Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leteckou záchranku ještě 4 roky zajistí soukromé firmy, armáda i vnitro

Ministru zdravotnictví Svatoplukovi Němečkovi z ČSSD se podařilo přesvědčit vládu, aby provoz letecké záchranné služby i v dalších čtyřech letech zajistily soukromé firmy. V šesti krajích bude kvůli tomu vypsáno výběrové řízení. Hodnotu zakázky ministerstvo předběžně určilo na 1,2 miliardy. V dalších krajích službu zabezpečí vnitro a armáda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a26n 44B62r43a55u12n81e12r 7295774803849

Cena letové hodiny soukromníci dnes / analýza ČVUT a VŠE / AČR / Policie:

http://www.zdravotnickydenik.cz/2016/02/policie-kriminalizuje-puvodni-tendr-na-zachranku-pritom-by-sama-letala-jeste-draz/

+1/0
10.3.2016 10:36

P38e28t26r 39V52á32c90l58a19v31e18k 6245408419287

dvě ze tří studií říkají že soukromé firmy jsou levnější jelikož armáda nezapočítala amortizaci a policie odmítla dodat čísla.

Armádní piloti jsou machři, koneckonců i u těch soukromých záchranek létají piloti z armády ale bohužel armáda nedisponuje vhodným vrtulníkem, PZL sokol nesplňuje evropské normy=možnost problémů při zásahu na uzemí cizího státu, složite vyřízení povolení. PZL sokol jsou těžké vrtulníky, původem ruské MI-2 a nedokáží přistát na většině střešních heliportů, podmáčeném terénu nebo v městské zástavbě...

+3/0
10.3.2016 10:18

T56o82m45á54š 60C88h32r84a17s64t47n30ý 2321674401503

Že ty soukromé na těch střešních heliportech přistávat můžou... (třeba v ústí na traumachirurgii)...což ale není tolik problém stroje, jako předražených staveb střešních heliportů s třetiřadými materiály na straně nemocnic :-)

0/0
10.3.2016 12:44

J48i34n23d88ř72i25c95h 24Š77k58o59p27e85k 4125441850715

Babiš má pravdu, letecká záchranka měla přejít komplet na armádu i vnitro - jejich piloti stejně musí mít nalétané hodiny, takže proč platit soukromé firmě za záchranku a pak ještě armádním a policejním pilotům za nalétané hodiny

+4/−2
10.3.2016 7:02

P66e37t50r 40V54á95c77l73a80v94e16k 6835918509197

1. protože armáda nemá vhodné vrtulníky a pořízení speciálů zcela jistě není zahrnuto v cenové kalkulaci. Proč myslíte že všude ve světě se pro pozemní operace LZS používají lehké vrtulníky?

2. protože lety LZS nejsou uplně vhodné pro výcvik a také nároky na pilota LZS jsou trošku jiné než na pilota armády, ne že by byly větší ale jsou prostě jiné. Není proto moc zemí na světě kde by tuto službu zajištovala armáda

3. dvě ze tří studíí říkají že soukromé firmy jsou levnější tak ted babo rad...

0/0
10.3.2016 10:11

T83o17m29á50š 24C44h13r78a34s85t37n74ý 2851874971443

2) Tak v EU -- Irsko, Švédsko, Norsko, Finsko, Polsko, Chorvatsko, Portugalsko, částečně Německo, Švýcarsko, Velká Británie (Severní Irsko, Wiltshire a Skotsko) a Itálie.

0/0
10.3.2016 12:50

P97e19t78r 91P23e44t71r 7742520280812

Zrušit to. Zkrátit dojezdové vzdálenosti sanitek. Včera si u havarovaného autobusů soudruzi ani neuprdli- byla mlha.

+1/−4
10.3.2016 5:01
Foto

M87i33c55h14a92l 50B40a76r71e67š 2404175473803

Mohu se zeptat, jak zkrácení dojezdové doby sanitek pomůže při transportech do specializovaných center?

0/0
10.3.2016 7:01

P10e75t53r 65V96á42c74l71a26v24e70k 6575778449407

problém je v tom že armádou dodaná čísla nezahrnují vše, například amortizaci a proto "letečtí odborníci na VŠE" dospěli k tomu že armáda bude fungovat levněji.

