Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Modré zóny se šíří Českem, zavést je chce dalších dvanáct měst

Zaparkovat v českých městech mimo placená místa bude čím dál obtížnější. Dvanáct magistrátů či radnic totiž minimálně zvažuje zavedení modrých zón, kde mohou parkovat jen lidé, kteří v oblasti bydlí. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu MF DNES mezi pětašedesáti největšími městy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54l53a84s76t96i30m79i62l 40B30e20d90n14á33ř 3483632855306

PRO KÁMOŠE KARTY A ZBYT AT UTŘE!!!

10.3.2016 18:59

K64a31r51e30l 21D92r98d14a 6853135627779

Smyslem modrých zón je řešit sobce a nevychovance. Každý druhý tady píše o právu parkovat před bytem či kanceláří. Když to chce každý, je z toho problém. Lepší opatření než zóny nemáme. Najděte jiné řešení.

Pro Středočechy a návštěvníky vymyslela Praha P+R. Platí se 20 Kč za den. Kapacita není velká, ale dík nezájmu stačí. Modré zóny se zřizují hlavně tam, kde masově parkují návštěvníci na úkor místních. Tedy ti, co mají nepředstavitelný problém zaplatit 20 Kč denně a k tomu ale nemají problém užívat MHD. Podivné chování.

Pak je tady tlupa řidičů, co se s MHD vůbec neobtěžují a koukají dojet na místo určení. Na druhou stranu, já třeba do auta používám jiné oblečení. Není pak snadné přebíhat na MHD. Navíc autem vezu věci k práci, které bych MHD netahal. Tak je to sporné. Navíc autem jedu, abych toho stihl víc. Jde o mobilitu. Tady MHD nestíhá. Jako řidič znám cestu, ale netuším, jak se kam dostat MHD. Takže MHD vyhovuje pro pravidelné jízdy, ale ne na náhodné ježdění po Praze. A pak, jde také o společenský status. MHD odpovídá úrovni plebsu. Což je v mnoha situacích problém.

Pomohlo by víc parkovacích míst a vytlačení dlouhodobě parkujících z ulic. (Modré zóny podle mě naopak svádí k tomu, aby řidič raději ukořistěné místo neopouštěl.) Řidiči by potřebovali parkování zdarma. Což je nereálné. Obchodní centra takovou službu mají, ale je to komerční podnik, co si parkovné vybere jinde. Jak financovat garáže města, kde by se dalo parkovat dlouhodobě za malý poplatek? Zavést dotace jako na MHD? Byl bych pro. Je to problém dopravy všech Pražanů tak jako tak. ;-)

10.3.2016 17:15

P32e30t61r 32Č85e21r36m74á17k 9418695929370

Smysl zón je vybrat peníze. Dopravní efekt nemají, resp. jej ztrácí s tím jak se rozšiřují po vice částech a lidé jsou tedy nuceni je ignorovat = nastává jejich nefunkčnost.

Lepších řešení je spousta, a nejlepší je nevymýšlet ameriku ale použít to co je vymyšlené a funguje v zahraničí. ;-)R^

10.3.2016 17:41

K16a17r51e63l 13D14r69d47a 6553755107929

Vaše mají-nemají. Této problematice absolutně nerozumíte, ale soudit umíte vše dokonale. Vezměte na vědomí: MHD je funkční. Modré zóny jsou funkční. Ignorování s měšťáky a odtahy aut se nevyplácí...

Definujte ta lepší řešení detailně. Vedle je článek nějakého Ivana Kaplana. Občas mluví jako Vy a to dělá profesionálně do parkování. Jediná rada ze zahraničí: platit víc a víc a ještě víc. Oproti Německu ještě platíme málo. Rv

Podle mě je levné parkování o prosperitě celé společnosti. Pokud ho budeme svazovat, je to jako zakazovat podnikům produkovat zisk. Zničující přístup. Úplný socialismus. Hledám levné a masově nasaditelné opatření, které by bylo funkčnější, než modré zóny kombinované s předraženými garážemi.

