Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modré zóny se šíří Českem, zavést je chce dalších dvanáct měst

Zaparkovat v českých městech mimo placená místa bude čím dál obtížnější. Dvanáct magistrátů či radnic totiž minimálně zvažuje zavedení modrých zón, kde mohou parkovat jen lidé, kteří v oblasti bydlí. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu MF DNES mezi pětašedesáti největšími městy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V18l16a94s38t96i63m72i18l 26B54e45d29n72á28ř 3233902585356

PRO KÁMOŠE KARTY A ZBYT AT UTŘE!!!

10.3.2016 18:59

K74a90r45e30l 26D36r11d33a 6503645117489

Smyslem modrých zón je řešit sobce a nevychovance. Každý druhý tady píše o právu parkovat před bytem či kanceláří. Když to chce každý, je z toho problém. Lepší opatření než zóny nemáme. Najděte jiné řešení.

Pro Středočechy a návštěvníky vymyslela Praha P+R. Platí se 20 Kč za den. Kapacita není velká, ale dík nezájmu stačí. Modré zóny se zřizují hlavně tam, kde masově parkují návštěvníci na úkor místních. Tedy ti, co mají nepředstavitelný problém zaplatit 20 Kč denně a k tomu ale nemají problém užívat MHD. Podivné chování.

Pak je tady tlupa řidičů, co se s MHD vůbec neobtěžují a koukají dojet na místo určení. Na druhou stranu, já třeba do auta používám jiné oblečení. Není pak snadné přebíhat na MHD. Navíc autem vezu věci k práci, které bych MHD netahal. Tak je to sporné. Navíc autem jedu, abych toho stihl víc. Jde o mobilitu. Tady MHD nestíhá. Jako řidič znám cestu, ale netuším, jak se kam dostat MHD. Takže MHD vyhovuje pro pravidelné jízdy, ale ne na náhodné ježdění po Praze. A pak, jde také o společenský status. MHD odpovídá úrovni plebsu. Což je v mnoha situacích problém.

Pomohlo by víc parkovacích míst a vytlačení dlouhodobě parkujících z ulic. (Modré zóny podle mě naopak svádí k tomu, aby řidič raději ukořistěné místo neopouštěl.) Řidiči by potřebovali parkování zdarma. Což je nereálné. Obchodní centra takovou službu mají, ale je to komerční podnik, co si parkovné vybere jinde. Jak financovat garáže města, kde by se dalo parkovat dlouhodobě za malý poplatek? Zavést dotace jako na MHD? Byl bych pro. Je to problém dopravy všech Pražanů tak jako tak. ;-)

10.3.2016 17:15

P61e70t49r 44Č23e15r67m63á94k 9138875899200

Smysl zón je vybrat peníze. Dopravní efekt nemají, resp. jej ztrácí s tím jak se rozšiřují po vice částech a lidé jsou tedy nuceni je ignorovat = nastává jejich nefunkčnost.

Lepších řešení je spousta, a nejlepší je nevymýšlet ameriku ale použít to co je vymyšlené a funguje v zahraničí. ;-)R^

10.3.2016 17:41

K75a78r46e40l 88D15r62d51a 6953965477789

Vaše mají-nemají. Této problematice absolutně nerozumíte, ale soudit umíte vše dokonale. Vezměte na vědomí: MHD je funkční. Modré zóny jsou funkční. Ignorování s měšťáky a odtahy aut se nevyplácí...

Definujte ta lepší řešení detailně. Vedle je článek nějakého Ivana Kaplana. Občas mluví jako Vy a to dělá profesionálně do parkování. Jediná rada ze zahraničí: platit víc a víc a ještě víc. Oproti Německu ještě platíme málo. Rv

Podle mě je levné parkování o prosperitě celé společnosti. Pokud ho budeme svazovat, je to jako zakazovat podnikům produkovat zisk. Zničující přístup. Úplný socialismus. Hledám levné a masově nasaditelné opatření, které by bylo funkčnější, než modré zóny kombinované s předraženými garážemi.

