Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zrušte inkluzi, žádají soud rodiče postižených. Dětem prý jen uškodí

Ústavní soud dostal návrh na zrušení plánované inkluze zakotvené v novele školského zákona. Návrh na zrušení inkluze podal advokát Richard Novák zastupující rodiče devíti žáků a pedagoga brněnského ústavu sociální péče na Kociánce, jenž se postiženým věnuje. Inkluzi zavádí novela školského zákona, kterou poslanci schválili ve středu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E82v86a 84K74a44p45l51a76n72o37v86a 4353931205768

Již dávno nemáme v rodině žádného školáka, ani studenta. Každý z těch "pomazaných" hlav určitě nikdy neučil. Pošlete je do škol, ne jako inspekci, ale jako učitele. Dejte je do tříd s inkluzí, aby věděli zač je toho loket. Hendikepované děti budou brzdit ostatní, ostatním se bude snižovat laťka a stejně špatně na tom budou děti z hendikepem. Mohou se stát obětí šikany atd. Když má ministerstvo na platy asistentů, tak ať místo toho dá peníze kantorům, aby se do škol vrátili učitelé - muži. Každý ředitel by měl školu řídit a ne jen sedět v ředitelně a být hlavně administrativní silou a tvořitelem statistik. Jak vrátit učitelům respekt ? Začněte u rodičů, tam je zakopaný pes. Já si jako dítě doma postěžovat na kantora, dostala bych leda pohlavek.

Ještě k maturitám - to je také povyku proti maturitám z matematiky, povyk proti jednotným přijímacím zkouškám na střední školy! Nás se za mých časů nikdo na nic neptal. Byly povinné předměty u maturity - čeština, ruština, matematika + jeden výběrový předmět. Nějak to naši generaci psychicky nenarušilo. Chceš dál studovat, tak nauč se učit !

+3/0
11.3.2016 13:01

L83i16a57n82a 82V82o69l88k70o23v31á 9896866414746

Jen okrajově se tu zmiňuje dopad inkluze na nadané žáky. Když chodí mezi jiné nadané, naučí se brzy studovat a žije z toho dále. Mezi slabými je „králem“ a nemusí dělat nic, ale pak už to na gymnáziu nedožene, je sesazen z trůnu mezi slabší ve třídě, nezískal schopnost učit se v době, kdy je silná mechanická paměť. Obě zkušenosti mám bohužel z vlastní rodiny i ze své čtyřicetileté praxe.

Neměl by už konečně vést ministerstvo zkušený kantor a metodik?

+2/0
11.3.2016 12:09

Z18d55e76n73ě76k 81B77e47r68á51n56e40k 2128825466372

Vlády po roce 1989 nejprve vydrancovaly banky, pak rychle prodaly za babku zdravé podniky. Posléze začaly ničit zdravotnictví a školství. Zřejmě se jim povede obé zničit. Premiérem je človíček, který nezná reálný život a nikdy se nemusel starat o živobytí, protože vždy dostával peníze za politiku, bez návaznosti na schopnosti. Ministři za ČSSD jsou ještě pracovně slabší než jejich předseda, takže tento spolek toho pro Česko moc kladného dohromady nedokáže vytvořit. Nedopusťme tedy, aby naše děti chodily do škol, které je nic nenaučí!

+4/0
10.3.2016 20:50

D77a50n33a 94B35o66č49k97o23v22á 7969231606227

5. komentář:

"

Mám dvanáctiletého synka s LPM , atypickým autismem, hyperaktivitou.První tři roky ve škole byl intergován na klasické základní škole s asistentkou a pochopením učitele a celého vedení školy.Tuto variantu navrhlo SPC a já s ní souhlasila.

Postupně se však začalo projevovat ve spolužácích to, že je jiný. Provokovali jej, dělali naschvály a měli radost z toho, že se vzteká. Syn nechtěl do školy chodit a netěšil se tam.Bylo mu nepříjemné, že je jiný.

Po přestupu do praktické školy se jeho chování během pár dní upravilo, do školy se těšil a byl zklidněný.

