní spolehlivě narazí.

tak schválně. Kolik procent řidičů dodržuje vzdálenost například?

Zavřít až zčerná.Rv!

Klíč zahodit.

+3/−4
12.3.2016 13:41

M22i96c66h42a23l 84R73e85j43z88e44k 5466717225181

Vzdalenost od stojici prekazky?8-o

+4/−5
12.3.2016 13:48

J45a96n 16Z87a52p98l84e29t59a70l 3248209255306

Ptal jsem se kolik procent řidičů dodržuje vzdálenost. Nebylo to dostatečně blbuvzdorné, jak je třeba na některých diskuzích. Samozřejmě vzdálenost od vozidel jedoucích před ním. Lepičů je víc než dost.

A co se týče té stojící překážky, máš povinnost zastavit před překážkou a nikoli zastavovat o překážku. Jasné i Vám už pane Rejžek? Tak to jsem rád. 8-o

+6/−1
12.3.2016 13:55

M45a40r97t73i85n 55P52l30o68c26e54k 4872516507976

Když jedeš v lévém 110 km/h, za tebou dvoukilometrová fronta, netušíš co je to zrcátko a myslíš si jak frčíš s větrem o závod, tak se nesmíš divit, že se na tebe někdo nalepí.....

+1/−2
12.3.2016 14:56

P47e94t72r 46N37e88s47v48a64d96b67a 2374775176709

To někoho opravňuje se na auto předním lepit? Hmm tak to pak jo. Je hezké jak někdo kdo má sám v hlavě vymleto chce poučovat jiné stejně inteligentní.

+3/0
12.3.2016 14:59

M97a74r58t65i97n 58P46l71o85c65e65k 4252386897436

Když to neuděláš, tak je schopen jet v tom levém 50 km......

0/−1
12.3.2016 15:01

P64e56t43r 31N21e74s50v73a87d40b96a 2904425756289

Ne stačí přejet do pravého chvílí v něm setrvat a pak takového řidiče prostě předjet z prava. Pokud neuděláš to že jej podjedeš a vrátíš se ihned do levého nikdo ti nic nemůže říct. Když na dálnici v pravém dojedu auto v levém pruhu pokračují dál v pravém pruhu. Navíc všichni co jedou za ním v levém pruhu tam nemají co děla stejně jako on sám...... Lepit se na někoho a tím zvyšovat šanci na kolizi opravdu nic neřeší.

+1/−1
12.3.2016 15:10

M28a74r22t96i27n 79P38l84o52c48e10k 4322856797716

Neboj, já si poradím, když to jde zprava, rád ho vezmu zprava, když t nejde, poradím si dle situace, ale dopředu se dostanu, nejsem zrovna stádní ovečka na ježdění v koloně...

0/0
12.3.2016 15:14

J73a18r58o31s42l20a92v 55Š94t94r57e11i69t 4343104670143

Třeba dnes konkrétně (a já vím, je víkend) jel za jedním ridičem, za nímž kdybych dodržoval bezpečnou vzdálenost, sjedu si brzdy a měl bych spotřebu tak 15l/100... někteří řidiči jezdí jako schizofrenici...

0/0
12.3.2016 15:02

M94a67r46t89i13n 41P71l63o35c71e89k 4812216527636

Kolikrát mě napadlo za nějakým zajet třeba kdyby jel na pumpu a zeptat se ho, proč na rovině každých 200, přibrzdí z 90 na 80 a ihned zase přidá a dokola ....za něčím takovým se nedá jet.

0/0
12.3.2016 15:07

M92i26c66h88a41l 21R43e18j34z28e26k 5116697775681

Je mi jasne, ze motas dve ruzne veci dohromady, Pane Zapletale!

0/0
12.3.2016 15:12

T60o52m80á95š 36K28u43c80h69a75ř 3857671178481

A jaká vzdálenost je "bezpečná"? Obecně se doporučuje tzv pravidlo "dvou sekund" jenže i to je platné pouze pokud vozidla.zastavují, ne pro případ, že se vozidlo před vámi stojící překážce vyhne.

Při rychlosti 130 km/h totiž ujedete za 2 sekundy vzdálenost 72 m. Jenže brzdná plus reakční dráha i na suché vozovce je 132 metrů, tedy 2x vyšší!

Jedete-li za větším vozidlem, nevidíte, co je před ním. Pokud se toto vozidlo před vámi překážce vyhne, tak ani při dodržování u nás snového pravidla dvou sekund auto neubrzdíte a do překážky vrazíte rychlostí cca 50..60 km/h.To je prostě realita.

Takže by se na dálnici muselo dodržovat pravidlo čtyř sekund. Umíte si to na dálnici představit? Rozestupy 144 metrů? To se na D1 ani nevlezeme. :-/

Toto nebyla dálnice, ale princip je stejný.

