Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý čtvrtý kamion má špatné obutí, ukázal test. Zimní se jim nevyplatí

Za kalamitní stavy na českých silnicích často mohou uvázlé kamiony. Jedním z důvodů, proč tomu tak je, je i nevhodné obutí tahačů. Zimní pneumatiky se většině dopravců nevyplatí. Neplnění zákonných podmínek ukázala i úterní kontrola policie, u níž byl i reportér MF DNES. Nesplnil je každý čtvrtý kamion.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a79r59t54i71n 15K98r41á96s71a 1719906953203

celý tenhle článek je nesmysl, protože zimní pneumatiky pro kamion se dají používat pouze na sněhu. Co tak zajít za někým, kdo tomu opravdu rozumí. Kamiony v ČR používají pneumatiky s označením M+S, to opravdu nejsou zimní gumy. Jen pro zajímavost, je u nich vcelku jedno, zda mají 5, nebo 6mm. Samo, pokud mají 3mm, jsou v zimě nepoužitelné, ale i se 6mm se s nima na sněhu naložený do kopce moc nehnete. Pokud ten kamion zastaví, tak je to konečná. Je to prostě o tom, jak který řidič uvažuje, prostě kouknu a nejedu.

0/0
8.3.2016 12:21

J76o90s50e96f 62Š59o50l50t46e21s 8224478980263

Úplně stačí používat rozum. Pokud kamioňák vidí, že nevyjede (navíc často zná terén a tak to vidí dost dopředu), tak prostě kamion odstaví a počká, až mu cestu prohrnou a vysolí. Samozřejmě sjeté pneu jsou špatné vždy, ale to s problémem zimní letní až tak nesouvisí.

+1/0
7.3.2016 9:34

J55i34n98d87ř29i89c80h 16Š35k36o43p66e16k 4555431430615

jenže tak to nefunguje, přece nebude čekat, tak to riskne. Běžně jsou schopni zkoušet objíždět i uvázlého kolegu, čím efektivně zastaví celou dopravu

0/0
7.3.2016 10:26

T17o88m38á44š 54B54í30l41ý 2595760747

Naprosto jednoduché, nemáš zimní gumy - zákaz vjezdu do ČR.

+1/−2
4.3.2016 22:58
Foto

I43m47r42i34c16h 82S85u71c71h83a70r16s38k70ý 8646243635941

Milí řidiči kamionů a majitelé dopravních firem, dle mého názoru je nejdůležitější bezpečnost na silnicích než vaše výmluvy na zimní pneumatiky :-P. Dále taky vím, že ve Švýcarsku nějaké kamiony jezdí, :-/ já jsem jen chtěl říct, že tato země dopravu po silnici silně omezuje a vše co jde, vozí vlakem. A že to u nás není neznamená, že to nejde. ;-)

+4/0
3.3.2016 19:09

M52a93r17t13i58n 14J57u70r80e10č79k78a 2553694221161

Co jsem posledně četl, tak hlavní vlaková spojnice - koridor Praha - Ostrava (a tím i lokality na nich závislé) je už nyní přetížená a uvažuje se o omezování vlaků. Takže představa, nacpat tam ještě XX nákladních vlaků moc reálná nebude. Bezpečnost určitě nade vše... u osobáku, kde mi guma vydrží poměrně dlouho, určitě nešetřím a kupuji kvalitní zimní gumy. U náklaďáku, který jezdí den co den a v různých podmínkách (např. do Řecka, Španělska...) pak zimní gumy mohou přijít pěkně draho je mrhat tam, kde nejsou třeba. Jednou jsem jel v zimě do Řecka také na zimních, až po Maďary kupy sněhu a pak už nic. V Řecku jsem pak gumy, které měly při odjezdu z domu cca 50% vzorku, sjel úplně během dvou týdnů až na kontrolní místa, takže doma jsem musel pořídit nové a kontrolou bych už tady taky neprošel.