Pokud by se prosadila představa veřejného zájmu a dotací, jako u MHD, třeba by se našla cesta jako parkovné udržet na symbolickém poplatku. P+R mi přijde fajn, ale na Václaváku, už ne tak na Chodově. ;-)

11.3.2016 1:36

P34e42t90r 76N92e43c75h98a61n96i89c39k81ý 7463366378210

P+R řešení je, ale ano větší, s větší hustotou a atraktivní propojení parkovneho a MHD. Václavák je trochu moc, ale když tam vede magistrala, tak by to asi šlo (nebo lépe poblíž masarycky tam je co bourat). Ale musí jich být hodně, pak získají lidé jistotu a použijí je. Oddělit parkování pro místní a návštěvy bude asi jediné řešení

11.3.2016 7:13

K22a33r60e58l 92D14r84d57a 6493825977919

Kolem Václaváku je dost garáží. Místní platí 2-3 tis. měsíčně, návštěvníci 40-60 Kč za hodinu. Taková cena vyhání řidiče na ulici a způsobuje problémy s parkováním. Jsme v centru, cena by asi měla být jiná, než na Chodově. Za sebe bych bral tak 50 Kč za den. (x 20 pracovních dnů. 1000 Kč měsíčně...) To by mi umožnilo jezdit a neparkovat na ulici.

Ale je to diskutabilní. Obávám se, že cílem je řidiče od jízd Prahou odradit.

11.3.2016 9:23

P39e76t54r 60N38e61c78h44a97n24i96c93k92ý 7743196278220

Nevím jaký je problém k tomu Muzeu dojet těch pár minut metrem.

11.3.2016 9:25

K80a65r76e42l 36D42r51d49a 6443415387159

A víte jaká je to pohoda, parkovat na Václaváku, vyřešit pochůzky, oběd a být za 15 minut na druhém konci Prahy? Takto svobodně chci žít v Praze. To mi umožňuje protáčet peníze. Za takovou svobodu jsem ochoten platit daně.

A ne tady prosazovat opět šedý socialismus s haldou zákazů.

11.3.2016 9:41

P28e52t59r 76N16e31c30h44a77n52i83c57k91ý 7233976358660

Však ty garáže tam jsou funkční, takže pokud je to nevyhnutelně nutné, tak proč by ne. Ale natahat tam každého, komu se chce do centra, to tam bude praskat ve švech. I pro vás je lepší, dražší parkování = méně auta = lepší propustnost.

11.3.2016 9:48

K64a27r94e67l 45D67r26d30a 6593135447129

Proto to vidím jako diskutabilní. V zájmu demokracie a prosperity je ale potřeba umožnit svobodné chování. Ochrana dalších zájmů by měla být velmi opatrná.

Praha se zatím rozhodla šikanovat chudé řidiče a umožnit svobodné ježdění bohatých. To jde proti svobodné společnosti a rovným příležitostem.

A pak, rodiny s dětmi jsou chudé rodiny z principu. Pokud má Praha umožnit život běžným rodinám i v centru, měla by si šikanu takových rezidentů odpustit. Jinak usiluje o své zahubení.

11.3.2016 12:38

P21e93t29r 49N39e78c71h47a26n85i52c88k81ý 7433386818290

Ono to řešení zón je také dost nešťastní, když platíte paušál a ani nemáte jistotu, že na místě, za které platíte zaparkujete. A rodiny v Praze snad tramvajenky mají, takže pohyb po městě vyřešený mají za jeden roční paušál. Demokracie je o tom, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého a pokud spousta cizích aut vám zacpe čtvrť, tak vám tu místní svobodu docela omezí.

11.3.2016 12:41

K50a22r44e26l 81D78r23d43a 6473815837439

Platíte? Pokud vím, je to nějakých 700 Kč ročně za modrou zónu. Tedy, nemůže být řeč o hrazení parkovného. To je jen poplatek za poskytnutí parkovací karty a lehký příspěvek na provoz modrých zón.

Vnucujete ostatním MHD. Určujete jim jak se mají chovat... Hájíte princip nesvobody.

11.3.2016 12:55

A55n56t28o85n42í65n 58S64v17o62b44o35d87a 3504773749162

Jste z levného kraje, u nás mimo Prahu se garáž pronajímá za 1200 až 1500 :-), v Libni seženete garážové stání i pod 800, trh řeší nabídku

11.3.2016 17:51

K84a11r39e44l 11D18r89d98a 6853385247169

Řeč je o zónách.

12.3.2016 5:05

P16e91t95r 87Č13e69r39m34á13k 9498765799270

Narozdíl od vás této problematice právě rozumím protože mě živí. A nevím jestli problém v tom že si neumíte přiznat že vy o tom po odborné stránce nic nevíte, a nebo jenom neumíte číst. Nepsal jsem nic o nefunkčmí MHD.

A zóny fungují jen z hlediska výběru peněz, dopravně nikoliv. Míra jejich ignorace je čím dál vyšší, pokuty se bojí málokdo (resp. nemá na výběr když legálně kartu nemá jak získat) a odtahuje se asi 1% aut bez platné karty. Opět to chce znalost dat a nikoliv jen svoje domněnky.