NIKDY bych už nedopustila,jej zařadit do základní školy. Nejen to, že opravdu speciální děti potřebují speciální péči, výuku a přístup a to bohužel není možné na základních školách poskytnout. Ale i to , že tím brzdí ostatní děti a učitel, byť s deseti asistenty nemůže v klidu své učivo a osnovy pro děti základních škol zvládnout.

Věřte tomu, že by nastala šikana a speciální děti by se velice trápily....máme to bohužel za sebou a nikomu bych to nepřála.

Petra"

+6/0
10.3.2016 19:28

D54a64n44a 96B29o41č57k30o42v93á 7169681876407

4. komentář:

"Nápad ministerstva školství se dá nazvat pouze jako šílený! Vím dobře o čem mluvím! Má dcera chodila do třídy s podobně postiženým dítětem s asistentem. Vše se zdálo v pořádku, protože nosila samé jedničky! Tragédii skutečnosti jsme z hrůzou zjistili, až když se jako její sestra, také jedničkářka chtěla přihlásit na 8 leté gymnázium. Podle stejných testů, co dostávala její sestra jsme zjistili, že neumí skoro nic a za půl roku se to nedá dohnat a na gymnázium se tedy podle znalostí zaslouženě nedostala! Ptali jsme se tedy jak u nich probíhá výuka a nestačili jsme se divit, jak jeden trouba může, i přes intenzivní činnost asistentky, znehodnotit výuku pro 30 dětí!!! Dceru jsme přehlásili do jiné školy, kde se v potu tváře ze zasloužených trojek, celý rok díky práci pedagogů, dostávala zpět na své jedničky! Letos se dostala v pohodě na prestižní 4 lété gymnázium! Zvláštní školství u nás bylo na špičkové úrovni a pokud se jistá skupina pohlavně stýká neustále mezi příbuznými, tak Vám každý genetik řekne, že po pár generacích, budou z většiny debilové a s tím žádný soud, ani mezinárodní, nic nenadělá!!!! Pokud k Vašemu dítěti nacpou něco podobného do třídy,tak požádejte o jinou třídu a pokud Vám nebudou chtít vyhovět, dejte dítě na jinou školu jinak Vám z něj vychovají pitomce!!"

+5/0
10.3.2016 19:22

D35a51n67a 16B34o84č52k49o63v45á 7499511166777

3. komentář:

"

Jako učitelka ZŠ s 30-ti letou praxí mám snad nárok vyjádřit svůj NESOUHLAS S INKLUZÍ. Za posledních pár let se nenápadně "stěhují" děti s poruchami učení, LMD, ADHD apod. do běžných škol. Tlak na PPP, SPC a další instituce, které žáky testují a bez jejichž doporučení nelze žáka posadit do praktické školy, je asi velmi silný. Jak jinak si vysvětlit, že takovému dítěti najdou pouze"hraniční" poruchu, která vyžaduje JEN vypracování individuálního plánu, popř. využití vyrovnávacích opatření, vyjímečně (pokud škola má) zařazení žáka do třídy s upraveným vzdělávacím programem tzn. skupinovou integraci? Učitel bez asistenta a 2-3 děti s postižením, nemožné! Nelze se zodpovědně věnovat žákům s postižením a ostatním. Nelze plnit osnovy, které nám předepisuje RVP. Výstupy znalostí žáků budou formální, přizpůsobené náročnosti práce s různými skupinami dětí. Jak k tomu přijde většina zdravých žáků, že se učitel bude MUSET věnovat žákům s postižením? Jinak to nezvládnou, nepochopí úkoly, zadání, individuální přístup je skutečně nezbytný. A co žáci s poruchou chování? Jak zvládnout učit a usměrňovat cholerika, který se prostě rozhodl, že pro dnešek stačilo, přestože je teprve 2.vyučující hodina? Jednoho takového žáčka máme ve škole a věřte, že je to obden očistec. Je nezvládnutelný, když dostane amok, ví o tom celá škola - řve, pere se, ubližuje dětem i dospělým. Ale patří, dle vyšetření, do normální školy!

