Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušte inkluzi, žádají soud rodiče postižených. Dětem prý jen uškodí

Ústavní soud dostal návrh na zrušení plánované inkluze zakotvené v novele školského zákona. Návrh na zrušení inkluze podal advokát Richard Novák zastupující rodiče devíti žáků a pedagoga brněnského ústavu sociální péče na Kociánce, jenž se postiženým věnuje. Inkluzi zavádí novela školského zákona, kterou poslanci schválili ve středu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E56v92a 21K68a68p13l59a49n32o21v79a 4383761535868

Již dávno nemáme v rodině žádného školáka, ani studenta. Každý z těch "pomazaných" hlav určitě nikdy neučil. Pošlete je do škol, ne jako inspekci, ale jako učitele. Dejte je do tříd s inkluzí, aby věděli zač je toho loket. Hendikepované děti budou brzdit ostatní, ostatním se bude snižovat laťka a stejně špatně na tom budou děti z hendikepem. Mohou se stát obětí šikany atd. Když má ministerstvo na platy asistentů, tak ať místo toho dá peníze kantorům, aby se do škol vrátili učitelé - muži. Každý ředitel by měl školu řídit a ne jen sedět v ředitelně a být hlavně administrativní silou a tvořitelem statistik. Jak vrátit učitelům respekt ? Začněte u rodičů, tam je zakopaný pes. Já si jako dítě doma postěžovat na kantora, dostala bych leda pohlavek.

Ještě k maturitám - to je také povyku proti maturitám z matematiky, povyk proti jednotným přijímacím zkouškám na střední školy! Nás se za mých časů nikdo na nic neptal. Byly povinné předměty u maturity - čeština, ruština, matematika + jeden výběrový předmět. Nějak to naši generaci psychicky nenarušilo. Chceš dál studovat, tak nauč se učit !

+3/0
11.3.2016 13:01

L54i56a39n89a 46V30o88l84k52o66v84á 9386646424796

Jen okrajově se tu zmiňuje dopad inkluze na nadané žáky. Když chodí mezi jiné nadané, naučí se brzy studovat a žije z toho dále. Mezi slabými je „králem“ a nemusí dělat nic, ale pak už to na gymnáziu nedožene, je sesazen z trůnu mezi slabší ve třídě, nezískal schopnost učit se v době, kdy je silná mechanická paměť. Obě zkušenosti mám bohužel z vlastní rodiny i ze své čtyřicetileté praxe.

Neměl by už konečně vést ministerstvo zkušený kantor a metodik?

+2/0
11.3.2016 12:09

Z30d44e58n98ě22k 23B15e72r26á29n54e66k 2728265486492

Vlády po roce 1989 nejprve vydrancovaly banky, pak rychle prodaly za babku zdravé podniky. Posléze začaly ničit zdravotnictví a školství. Zřejmě se jim povede obé zničit. Premiérem je človíček, který nezná reálný život a nikdy se nemusel starat o živobytí, protože vždy dostával peníze za politiku, bez návaznosti na schopnosti. Ministři za ČSSD jsou ještě pracovně slabší než jejich předseda, takže tento spolek toho pro Česko moc kladného dohromady nedokáže vytvořit. Nedopusťme tedy, aby naše děti chodily do škol, které je nic nenaučí!

+4/0
10.3.2016 20:50

D84a37n11a 44B38o26č63k14o61v67á 7179671126827

5. komentář:

"

Mám dvanáctiletého synka s LPM , atypickým autismem, hyperaktivitou.První tři roky ve škole byl intergován na klasické základní škole s asistentkou a pochopením učitele a celého vedení školy.Tuto variantu navrhlo SPC a já s ní souhlasila.

Postupně se však začalo projevovat ve spolužácích to, že je jiný. Provokovali jej, dělali naschvály a měli radost z toho, že se vzteká. Syn nechtěl do školy chodit a netěšil se tam.Bylo mu nepříjemné, že je jiný.

Po přestupu do praktické školy se jeho chování během pár dní upravilo, do školy se těšil a byl zklidněný.

