Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bloomberg se o Bílý dům neutká. Pomohlo by to Trumpovi či Cruzovi, uvedl

Bývalý starosta New Yorku, podnikatel a filantrop Michael Bloomberg, se nezúčastní amerických prezidentských voleb. Muž, o němž se spekulovalo jako o možném třetím kandidátovi vedle tradičních nominantů republikánů a demokratů, uvedl, že by kandidaturou zvýšil šance Donalda Trumpa či Teda Cruze, což nechce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K79a83r24e46l 85J47a40n71í11k 9938422705914

Škoda, Bloomberg by byl ze všech kandidátů asi nejschopnější.

p.s.: věta "Bloomberg zkritizoval Cruzovo odmítnutí návrhu zakázat vstup do USA cizincům podle jejich víry.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/bloomberg-volby-prezidenta-usa-d3c-/zahranicni.aspx?c=A160307_235831_zahranicni_jw" mi nedává v kontextu smysl.

A mimochodem: kde je zpráva, že USA "vyhostilo" (zvláštním způsobem) muslima za to, že vyhrožoval Trumpovi smrtí? A že tenhle extrémista si v USA prodělával pilotní výcvik, což je v kontextu s "dvojčaty" dost alarmující.

0/0
8.3.2016 9:40
Foto

J30a24n 30W80i79r41n30i27t32z76e23r 8938244397630

Máte pravdu, tu větu jsem v noci přeložil špatně. Omlouvám se a děkuji za upozornění, opraveno.

0/0
8.3.2016 9:56

B92o18h13u70m69i89l 24P97e75t76r28a73s 1503424581902

S dvojcaty je treba pripomenout i WTC7 a Pentagon, aby to alarmovalo vice.

0/0
8.3.2016 14:42

J87i98ř87í 61F19o54g12e98l 2940631216572

Už je tu zase populistický kandidát, který rozděluje.....:-P

Musím se té novinářské rétorice pousmát. Hovořit zvláště u voleb v USA o rozdělování společnosti je nošením dříví do lesa. Od toho kampaň ve většinovém systému je, aby voliče rozdělila.

Takže v podání redaktora je to jen další kousek mozaiky v protitrumpovském tažení.

0/0
8.3.2016 8:25
Foto

J16a10n 51W71i18r76n78i91t90z70e10r 8118164257540

Dobrý den,

myslím, že došlo k nepochopení. Já (tedy autor článku) nejsem Michael Bloomberg. Je to Bloombergova rétorika, ne moje - od toho tam jsou ty uvozovky, aby bylo patrné, že to je citace. Tak zpravodajství funguje: zaznamenává, kdo co dělá a říká. Máte tam i odkaz na jeho web. Nevymyslel jsem si to a není to žádná "novinářská rétorika".

0/0
8.3.2016 8:56

J13i60ř66í 79F84o73g84e35l 2930351766542

Víte, věci, zvláště v cizím jazyce, se dají interpretovat různě. Mě (a nejen) by spíše zajímalo, proč píšete výhradně proti Trumpovi.

(A ne že mě zase necháte smazat...)

0/−1
8.3.2016 9:10
Foto

J48a16n 13W75i15r77n66i90t75z35e56r 8658724637650

Dají - a já Vám jen říkám, že jste to interpretoval chybně. Je to Bloombergova rétorika, ne moje. V angličtině i v češtině. (Abychom si rozuměli, Donald Trump nepochybně strhává pozornost a polarizuje, ale pokud ve článku ocituji Bloomberga, skutečně to nelze označit za novinářskou rétoriku. Až při nějakém zemětřesení ocituji USGS, tak to taky bude novinářská rétorika? Asi ne, že.)

Nepíšu nijak výhradně proti Trumpovi. Mé články jsou tu k dohledání, klidně se podívejte.

0/0
8.3.2016 9:39

J10i26ř97í 85L55a92n98g97w48e37i83l 3360834318739

Tak nevím... ten trend VŠICHNI proti Trumpovi - v prezidentských volbách v USA snad nebyl nikdy.

0/0
8.3.2016 7:09

J56i45ř40í 32B39r85o86ž 5949945322487

Establishment se bojí o korýtka, nedivte se. Trump je mimosystémový a tudíž jim vadí.

