Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušte inkluzi, žádají soud rodiče postižených. Dětem prý jen uškodí

Ústavní soud dostal návrh na zrušení plánované inkluze zakotvené v novele školského zákona. Návrh na zrušení inkluze podal advokát Richard Novák zastupující rodiče devíti žáků a pedagoga brněnského ústavu sociální péče na Kociánce, jenž se postiženým věnuje. Inkluzi zavádí novela školského zákona, kterou poslanci schválili ve středu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E13v32a 91K30a71p33l85a47n80o16v34a 4693391245558

Již dávno nemáme v rodině žádného školáka, ani studenta. Každý z těch "pomazaných" hlav určitě nikdy neučil. Pošlete je do škol, ne jako inspekci, ale jako učitele. Dejte je do tříd s inkluzí, aby věděli zač je toho loket. Hendikepované děti budou brzdit ostatní, ostatním se bude snižovat laťka a stejně špatně na tom budou děti z hendikepem. Mohou se stát obětí šikany atd. Když má ministerstvo na platy asistentů, tak ať místo toho dá peníze kantorům, aby se do škol vrátili učitelé - muži. Každý ředitel by měl školu řídit a ne jen sedět v ředitelně a být hlavně administrativní silou a tvořitelem statistik. Jak vrátit učitelům respekt ? Začněte u rodičů, tam je zakopaný pes. Já si jako dítě doma postěžovat na kantora, dostala bych leda pohlavek.

Ještě k maturitám - to je také povyku proti maturitám z matematiky, povyk proti jednotným přijímacím zkouškám na střední školy! Nás se za mých časů nikdo na nic neptal. Byly povinné předměty u maturity - čeština, ruština, matematika + jeden výběrový předmět. Nějak to naši generaci psychicky nenarušilo. Chceš dál studovat, tak nauč se učit !

+3/0
11.3.2016 13:01

L42i22a85n18a 55V61o48l48k30o18v59á 9106866214436

Jen okrajově se tu zmiňuje dopad inkluze na nadané žáky. Když chodí mezi jiné nadané, naučí se brzy studovat a žije z toho dále. Mezi slabými je „králem“ a nemusí dělat nic, ale pak už to na gymnáziu nedožene, je sesazen z trůnu mezi slabší ve třídě, nezískal schopnost učit se v době, kdy je silná mechanická paměť. Obě zkušenosti mám bohužel z vlastní rodiny i ze své čtyřicetileté praxe.

Neměl by už konečně vést ministerstvo zkušený kantor a metodik?

+2/0
11.3.2016 12:09

Z14d81e72n56ě59k 70B10e51r43á43n66e29k 2888185836972

Vlády po roce 1989 nejprve vydrancovaly banky, pak rychle prodaly za babku zdravé podniky. Posléze začaly ničit zdravotnictví a školství. Zřejmě se jim povede obé zničit. Premiérem je človíček, který nezná reálný život a nikdy se nemusel starat o živobytí, protože vždy dostával peníze za politiku, bez návaznosti na schopnosti. Ministři za ČSSD jsou ještě pracovně slabší než jejich předseda, takže tento spolek toho pro Česko moc kladného dohromady nedokáže vytvořit. Nedopusťme tedy, aby naše děti chodily do škol, které je nic nenaučí!

+4/0
10.3.2016 20:50

D59a17n91a 50B42o28č11k78o32v93á 7759391806337

5. komentář:

"

Mám dvanáctiletého synka s LPM , atypickým autismem, hyperaktivitou.První tři roky ve škole byl intergován na klasické základní škole s asistentkou a pochopením učitele a celého vedení školy.Tuto variantu navrhlo SPC a já s ní souhlasila.

Postupně se však začalo projevovat ve spolužácích to, že je jiný. Provokovali jej, dělali naschvály a měli radost z toho, že se vzteká. Syn nechtěl do školy chodit a netěšil se tam.Bylo mu nepříjemné, že je jiný.

Po přestupu do praktické školy se jeho chování během pár dní upravilo, do školy se těšil a byl zklidněný.