0/0
6.3.2016 18:28

P71a86v92e18l 60F33o69r70e70j77t 8453817104723

Logika zimních gum na mezinárodní dopravě mi přijde zcestná. Když osadím hnací nápravu zimní pneumatikou a pojedu třeba do Portugalska pro banány a vrátim se do tří dnů, tak se otočim maximálně ještě jednou a bude po zimní gumě. Ono je dole je už teď poněkud jiné počasí a gumy tam budou rychle ubývat. Něco jiného je když se náklaďak bude motat celý den a celý rok po kopcích. Představa naivních jedincu že přezutí 4 pneu na silnici je sranda - tak ať si to jednou zkusejí

+2/−1
3.3.2016 14:43
Foto

O89n39d66ř46e16j 82V66a40r88o37š75č45á11k 3844907923

Nejsem odbornik na dopravu, tak mi vysvetlete, proc to celou dobu tahne jeden tahac?

+1/0
4.3.2016 11:02
Foto

J37i11ř93í 32D97v76o31ř54á43k 5285349460418

Ano , nejseš .

0/−2
6.3.2016 8:31
Foto

O80n67d74ř69e18j 20V50a21r18o62š39č48á41k 3974647413

Tady je videt ta intelektualni uroven. Nejen ze neodpovidate na polozenou otazku, ale pisete neco, co beztak vim a sam jsem napsal. O tykani ani nemluve...

0/0
12.3.2016 0:03

J25a31n 83P78r76i49c44h87y77s74t22a17l 8211128873

Jeden tahac by to mohl pritahnout na nadrazi v Cesku a druhy si to vyzvednout na nadrazi v Portugalsku. Jenomze to tak neni nastavene ekonomicky - a to neni chyba dopravcu, ale politiku. Z Nemecka do Svedska umi jezdit navesy vlakem.

+2/0
6.3.2016 12:09
Foto

I57m30r97i18c69h 11S74u92c74h50a80r29s47k63ý 8826663775651

Rád připomenu všem dopravním firmám, že ve Švýcarsku kamioný nejezdí a obchody mají plné, za socíku byla přeprava prováděna výhradně po železnici a do obchodů to rozvážely z nádraží Avie. ???

+3/−5
3.3.2016 7:43

K23a28r96e50l 67S63a40r33d85a 3912439967

Nemůžete věřit všemu, co píšou Haló noviny ;-D

+2/−1
3.3.2016 8:54
Foto

I42m10r15i74c80h 28S42u89c94h40a49r38s19k38ý 8946303955331

Když nemůžu argumentovat, tak protivníka zesměšním ;-) co čekat od řidiče kamionu. ?

+2/−1
3.3.2016 15:06

M93i18c43h51a97l 83M89r17a61z44i76k 6467247824590

Ve Svycarsku jezdi vlaky uplne jinym zpusobem - napriklad prakticky nikdy nemaji zpozdeni, za kazde zpozdeni plati odskodne atd - to u nas neexistuje, u na jen pripojeni vagonu k vlaku trva 3 dny... takze to tezko porovnavat. A kamiony po Svycarsku jezdi, byl jsem tam jiz vice nez 10 krat a vzdy jem videl kamiony na silnicich, ano maji drahe dalnice pro kamiony, ale to neznamena, ze tam zadne nejezdi...

+4/0
3.3.2016 8:56
Foto

I76m17r80i23c72h 82S64u33c87h70a81r77s68k40ý 8386673205361

Vy si plete několik věcí, ale to je řidičů kamionu obvyklé.;-)

0/−3
3.3.2016 15:05

M62i96c35h62a90l 11M31r83a73z65i97k 6237587254660

Zaprve nejsem ridic kamionu a nikdy jsem nebyl, nemam na to ani papiry a v zivote to doufam nebudu muset dleat. Ty jejich podminky jim nezavidim a to rikam jako auditor, ktery je casto kontroluje...

A jake veci si prosim pletu? Jsou to jen fakta - ve Svycarsku skutecne jezdi kamiony, skutecne take mohou (a vetsinu jich prelozi) prelozit kamiony na vlak - a dokazi to hned na hranicich a s minimalni cekaci dobou. A skutecne v CR vam CD nepripoji vagon k vlaku a nevypravi na urcenou adresu drive nez za 3 dny... 24 hodin maji na privezeni vagonu, 24 hodin na jeho zapojeni k vlaku a 18 hodin k nalezeni koridoru pro vlak (tedy volne trate) a to nepocitam tu rychlost jizdy kdy musi dat prednost prakticky vsem osobnim vlakum....