NIKDY bych už nedopustila,jej zařadit do základní školy. Nejen to, že opravdu speciální děti potřebují speciální péči, výuku a přístup a to bohužel není možné na základních školách poskytnout. Ale i to , že tím brzdí ostatní děti a učitel, byť s deseti asistenty nemůže v klidu své učivo a osnovy pro děti základních škol zvládnout.

Věřte tomu, že by nastala šikana a speciální děti by se velice trápily....máme to bohužel za sebou a nikomu bych to nepřála.

Petra"

+6/0
10.3.2016 19:28

D74a94n16a 52B89o45č79k76o41v73á 7499821226707

4. komentář:

"Nápad ministerstva školství se dá nazvat pouze jako šílený! Vím dobře o čem mluvím! Má dcera chodila do třídy s podobně postiženým dítětem s asistentem. Vše se zdálo v pořádku, protože nosila samé jedničky! Tragédii skutečnosti jsme z hrůzou zjistili, až když se jako její sestra, také jedničkářka chtěla přihlásit na 8 leté gymnázium. Podle stejných testů, co dostávala její sestra jsme zjistili, že neumí skoro nic a za půl roku se to nedá dohnat a na gymnázium se tedy podle znalostí zaslouženě nedostala! Ptali jsme se tedy jak u nich probíhá výuka a nestačili jsme se divit, jak jeden trouba může, i přes intenzivní činnost asistentky, znehodnotit výuku pro 30 dětí!!! Dceru jsme přehlásili do jiné školy, kde se v potu tváře ze zasloužených trojek, celý rok díky práci pedagogů, dostávala zpět na své jedničky! Letos se dostala v pohodě na prestižní 4 lété gymnázium! Zvláštní školství u nás bylo na špičkové úrovni a pokud se jistá skupina pohlavně stýká neustále mezi příbuznými, tak Vám každý genetik řekne, že po pár generacích, budou z většiny debilové a s tím žádný soud, ani mezinárodní, nic nenadělá!!!! Pokud k Vašemu dítěti nacpou něco podobného do třídy,tak požádejte o jinou třídu a pokud Vám nebudou chtít vyhovět, dejte dítě na jinou školu jinak Vám z něj vychovají pitomce!!"

+5/0
10.3.2016 19:22

D90a63n26a 67B14o27č98k11o62v97á 7519131796537

3. komentář:

"

Jako učitelka ZŠ s 30-ti letou praxí mám snad nárok vyjádřit svůj NESOUHLAS S INKLUZÍ. Za posledních pár let se nenápadně "stěhují" děti s poruchami učení, LMD, ADHD apod. do běžných škol. Tlak na PPP, SPC a další instituce, které žáky testují a bez jejichž doporučení nelze žáka posadit do praktické školy, je asi velmi silný. Jak jinak si vysvětlit, že takovému dítěti najdou pouze"hraniční" poruchu, která vyžaduje JEN vypracování individuálního plánu, popř. využití vyrovnávacích opatření, vyjímečně (pokud škola má) zařazení žáka do třídy s upraveným vzdělávacím programem tzn. skupinovou integraci? Učitel bez asistenta a 2-3 děti s postižením, nemožné! Nelze se zodpovědně věnovat žákům s postižením a ostatním. Nelze plnit osnovy, které nám předepisuje RVP. Výstupy znalostí žáků budou formální, přizpůsobené náročnosti práce s různými skupinami dětí. Jak k tomu přijde většina zdravých žáků, že se učitel bude MUSET věnovat žákům s postižením? Jinak to nezvládnou, nepochopí úkoly, zadání, individuální přístup je skutečně nezbytný. A co žáci s poruchou chování? Jak zvládnout učit a usměrňovat cholerika, který se prostě rozhodl, že pro dnešek stačilo, přestože je teprve 2.vyučující hodina? Jednoho takového žáčka máme ve škole a věřte, že je to obden očistec. Je nezvládnutelný, když dostane amok, ví o tom celá škola - řve, pere se, ubližuje dětem i dospělým. Ale patří, dle vyšetření, do normální školy!

