Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leteckou záchranku ještě 4 roky zajistí soukromé firmy, armáda i vnitro

Ministru zdravotnictví Svatoplukovi Němečkovi z ČSSD se podařilo přesvědčit vládu, aby provoz letecké záchranné služby i v dalších čtyřech letech zajistily soukromé firmy. V šesti krajích bude kvůli tomu vypsáno výběrové řízení. Hodnotu zakázky ministerstvo předběžně určilo na 1,2 miliardy. V dalších krajích službu zabezpečí vnitro a armáda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a69n 64B80r46a58u10n91e59r 7865694313729

Cena letové hodiny soukromníci dnes / analýza ČVUT a VŠE / AČR / Policie:

http://www.zdravotnickydenik.cz/2016/02/policie-kriminalizuje-puvodni-tendr-na-zachranku-pritom-by-sama-letala-jeste-draz/

+1/0
10.3.2016 10:36

P24e59t12r 62V21á88c75l18a31v40e66k 6595378259827

dvě ze tří studií říkají že soukromé firmy jsou levnější jelikož armáda nezapočítala amortizaci a policie odmítla dodat čísla.

Armádní piloti jsou machři, koneckonců i u těch soukromých záchranek létají piloti z armády ale bohužel armáda nedisponuje vhodným vrtulníkem, PZL sokol nesplňuje evropské normy=možnost problémů při zásahu na uzemí cizího státu, složite vyřízení povolení. PZL sokol jsou těžké vrtulníky, původem ruské MI-2 a nedokáží přistát na většině střešních heliportů, podmáčeném terénu nebo v městské zástavbě...

+3/0
10.3.2016 10:18

T64o93m40á21š 75C20h38r64a64s41t78n55ý 2951704951133

Že ty soukromé na těch střešních heliportech přistávat můžou... (třeba v ústí na traumachirurgii)...což ale není tolik problém stroje, jako předražených staveb střešních heliportů s třetiřadými materiály na straně nemocnic :-)

0/0
10.3.2016 12:44

J92i29n32d10ř33i95c70h 51Š66k22o73p47e95k 4505311430955

Babiš má pravdu, letecká záchranka měla přejít komplet na armádu i vnitro - jejich piloti stejně musí mít nalétané hodiny, takže proč platit soukromé firmě za záchranku a pak ještě armádním a policejním pilotům za nalétané hodiny

+4/−2
10.3.2016 7:02

P87e13t83r 78V48á89c16l63a31v85e78k 6565938449957

1. protože armáda nemá vhodné vrtulníky a pořízení speciálů zcela jistě není zahrnuto v cenové kalkulaci. Proč myslíte že všude ve světě se pro pozemní operace LZS používají lehké vrtulníky?

2. protože lety LZS nejsou uplně vhodné pro výcvik a také nároky na pilota LZS jsou trošku jiné než na pilota armády, ne že by byly větší ale jsou prostě jiné. Není proto moc zemí na světě kde by tuto službu zajištovala armáda

3. dvě ze tří studíí říkají že soukromé firmy jsou levnější tak ted babo rad...

0/0
10.3.2016 10:11

T54o29m37á94š 72C83h13r18a97s69t25n72ý 2271194411643

2) Tak v EU -- Irsko, Švédsko, Norsko, Finsko, Polsko, Chorvatsko, Portugalsko, částečně Německo, Švýcarsko, Velká Británie (Severní Irsko, Wiltshire a Skotsko) a Itálie.

0/0
10.3.2016 12:50

P17e82t83r 53P13e82t38r 7542320800782

Zrušit to. Zkrátit dojezdové vzdálenosti sanitek. Včera si u havarovaného autobusů soudruzi ani neuprdli- byla mlha.

+1/−4
10.3.2016 5:01
Foto

M89i98c82h48a82l 43B35a56r89e85š 2984575263403

Mohu se zeptat, jak zkrácení dojezdové doby sanitek pomůže při transportech do specializovaných center?

0/0
10.3.2016 7:01

P18e48t81r 93V70á77c68l58a12v74e48k 6955748809807

problém je v tom že armádou dodaná čísla nezahrnují vše, například amortizaci a proto "letečtí odborníci na VŠE" dospěli k tomu že armáda bude fungovat levněji.

