Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leteckou záchranku ještě 4 roky zajistí soukromé firmy, armáda i vnitro

Ministru zdravotnictví Svatoplukovi Němečkovi z ČSSD se podařilo přesvědčit vládu, aby provoz letecké záchranné služby i v dalších čtyřech letech zajistily soukromé firmy. V šesti krajích bude kvůli tomu vypsáno výběrové řízení. Hodnotu zakázky ministerstvo předběžně určilo na 1,2 miliardy. V dalších krajích službu zabezpečí vnitro a armáda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J83a82n 56B10r18a87u53n86e17r 7485774623609

Cena letové hodiny soukromníci dnes / analýza ČVUT a VŠE / AČR / Policie:

http://www.zdravotnickydenik.cz/2016/02/policie-kriminalizuje-puvodni-tendr-na-zachranku-pritom-by-sama-letala-jeste-draz/

+1/0
10.3.2016 10:36

P46e97t85r 40V60á34c64l77a10v22e72k 6865318149557

dvě ze tří studií říkají že soukromé firmy jsou levnější jelikož armáda nezapočítala amortizaci a policie odmítla dodat čísla.

Armádní piloti jsou machři, koneckonců i u těch soukromých záchranek létají piloti z armády ale bohužel armáda nedisponuje vhodným vrtulníkem, PZL sokol nesplňuje evropské normy=možnost problémů při zásahu na uzemí cizího státu, složite vyřízení povolení. PZL sokol jsou těžké vrtulníky, původem ruské MI-2 a nedokáží přistát na většině střešních heliportů, podmáčeném terénu nebo v městské zástavbě...

+3/0
10.3.2016 10:18

T29o42m94á37š 39C12h19r79a35s66t42n36ý 2651334401653

Že ty soukromé na těch střešních heliportech přistávat můžou... (třeba v ústí na traumachirurgii)...což ale není tolik problém stroje, jako předražených staveb střešních heliportů s třetiřadými materiály na straně nemocnic :-)

0/0
10.3.2016 12:44

J22i29n50d48ř89i19c82h 69Š82k22o85p83e96k 4585361670965

Babiš má pravdu, letecká záchranka měla přejít komplet na armádu i vnitro - jejich piloti stejně musí mít nalétané hodiny, takže proč platit soukromé firmě za záchranku a pak ještě armádním a policejním pilotům za nalétané hodiny

+4/−2
10.3.2016 7:02

P69e41t14r 13V57á11c57l25a84v51e42k 6785468319967

1. protože armáda nemá vhodné vrtulníky a pořízení speciálů zcela jistě není zahrnuto v cenové kalkulaci. Proč myslíte že všude ve světě se pro pozemní operace LZS používají lehké vrtulníky?

2. protože lety LZS nejsou uplně vhodné pro výcvik a také nároky na pilota LZS jsou trošku jiné než na pilota armády, ne že by byly větší ale jsou prostě jiné. Není proto moc zemí na světě kde by tuto službu zajištovala armáda

3. dvě ze tří studíí říkají že soukromé firmy jsou levnější tak ted babo rad...

0/0
10.3.2016 10:11

T72o89m25á61š 39C41h11r19a58s34t54n26ý 2251354811753

2) Tak v EU -- Irsko, Švédsko, Norsko, Finsko, Polsko, Chorvatsko, Portugalsko, částečně Německo, Švýcarsko, Velká Británie (Severní Irsko, Wiltshire a Skotsko) a Itálie.

0/0
10.3.2016 12:50

P40e74t38r 95P91e36t61r 7632270920322

Zrušit to. Zkrátit dojezdové vzdálenosti sanitek. Včera si u havarovaného autobusů soudruzi ani neuprdli- byla mlha.

+1/−4
10.3.2016 5:01
Foto

M15i66c50h90a45l 90B87a20r17e43š 2734375643673

Mohu se zeptat, jak zkrácení dojezdové doby sanitek pomůže při transportech do specializovaných center?

0/0
10.3.2016 7:01

P31e55t77r 13V83á42c89l13a74v12e13k 6175358159467

problém je v tom že armádou dodaná čísla nezahrnují vše, například amortizaci a proto "letečtí odborníci na VŠE" dospěli k tomu že armáda bude fungovat levněji.