Poradny mají, dle mého názoru, máslo na hlavě jako první! Befel ze shora mluví jasně. Posílejte děti do normálních tříd, žádná porucha není tak jasná, aby to neprošlo. Pak, za čas, uděláme JAKO průzkum, kolik dětí se dokázalo začlenit do běžné ZŠ i s poruchami a rozjedeme diskuzi o zbytečnosti škol praktických. A je to tady!"

+5/0
10.3.2016 19:19

D47a54n15a 47B70o42č53k58o60v29á 7359131686177

2. komentář

"Pamatuji si jako učitelka, když jsem učila matematiku ve dvou souběžných 9. třídách. Jedna byla výběrová, pro budoucí studenty, A, druhá pro žáky se slabým prospěchem. A bylo to to nejlepší pro obě třídy. V každé se postupovalo jinak, nadaní žáci se nenudili, matematika se pro ně stala dobrodružstvím. Ti pomalejší se v ní neztratili a také se nakonec všechno naučili."

+3/0
10.3.2016 19:10

D95a36n94a 54B14o92č22k97o50v48á 7629841836737

Tady dám pár komentářů lidí, kteří inkluzi zažili na sobě:

1)

"Dobrý den, jsem matka tří dětí. Dvě starší studují úspěšně vysokou školu a nejmladší dcera má mentální retardaci a navštěvuje devátou třídu praktické školy ve Zlíně. Dceru jsem přihlásila do první třídy normální základní školy.V žádném případě jsem ji nechtěla dát na praktickou.Vyhledala jsem si malou školu na vesnici. Vydrželi jsme dva roky. Učitelé se snažili, maximálně se dceři věnovali, ale teď s odstupem času vidím, že to byla velká chyba. Dcera trpěla v kolektivu a přibrzdilo ji to v jejím vývoji a prvním seznámením se školu.Učební tempo bylo pro ni naprosto neadekvátní.

V nynější škole jsem naprosto spokojena, má dcera má kamarády, zažije úspěch, výuka je velmi pestrá, respektuje náročnost, jež jsou tyto děti schopny akceptovat a učí se věcem,které jsou pro normální děti samozřejmostí.

Moc děkuji profesionálům, jež se o naše děti starají, vědí jak na ně a umí je motivovat k jejich maximálnímu výkonu jejich možností. Jejich trpělivost a obětavost nemá mezí. Věnují se dětem i ve svém volném čase, učí je sportovat, poznávat přírodu a život. Prosím neničte ten skvělý systém, který funguje."

+4/0
10.3.2016 19:06

L42i17b11u86š64e 35N39o85v67o11t22n78á 8265411135957

Paní Dano, naprosto s Vámi souhlasím. Děti s lehkou mentální retardací do normální základky nepatří. Co si budeme říkat. Učím více jak 30 let, ale nynější rozhodnutí ministerstva školství naprosto odmítám.

Učím na základní škole. Jedna holčička je po mozkové obrně, trošku kulhá, nicméně je na jedničky. Beru i vítám. Bojovala jsem s rodiči, kteří měli neadekvátní požadavky. Já jsem se nevzdala, obě strany ustoupily, vše je v pohodě.

Ale. Ve druhé třídě mám žáka, který absolvoval 1. třídu dvakrát, je diagnostikován jako lehce mentálně retardovaný, není doporučena asistence jen finanční navýšení. Doposud není schopen se naučit 10 - 15 písmen. Co s tím. To se mám věnovat tomuto žákovi, kterému by bylo dobře ve zvláštní škole, kde by prospíval?

+1/0
10.3.2016 23:11

F42r11a57n91t14i36š13e95k 97N86a41v49r13á65t83i84l 8589791266524

Je zajímavé, že inkluzi nejvíce prosazují lidé, kteří své děti posílají do exkluzívních soukromých škol. Stejně tak rozptýlené sociální byty vehementně prosazují politici, kteří jako Diensbier bydlí v uzavřených kondominiím, za plotem, závorou a vlaství ochrankou.