0/0
8.3.2016 7:26
Foto

J33a78n 77W14i11r16n31i17t83z19e94r 8488314607480

Nedělám si iluze, že vést Cruz, bylo by to všichni proti Cruzovi - a vést Rubio, kdyby byl Kasich těsně za ním a ostatní bez šance, bylo by to všichni proti Rubiovi.

0/0
8.3.2016 8:57

M18a64r48t31i51n 82K69r11a77l 7203350503337

Tak demokrati ho jistě podporují, je pro ně záruka úspěchu. To část republikánů má osypky, další čtyři roky bez prezidenta. 12 let, to bylo naposledy v letech 1980-1992 v opačném gardu.

0/0
8.3.2016 7:51

K79a23r31e13l 62J16a68n30í29k 9448362765144

Trump je možná až účelově politicky nekorektní. A to musí u "humanistů" (nechci použít termín levice, v našich reáliích by pak pod to spadala i TOP09) ovládajících média vyvolávat odpor.

A u nás navíc ti čerpají a citují především pro-Demokratická (myšlen název strany, nikoliv příznivce vlády občanů) americká média. Takže proto.

0/0
8.3.2016 9:45

T75o47n64y 61M95o18n70t90a76n32a 1556726802655

TRUMP FOR PRESIDENT!!!CLINTON do vezeni. CRUZ zpet do Kanady.;-);-);-) RUBIO irrelevant. KASICH delusional. SANDERS na smetiste dejin!!!!;-€

+4/−6
8.3.2016 4:01

B63o76h10u93m75i65l 96P37e70t86r90a84s 1253914271872

Michael Bloomberg je predevsim Israelfirst neocon. Kandidatem neokonzervativcu zustala, pote co je na tom Rubio spatne, Clinton. Ty vymluvy, ze odstoupil kvuli senatu jsou kecy.

+1/−2
8.3.2016 3:16

G29e22o53r46g16e 31E46n26g23l26e 1789421125895

Pane Petras, prestante prosim pouzivat terminy, kterym viditelne nerozumite. Michael Bloomberg neni neocon ani jim nikdy nebyl a vas koment, ze Hillary Clinton je kandidatem neokonzervativcu je jedna z nejvestich hlouposti, kterou jste sem napsal. Prestante se tady vyjadrovat o necem cemuz ocividne nerozumite. Dekuji.

+5/0
8.3.2016 3:51

B74o40h81u50m14i52l 29P49e60t21r17a48s 1763764691202

Podle toho jak vas znam usuzuji, ze nejsem daleko od pravdy. Ze se vam to nelibi chapu.

0/0
8.3.2016 4:24

J92i78ř72í 88B12r43o28ž 5439585422407

To že si něco přečtete na Sputniku, pane Petrasi, ještě neznamená, že je to pravda. :-)

0/0
8.3.2016 6:58

J82i79ř58í 85L64a35n79g22w60e13i73l 3860744678799

Ale může být.

0/0
8.3.2016 7:10

R61o42b39i66n 54Ž68i56ž12k33a 2108684226876

Ze sputniku.? Nemuze

0/0
8.3.2016 8:33

A40l21e47š 90Z71e22l45i69n11k34a 1514232956

V nadpise chybí slovo TÍM

Bloomberg se o Bílý dům neutká. Pomohl bych TÍM Trumpovi či Cruzovi, uvedl

+6/0
8.3.2016 2:14
Foto

J64a18n 17W28i90r97n30i32t81z84e14r 8918864707360

Dobrý den, není to té prostorově úspornější varianty tak jako tak zřejmé? Druhá věta titulku je zřetelným rozvinutím/zdůvodněním té první...

0/0
8.3.2016 8:48

A77l35e85š 95Z22e91l80i48n64k82a 1254612316

Taky Vám přeji dobrý den.

Právěže ani není. Protože když někdo vzdá svou ambici kandidovat, tak je možné a pravděpodobné, že někomu jinému z kandidátů vyjádří podporu. A takto to zní.

0/0
8.3.2016 10:01
Foto

J19a59n 18W87i53r58n13i47t94z14e18r 8708904647580

Chápu, něco s tím udělám.