+2/0
3.3.2016 15:09

M77a41r31t24i16n 33H50e39j83d55u79k 7257160310752

Máš komplex Imrichu?

0/0
7.3.2016 19:54

V33l75a65s19t61i84m33i23l 25L78u91c87a18k 4970343748229

Fakta: Tahač má na přední nápravě vždy zatížení 6-7 tun. Na zadní (=hnací) 2 až 11.5 tuny, podle nákladu. Proto nemůže mít gumy z měkké směsi. To je >pětinásobný rozdíl, porovnejte to s osobákem. Tam je směs optimalizovaná pro rozdíl <1.5 . Po ujetí stovky km plně naloženého náklaďáku se pneumatiky i při teplotě silnice pod nulou zahřejí nad 30°C, měrný tlak na podklad je totiž cca 3-4x větší, než u osobáků. S prázdným autem ale zůstanou studené, ztuhlé a nepřilnavé. Shrňme si to - příklad: nenaložený tahač+navěs. Na hnací nápravě zatížení 3 tuny a na ostatních 12 tun. To je jako byste za osobákem táhli ještě další dva bez pomoci jejich motorů. Zkuste si to na sněhu třeba i se špičkovými zimáky... Opravovat zřejmé chyby v článku už se mi v tuhle hodinu nechce. Oceňuji, že v něm na rozdíl od podobného tématu na Radiožurnálu nedostal prostor distributor pneumatik, který by rozsáhle vysvětloval, jak jsou ty zimáky pro LKW prima a jak by je rádi prodávali.

+5/−1
3.3.2016 0:36

J66i20n89d97ř17i53c14h 13Š21k67o50p17e20k 4855241620965

no pokud mají kamiony problém pohnout se na sněhu (nebudu rozebírat zatížení co píšeš), tak holt mají mít do zimních podmínek tahače 4x4 nebo 6x6

Lesáci taky mají 6x6 protože potřebují vyjet, tak ať to ostatní řeší podobně

+1/−1
3.3.2016 6:55

P42e32t56r 48K63e80ř 8533284152448

Výpočet je sice trochu jinak, ale logika je správná. Proto v SRN funguje Policie, která kamiony před nebezpečnými úseky naprosto běžně odstaví. To jsem v ČR ještě nezažil!!! Tady se to řeší nesmysly. Když pojede souprava ze Švedska do Řecka, tak to aby někde v Maďarsku podle logiky českých zákonodárců přezouvali. Když pojedou na letních, již od našich hranic budou mít problémy a když na zimních, v Řecku jim prasknou. Tak na čem mají jezdit??

+2/0
3.3.2016 8:59

J24a44n 41P40r59i80c67h58y95s40t76a25l 8311618163

Ve vasem pripade jede svedsky tahac jen k terminalu. Dal pokracuje naves vlakem do Nemecka (je to levnejsi a rychlejsi). Z Nemecka potom jede s navesem jiny tahac. Resenim by bylo poslat naves vlakem i z Nemecka do Madarska. Jenomze to by se muselo chtit - hlavne politikum. Pokud by tranzit pres Cesko vlakem byl rychlejsi a levnejsi, nez tranzit po dalnicich, tak by byl problem vyresen.

Co se tyce tech horskych useku: bylo by mozne vozit s sebou retezy? Retezum snad nevadi, kdyz jsou na letni pneumatice.

0/0
6.3.2016 12:19

J49i27n82d16ř14i92c76h 35Š21k65o12p27e72k 4135381450795

to je problém dopravce. Pokud jezdá přes celou Evropu, klidně může mít 2 tahače, jeden bude pedlovat kde je sníh, druhý na jihu. Vyměnit návěsy není zas takový problém

0/0
7.3.2016 10:29

R12o19b88b68e79r37t 90B35e52r37g28e31r 2295274109

Problém je někde jinde. Napadne sníh a kamiony jedou tak, že ucpou cestu. Pokud vím, že nemám zimní gumy, tak se prostě odstavím a nejedu. Tečka.