NIKDY bych už nedopustila,jej zařadit do základní školy. Nejen to, že opravdu speciální děti potřebují speciální péči, výuku a přístup a to bohužel není možné na základních školách poskytnout. Ale i to , že tím brzdí ostatní děti a učitel, byť s deseti asistenty nemůže v klidu své učivo a osnovy pro děti základních škol zvládnout.

Věřte tomu, že by nastala šikana a speciální děti by se velice trápily....máme to bohužel za sebou a nikomu bych to nepřála.

Petra"

+6/0
10.3.2016 19:28

D12a76n87a 80B29o23č36k34o41v81á 7859611246187

4. komentář:

"Nápad ministerstva školství se dá nazvat pouze jako šílený! Vím dobře o čem mluvím! Má dcera chodila do třídy s podobně postiženým dítětem s asistentem. Vše se zdálo v pořádku, protože nosila samé jedničky! Tragédii skutečnosti jsme z hrůzou zjistili, až když se jako její sestra, také jedničkářka chtěla přihlásit na 8 leté gymnázium. Podle stejných testů, co dostávala její sestra jsme zjistili, že neumí skoro nic a za půl roku se to nedá dohnat a na gymnázium se tedy podle znalostí zaslouženě nedostala! Ptali jsme se tedy jak u nich probíhá výuka a nestačili jsme se divit, jak jeden trouba může, i přes intenzivní činnost asistentky, znehodnotit výuku pro 30 dětí!!! Dceru jsme přehlásili do jiné školy, kde se v potu tváře ze zasloužených trojek, celý rok díky práci pedagogů, dostávala zpět na své jedničky! Letos se dostala v pohodě na prestižní 4 lété gymnázium! Zvláštní školství u nás bylo na špičkové úrovni a pokud se jistá skupina pohlavně stýká neustále mezi příbuznými, tak Vám každý genetik řekne, že po pár generacích, budou z většiny debilové a s tím žádný soud, ani mezinárodní, nic nenadělá!!!! Pokud k Vašemu dítěti nacpou něco podobného do třídy,tak požádejte o jinou třídu a pokud Vám nebudou chtít vyhovět, dejte dítě na jinou školu jinak Vám z něj vychovají pitomce!!"

+5/0
10.3.2016 19:22

D14a28n15a 80B11o28č50k25o88v60á 7369211406407

3. komentář:

"

Jako učitelka ZŠ s 30-ti letou praxí mám snad nárok vyjádřit svůj NESOUHLAS S INKLUZÍ. Za posledních pár let se nenápadně "stěhují" děti s poruchami učení, LMD, ADHD apod. do běžných škol. Tlak na PPP, SPC a další instituce, které žáky testují a bez jejichž doporučení nelze žáka posadit do praktické školy, je asi velmi silný. Jak jinak si vysvětlit, že takovému dítěti najdou pouze"hraniční" poruchu, která vyžaduje JEN vypracování individuálního plánu, popř. využití vyrovnávacích opatření, vyjímečně (pokud škola má) zařazení žáka do třídy s upraveným vzdělávacím programem tzn. skupinovou integraci? Učitel bez asistenta a 2-3 děti s postižením, nemožné! Nelze se zodpovědně věnovat žákům s postižením a ostatním. Nelze plnit osnovy, které nám předepisuje RVP. Výstupy znalostí žáků budou formální, přizpůsobené náročnosti práce s různými skupinami dětí. Jak k tomu přijde většina zdravých žáků, že se učitel bude MUSET věnovat žákům s postižením? Jinak to nezvládnou, nepochopí úkoly, zadání, individuální přístup je skutečně nezbytný. A co žáci s poruchou chování? Jak zvládnout učit a usměrňovat cholerika, který se prostě rozhodl, že pro dnešek stačilo, přestože je teprve 2.vyučující hodina? Jednoho takového žáčka máme ve škole a věřte, že je to obden očistec. Je nezvládnutelný, když dostane amok, ví o tom celá škola - řve, pere se, ubližuje dětem i dospělým. Ale patří, dle vyšetření, do normální školy!