Poradny mají, dle mého názoru, máslo na hlavě jako první! Befel ze shora mluví jasně. Posílejte děti do normálních tříd, žádná porucha není tak jasná, aby to neprošlo. Pak, za čas, uděláme JAKO průzkum, kolik dětí se dokázalo začlenit do běžné ZŠ i s poruchami a rozjedeme diskuzi o zbytečnosti škol praktických. A je to tady!"

+5/0
10.3.2016 19:19

D60a63n84a 63B85o56č95k91o95v14á 7629151786577

2. komentář

"Pamatuji si jako učitelka, když jsem učila matematiku ve dvou souběžných 9. třídách. Jedna byla výběrová, pro budoucí studenty, A, druhá pro žáky se slabým prospěchem. A bylo to to nejlepší pro obě třídy. V každé se postupovalo jinak, nadaní žáci se nenudili, matematika se pro ně stala dobrodružstvím. Ti pomalejší se v ní neztratili a také se nakonec všechno naučili."

+3/0
10.3.2016 19:10

D17a38n88a 65B78o18č71k71o54v89á 7889741696157

Tady dám pár komentářů lidí, kteří inkluzi zažili na sobě:

1)

"Dobrý den, jsem matka tří dětí. Dvě starší studují úspěšně vysokou školu a nejmladší dcera má mentální retardaci a navštěvuje devátou třídu praktické školy ve Zlíně. Dceru jsem přihlásila do první třídy normální základní školy.V žádném případě jsem ji nechtěla dát na praktickou.Vyhledala jsem si malou školu na vesnici. Vydrželi jsme dva roky. Učitelé se snažili, maximálně se dceři věnovali, ale teď s odstupem času vidím, že to byla velká chyba. Dcera trpěla v kolektivu a přibrzdilo ji to v jejím vývoji a prvním seznámením se školu.Učební tempo bylo pro ni naprosto neadekvátní.

V nynější škole jsem naprosto spokojena, má dcera má kamarády, zažije úspěch, výuka je velmi pestrá, respektuje náročnost, jež jsou tyto děti schopny akceptovat a učí se věcem,které jsou pro normální děti samozřejmostí.

Moc děkuji profesionálům, jež se o naše děti starají, vědí jak na ně a umí je motivovat k jejich maximálnímu výkonu jejich možností. Jejich trpělivost a obětavost nemá mezí. Věnují se dětem i ve svém volném čase, učí je sportovat, poznávat přírodu a život. Prosím neničte ten skvělý systém, který funguje."

+4/0
10.3.2016 19:06

L10i97b57u77š34e 79N69o78v19o52t82n40á 8445431555627

Paní Dano, naprosto s Vámi souhlasím. Děti s lehkou mentální retardací do normální základky nepatří. Co si budeme říkat. Učím více jak 30 let, ale nynější rozhodnutí ministerstva školství naprosto odmítám.

Učím na základní škole. Jedna holčička je po mozkové obrně, trošku kulhá, nicméně je na jedničky. Beru i vítám. Bojovala jsem s rodiči, kteří měli neadekvátní požadavky. Já jsem se nevzdala, obě strany ustoupily, vše je v pohodě.

Ale. Ve druhé třídě mám žáka, který absolvoval 1. třídu dvakrát, je diagnostikován jako lehce mentálně retardovaný, není doporučena asistence jen finanční navýšení. Doposud není schopen se naučit 10 - 15 písmen. Co s tím. To se mám věnovat tomuto žákovi, kterému by bylo dobře ve zvláštní škole, kde by prospíval?

+1/0
10.3.2016 23:11

F52r28a16n93t41i34š56e82k 71N97a15v87r19á93t73i20l 8869891906964

Je zajímavé, že inkluzi nejvíce prosazují lidé, kteří své děti posílají do exkluzívních soukromých škol. Stejně tak rozptýlené sociální byty vehementně prosazují politici, kteří jako Diensbier bydlí v uzavřených kondominiím, za plotem, závorou a vlaství ochrankou.

