Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leteckou záchranku ještě 4 roky zajistí soukromé firmy, armáda i vnitro

Ministru zdravotnictví Svatoplukovi Němečkovi z ČSSD se podařilo přesvědčit vládu, aby provoz letecké záchranné služby i v dalších čtyřech letech zajistily soukromé firmy. V šesti krajích bude kvůli tomu vypsáno výběrové řízení. Hodnotu zakázky ministerstvo předběžně určilo na 1,2 miliardy. V dalších krajích službu zabezpečí vnitro a armáda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a32n 91B39r76a48u61n60e47r 7105984543279

Cena letové hodiny soukromníci dnes / analýza ČVUT a VŠE / AČR / Policie:

http://www.zdravotnickydenik.cz/2016/02/policie-kriminalizuje-puvodni-tendr-na-zachranku-pritom-by-sama-letala-jeste-draz/

+1/0
10.3.2016 10:36

P41e15t11r 39V63á28c39l98a28v96e47k 6505478929877

dvě ze tří studií říkají že soukromé firmy jsou levnější jelikož armáda nezapočítala amortizaci a policie odmítla dodat čísla.

Armádní piloti jsou machři, koneckonců i u těch soukromých záchranek létají piloti z armády ale bohužel armáda nedisponuje vhodným vrtulníkem, PZL sokol nesplňuje evropské normy=možnost problémů při zásahu na uzemí cizího státu, složite vyřízení povolení. PZL sokol jsou těžké vrtulníky, původem ruské MI-2 a nedokáží přistát na většině střešních heliportů, podmáčeném terénu nebo v městské zástavbě...

+3/0
10.3.2016 10:18

T25o22m65á93š 18C96h38r35a29s93t41n50ý 2171864691943

Že ty soukromé na těch střešních heliportech přistávat můžou... (třeba v ústí na traumachirurgii)...což ale není tolik problém stroje, jako předražených staveb střešních heliportů s třetiřadými materiály na straně nemocnic :-)

0/0
10.3.2016 12:44

J15i67n35d80ř71i56c12h 82Š18k96o53p22e35k 4535871390555

Babiš má pravdu, letecká záchranka měla přejít komplet na armádu i vnitro - jejich piloti stejně musí mít nalétané hodiny, takže proč platit soukromé firmě za záchranku a pak ještě armádním a policejním pilotům za nalétané hodiny

+4/−2
10.3.2016 7:02

P72e45t34r 44V15á45c30l13a79v80e44k 6315778319217

1. protože armáda nemá vhodné vrtulníky a pořízení speciálů zcela jistě není zahrnuto v cenové kalkulaci. Proč myslíte že všude ve světě se pro pozemní operace LZS používají lehké vrtulníky?

2. protože lety LZS nejsou uplně vhodné pro výcvik a také nároky na pilota LZS jsou trošku jiné než na pilota armády, ne že by byly větší ale jsou prostě jiné. Není proto moc zemí na světě kde by tuto službu zajištovala armáda

3. dvě ze tří studíí říkají že soukromé firmy jsou levnější tak ted babo rad...

0/0
10.3.2016 10:11

T57o11m42á82š 21C21h26r68a19s81t84n21ý 2521254981743

2) Tak v EU -- Irsko, Švédsko, Norsko, Finsko, Polsko, Chorvatsko, Portugalsko, částečně Německo, Švýcarsko, Velká Británie (Severní Irsko, Wiltshire a Skotsko) a Itálie.

0/0
10.3.2016 12:50

P16e12t93r 43P51e45t60r 7102310150772

Zrušit to. Zkrátit dojezdové vzdálenosti sanitek. Včera si u havarovaného autobusů soudruzi ani neuprdli- byla mlha.

+1/−4
10.3.2016 5:01
Foto

M91i74c67h60a39l 74B41a64r33e21š 2144275433563

Mohu se zeptat, jak zkrácení dojezdové doby sanitek pomůže při transportech do specializovaných center?

0/0
10.3.2016 7:01

P76e24t62r 29V34á76c86l79a15v37e29k 6825878699227

problém je v tom že armádou dodaná čísla nezahrnují vše, například amortizaci a proto "letečtí odborníci na VŠE" dospěli k tomu že armáda bude fungovat levněji.