Podle mě letecká záchranná služba funguje nyní naprosto spolehlivě, Armáda nedisponuje vhodným typem vrtulníku. Jsem zvědav jak se sokolem bude přistávat na sjezdovce případně na nemocničním heliportu...

Pokud by armáda měla provozovat na všech stanicích tak bude muset nakoupit nové vrtulníky,..a armáda jak víme nakupuje v tradičně průhledných tendrech :-)

+1/−4
9.3.2016 23:52

M11a28r62t18i75n 30V33a53n65ě41k 9444717852603

zatím sokol na sjezdovce i heliporu vždy přistál. A dokonce i tehdy kdy soukromí provozovatelé LZS deklarovali neletové podmínky(což jim nevyčítám, vychází z civilních předpisů. Armáda má jiné mantinely)

. Co tam máte dál?

+4/−2
10.3.2016 0:08

P85e27t82r 11V15á30c49l12a97v41e93k 6785418829517

proč myslíte že další má přejít pod armádu Brno, asi to bude tím že tamější HEMS heliport má jako jeden z mála nosnost pro PZL Sokol-6,5tuny, PZL sokol jinak není nic jiného než modernizace prastarého MI2. Soukromí provozovatelé většinou používají lehčí vrtulníky EC135 jejichž MTOW je 3400kg a právě nahlédnutím do VFR příručky zjistím že většina střešních heliportů na nemocnicích má nosnost 3500kg. Bude armáda přistávat vedle nemocnice a pak pacienta překládat do sanitky???

+1/−1
10.3.2016 0:38

P40e43t60r 41V85á22c27l49a55v50e91k 6215738119237

řekněte kdy konkrétně se stalo že soukromý provozovatel LZS neletěl kvůli počasí a armádní ano, tj dva vrtulníky, armádní a ten soukromý stáli vedle sebe? bez konkrétní znalosti tohoto případu je to plácnutí do vody. nemůže to být třeba tím že v plzni bylo trošku lepší počasí než v Brně?

+1/−1
10.3.2016 0:42

T68o58m16á50š 35C53h24r52a18s48t45n38ý 2411124321573

Ostrava vs. Přerov.

Armádní CSAR létal nehledě na počasí, což se o ostravácích říct úplně nedalo.

0/0
10.3.2016 12:54

P47e32t48r 45V91á41c73l54a65v16e84k 6105588749857

1. v Přerově není a nebylo stanoviště LZS. Pokud přistával v Přerově tak předpokládám že vezl pacienta z/do Olomouce? proč nepřistál přímo na střešním heliportu FNO? Proč nezasahovala LZS Olomouc?

2. Ostrava je od Přerova vzdálená 80km, nenapadlo vás že počasí mohlo být uplně jíné?

3. Přerov bylo donedávna IFR vybavené vojenské letiště, takže ano mohl z něj klidně odletět/přiletět někdo i za velmy špatných povětrnostních podmínek a uskutečnit převoz pacienta např z Přerova do Prahy.

4. asi by bylo finančně nereálné vybavit všechna stanoviště LZS ILS přiblížením a popravdě hlavním ukolem LZS jsou primární zásahy v terénu a ty se stejně za mlhy moc dělat nedají. Vrtulníky LZS létají i v noci, většinou převozy pacientů, pokud ale počasí nedovolí tak jedinou šancí jsou velká letiště Brno/Ostrava/Praha...a donedávna i tem Přerov

0/0
11.3.2016 8:56

P87e70t21r 29V76á38c85l41a59v28e69k 6595278279627

a ještě vám dám jeden argument, proč myslíte že Němci, Rakušané, Švýcaři a plno jiných používají pro pozemní operace LZS lehčí vrtulníky jako BK117, EC165,EC145,BELL427 a nikoliv létající tanky? Dokonce i Poláci používají pro primární zásahy v terénu Eurocoptery,..

+1/−1
10.3.2016 0:51

F21i98l29i95p 77B68.64.61. 1760397279138

By jste se divil, co tu se Sokolama dokážou. Ano, potřebují trošku víc místa, ale dokážou lítat, ikdyž soukromník sedí. Něco jsem tu s nima na horách už zažil.