+5/0
10.3.2016 18:07

J56i84t79k98a 87S38z29o46k82a47l72o38v26á 2901474701682

Ja bych viděla problém třeba v tom, že pokus Ped.Centrum řekne, že dítě "je možné inkudovat" a rodič se rozhodne pro speciálku, nikoli pro inkluzi, tak po něm v této chvíli bude moci jít OSPOD pokud jsem to dobře pochopila...

0/0
10.3.2016 17:57

S74t73a75n 51N74o15v36á73k 5807685255774

Tak kdo vlastně podporuje inkluzi? Protestují zdraví, protestují postižení...

Už zbývá tedy jen Valachová s ministerstvem.

+18/0
10.3.2016 14:34

V71l53a53d51a57n 16Č67e47r16n16í13č15e19k 8102346343750

Devět rodičů. V Hlavním směru je dle ministerstva 60000 postižených dětí. Co těch 59991 rodičů postižených dětí které inkluzi praktikují?

0/−2
10.3.2016 17:42

D71a27n56i12e51l 21K26r25o55n80e79r 7534354176687

Jojo, co pseudohumanista jednou schvati, to uz peklo nevyda...

+3/0
10.3.2016 14:32

J14o67s20e92f 28T86r67n84k78a 9329622687699

Pochopil jsem dobře, že speciální třídy zůstanou dál, jen bude možnost se rozhodnout?...tak v čem je problém?

+2/0
10.3.2016 13:55

D69a41n74a 80B11o96č19k51o67v74á 7309421376357

Už teď jsou rodiče, kteří byli přinuceni děti inkludovat, ač se tomu vyloženě bránili, protože už to jednou zažili a dítě se jim ve škole zhoršilo. Takže rodiče o tom až tak rozhodovat nebudou, nevěřím tomu, navíc, zůstanou jen třídy pro těžce retardované děti, takže z jejich pohledu výběr k pláči, když mají dítě v pásmu lehčího postižení. Děti, které nemohou vyniknout a nechápou učivo, pak lehce rezignují na výuku a přestanou do školy chodit vůbec. Na praktické škole měly možnost se připravit kvalitně na absolvování učebního oboru, tady z nich vyrostou analfabeti.

Z pohledu ekonomiky je to dražší. Armáda neškolených asistentů nemůže nahradit odborníky - speciální pedagogiky a etopedy,tedy výsledek je nepoměrně horší. Navíc hrozí masivní odliv kantorů ze školství do soukromých škol nebo jiných oborů.

Zdravé děti to ruší a iluze, že se mentálně retardované dítě začlení do kolektivu zdravých vrstevníků, když bude mít stále za zadkem matku nebo asistenta, je bláhová. Už teď se ukazuje, že některé děti s takto inkludovanými žáky ve třídě ani po třech letech netuší, jak se tito žáci jmenují, natož aby se s nimi kamarádily.

Z pohledu zdravých dětí, to zbrzdí a znekvalitní výuku, kdy tam bude asistent polohlasem něco špitat. Učitel na žáka buď rezignuje, nebo mu přizpůsobí výuku a nebude stíhat výklad dle osnov, jak se ukázalo v praxi na takové škole, kde rodiče musí platit doučovatele, aby byla látka v osnovách vůbec probrána.

+9/0
10.3.2016 15:46

J12a34r86d93a 79C98h43o11v50a88n40e15c 6881135413769

Nebude možnost se rozhodnout.

Speciální školy budou "vyhladověny" a zrušeny. Žádná obec a žádný kraj nebudou dotovat školu s minimem žáků. A pak už žádná možnost volby nebude.

+5/0
10.3.2016 16:18

J79u87l52i55u54s 23C16h98a51l37o97u27p45k92a 4892609900611

To se to rozdává z našich daní, na asistenty stát dá, ale učitelům ne, takže zase budeme mít naštvané učitele, kteří si budou svou frustraci z neocenění jejich práce vybíjet na dětech. Ne, že by bylo co vyčítat, emoce jsou emoce a i podvědomí pracuje. Ostatně soudím, že učitel bude mít emocí dost, až ve třídě budou třeba jen tří asistenti.