Slyšel jsem loni na obědě tento rozhovor mezi řidiči:

Tak jsem ti ucpal silnici.

Proč proboha?

Protože kdybych zůstal stát pod kopcem stojím tam několik hodin, pokud do toho kopce pojedu a postavím se napříč, tak mě do hodiny vytáhnou a já můžu jet dál.

To je dobrý, to příště taky zkusím...

A at mi někdo říká něco o ohleduplnosti řidičů kamionů...

+3/0
3.3.2016 8:57
Foto

J94a42n 23B63r70a22u10n 1508478183305

Koupím zimní gumy na kamión. Zn. pouze od idiota.;-D;-D;-D;-D

0/0
2.3.2016 22:44

E74d57a 63D94r55á66b94e96k 7229222713477

spíš "pro" než "od" ne?:-)

0/0
6.3.2016 0:42
Foto

I69m89r91i79c61h 65S57u13c90h47a11r31s39k88ý 8736743675111

Tady je vidět, že naši dopravci potažmo kamioňáci nejen ničí cesty a dálnice, ale i nedodržují platnou legislativu.:-PRv A řeči, že to v Březnu na dálnici ujedou je jasným důkazem jejich namyšlenosti. Jak všichni víme stále se snaží objíždět mýtné a všude v kopcích pak dělají rallye letní gumy a místo plynulé dopravy všichni stojíme v koloně k vůli řidiči kamionu, který ještě vystoupí z auta do sněhu v korkových papučích. :-PRvRvRv

+3/−10
2.3.2016 19:43
Foto

M67i51c59h58a61l 43N71a56j80m60a36n 7329143876320

Ano kamiony jsou ošklivé a zlé. Nejlépe je hned zakázat!

Ale plné regály v obchodních řetězcích se Vám líbí, že?

+7/−3
2.3.2016 20:00

F94i53l73i78p 42N48a83v88r14á39t36i55l 2417640663914

Mně se nelíbí obojí. Uvítal bych omezení jak kamionů, tak zboží v krámě.

+3/0
3.3.2016 3:03
Foto

I29m39r21i53c30h 86S21u37c58h17a15r83s95k76ý 8676433235971

Zase známá písnička ;-) rád vám připomenu, že plné regály v obchodních řetězcích jsou i ve Švýcarsku kde kamioný nesmí jezdit. :-PRv

0/−3
3.3.2016 7:36

K44a44r98e95l 35S62a82r61d54a 3282359867

A na tohle jste přišel jak? ;-D

+1/0
3.3.2016 8:53

M40i91c24h68a16l 92M92r43a11z17i42k 6467307344430

kamiony ve Svycarsku normalne jezdi... maji drahe mytne, ale jezdi... vlak totiz nezajede vsude a take nepreveze uplne vse...

0/0
3.3.2016 8:58

O98n91d37ř71e92j 42Č43a29p31k91a 6331141573694

Na druhou stranu co na to auto chcete dát za gumy, když jede třeba do Španělska ? Tady pod nulou a sníh, tam +20, takže buď bude guma klouzat tady (letní), nebo tam (zimní).

0/0
2.3.2016 22:08

M68i42c91h12a70l 76C22h68a37l69u74p50a 6788950379123

Tak ještě by byla možnost se prostě domluvit napříč Evropou a zboží jedoucí z jihu s letním obutím by se někde přepojilo na kamion se zimní. Zpátky by zase mohli vzít zboží ze severu na jih. Ale nepředpokládám, že se to někdy stane.

0/0
2.3.2016 22:59

J62a74r10o29s82l69a26v 56N42á54p95r71s92t75e81k 6885446

Taky by šlo přezouvat během cesty. Ale váš nápad je jednodušší. Nevím, jestli je to pomluva, ale před cca 20 lety se říkalo, že dochází k překládání zboží a náklad, který jel přes Německo na třech kamionech, pokračuje přes Česko dále na východ ve dvou.

Proti tomu je přepřažení návěsu úplná prkotina.