Pokud by se prosadila představa veřejného zájmu a dotací, jako u MHD, třeba by se našla cesta jako parkovné udržet na symbolickém poplatku. P+R mi přijde fajn, ale na Václaváku, už ne tak na Chodově. ;-)

11.3.2016 1:36

P87e88t68r 37N73e23c18h16a77n91i73c79k37ý 7143176338940

P+R řešení je, ale ano větší, s větší hustotou a atraktivní propojení parkovneho a MHD. Václavák je trochu moc, ale když tam vede magistrala, tak by to asi šlo (nebo lépe poblíž masarycky tam je co bourat). Ale musí jich být hodně, pak získají lidé jistotu a použijí je. Oddělit parkování pro místní a návštěvy bude asi jediné řešení

11.3.2016 7:13

K40a71r12e55l 19D50r56d63a 6913615587489

Kolem Václaváku je dost garáží. Místní platí 2-3 tis. měsíčně, návštěvníci 40-60 Kč za hodinu. Taková cena vyhání řidiče na ulici a způsobuje problémy s parkováním. Jsme v centru, cena by asi měla být jiná, než na Chodově. Za sebe bych bral tak 50 Kč za den. (x 20 pracovních dnů. 1000 Kč měsíčně...) To by mi umožnilo jezdit a neparkovat na ulici.

Ale je to diskutabilní. Obávám se, že cílem je řidiče od jízd Prahou odradit.

11.3.2016 9:23

P96e65t73r 11N64e35c26h97a36n30i88c78k82ý 7423826158650

Nevím jaký je problém k tomu Muzeu dojet těch pár minut metrem.

11.3.2016 9:25

K12a83r96e38l 56D65r34d44a 6333775487229

A víte jaká je to pohoda, parkovat na Václaváku, vyřešit pochůzky, oběd a být za 15 minut na druhém konci Prahy? Takto svobodně chci žít v Praze. To mi umožňuje protáčet peníze. Za takovou svobodu jsem ochoten platit daně.

A ne tady prosazovat opět šedý socialismus s haldou zákazů.

11.3.2016 9:41

P72e81t60r 58N67e79c36h10a78n71i78c90k34ý 7673206818320

Však ty garáže tam jsou funkční, takže pokud je to nevyhnutelně nutné, tak proč by ne. Ale natahat tam každého, komu se chce do centra, to tam bude praskat ve švech. I pro vás je lepší, dražší parkování = méně auta = lepší propustnost.

11.3.2016 9:48

K71a76r67e50l 97D88r76d61a 6193495107489

Proto to vidím jako diskutabilní. V zájmu demokracie a prosperity je ale potřeba umožnit svobodné chování. Ochrana dalších zájmů by měla být velmi opatrná.

Praha se zatím rozhodla šikanovat chudé řidiče a umožnit svobodné ježdění bohatých. To jde proti svobodné společnosti a rovným příležitostem.

A pak, rodiny s dětmi jsou chudé rodiny z principu. Pokud má Praha umožnit život běžným rodinám i v centru, měla by si šikanu takových rezidentů odpustit. Jinak usiluje o své zahubení.

11.3.2016 12:38

P65e41t56r 77N85e63c48h38a30n24i61c55k15ý 7863406158150

Ono to řešení zón je také dost nešťastní, když platíte paušál a ani nemáte jistotu, že na místě, za které platíte zaparkujete. A rodiny v Praze snad tramvajenky mají, takže pohyb po městě vyřešený mají za jeden roční paušál. Demokracie je o tom, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého a pokud spousta cizích aut vám zacpe čtvrť, tak vám tu místní svobodu docela omezí.

11.3.2016 12:41

K13a87r54e52l 21D60r11d79a 6713735917829

Platíte? Pokud vím, je to nějakých 700 Kč ročně za modrou zónu. Tedy, nemůže být řeč o hrazení parkovného. To je jen poplatek za poskytnutí parkovací karty a lehký příspěvek na provoz modrých zón.

Vnucujete ostatním MHD. Určujete jim jak se mají chovat... Hájíte princip nesvobody.

11.3.2016 12:55

A96n58t40o36n60í22n 40S31v23o48b14o71d53a 3124563259222

Jste z levného kraje, u nás mimo Prahu se garáž pronajímá za 1200 až 1500 :-), v Libni seženete garážové stání i pod 800, trh řeší nabídku

11.3.2016 17:51

K45a21r58e71l 55D15r61d54a 6953535797559

Řeč je o zónách.

12.3.2016 5:05

P96e23t88r 55Č54e33r65m31á28k 9538735989820

Narozdíl od vás této problematice právě rozumím protože mě živí. A nevím jestli problém v tom že si neumíte přiznat že vy o tom po odborné stránce nic nevíte, a nebo jenom neumíte číst. Nepsal jsem nic o nefunkčmí MHD.

A zóny fungují jen z hlediska výběru peněz, dopravně nikoliv. Míra jejich ignorace je čím dál vyšší, pokuty se bojí málokdo (resp. nemá na výběr když legálně kartu nemá jak získat) a odtahuje se asi 1% aut bez platné karty. Opět to chce znalost dat a nikoliv jen svoje domněnky.