+3/0
10.3.2016 13:55

P65a60v91e38l 81P68e35l68c 2899843495

Ale ti asistenti už v tech skolach davnou jsou, akorat jsou placeni z penez pro ucitele. Kdyz stat da penize na asistenty, tak tim dostanou vic i ucitele. Za cely humbuk muze jen idnes, ktra zverejnila, ze 90% odborne verejnosti jsou proti tomuto zakonu. Coz je ucelova dezinterpetace provedeho pruzkumu. Ostatne je to prave odborna verejnost a nikoli ministr, kdo je autorem tohoto zakona a komu by mel prinest penize.

+1/−1
10.3.2016 15:28

D95a18n15a 19B90o94č41k88o80v79á 7879271876527

Odborná veřejnost není pár zvlčilých učitelek, co nikdy neučily a dělaly kariéru po začleňovacích neziskovkách, v čele s právničkou Valachovou a pár uřvanými novináři z Britských listů, co preferují opět vlastní začleňující neziskovky. To jsou lidé, kteří kopou za inkluzi a hodlají tady zničit speciální školství z naprosto jasných důvodů. Jestli myslíte, že přeháním, projděte si veřejně dostupné životopisy inkluzivních křiklounů a uvidíte sám ty pedagogické zkušenosti.

+4/0
10.3.2016 15:51

P52a11v26e64l 57P98e78l24c 2379473805

Autorem jsou skolske komise a ucitele - tedy odborna verejnost. Ani odbornou verejnosti, ani autorem neni ministr, nebo britske listy. Valachova jen dala podpis na neco, co ji pristalo na stole, ta s tim prece nema nic spolecneho, britske listy at si zvanej co chtej, ty nikoho nezajimaj.

0/0
10.3.2016 17:02

D84a51n16a 82B30o85č32k30o58v55á 7299911186537

Koukám, že o tom nic nevíte. Zkuste se podívat, kdo řval a tlačil inkluzi v r. 2012 na konferenci Rovné podmínky ve vzdělávání, jak na to reagovali učitelé peticí jedné ředitelky školy, která má přes 23 000 a na dokument Plán opatření k výkonu rozsudku D.H.

„Rovné šance“, který připravila Agentura pro sociální začleňování, se kterým se na té konferenci mávalo a možná vás to překvapí.

0/0
10.3.2016 17:10

V97l57a70s20t80i76m42í13r 84V39y67s19k14o42č85i69l 1801797662379

Ta paní se zbláznila.Po 40ti letech vyučování na ZDŚ,ZŚ ,mohu posoudit ten obrovský posun v úrovni vzdělání, který mladou generaci nemine! Nápadem zrušit osvědčené, zavádět novoty , které se neosvědčí, toho je schopen jen člověk,který je naprosto odtržen od reality.Vždy jsem si pro sebe říkal, když mi soudruh/žka/ inspektor/ka/ vytýkala chyby, tak si to pojď zkusit a předveď mi to.Mohu klidně prohlásit, že když si ta paní půjde zaučit to naprosto průměrné třídy s několika handicapovanými dětmi,tak se buď zařadí do skupiny :pracuji na tom ze všech sil, ale nestíhám, nebo bude odejita na vyšší post. Chudák Amos,

+11/0
10.3.2016 13:39

B16o53h35d16a60n 93M65a95r39e96k 5325186187204

Nechce se Vám učit jinak učit? Tak zkuste jinou profesi ;-)

+2/−14
10.3.2016 13:44

M59i50c18h13a55l 70T48o80m65i75n24s21k81ý 9891445877734

nechtít učit špatně je asi rozdíl, než nechtít učit.

+10/0
10.3.2016 13:47

B48o35h79d47a54n 31M64a59r86e21k 5455736877174

Řekl bych, že za 40 let se proměnil obsah i způsob výuky. Inkluze vyžaduje jiný přístup, o tom žádná. Redukovat to na špatně a dobře je nesmysl. Dřív se šprtalo na jedničky a když se svých vrstevníků zeptám na některé vybrané znalosti ze základky, tak dost často krčí rameny (fyzika, přírodopis, zeměpis, chemie, dějepis atd.). Při setkání s mladšími ročníky mi připadá, že to šprtání na známky stále přetrvává :-/.