Poradny mají, dle mého názoru, máslo na hlavě jako první! Befel ze shora mluví jasně. Posílejte děti do normálních tříd, žádná porucha není tak jasná, aby to neprošlo. Pak, za čas, uděláme JAKO průzkum, kolik dětí se dokázalo začlenit do běžné ZŠ i s poruchami a rozjedeme diskuzi o zbytečnosti škol praktických. A je to tady!"

+5/0
10.3.2016 19:19

D37a58n91a 76B56o67č14k85o95v86á 7409951266407

2. komentář

"Pamatuji si jako učitelka, když jsem učila matematiku ve dvou souběžných 9. třídách. Jedna byla výběrová, pro budoucí studenty, A, druhá pro žáky se slabým prospěchem. A bylo to to nejlepší pro obě třídy. V každé se postupovalo jinak, nadaní žáci se nenudili, matematika se pro ně stala dobrodružstvím. Ti pomalejší se v ní neztratili a také se nakonec všechno naučili."

+3/0
10.3.2016 19:10

D93a65n25a 10B45o24č26k18o85v70á 7219751516107

Tady dám pár komentářů lidí, kteří inkluzi zažili na sobě:

1)

"Dobrý den, jsem matka tří dětí. Dvě starší studují úspěšně vysokou školu a nejmladší dcera má mentální retardaci a navštěvuje devátou třídu praktické školy ve Zlíně. Dceru jsem přihlásila do první třídy normální základní školy.V žádném případě jsem ji nechtěla dát na praktickou.Vyhledala jsem si malou školu na vesnici. Vydrželi jsme dva roky. Učitelé se snažili, maximálně se dceři věnovali, ale teď s odstupem času vidím, že to byla velká chyba. Dcera trpěla v kolektivu a přibrzdilo ji to v jejím vývoji a prvním seznámením se školu.Učební tempo bylo pro ni naprosto neadekvátní.

V nynější škole jsem naprosto spokojena, má dcera má kamarády, zažije úspěch, výuka je velmi pestrá, respektuje náročnost, jež jsou tyto děti schopny akceptovat a učí se věcem,které jsou pro normální děti samozřejmostí.

Moc děkuji profesionálům, jež se o naše děti starají, vědí jak na ně a umí je motivovat k jejich maximálnímu výkonu jejich možností. Jejich trpělivost a obětavost nemá mezí. Věnují se dětem i ve svém volném čase, učí je sportovat, poznávat přírodu a život. Prosím neničte ten skvělý systém, který funguje."

+4/0
10.3.2016 19:06

L57i46b64u40š61e 98N23o11v51o57t13n32á 8415571605107

Paní Dano, naprosto s Vámi souhlasím. Děti s lehkou mentální retardací do normální základky nepatří. Co si budeme říkat. Učím více jak 30 let, ale nynější rozhodnutí ministerstva školství naprosto odmítám.

Učím na základní škole. Jedna holčička je po mozkové obrně, trošku kulhá, nicméně je na jedničky. Beru i vítám. Bojovala jsem s rodiči, kteří měli neadekvátní požadavky. Já jsem se nevzdala, obě strany ustoupily, vše je v pohodě.

Ale. Ve druhé třídě mám žáka, který absolvoval 1. třídu dvakrát, je diagnostikován jako lehce mentálně retardovaný, není doporučena asistence jen finanční navýšení. Doposud není schopen se naučit 10 - 15 písmen. Co s tím. To se mám věnovat tomuto žákovi, kterému by bylo dobře ve zvláštní škole, kde by prospíval?

+1/0
10.3.2016 23:11

F94r14a41n20t29i71š29e42k 54N24a39v90r43á74t67i69l 8959921196534

Je zajímavé, že inkluzi nejvíce prosazují lidé, kteří své děti posílají do exkluzívních soukromých škol. Stejně tak rozptýlené sociální byty vehementně prosazují politici, kteří jako Diensbier bydlí v uzavřených kondominiím, za plotem, závorou a vlaství ochrankou.