0/0
3.3.2016 8:12

M72i42c74h49a44l 58M57r30a40z63i67k 6957517624460

tak prekladani je blbost, ono to zabere tolik casu, ze by za tu dobu prejeli celou CR.... to se nevyplati. Pokud by se u nas extra zvedlo mytne a zakazalo se kamionum jezdit po silnicich II a III tridy, tak se jim vyplati to objet pres Rakousko... to by asi bylo zajmave - takova mala pomsta rakusanum za prostety kvuli temelinu :D

Ale to preprazeni by byl problem - hlavne kvuli cene - cim vice firem do toho zapojite tim hure se cena domlouva, dale pak by byl problem se zodpovednosti - tu ma ten dopravce, se kterym je podepsana smlouva atd.

No a prezouvani je prakticky nemyslitelne - on si to sam neprezuje a jet za jednu cestu i nekolikrat do pneuservisu a prezouvat, to je silenost...

+1/0
3.3.2016 9:01

E91d29a 39D57r13á38b85e98k 7259442683267

přeložení máte do hodiny, za tu dobu nedojedete ani do půlky cesty, navíc ušetříte za naftu a za auto (vytížení)

0/0
6.3.2016 0:46

M79i50c75h61a86l 84M15r16a62z62i61k 6287267524980

to se velmi pletete - 1tunokm vlakem je cca o 30% drazsi nez kamionem, tedy na tom 100% prodelate, navic prelozeni netrva ani nahodou hodinu, zaprve potrebujete prelozemi minimalne dve - na zacatku a na konci (protoze koleje skutecne nevedou vsude) a velmi casto jsem byl u nakladky a nalozit kamion/kontejner casto trvalo i dve hodiny. Navic nezapomente, ze jste v CR - pristaveni vagonu = 24 hodin, zapojeni nalozeneho vagonu - 24 hodin, odjeti vlaku dalsich 18 hodin - za tu dobu kamion prejeve v podstate celou evropu....a u nas vlak sotva dojede z Plzne do Ostravy....

0/0
6.3.2016 10:20

J52a15n 58P59r89i90c59h78y73s45t34a85l 8151858433

A kdo urcuje ty ceny? Politici. Pokud by to bylo nastaveno opacne, tak by se to najednou vyplatilo a na silnicich a dalnicich by bylo vice mista pro osobni dopravu i pro mistni zasobovani. Pomalost zeleznice ve vasem priklade neni vseobecnou vlastnosti zeleznicni dopravy. Treba takovy Carlsberg ma svuj vlastni vlak na vymenne nastavby a navesy na vnitrostatni lince od pivovaru ve Fredericii do terminalu Hoeje Taastrup u Kodane. Jim se to vyplati, protoze je to levnejsi a rychlejsi.

0/0
6.3.2016 12:28

M58i15c74h42a76l 78M63r12a79z21i46k 6567827394660

Jas nerikam ze pomalost zeleznice je vseobena. To zorhodne ne, Ale je to tak u nas - a bohuzel dokud u nas nebude zeleznice fyzicky schopna operovat flexibilne, pak nema smysl toto vubec resit. Pokud mi vypraveni vlaku z Tabora do Bratislavy znamenalo o 30% drazsi cenu a presne 4 dny na ceste a doruceno bylo jen cca 30% zbozi nebot byl zbyrek rozkraden, zatimco kamionem je to cca 6 hodin, 10 i s nakladkou a vykladkou, plus je cena o 30% nizsi a doruceno je 100% zbozi - pak neni nad cim diskutovat. U nas by se musela naprosto radikalne zmenit cela zeleznice aby to vubec melo smysl, dokud to je jak to je - tak to nebude mit smysl dokud nebude can za litr nafty alespon kolem 150kc... do te doby bude stale levnejsi, flexibilnejsi a clekove vyhodnejsi kamion. Pokud jde o Karlsbeg nejsou jedini, v CR ale naopak 99% firem chce rozebrat a vyradit vlecky, ktere k nim vedou, protoze u vlecky nesmi nic stat a musi to udrzovat a zda se, ze zeleznicni doprava se jim nevyplati jeste pristich cca 100 let...