Podle mě letecká záchranná služba funguje nyní naprosto spolehlivě, Armáda nedisponuje vhodným typem vrtulníku. Jsem zvědav jak se sokolem bude přistávat na sjezdovce případně na nemocničním heliportu...

Pokud by armáda měla provozovat na všech stanicích tak bude muset nakoupit nové vrtulníky,..a armáda jak víme nakupuje v tradičně průhledných tendrech :-)

+1/−4
9.3.2016 23:52

M61a44r46t18i95n 52V18a43n19ě35k 9364247732423

zatím sokol na sjezdovce i heliporu vždy přistál. A dokonce i tehdy kdy soukromí provozovatelé LZS deklarovali neletové podmínky(což jim nevyčítám, vychází z civilních předpisů. Armáda má jiné mantinely)

. Co tam máte dál?

+4/−2
10.3.2016 0:08

P65e47t73r 37V69á80c83l60a42v60e42k 6115908479867

proč myslíte že další má přejít pod armádu Brno, asi to bude tím že tamější HEMS heliport má jako jeden z mála nosnost pro PZL Sokol-6,5tuny, PZL sokol jinak není nic jiného než modernizace prastarého MI2. Soukromí provozovatelé většinou používají lehčí vrtulníky EC135 jejichž MTOW je 3400kg a právě nahlédnutím do VFR příručky zjistím že většina střešních heliportů na nemocnicích má nosnost 3500kg. Bude armáda přistávat vedle nemocnice a pak pacienta překládat do sanitky???

+1/−1
10.3.2016 0:38

P37e64t82r 73V78á80c39l90a56v70e78k 6465448939587

řekněte kdy konkrétně se stalo že soukromý provozovatel LZS neletěl kvůli počasí a armádní ano, tj dva vrtulníky, armádní a ten soukromý stáli vedle sebe? bez konkrétní znalosti tohoto případu je to plácnutí do vody. nemůže to být třeba tím že v plzni bylo trošku lepší počasí než v Brně?

+1/−1
10.3.2016 0:42

T15o74m38á41š 45C65h43r96a45s64t53n11ý 2111854751943

Ostrava vs. Přerov.

Armádní CSAR létal nehledě na počasí, což se o ostravácích říct úplně nedalo.

0/0
10.3.2016 12:54

P60e69t55r 80V69á53c50l94a61v35e56k 6275658899437

1. v Přerově není a nebylo stanoviště LZS. Pokud přistával v Přerově tak předpokládám že vezl pacienta z/do Olomouce? proč nepřistál přímo na střešním heliportu FNO? Proč nezasahovala LZS Olomouc?

2. Ostrava je od Přerova vzdálená 80km, nenapadlo vás že počasí mohlo být uplně jíné?

3. Přerov bylo donedávna IFR vybavené vojenské letiště, takže ano mohl z něj klidně odletět/přiletět někdo i za velmy špatných povětrnostních podmínek a uskutečnit převoz pacienta např z Přerova do Prahy.

4. asi by bylo finančně nereálné vybavit všechna stanoviště LZS ILS přiblížením a popravdě hlavním ukolem LZS jsou primární zásahy v terénu a ty se stejně za mlhy moc dělat nedají. Vrtulníky LZS létají i v noci, většinou převozy pacientů, pokud ale počasí nedovolí tak jedinou šancí jsou velká letiště Brno/Ostrava/Praha...a donedávna i tem Přerov

0/0
11.3.2016 8:56

P48e65t83r 54V66á71c58l12a30v93e67k 6465188359797

a ještě vám dám jeden argument, proč myslíte že Němci, Rakušané, Švýcaři a plno jiných používají pro pozemní operace LZS lehčí vrtulníky jako BK117, EC165,EC145,BELL427 a nikoliv létající tanky? Dokonce i Poláci používají pro primární zásahy v terénu Eurocoptery,..

+1/−1
10.3.2016 0:51

F38i14l79i75p 27B76.87.22. 1870607339438

By jste se divil, co tu se Sokolama dokážou. Ano, potřebují trošku víc místa, ale dokážou lítat, ikdyž soukromník sedí. Něco jsem tu s nima na horách už zažil.