+5/0
10.3.2016 18:07

J85i81t58k60a 10S41z66o12k97a93l66o23v85á 2541234591742

Ja bych viděla problém třeba v tom, že pokus Ped.Centrum řekne, že dítě "je možné inkudovat" a rodič se rozhodne pro speciálku, nikoli pro inkluzi, tak po něm v této chvíli bude moci jít OSPOD pokud jsem to dobře pochopila...

0/0
10.3.2016 17:57

S56t95a26n 36N44o67v42á66k 5687855215654

Tak kdo vlastně podporuje inkluzi? Protestují zdraví, protestují postižení...

Už zbývá tedy jen Valachová s ministerstvem.

+18/0
10.3.2016 14:34

V69l57a72d86a63n 17Č84e59r55n37í70č20e29k 8102876223410

Devět rodičů. V Hlavním směru je dle ministerstva 60000 postižených dětí. Co těch 59991 rodičů postižených dětí které inkluzi praktikují?

0/−2
10.3.2016 17:42

D95a75n60i81e25l 82K42r44o96n89e65r 7324264416977

Jojo, co pseudohumanista jednou schvati, to uz peklo nevyda...

+3/0
10.3.2016 14:32

J98o43s22e82f 10T52r38n80k35a 9949672707459

Pochopil jsem dobře, že speciální třídy zůstanou dál, jen bude možnost se rozhodnout?...tak v čem je problém?

+2/0
10.3.2016 13:55

D70a98n73a 56B23o66č79k72o79v69á 7929951906717

Už teď jsou rodiče, kteří byli přinuceni děti inkludovat, ač se tomu vyloženě bránili, protože už to jednou zažili a dítě se jim ve škole zhoršilo. Takže rodiče o tom až tak rozhodovat nebudou, nevěřím tomu, navíc, zůstanou jen třídy pro těžce retardované děti, takže z jejich pohledu výběr k pláči, když mají dítě v pásmu lehčího postižení. Děti, které nemohou vyniknout a nechápou učivo, pak lehce rezignují na výuku a přestanou do školy chodit vůbec. Na praktické škole měly možnost se připravit kvalitně na absolvování učebního oboru, tady z nich vyrostou analfabeti.

Z pohledu ekonomiky je to dražší. Armáda neškolených asistentů nemůže nahradit odborníky - speciální pedagogiky a etopedy,tedy výsledek je nepoměrně horší. Navíc hrozí masivní odliv kantorů ze školství do soukromých škol nebo jiných oborů.

Zdravé děti to ruší a iluze, že se mentálně retardované dítě začlení do kolektivu zdravých vrstevníků, když bude mít stále za zadkem matku nebo asistenta, je bláhová. Už teď se ukazuje, že některé děti s takto inkludovanými žáky ve třídě ani po třech letech netuší, jak se tito žáci jmenují, natož aby se s nimi kamarádily.

Z pohledu zdravých dětí, to zbrzdí a znekvalitní výuku, kdy tam bude asistent polohlasem něco špitat. Učitel na žáka buď rezignuje, nebo mu přizpůsobí výuku a nebude stíhat výklad dle osnov, jak se ukázalo v praxi na takové škole, kde rodiče musí platit doučovatele, aby byla látka v osnovách vůbec probrána.

+9/0
10.3.2016 15:46

J80a73r50d62a 64C71h48o93v86a11n87e78c 6281235753189

Nebude možnost se rozhodnout.

Speciální školy budou "vyhladověny" a zrušeny. Žádná obec a žádný kraj nebudou dotovat školu s minimem žáků. A pak už žádná možnost volby nebude.

+5/0
10.3.2016 16:18

J53u43l56i46u76s 35C53h93a32l51o83u84p42k62a 4482139400591

To se to rozdává z našich daní, na asistenty stát dá, ale učitelům ne, takže zase budeme mít naštvané učitele, kteří si budou svou frustraci z neocenění jejich práce vybíjet na dětech. Ne, že by bylo co vyčítat, emoce jsou emoce a i podvědomí pracuje. Ostatně soudím, že učitel bude mít emocí dost, až ve třídě budou třeba jen tří asistenti.