Ano vedlejší článek je poučný a snad i pro vás dobré čtení abyste viděl jak to funguje jinde a jak to vnímají odbornící, né chytráci v hospodě a laici na diskuzích.

Pak jste evidentně nepochopil princip toho systému - prosperitu společnosti zajišťuje fyzická dostupnost parkování, tedy možnost nebo šance místa. Finanční stránka je až druhá v pořadí, a samozřejmě její nastavení se pak řidí ekomomickými pravidlami jako cokoliv jiného, takže nejí důvod se obávat že by takové řešení bylo pro většinu nedostupné. Je to přesně o tom nejdřív vytvořit tu poptávku a s masovým zájmem služba zlevní.

Levné a masové řešení neexistuje, to lze aplikovat když stavíte na zelené louce.

11.3.2016 18:10

K21a87r77e18l 38D41r10d48a 6363615797539

Prsk, prsk, prsk. Urážky od pravého a jediného odborníka. A jinak hospodské plky. Tiše závidím, že se něčím takovým uživíte. ;-D

Tedy, popřel jste sám sebe. To co máme, je to opatření o kterém tvrdíte, že je současně nefunkční a současně doporučené odborníky a Vámi protože je skvělé? ;-D

Souhlasím, že se tady míchá veřejný zájem - právo na prostor a způsob, jak ho dosáhnout.

Zaznamenávám vytvoření poptávky, masového odbytu a tím levné služby. Modré zóny jsou šikanou vytvářející poptávku. V tomto jsem opravdu laik. Chci město bez šikany. Chci město, kde se lidé chovají slušně a vstřícně. Z principem účelové šikany, aby vznikl byznys s parkováním nesouhlasím.

Představu, že patrně nevznikne placená služba, pokud bude vedle existovat parkování na ulici zdarma, lze docela dobře vyvrátit. Vždy si u nás motoristé stavěli garáže. I já si umím představit, že půjdu do garážového státní za statisíce, i když před domem budu parkovat zdarma. Jediné co nebude fungovat, pokud mi v těch garážích nasadí nájem 2500 Kč měsíčně.

Tedy, odborníku, hájíte právo na byznys "taxikářů s parkováním". Ne zájem na řešení parkování v Praze. Rv

12.3.2016 6:06

P97e54t47r 37Č85e55r37m43á57k 9118695479470

Chápu že prskáte když o tom nic nevíte;-)

Opět si cucáte slova z prstu a tvrdíte něco co nikdy nebylo řečeno. Zóny jsou z hlediska dopravního významu nefunkční, což tvrdí každý odborník.

Ve vedlejší diskuzi jsem vám napsal že vytvoření tohoto systému nutně neznamená vytvoření ryze podnikatelských záměrů, byť se jim částećně nelze vyhnout.

A právě sám popisujete současný stav proč to nefunguje - dokud je možnost parkovat na veřejném prostoru zadarmo, většina lidí to tak dělat bude a za chvilku bude problém jet nakoupit nebo k lékaři, protože ten veřejný prostor bude zabrán rezidenty. Proto musí být ten tlak.

Určení sumy je úplně jiná debata, a dokážu i pochopit že třeba pro vás by taková částa byla nepřijatelná, což neznamená že pro spoustu lidí ano. Koneckomců když dnes někdo platí ma sídliští za venkovní stání 1000-1500 tak ten posun na 2000-2500 za garáž ve stejné lokalitě je asi adekvátní. Ale to hodně předbíháme, tohle si pak upraví trh.

Bohužel žádné levně řešení dopravy v Praze neexistuje...

12.3.2016 12:40

K83a80r48e50l 13D45r34d59a 6273895307229

Nesouhlasím s výrokem "za chvilku". Po sametu byla česká společnost nucena přejít na auta dík nákupním centrům a službám pouze pro motoristy. Lidé neměli na výběr. To se do jisté míry vyřešilo. Situace se postupně zlepšuje. Vaše obavy z dalšího podobného nárůstu aut jsou falešné.

A pak, ten tlak města nejde jen na parkování, ale na ježdění po městě vůbec, na vytěsnění řidičů na okruhy... Nejde jen o volný veřejný prostor. Fakticky stát obrátil a zatímco v 90. letech nahnal lidi k nákupu aut, nyní je nutí auta zrušit. A je to především cesta k nesvobodě.