+1/−5
10.3.2016 13:54

J59a10r92d82a 44C61h76o34v95a88n35e86c 6581905483229

říká se mi to těžko, ale fakt vám přeji postižené dítě, ať si tu inkluzi užijete

+3/−1
10.3.2016 16:20

D74a61n50i33e82l 82T38s72c14h29e52r53n68a59y 2125162779682

kdo neucil nepochopi, kdo neucil postizene nevi o cem to je, kazdy je postizen jinak, tudiz je potreba individualniho pristupu, kdyz nestiha, je z toho frustrovany. Kazdej kdo chce kecat do jakekoli metodiky by si mel vyzkouset na vlastni kuzi o co jde

+5/0
10.3.2016 14:50

B64o20h87d16a98n 35M95a24r39e90k 5225666727724

1000 důvodů proč něco nejde, v tom jsou Češi mistři.

Inkluze je možná, ale chce to pro ni finanční a materiální podmínky a od učitelů jiný přístup, a to je všechno ;-).

Někdo tady uvádí Anglii, ale jsou i jiné státy. Třeba Skandinávie nebo Německo, kde to jde R^

+2/−6
10.3.2016 13:38

J20a74r45o83m33í63r 33Š76r71á29m77e25k 3197336647462

Problém je v tom, že současná realizace je takové stavění kocourkovské radnice: Nejprve se postaví střecha a až pak se řeší, že by bylo mít mít i nějaké to zdivo...

+1/0
10.3.2016 14:08

B85o28h18d88a36n 38M33a67r62e24k 5375676537474

Bohužel to není jediná oblast státní a veřejné správy, kde je to s tou realizací horší, s tím souhlasím :-/. Mně vadí, že se spousta lidí proti inkluzi vyjadřuje negativně z principu.

+1/0
10.3.2016 14:16

D60a47n56a 79B43o92č23k28o82v23á 7459871486687

Vážený pane, šilhání neustále po norském vzoru a pak vyřvávání, jak to tam jde, když tam mají jednoho vymazleného mongolíka ve třídě s perfektním servisem motivovaných rodičů, je něco podstatně jiného, než situace zde. Běžte si učit do Chanova nebo na východní Slovensko, abyste pochopil, o co jde nebo sem tedy přiveďte ty skandinávské experty, ať tam naživo předvedou, co umí. Klíčem ke všemu je motivace rodičů dětí se učit s dětmi a z dětí něco kloudného vychovat. Pakliže chybí, ani skandinávský model vám nic nepředvede.

+2/0
10.3.2016 15:54

J38a82r26d72a 58C91h14o93v58a82n46e81c 6511765303189

vy jste zločinec.

Jako otec postiženého dítěte bych vás okamžitě zfackoval, kdybych vás potkal. Dal bych vám prostě užít si šikany ve velkém.

+3/−1
10.3.2016 16:21

D36u64š32a34n 68M40a68č38e88k 6710322664446

o nadané a chytré děti není zájem, naopak, budoucnost v Evropě je pro průměrné a podprůměrně inteligentní děti

+7/−1
10.3.2016 13:34

J93o53s48e88f 64T39r78n96k64a 9189602427659

Jak jste na to přišel?

0/0
10.3.2016 13:57

D87u72š42a61n 51M46a96č74e86k 6790642244986

zcela jednoduše, budoucnost Evropy se vytváří dle Kalergiho plánu, info na google

+4/0
10.3.2016 14:12

B97o24h86d82a86n 69M46a58r63e38k 5965916867474

Pěkná nazi propagandička ;-D

0/−5
10.3.2016 14:26

P51a20v71e56l 71P90e13l51c 2949943365

Inkluze se tyka i nadanych deti, ktery timto ziskaji pravo na asistenta a predevsim vlastni studijni plan.

