Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Modré čáry města uklidí, řešením jsou ale podzemní garáže, říká urbanista

Řada českých měst rozšiřuje zóny placeného parkování, což je podle urbanisty Ivana Kaplana logickou snahou pročistit zahlcený veřejný prostor. „Modré čáry ale nepředstavují navždy jediné řešení,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz. Budoucnost vidí v masové výstavbě podzemních garáží a v důraznější motivaci k využívání městské hromadné dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K61a11r33e24l 35D11r62d63a 6193835257579

Ročenka pražské dopravy TSK za rok 2014:

Poměr MHD a IAD, 57% ku 43%. Nebo MHD 43%, IAD 33%, cyklisté 1%, chodci 23%.

Počet osobních aut v republice mírně stoupá. V Praze se počet aut od roku 1997 příliš nemění. Přepravní výkony od roku 2009 mírně klesají. Povedlo se vytěsnit nákladní dopravu z Prahy, dnes jde 92% přepravy za osobními auty. V širším centru automobilová doprava stále mírně klesá, ve vnější pásmu stoupá. Daří se tedy vytěsňovat IAD z centra. Celkový objem automobilové dopravy je od roku 2010 v Praze konstantní.

V pracovní den projíždí širším centrem 526 tis. osobních vozidel a vnějším pásmem 546 tis. os. vozidel. Obsazenost je 1,3. (Tedy, dle mých výpočtů, IAD přepraví v Praze denně cca 1,4 mil. cestujících. Jen metro přepraví 1,3 mil.)

Praha 1 zavedla parkovací zóny pro Nově Město v roce 1996. Obsazenost byla 90-95%. Respektovanost modrých zón kolem 60% a parkovacích hodin také jen 20%, později 50%. Řidiči na zóny z 50% zcela kašlali. V roce 2008 měly zóny Praha 1, 2, 3 a 8. Obsazenost klesla na 75%. Jsou tedy místa, co mají zóny zavedeny zbytečně. Respektovanost stoupla u modrých zón na 90%, u parkovacích hodin na 55%. Tedy, stále 1/2 řidičů parkuje a neplatí.

V modrých zónách je 36 tis. parkovacích míst. V zelených a oranžových 7 tis. míst. Ve smíšených 1,6 tis. míst. V Pražské památkové rezervaci je dále 10 tis. míst ve veřejných garážích, 5 tis. míst v neveřejných garážích a 3 tis. míst ve vnitroblocích.

P+R jsou ve 13 lokalitách a mají 3 tis. parkovacích míst. Přepočítávám obsazenost a vychází mi to na 100%. Zájem o P+R je tedy i o víkendech. Ale hlavně, v pracovní den je obsazeno a zájemci mají smůlu. Provoz stojí 30 mil. ročně a je ztrátový. Praha P+R dotuje 14 mil. ročně.

(Fajn, ale výroky Petra Čermáka a urbanisty z ČVUT v tom tedy nepoznávám.) ;-)

http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/dopravni-inzenyrstvi/rocenky

0/0
15.3.2016 17:00

P12e18t80r 44Č34e65r35m48á36k 9748355739190

To je jen ukázka toho že je rozdíl text číst a textu porozumět. ;-)

0/0
24.3.2016 20:52

K34a97r69e36l 33D38r47d83a 6953705777599

Vidím několik problémů. Pokud jsou poplatky za byt 3-4 tis. Kč, a to i v centru, je poplatek za garážové stání kolem 3 tis. Kč nemorální. Jako majitel bytu bych chtěl své peníze investovat a garážové stání si zakoupit trvale k bytu do OV. Samozřejmě s tím, že měsíční poplatek za služby by měl být pak do 500 Kč. Nevidím problém, aby developeři takovou službu nabídli. O nic by přece nepřišli. (Někdo tady uváděl, že se to v Bratislavě neosvědčilo. Proč?) Je tato forma garáží řešením "pro odborníky" nebo není?

Chceme zajisti dostatek volných krátkodobých parkovacích míst na povrchu, aby se dalo po Praze lépe jezdit. (Já se placení zcela vyhýbám. Rád jezdím po Praze v noci, kdy se po 18 hodině neplatí. Zneužívám nákupní centra. Znám fleky, kde se neplatí...) Neumím si představit, že v plné špičce platím dobrovolně parkovné. Jako že občas musím a měl by to platit můj zaměstnavatel, který to neřeší. Pro mě je to normální zlodějna. Okrádání řidičů. Nevidím v tom tu svobodu užívání IAD, která tady byla před zavedením zón. Nestojím o víc parkovacích hodin.

A když tady náhodou zavládne naprostá svoboda, Praha intenzitu IAD nepobere. Praha dělá vše pro to, aby se auty po Praze zbůhdarma nejezdilo. Naopak se uvažuje o zrušení Ječné, Žitné, Magistrály... o zklidňování dopravy. Což je v naprostém rozporu se záměrem, že vytěsníme šikanou auta z povrchu a bude se lépe jezdit. Ne nebude. Praha nestojí o jezdící auta v ulicích. Toleruje jen zajíždění rezidentů k bytu a pár bohatým řidičům zajíždění ke kanceláři. Ty cíle si pak odporují. Někdo tady lže.

A jsem dost často u Bulhara. Hrnou se sem auta od kanceláří. Nikdo nikam nezajíždí, neutrácí, nechce služby, obchody, restaurace. Zajet do centra a zaparkovat je přece neřešitelná ztráta času. Takže ta kolona se hrne z 95% ven Magistrálou na periferie a z Prahy. Zcela bez užitku, doprava pro dopravu, jen za cenu zamořeného životního prostředí v centru. Kocourkov. Těší mě, že to pak mají v ruce praví Kocourkovští z ČVUT.

0/0
14.3.2016 18:58

K33a63r69e33l 35D26r59d40a 6933605987989

Ten odborník popisuje poptávku po garážích, která teprve vznikne a je třeba jí pomoc předraženým parkováním na ulici. Až to bude masová záležitost, že ceny garáží budou více přijatelné a město to i rádo zadotuje... (Ehm, první řidiči to tedy finančně odnesou. To je jako říct, všichni čekejte a nic nedělejte. A město je ztrátové, k dotacím bude mít vždy daleko. Na zateplení se fakticky žádné dotace nenašly...)

Zaráží mě, že ta poptávka podle "odborníka" údajně není již dnes. Podle toho, jak jsme vedli diskuse mezi řidiči, (když nám radnice chtěla stavět garáže před domem), poptávka tady je velká. Problém je pouze v přemrštěné ceně. Stále mám pocit, že řešením "odborníků" je přemrštěnou cenu řidičům postupem doby vnutit a ne nabídnout cenu přijatelnou.

ODS měla řešení v nadzemních garážích. Tím by srazila jejich cenu. Zhoršení kvality bytů, které by tím zastavěla, tedy znehodnocení cizího majetku, se považovalo za přijatelné. Že majitel bytu nemá nárok zpochybňovat stavbu na pozemku, co mu nepatří i když mu bude stavba clonit. A pak, má být takto vytvořen byznys radnice. Pouze parkovací stání k pronájmu. Nejde o garáže, které by si někdo mohl koupit a zhodnotit cenu svého bytu.