+3/0
10.3.2016 13:55

P41a89v62e24l 92P30e81l15c 2369353625

Ale ti asistenti už v tech skolach davnou jsou, akorat jsou placeni z penez pro ucitele. Kdyz stat da penize na asistenty, tak tim dostanou vic i ucitele. Za cely humbuk muze jen idnes, ktra zverejnila, ze 90% odborne verejnosti jsou proti tomuto zakonu. Coz je ucelova dezinterpetace provedeho pruzkumu. Ostatne je to prave odborna verejnost a nikoli ministr, kdo je autorem tohoto zakona a komu by mel prinest penize.

+1/−1
10.3.2016 15:28

D36a64n90a 93B60o55č26k87o46v37á 7349371736367

Odborná veřejnost není pár zvlčilých učitelek, co nikdy neučily a dělaly kariéru po začleňovacích neziskovkách, v čele s právničkou Valachovou a pár uřvanými novináři z Britských listů, co preferují opět vlastní začleňující neziskovky. To jsou lidé, kteří kopou za inkluzi a hodlají tady zničit speciální školství z naprosto jasných důvodů. Jestli myslíte, že přeháním, projděte si veřejně dostupné životopisy inkluzivních křiklounů a uvidíte sám ty pedagogické zkušenosti.

+4/0
10.3.2016 15:51

P20a76v25e52l 12P26e55l26c 2799193455

Autorem jsou skolske komise a ucitele - tedy odborna verejnost. Ani odbornou verejnosti, ani autorem neni ministr, nebo britske listy. Valachova jen dala podpis na neco, co ji pristalo na stole, ta s tim prece nema nic spolecneho, britske listy at si zvanej co chtej, ty nikoho nezajimaj.

0/0
10.3.2016 17:02

D57a21n52a 92B32o82č15k70o88v95á 7269311586777

Koukám, že o tom nic nevíte. Zkuste se podívat, kdo řval a tlačil inkluzi v r. 2012 na konferenci Rovné podmínky ve vzdělávání, jak na to reagovali učitelé peticí jedné ředitelky školy, která má přes 23 000 a na dokument Plán opatření k výkonu rozsudku D.H.

„Rovné šance“, který připravila Agentura pro sociální začleňování, se kterým se na té konferenci mávalo a možná vás to překvapí.

0/0
10.3.2016 17:10

V70l54a52s83t42i53m53í34r 89V64y56s55k93o59č20i20l 1331487452769

Ta paní se zbláznila.Po 40ti letech vyučování na ZDŚ,ZŚ ,mohu posoudit ten obrovský posun v úrovni vzdělání, který mladou generaci nemine! Nápadem zrušit osvědčené, zavádět novoty , které se neosvědčí, toho je schopen jen člověk,který je naprosto odtržen od reality.Vždy jsem si pro sebe říkal, když mi soudruh/žka/ inspektor/ka/ vytýkala chyby, tak si to pojď zkusit a předveď mi to.Mohu klidně prohlásit, že když si ta paní půjde zaučit to naprosto průměrné třídy s několika handicapovanými dětmi,tak se buď zařadí do skupiny :pracuji na tom ze všech sil, ale nestíhám, nebo bude odejita na vyšší post. Chudák Amos,

+11/0
10.3.2016 13:39

B46o80h39d35a84n 40M14a89r30e48k 5865296357794

Nechce se Vám učit jinak učit? Tak zkuste jinou profesi ;-)

+2/−14
10.3.2016 13:44

M66i77c54h34a66l 60T25o66m98i67n42s28k58ý 9251935457154

nechtít učit špatně je asi rozdíl, než nechtít učit.

+10/0
10.3.2016 13:47

B21o34h38d35a76n 70M47a60r24e27k 5495586607654

Řekl bych, že za 40 let se proměnil obsah i způsob výuky. Inkluze vyžaduje jiný přístup, o tom žádná. Redukovat to na špatně a dobře je nesmysl. Dřív se šprtalo na jedničky a když se svých vrstevníků zeptám na některé vybrané znalosti ze základky, tak dost často krčí rameny (fyzika, přírodopis, zeměpis, chemie, dějepis atd.). Při setkání s mladšími ročníky mi připadá, že to šprtání na známky stále přetrvává :-/.