Parkovací stání si platím i když mám vedle parkování zdarma. Stejně tak bych koupil garáž. Musí se to vejít většině řidičů do 20 tis. platu.

Opravte si ceny. Na hlídaných parkovištích Prahy 11 se parkuje spíš kolem 800 Kč měsíčně. Garážová stání tady radnice pronajímá kolem 1000 Kč. (A to i Vojtíškova.) Ano, to je přijatelné. Garáže v centru a nové garáže nastavují poplatky kolem 3000 Kč. Rozdíl je razantní, asociální. 3000 Kč odpovídají v Praze poplatkům za byt. Nesmyslná cena za garážové stání.

Nesouhlasím s tím, že si ceny upraví trh. Dle mých zkušeností jsou ceny parkovného dlouhodobě určovány uměle a bez ohledu na poptávku-nabídku. Mám tady roky k dispozici garážová stání Opatovská za cca 1600 Kč měsíčně (zatímco cena obvyklá v místě je těch 1000 Kč). Jsou pro vysokou cenu mezi řidiči neoblíbené. Tento poplatek je pak to, co způsobuje kolem mého domu zacpané ulice. Při záměru garáží Plickova se dával k jednání měsíční poplatek 2000-2500 Kč a zrušení levnějších parkovacích míst. Bezohledné a nepřijatelné.

A Vy máte řešení v zavádění dalších přemrštěných komerčních poplatků? Ne, to je třeba na Hájích lety ověřené nefunkční řešení. Omyl.

13.3.2016 8:55

P90e57t95r 23Č66e78r39m25á43k 9148245909950

Nejsme na osamoceném ostrově, ale uprostřed evropy, a tedy vlivy fungující jinde fungují i u nás. Takže jestliže je v eu běžné že MHD jezdí 20-30% obyvatel, a u nás stále ještě téměř 50%, tak je vcelku jisté že ten úbytek který sledujeme už více jak 10let bude pokračovat. Kam se většina z těch lidí co opustí mhd vrhne je asi jasné. A používání aut nesouvisí s žádným nákupním centrem nebo službami, ale životní úrovní. A tím jak se byť pomalu ale zvedá, tak logicky roste počet uživatelů aut. Takže debata vůbec není o tom jestli přibude aut, ale kolik jich přibude a kdy.

Ano, to je zájem obou stran - ani řidiči nechtějí jezdit přes Prahu když nemusí, ale po jakém okruhu mají jet když stále nejsou dokončeny, a dík dnešní legislativě kdy 3 lidi si založí občasné sdružení a blokují cokoliv kdekoliv je to v podstatě v nedohlednu? A s nekocepčností vedení Prahy souhlasím, ale to je prostě dáno lobby a změnou politických vlivů a reprezentací.

Vy si opravte ceny - Praha není jižní město, a je to otázka nabídky a poptávky, takže ceny 1000-1500 nejsou nic nereálného na periferii. A tam kde stojí parkování dneska 3000 stojí pronájem bytu 30000 a víc, takže to je zcela adekvátní.

S tím určením ceny nesouhlasím - každý soukromý provozovatel hledí na ekonomiku a pokud by dlouhodobě nebyl schopen místa za stanovenou cenu pronajímat tak ji změní. Jiná věc je že naplněnost parkovišť nikdy není 100% ale nechává se jistá rezerva pro různé účely, takže nevím jak je na tom zrovna jedno konkrétní parkoviště na opatovské, ale to že dlouhodobě inzeruje volná místa ještě nutně nic neznačí o nezájmu nebo naplněnosti. A poslední věc je že stát nebo město není vždy ten nejlepší hospodář...

Bavíme se tu o systému schopném reálně fungovat po celé Praze, to že se vám nějaké řešení nezdá dobré nebo se vám spíše nechce platit nějakou sumu je třeba i pochopitelné, ale systémově to je nezbytné. Je to stejně jako s daněma.

13.3.2016 12:31

K26a92r49e45l 68D20r27d40a 6693535607609

Dost často tady dopraváci uvádí, že MHD na Západě prochází boomem. Praha je hodnocena, že má skvělou MHD a má se vyvarovat chyb, co byly na Západě. Podle mě je to odkaz na rušení MHD třeba v Londýně. Je pak chybou brát situaci na Západě jako absolutní vzor našeho vývoje. Pravda bude uprostřed.

Praha plánuje ještě větší šikanu směřující k užívání MHD. Počet cestující MHD se tak u nás patrně nikdy výrazně nezmění.