+5/0
10.3.2016 18:07

J28i47t48k43a 77S19z67o92k42a34l75o79v94á 2541164611372

Ja bych viděla problém třeba v tom, že pokus Ped.Centrum řekne, že dítě "je možné inkudovat" a rodič se rozhodne pro speciálku, nikoli pro inkluzi, tak po něm v této chvíli bude moci jít OSPOD pokud jsem to dobře pochopila...

0/0
10.3.2016 17:57

S91t68a15n 14N14o88v76á93k 5897815125274

Tak kdo vlastně podporuje inkluzi? Protestují zdraví, protestují postižení...

Už zbývá tedy jen Valachová s ministerstvem.

+18/0
10.3.2016 14:34

V36l30a45d25a59n 76Č93e62r24n23í93č67e20k 8632736213600

Devět rodičů. V Hlavním směru je dle ministerstva 60000 postižených dětí. Co těch 59991 rodičů postižených dětí které inkluzi praktikují?

0/−2
10.3.2016 17:42

D54a57n59i31e57l 66K21r21o48n24e58r 7704484866377

Jojo, co pseudohumanista jednou schvati, to uz peklo nevyda...

+3/0
10.3.2016 14:32

J65o74s15e14f 39T64r44n77k22a 9979222777739

Pochopil jsem dobře, že speciální třídy zůstanou dál, jen bude možnost se rozhodnout?...tak v čem je problém?

+2/0
10.3.2016 13:55

D47a92n50a 24B64o42č45k33o51v94á 7779621346137

Už teď jsou rodiče, kteří byli přinuceni děti inkludovat, ač se tomu vyloženě bránili, protože už to jednou zažili a dítě se jim ve škole zhoršilo. Takže rodiče o tom až tak rozhodovat nebudou, nevěřím tomu, navíc, zůstanou jen třídy pro těžce retardované děti, takže z jejich pohledu výběr k pláči, když mají dítě v pásmu lehčího postižení. Děti, které nemohou vyniknout a nechápou učivo, pak lehce rezignují na výuku a přestanou do školy chodit vůbec. Na praktické škole měly možnost se připravit kvalitně na absolvování učebního oboru, tady z nich vyrostou analfabeti.

Z pohledu ekonomiky je to dražší. Armáda neškolených asistentů nemůže nahradit odborníky - speciální pedagogiky a etopedy,tedy výsledek je nepoměrně horší. Navíc hrozí masivní odliv kantorů ze školství do soukromých škol nebo jiných oborů.

Zdravé děti to ruší a iluze, že se mentálně retardované dítě začlení do kolektivu zdravých vrstevníků, když bude mít stále za zadkem matku nebo asistenta, je bláhová. Už teď se ukazuje, že některé děti s takto inkludovanými žáky ve třídě ani po třech letech netuší, jak se tito žáci jmenují, natož aby se s nimi kamarádily.

Z pohledu zdravých dětí, to zbrzdí a znekvalitní výuku, kdy tam bude asistent polohlasem něco špitat. Učitel na žáka buď rezignuje, nebo mu přizpůsobí výuku a nebude stíhat výklad dle osnov, jak se ukázalo v praxi na takové škole, kde rodiče musí platit doučovatele, aby byla látka v osnovách vůbec probrána.

+9/0
10.3.2016 15:46

J21a62r44d90a 74C36h66o11v45a57n69e80c 6951195793469

Nebude možnost se rozhodnout.

Speciální školy budou "vyhladověny" a zrušeny. Žádná obec a žádný kraj nebudou dotovat školu s minimem žáků. A pak už žádná možnost volby nebude.

+5/0
10.3.2016 16:18

J33u44l88i46u72s 54C73h44a15l16o51u13p23k78a 4372509150601

To se to rozdává z našich daní, na asistenty stát dá, ale učitelům ne, takže zase budeme mít naštvané učitele, kteří si budou svou frustraci z neocenění jejich práce vybíjet na dětech. Ne, že by bylo co vyčítat, emoce jsou emoce a i podvědomí pracuje. Ostatně soudím, že učitel bude mít emocí dost, až ve třídě budou třeba jen tří asistenti.