Ano vedlejší článek je poučný a snad i pro vás dobré čtení abyste viděl jak to funguje jinde a jak to vnímají odbornící, né chytráci v hospodě a laici na diskuzích.

Pak jste evidentně nepochopil princip toho systému - prosperitu společnosti zajišťuje fyzická dostupnost parkování, tedy možnost nebo šance místa. Finanční stránka je až druhá v pořadí, a samozřejmě její nastavení se pak řidí ekomomickými pravidlami jako cokoliv jiného, takže nejí důvod se obávat že by takové řešení bylo pro většinu nedostupné. Je to přesně o tom nejdřív vytvořit tu poptávku a s masovým zájmem služba zlevní.

Levné a masové řešení neexistuje, to lze aplikovat když stavíte na zelené louce.

11.3.2016 18:10

K91a64r83e81l 97D19r14d84a 6673355627439

Prsk, prsk, prsk. Urážky od pravého a jediného odborníka. A jinak hospodské plky. Tiše závidím, že se něčím takovým uživíte. ;-D

Tedy, popřel jste sám sebe. To co máme, je to opatření o kterém tvrdíte, že je současně nefunkční a současně doporučené odborníky a Vámi protože je skvělé? ;-D

Souhlasím, že se tady míchá veřejný zájem - právo na prostor a způsob, jak ho dosáhnout.

Zaznamenávám vytvoření poptávky, masového odbytu a tím levné služby. Modré zóny jsou šikanou vytvářející poptávku. V tomto jsem opravdu laik. Chci město bez šikany. Chci město, kde se lidé chovají slušně a vstřícně. Z principem účelové šikany, aby vznikl byznys s parkováním nesouhlasím.

Představu, že patrně nevznikne placená služba, pokud bude vedle existovat parkování na ulici zdarma, lze docela dobře vyvrátit. Vždy si u nás motoristé stavěli garáže. I já si umím představit, že půjdu do garážového státní za statisíce, i když před domem budu parkovat zdarma. Jediné co nebude fungovat, pokud mi v těch garážích nasadí nájem 2500 Kč měsíčně.

Tedy, odborníku, hájíte právo na byznys "taxikářů s parkováním". Ne zájem na řešení parkování v Praze. Rv

12.3.2016 6:06

P20e50t52r 77Č81e64r68m60á75k 9258345249260

Chápu že prskáte když o tom nic nevíte;-)

Opět si cucáte slova z prstu a tvrdíte něco co nikdy nebylo řečeno. Zóny jsou z hlediska dopravního významu nefunkční, což tvrdí každý odborník.

Ve vedlejší diskuzi jsem vám napsal že vytvoření tohoto systému nutně neznamená vytvoření ryze podnikatelských záměrů, byť se jim částećně nelze vyhnout.

A právě sám popisujete současný stav proč to nefunguje - dokud je možnost parkovat na veřejném prostoru zadarmo, většina lidí to tak dělat bude a za chvilku bude problém jet nakoupit nebo k lékaři, protože ten veřejný prostor bude zabrán rezidenty. Proto musí být ten tlak.

Určení sumy je úplně jiná debata, a dokážu i pochopit že třeba pro vás by taková částa byla nepřijatelná, což neznamená že pro spoustu lidí ano. Koneckomců když dnes někdo platí ma sídliští za venkovní stání 1000-1500 tak ten posun na 2000-2500 za garáž ve stejné lokalitě je asi adekvátní. Ale to hodně předbíháme, tohle si pak upraví trh.

Bohužel žádné levně řešení dopravy v Praze neexistuje...

12.3.2016 12:40

K97a78r89e92l 92D90r47d59a 6883635507779

Nesouhlasím s výrokem "za chvilku". Po sametu byla česká společnost nucena přejít na auta dík nákupním centrům a službám pouze pro motoristy. Lidé neměli na výběr. To se do jisté míry vyřešilo. Situace se postupně zlepšuje. Vaše obavy z dalšího podobného nárůstu aut jsou falešné.

A pak, ten tlak města nejde jen na parkování, ale na ježdění po městě vůbec, na vytěsnění řidičů na okruhy... Nejde jen o volný veřejný prostor. Fakticky stát obrátil a zatímco v 90. letech nahnal lidi k nákupu aut, nyní je nutí auta zrušit. A je to především cesta k nesvobodě.