Potřeboval bych doložit, jak je to s tou poptávkou a formou vlastnictví garáží. Opravdu není zájem si garáže kupovat? (Za kolik se dají postavit?)

0/0
14.3.2016 19:53

P95e53t11r 33Č83e24r86m74á58k 9148105129910

První řidiči to dávno odnáší, staví se spousta garáží za pro vás nepředstavitelné peníze, které jsou skutečně drahé protože se jedná třeba o speciální zásuvné automatické systémy, budované pod stávajícími objekty v centru, kde jsou všude kolektory, metro, sítě atd.

Ta poptávka už je dnes, akorát není dostatečná, a to proto že jednak ještě není to maximum aut, a jednak spousta lidí žije v dojmu že veřejné=zadarmo. A zbytek je o nabídce/poptávce. V měcholupech se do vyřešilo bez problémů, soukromý developer postavil garážový dům, místo za 250tis a vše prodáno.

Nevím o jakém zhoršení kvality bydlení mluvíte. Pakliže by se postavili garáže, tak v nich najdou místo právě obyvatelé blízkých objektů, a kvalita života se jim tedy zlepší. Musím se smát když tady na JM jsou paneláky které si koukají z oken do oken, slyším všechny sousedy, naproti stojí panelák co má asi 15 pater, ale mě by kazil výhled parkovací dům? Proboha!

Ekonomická úvaha je pak zcela mimo - pronájem míst za cenu která tu dnes je horko těžko uživí provoz parkoviště, o businesu se vůbec nedá mluvit.

0/0
14.3.2016 23:08

K36a84r55e77l 72D16r46d13a 6833105117649

Radnice Mlejnského tady budovala všude trafiky pro kamarády. Stačí, aby si to vydělávalo na provoz a hodilo to pohodlný plat řediteli. I to je byznys. Nemluvím o tom, že to vydělává miliony. Proč to opět zpochybňujete? Živí se tak lidi z hlídaných parkovišť, a je to výdělečná živnost.

Pak, Praha 11 jede za 1000 Kč za garážové stání. Háje mají 1600 Kč a měly je mít i v Plickově. Jeden provozovatel. Nutně to odkazuje na to, že tady by se na lidech vydělávalo a Vojtíškova se tím dotovala. (Mlejnský tam snad někde bydlí.)

Podívejte se na Plickovu. Stovky bytů tady koukají na Hostivařský lesopark. Ne všechny paneláky koukají na sousední dům. (Navíc, nová výstavba je mnohem víc zahuštěná a mnohem víc si byty koukají vzájemně do oken. Viz Praha 15. Tak laskavě nepomlouvejte kvalitu kvalitnějších paneláků.) Když se postaví luxusní byty v Praze, prodává se "výhled na panorama Prahy". Developeři moc dobře vědí, že jde o hodnotu bytu. A pak tady Mlejnský před okna stovky bytů místo výhledu do zeleně namaloval 6 patrové nadzemní garáže. Objekt, který by převyšoval bytové domy. Pak mu to bylo sestřeleno na 4 patra. Navíc to měl provázet bytový dům, který by stávající byty zastínil zcela.

Nevíte čemu se vysmíváte. Teprve potom by zde vznikl marast nastřelený developery a Mlejnským, kdy si lidé čučí z pár metrů přes ulici do bytů. Rv

V Horních Měcholupech jsem si žádného garážového domu nevšiml. Staví se zde nové "sídliště" a věžáky "v Hostivařském lesoparku". To byly garáže k bytům nebo i pro místní? Můžete dát adresu? Mohl by to být dobrý příklad. A ano 200-250 tis. Kč si představuji. Až na to, že bych takovou cenu chtěl vidět u podzemních garáží a také v centru. (Jaký je cenový rozdíl v ceně podzemní - nadzemní garáže, když nadzemní ODS prosazuje? Mám pocit, že pod bytovým domem se to zvládá obecně za cca 200 tis. Kč na stání.)

0/0
15.3.2016 6:01

P25e10t57r 74Č43e24r73m98á70k 9398785369240

Zase bludy hpp. Můžete tedy vyjmenovat které ty údajné trafiky tedy hpp zrušilo?

Kvalitu zdejších paneláků můžů komentovat a pomlouvat jak chci, protože v nich od mala až na vyjímky bydlím. Papírové domky. K čemu mi je že mám zrovna byt který koukám někam na stromy, když nemám kde zaparkovat, na chodbě potkávám divné lidi, slyším když jde soused o 2 patra výš na wc a vrchem jsem alegrik a ten strom mi vlastně dokonce vadí. Luxusní byty jsou luxusní z naprosto jiných důvodů, a nikoliv výhledu.

Takže ano, garáže kvalitu bydlení zlepší, a když se vám to třeba dneska nezdá, tak vaše děti to za 15let uvidí zcela jinak, a byt v paneláku na periferii prahy, kde se navíc nedá ani zaparkovat nebude mít žádnou valnou hodnotu.

A opět ty vaše subjektivní dojmy z jedné ulice, co mají říkat lidé v jíných částech jm kde si koukají z oken do oken už 30 let?

Opět vaše slepota, nový garážový dům stojí už více jak rok mezi novými domy ekospolu a původní zástavbou. A jasně jsem psal že to byly garáže pro místní, k bytům jsou v podzemí objektů. Cena byla skutečně adekvátní, a místní si to rádi koupili. U pozdemních garáží je cela samozřejmě diametrálně jiná, v centru astronomická, protože všude dneska vede metro, kolektory, atd. Nadzemní jsou výrazně levnější, nepotřebují tolik technologií.

Pod novým bytovým domem na okraji prahy je cena samozřejmě jiná, protože se rozpustí do stavby celého objektu, v centru už je to jinak protože cena pozemku zásadně určuje i cenu výsledného objektu.

0/0
24.3.2016 21:02

P98e81t83r 12Č11e29r63m67á40k 9978405149610

Nevím kde žijete (vím, na JM), ale náklady na bydlení v centru se pohybuje od 20tis výše, podle lokality, velikosti atd... Takže pokud někdo platí za bydlení 30tis, tak dát navíc za parkování 2tis už není nereálné a nemorální už vůbec. Na JM je nájem okolo 10-15 a 1000-1500 za parkovné se tu platí normálně.

Ale s vámi navrhovaným řešením souhlasím, a to je přesně ta budoucnost.

Nikdo nechce nic platit, z logiky věci. Nikdo by nejradši neplatil daně, ať už z příjmu, odvody, dph. Ale pak všichni chceme aby fungovaly školy, policie alespoň něco dělala, někdo platil alespoň nějaký důchod atd. A o tom to celé je, funkčnost systému je založena na financích.

U Bulhara by nejezdilo 60-70% aut kdyby byl hotový okruh. Jízda přes centrum je pro většinu lidí vynucený fakt, nikoliv dobrovolná volba.

A dopravy právě že bohužel neřídí odborníci, ale politici, a kolik mediálního prostoru a vliv má nikým nezvané a nevolené sdružení pumpičkářů automat je neuveřitelné.

