- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
průšvih je, jak tiše vyplývá i z článku, že pásy mají buď zmodernizované, nebo novější autobusy. Ty jsou samozřejmě na pronájem dražší.
Pokud chce škola uspořádat výlet, který by si mohlo dovolit dostatek rodičů (a tím pádem nejelo třeba jen 10 dětí, což by opět navýšilo náklady), tak holt občas musí sáhnout po starším modelu autobusu.
Ano, klidně mě tady začněte kamenovat, že byste své dítě nikdy busem bez pásů neposlali... Ale když si škola "vymyslí" v první třídě adaptační pobyt hned v říjnu, a pak v květnu školu v přírodě, obé na tuším 5 dní v ceně 3-4 tisíce na dítě... kdo si to může "jen tak" dovolit? A - když dítě nejede, znamená to pro něj v rámci kolektivu určité vyloučení, o tom žádná.
Holt ne každý na to má, a opět se těším na reakce "když na to nemáš prachy, nepořizuj si děti".
Chudáci "chudáci", co nemají o 100 Kč více na školní výlet, ale jen autobus odjede, už si na cestu od školy zapálí cigaretu. Ti skutečně chudí (jsou i tací, ale je jich naprosté minimum) dítě na výlet nepošlou ani ve starém autobuse, a ti ostatní (zpravidla 100% rodičů, s výjimkami těch naprosto chudých občas v nějaké třídě) si tu stokorunu navíc samozřejmě dovolit mohou, stačí si odpustit krabičku cigaret nebo pár piv po obědě.
Stát by měl zákonem vyžadovat, že děti nesmí jezdit jinak než autobusy s pásy. Pokud se to nechá jen na bedrech škol, tak víme jak to dopadne, když jsou školy podfinancované a rodiče z chudých regionů těžko mohou dotovat drahé luxusní autobusy. Stát by se zákonem měl zabezpečit i finanční krytí pro plnění svých představ.
všechno je o tom, co si škola domluví. pokud nechám odjet děti v rezavým buse s ojetýma gumama, tak jsem debil, protože nezavolám policii. V naší školce se nikdy nestalo, že by děti nebyly připásány (teda na plavání jezdí MHD, školky v přírodě apod. jezdí smluvní dopravce). Nikdy bych nedovolil jet dítěti na školní výlet aniž by nebyly v buse bezp. pásy (jestli jsou připoutány, je jiná věc, ale učitelkám věřím), malé děti mají dokonce sedačky.
vlastní zkušenost s používáním pásů v MMHD (u nás, na běžných trasách , tj. zhruba kolem 100 km): nepoužívá je téměř vůbec nikdo, takže zatím je debata na téma pásy v autobusu ryze akademická...
u nás ve škole ještě nedávno jezdily na plavání děti po třech na jedné sedačce, když jsem to zjistil a ptal se ředitelky, bylo mi řečeno, že to nevychází, tak jedou najednou a škola ušetří. raději děti odvezu na plavečák sám, na úkor mé práce.
K čemu je pás, kdyz se sedačky utrhnou... Jak ten autobus dělají, že se utrhnou sedačky... Tohle by měli vyřešit. To je nebezpečné. To samé ve vlaků.
Na školní akce zbývá to, na co má škola peníze, respektive jak velký příspěvek jsou schopni dát rodiče dětí třídy, která má jet se školou na výlet. Dnes veškeré výlety co já vidím doma platíme my rodiče a pochybuji, že škola dá k tomu další větší obnos peněz. Některé rodiče ani nemají na to, aby dítě jelo na týden na školu v přírodě, lyžařský týdenní kurz, či zájezd a nebo na výlet do zahraničí, a pak musí zůstat buď doma nebo mu škola udělá náhradní program. Někdo tady napsal, že v Německu je garantovaná cena za km dopravce, tak by se tímto nápadem mělo zabývat ministerstvo školství a dopravy a dát sazbu, která bude pro dopravce zajímává a dá k dispozici autobus, který by mohl mít určité stáří a bezpečností prvky. A rodiče, kteří dají za výlet své ratolesti nemalý peníz by mohly mít určitou jistotu, že se jim dítě vrátí v pořádku z výletu. Samozřejmě se může stát cokoliv a ani nejbezpečnější bus děti respektive cestující neochrání. Dnes většinou na školní výlety jezdí staršími busy, které mnohdy objely planetu zemi jednou do kola. Problém vidím ve financování školství jako celku.
Téměř každý autobus má zemi objetou dokola. Některé i desetkrát. Většina aut pohybujících se po našich silnicích je na tom podobně. Obvod Země je jen 40 tisíc kilometrů. Jinak s vámi naprosto souhlasím.
je tu takového prostoru pro přepravce, vybavit se bezpečnými autobusy pro děti, Jančura by se toho mohl chytit.. ale vážně, naše děti ze školky jezdí na plavání hasičskou avií.. když jsem včera viděl tuto zprávu, tak mi bylo úzko..
Ano, protože třeba někdo z rodičů je Hasič dobrák a domluví se, že to udělají za cenu nafty, aby na tom sbor netratil a stejně techniku musí projet.
Většina nehod a následků je souhra náhod a osudu.
Kdybych byl před mnoha léty jako spolujezdec připoután ve Wartburgu, který kamarád otočil na střechu, tak bych tady dneska tyhle písmenka nepsal.
Přední a střední část střechy se na mé straně zmáčkla až k přístrojovce. Já naštěstí zapadl při tom kotrmelci na podlahu pod přední panel a tak kromě škrábanců se mi nic nestalo.
Už nevím zda tehdy vúbec mělo to auto pásy, ale od té doby je prostě nepoužívám. Vozím s sebou fotku a protokol o nehodě a s policajtama jsem se zatím vždy domluvil bez pokuty, když mě chytili nepřipoutaného.
No obzvlast ve spojeni s airbagy velmi rozumne...
Bezpečnostní pásy v autobuse jsou nesmys. V případě nárazu je vaše hlava stejně vymrštěna několik cm dopředu a v současném rozložení sedadel to znamená že s největší pravděpodobností narazí do sedadla před vámi. Tudíž by se musely zvětši rozestupy mezi sedadly = menší kapacita = vyšši koncová cena.
Jenže u autobusu je daleko větší riziko převrácení na bok. Takže i ten břišní pás tě udrží na místě a nemrská to s tebou po celém autobusu...