+1/−1
10.3.2016 5:04

P28e76t16r 90V13á72c56l13a64v86e45k 6255728479727

vůbec nezpochybňuju umění pilotů, koneckonců většina pilotů DSA a Alfa jsou také vojenští piloti, pouze zpochybnuji fakt že sokol není vhodný pro tyto operace a ani nesplnuje evropské normy...

+2/0
10.3.2016 9:48

F72i59l13i69p 61B34.87.76. 1980677989568

Když vidím, jak to funguje v Plzeňském kraji (AČR) a co všechno piloti zvládají (se Sokolama), palec hore. Jsem rád, že tady nejsou soukromníci.

+2/−2
9.3.2016 23:39

P25e37t53r 93V65á64c39l65a44v81e58k 6155978509867

mohu říct že i v ostatních krajích funguje záchranka naprosto spolehlivě. Palec nahoru armádním pilotům sokolů, tyto vrtulníky totiž nejsou vhodné pro LZS.

0/−2
9.3.2016 23:54

M45a17r80t52i89n 85V64a90n14ě72k 9734397672123

jen zde předvádíte, že dané problematice fakt nerozumíte.

+1/−1
10.3.2016 0:06

P14e68t28r 40V23á53c43l12a61v56e48k 6725788739267

zatímco vy ano ;-D. Ještě jste nenapsal jediný argument...

0/−1
10.3.2016 0:43

P43e74t26r 66P67a33l46e42n33č27a96r 3207398128163

Vústeckém kraji létá soukroumník ajejich piloti rozhodně nejsou žádná ozeřávátka a řekl bych že moderní vrtulník který používájí je vhodnější např do městské zástavby...

+2/−1
10.3.2016 4:12

F30i57l57i23p 54B94.92.23. 1920767229158

Ano, soukromá ECčka a podobná prdítka nadělají méně kraválu a nepořádku, ale armáda lítá ikdyž tihle nedokážou/nemůžou. O větší kapacitě "nákladu" nemluvě...

+2/−1
10.3.2016 5:03

P49e78t47r 31P67a34l77e60n39č71a76r 3207628408883

Spíš jsem myslel to, že v městě snáze přistanou, už jsem je párkrát u nás ve městě viděl a je neskutečný na jak malém prostoru to dokáží zapíchnout...

+1/0
10.3.2016 5:17

P53e23t78r 77V26á44c93l33a11v40e55k 6565298339457

nedokážou? uvědomte si jaké požadavky jsou kladeny na piloty HEMS a tudíž to jsou už většinou ostřílení borci z armády s náletem tisíce hodin. větší kapacita nákladu je vám nanic když potřebujete přistát na střešních heliportech, které mají max zatížení poloviční hmotnosti PZL Sokol, případně na podmáčeném svahu kde se Sokol zaboří....

+1/0
10.3.2016 10:00

Z23d59e47n74ě88k 29S77k31ř13i96v45a35n 5934240189786

Pamatuju ještě dobu, kdy leteckou záchranku provozovalo vnitro a armáda. Pak nějaký chytrolín vymyslel, že soukromé firmy budou levnější. A teď se po letech ukazuje, že tomu tak není? Hm...

+3/0
9.3.2016 23:15

D74a33v37i68d 44P42e47t50r38l39í25k 4176416236214

A opravdu není? ;-)

Jestli něco umí stát skvěle, tak je to maskování skutečných nákladů a jejich dotováním zdroji odjinud. Moc hezky to ukazují například České dráhy. A jen díky alternativním dopravcům se posléze ukázalo, jak pěkně to ČD zvládaly krýt. Další hezkou ukázkou byla bývalá státní Česká Pojišťovna. Všichni si jistě dodnes rádu vzpomínají, kolik museli platit třeba za povinné ručení...

0/0
9.3.2016 23:24

Z98d82e23n36ě82k 85S61k10ř43i96v92a55n 5414120839556

Za jednu základnu dostává PČR 15 mil. ročně, kdežto soukromý provozovatel, taktéž za jednu základnu 60 mil. ročně. To se mi zdá docela velký rozdíl.