Parkovací stání si platím i když mám vedle parkování zdarma. Stejně tak bych koupil garáž. Musí se to vejít většině řidičů do 20 tis. platu.

Opravte si ceny. Na hlídaných parkovištích Prahy 11 se parkuje spíš kolem 800 Kč měsíčně. Garážová stání tady radnice pronajímá kolem 1000 Kč. (A to i Vojtíškova.) Ano, to je přijatelné. Garáže v centru a nové garáže nastavují poplatky kolem 3000 Kč. Rozdíl je razantní, asociální. 3000 Kč odpovídají v Praze poplatkům za byt. Nesmyslná cena za garážové stání.

Nesouhlasím s tím, že si ceny upraví trh. Dle mých zkušeností jsou ceny parkovného dlouhodobě určovány uměle a bez ohledu na poptávku-nabídku. Mám tady roky k dispozici garážová stání Opatovská za cca 1600 Kč měsíčně (zatímco cena obvyklá v místě je těch 1000 Kč). Jsou pro vysokou cenu mezi řidiči neoblíbené. Tento poplatek je pak to, co způsobuje kolem mého domu zacpané ulice. Při záměru garáží Plickova se dával k jednání měsíční poplatek 2000-2500 Kč a zrušení levnějších parkovacích míst. Bezohledné a nepřijatelné.

A Vy máte řešení v zavádění dalších přemrštěných komerčních poplatků? Ne, to je třeba na Hájích lety ověřené nefunkční řešení. Omyl.

13.3.2016 8:55

P71e96t44r 74Č69e38r87m36á22k 9438815239520

Nejsme na osamoceném ostrově, ale uprostřed evropy, a tedy vlivy fungující jinde fungují i u nás. Takže jestliže je v eu běžné že MHD jezdí 20-30% obyvatel, a u nás stále ještě téměř 50%, tak je vcelku jisté že ten úbytek který sledujeme už více jak 10let bude pokračovat. Kam se většina z těch lidí co opustí mhd vrhne je asi jasné. A používání aut nesouvisí s žádným nákupním centrem nebo službami, ale životní úrovní. A tím jak se byť pomalu ale zvedá, tak logicky roste počet uživatelů aut. Takže debata vůbec není o tom jestli přibude aut, ale kolik jich přibude a kdy.

Ano, to je zájem obou stran - ani řidiči nechtějí jezdit přes Prahu když nemusí, ale po jakém okruhu mají jet když stále nejsou dokončeny, a dík dnešní legislativě kdy 3 lidi si založí občasné sdružení a blokují cokoliv kdekoliv je to v podstatě v nedohlednu? A s nekocepčností vedení Prahy souhlasím, ale to je prostě dáno lobby a změnou politických vlivů a reprezentací.

Vy si opravte ceny - Praha není jižní město, a je to otázka nabídky a poptávky, takže ceny 1000-1500 nejsou nic nereálného na periferii. A tam kde stojí parkování dneska 3000 stojí pronájem bytu 30000 a víc, takže to je zcela adekvátní.

S tím určením ceny nesouhlasím - každý soukromý provozovatel hledí na ekonomiku a pokud by dlouhodobě nebyl schopen místa za stanovenou cenu pronajímat tak ji změní. Jiná věc je že naplněnost parkovišť nikdy není 100% ale nechává se jistá rezerva pro různé účely, takže nevím jak je na tom zrovna jedno konkrétní parkoviště na opatovské, ale to že dlouhodobě inzeruje volná místa ještě nutně nic neznačí o nezájmu nebo naplněnosti. A poslední věc je že stát nebo město není vždy ten nejlepší hospodář...

Bavíme se tu o systému schopném reálně fungovat po celé Praze, to že se vám nějaké řešení nezdá dobré nebo se vám spíše nechce platit nějakou sumu je třeba i pochopitelné, ale systémově to je nezbytné. Je to stejně jako s daněma.

13.3.2016 12:31

K46a88r14e47l 16D75r39d68a 6653105397239

Dost často tady dopraváci uvádí, že MHD na Západě prochází boomem. Praha je hodnocena, že má skvělou MHD a má se vyvarovat chyb, co byly na Západě. Podle mě je to odkaz na rušení MHD třeba v Londýně. Je pak chybou brát situaci na Západě jako absolutní vzor našeho vývoje. Pravda bude uprostřed.

Praha plánuje ještě větší šikanu směřující k užívání MHD. Počet cestující MHD se tak u nás patrně nikdy výrazně nezmění.