0/0
14.3.2016 22:59

K31a54r61e94l 22D53r10d67a 6683235387989

Ty ceny máte zcela vedle. Uvádíte ceny, za které se byty komerčně pronajímají. Mám zkušenost, že za takovou cenu si na Jižním Městě byty pronajímají většinou sociální případy, které pak nemají dík tomu na živobytí. Takže si auto nedají ani na hlídané parkoviště za 800 Kč, pokud ho ti studenti a UK vůbec mají. Rv

U bytu v OV platíte jen za služby. 3-4 tis. Kč. A to i v centru! Tedy 2-3 tis. za garážové stání je amorální cena, 1500 Kč je cena mimo realitu.

Na vnější okruh nevěřím, protože je to jako P+R. Odkloní tranzitní dopravu. Neřeší pohyb Pražanů po Praze.

Spíš jsem chtěl vědět, když vytěsňujeme auta z ulic - zbytečnou šikanou, kterou hájíte jako obecný princip - tedy vytvoření nových nadbytečných daní pro týrání Pražanů, k čemu je to celé vůbec dobré, když si Praha ježdění aut po Praze stejně nepřeje a i tomu hodlá bránit všemi prostředky? To byste jako urbanisté - odborníci měli zodpovědět. ;-)

0/0
15.3.2016 6:23

P24e88t35r 13Č31e96r16m28á62k 9728335629100

Ceny máte vedle vy. Pronájem se právě ta služba a náklad na bydlení. A nebo varianta že si pořídíte vlastní bydlení, pak téměř identickou sumu platíte za hypotéku.

Takže platíte poplatky 3-4 a hypo nebo nájem 8-9. V centru samozřejmě řádově výše, pokud máte dnes na JM náklad na byt 3+1 kolem 13-15 tis, tak v centru je to 20-25, podle lokality a stavu bytu klidně 30. 3000 jsou tedy 10% stejně jako těch 1500 z 15tis. Takže zcela adekvátní suma.

Já taky nemluvím o vnějším ale vnitřním okruhu!

To že si pár politiků nebo aktivistů nepřeje pohyb aut po praze nic neznamená, ta auta tu jsou a budou, kdežto politici se mění, takže proto jsou nutná ta řešení. ;-)

0/0
24.3.2016 21:12

J82a80n 46P96r83i12b27y70l 5810925287467

Pan Urbanista bude spíše nějaký prostitut, který píše za peníze na objednávku.

"Zvyšuje se životní úroveň, obrat zboží, lidé více spotřebovávají, čímž přibývá odpadků. A toto vše se vrší v městském prostoru, který je zahlcený. Je jasné, že se musí postupně začít uklízet."

Jak to proboha souvisí? Na ulici jsou odpadky, tak musíme zakázat parkovat?

"Ve městech parkuje několik typů řidičů - handicapovaní, ti, kteří tam bydlí, ti, kteří tam podnikají a „cizinci“. Je potřeba postupně je začít „postupně vytěsňovat“. První na řadě jsou právě cizinci, kteří přijíždějí odjinud."

Aha. Takže další na řadě budou firmy, pak místní a nakonec bude třeba vytěsnit i invalidy? A kdo tam tedy bude žít? Cílem jsou vybydlené ulice? Pak bude urbanista spokojený?

"Například na Praze 3, kde bydlím, to už dobře funguje a lidé si to pochvalují."

Asi pán žije v jiné Praze 3, než jsem žil já. Lidé zóny nechtěli. Několikrát se jim podařilo plán radnice přerušit peticí, ale nakonec si radnice prosadila svou i přes odpor místních. Situace před zavedením zón na Praze 3 byla, že přes den bylo volno a večer přijeli místní a neměli kde zaparkovat, protože míst byl nedostatek. Namalováním modrých čas se kupodivu nic nezměnilo, ulice jdou dál stejně dlouhé a široké a parkovacích míst bylo stejně. Pro mě byl toto jeden z faktorů, proč už jsem na Praze 3 žít nechtěl a bydlení jsem pořizoval v jiné části.

"propagace zdravého životního stylu, chůze a cyklodopravy"

Za tohle by ten senila zasloužil pumpičkou do rekta. Nevím, jak mě zdravý životní styl, chůze a cyklodoprava pomůže ráno a odpoledne rozvézt děti, dopravit se do práce a odpoledne zase děti posbírat a dopravit domů i s nákupem.

Možná bych si mohl nákup pověsit na řídítka, jedno děcko posadit na štangli a druhé na nosič a nebo si dát každé ráno zdravou 10km procházku a odpoledne druhou. Dětem to prospěje.

0/0
14.3.2016 10:54

K74a27r35e36l 56D40r68d55a 6133865397379

Dost mě zaráží, kolik aut se točí před osmou u naší základky. Škola nic moc. To jsou rodiče z okolí Prahy nebo místní lenoši, co by děcko nenechali jít 500 metrů pěšky?

Pak, škola končí v 13:00. Já chodím z práce kolem 17:00. Opravdu to funguje jak popisujete? Ráno rozvoz, odpoledne dovoz a nákup? Děti nejsou ve škole 9 hodin. Mně to časově nesedí.

Osobně jsem přešel na "zdravý životní styl" a hlavně víc chodím. Doporučuji.

0/0
14.3.2016 19:18

P63e19t10r 33Č85e97r58m30á98k 9938395719620

Pán z čvut ví o čem mluví, byť třeba neobratně. Soustřeďte se na ten celek a ne na nějakou větu.

Sám říkáte že zóny na P3 nic nevyřešily (souhlasím), protože míst je stále málo. Jak tedy donutíte někoho ty místa začít budovat? A to je to o čem on mluví.

Řeči o zdravém stylu, pumpičkářích a odpadcích jsou samozřejmě mimo, ale podstata článku je přesná.

0/0
14.3.2016 22:48

J69a84n 20P20r38i42b95y16l 5660565797807

A kolik takových parkovacích domů na Praze 3 za 8 let fungování parkovacích zón přibylo?

Zóny nejen, že nezlepšili situaci, ale zhoršily.

Když pominu fakt, že značení bylo provedeno tak špatně, že za 3 týdny slezlo a na mnoha míst bylo provedeno v rozporu s pravidly silničního provozu (modré čáry na některých místech byly nakresleny až k přechodům, do křižovatek atd.), tak místa ubíralo. Čáry chyběly před vchody domů, které měli jen trochu větší vchodové dveře, jako kdyby si snad nějaký úředník myslel, že je tam vjezd do vnitrobloku (ne auto by tudy skutečně neprojelo). Rozdělení míst na modré a ostatní zóny je neefektivní. Přijedete do ulice, máte parkovací kartu, ale modré zóny jsou plné. Vidíte volá místa, ale ty jsou u automatů a tam nemůžete bez placení. Nebo naopak přijede návštěva, ale místa u automatů jsou plná a na modré si zaplatit nemůžou.

Systém absolutně nijak nebere ohledy na lidi, kteří tam bydlí dlouhodobě, ale nemají možnost zapsaní trvalého pobytu. Tedy na lidi v podnájmu, kterým to majitel nedovolí.

Systém je určený jen k výběru dodatečné skryté daně z "povolenek" a především z odtahů. Městská policie a odtahy jsou zlatý důl každého města. Kolik toho město udělalo pro stavbu parkovacích domů? Měli na to 8 let (na Praze 3). Ty projekty mohli připravovat už před spuštěním zón.