Podle mě letecká záchranná služba funguje nyní naprosto spolehlivě, Armáda nedisponuje vhodným typem vrtulníku. Jsem zvědav jak se sokolem bude přistávat na sjezdovce případně na nemocničním heliportu...

Pokud by armáda měla provozovat na všech stanicích tak bude muset nakoupit nové vrtulníky,..a armáda jak víme nakupuje v tradičně průhledných tendrech :-)

+1/−4
9.3.2016 23:52

M50a42r61t16i43n 34V92a51n30ě55k 9454207602753

zatím sokol na sjezdovce i heliporu vždy přistál. A dokonce i tehdy kdy soukromí provozovatelé LZS deklarovali neletové podmínky(což jim nevyčítám, vychází z civilních předpisů. Armáda má jiné mantinely)

. Co tam máte dál?

+4/−2
10.3.2016 0:08

P63e11t83r 59V86á74c30l96a79v95e37k 6905218689397

proč myslíte že další má přejít pod armádu Brno, asi to bude tím že tamější HEMS heliport má jako jeden z mála nosnost pro PZL Sokol-6,5tuny, PZL sokol jinak není nic jiného než modernizace prastarého MI2. Soukromí provozovatelé většinou používají lehčí vrtulníky EC135 jejichž MTOW je 3400kg a právě nahlédnutím do VFR příručky zjistím že většina střešních heliportů na nemocnicích má nosnost 3500kg. Bude armáda přistávat vedle nemocnice a pak pacienta překládat do sanitky???

+1/−1
10.3.2016 0:38

P41e56t86r 71V52á82c78l52a20v10e32k 6825728429737

řekněte kdy konkrétně se stalo že soukromý provozovatel LZS neletěl kvůli počasí a armádní ano, tj dva vrtulníky, armádní a ten soukromý stáli vedle sebe? bez konkrétní znalosti tohoto případu je to plácnutí do vody. nemůže to být třeba tím že v plzni bylo trošku lepší počasí než v Brně?

+1/−1
10.3.2016 0:42

T87o65m35á14š 51C36h45r32a11s94t90n52ý 2611644781513

Ostrava vs. Přerov.

Armádní CSAR létal nehledě na počasí, což se o ostravácích říct úplně nedalo.

0/0
10.3.2016 12:54

P22e34t21r 87V97á58c48l18a91v83e58k 6725598649907

1. v Přerově není a nebylo stanoviště LZS. Pokud přistával v Přerově tak předpokládám že vezl pacienta z/do Olomouce? proč nepřistál přímo na střešním heliportu FNO? Proč nezasahovala LZS Olomouc?

2. Ostrava je od Přerova vzdálená 80km, nenapadlo vás že počasí mohlo být uplně jíné?

3. Přerov bylo donedávna IFR vybavené vojenské letiště, takže ano mohl z něj klidně odletět/přiletět někdo i za velmy špatných povětrnostních podmínek a uskutečnit převoz pacienta např z Přerova do Prahy.

4. asi by bylo finančně nereálné vybavit všechna stanoviště LZS ILS přiblížením a popravdě hlavním ukolem LZS jsou primární zásahy v terénu a ty se stejně za mlhy moc dělat nedají. Vrtulníky LZS létají i v noci, většinou převozy pacientů, pokud ale počasí nedovolí tak jedinou šancí jsou velká letiště Brno/Ostrava/Praha...a donedávna i tem Přerov

0/0
11.3.2016 8:56

P57e64t16r 17V70á64c17l26a13v95e34k 6845758609407

a ještě vám dám jeden argument, proč myslíte že Němci, Rakušané, Švýcaři a plno jiných používají pro pozemní operace LZS lehčí vrtulníky jako BK117, EC165,EC145,BELL427 a nikoliv létající tanky? Dokonce i Poláci používají pro primární zásahy v terénu Eurocoptery,..

+1/−1
10.3.2016 0:51

F27i86l41i57p 19B58.60.53. 1750397279278

By jste se divil, co tu se Sokolama dokážou. Ano, potřebují trošku víc místa, ale dokážou lítat, ikdyž soukromník sedí. Něco jsem tu s nima na horách už zažil.