Užívání aut se v Praze právě odvíjí od parkování. Mně bylo zakázáno parkovat u práce, a to bez náhrady, a bez ohledu na to, že je zde volno. Na placené parkování nemám. Takže jezdím do práce výjimečně. Do té životní úrovně "vlastnictví auta" se pak motá šikana města.

Bavíme se o tvrdé regulaci IAD pomocí cen a poplatků. Je to šikanou především sociálně slabších obyvatel. Tedy zavádění protěžování nějaké skupiny obyvatel na úkor druhé. Je vcelku irelevantní, co se mi líbí a nelíbí. Pokud Vy máte nějaké povědomí o veřejných výdajích o které se musíte starat i když se Vás přímo netýkají, tak já tvrdím, že asociální opatření jsou ty poslední, co se mají v Praze uvádět do života a že jde o svobodu a demokracii.

14.3.2016 13:54

P91e73t44r 25Č82e31r85m12á10k 9198665339840

To že má Praha jednu z nejepších MHD v eu jsem zde zopakoval několikrát a evidentně tedy nejsme ve sporu. Bavíme se ovšem o tom že ten potenciál je zcela vyčerpaný, a nelze tedy očekávat že by se ještě nějak zvýšil. Ale nepsal jsem nic o rušení, jen o ekonomické (ne)rovnováze. A ano, teze že dosáhneme západu je ta krajní a spíše teoretická, ale my nejsme ani v té polovině právě.

To co Praha plánuje je úměrné politické reprezentaci která to zrovna vede, převést to do praxe je složitejší. Zatím i přes šikanu pokračuje přesun lidí z mhd do aut, pravda možná pomaleji, ale přesto.

Pomalu se dostáváme od technického řešení k sociálnímu. Tato rovnováha je pravda velmi křehká ale řešitelná (s tím bojují všude), ale u nás naráží extrémně na pozůstatky myšlení lidí i fungování systému z komunismu. Pokud je někdo sociálně slabší, tak k tomu pochopitelně patří jiný životní standart než u střední a vyšší třídy. A zrovna tohle u nás funguje dobře - např. invalidé dostávají docela štědré dotace na nákupy aut a spoustu další úlev ze strany státu, což považuju za systémově správně řešení. Ale nelze na to pohlížet že se nedá regulovat systém protože by to dopadlo na sociálně slabé. Pokud na provozování auta nemají, tak jej prostě nemůžou mít (vyjma těch případů co jsou jasné - invalidé a pod.) Já bych si také dovedl představit výrazně lepší živnotní standart než mám, a bere na mě někdo ohledy? Nikoliv. A pozor na slova svoboda a demokracie, ty spolu nemají co dělat, každé znamená něco zcela jiného.

14.3.2016 20:47

K15a86r46e87l 13D63r95d76a 6504562127

Demokracie, stát, zákony... mají základní funkci, chrání slabší před silnějšími. Obecný princip jak zajisti shodná práva pro všechny.

Pokud zavedu hloupost "parkovací zóny", které umožní volný pohyb IAD po Praze jen bohatým, je to špatně. Podkopává to smysl existence našeho státu. Ruší to rovný přístup. Zavádí to diskriminaci do společnosti. Páchá to pak vážnou společenskou škodu.

Ta společenská škoda může být mnohem vážnější problém, než nějaké parkování. Praha by tu diskriminaci měla pečlivě zdůvodnit, a raději se ji vyhnout. A ne ji pod vlivem "odborníků" brát jako samozřejmost. Jako nějaký princip. Ne, teprve tohle platné principy likviduje.

Tedy, opět vidím Vaši argumentaci jako problematickou.

17.3.2016 6:09

P42e21t81r 87Č20e19r15m96á14k 9618775649520

Hned v první větě je zásadní chyba - stát má zajistit stejné podmínky pro všechny, tedy stejná práva i povinnosti. Protože právo je nárok, a nárok na to parkovat zadarmo na veřejné komunikaci rozhodně všichni nemají, to nepopíráte ani vy.

Naopak to je rovný přístup, to je princip společnosti ve které celá evropa žije. Máš na to? Tak si to kup, nezakazujeme. Nemáš? No tak to holt nemůžeš mít. Jednoduché.

Jak dopadla rovnostářská společnost jsme měli možnost 40let sledovat, a bohužel ty následky v myšlení lidí to má pozůstatky ještě dnes. Nejedná se o žádnou diskriminaci ale narovnání podmínek. To že má někdo méně peněz než jiný je zcela běžný a především správný jev (jinak by se ztratila motivace lidí něco dělat když by se to neodráželo v jejich životní úrovni), a tomu samozřejmě musí věci odpovídat. Navíc je to směšná debata, protože pokud někdo má dost financí na provozování auta, tak se nejedná o žádnou sociální skupinu. A vyjímky které jistě existují se řeší individuálně.