Je to stejná opičárna, jako zamýšlení nízkoemisní zóny. To je taky projekt, který nic nevyřeší, ale potečou z něj peníze.

0/0
15.3.2016 10:38

K90a16r42e64l 17D96r94d51a 6183435737119

To jsou mi věci. Praha 3 občas soutěží garáže. Vidím že se dá chytnout garáž za 500 Kč měsíčně. A ještě se nenajdou zájemci. Nyní jsou v soutěži garáže Pod Lipami za min. 600 Kč a v Lupáčově za min. 800 Kč měsíčně.

Přitom jsem našel nájemníka, který chtěl v Lupáčově garážové stání a radnice mu řekla, že chtějí 2000 Kč za m2 ročně. Tak mu to vycházelo přes 2000 tis. měsíčně. Tak jim pěkně poděkoval. ;-D

http://www.praha3.cz/urad/vyzvy-a-vyberova-rizeni/

0/0
15.3.2016 15:30

K92a83r82e44l 97D46r79d86a 6623725857549

Ale ne. Radnice Prahy 3 jsou pěkný podvodníci. To je jen nájem. Služby jsou zvlášť. Takže ještě 180 Kč a v druhém případě 280 Kč. Rv

Pořád je to ale garáž na Olšanském náměstí za 1100 Kč měsíčně...

0/0
15.3.2016 15:36

P57e44t74r 53Č42e30r96m62á30k 9528935919260

To že jsou čáry až k přechodům je v pořádku, je to kvůli maximalizaci míst, a je to v souladu s předpisy (modrá zóna není normální ulice). Ty chybějící čáry před vchody jsou z vícerodůvodů. Jednak jak píšete, málo informací při návrhu. Pak jsou ale i kvůli přístupu do domu kvůli vyvážení popelnic, stěhování předmětů, zásobování, a také kvůli vozíčkářům.

Pak zón je více, nejsou jen pro rezidenty a nebo placené, ale i smíšené.

Systém je nedokonalý a špatný, o tom tu celou dobu píšu, ignoruje obecně lidi co se potřebují pohybovat po praze.

Ten výběr peněz je pofidérní, suma je strašně nízká a náklady na provozování poměrně vysoké, takže reálně na tom peníze město nevydělá.

0/0
24.3.2016 21:18

K64a91r96e43l 30D54r36d20a 6193275537589

Pohled odborníka: je třeba vytvořit poptávku po podzemních garážích, aby se developerům vyplatilo do takových staveb investovat. Parkování zdarma na ulici je pak nekalou konkurencí. Modré zóny mají dva efekty: a) pomáhají vytěsnit návštěvníky a zajistí místním o něco lepší parkování, b) jsou šikanou města, aby si i místní našli jiné parkování a byli ochotni za parkování platit.

Jsem asi velký idealista, ale já stojím o parkování v garáži i když mohu vedle parkovat zdarma na ulici. Auto je v garáži chráněno před kriminalitou a vlivy počasí. Mám stále garantováno parkovací místo. Ježdění je pohodlnější. Proč proti mě město a odborníci rozjíždí zbytečně šikanu?

Jediné vysvětlení. Město nehodlá řešit službu pro obyvatele. Nestojí o garážové domy jako majetky SVJ. Má vzniknout byznys s pronájmem parkovacích míst. Aby se vyplatil, musí být ochota řidičů platit cca 3000 Kč měsíčně za místo. Podle mě město šikanou obyvatel kouká umožnit snadný zisk majitelům pozemků a provozovatelům garážových domů.

(Stále řeším jak umožnit život Pražana s příjmem cca 20 tis. měsíčně, co hodlá žít v centru Prahy, mít zde rodinu a auto. A to proto, aby Praha nevymírala.)

0/0
12.3.2016 6:59

P61e18t29r 75Č91e27r28m29á86k 9178715329500

Pohled odborníka je správný.

Váš přístup je sice také správný, ale nesystemový protože většina řidičů takhle nefunguje. A dokud bude možnost parkovat na veřejném prostoru zadarmo nebo směšnou sumu, tak to nikdy fungovat nebude. A větě o šikaně nerozumím - pokud vy jste zastánce garáží, pak tato snaha je neopak v souladu.

Pak už je to dost subjektivní pohled - samozřejmě že budou vznikat i ryze komerční projekty, na druhou stranu stanovéní ceny se dnes nedá absolutně určit, a i kdyby to bylo 3000 tak pro mnoho lidí to bude akceptovatelná suma. A naopak na spoustě míst může vzniknout parkování pouze v rámci stávajích objektů (třeba na Vinohradech už to část lidí pochopila a hojně vyuźívají typické vnitrobloky), a tam se pak jedná o jejich majetek.

Poslední věta je dost utopistická a mimo. Jako nejsme už v socialismu aby měl někdo na něco nárok, a pokud má někdo příjem jaký má, tak mu musí přizpůsobit životní standart. A pokud má někdo v Praze 20 tis, tak potom pochopitelně nemůže bydlet v centru už jenom kvůli ceně nemovitostí.

0/0
12.3.2016 12:30

K18a86r46e21l 80D49r88d90a 6283425547829

Bod b) vychází z článku. Cena za modré zóny je prý zatím nízká. "Odborníci" doporučují postupné zdražování. Nic jiného než šikana to není. Vymyslím službu "pro rezidenty" a pak jim jí pořádně opepřím, a nejlépe, když se nemají jak bránit. (Proto Mlejnský navrhl na Praze 11 modré zóny i "u pole do Petrovic".)

20 tis. je státní průměr. Tedy příjem "české střední třídy". Propagovat život v Praze jen pro horních 10.000 je přece nesmysl. Naprostá sociální utopie. Na "veřejný prostor" má právo každý. Jeho využití je věcí politiky, voleb, veřejného zájmu... Pokud IAD patří k životu, je využití veřejného prostoru k parkování legitimní. A cena by měla na základě stejné logiky odpovídat většině uživatelů. Jinak jde o protěžování bohaté skupiny obyvatel na úkor druhých a znemožňování života v Praze. (Takto ohleduplně je ostatně placení v zónách zatím nastaveno.)

To se pak můžeme bavit o cíleném vytváření ghett, slumů a prominentních čtvrtí. Což by v Česku podle příjmu znamenalo nahnání 95% populace do vyloučených lokalit. Je to snad správný princip?

0/0
12.3.2016 20:13

P53e42t28r 59Č43e48r26m30á94k 9808225779850

Tak nízká není správné slovo, směšně levná. Doposud pár desítek korun měsíčně, nově "ruinuicích" 100korun. Chyba systému je jinde - v tom že jsou lidí co by klidně platili 1000 měsíčně ale systém jim to neumožňuje. Takže z tohoto pohledu to služba pro rezidenty rozhodně je, akorát nedomyšlená, protože šikanuje ostatní pražany a naopak se brání penězům od jiných lidí. A poznámka k Praze 11 - šlo pouze o fázi studií, už za Mlejnského se to zavrhlo..