0/0
8.3.2016 10:03

P36e43t98r 83D50v19o91r75a48k 5549118142823

Bloomberg byl skvely starosta, jen tesne za Rudym, coz byl nejlepsi starosta za posledni desitky let. To by byl president jak vino...

Toho bych volil, jak nemuzu, i kdybych si mel sehnat falesny volebni listek...:)

+1/0
8.3.2016 2:08

J69o51n45a75t45a97n 22Š32t76e26n47c38l 9667887816308

Možná to nesouvisí se článkem, ale mám jednu připomínku.

U celkového počtu delegátů Demokratické Strany by bylo vhodnější uvést jen počet tzv. pledged delegates. Superdelegáti sice mohou už teď vyjádřit podporu pro svého kandidáta, ale svůj hlas mohou kdykoliv (až do konvence v Červenci) změnit, protože nejsou vázáni výsledky hlasování. Hlasy superdelegátů se téměř vždy však nakonci odvíjí podle počtu pledged delegates(kteří mají povinnost volit dle výsledků hlasování ve svých státech) protože by logicky bylo kontraproduktivní vybrat méně populárního kandidáta. Tak tomu bylo např v roce 2008, kdy sice měla původně u superdelegátů převahu Hillary, ale nakonec se hlasy superdelegátů rozdělily asi v poměru 2:1 pro Obamu, důsledkem jeho těsné převaze v počtu pledged delegates

Vím, že i některé jiné servery (např. Politico) superdelegáty uvádějí ale pravdou je, že jsou v tuto chvíli irelevantní, a že jejich příslušnost se bude měnit na základě výsledků příštích primárek. Takto tabulka vyznívá tím způsobem, že Sanders ztrácí na Clinton asi 700 delegátů, přičemž jich v reálu ztrácí jen 200. Pokud se mu nějakým způsobem podaří tuto ztrátu dohnat a Hillary v počtu pledged delegates předehnat, je téměř jisté, že většina superdelegátů bude na konvenci hlasovat pro něj.

+7/0
8.3.2016 1:15

J76a34n 30U36l32r22i31c83h 9409216229274

Máte pravdu. V součtech by se měli striktně oddělovat "pledged delegates" od "superdelegates". Ale tentokrát je masivní změna názorů superdelegátů mnohem méně pravděpodobná. Sanders není taková kometa jako byl v roce 2008 Obama. Superdelegáti vsadí na jistotu.

+2/0
8.3.2016 1:24
Foto

J82a69n 42W52i54r30n77i52t67z42e34r 8918514357580

Dobrý den,

díky za připomínku. Promyslíme, zda to nezařídit tak, aby se na úvodní stránce zobrazovali jak pledged delegates, tak superdelegáti.

K roku 2008 - jenže tam po dvou měsících primárek vedla Clintonová na superdelegáty zhruba 250:200 a ona i Obama až do úplného závěru primárek, tedy do období těsně před konventem, v celkovém počtu superdelegátů jen rostli. Ta konečná Obamova převaha nebyla výsledkem dezercí "když tedy vede v pledged delegates, tak měním názor a podporuju ho", ale toho, že se rozhodli dosud nerozhodnutí superdelegáti.

Další argument, proč to tam máme, je ten, že podpora ze strany superdelegátů je pro některé voliče orientačním majákem, koho volit, ten ovlivňovací proces je obousměrný. Proto je nechci vypustit úplně. (A hned první položka toho roletového menu ukazuje právě superdelegáty, takže to není tak, že bychom zatajovali, kde se náskok Hillary Clintonové bere...)

+1/0
8.3.2016 9:27
Foto

F27i60l55i82p 30Š19v54e71h30l79a 1766603568307

Je hezke ze pri uvaze mysli na budoucnost sve zeme

0/0
8.3.2016 0:57

M61i44c34h85a93l 48B17r82ň94á83k 6464204397618

Mno. Takze nakonec nejlepsi ze vsech tech spatnych variant bude ta Hillary? Trump je kaspar a to, co naposledy predvedl za kolotoce s podporou od KKK a Dukea to jen dokazalo. Cruz je ale dle vseho jeste mnohem horsi varianta. Rubio a Sanders jsou uz zrejme z kola venku a Kasich, ktery je z GOP nejnormalnejsi, jen ceka do 15...