Užívání aut se v Praze právě odvíjí od parkování. Mně bylo zakázáno parkovat u práce, a to bez náhrady, a bez ohledu na to, že je zde volno. Na placené parkování nemám. Takže jezdím do práce výjimečně. Do té životní úrovně "vlastnictví auta" se pak motá šikana města.

Bavíme se o tvrdé regulaci IAD pomocí cen a poplatků. Je to šikanou především sociálně slabších obyvatel. Tedy zavádění protěžování nějaké skupiny obyvatel na úkor druhé. Je vcelku irelevantní, co se mi líbí a nelíbí. Pokud Vy máte nějaké povědomí o veřejných výdajích o které se musíte starat i když se Vás přímo netýkají, tak já tvrdím, že asociální opatření jsou ty poslední, co se mají v Praze uvádět do života a že jde o svobodu a demokracii.

14.3.2016 13:54

P97e33t25r 55Č93e80r64m27á24k 9948975409300

To že má Praha jednu z nejepších MHD v eu jsem zde zopakoval několikrát a evidentně tedy nejsme ve sporu. Bavíme se ovšem o tom že ten potenciál je zcela vyčerpaný, a nelze tedy očekávat že by se ještě nějak zvýšil. Ale nepsal jsem nic o rušení, jen o ekonomické (ne)rovnováze. A ano, teze že dosáhneme západu je ta krajní a spíše teoretická, ale my nejsme ani v té polovině právě.

To co Praha plánuje je úměrné politické reprezentaci která to zrovna vede, převést to do praxe je složitejší. Zatím i přes šikanu pokračuje přesun lidí z mhd do aut, pravda možná pomaleji, ale přesto.

Pomalu se dostáváme od technického řešení k sociálnímu. Tato rovnováha je pravda velmi křehká ale řešitelná (s tím bojují všude), ale u nás naráží extrémně na pozůstatky myšlení lidí i fungování systému z komunismu. Pokud je někdo sociálně slabší, tak k tomu pochopitelně patří jiný životní standart než u střední a vyšší třídy. A zrovna tohle u nás funguje dobře - např. invalidé dostávají docela štědré dotace na nákupy aut a spoustu další úlev ze strany státu, což považuju za systémově správně řešení. Ale nelze na to pohlížet že se nedá regulovat systém protože by to dopadlo na sociálně slabé. Pokud na provozování auta nemají, tak jej prostě nemůžou mít (vyjma těch případů co jsou jasné - invalidé a pod.) Já bych si také dovedl představit výrazně lepší živnotní standart než mám, a bere na mě někdo ohledy? Nikoliv. A pozor na slova svoboda a demokracie, ty spolu nemají co dělat, každé znamená něco zcela jiného.

14.3.2016 20:47

K90a31r40e31l 14D78r65d57a 6534852527

Demokracie, stát, zákony... mají základní funkci, chrání slabší před silnějšími. Obecný princip jak zajisti shodná práva pro všechny.

Pokud zavedu hloupost "parkovací zóny", které umožní volný pohyb IAD po Praze jen bohatým, je to špatně. Podkopává to smysl existence našeho státu. Ruší to rovný přístup. Zavádí to diskriminaci do společnosti. Páchá to pak vážnou společenskou škodu.

Ta společenská škoda může být mnohem vážnější problém, než nějaké parkování. Praha by tu diskriminaci měla pečlivě zdůvodnit, a raději se ji vyhnout. A ne ji pod vlivem "odborníků" brát jako samozřejmost. Jako nějaký princip. Ne, teprve tohle platné principy likviduje.

Tedy, opět vidím Vaši argumentaci jako problematickou.

17.3.2016 6:09

P83e24t58r 79Č13e81r30m13á45k 9618685549240

Hned v první větě je zásadní chyba - stát má zajistit stejné podmínky pro všechny, tedy stejná práva i povinnosti. Protože právo je nárok, a nárok na to parkovat zadarmo na veřejné komunikaci rozhodně všichni nemají, to nepopíráte ani vy.

Naopak to je rovný přístup, to je princip společnosti ve které celá evropa žije. Máš na to? Tak si to kup, nezakazujeme. Nemáš? No tak to holt nemůžeš mít. Jednoduché.

Jak dopadla rovnostářská společnost jsme měli možnost 40let sledovat, a bohužel ty následky v myšlení lidí to má pozůstatky ještě dnes. Nejedná se o žádnou diskriminaci ale narovnání podmínek. To že má někdo méně peněz než jiný je zcela běžný a především správný jev (jinak by se ztratila motivace lidí něco dělat když by se to neodráželo v jejich životní úrovni), a tomu samozřejmě musí věci odpovídat. Navíc je to směšná debata, protože pokud někdo má dost financí na provozování auta, tak se nejedná o žádnou sociální skupinu. A vyjímky které jistě existují se řeší individuálně.