Stání průměr je za rok 2014 27 tis a v Praze potom 34tis. (http://ekonomika.idnes.cz/prumerna-mzda-ve-4-ctvrtleti-2014-vzrostla-o-609-kc-na-27-200-kc-pic-/ekonomika.aspx?c=A150311_091024_ekonomika_nio). To jen tak na okraj. Ale samozřejmě je skupina obyvatel co má příjem 20tis, ale logicky nemůže požadovat stejný standart jako člověk co má 35, to je sociální utopie.

Veřejný prostor je veřejný prostor, a právo na něj tedy má veřejnost a nikoliv jednotlivec. A pokud veřejnost ve volbách rozhodne že podpoří záměr který umožní využívání takového prostoru pouze za poplatek (tak jako musí každý živnostník zaplatit za pronájem plochy pro reklamí ačko) tak to bude zcela demokratické rozhodnutí. A cena potom odpovídá poptávce, a dokud nejsme na úrovni 10000 měsíčně, tak se o nějakém zvýhodňování bohatých nedá mluvit.

A pak samozřejmě těžko hodnotit z jaké sociální skupiny jste zrovna vy, ale ty průměry nejsou samoúčelné, střední třída u nás existuje v hojném zastoupení, a jsou schopni toto táhnout, což dnes a denně dokazují a díky ní především ta ekonomika funguje, takže proč by se 95% obyvatel mělo někam stěhovat mi není jasné. Ale nemůže každý jezdit v porsche když má na škodovku.

0/0
13.3.2016 13:29

K38a34r75e71l 38D57r29d74a 6913215667889

Střední třída v Česku fakticky neexistuje, to pro upřesnění. Stále jedeme v rovnostářském systému, kde bere 80% populace podobný "malý" plat. 27 a 34 tis. je hrubá mzda. Proto užívám přibližnou hodnotu 20 tis. jako průměr toho, co dostane většina lidí v Česku do ruky.

Dnes máte možnost parkovat v centru jako rezident nebo na placeném stání za 400-1000 Kč za den (max. je 6 hodin, mělo by se v poledne 1 přeparkovat). Platit dnes můžete co chcete. Chybí Vám nějaká kategorie mezi, pro "chudší řidiče", co tedy chtějí platit méně, že? Proto si stěžujete.

Pak se nabízí garážová stání za cca 1500-3000 Kč měsíčně a podniková parkoviště. Pro někoho s pracovištěm a příjmem v centru je to řešení, které chcete. Proč tedy shazujete stávající řešení jako nefunkční? Jen demagogie? Copak ho nepřipravili Vaši odborníci?

Jste dost mimo i u toho veřejného prostoru a Vašich přijatelných-nepřijatelných cen. Koukáte na svět jako asociál. Senioři ať koukají z centra vypadnout, když jedu já. ;-D

0/0
14.3.2016 11:19

P98e38t76r 64Č67e42r75m73á92k 9478845989690

Střední třída v česku samozřejmě existuje a je velmi početně zastoupena. Jak to vypadá tam kde není se můžete podívat třeba v rusku. Pak opět trocha čísel - medián byl 23tis, a 80% lidí bralo v intervalu 12-42! tis. kč. A pokud se bavíme o centru Prahy tak opravdu nelze brát průměr ČR.

Nemáte pravdu, chybí ta nejpočetnější kategorie - obyvatel prahy co potřebuje v práci zaparkovat na jiné mč než bydlí. Krátkodobé parkování řeší návštěvu lékaře nebo nákup, nikoliv pobyt v práci. Zdaleka ne všude se dá zaparkovat na 6 hodin (v centru většinou na max 2) a tomu odpovídá cenové nastavení, které v žádném případě není k tomu aby tam někdo chodil 4x denně dávat nový lísteček... Takže platit 10tis měsíčně za stání na ulici opravdu řešení není.

Garážová stání v centru opravdu nestojí 1500, a firemní místa zdaleka nepokrývají potřebu zaměstnanců. Takže opět žádné řešení. Stávající řešení pouze komentujeme, že neplní dobře žádnou funkci - ani finanční příjem, ani dopravu. Modré zóny byly připraveny počátkem 90.tých let a to pouze pro Prahu 1 a část 2, nikdo systémově nepočítal s jejich nasazením jinde.

Mimo jste spíše vy, a to především když jde o jakákoliv čísla. Na věci se dívám jako pragmatik a relialista, to spíše vy jste zamrzl kdesi v minulosti.... A jelikož pořád opakujete seniory (což vlastně nevím kdo v tomto případě je, pokud má někdo auto tak je jedno jestli mu je 20 nebo 70) tak mezi ně asi patříte. Pak chápu tu zatvrzelost v minulých pořádcích. Rv;-)

0/0
14.3.2016 21:56

K52a68r55e11l 55D37r74d68a 6353515247239

Debata začala, že Vám vadí senioři parkující před vchodem Vašeho domu a zdarma. A pak tady pohazujete, že 10.000 poplatek není asociální. To může dát každý... (Za takovou částku můžete měsíc parkovat na hodinách.)

Vaše sociální úvahy jsou směšné. Prostě v mnoha věcech nemáte pravdu. Opakovaně Vám Vaše výroky vyvracím jako nepravdy. A šup, jsou zde znovu. Jinak se příliš dohadujeme o prkotinách.

To, že Praha neumožňuje parkování zaměstnanců znamená, že nestojí ani o jejich jízdy po Praze. Je tedy v zájmu Prahy takovou IAD nově preferovat? To by byla absolutní změna stávajícího stavu. Pochybují, že by odborníci někdy uvažovali tímto směrem.

0/0
16.3.2016 5:51

P29e88t83r 35Č17e61r30m61á69k 9448205499650

Takto debata nijak nezačala. Debata byla o tom že lidé kteří auto využívají minimálně blokují ta místa před domem pro lidi kteří jej naopak využívají každý den, a pak nemají kde parkovat.

O jakém 10tis poplatku to zase mluvíte? 8-o

Vaše uvažování jak koukám zamrzlo hluboko v dobách minulých a nějak jste nezaregistroval že je 21.století. Zatím tu píšete jen bludy, každý vám opravím a vy vymyslíte další. 8-o

Pořád nechápete že už není komunismus a nefunguje poručíme větru dešti. Takže ať politici (nikoliv praha) chtějí cokoliv, narazí to vždy na realitu toho že lidé budou jezdit stejně. A jelikož radnice je tu od toho aby pro své občany zajištovala servis, tak by se magistrát měl k tomu takto postavit, a nikoliv se roky tvářit že problém se nestane, když se k němu zatím jenom blížíme...

0/0
24.3.2016 21:24

P37a47v45e13l 91O89b49d76r12ž84á88l73e72k 6456834908302

Člověk s příjmem 20 tisíc měsíčně prostě nemůže žít v centru Prahy, mít zde rodinu a auto.

Může žít na okraji města, nebo nějakém městě v StČ kraji a autem dojíždět do Prahy za prací.

+1/0
12.3.2016 15:45

K72a85r61e51l 48D52r90d48a 6843855637479

Může, a plno lidí tak žije, a to i za menší peníze. Představa, že zde smí žít jen bohatí (cizinci) je zcestná. Takové město reálně vymře.