+1/−5
10.3.2016 13:54

J34a54r71d90a 83C53h80o67v31a55n78e29c 6241675843719

říká se mi to těžko, ale fakt vám přeji postižené dítě, ať si tu inkluzi užijete

+3/−1
10.3.2016 16:20

D70a71n71i33e92l 82T30s68c41h48e29r56n94a23y 2635522809282

kdo neucil nepochopi, kdo neucil postizene nevi o cem to je, kazdy je postizen jinak, tudiz je potreba individualniho pristupu, kdyz nestiha, je z toho frustrovany. Kazdej kdo chce kecat do jakekoli metodiky by si mel vyzkouset na vlastni kuzi o co jde

+5/0
10.3.2016 14:50

B82o66h91d89a48n 72M24a36r80e57k 5675546257674

1000 důvodů proč něco nejde, v tom jsou Češi mistři.

Inkluze je možná, ale chce to pro ni finanční a materiální podmínky a od učitelů jiný přístup, a to je všechno ;-).

Někdo tady uvádí Anglii, ale jsou i jiné státy. Třeba Skandinávie nebo Německo, kde to jde R^

+2/−6
10.3.2016 13:38

J40a10r59o64m86í88r 93Š62r31á78m17e63k 3837486287122

Problém je v tom, že současná realizace je takové stavění kocourkovské radnice: Nejprve se postaví střecha a až pak se řeší, že by bylo mít mít i nějaké to zdivo...

+1/0
10.3.2016 14:08

B97o82h16d59a25n 13M53a87r14e79k 5425536207154

Bohužel to není jediná oblast státní a veřejné správy, kde je to s tou realizací horší, s tím souhlasím :-/. Mně vadí, že se spousta lidí proti inkluzi vyjadřuje negativně z principu.

+1/0
10.3.2016 14:16

D41a60n90a 61B12o79č54k33o52v31á 7629951766967

Vážený pane, šilhání neustále po norském vzoru a pak vyřvávání, jak to tam jde, když tam mají jednoho vymazleného mongolíka ve třídě s perfektním servisem motivovaných rodičů, je něco podstatně jiného, než situace zde. Běžte si učit do Chanova nebo na východní Slovensko, abyste pochopil, o co jde nebo sem tedy přiveďte ty skandinávské experty, ať tam naživo předvedou, co umí. Klíčem ke všemu je motivace rodičů dětí se učit s dětmi a z dětí něco kloudného vychovat. Pakliže chybí, ani skandinávský model vám nic nepředvede.

+2/0
10.3.2016 15:54

J37a27r93d17a 72C95h18o48v52a26n84e34c 6491435603439

vy jste zločinec.

Jako otec postiženého dítěte bych vás okamžitě zfackoval, kdybych vás potkal. Dal bych vám prostě užít si šikany ve velkém.

+3/−1
10.3.2016 16:21

D11u89š82a87n 35M96a57č51e86k 6370502954126

o nadané a chytré děti není zájem, naopak, budoucnost v Evropě je pro průměrné a podprůměrně inteligentní děti

+7/−1
10.3.2016 13:34

J61o36s71e80f 89T90r36n81k15a 9359252967689

Jak jste na to přišel?

0/0
10.3.2016 13:57

D63u81š23a58n 63M68a97č12e86k 6120612754176

zcela jednoduše, budoucnost Evropy se vytváří dle Kalergiho plánu, info na google

+4/0
10.3.2016 14:12

B39o68h20d24a54n 30M20a12r29e81k 5715226717784

Pěkná nazi propagandička ;-D

0/−5
10.3.2016 14:26

P53a19v62e10l 82P98e80l60c 2829333555

Inkluze se tyka i nadanych deti, ktery timto ziskaji pravo na asistenta a predevsim vlastni studijni plan.