+1/0
10.3.2016 15:34

J29i85t69k69a 17S73z83o73k64a41l64o19v80á 2311894941162

Po Lidovkách už i Idnes? Od kdy jsou dyslektici a dysgrafici lehce mentálně postižení?

Ani jedno přece nemá žádnou souvislost s intelektem. I s výše jmenovaným "dis" mám dokončené středoškolské vzdělání a nedokončení vysoké školy mělo jiné důvody.

Popravdě drazí dámy a pánové kteří toto schvalují by se měli na pár let vrátit do praxe před katedru... A pak teprve něco "nového" vymýšlet....

+2/−1
10.3.2016 13:27

M34i43c45h68a64l 97T55o63m24i33n91s32k95ý 9551285907564

dle definice je to mozková porucha. Vrozená nebo získaná.

A chápu, že společnost nechce tyto lidi označovat, za mentálně postižené.

Tak pravda je taková, že jde o mentální postižení. A děti nerozlišují dle politické korektnosti. Prostě koktá - je to mentál - a má velkou šanci, že ho spolužáci vyřadí ze svého kolektivu.

+1/0
10.3.2016 13:38

B67o83h76d88a55n 64M23a28r31e16k 5865116907344

Oni sice nejsou mentálně postižení, ale není to tak dávno, kdy pro dyslektiky a dysgrafiky bylo zapovězeno úplné středoškolské vzdělání. Vyžadují jiný přístup a to je v podstatě inkluze v bleděmodrém.

0/0
10.3.2016 13:43

E81v95ž95e26n 61V59y66v64i86a23l 9152925498916

Minulý týden na ČT24 pořad o inkluzi. Mimo jiné tam ukazovali výsledky z průzkumu. Podle tohoto průzkumu zhruba polovina lidí s inkluzí souhlasila a polovina ne, myslím, že mírně převažovala skupina, která souhlasí. Pak tam byl i průzkum mezi učiteli, kde 56% souhlasilo a zbytek byl proti. Přitom den, nebo dva předtím byl na iDnes článek, kde podle jiného průzkumu bylo z 1080 učitelů 1000 proti inkluzi a jen 80 pro. Pak věřte médiím a průzkumům.Jak by řekl Winston Churchill "Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval".

Asi nebudu jediný, komu se zdá, že ČT poslední dobou předvádí ten nejhorší novinářský hnůj!

+5/0
10.3.2016 13:24

J50a68n 84C46i27g34l62e15r 7288261780784

This is not Sparta....?

0/0
10.3.2016 13:20

P32e50t43r 91H68á61l33a 6974196365106

Jak vám řekne každý sportovní trenér, extra snahou mohou děti získat ročník až dva k dobru. Pro 10 leté dítě je ročník až dva 10-20 bodů IQ (z nedostatku lepšího měřítka používám IQ, neříkám že to je to rozhodující). Při nejlepší vůli tedy nelze zaujmout více než 50% žáků (IQ 90-110) s tím, že látka se vyučuje tempem 110, žáci s tímto intelektem doma nic nedělají a žáci s intelektem 90 se pořád šprtají. Slabších 25% nemá při nejlepší vůli šanci se chytnout a silnějších 25% se nudí.

+3/0
10.3.2016 13:10

D38a65n41i88e13l 95T62s83c62h24e30r76n62a30y 2505822659702

nejen nudi, ale casto zazdi svuj potencial

+1/0
10.3.2016 14:46

P75e76t78r 47K82o37c26o30u94r54e52k 4685514817245

Inkluze povede k totálnímu rozvrácení školského systému a hlavněspolečnosti v ČR, kde tento systém je doposud na velmi vysoké úrovni a umožňujei dětem z finančně slabších rodin vystudovat i vysokou školu. Je tím naopakzachovávána vyvážená společnost, kde každé dítě má šanci v tomto systémudosáhnout na lepší život. To inkluze nenávratně zničí a společnost segreguje.