Dojíždění autem vychází na 2-5 tis. na benzínu měsíčně, k tomu údržba a amortizace a parkovné. Středočeši v autech nejsou chudí. Naopak, tento styl života volí spíš sociálně silnější.

Developeři staví napříč Prahou. Byty nabízí za 3-6-12 mil. Kč a to i v místech současných sídlišť. To není nabídka, která směřuje na sociálně slabší. Takže někomu s 20 tis. platem, což je státní průměr (a spíš VŠ), vlastně ani nemůžete nabídnout v Česku místo k životu. Tragické. ;-)

0/0
12.3.2016 18:35

P98e17t58r 16Č45e28r88m38á64k 9428605749450

To není o tom co kdo smí ale na co má. Tak jako ve všem mám levnější a dražší varianty, a centrum Prahy je samozřejmě ta dražší varianta, možná by se dalo označit jako luxusní. A luxus prostě není pro každého.

Nabídka developerů skutečně na sociálně slabší nesměřuje, směřuje na střední třídu, to jsou ti co zdravou ekonomiku táhnou. Průměr ČR je 27 a Prahy 34, a v případě Prahy to jsou poměrně reálná čísla, i běžní administrativní pracovníci v těch officehausech mají 30, a dva takovíto lidé už jsou schopni v Praze fungovat. A i lidé co mají o něco nadprůměrný plat (tím nemyslím ředitele velkých společností co mají 250tis a podobně, ale nižší management větších firem nebo zaměstnance na obdobých pozicích) kolem 50-70 tis jsou normální lidé co mají běžné bydlení (nikoliv vily a byty za 12milionů), jejich děti chodí no běžných škol, a mají tedy sociální přínos stejný jako ti co mají ten nízký příjem.

0/0
13.3.2016 13:38

K26a13r94e61l 44D25r46d70a 6493705337869

Centrum má umožnit život běžné populace. Ne jen bohatým. A jsou zde adresy luxusní i standardní. Ano, kariéristé ve dvou Prahu v centru zvládnou. Jak založí rodinu, vrací se na levnou Moravu. To ale není účel fungování Prahy. Přestupní stanice. Jak založíte rodinu, jede několik lidí z jednoho příjmu. V Česku cca 20 tis. čistého. A auto je dnes standard. A i tak by se mělo dát žít v centru Prahy. (Či širším centru.)

0/0
14.3.2016 11:26

P24e87t93r 54Č64e16r14m85á38k 9128765409660

Co je běžná populace? Kdo je bohatý? To jsou tak zavádějící pojmy... Člověk co je trochu úspěšný a má dobré místo s trochu naprůměrným platem už je bohatý a tím pádem nenormální a nevede normální život...? Ale ale...

Stejně jako není principem fungování centra aby z něj byl turistický skanzen (jako se tomu nyní stává), tak není smyslem aby na luxusních adresách měl bydlet někdo kdo na tento sociální status nedosahuje. To se vracíme do těžkého socialismu a 90.tých let kdy měli lidé luxusní obří byty v centru pronajaté na regulované nájemné které absolutně neodpovídalo.

V Praze je průměr skoro 35tis, pokud jde o rodinu tak sice jeden plat ale minimálně k tomu mateřská, takže prostě o 20tis jako standartu pražských rodin se nebavíme ani omylem.

0/0
14.3.2016 22:03

K37a27r93e61l 65D39r35d86a 6153315497949

Nesouhlasím. Byty v centru nejsou jen luxusní a obrovské. Jak když jste Prahu nikdy neviděl. O nenormálním životě nikde nic netvrdím, vymýšlíte si. Pražský průměr je nadhodnocen vysokými platy. Běžný pracovník jede ve shodných platech jako celá republiky.

Tak snad, regulované nájemné bychom uvažovat nemuseli. Pokud si ale koupíte byt kolem Václaváku, budete platit služby cca 4-5 tis. Kč. Jako po celé Praze. V tom není rozdíl.

0/0
16.3.2016 6:03

P85e50t69r 26Č76e59r46m34á28k 9318395939830

Nikdo nemluvil o velkých a luxusních bytech. Ale o adekvátních bytech, samozřejmě bydlení adekvátní jm v centru zrovna není, tam panelák prostě není.

Průměr je průměr, zjistěte si medián. Běžný pracovník má právě v Praze mnohem blíže průměru než zbytek republiky, a v absolutních číslech je to naprosto nesrovnatelné, protože životní náklady jsou tu daleko vyšší.

Vám pořád všechno kulhá na jednu nohu - bavíme se o nákladech na bydlení, nikoliv pouze o jeho části - tedy poplatcích za vodu, elektriku, plyn nebo teplo. Ale především o cenně nemovitosti, který je promítnuta buď do nájmu nebo splátky hypotéky.

0/0
24.3.2016 21:28

M10i36c55h88a17l 24G35r64e93g17o97r 8526184820402

Řešením je začít poctivě pracovat. Dokud nebudou úředníci našeho bananistánu fušovat co se dá tak bude stát za houby.

Především je třeba snížit cenu za MHD, elektrifikovat příměstské tratě. Jinak i nadále lidé budou jezdit autem.

0/−2
11.3.2016 21:20

M97i98c19h66a54l 58G77r64e43g68o61r 8526404150472

Zkuste se projít po městě a spočítejte si fušerskou práci našich úředníků.

Tamhle jsou zbytečné značky, vedle by stačil kousek odbočovacího pruhu, tady je zbytečně moc chodníků (musí se celoročně uklízet - díra do rozpočtu) o kousek dále postavili semafor za 6 mega, přitom kruháč by to vyřešil daleko lépe a na téhle křižovatce zemřelo spousta lidí. Zbytečně - křižovatka je nepřehledná, ale přitom dostatečně velká, aby se na ní dal postavit rychle levný kruháč.

0/−2
11.3.2016 21:24

K15a86r10e77l 65D13r78d97a 6973175237409

Snížení ceny MHD - souhlas. Ale je dost levná. Ona by spíš prospěla PR kampaň - "normální je jezdit MHD a užívat P+R".

Železnice nepokrývá všechny směry z Prahy a Praha je malá. Význam železnice v MHD nebude u nás patrně nikdy příliš významný. Autobusy a auta jsou praktičtější.

Chodníky - blbost. Pokud chcete propagovat MHD a chodce, jsou široké a klidné chodníky nezbytné. A kruháče zrovna bezpečnost chodců nezvyšují. Opět opatření, co jde proti chodcům.

0/0
12.3.2016 6:17

P71e73t67r 75Č15e35r29m22á72k 9488345319700

Snížení ceny MHD je třeba v Praze nesmysl - v přepočtu ani ne 10Kč na den (za jednu z nejlepších mhd v eu!) už je tak nízká že jakékoliv další snížení má vliv pouze na ekonomiku systému resp. prouhloubení jeho ztrátovosti, ale nikoho nového už přivést nemůže.

Normální je jezdit tím co mi vyhovuje, a ve většíně západních státu eu to znamená autem. To že u nás stále skoro polovina lidí jezdí MHD je velký bonus, který se dá využít (je čas připravit infrastrukturu na to až to tak nebude) ale nikoliv udržet.