Takže pokud vám vyhovuje socialistické uspořádání společnosti, tak pak to ledacos vysvětluje.

23.3.2016 20:13

P20e38t22r 94N21e52c36h31a80n61i11c88k91ý 7793616458420

"A pak, jde také o společenský status. MHD odpovídá úrovni plebsu. " - A auto odpovídá povýšenému sobeckému snobovi. Pokud je pro někoho MHD nečistá jak pro muslima vepřové, tak to má prostě blbý. Aut je hodně a ulice rozhodně nemají kapacitu vstřebat každého "nadčlověka". Co třeba lépe plánovat čas? A v mobilu můžete mít jízdní řády.

11.3.2016 7:09

K46a50r27e41l 81D71r49d97a 6903895137699

...? Jen demagogie. Právě mám 3 chřipku za sebou z MHD. To bych z auta neměl. Třeba. Bylo by z pohledu mé práce bezpečnější nyní při epidemii jezdit autem. Aneb český plebs a jeho kultura. A co je mi platné, že jedu MHD, když sednu do firemního auta a stejně vyrazím do centra. Naprosto zbytečné jízdy navíc sem tam... Třeba.

Chtělo by to osvětu o upřednostňování MHD před auty. Ale bez těch "nadčlověků" protože je to hloupost a dobrou snahu to maří.

11.3.2016 9:30

P29e33t36r 31N92e76c74h51a10n64i96c30k79ý 7613586808970

Ono to je taky o imunitě, jezdím MHD a vlaky celý život a nikdy jsem z toho nemocný nebyl a to ani v epidemiích. Upřednostňuji je před autem všude, kde to jen trochu jde. Ono možná to auto a izolování od ostatních taky přinese své problémy, ale budiž to má každý nastavené jinak. Pokud je to opravdu nutné, tak OK, máte tam ty garáže, která vám jistě firma proplatí, když od vás vyžaduje takovou flexibilitu. Taky bych nezakazoval vjezdy do center totálně, ale nastavil je tak, aby tam jeli opravdu jen ti, kteří jinou alternativu využít nemohou. Reaguji čistě na věty "sociálního statutu, plebs a další povyšování se nad ostatní a pocit, že úspěšní jezdí jen autem". Jen v Olomouci jsem při zácpě dnes ráno napočítal auta obsazená víc než jedním člověkem tak na každé páté, stáli si tam v kolonách, zatímco tramvaje si jezdily bez problémů, ale určitě měli dobrý pocit z toho, že jsou někdo ;-D

11.3.2016 9:42

K27a38r52e61l 71D24r36d46a 6203375657729

Ono nejde o povyšování, ale máte jít na jednání, čeká se oblečení, mobilita, nějaký ten notebook, podklady, kolega, sekretářka... To je norma.

Jak vypadne usmolený pracovník z MHD v bundě, s baťohem a v křuskách do sněhu, jde jednání s někým takovým do kopru.

Jen jako příklad. Ale do toho ekologie a zájem na MHD nemá co mluvit. To jsou společenská pravidla a jejich porušování je nevychovanost.

11.3.2016 12:28

P96e30t61r 32N61e61c38h73a66n98i12c86k92ý 7413806538950

Firemní jednání, potřeba podklady, flexibilita OK. Na to jsou ty podzemní garáže, které snad firma zaplatit dokáže.. Ale aby si každý jezdil do divadla, do mekáče, pro nový boty nebo za nějakou zábavou do města autem, na to to město stavěné není.

11.3.2016 12:38

K61a30r22e67l 10D72r61d60a 6183565187989

Do divadla jdete ve společenském oblečení. MHD je pak vcelku nevhodná. Poskytnout parkování v okolí by měla být samozřejmost.

Do nákupních center a přidruženého kina jezdí autem za zábavou naprostá většina lidí. Kdo přijede MHD je ta trochu exot.

Praha tohle ježdění "za zábavou" umožňuje vcelku v pohodě. Problémem jsou dopravní špičky během pracovní doby.

11.3.2016 12:49

J84a82k48u18b 78K13r44o45u96p28a 5104307168413

Je to jen další daň...nic jiného Rv

10.3.2016 12:48

J28i36ř65í 67K39ü43h82r 2490586170536

Poplatek za parkování na veřejné komunikaci.