+3/0
10.3.2016 13:55

P32a25v76e17l 47P51e17l45c 2579923535

Ale ti asistenti už v tech skolach davnou jsou, akorat jsou placeni z penez pro ucitele. Kdyz stat da penize na asistenty, tak tim dostanou vic i ucitele. Za cely humbuk muze jen idnes, ktra zverejnila, ze 90% odborne verejnosti jsou proti tomuto zakonu. Coz je ucelova dezinterpetace provedeho pruzkumu. Ostatne je to prave odborna verejnost a nikoli ministr, kdo je autorem tohoto zakona a komu by mel prinest penize.

+1/−1
10.3.2016 15:28

D83a46n35a 52B15o71č42k73o87v40á 7669871106847

Odborná veřejnost není pár zvlčilých učitelek, co nikdy neučily a dělaly kariéru po začleňovacích neziskovkách, v čele s právničkou Valachovou a pár uřvanými novináři z Britských listů, co preferují opět vlastní začleňující neziskovky. To jsou lidé, kteří kopou za inkluzi a hodlají tady zničit speciální školství z naprosto jasných důvodů. Jestli myslíte, že přeháním, projděte si veřejně dostupné životopisy inkluzivních křiklounů a uvidíte sám ty pedagogické zkušenosti.

+4/0
10.3.2016 15:51

P68a83v63e86l 65P29e29l74c 2449863645

Autorem jsou skolske komise a ucitele - tedy odborna verejnost. Ani odbornou verejnosti, ani autorem neni ministr, nebo britske listy. Valachova jen dala podpis na neco, co ji pristalo na stole, ta s tim prece nema nic spolecneho, britske listy at si zvanej co chtej, ty nikoho nezajimaj.

0/0
10.3.2016 17:02

D69a25n96a 47B38o36č95k80o89v31á 7689261596187

Koukám, že o tom nic nevíte. Zkuste se podívat, kdo řval a tlačil inkluzi v r. 2012 na konferenci Rovné podmínky ve vzdělávání, jak na to reagovali učitelé peticí jedné ředitelky školy, která má přes 23 000 a na dokument Plán opatření k výkonu rozsudku D.H.

„Rovné šance“, který připravila Agentura pro sociální začleňování, se kterým se na té konferenci mávalo a možná vás to překvapí.

0/0
10.3.2016 17:10

V17l93a76s27t30i64m36í76r 31V78y66s53k58o91č72i34l 1181117472879

Ta paní se zbláznila.Po 40ti letech vyučování na ZDŚ,ZŚ ,mohu posoudit ten obrovský posun v úrovni vzdělání, který mladou generaci nemine! Nápadem zrušit osvědčené, zavádět novoty , které se neosvědčí, toho je schopen jen člověk,který je naprosto odtržen od reality.Vždy jsem si pro sebe říkal, když mi soudruh/žka/ inspektor/ka/ vytýkala chyby, tak si to pojď zkusit a předveď mi to.Mohu klidně prohlásit, že když si ta paní půjde zaučit to naprosto průměrné třídy s několika handicapovanými dětmi,tak se buď zařadí do skupiny :pracuji na tom ze všech sil, ale nestíhám, nebo bude odejita na vyšší post. Chudák Amos,

+11/0
10.3.2016 13:39

B45o55h45d35a58n 13M69a17r19e63k 5985676137774

Nechce se Vám učit jinak učit? Tak zkuste jinou profesi ;-)

+2/−14
10.3.2016 13:44

M58i34c51h57a24l 31T38o91m93i28n79s84k77ý 9141175657224

nechtít učit špatně je asi rozdíl, než nechtít učit.

+10/0
10.3.2016 13:47

B66o77h71d72a60n 58M50a67r27e94k 5285676667784

Řekl bych, že za 40 let se proměnil obsah i způsob výuky. Inkluze vyžaduje jiný přístup, o tom žádná. Redukovat to na špatně a dobře je nesmysl. Dřív se šprtalo na jedničky a když se svých vrstevníků zeptám na některé vybrané znalosti ze základky, tak dost často krčí rameny (fyzika, přírodopis, zeměpis, chemie, dějepis atd.). Při setkání s mladšími ročníky mi připadá, že to šprtání na známky stále přetrvává :-/.