Pak P+R řeší akorát mimopražské, nikoliv obyvatelé Prahy.

0/0
12.3.2016 12:02

K29a54r70e94l 58D55r11d20a 6523405277379

Plno řidičů v mém okolí zakoupilo roční kupón na MHD. Volebních 1000 Kč podle mě zafungovalo skvěle. Dobrá propagace MHD, kterou velmi potřebujeme. A skutečně pak řidiči uvažují víc o P+R. Opět shazujete nejspíš funkční a dobré opatření. Navíc líbivé a sociálně příznivé.

Vedle jsem dal statistiku, že je v Evropě průměrně asi 500 aut na 1000 lidí. Průměru jsme dosáhli a překročili. Časem se patrně srovnáme s Evropou. Jezdí u nás cca 50% aut zralých do šrotu. Od roku 2012 u nás počty aut mírně klesají.

Nejspíš tedy u nás nenastane žádný další významný intenzivní nárůst počtu aut a ani nedojde k významnému přesunu lidí užívajících MHD na IAD. Nejspíš jsme již dosáhli cílového stavu. Změny budou spíš pozvolné a oproti dnešku malé. U Prahy se uvádí, že oproti obdobným městům ve vyspělejších zemích zde jezdí o cca 1/3 víc aut. V Praze lze tedy naopak čekat výraznější přesun cestování od IAD k MHD.

V prognózách se podle mě pletete Vy a vlastně i zdejší odborník z ČVUT.

Praha si od sametu prošla expanzí do okolí Prahy. Fakticky se P+R týkají i 20% dojíždějících Pražanů-Středočechů. (Statistika: dojíždí 170 tis. lidí, vyjíždí 30 tis. lidí, je to cca 1/5 pracovních míst v Praze.)

0/0
12.3.2016 19:27

P29e11t21r 59Č41e28r85m31á71k 9948935769350

Volebních 1000 nezafungovalo vůbec, akorát prohloubilo ztrátu systému MHD. Představa že 1000 korun motivuje někoho kdo utratí za rok za přepravu autem desetitisíce korun je nesmyslná.

Propagaci MHD nepotřebujeme, k čemu? Máme jednu z nejlepších v eu (jsme v tom 5) a jezdí s ní vysoce nadstandartní počet lidí, tak jaký potenciální přínos by ještě ta propagace mohla asi přinést? Opět vaše nepochopení reality. Pokud budu zlato ještě více pozlacovat, víc se blýskat nebude, jenom to bude víc stát.

Statistiku jste dal a hned jsem vám napsal že to je zase akorát nepochopení statistických dat, mluví se tam o registracích vozidel, nikoliv o jejich používání, a ta data jsou navíc dávno neplatná, protože jenom loni se během jednoho dne z registru smazalo více jak 500 tis vozidel... Do průměru používání vozidel nám chybí 20-30%. Každý rok už více než 10 let se počet lidí využívající auta místo mhd zvyšuje, což koneckonců vidí každý kdo jezdí po silnici.

Takže reálně nás čeká přesun až těch 30% procent obyvatel z MHD do aut (krajní případ, v Praze reálně v dohledné době se počítá s těmi 20%), takže řešení jsou nezbytná, čím dříve se začnou připravovat a realizovat, tím menší kolaps nastane.

To nejsou prognózy a jenom pokračování dlouholetých trendu, a vnímá to tak celá odborná veřejnost. Samozřejmě P+R jsou správně, ale žádné výrazné řešení, vnitropražskou přepravu neřeší.

0/0
13.3.2016 13:51

K78a28r92e24l 60D52r43d42a 6663775527459

Doložte to. Ještě nebylo možné akci s ročním kupónem vyhodnotit, ale Vy rovnou tvrdíte, že selhala.

Snad město dotuje MHD, aby jí lidé užívali raději než IAD. A reklama funguje a v MHD také jede. Takže ano, kampaň na podporu MHD je řešením a dokonce běží. Navíc bude o to víc potřebná, pokud tvrdíte, že lidé MHD přestávají používat... Jste tedy úplně mimo.

V ČR se statistika pohybuje kolem 1 vozidla na 2 osoby. Pár let se uvádí, že jsme téměř na průměru EU. Tedy "20-30% nárůst aut" je očividný nesmysl. Uberte nuly. Navíc u nás zaostává obměna přestárlých aut.

30% cestujících z MHD zcela jistě neprchne. Ta asociální opatření proti řidičům jsou ostatně v procesu přijetí: parkovací zóny, emisní zóny, mýto pro vjezd do centra... Intenzita IAD bude do budoucna klesat.

P+R mají řešit 1/5 denně dojíždějících pracovníků do Prahy, cca 100-150 tis. aut, co se motají centrem, probůh.

Buď se neumíte vyjádřit, nebo hlásáte naprosté bludy.

0/0
14.3.2016 11:52

P27e81t45r 42Č60e31r37m57á76k 9168275119220

Ale jaktože ne,

Pak velký omyl - město provozuje a dotuje MHD primárně proto aby byla zajištěna základní dopravní obslužnost pro skupiny obyvatel jako jsou děti, senioři, nemocní a další lidé kteří by jinak neměli možnost se sami přepravovat. Kampaň na podporu MHD neřeší nic a jsou to jen vyhozené peníze, protože vzhledem ke své nasycenosti už žádné další obyvatele nemůže získat. Takže jak říkám, maximem toho efektu je že ten pokles zpomalím, což je logika naprosto mimo za stavu kdy se mi nedostává financí na dopravní infrastrukturu.

Očividně buďto neumíte číst nebo nechcete rozumět. Takže znova - jednak vámi prezentovaná statistika je dávno passé, protože je to pouze údaj z registru který navíc po loňském vyřazení statisíců vozidel dávno neplatí. A pak asi vůbec nechápete o čem tu mluvíme - nikoliv o počtech aut v registru, ale o procentu lidí které ta auta dnes a denně používají (malý příklad - já mám více aut, ale logicky jezdím v jeden okamžik jenom jedním, přesto v registru figurují všechny, takže pokud vezmu příklad že mám 5 aut a jinde je 5 lidí co auto nemají, tak v průměru máme každý 1 a je to saturovaný stav, protože 1 člověk používá v jednu chvíli 1 auto. Ovšem v okamžiku kdy si každý z těch 5 lidí pořídí auto, tak se sice počet registrovaných vozidel pouze zdvojnásobil, ale počet uživatelů na silnicích stoupl 5x násobě. už chápete ten rozdíl?). A to je ta suma kde ztrácíme na evropu 20-30%.

30% je krajní případ který asi skutečně nenastane, ale o 20% není třeba moc pochybovat. Navíc současný stav vykolejí i daleko menší navýšení. Restrikce? A o čem se tu bavíme už několik dní - snížil se nějak počet vozidel po zavedení nějaké zóny? nikoliv. Emisní zóny ani mýto není na pořadu dnes, nelze zavést dokud není okruh - legislativní podmínka, v Praze tedy otázka 15-20 let minimálně. Takže žádná pokles aut v tuto chvíli nepřipadá v úvah, a jestli se to za 20 let změní tak to je možné ale to není řešení proto těch 20 let nic nedělat.