Co se stane? Ten systém samozřejmě fungovat nebude. Tady ani tak nejde o těch"pár" zdravotně postižených dětí, ale především o snahu začleňovánípředevším těch sociálně a společensky "zanedbaných". A jak bude asiprobíhat výuka, kde cca 90% dětí ve třídě bude už umět číst a mrskat malounásobilku a naopak těch 10% nesloží ani slovo? Doma jim s tím nikdo nepomůžu,pomocný asistent by musel suplovat rodičovské povinnosti i doma, což jenereálné a samotné dítě si vědomo svého hendikepu, bude celou věc různými fórkyapod. bagatelizovat přímo ve třídě...

Výsledek? Bude obrovský tlak na vytváření soukromých škol, kde výuka bude opětprobíhat "standardně". Má to ovšem jeden malý háček. Tam už sedostanou pouze bohaté děti. Ty chudé, ale pozor! i děti z tzv. střední třídytento systém nechá utopit na té sluníčkové státní škole, kde se nikdo nicnenaučí a nakonec prohrají všichni, včetně té tzv. lepší společnosti.

To, co jsem popsal není žádná hypotetická budoucnost. To je stav školství např.v Anglii. Děti rozdělené již na startu své životní dráhy. Kvalitní vzdělánípouze na soukromých základních školách, kde školné stojí i 700 000,-Kč za rok,o vysokých v milionech nemluvě... Na státních základních školách i díkynáboženským a etnickým konfliktům jsou rodiče rádi, když se jim vůbec dětivrátí domů.To samozřejmě přeháním, ale růžové to tam rozhodně nemají.

Inkluze tedy v žádném případě lepší společnost nevytvoří, naopak ji definitivněrozdělí do skupin, kdo na to má a kdo na to nemá.Výsledkem bude pouze většínesnášenlivost ve společnosti, vytváření dalších sociálně slabších čtvrtí, kdenové děti nebudou mít šanci na lepší život.

+18/−1
10.3.2016 13:10

I68v55a 79K85r45i59s19t64o42f26o63v11á 7735793702272

Jj, má kamarádka žije v Anglii a dceru poslala ve věku 6 let do CR k babičce. Zde její dcera vychodila ZŠ. Chodila např. i na ZUŠ, která by v Anglii (finanční nákladnost) byla pro kamarádku sci-fi.

+5/0
10.3.2016 13:15

D78a66n36a 43B58o30č90k82o14v72á 7819111186407

Velmi dobře tento problém popsaly východoslovenské učitelky ve svém otevřeném dopisu ministrovi školství. Už 3. generace rodičů tam není zvyklá ani vstát do práce, natož vzbudit a vypravit svého potomka do školy. Ten přichází, pokud vůbec jde do školy, kolem poledne, aby se naobědval a udělal pár vylomenin pro pobavení a to je celá školní docházka. Děti nemají ani školní pomůcky a když je učitelky nechávaly ve škole, tak na ně přišly řvát jejich matky, které si pomůcky domů vydupaly a opět byly samozřejmě děti bez pomůcek, protože tyto skončily za pár piv někde v hospodě.

+6/0
10.3.2016 13:18

J92a72n 48S61u92c73h70ý 6960304218

Tohle je cílená likvidace české inteligence, nic jiného.

Elity táhnou ekonomiku a vždy budou táhnout, cílem školství by mělo být dát každému tolik znalostí, kolik je schopen zvládnout.

Tahle tolerance a solidarita bude fungovat přesně opačně, když se budou děcka neustále kvůli několika málo postižencům nudit...

+9/−1
10.3.2016 13:07

D66a22n45a 31B28o35č51k50o33v36á 7739111256477

J. Klíma popisoval, jak funguje jedna začleňovací škola v Praze. Jeho manželka je učitelka, tak dobře věděl, o čem mluví. Učitelka tam nestíhá probrat učivo a rodičům ukládá s dětmi probírat novou látku doma, aby stíhala osnovy. Když se rodiče zejména na 2. stupni brání, že některé předměty nezvládají (matika, chemie, fyzika, jazyky), tak jim doporučí, aby se sehnali soukromého doučovatele.

Takže ve výsledku rodiče budou raději volit soukromou školu, kde děti něco naučí a vyhnou se šikaně. Výborný inkluzivní výsledek!

+5/0
10.3.2016 13:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.