+2/0
12.3.2016 14:06

J13i73ř83í 52K92o17c53u66r21e35k 6915614585228

V té logice je díra: Jedu-li za větším vozidlem a ono se vyhne, tak se tam vejdu taky.

Navíc uvidím jeho reakci na překážku o chlup dřív než samotnou překážku. Jo, je to krizovka, ale dá se to ustát, musím zaklepat...

+2/0
12.3.2016 14:22

D71a85n40i12e84l 65R20o47z10s24n25y45o 5590459955228

Jenom v tom pripade, kdyz neni vedle vas v levem pruhu auto. Coz v CR je jeden z problemu.. kdyz vetsina populace rado jezdi vlevo!

0/0
12.3.2016 14:26

J54i52ř35í 69K31o54c42u57r75e70k 6255934405548

To máte plnou pravdu, na čtyřpruhu to může být jinak, obzvlášť když chybí odstavný pruh.

A jezdí se vlevo ze dvou důvodů: Pravý je buď plný kamionů anebo rozbitý, slušně řečeno. Z pohledu z autobusu bych ale jízdu v levém nikomu nevyčítal. Přecejen osobák může rychleji než bus. A to jak z formálního, tak reálného pohledu.

0/0
12.3.2016 14:41

T13o73m68á30š 18K83u45c83h82a50ř 3377641728681

Samozřejme mluvím o situaci podobné této, tedy vedle vás v souběžném pruhu jede auto.

0/0
12.3.2016 15:00

M37o57n57i17k69a 97K80o49n36e88c89n27a 7533821351244

Dalnice musi mit odstavny pruh, Prosim o informaci, kde ten odstavny pruh na " teto dalnici" najdu. toto neni dalnice, je to obycejna dvouprouda silnice, akorat stat si ji oznacil jako dalnici, aby mohl vybirat penize, o ktere mu jde vzdy za vsech okolnosti.

+4/−2
12.3.2016 13:30

J50i26ř16í 55K21ü50h75r 2380366220766

V článku se slovo dálnice nevyskytuje.

Dálnice je komunikace označená značkou dálnice.

Známky musíte mít(dle zákona) i na spoustě silnic pro motorová vozidla.

Není třeba kvůli tomu vyrábět dálnice.

+1/0
12.3.2016 13:34

M70i69c84h41a66l 80R72e29j28z22e17k 5336427735631

Kdyz tomu nerozumis, tak se k tomu nevyjadruj at nevypadas hloupe. Ta zmena je pouze administrativni. Jinak se nic nemeni ani vybirani penez ani rychlosti. Jen kdyz si ale muzes zanadavat, ze?

+1/−1
12.3.2016 13:42

P47e79t40r 90H39o61r57á67k 1989213579274

Označujeme jako dálnici něco, co jí není, a může to vzbuzovat dojem, že je to cesta v parametrech dálnice, tedy jakási lepší. Mělo by tam být na začátku napsané "Pozor, tohle, je sice dle názvu dálnice, ale na odstavný pruh nezbylo !!!"

0/0
12.3.2016 14:55

M56i86c81h29a80l 57R31e19j78z50e56k 5336457795621

Uplne stejne jako Pozor, tohle je silnice pro motorova vozidla se stejnymi rychlostmi a pravidly jako dalnice. Ja porad nevidim ten rozdil. Jak ty vis a rozhodujes o tom co je dalnice? Proste je to tak dane. Na nektere dalnici se da jet bezpecne 200 na nektere je i 80 o zivot.

0/0
12.3.2016 15:15

R17o11m43a91n 73Š80e57s12t94á97k 5454819243233

Technická fakta:

Autobus jede rychlostí 100 km/h (cca 28 m/s). Reakční doba řidiče + technická prodleva brzd je 1,5 sekundy, tzn. že autobus ujede 42 metrů, než začne (!) brzdit. Brzdná dráha autobusu z rychlosti 100 km/h je cca 43 metrů (suchá vozovka). To znamená, že při daných podmínkách řidič dokáže od spatření překážky zastavit autobus na 85 metrech.

Spekulace:

Autobus jede rychlostí 100 km/h a blíží se ke kamionu před sebou. Je od něj ještě třeba 70 metrů. Řidič autobusu se rozhodne, že bude předjíždět, podívá se do zrcátka. V zrcátku vidí předjiždějící auto, proto čeká. Mezitím se o něco přiblížil ke kamionu před ním. Náhle kamion dává levý blinkr a najíždí do levého pruhu. Teprve v tuto chvíli řidič autobusu vidí, že v pravém pruhu stojí auto. Okamžitě začíná nouzově brzdit, ale autobus už nedokáže zastavit, protože prostě nemá k dispozici výše uvedených 85 metrů. Vyhnout se taky nemůže, protože v levém pruhu vedle něj jede předjíždějící auto.