+1/−1
10.3.2016 5:04

P22e66t76r 71V72á45c13l42a86v55e56k 6175868159177

vůbec nezpochybňuju umění pilotů, koneckonců většina pilotů DSA a Alfa jsou také vojenští piloti, pouze zpochybnuji fakt že sokol není vhodný pro tyto operace a ani nesplnuje evropské normy...

+2/0
10.3.2016 9:48

F18i91l73i72p 71B56.60.66. 1700407119548

Když vidím, jak to funguje v Plzeňském kraji (AČR) a co všechno piloti zvládají (se Sokolama), palec hore. Jsem rád, že tady nejsou soukromníci.

+2/−2
9.3.2016 23:39

P42e95t21r 39V77á53c47l94a59v35e33k 6615498729277

mohu říct že i v ostatních krajích funguje záchranka naprosto spolehlivě. Palec nahoru armádním pilotům sokolů, tyto vrtulníky totiž nejsou vhodné pro LZS.

0/−2
9.3.2016 23:54

M53a70r39t34i70n 14V50a52n60ě11k 9654547692603

jen zde předvádíte, že dané problematice fakt nerozumíte.

+1/−1
10.3.2016 0:06

P10e16t40r 70V90á69c46l74a25v78e63k 6495208579817

zatímco vy ano ;-D. Ještě jste nenapsal jediný argument...

0/−1
10.3.2016 0:43

P68e22t33r 98P39a17l94e41n16č40a50r 3917528608383

Vústeckém kraji létá soukroumník ajejich piloti rozhodně nejsou žádná ozeřávátka a řekl bych že moderní vrtulník který používájí je vhodnější např do městské zástavby...

+2/−1
10.3.2016 4:12

F22i97l76i43p 58B29.92.89. 1570127809778

Ano, soukromá ECčka a podobná prdítka nadělají méně kraválu a nepořádku, ale armáda lítá ikdyž tihle nedokážou/nemůžou. O větší kapacitě "nákladu" nemluvě...

+2/−1
10.3.2016 5:03

P55e60t69r 30P92a92l70e91n88č41a55r 3407538148733

Spíš jsem myslel to, že v městě snáze přistanou, už jsem je párkrát u nás ve městě viděl a je neskutečný na jak malém prostoru to dokáží zapíchnout...

+1/0
10.3.2016 5:17

P33e40t50r 77V92á24c86l66a64v71e75k 6975628749317

nedokážou? uvědomte si jaké požadavky jsou kladeny na piloty HEMS a tudíž to jsou už většinou ostřílení borci z armády s náletem tisíce hodin. větší kapacita nákladu je vám nanic když potřebujete přistát na střešních heliportech, které mají max zatížení poloviční hmotnosti PZL Sokol, případně na podmáčeném svahu kde se Sokol zaboří....

+1/0
10.3.2016 10:00

Z75d95e57n38ě49k 79S45k19ř56i97v81a67n 5484790529466

Pamatuju ještě dobu, kdy leteckou záchranku provozovalo vnitro a armáda. Pak nějaký chytrolín vymyslel, že soukromé firmy budou levnější. A teď se po letech ukazuje, že tomu tak není? Hm...

+3/0
9.3.2016 23:15

D89a54v54i68d 58P17e33t86r63l67í93k 4156586266934

A opravdu není? ;-)

Jestli něco umí stát skvěle, tak je to maskování skutečných nákladů a jejich dotováním zdroji odjinud. Moc hezky to ukazují například České dráhy. A jen díky alternativním dopravcům se posléze ukázalo, jak pěkně to ČD zvládaly krýt. Další hezkou ukázkou byla bývalá státní Česká Pojišťovna. Všichni si jistě dodnes rádu vzpomínají, kolik museli platit třeba za povinné ručení...

0/0
9.3.2016 23:24

Z18d26e66n65ě58k 81S24k63ř92i86v31a92n 5794210559486

Za jednu základnu dostává PČR 15 mil. ročně, kdežto soukromý provozovatel, taktéž za jednu základnu 60 mil. ročně. To se mi zdá docela velký rozdíl.