+1/−5
10.3.2016 13:54

J98a49r79d43a 47C81h59o86v26a58n52e60c 6261545733349

říká se mi to těžko, ale fakt vám přeji postižené dítě, ať si tu inkluzi užijete

+3/−1
10.3.2016 16:20

D64a10n53i51e41l 88T41s15c96h74e11r89n95a35y 2195342379492

kdo neucil nepochopi, kdo neucil postizene nevi o cem to je, kazdy je postizen jinak, tudiz je potreba individualniho pristupu, kdyz nestiha, je z toho frustrovany. Kazdej kdo chce kecat do jakekoli metodiky by si mel vyzkouset na vlastni kuzi o co jde

+5/0
10.3.2016 14:50

B80o44h97d70a69n 82M61a79r60e22k 5305986427944

1000 důvodů proč něco nejde, v tom jsou Češi mistři.

Inkluze je možná, ale chce to pro ni finanční a materiální podmínky a od učitelů jiný přístup, a to je všechno ;-).

Někdo tady uvádí Anglii, ale jsou i jiné státy. Třeba Skandinávie nebo Německo, kde to jde R^

+2/−6
10.3.2016 13:38

J93a91r39o28m23í25r 46Š19r17á74m45e71k 3807696897892

Problém je v tom, že současná realizace je takové stavění kocourkovské radnice: Nejprve se postaví střecha a až pak se řeší, že by bylo mít mít i nějaké to zdivo...

+1/0
10.3.2016 14:08

B48o28h33d76a73n 38M35a93r39e69k 5885616387294

Bohužel to není jediná oblast státní a veřejné správy, kde je to s tou realizací horší, s tím souhlasím :-/. Mně vadí, že se spousta lidí proti inkluzi vyjadřuje negativně z principu.

+1/0
10.3.2016 14:16

D84a96n42a 15B94o13č95k90o20v22á 7129701366337

Vážený pane, šilhání neustále po norském vzoru a pak vyřvávání, jak to tam jde, když tam mají jednoho vymazleného mongolíka ve třídě s perfektním servisem motivovaných rodičů, je něco podstatně jiného, než situace zde. Běžte si učit do Chanova nebo na východní Slovensko, abyste pochopil, o co jde nebo sem tedy přiveďte ty skandinávské experty, ať tam naživo předvedou, co umí. Klíčem ke všemu je motivace rodičů dětí se učit s dětmi a z dětí něco kloudného vychovat. Pakliže chybí, ani skandinávský model vám nic nepředvede.

+2/0
10.3.2016 15:54

J35a96r12d91a 88C70h72o11v75a65n31e65c 6661455873539

vy jste zločinec.

Jako otec postiženého dítěte bych vás okamžitě zfackoval, kdybych vás potkal. Dal bych vám prostě užít si šikany ve velkém.

+3/−1
10.3.2016 16:21

D35u84š80a87n 88M47a38č74e73k 6850932574176

o nadané a chytré děti není zájem, naopak, budoucnost v Evropě je pro průměrné a podprůměrně inteligentní děti

+7/−1
10.3.2016 13:34

J21o73s12e11f 12T67r42n66k95a 9719662567829

Jak jste na to přišel?

0/0
10.3.2016 13:57

D31u76š83a39n 46M59a13č66e85k 6270892484436

zcela jednoduše, budoucnost Evropy se vytváří dle Kalergiho plánu, info na google

+4/0
10.3.2016 14:12

B86o67h36d28a12n 75M24a93r63e90k 5285646637764

Pěkná nazi propagandička ;-D

0/−5
10.3.2016 14:26

P55a85v39e22l 23P41e16l25c 2619903435

Inkluze se tyka i nadanych deti, ktery timto ziskaji pravo na asistenta a predevsim vlastni studijni plan.