Takže pokud vám vyhovuje socialistické uspořádání společnosti, tak pak to ledacos vysvětluje.

23.3.2016 20:13

P69e48t33r 59N73e80c31h93a18n24i76c87k86ý 7183656738940

"A pak, jde také o společenský status. MHD odpovídá úrovni plebsu. " - A auto odpovídá povýšenému sobeckému snobovi. Pokud je pro někoho MHD nečistá jak pro muslima vepřové, tak to má prostě blbý. Aut je hodně a ulice rozhodně nemají kapacitu vstřebat každého "nadčlověka". Co třeba lépe plánovat čas? A v mobilu můžete mít jízdní řády.

11.3.2016 7:09

K13a53r47e72l 71D79r31d84a 6233425747939

...? Jen demagogie. Právě mám 3 chřipku za sebou z MHD. To bych z auta neměl. Třeba. Bylo by z pohledu mé práce bezpečnější nyní při epidemii jezdit autem. Aneb český plebs a jeho kultura. A co je mi platné, že jedu MHD, když sednu do firemního auta a stejně vyrazím do centra. Naprosto zbytečné jízdy navíc sem tam... Třeba.

Chtělo by to osvětu o upřednostňování MHD před auty. Ale bez těch "nadčlověků" protože je to hloupost a dobrou snahu to maří.

11.3.2016 9:30

P94e68t31r 75N25e61c64h54a15n82i71c64k57ý 7743986808900

Ono to je taky o imunitě, jezdím MHD a vlaky celý život a nikdy jsem z toho nemocný nebyl a to ani v epidemiích. Upřednostňuji je před autem všude, kde to jen trochu jde. Ono možná to auto a izolování od ostatních taky přinese své problémy, ale budiž to má každý nastavené jinak. Pokud je to opravdu nutné, tak OK, máte tam ty garáže, která vám jistě firma proplatí, když od vás vyžaduje takovou flexibilitu. Taky bych nezakazoval vjezdy do center totálně, ale nastavil je tak, aby tam jeli opravdu jen ti, kteří jinou alternativu využít nemohou. Reaguji čistě na věty "sociálního statutu, plebs a další povyšování se nad ostatní a pocit, že úspěšní jezdí jen autem". Jen v Olomouci jsem při zácpě dnes ráno napočítal auta obsazená víc než jedním člověkem tak na každé páté, stáli si tam v kolonách, zatímco tramvaje si jezdily bez problémů, ale určitě měli dobrý pocit z toho, že jsou někdo ;-D

11.3.2016 9:42

K72a63r39e50l 57D25r17d51a 6963685117749

Ono nejde o povyšování, ale máte jít na jednání, čeká se oblečení, mobilita, nějaký ten notebook, podklady, kolega, sekretářka... To je norma.

Jak vypadne usmolený pracovník z MHD v bundě, s baťohem a v křuskách do sněhu, jde jednání s někým takovým do kopru.

Jen jako příklad. Ale do toho ekologie a zájem na MHD nemá co mluvit. To jsou společenská pravidla a jejich porušování je nevychovanost.

11.3.2016 12:28

P59e48t56r 98N23e55c55h21a70n55i11c28k88ý 7293806828240

Firemní jednání, potřeba podklady, flexibilita OK. Na to jsou ty podzemní garáže, které snad firma zaplatit dokáže.. Ale aby si každý jezdil do divadla, do mekáče, pro nový boty nebo za nějakou zábavou do města autem, na to to město stavěné není.

11.3.2016 12:38

K95a80r50e92l 96D68r20d64a 6533205167679

Do divadla jdete ve společenském oblečení. MHD je pak vcelku nevhodná. Poskytnout parkování v okolí by měla být samozřejmost.

Do nákupních center a přidruženého kina jezdí autem za zábavou naprostá většina lidí. Kdo přijede MHD je ta trochu exot.

Praha tohle ježdění "za zábavou" umožňuje vcelku v pohodě. Problémem jsou dopravní špičky během pracovní doby.

11.3.2016 12:49

J73a63k94u53b 40K33r33o17u57p60a 5524357798543

Je to jen další daň...nic jiného Rv

10.3.2016 12:48

J27i62ř20í 61K38ü43h34r 2360116870606

Poplatek za parkování na veřejné komunikaci.