0/0
14.3.2016 22:26

P16e16t45r 49Č49e34r59m93á68k 9788365179950

A p+r? 1/5 a 150 tisíc? Jako že po centru prahu jezdí 800tisíc lidí ze středních čech? Kam na ty údaje proboha chodíte? 8-o

0/0
14.3.2016 22:28

K90a86r83e94l 61D33r67d24a 6233455497889

Kde jste vzal těch 800 tis.? Kam na to chodíte?

V Praze pracuje 170 tis. Středočechů. Jen to odpovídá cca 130 tis. osobních aut, pokud by IAD ze SČ převažovala. Z toho lze jen odhadovat poměr Pražanů a Středočechů.

Do širšího centra zajíždí denně 500 tis. aut. Do celé Prahy 1 mil.

0/0
16.3.2016 6:25

K20a72r65e28l 57D72r11d91a 6113535467979

Praha od 1.4.2016 zdražila parkování na dvojnásobek. Víte to? Rezident za první auto zaplatí 1200 Kč ročně. Pak se zvedají parkovací hodiny na 80, 60 a 40 Kč za hodinu.

Usnesení a ceníky:

http://zastupitelstvo.praha.eu/ina2014/tedusndetail.aspx?id=271979

Web o parkování na zónách v Praze:

http://www.parkujvklidu.cz/parkuj-v-klidu/

0/−1
11.3.2016 15:38

P92e27t52r 91Č50e58r12m18á35k 9648395499730

Není to sice dvojnásobek, ale zdražení to je. Na druhou stranu je to pořád zadarmo, 100 korun měsíčně...

0/−1
11.3.2016 17:58

K81a53r92e42l 97D91r69d95a 6593385607939

Šikana za 100 Kč měsíčně je stále šikanou, co by ve společnosti existovat neměla. Váš odborník přitom vypráví, že je třeba šikanovat mnohem víc, aby se vyplatilo stavět garáže...

0/−1
12.3.2016 5:11

P75e21t16r 35Č24e94r46m50á85k 9118445809740

Šikana to je pro ty Pražany kteří nemají legislativně možnost do tohoto systému vstoupit, jinak je to směšná suma za využívání veřejného prostoru. A ano, v budoucnu až bude vetší počet aut tak i cena veřejného prostoru poroste, nejenom proto aby si každý rezident zajistil vlastní parkování, ale především proto aby fungoval ten veřejený prostor.

0/0
12.3.2016 12:06

K72a64r43e40l 63D55r43d25a 6533745287189

Opět, jak Vy tak "odborník ČVUT" vyhrožujete intenzivnějším využíváním veřejného prostoru, který je třeba šikanou uvolnit. Poroste počet aut, množství odpadků... Podle mě, to je základní hloupost celého tohoto uvažování.

Populace klesá, počty aut se snižují, jak si nějaká obytná lokalita po obydlení sedne (třeba u nové výstavby), nelze čekat žádné razantní změny...

Co je cílem této šikany? Zcela prázdné ulice a náměstí? Žádná parkující auta? A k čemu ten uvolněný prostor bude sloužit? Nějaký park a restauraci s předzahrádkou nemůžete dát před každý dům. Byly by zbytečné. Proč je třeba veřejný prostor tak razantně uvolňovat? (Když navíc, podle mě, vychází tyto teorie z chybných předpokladů.)

0/0
12.3.2016 20:26

P59e12t60r 75Č11e42r87m90á97k 9738475959820

Správně jste uvedl - podle Vás. Podle všech ostatních co se tím zabývají a i podle laiků co vidí stav na silnicích to je tak jak je psáno v článku a s čím operují všichni odborníci. Takže pokud nepřijímáte tento fakt, pak chápu že máte problém s hledáním řešení.

Počty aut se zvyšují, a co je razantní je otázka interpretace - každopádně setrvale ten počet roste.

Naopak, cílem je aby veřejný prostor sloužil dopravní obslužnosti obyvatel, aby když si někdo chce jet na náměstí dát kafe nebo nakoupit mohl snadno krátkodobě zaparkovat a za hodinu odjet, a nikoliv aby půl hodiny hledal místo a nebo šel tu samou dobu pěšky. To právě vede k dnešnímu stavu umrtvování měst, kdy si lidé radši zajdou nakoupit i na kafe do obchodního centra, než aby si dělali půldenní výlet do centra města.

Pak opět slovo razantně - v centrech měst razantně, tam už dnes je situace kritická a po nárustu by nastal kolaps. Na periferiích podle individuální situace, samozřejmě není cílem aby zely ulice prázdnotou celý den.

0/0
13.3.2016 13:59

K20a68r91e98l 87D79r18d22a 6673355377369

Když se kdekoliv motají zájmy developerů, urbanisté jim pomohou vylhat správné argumenty. Pak přijde třeba Automat a jiní urbanisté mají zcela opačné argumenty. Jste mimo se "všemi odborníky". Stále jen Váš pomýlený názor doložený demagogickými argumenty.

Opatření, která dnes jsou, umožňují hodinové stání na náměstí za poplatek. Půldenní návštěva centra je pak o poplatku, který je nepřijatelný. Takže chcete víc draze placených míst co nejblíž službám.

Jiné požadavky na parkování má místní obyvatel, kterému dlouhodobé parkování blokují návštěvníci, kteří nechtějí platit přemrštěné poplatky jinde. Proto zde radnice nasadí modré zóny.

Podle mě hájíte i shazujete stávající systém. Prostě jen mlátíte prázdnou slámu. ;-)

0/0
14.3.2016 12:08

P64e95t82r 27Č77e32r45m86á27k 9648915849740

Developeři jsou běžná součást našeho světa, už máte trochu od toho hpp11 vymytý mozek když je automaticky berete jako něco negativního. Naopak, pro rozvoj města a urbanistický pohled mají významnou funkci, byť samozřejmě ne vždy a všude. Automat je občanské sdružení magorů, které je dobře placené za svou činnost (takovouto aktivitu opravdu nefinancují z příspěvků svých členů) která je vždy cílená a ve skutečnosti naopak podporuje ekonomický zájem developerů. A především jejich názor je na úrovni toho vašeho - zcela laický, subjektivní a nedoborný, jedním slovem mimo místo.

Nevím jak vy, ale já žiju v prostředí kde se lidé vzdělávají a vzdělání uznávají. Pokud vy ne, a myslíte si že když máte rád pivo tak to je dobrá kvalifikace pro to dělat sládka, tak prosím Rv

Pak si pletete podstatu veřejného prostoru - ten slouží k veřejným účelům a zájmům, a nikoliv jako privilegovaný prostor rezidenta. To byste mohl to náměstí rovnou oplotit a zavřít. Naopak, rezident si jako rezident má zajistit svoje místo, a veřejný prostor uvolnit pro dopravní obsluhu a neblokovat do svým autem. Zajimavé že jednou pro modré zóny bojujete, ale když jste je měl mít vy pod oknem tak to byl problém. ;-)

Já současný systém nijak nehájím, naopak od začátku říkám že je nefunkční a dlouhodobě neudržitelný. A vy se do toho akorát pořád zamotáváte.

0/0
14.3.2016 22:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.