10.3.2016 15:11

M14a95r56t10i71n 53K14o29m73a81r 8265628778244

Kdyz mesto provozuje plavecak, proc tam nemuzu hodit zdarma?!?!

10.3.2016 17:33

K37a45r17e98l 43N30e91č61a67s 5533349930490

Žádné parkování všude,kde je trochu místa!Města :omezit na nejmenší míru!Sanitky,nutná logistika,hasiči etc.Jinak šlus. Všude plechy,ezi kterými je chodec v defenzívě.Na chodníku okamžitě botičky.Odtahovka ,pokuty. Lidé dnes jezdí i na záchod a pak běhají jako hlupáci na pásu.;-D

10.3.2016 12:27

J27a74r26o44s33l41a64v 74P16l86a44c35h73e95t11k41a 7586126736879

A z Prahy udelame skanzen.

10.3.2016 12:29

K53a11r96e74l 50N25e85č61a51s 5383139750770

To už z ní je.Skanzen korupčního výprodeje.:-)

10.3.2016 20:13

P13e85t53r 57Č47e91r30m22á49k 9308585719720

Jasně, a odpojit internet, elektriku, vodu a kanalizaci, zavést koňský povoz a všichni se budeme mít jako v pohádce že jo ;-)

10.3.2016 12:30

P68e34t89r 29M18e50j60z15l95í25k 8778504921180

"Ochrana rezidentů" je jen trapně průhledná zástěrka. Důležité je, že to sype:-/

10.3.2016 14:21

J54o13s32e77f 83N68o57v69a19k 5578832216208

Modré zóny se šíří jak mor. Kdyby to aspoň řešilo i něco jiného než jen výběr peněz do obecní kasy. Rv

10.3.2016 11:51

J52a75r14o79s47l12a76v 56P61l70a32c29h61e25t71k17a 7706746176539

Se soucasnou realizaci modrych zon taky uplne nesouhlasim, ale alespon ted mam sanci zaparkovat v okruhu 100 metru od domu. Bydlim v blizkosti divadla a pred zavedenim zon tam vecer nebylo mozne zaparkovat, protoze si na predstaveni musel kazdy druhy vezt pr*el autem.

10.3.2016 12:01

P83e74t18r 26Č52e73r13m25á97k 9258425459950

Ano vystilhl jste to správně - vy máte šanci (nikoliv jistotu) a naopak ostatním jste tu šanci vzal a mají jistotu že nezaparkují.

10.3.2016 12:05

J40a17r39o91s44l39a47v 25P60l92a41c10h58e31t53k84a 7626476816769

To je mi jasne, akorat mestske casti logicky haji zajmy rezidentu. Zadne pravo na parkovani sice neni, ale podle me by mel byt nejak zvyhodnen treba rezident, co vozi nemocnou babicku do nemocnice, nez clovek co jede na predstaveni do divadla a tramvaji nejede jen proto, ze by musel presedat. Jiste... babicka je extremni pripad, ale ti lide co jedou do divadla skutecne dokazali pravidelne zabrat vsechna volna mista v okruhu nekolika ulic.

10.3.2016 12:10

P67e36t76r 66Č86e37r73m98á61k 9578465389860

Nelogicky, jsou to městské části jednoho města - Prahy, a jejím občanům tak ztěžují pohyb. O invalidech nebo podobných případech nikdo nemluvit, ale proč by to mělo platit plošně?

10.3.2016 12:14

J32a31r17o41s25l35a44v 68P37l32a81c75h26e92t52k58a 7396456766599

Vy se na to divate z pohledu cloveka, ktery doma zaparkuje v pohode a vsude chce dojet autem a parkovat zadarmo. Ja to vidim z pohledu cloveka bydliciho v lokalite, kde je problem s parkovacimi misty a po Praze jezdim jen kdyz musim. Spolecnou rec najit asi nemuzeme.

10.3.2016 12:17

P67e38t14r 39Č72e14r16m65á47k 9638135569130

To se velmi pletete, nezaparkuju v pohodě právě nikde, protože důchodců co chtěji "svůj" plac přímo před vchodem je čím dál tím víc. A o tom že by to mělo být zadarmo jsem už vůbec nemluvil. Pokud si myslíte že veřejné ulice jsou garáže rezidentů, tak to opravdu společnou řeč nenajdeme, leda až vám zóny udělají i tam kde pracujete a vy se tak jednoho dne nedostanete ani do práce, pak možná pochopíte jak nefunkční ten systém je.