10.3.2016 15:11

M81a61r78t45i44n 69K45o48m52a95r 8915158748574

Kdyz mesto provozuje plavecak, proc tam nemuzu hodit zdarma?!?!

10.3.2016 17:33

K56a74r65e44l 37N24e22č52a51s 5573549910810

Žádné parkování všude,kde je trochu místa!Města :omezit na nejmenší míru!Sanitky,nutná logistika,hasiči etc.Jinak šlus. Všude plechy,ezi kterými je chodec v defenzívě.Na chodníku okamžitě botičky.Odtahovka ,pokuty. Lidé dnes jezdí i na záchod a pak běhají jako hlupáci na pásu.;-D

10.3.2016 12:27

J71a43r46o62s17l91a57v 70P53l70a23c90h17e85t37k57a 7356566446139

A z Prahy udelame skanzen.

10.3.2016 12:29

K41a85r59e70l 65N60e45č68a19s 5373879880770

To už z ní je.Skanzen korupčního výprodeje.:-)

10.3.2016 20:13

P75e19t58r 38Č96e81r98m34á13k 9138515539290

Jasně, a odpojit internet, elektriku, vodu a kanalizaci, zavést koňský povoz a všichni se budeme mít jako v pohádce že jo ;-)

10.3.2016 12:30

P38e84t93r 26M10e19j87z49l85í82k 8758954561560

"Ochrana rezidentů" je jen trapně průhledná zástěrka. Důležité je, že to sype:-/

10.3.2016 14:21

J79o38s66e67f 90N38o42v15a23k 5968422566448

Modré zóny se šíří jak mor. Kdyby to aspoň řešilo i něco jiného než jen výběr peněz do obecní kasy. Rv

10.3.2016 11:51

J56a22r62o10s39l97a88v 68P32l58a61c46h46e47t13k69a 7206396956849

Se soucasnou realizaci modrych zon taky uplne nesouhlasim, ale alespon ted mam sanci zaparkovat v okruhu 100 metru od domu. Bydlim v blizkosti divadla a pred zavedenim zon tam vecer nebylo mozne zaparkovat, protoze si na predstaveni musel kazdy druhy vezt pr*el autem.

10.3.2016 12:01

P82e57t65r 75Č18e31r91m76á58k 9428645939680

Ano vystilhl jste to správně - vy máte šanci (nikoliv jistotu) a naopak ostatním jste tu šanci vzal a mají jistotu že nezaparkují.

10.3.2016 12:05

J76a26r61o77s52l85a73v 48P94l77a93c28h34e94t89k68a 7236576646959

To je mi jasne, akorat mestske casti logicky haji zajmy rezidentu. Zadne pravo na parkovani sice neni, ale podle me by mel byt nejak zvyhodnen treba rezident, co vozi nemocnou babicku do nemocnice, nez clovek co jede na predstaveni do divadla a tramvaji nejede jen proto, ze by musel presedat. Jiste... babicka je extremni pripad, ale ti lide co jedou do divadla skutecne dokazali pravidelne zabrat vsechna volna mista v okruhu nekolika ulic.

10.3.2016 12:10

P45e37t58r 50Č98e30r64m50á93k 9218555529410

Nelogicky, jsou to městské části jednoho města - Prahy, a jejím občanům tak ztěžují pohyb. O invalidech nebo podobných případech nikdo nemluvit, ale proč by to mělo platit plošně?

10.3.2016 12:14

J44a87r16o79s28l41a55v 91P22l66a85c45h42e68t83k43a 7106516526919

Vy se na to divate z pohledu cloveka, ktery doma zaparkuje v pohode a vsude chce dojet autem a parkovat zadarmo. Ja to vidim z pohledu cloveka bydliciho v lokalite, kde je problem s parkovacimi misty a po Praze jezdim jen kdyz musim. Spolecnou rec najit asi nemuzeme.

10.3.2016 12:17

P80e19t76r 41Č56e52r21m97á58k 9328205559250

To se velmi pletete, nezaparkuju v pohodě právě nikde, protože důchodců co chtěji "svůj" plac přímo před vchodem je čím dál tím víc. A o tom že by to mělo být zadarmo jsem už vůbec nemluvil. Pokud si myslíte že veřejné ulice jsou garáže rezidentů, tak to opravdu společnou řeč nenajdeme, leda až vám zóny udělají i tam kde pracujete a vy se tak jednoho dne nedostanete ani do práce, pak možná pochopíte jak nefunkční ten systém je.