+2/0
9.3.2016 23:42

P58e22t20r 76V34á26c36l10a87v65e33k 6665198539547

odkud berete ta čísla, dělaly se 3 studie a pouze jedna, vypracovaná leteckými "odborníky" z VŠE řekla že armáda a policie je levnější. Jenomže armáda a policie nezapočítává amortizaci..

0/−1
9.3.2016 23:58

Z93d43e61n12ě86k 52S85k78ř62i67v91a23n 5574450599346

„Je potřeba si položit otázku, zda skutečně má být osm základen provozováno soukromými subjekty, respektive zda je takovýto stav ekonomicky efektivní,“ napsal Babiš v dopise Němečkovi a Sobotkovi.

ANO bojuje s Němečkem, kdo zajistí leteckou záchranku. Jde o miliardy

„Rád bych znal například odpověď na otázku, z jakého důvodu byl snížen počet základen letecké záchrannéslužbyprovozovaných Policií České republiky po roce 2008 ze tří na jednu, když ministerstvo zdravotnictví platilo, respektive stále platí za roční provoz jedné takové základny zhruba 15 milionů korun, oproti zhruba 60 milionům, které dostává za provoz jedné základny soukromý provozovatel,“ ptá se Babiš. A vidí v tom dobrý byznys pro dvěspolečnosti, aniž by podle něj kdokoli řešil, zda je to výhodné pro stát.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/babis-navrhl-orezat-a-zkratit-soukrome-provozovani-letecke-zachranky-1zk-/domaci.aspx?c=A160224_104222_domaci_kop

0/0
10.3.2016 7:33

P23e54t52r 63V16á96c26l27a53v51e20k 6515378379487

s armádou je to jako s českejma drahama, státní moloch, možná byste se měl podívat co všechno armáda nezapočítala....

0/0
10.3.2016 10:04

J88a66n 71L76u28k41á23š 7277313903122

Protoze jaksi armada i policie ty vrtulniky ve sluzbe maji a jejich piloti musi hodiny naletat, at zachranku provozuji nebo ne.

Navic preprava zranenych vojaku vrtulniky je neco, na co se musi taky cvicit.

0/0
10.3.2016 9:37

P66e31t40r 81V73á96c11l23a47v87e55k 6855628799857

armáda ani policie ty vrtulníky ale nemají! Armáda disponuje vrtulníkem PZL Sokol, který není pro primární zásahy v terénu vhodný, příliš těžký, velký nemůže přistát na většině střešních heliportů v nemocnicích a nesplnuje evropské normy pro LZS.Pokud armáda bude muset nakoupit vrtulníky pro LZS tak jejich cena ale není započítána v kalkulaci a bavíme se o uplně jiných penězích za letovou hodinu.

Armádní piloti musí sice létat hodiny ale armáda má trošku jiné ukoly než LZS a z toho vychází i to ze pouzívá jinou techniku. Je to to samé jako kdyby jste řekl že armáda bude zajištovat záchrnou službu jako celek protože má tanky a terénní auta.

0/0
11.3.2016 11:05

F26r52a62n38t40i35š98e60k 93N96o40v90o18t23n71ý 2274259246

Babiš namítal, že není důvod dávat zakázku soukromým firmám - když to nebudou firmy jeho:-)

+7/−1
9.3.2016 22:11

R26e39n53á49t34a 19P95o33s15p45í45š32i45l41o94v54á 9432220142834

jj uhodil jste hřebíček na hlavičku.;-)

0/0
9.3.2016 22:20

J13i55n79d68ř59i94c57h 53Š47k83o16p61e56k 4345671820555

nesmysl, proč platit 2x (1x soukromníkům za převoz, podruhý za létání během výcviku armádě)

0/−1
10.3.2016 7:15

P34e44t48r 66V23á20c83l44a64v52e90k 6665978269477

protože LZS není uplně vhodné výcvikové prostředí pro piloty, kteří mají 200,300 či 500 hodin a navíc tato služba je něco uplne jiného jak příprava na vojenskou činnost...

+1/0
10.3.2016 10:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.