0/0
6.3.2016 12:35

L59i39b42o92r 66B83e78n34á30t70s11k25ý 3622988987291

Kde je problém, Ťok chce zvedat pokuty, takže ať je zvedne právě za gumy náklaďákům, to co způsobí jiným je hrozné. Pokud by dostali 10. tis. už by tato situace nenastala a ti dobří by si nestěžovali. Teď mne budou řezat majitelé autodopravy, ale je to tak.

+3/−5
2.3.2016 19:42

P29e14t56r 52T82a74b29o87r13s77k48y 8532445759494

Tak hlavne je taky na miste rict, za dopravci davaji novy gumy s oznacenim M+S na prelomu rijna a listopadu, kdy tato povinnost zacina. Ti, kteri jezdi vic, maji v breznu pod tech 6mm, ale ten brezen uz dojezdi a pak gumy dojedu v lete. Rozdil 6mm a 4mm je v praxi minimalni... Kazdej nadava na kamiony a ze tady uz 25 let nemame zadnou dalnici na jih, nedokoncenou na sever a do Ostravy se musi po dalnici pres Brno, to nikomu nevadi. Dalnice jsou obvykle sjizdny i za velmi spatnych podminek...

+1/0
2.3.2016 19:12

D34a91n35i75e52l 49T91s30c94h17e56r17n62a85y 2275212469362

Vzhledem k tomu jakse u nas stavi tak neni divu, cena jako kdyby byly ze zlata, kvalita nic moc a jeste to trva

0/0
2.3.2016 19:19

M63i34c20h67a57l 84M19r53a89z87i45k 6357897534300

svata pravda.... cena 4 krat vyssi nez v Nemecku, kde je pracvni sila cca 4 krat drazsi.... zajimavy nepomer...

0/0
2.3.2016 20:00

A94r90n69o73š32t 75B78e21d35n56á75ř 5284220351278

Přidal jsem odkaz na tento článek k podnětu http://www.podnety.cz/podnet-cislo-20111018184223 !!

0/0
2.3.2016 19:03

J60i37ř17í 17P22u24d95i66l 8430498663978

Ano, přepravní lobby zaúřadovalo a naši zákonodárci stáhli vocas !! Toť vysvětlení všeho !! Buď zrušte debilní vyhlášku o zimní výbavě, nebo ať platí pro všechny stejně !! Oč jsem nebezpečnější jen se zimním obutím na hnané nápravě než náklaďák ? Pokud zimní obutí na osobáku, tak stejně obut na všech kolech i náklaďák ,autobus....A samozřejmě za porušení vyhlášky nejen peněžní pokuta, tak i odebrat body. Tady jde o bezpečnost a tak neni o čem diskutovat. Další problém je tranzitní přeprava přes ĆR. Mýtné by bylo tak vysoké, aby se dopravci vyplatilo použít přepravu kamionu po železnici. Už to tady před nedávnem docela dobře fungovalo. A profitovali by na tom všichni, železnice, nezničené silnice, přiotrávení lidé okolo dopravních tahů i řidiči kamionů. A to jenom chtít !! Bohužel v této banánové republice jsou zájmy lobby a jednotlivců nad zájmy obyvatel !!;-€

+9/−5
2.3.2016 18:48
Foto

M59i14c84h69a27l 13N86a66j94m56a46n 7239603836230

Přeprava nákladu po železnici?

- drahá

- pomalá

- málo flexibilní

- omezená propustnost hlavních tratí

+8/−3
2.3.2016 19:06

M83a20r81t65i95n 28P72l36o18c28e82k 4402156987336

No prostě komplet blábol kdo o tom nemá ani tušení.

+2/0
2.3.2016 19:11

J35i33ř65í 76P29u17d50i86l 8570248353688

Přeprava kamionů !!

0/0
2.3.2016 19:12
Foto

M32i14c89h92a55l 37N11a21j56m61a83n 7699793856760

Přeprava kamionů po železnici je ještě dražší a složitější, než přeprava samotného nákladu.

+3/0
2.3.2016 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.