+1/−1
10.3.2016 5:04

P79e19t19r 25V40á54c31l14a44v27e40k 6185328129677

vůbec nezpochybňuju umění pilotů, koneckonců většina pilotů DSA a Alfa jsou také vojenští piloti, pouze zpochybnuji fakt že sokol není vhodný pro tyto operace a ani nesplnuje evropské normy...

+2/0
10.3.2016 9:48

F35i86l12i17p 42B68.80.96. 1510467899728

Když vidím, jak to funguje v Plzeňském kraji (AČR) a co všechno piloti zvládají (se Sokolama), palec hore. Jsem rád, že tady nejsou soukromníci.

+2/−2
9.3.2016 23:39

P66e60t52r 94V93á43c38l77a91v21e77k 6365908859317

mohu říct že i v ostatních krajích funguje záchranka naprosto spolehlivě. Palec nahoru armádním pilotům sokolů, tyto vrtulníky totiž nejsou vhodné pro LZS.

0/−2
9.3.2016 23:54

M44a20r73t71i53n 25V19a62n35ě85k 9524907742983

jen zde předvádíte, že dané problematice fakt nerozumíte.

+1/−1
10.3.2016 0:06

P21e67t78r 50V81á64c53l90a32v46e73k 6935338749247

zatímco vy ano ;-D. Ještě jste nenapsal jediný argument...

0/−1
10.3.2016 0:43

P18e75t25r 55P47a46l86e77n73č45a56r 3567968278193

Vústeckém kraji létá soukroumník ajejich piloti rozhodně nejsou žádná ozeřávátka a řekl bych že moderní vrtulník který používájí je vhodnější např do městské zástavby...

+2/−1
10.3.2016 4:12

F50i51l63i78p 79B52.97.84. 1190317769528

Ano, soukromá ECčka a podobná prdítka nadělají méně kraválu a nepořádku, ale armáda lítá ikdyž tihle nedokážou/nemůžou. O větší kapacitě "nákladu" nemluvě...

+2/−1
10.3.2016 5:03

P87e37t96r 59P91a43l48e27n19č37a44r 3367618348893

Spíš jsem myslel to, že v městě snáze přistanou, už jsem je párkrát u nás ve městě viděl a je neskutečný na jak malém prostoru to dokáží zapíchnout...

+1/0
10.3.2016 5:17

P15e14t34r 17V55á73c23l94a32v39e53k 6945708199907

nedokážou? uvědomte si jaké požadavky jsou kladeny na piloty HEMS a tudíž to jsou už většinou ostřílení borci z armády s náletem tisíce hodin. větší kapacita nákladu je vám nanic když potřebujete přistát na střešních heliportech, které mají max zatížení poloviční hmotnosti PZL Sokol, případně na podmáčeném svahu kde se Sokol zaboří....

+1/0
10.3.2016 10:00

Z16d33e69n92ě98k 50S75k85ř64i23v58a10n 5984230169366

Pamatuju ještě dobu, kdy leteckou záchranku provozovalo vnitro a armáda. Pak nějaký chytrolín vymyslel, že soukromé firmy budou levnější. A teď se po letech ukazuje, že tomu tak není? Hm...

+3/0
9.3.2016 23:15

D26a55v62i92d 79P83e24t31r78l74í41k 4746296476484

A opravdu není? ;-)

Jestli něco umí stát skvěle, tak je to maskování skutečných nákladů a jejich dotováním zdroji odjinud. Moc hezky to ukazují například České dráhy. A jen díky alternativním dopravcům se posléze ukázalo, jak pěkně to ČD zvládaly krýt. Další hezkou ukázkou byla bývalá státní Česká Pojišťovna. Všichni si jistě dodnes rádu vzpomínají, kolik museli platit třeba za povinné ručení...

0/0
9.3.2016 23:24

Z76d17e28n30ě21k 66S68k34ř48i38v28a69n 5924950739236

Za jednu základnu dostává PČR 15 mil. ročně, kdežto soukromý provozovatel, taktéž za jednu základnu 60 mil. ročně. To se mi zdá docela velký rozdíl.