Podle mě letecká záchranná služba funguje nyní naprosto spolehlivě, Armáda nedisponuje vhodným typem vrtulníku. Jsem zvědav jak se sokolem bude přistávat na sjezdovce případně na nemocničním heliportu...

Pokud by armáda měla provozovat na všech stanicích tak bude muset nakoupit nové vrtulníky,..a armáda jak víme nakupuje v tradičně průhledných tendrech :-)

+1/−4
9.3.2016 23:52

M88a46r61t89i88n 98V84a83n54ě60k 9124287572903

zatím sokol na sjezdovce i heliporu vždy přistál. A dokonce i tehdy kdy soukromí provozovatelé LZS deklarovali neletové podmínky(což jim nevyčítám, vychází z civilních předpisů. Armáda má jiné mantinely)

. Co tam máte dál?

+4/−2
10.3.2016 0:08

P96e27t19r 12V47á57c46l39a98v80e12k 6665278759777

proč myslíte že další má přejít pod armádu Brno, asi to bude tím že tamější HEMS heliport má jako jeden z mála nosnost pro PZL Sokol-6,5tuny, PZL sokol jinak není nic jiného než modernizace prastarého MI2. Soukromí provozovatelé většinou používají lehčí vrtulníky EC135 jejichž MTOW je 3400kg a právě nahlédnutím do VFR příručky zjistím že většina střešních heliportů na nemocnicích má nosnost 3500kg. Bude armáda přistávat vedle nemocnice a pak pacienta překládat do sanitky???

+1/−1
10.3.2016 0:38

P69e61t60r 92V24á80c77l41a31v62e35k 6495728359187

řekněte kdy konkrétně se stalo že soukromý provozovatel LZS neletěl kvůli počasí a armádní ano, tj dva vrtulníky, armádní a ten soukromý stáli vedle sebe? bez konkrétní znalosti tohoto případu je to plácnutí do vody. nemůže to být třeba tím že v plzni bylo trošku lepší počasí než v Brně?

+1/−1
10.3.2016 0:42

T16o44m57á61š 23C76h22r20a48s45t59n86ý 2781434241213

Ostrava vs. Přerov.

Armádní CSAR létal nehledě na počasí, což se o ostravácích říct úplně nedalo.

0/0
10.3.2016 12:54

P38e32t32r 61V45á31c49l26a68v43e91k 6695398219487

1. v Přerově není a nebylo stanoviště LZS. Pokud přistával v Přerově tak předpokládám že vezl pacienta z/do Olomouce? proč nepřistál přímo na střešním heliportu FNO? Proč nezasahovala LZS Olomouc?

2. Ostrava je od Přerova vzdálená 80km, nenapadlo vás že počasí mohlo být uplně jíné?

3. Přerov bylo donedávna IFR vybavené vojenské letiště, takže ano mohl z něj klidně odletět/přiletět někdo i za velmy špatných povětrnostních podmínek a uskutečnit převoz pacienta např z Přerova do Prahy.

4. asi by bylo finančně nereálné vybavit všechna stanoviště LZS ILS přiblížením a popravdě hlavním ukolem LZS jsou primární zásahy v terénu a ty se stejně za mlhy moc dělat nedají. Vrtulníky LZS létají i v noci, většinou převozy pacientů, pokud ale počasí nedovolí tak jedinou šancí jsou velká letiště Brno/Ostrava/Praha...a donedávna i tem Přerov

0/0
11.3.2016 8:56

P40e93t50r 29V88á89c14l65a39v34e12k 6725238799657

a ještě vám dám jeden argument, proč myslíte že Němci, Rakušané, Švýcaři a plno jiných používají pro pozemní operace LZS lehčí vrtulníky jako BK117, EC165,EC145,BELL427 a nikoliv létající tanky? Dokonce i Poláci používají pro primární zásahy v terénu Eurocoptery,..

+1/−1
10.3.2016 0:51

F66i12l97i40p 73B13.51.84. 1900467109658

By jste se divil, co tu se Sokolama dokážou. Ano, potřebují trošku víc místa, ale dokážou lítat, ikdyž soukromník sedí. Něco jsem tu s nima na horách už zažil.