Princip omezené důvěry:

Při jízdě se do určité míry spoléháte na to, že ostatní účastníci provozu budou dodržovat zákon (například Vám dá přednost na křižovatce). Na dálnici se do určité míry spoléháte na to, že před Vámi nikdo náhle nezastaví, nevjede Vám náhle do cesty, že proti Vám nepojede auto apod.

Na principu omezené důvěry jezdí většina z nás, a to, že jsme se do ničeho zatím nepřipletli, je jen štěstí. Pokud bych vycházel ze své spekulace, řidič autobusu to štěstí neměl a následkem toho zemřel řidič dodávky, který se spolehl na to, že ostatní auta zastaví anebo se stihne dostat za svodidla dříve, než se něco stane.

+13/0
12.3.2016 13:23

J11a84n 29Z19a63p25l41e46t92a36l 3758219635836

Jezdit na podkladě "omezené důvěry" je spolehlivá cesta k maléru.

Malér je pak jen otázka času.

0/0
12.3.2016 13:43
Foto

M96i32c17h54a59l 98G49r66e65š29l82i45k 9981846852306

Kolega má pravdu. Vy nemôžete predvídať, že Vám niekto nedá prednosť. Predstavte si, že máte zelenú a napáli do Vás auto.

Kamarát mal nehodu, kde sa presne toto stalo. Policajti sa ho pýtali, či nehode nemohol zabrániť. On ešte vystresovaný na nich nakričal: "Však tam vletel na červenú. Čo som mal robiť?"

Vrchol drzosti, čo som zažil bolo, keď chlapík predbiehal kolónu. To, že je auto v protismere som videl skoro na kilometer. Lenže on sa nezaradil, z 500 m na mňa začal blikať, neuhol a vytlačil ma z cesty. Keď ma míňal, počul som, že trúbi. Mať guľomet, narobím z neho v tom momente šašliky. Neviem, či bol na drogách, ale ja som mal v aute ženu a dieťa.

+1/0
12.3.2016 14:46
Foto

M44i74c16h95a76l 65G37r24e80š64l31i69k 9181166252626

Na to je nutná séria chýb. Vodič stojaceho auta nedal výstražný trojuholník, alebo ho sfúkol vietor. Vodič kamiónu auto vidí dlhšiu dobu, takže má čas sa rozhodnúť, či ho obíde, alebo zastaví. Takže, ak sa ho rozhodne obísť, neurobí to náhle, ale preradí sa 30 - 50 m pred ním. Vodič autobusu uvidí prekážku v momente, keď sa kamión začne preradzovať. Ak by ho aj predchádzalo auto, mal by dosť priestoru na reakciu, pričom sám nemusí zastaviť, ale len pribrzdť a preradiť sa tiež potom, čo ho auto predbehne.

+1/0
12.3.2016 14:34

R27o72m15a72n 90Š89e32s25t72á44k 5284109353283

Máme málo informací, je v tom příliš mnoho kdyby. Počkejme si na ukončení vyšetřování. Ideální by bylo se pak podívat do spisu.

0/0
12.3.2016 14:48
Foto

M25i56c59h71a90l 11G14r67e16š40l94i91k 9721936772796

Po teoretickej stránke ste to podchytili dobre, ak by sa to nestalo na rýchlostnej komunikácii. Mne sa stalo na diaľnici, že mi praskol blok motora. Bol som v ľavom pruhu, rýchlosť do 140 km/h. Našťastie to bolo v klesaní. človek zistí hneď, že keď je motor ticho, je zle a nie je to nič príjemné. :-) Takže som zapol výstražné svetlá, čo bola asi chyba (mal som dať normálne smerovku) a čakal na medzeru v pravom pruhu. Keď som mal cca 100 km/h, urobil som myšku na krajnicu. Rodina šla okamžite na svah pri diaľnici (východne od Popradu). V 18 ° mraze sme čakali 45 minút na odťahovku... človek nemá v takýchto situáciach veľa času na filozofovanie, ako my teraz na internete. :-)

+1/0
12.3.2016 15:03

L58u58c13i30e 27L35u79k23á39š53k51o90v33á 6423461368

Fakt tyhle český kutili nepochopím. Cokoliv se stane s autem na dálnici, tak přeci zastavím a mizím za svodidly aspoň 30 metrů od dálnice a volám odtah ci policajty, to je jedno. Fakt si neuvědomují, že jde o život?

0/−3
12.3.2016 13:19

L87u62c48i73e 19L45u24k24á57š59k65o73v76á 6973271378

Kutily

0/0
12.3.2016 13:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.