+1/0
10.3.2016 15:34

J36i46t48k91a 37S68z92o87k39a60l73o60v95á 2561864541192

Po Lidovkách už i Idnes? Od kdy jsou dyslektici a dysgrafici lehce mentálně postižení?

Ani jedno přece nemá žádnou souvislost s intelektem. I s výše jmenovaným "dis" mám dokončené středoškolské vzdělání a nedokončení vysoké školy mělo jiné důvody.

Popravdě drazí dámy a pánové kteří toto schvalují by se měli na pár let vrátit do praxe před katedru... A pak teprve něco "nového" vymýšlet....

+2/−1
10.3.2016 13:27

M60i12c56h43a86l 35T88o25m32i18n66s54k53ý 9551685387634

dle definice je to mozková porucha. Vrozená nebo získaná.

A chápu, že společnost nechce tyto lidi označovat, za mentálně postižené.

Tak pravda je taková, že jde o mentální postižení. A děti nerozlišují dle politické korektnosti. Prostě koktá - je to mentál - a má velkou šanci, že ho spolužáci vyřadí ze svého kolektivu.

+1/0
10.3.2016 13:38

B70o96h64d74a81n 43M79a84r12e85k 5645796127364

Oni sice nejsou mentálně postižení, ale není to tak dávno, kdy pro dyslektiky a dysgrafiky bylo zapovězeno úplné středoškolské vzdělání. Vyžadují jiný přístup a to je v podstatě inkluze v bleděmodrém.

0/0
10.3.2016 13:43

E31v12ž34e72n 37V23y93v34i89a15l 9152115788766

Minulý týden na ČT24 pořad o inkluzi. Mimo jiné tam ukazovali výsledky z průzkumu. Podle tohoto průzkumu zhruba polovina lidí s inkluzí souhlasila a polovina ne, myslím, že mírně převažovala skupina, která souhlasí. Pak tam byl i průzkum mezi učiteli, kde 56% souhlasilo a zbytek byl proti. Přitom den, nebo dva předtím byl na iDnes článek, kde podle jiného průzkumu bylo z 1080 učitelů 1000 proti inkluzi a jen 80 pro. Pak věřte médiím a průzkumům.Jak by řekl Winston Churchill "Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval".

Asi nebudu jediný, komu se zdá, že ČT poslední dobou předvádí ten nejhorší novinářský hnůj!

+5/0
10.3.2016 13:24

J65a30n 92C29i17g49l86e57r 7908471630474

This is not Sparta....?

0/0
10.3.2016 13:20

P80e60t52r 55H14á23l45a 6524856515276

Jak vám řekne každý sportovní trenér, extra snahou mohou děti získat ročník až dva k dobru. Pro 10 leté dítě je ročník až dva 10-20 bodů IQ (z nedostatku lepšího měřítka používám IQ, neříkám že to je to rozhodující). Při nejlepší vůli tedy nelze zaujmout více než 50% žáků (IQ 90-110) s tím, že látka se vyučuje tempem 110, žáci s tímto intelektem doma nic nedělají a žáci s intelektem 90 se pořád šprtají. Slabších 25% nemá při nejlepší vůli šanci se chytnout a silnějších 25% se nudí.

+3/0
10.3.2016 13:10

D34a66n14i89e43l 83T69s49c91h38e74r82n32a18y 2985582189162

nejen nudi, ale casto zazdi svuj potencial

+1/0
10.3.2016 14:46

P24e62t46r 24K46o74c40o86u18r53e61k 4555744637295

Inkluze povede k totálnímu rozvrácení školského systému a hlavněspolečnosti v ČR, kde tento systém je doposud na velmi vysoké úrovni a umožňujei dětem z finančně slabších rodin vystudovat i vysokou školu. Je tím naopakzachovávána vyvážená společnost, kde každé dítě má šanci v tomto systémudosáhnout na lepší život. To inkluze nenávratně zničí a společnost segreguje.