10.3.2016 12:22

J22a36r98o45s53l46a22v 47P17l39a13c94h89e70t44k30a 7506326226689

Do prace jezdim MHD. A jestli nekdo jezdi do prace do mist, kde bydlim ja, tak ma taky vynikajici dostupnost MHD. Akorat bych umoznil kratkodobe parkovani v modrych zonach. Treba 50 korun/pul hodiny. Kdyz za vami pojede remeslnik, tak tohle uz bude zanedbatelna polozka.

10.3.2016 12:28

P77e28t93r 27Č77e68r20m29á77k 9318735299340

Gratuluju, to jste dneska v menšině. Ostatním nechte na volbě jak se budou přepravovat, oni vám také nechávají mhd za směšné peníze dotovanou rok co rok 11mld z našich peněz, za což by se s přehledem postavilo mnoho parkovacích domů. A půl hodiny nic neřeší, většina lidí pracuje 8 a více hodin.

10.3.2016 12:33

J72a13r66o52s22l85a97v 64P22l59a97c10h43e81t43k71a 7446966406899

1) MHD taky dotuju a uzitek z toho maji vsichni - i ti lide v autech.

2) Placene parkovani po pul hodinach ma umoznit remeslniky a dalsi kratkodobe akce. Ne ze nekde 8 hodin blokuje misto clovek, co si tam jde jenom sednout do kancelare a klidne by mohl jet MHD.

10.3.2016 12:55

P87e35t93r 41Č81e67r83m35á91k 9688855649830

1)Lidé jezdicí v autech jej dotují výrazně více. Užitek z toho naopak nemají žádný - mhd používá stále méně lidí a o to víc jich je na silnicích, takže užitek nula.

2)O řemeslníky až tak nejde, tam kde jsou modré zóny jsou už i dnes zóny pro krátkodobé parkování nebo smíšené, navíc se dá koupit jednorázová karta která toto řeší, systémový problém je právě v tom že ti lidé co jezdí do práce to dnes nemají legálně jak řešit. MHD s tím nemá co dělat, bavíme se o lidech co jezdí auty.

10.3.2016 14:32

K70a27r66e76l 77D37r45d24a 6143645677949

1) Dotace MHD jde z rozpočtu města. Kde berete, že motoristé dotují MHD více? A dík MHD je menší provoz na silnici. Řidič, který samotnou MHD nepoužívá, dík ní ale jezdí o poznání pohodlněji. Její užitek tedy shazujete bez znalosti věci.

2) Váš požadavek na garantované parkování je řešitelný zcela snadno. Kupte si byt s garáží v suterénu. Najděte si zaměstnání s parkovištěm. Zdá se ale, že chcete razantně ušetřit a pak nadáváte společnosti, že Vaše osobní požadavky neřeší. Halt problém.

Většina Prahy byla v minulosti stavěna s parkováním na ulici a počet parkovacích míst byl z dnešního pohledu podhodnocen dle počtu aut v populaci v té které době výstavby. Modré zóny se snaží zajisti víc parkovacích míst pro rezidenty. Víc od toho čekat nemůžete.

Pokud Vám radnice postaví jednu garáž pro jednu lokalitu, budete nadávat, že musíte obejít tři bloky a je tedy pro Vás, co jezdíte mnohem víc než všichni ostatní, takové řešení naprosto nevyhovující. ;-)

Tak co chcete?

10.3.2016 16:35

P26e43t85r 76Č56e43r34m42á38k 9468465199340

1) A rozpočet města je z čeho? A znovu si přečtěte co jsem napsal - lidí používajících mhd ubývá, aut přibývá, takže tento efekt co popisujete nenastává.

2) Opět vedle jako jedle, já si tohle samozřejmě vyřešil jako první, stejně jakou si nekoupím televizi kdyź nebudu mít zavedenou elektriku. Bavíme se o systémovém řešení, které samozřejmě nějakou skupinu postihne jinak než jinou, pokud vy patříte do té co si ráda parkuje v podstatě zadarmo na veřejné ulici před svým domem, je mi jasné že z tohoto sobeckého pohledu to nejste schopen vidět.

Modré zóny pouze umožňují privilegované skupině využívat něco co je veřejné, nijak ty místa negarantují, a naopak jiné skupině pražanů v nich parkovat znemožňují. Takže k čemu jsou dobré? Pouze k tomu vybrat ty peníze, o systémové řešeni se nejedná.

Budete se holt muset smířit s tím že v budoucnu žádné parkování zadarmo nebude, a to před domem bude hodně ceněné a drahé.

10.3.2016 17:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.