+1/−1
10.3.2016 5:04

P90e82t64r 73V78á53c93l39a97v88e38k 6585808149307

vůbec nezpochybňuju umění pilotů, koneckonců většina pilotů DSA a Alfa jsou také vojenští piloti, pouze zpochybnuji fakt že sokol není vhodný pro tyto operace a ani nesplnuje evropské normy...

+2/0
10.3.2016 9:48

F58i47l64i64p 81B23.69.13. 1280667869368

Když vidím, jak to funguje v Plzeňském kraji (AČR) a co všechno piloti zvládají (se Sokolama), palec hore. Jsem rád, že tady nejsou soukromníci.

+2/−2
9.3.2016 23:39

P56e93t92r 84V37á15c34l40a85v84e39k 6715748339517

mohu říct že i v ostatních krajích funguje záchranka naprosto spolehlivě. Palec nahoru armádním pilotům sokolů, tyto vrtulníky totiž nejsou vhodné pro LZS.

0/−2
9.3.2016 23:54

M17a84r96t77i80n 35V48a85n13ě77k 9754967462343

jen zde předvádíte, že dané problematice fakt nerozumíte.

+1/−1
10.3.2016 0:06

P95e38t26r 84V59á18c11l92a64v96e72k 6955738579837

zatímco vy ano ;-D. Ještě jste nenapsal jediný argument...

0/−1
10.3.2016 0:43

P23e23t57r 95P25a90l31e91n27č11a33r 3787278958473

Vústeckém kraji létá soukroumník ajejich piloti rozhodně nejsou žádná ozeřávátka a řekl bych že moderní vrtulník který používájí je vhodnější např do městské zástavby...

+2/−1
10.3.2016 4:12

F13i19l94i24p 10B35.31.69. 1800687539448

Ano, soukromá ECčka a podobná prdítka nadělají méně kraválu a nepořádku, ale armáda lítá ikdyž tihle nedokážou/nemůžou. O větší kapacitě "nákladu" nemluvě...

+2/−1
10.3.2016 5:03

P88e33t30r 96P21a35l37e16n61č83a74r 3547168938153

Spíš jsem myslel to, že v městě snáze přistanou, už jsem je párkrát u nás ve městě viděl a je neskutečný na jak malém prostoru to dokáží zapíchnout...

+1/0
10.3.2016 5:17

P46e67t63r 69V97á83c68l81a71v69e52k 6865128549687

nedokážou? uvědomte si jaké požadavky jsou kladeny na piloty HEMS a tudíž to jsou už většinou ostřílení borci z armády s náletem tisíce hodin. větší kapacita nákladu je vám nanic když potřebujete přistát na střešních heliportech, které mají max zatížení poloviční hmotnosti PZL Sokol, případně na podmáčeném svahu kde se Sokol zaboří....

+1/0
10.3.2016 10:00

Z23d16e91n70ě33k 79S91k72ř26i27v42a30n 5924950249896

Pamatuju ještě dobu, kdy leteckou záchranku provozovalo vnitro a armáda. Pak nějaký chytrolín vymyslel, že soukromé firmy budou levnější. A teď se po letech ukazuje, že tomu tak není? Hm...

+3/0
9.3.2016 23:15

D77a42v71i60d 71P96e98t70r71l29í79k 4436946666654

A opravdu není? ;-)

Jestli něco umí stát skvěle, tak je to maskování skutečných nákladů a jejich dotováním zdroji odjinud. Moc hezky to ukazují například České dráhy. A jen díky alternativním dopravcům se posléze ukázalo, jak pěkně to ČD zvládaly krýt. Další hezkou ukázkou byla bývalá státní Česká Pojišťovna. Všichni si jistě dodnes rádu vzpomínají, kolik museli platit třeba za povinné ručení...

0/0
9.3.2016 23:24

Z24d98e68n23ě51k 73S23k30ř87i28v35a42n 5764120689776

Za jednu základnu dostává PČR 15 mil. ročně, kdežto soukromý provozovatel, taktéž za jednu základnu 60 mil. ročně. To se mi zdá docela velký rozdíl.