+3/−7
8.3.2016 0:39

J43a10n 37U84l95r62i14c32h 9839376919184

Nejsem si vůbec jistý, kdo z těch tří je nejméně šílený. Ale Trump na neustálé provokace levicových novinářů s Dukem reagoval upřímně a slušně. Oni chtěli, aby pořád říkal, že nenávidí Dukea a rasisty vůbec. Bylo to takřka perverzní. Správně jim řekl: "Neznám toho chlapa ani ty ostatní rasisty. Ať dělají, co chtějí". A co by měl jiného říkat? Každý hlas dobrý. Podpora rasistů Trumpovi není totéž co podpora Trumpa rasistům.

+11/0
8.3.2016 1:21
Foto

J37a97n 22W71i76r68n30i32t16z97e10r 8168564867510

Přemýšlím, jestli se zapojovat do diskuse, když nejde přímo o věcné a technické záležitosti článku. Zkusím to, tohle není afektovaná debata, baví se tu spíš lidi, co do US voleb vidí.

Na otázku, co měl říct jiného - tak dalo se třeba říct "stojím o hlasy všech slušných Američanů - na to, abychom udělali Ameriku znovu skvělou, nepotřebujeme Ku-Klux-Klan". Pokud nějaký americký prezidentský kandidát říká, že se ke KKK nebude vyjadřovat, neb o něm nic neví, tak buď lže, nebo to vzbuzuje celkem oprávněné obavy, co všechno ještě neví. Navíc Trump o Dukeovi v minulosti nejednou mluvil, ta náhlá ztráta paměti je úsměvná.

Jasně, že mu jde o voliče, ale podle mě by zaměření se na extrém a přenechání středu demokratům byla strategická chyba. (Buď si to pak sám uvědomil a zacouval, nebo to celé byla jeho taktika, jak se držet v médiích - protože teď může celkem v pohodě říkat "ale však já jsem KKK odsoudil" a bude mít pravdu.)

0/0
8.3.2016 8:47

J43a65n 71U45l19r78i92c37h 9299526919634

Po úvaze: Nadále rozumím podrážděnosti Trumpa účelovou hyenistickou agresivitou levicových novinářů, kteří si nemístně vynucovali odsouzení Dukea a odmítnutí jeho podpory, případně čekali na Trumpovu chybu ( té se nakonec v určité podobě dočkali a okamžitě jeho prohlášení dezinterpretovali; hnusné ).

Správná odpověď na otázku novinářů zní podle mého takto:

"1. Pokud pro mne pan Duke a jeho stoupenci hlasují, jsem rád. Vítám každý hlas.

2. Rasismus ( ve smyslu absolutního a definitivního hodnocení jedince podle jeho etnicity ) a rasovou segregaci rozhodně odmítám."

0/0
9.3.2016 0:26

J92a25n 39U60l95r92i85c20h 9199706329164

Cruz po víkendovém minivítězství nabral dech a pokud Trump nezíská absolutní většinu volitelů, může být republikánská nominační konvence velmi zajímavá.

+1/0
8.3.2016 0:22

J77a89n 16U55l44r10i30c37h 9199206709654

Na okraj: K žádnému patu ve shromáždění volitelů by nedošlo. Bloomberg by byl totiž podle postojů k základním politickým otázkám ve Státech ( interrupce, zbraně, zdanění ) vlastně další neoficiální kandidát Demokratické strany, takže by rozštěpil demokratický elektorát a pomohl tak k drtivému vítězství kandidáta republikánů.

+5/−1
8.3.2016 0:20

J21a91n 82Z38e44m69a91n 6296847141361

Přesně tak.

0/0
8.3.2016 2:25
Foto

J17a76n 47W13i22r70n75i42t71z43e65r 8678284727460

Máte pravdu, že v řadě postojů se shoduje s demokraty. Na to, že by víc uškodil demokratům, jsou i průzkumy (ostatně Trump říkal, že by byl rád, kdyby MB kandidoval).

Nicméně efekt by byl stejný, pomohl by tím Trumpovi/Cruzovi (což vlastně píšete i Vy), což dle svých slov nechce.

0/0
8.3.2016 8:16

L91a29d31i63s54l81a54v 72S48t14e20h56l74í48k 6781139305

Škoda. Na druhou stranu racionální přístup...

+4/0
8.3.2016 0:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.