Co se stane? Ten systém samozřejmě fungovat nebude. Tady ani tak nejde o těch"pár" zdravotně postižených dětí, ale především o snahu začleňovánípředevším těch sociálně a společensky "zanedbaných". A jak bude asiprobíhat výuka, kde cca 90% dětí ve třídě bude už umět číst a mrskat malounásobilku a naopak těch 10% nesloží ani slovo? Doma jim s tím nikdo nepomůžu,pomocný asistent by musel suplovat rodičovské povinnosti i doma, což jenereálné a samotné dítě si vědomo svého hendikepu, bude celou věc různými fórkyapod. bagatelizovat přímo ve třídě...

Výsledek? Bude obrovský tlak na vytváření soukromých škol, kde výuka bude opětprobíhat "standardně". Má to ovšem jeden malý háček. Tam už sedostanou pouze bohaté děti. Ty chudé, ale pozor! i děti z tzv. střední třídytento systém nechá utopit na té sluníčkové státní škole, kde se nikdo nicnenaučí a nakonec prohrají všichni, včetně té tzv. lepší společnosti.

To, co jsem popsal není žádná hypotetická budoucnost. To je stav školství např.v Anglii. Děti rozdělené již na startu své životní dráhy. Kvalitní vzdělánípouze na soukromých základních školách, kde školné stojí i 700 000,-Kč za rok,o vysokých v milionech nemluvě... Na státních základních školách i díkynáboženským a etnickým konfliktům jsou rodiče rádi, když se jim vůbec dětivrátí domů.To samozřejmě přeháním, ale růžové to tam rozhodně nemají.

Inkluze tedy v žádném případě lepší společnost nevytvoří, naopak ji definitivněrozdělí do skupin, kdo na to má a kdo na to nemá.Výsledkem bude pouze většínesnášenlivost ve společnosti, vytváření dalších sociálně slabších čtvrtí, kdenové děti nebudou mít šanci na lepší život.

+18/−1
10.3.2016 13:10

I76v17a 77K89r25i30s53t10o14f78o76v41á 7685243792302

Jj, má kamarádka žije v Anglii a dceru poslala ve věku 6 let do CR k babičce. Zde její dcera vychodila ZŠ. Chodila např. i na ZUŠ, která by v Anglii (finanční nákladnost) byla pro kamarádku sci-fi.

+5/0
10.3.2016 13:15

D90a37n53a 37B43o20č19k14o66v74á 7959191396627

Velmi dobře tento problém popsaly východoslovenské učitelky ve svém otevřeném dopisu ministrovi školství. Už 3. generace rodičů tam není zvyklá ani vstát do práce, natož vzbudit a vypravit svého potomka do školy. Ten přichází, pokud vůbec jde do školy, kolem poledne, aby se naobědval a udělal pár vylomenin pro pobavení a to je celá školní docházka. Děti nemají ani školní pomůcky a když je učitelky nechávaly ve škole, tak na ně přišly řvát jejich matky, které si pomůcky domů vydupaly a opět byly samozřejmě děti bez pomůcek, protože tyto skončily za pár piv někde v hospodě.

+6/0
10.3.2016 13:18

J83a23n 37S57u54c79h80ý 6110384348

Tohle je cílená likvidace české inteligence, nic jiného.

Elity táhnou ekonomiku a vždy budou táhnout, cílem školství by mělo být dát každému tolik znalostí, kolik je schopen zvládnout.

Tahle tolerance a solidarita bude fungovat přesně opačně, když se budou děcka neustále kvůli několika málo postižencům nudit...

+9/−1
10.3.2016 13:07

D46a26n70a 46B69o61č20k76o84v46á 7749531726907

J. Klíma popisoval, jak funguje jedna začleňovací škola v Praze. Jeho manželka je učitelka, tak dobře věděl, o čem mluví. Učitelka tam nestíhá probrat učivo a rodičům ukládá s dětmi probírat novou látku doma, aby stíhala osnovy. Když se rodiče zejména na 2. stupni brání, že některé předměty nezvládají (matika, chemie, fyzika, jazyky), tak jim doporučí, aby se sehnali soukromého doučovatele.

Takže ve výsledku rodiče budou raději volit soukromou školu, kde děti něco naučí a vyhnou se šikaně. Výborný inkluzivní výsledek!

+5/0
10.3.2016 13:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.