+2/0
9.3.2016 23:42

P85e22t34r 85V53á17c16l72a67v72e69k 6735818859407

odkud berete ta čísla, dělaly se 3 studie a pouze jedna, vypracovaná leteckými "odborníky" z VŠE řekla že armáda a policie je levnější. Jenomže armáda a policie nezapočítává amortizaci..

0/−1
9.3.2016 23:58

Z60d39e13n72ě51k 80S23k92ř64i74v89a60n 5804360239536

„Je potřeba si položit otázku, zda skutečně má být osm základen provozováno soukromými subjekty, respektive zda je takovýto stav ekonomicky efektivní,“ napsal Babiš v dopise Němečkovi a Sobotkovi.

ANO bojuje s Němečkem, kdo zajistí leteckou záchranku. Jde o miliardy

„Rád bych znal například odpověď na otázku, z jakého důvodu byl snížen počet základen letecké záchrannéslužbyprovozovaných Policií České republiky po roce 2008 ze tří na jednu, když ministerstvo zdravotnictví platilo, respektive stále platí za roční provoz jedné takové základny zhruba 15 milionů korun, oproti zhruba 60 milionům, které dostává za provoz jedné základny soukromý provozovatel,“ ptá se Babiš. A vidí v tom dobrý byznys pro dvěspolečnosti, aniž by podle něj kdokoli řešil, zda je to výhodné pro stát.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/babis-navrhl-orezat-a-zkratit-soukrome-provozovani-letecke-zachranky-1zk-/domaci.aspx?c=A160224_104222_domaci_kop

0/0
10.3.2016 7:33

P74e17t29r 17V92á33c40l50a10v19e93k 6965858219507

s armádou je to jako s českejma drahama, státní moloch, možná byste se měl podívat co všechno armáda nezapočítala....

0/0
10.3.2016 10:04

J81a17n 56L70u63k75á47š 7147663723292

Protoze jaksi armada i policie ty vrtulniky ve sluzbe maji a jejich piloti musi hodiny naletat, at zachranku provozuji nebo ne.

Navic preprava zranenych vojaku vrtulniky je neco, na co se musi taky cvicit.

0/0
10.3.2016 9:37

P69e21t63r 55V35á45c54l28a93v65e61k 6785478369977

armáda ani policie ty vrtulníky ale nemají! Armáda disponuje vrtulníkem PZL Sokol, který není pro primární zásahy v terénu vhodný, příliš těžký, velký nemůže přistát na většině střešních heliportů v nemocnicích a nesplnuje evropské normy pro LZS.Pokud armáda bude muset nakoupit vrtulníky pro LZS tak jejich cena ale není započítána v kalkulaci a bavíme se o uplně jiných penězích za letovou hodinu.

Armádní piloti musí sice létat hodiny ale armáda má trošku jiné ukoly než LZS a z toho vychází i to ze pouzívá jinou techniku. Je to to samé jako kdyby jste řekl že armáda bude zajištovat záchrnou službu jako celek protože má tanky a terénní auta.

0/0
11.3.2016 11:05

F62r72a41n86t25i16š52e34k 17N53o33v65o59t76n37ý 2134619436

Babiš namítal, že není důvod dávat zakázku soukromým firmám - když to nebudou firmy jeho:-)

+7/−1
9.3.2016 22:11

R72e62n29á85t54a 83P57o52s66p26í83š30i37l19o43v64á 9222740712794

jj uhodil jste hřebíček na hlavičku.;-)

0/0
9.3.2016 22:20

J56i22n27d85ř56i12c11h 79Š94k51o66p62e98k 4445731720785

nesmysl, proč platit 2x (1x soukromníkům za převoz, podruhý za létání během výcviku armádě)

0/−1
10.3.2016 7:15

P76e28t56r 38V72á49c35l50a86v25e24k 6315938649617

protože LZS není uplně vhodné výcvikové prostředí pro piloty, kteří mají 200,300 či 500 hodin a navíc tato služba je něco uplne jiného jak příprava na vojenskou činnost...

+1/0
10.3.2016 10:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.