+1/0
10.3.2016 15:34

J48i44t54k50a 35S56z22o61k67a80l73o40v77á 2681904411872

Po Lidovkách už i Idnes? Od kdy jsou dyslektici a dysgrafici lehce mentálně postižení?

Ani jedno přece nemá žádnou souvislost s intelektem. I s výše jmenovaným "dis" mám dokončené středoškolské vzdělání a nedokončení vysoké školy mělo jiné důvody.

Popravdě drazí dámy a pánové kteří toto schvalují by se měli na pár let vrátit do praxe před katedru... A pak teprve něco "nového" vymýšlet....

+2/−1
10.3.2016 13:27

M67i84c64h74a81l 81T56o80m55i14n75s17k36ý 9701165447834

dle definice je to mozková porucha. Vrozená nebo získaná.

A chápu, že společnost nechce tyto lidi označovat, za mentálně postižené.

Tak pravda je taková, že jde o mentální postižení. A děti nerozlišují dle politické korektnosti. Prostě koktá - je to mentál - a má velkou šanci, že ho spolužáci vyřadí ze svého kolektivu.

+1/0
10.3.2016 13:38

B62o41h69d53a38n 44M16a12r95e95k 5805546607524

Oni sice nejsou mentálně postižení, ale není to tak dávno, kdy pro dyslektiky a dysgrafiky bylo zapovězeno úplné středoškolské vzdělání. Vyžadují jiný přístup a to je v podstatě inkluze v bleděmodrém.

0/0
10.3.2016 13:43

E32v10ž28e57n 75V36y68v65i61a96l 9682785518456

Minulý týden na ČT24 pořad o inkluzi. Mimo jiné tam ukazovali výsledky z průzkumu. Podle tohoto průzkumu zhruba polovina lidí s inkluzí souhlasila a polovina ne, myslím, že mírně převažovala skupina, která souhlasí. Pak tam byl i průzkum mezi učiteli, kde 56% souhlasilo a zbytek byl proti. Přitom den, nebo dva předtím byl na iDnes článek, kde podle jiného průzkumu bylo z 1080 učitelů 1000 proti inkluzi a jen 80 pro. Pak věřte médiím a průzkumům.Jak by řekl Winston Churchill "Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval".

Asi nebudu jediný, komu se zdá, že ČT poslední dobou předvádí ten nejhorší novinářský hnůj!

+5/0
10.3.2016 13:24

J54a40n 19C67i94g93l16e58r 7708441380504

This is not Sparta....?

0/0
10.3.2016 13:20

P57e71t85r 85H75á35l94a 6614536165186

Jak vám řekne každý sportovní trenér, extra snahou mohou děti získat ročník až dva k dobru. Pro 10 leté dítě je ročník až dva 10-20 bodů IQ (z nedostatku lepšího měřítka používám IQ, neříkám že to je to rozhodující). Při nejlepší vůli tedy nelze zaujmout více než 50% žáků (IQ 90-110) s tím, že látka se vyučuje tempem 110, žáci s tímto intelektem doma nic nedělají a žáci s intelektem 90 se pořád šprtají. Slabších 25% nemá při nejlepší vůli šanci se chytnout a silnějších 25% se nudí.

+3/0
10.3.2016 13:10

D23a39n18i24e95l 78T72s83c58h91e70r56n64a85y 2235592659462

nejen nudi, ale casto zazdi svuj potencial

+1/0
10.3.2016 14:46

P72e38t83r 28K34o77c95o79u75r31e43k 4825884907475

Inkluze povede k totálnímu rozvrácení školského systému a hlavněspolečnosti v ČR, kde tento systém je doposud na velmi vysoké úrovni a umožňujei dětem z finančně slabších rodin vystudovat i vysokou školu. Je tím naopakzachovávána vyvážená společnost, kde každé dítě má šanci v tomto systémudosáhnout na lepší život. To inkluze nenávratně zničí a společnost segreguje.