10.3.2016 12:22

J26a64r41o57s69l74a79v 10P59l29a79c89h86e85t91k31a 7846836826389

Do prace jezdim MHD. A jestli nekdo jezdi do prace do mist, kde bydlim ja, tak ma taky vynikajici dostupnost MHD. Akorat bych umoznil kratkodobe parkovani v modrych zonach. Treba 50 korun/pul hodiny. Kdyz za vami pojede remeslnik, tak tohle uz bude zanedbatelna polozka.

10.3.2016 12:28

P50e53t35r 20Č73e33r74m30á56k 9438895559390

Gratuluju, to jste dneska v menšině. Ostatním nechte na volbě jak se budou přepravovat, oni vám také nechávají mhd za směšné peníze dotovanou rok co rok 11mld z našich peněz, za což by se s přehledem postavilo mnoho parkovacích domů. A půl hodiny nic neřeší, většina lidí pracuje 8 a více hodin.

10.3.2016 12:33

J30a25r14o51s84l39a75v 72P90l30a88c95h51e69t66k29a 7756736476379

1) MHD taky dotuju a uzitek z toho maji vsichni - i ti lide v autech.

2) Placene parkovani po pul hodinach ma umoznit remeslniky a dalsi kratkodobe akce. Ne ze nekde 8 hodin blokuje misto clovek, co si tam jde jenom sednout do kancelare a klidne by mohl jet MHD.

10.3.2016 12:55

P27e74t71r 38Č31e83r46m98á58k 9528265389340

1)Lidé jezdicí v autech jej dotují výrazně více. Užitek z toho naopak nemají žádný - mhd používá stále méně lidí a o to víc jich je na silnicích, takže užitek nula.

2)O řemeslníky až tak nejde, tam kde jsou modré zóny jsou už i dnes zóny pro krátkodobé parkování nebo smíšené, navíc se dá koupit jednorázová karta která toto řeší, systémový problém je právě v tom že ti lidé co jezdí do práce to dnes nemají legálně jak řešit. MHD s tím nemá co dělat, bavíme se o lidech co jezdí auty.

10.3.2016 14:32

K59a65r69e86l 79D98r54d17a 6643585327459

1) Dotace MHD jde z rozpočtu města. Kde berete, že motoristé dotují MHD více? A dík MHD je menší provoz na silnici. Řidič, který samotnou MHD nepoužívá, dík ní ale jezdí o poznání pohodlněji. Její užitek tedy shazujete bez znalosti věci.

2) Váš požadavek na garantované parkování je řešitelný zcela snadno. Kupte si byt s garáží v suterénu. Najděte si zaměstnání s parkovištěm. Zdá se ale, že chcete razantně ušetřit a pak nadáváte společnosti, že Vaše osobní požadavky neřeší. Halt problém.

Většina Prahy byla v minulosti stavěna s parkováním na ulici a počet parkovacích míst byl z dnešního pohledu podhodnocen dle počtu aut v populaci v té které době výstavby. Modré zóny se snaží zajisti víc parkovacích míst pro rezidenty. Víc od toho čekat nemůžete.

Pokud Vám radnice postaví jednu garáž pro jednu lokalitu, budete nadávat, že musíte obejít tři bloky a je tedy pro Vás, co jezdíte mnohem víc než všichni ostatní, takové řešení naprosto nevyhovující. ;-)

Tak co chcete?

10.3.2016 16:35

P23e31t62r 18Č10e80r69m51á28k 9218555539740

1) A rozpočet města je z čeho? A znovu si přečtěte co jsem napsal - lidí používajících mhd ubývá, aut přibývá, takže tento efekt co popisujete nenastává.

2) Opět vedle jako jedle, já si tohle samozřejmě vyřešil jako první, stejně jakou si nekoupím televizi kdyź nebudu mít zavedenou elektriku. Bavíme se o systémovém řešení, které samozřejmě nějakou skupinu postihne jinak než jinou, pokud vy patříte do té co si ráda parkuje v podstatě zadarmo na veřejné ulici před svým domem, je mi jasné že z tohoto sobeckého pohledu to nejste schopen vidět.

Modré zóny pouze umožňují privilegované skupině využívat něco co je veřejné, nijak ty místa negarantují, a naopak jiné skupině pražanů v nich parkovat znemožňují. Takže k čemu jsou dobré? Pouze k tomu vybrat ty peníze, o systémové řešeni se nejedná.

Budete se holt muset smířit s tím že v budoucnu žádné parkování zadarmo nebude, a to před domem bude hodně ceněné a drahé.

10.3.2016 17:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.