+2/0
9.3.2016 23:42

P81e25t13r 36V48á17c25l20a32v19e48k 6235348189107

odkud berete ta čísla, dělaly se 3 studie a pouze jedna, vypracovaná leteckými "odborníky" z VŠE řekla že armáda a policie je levnější. Jenomže armáda a policie nezapočítává amortizaci..

0/−1
9.3.2016 23:58

Z66d26e74n80ě91k 79S91k94ř69i56v30a23n 5644610239306

„Je potřeba si položit otázku, zda skutečně má být osm základen provozováno soukromými subjekty, respektive zda je takovýto stav ekonomicky efektivní,“ napsal Babiš v dopise Němečkovi a Sobotkovi.

ANO bojuje s Němečkem, kdo zajistí leteckou záchranku. Jde o miliardy

„Rád bych znal například odpověď na otázku, z jakého důvodu byl snížen počet základen letecké záchrannéslužbyprovozovaných Policií České republiky po roce 2008 ze tří na jednu, když ministerstvo zdravotnictví platilo, respektive stále platí za roční provoz jedné takové základny zhruba 15 milionů korun, oproti zhruba 60 milionům, které dostává za provoz jedné základny soukromý provozovatel,“ ptá se Babiš. A vidí v tom dobrý byznys pro dvěspolečnosti, aniž by podle něj kdokoli řešil, zda je to výhodné pro stát.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/babis-navrhl-orezat-a-zkratit-soukrome-provozovani-letecke-zachranky-1zk-/domaci.aspx?c=A160224_104222_domaci_kop

0/0
10.3.2016 7:33

P34e15t60r 59V59á25c20l98a68v90e17k 6975118289557

s armádou je to jako s českejma drahama, státní moloch, možná byste se měl podívat co všechno armáda nezapočítala....

0/0
10.3.2016 10:04

J10a40n 37L60u52k28á25š 7807423883292

Protoze jaksi armada i policie ty vrtulniky ve sluzbe maji a jejich piloti musi hodiny naletat, at zachranku provozuji nebo ne.

Navic preprava zranenych vojaku vrtulniky je neco, na co se musi taky cvicit.

0/0
10.3.2016 9:37

P43e79t28r 92V60á58c18l88a24v18e72k 6575508509167

armáda ani policie ty vrtulníky ale nemají! Armáda disponuje vrtulníkem PZL Sokol, který není pro primární zásahy v terénu vhodný, příliš těžký, velký nemůže přistát na většině střešních heliportů v nemocnicích a nesplnuje evropské normy pro LZS.Pokud armáda bude muset nakoupit vrtulníky pro LZS tak jejich cena ale není započítána v kalkulaci a bavíme se o uplně jiných penězích za letovou hodinu.

Armádní piloti musí sice létat hodiny ale armáda má trošku jiné ukoly než LZS a z toho vychází i to ze pouzívá jinou techniku. Je to to samé jako kdyby jste řekl že armáda bude zajištovat záchrnou službu jako celek protože má tanky a terénní auta.

0/0
11.3.2016 11:05

F75r21a11n72t93i93š51e11k 30N82o36v10o70t11n19ý 2334289706

Babiš namítal, že není důvod dávat zakázku soukromým firmám - když to nebudou firmy jeho:-)

+7/−1
9.3.2016 22:11

R39e81n40á80t74a 39P57o88s21p13í46š36i81l86o20v46á 9522130792694

jj uhodil jste hřebíček na hlavičku.;-)

0/0
9.3.2016 22:20

J93i35n91d77ř96i20c34h 58Š47k86o15p84e54k 4865211670745

nesmysl, proč platit 2x (1x soukromníkům za převoz, podruhý za létání během výcviku armádě)

0/−1
10.3.2016 7:15

P93e45t70r 24V15á82c47l64a92v11e49k 6885338589157

protože LZS není uplně vhodné výcvikové prostředí pro piloty, kteří mají 200,300 či 500 hodin a navíc tato služba je něco uplne jiného jak příprava na vojenskou činnost...

+1/0
10.3.2016 10:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.