+2/0
9.3.2016 23:42

P14e39t97r 90V25á15c54l96a50v86e22k 6365388229367

odkud berete ta čísla, dělaly se 3 studie a pouze jedna, vypracovaná leteckými "odborníky" z VŠE řekla že armáda a policie je levnější. Jenomže armáda a policie nezapočítává amortizaci..

0/−1
9.3.2016 23:58

Z57d27e58n28ě78k 28S81k92ř12i59v16a38n 5834680379306

„Je potřeba si položit otázku, zda skutečně má být osm základen provozováno soukromými subjekty, respektive zda je takovýto stav ekonomicky efektivní,“ napsal Babiš v dopise Němečkovi a Sobotkovi.

ANO bojuje s Němečkem, kdo zajistí leteckou záchranku. Jde o miliardy

„Rád bych znal například odpověď na otázku, z jakého důvodu byl snížen počet základen letecké záchrannéslužbyprovozovaných Policií České republiky po roce 2008 ze tří na jednu, když ministerstvo zdravotnictví platilo, respektive stále platí za roční provoz jedné takové základny zhruba 15 milionů korun, oproti zhruba 60 milionům, které dostává za provoz jedné základny soukromý provozovatel,“ ptá se Babiš. A vidí v tom dobrý byznys pro dvěspolečnosti, aniž by podle něj kdokoli řešil, zda je to výhodné pro stát.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/babis-navrhl-orezat-a-zkratit-soukrome-provozovani-letecke-zachranky-1zk-/domaci.aspx?c=A160224_104222_domaci_kop

0/0
10.3.2016 7:33

P66e42t30r 87V28á89c22l68a73v21e56k 6855228609867

s armádou je to jako s českejma drahama, státní moloch, možná byste se měl podívat co všechno armáda nezapočítala....

0/0
10.3.2016 10:04

J71a70n 68L17u63k57á30š 7757753533322

Protoze jaksi armada i policie ty vrtulniky ve sluzbe maji a jejich piloti musi hodiny naletat, at zachranku provozuji nebo ne.

Navic preprava zranenych vojaku vrtulniky je neco, na co se musi taky cvicit.

0/0
10.3.2016 9:37

P68e17t55r 76V33á39c18l65a33v18e48k 6105668839157

armáda ani policie ty vrtulníky ale nemají! Armáda disponuje vrtulníkem PZL Sokol, který není pro primární zásahy v terénu vhodný, příliš těžký, velký nemůže přistát na většině střešních heliportů v nemocnicích a nesplnuje evropské normy pro LZS.Pokud armáda bude muset nakoupit vrtulníky pro LZS tak jejich cena ale není započítána v kalkulaci a bavíme se o uplně jiných penězích za letovou hodinu.

Armádní piloti musí sice létat hodiny ale armáda má trošku jiné ukoly než LZS a z toho vychází i to ze pouzívá jinou techniku. Je to to samé jako kdyby jste řekl že armáda bude zajištovat záchrnou službu jako celek protože má tanky a terénní auta.

0/0
11.3.2016 11:05

F12r41a65n67t93i30š40e90k 98N74o35v48o61t53n22ý 2194619806

Babiš namítal, že není důvod dávat zakázku soukromým firmám - když to nebudou firmy jeho:-)

+7/−1
9.3.2016 22:11

R71e22n88á38t65a 55P33o77s73p60í29š87i64l65o74v96á 9892350542454

jj uhodil jste hřebíček na hlavičku.;-)

0/0
9.3.2016 22:20

J62i33n93d80ř17i25c78h 26Š97k14o51p46e35k 4215371280585

nesmysl, proč platit 2x (1x soukromníkům za převoz, podruhý za létání během výcviku armádě)

0/−1
10.3.2016 7:15

P78e63t91r 16V73á42c74l34a34v76e45k 6225168189597

protože LZS není uplně vhodné výcvikové prostředí pro piloty, kteří mají 200,300 či 500 hodin a navíc tato služba je něco uplne jiného jak příprava na vojenskou činnost...

+1/0
10.3.2016 10:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.