Co se stane? Ten systém samozřejmě fungovat nebude. Tady ani tak nejde o těch"pár" zdravotně postižených dětí, ale především o snahu začleňovánípředevším těch sociálně a společensky "zanedbaných". A jak bude asiprobíhat výuka, kde cca 90% dětí ve třídě bude už umět číst a mrskat malounásobilku a naopak těch 10% nesloží ani slovo? Doma jim s tím nikdo nepomůžu,pomocný asistent by musel suplovat rodičovské povinnosti i doma, což jenereálné a samotné dítě si vědomo svého hendikepu, bude celou věc různými fórkyapod. bagatelizovat přímo ve třídě...

Výsledek? Bude obrovský tlak na vytváření soukromých škol, kde výuka bude opětprobíhat "standardně". Má to ovšem jeden malý háček. Tam už sedostanou pouze bohaté děti. Ty chudé, ale pozor! i děti z tzv. střední třídytento systém nechá utopit na té sluníčkové státní škole, kde se nikdo nicnenaučí a nakonec prohrají všichni, včetně té tzv. lepší společnosti.

To, co jsem popsal není žádná hypotetická budoucnost. To je stav školství např.v Anglii. Děti rozdělené již na startu své životní dráhy. Kvalitní vzdělánípouze na soukromých základních školách, kde školné stojí i 700 000,-Kč za rok,o vysokých v milionech nemluvě... Na státních základních školách i díkynáboženským a etnickým konfliktům jsou rodiče rádi, když se jim vůbec dětivrátí domů.To samozřejmě přeháním, ale růžové to tam rozhodně nemají.

Inkluze tedy v žádném případě lepší společnost nevytvoří, naopak ji definitivněrozdělí do skupin, kdo na to má a kdo na to nemá.Výsledkem bude pouze většínesnášenlivost ve společnosti, vytváření dalších sociálně slabších čtvrtí, kdenové děti nebudou mít šanci na lepší život.

+18/−1
10.3.2016 13:10

I32v95a 37K86r79i19s78t97o59f78o57v86á 7255313982612

Jj, má kamarádka žije v Anglii a dceru poslala ve věku 6 let do CR k babičce. Zde její dcera vychodila ZŠ. Chodila např. i na ZUŠ, která by v Anglii (finanční nákladnost) byla pro kamarádku sci-fi.

+5/0
10.3.2016 13:15

D74a38n24a 80B77o34č93k14o39v27á 7269131516497

Velmi dobře tento problém popsaly východoslovenské učitelky ve svém otevřeném dopisu ministrovi školství. Už 3. generace rodičů tam není zvyklá ani vstát do práce, natož vzbudit a vypravit svého potomka do školy. Ten přichází, pokud vůbec jde do školy, kolem poledne, aby se naobědval a udělal pár vylomenin pro pobavení a to je celá školní docházka. Děti nemají ani školní pomůcky a když je učitelky nechávaly ve škole, tak na ně přišly řvát jejich matky, které si pomůcky domů vydupaly a opět byly samozřejmě děti bez pomůcek, protože tyto skončily za pár piv někde v hospodě.

+6/0
10.3.2016 13:18

J75a12n 78S18u41c89h84ý 6710854378

Tohle je cílená likvidace české inteligence, nic jiného.

Elity táhnou ekonomiku a vždy budou táhnout, cílem školství by mělo být dát každému tolik znalostí, kolik je schopen zvládnout.

Tahle tolerance a solidarita bude fungovat přesně opačně, když se budou děcka neustále kvůli několika málo postižencům nudit...

+9/−1
10.3.2016 13:07

D92a40n33a 49B76o89č80k57o75v68á 7689541746207

J. Klíma popisoval, jak funguje jedna začleňovací škola v Praze. Jeho manželka je učitelka, tak dobře věděl, o čem mluví. Učitelka tam nestíhá probrat učivo a rodičům ukládá s dětmi probírat novou látku doma, aby stíhala osnovy. Když se rodiče zejména na 2. stupni brání, že některé předměty nezvládají (matika, chemie, fyzika, jazyky), tak jim doporučí, aby se sehnali soukromého doučovatele.

Takže ve výsledku rodiče budou raději volit soukromou školu, kde děti něco naučí a vyhnou se šikaně. Výborný inkluzivní výsledek!

+5/0
10.3.2016 13:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.