Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Každý čtvrtý kamion má špatné obutí, ukázal test. Zimní se jim nevyplatí

Za kalamitní stavy na českých silnicích často mohou uvázlé kamiony. Jedním z důvodů, proč tomu tak je, je i nevhodné obutí tahačů. Zimní pneumatiky se většině dopravců nevyplatí. Neplnění zákonných podmínek ukázala i úterní kontrola policie, u níž byl i reportér MF DNES. Nesplnil je každý čtvrtý kamion.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a53r36t10i55n 73K82r29á43s41a 1699926603553

celý tenhle článek je nesmysl, protože zimní pneumatiky pro kamion se dají používat pouze na sněhu. Co tak zajít za někým, kdo tomu opravdu rozumí. Kamiony v ČR používají pneumatiky s označením M+S, to opravdu nejsou zimní gumy. Jen pro zajímavost, je u nich vcelku jedno, zda mají 5, nebo 6mm. Samo, pokud mají 3mm, jsou v zimě nepoužitelné, ale i se 6mm se s nima na sněhu naložený do kopce moc nehnete. Pokud ten kamion zastaví, tak je to konečná. Je to prostě o tom, jak který řidič uvažuje, prostě kouknu a nejedu.

0/0
8.3.2016 12:21

J58o81s26e75f 68Š48o61l64t23e42s 8864438280203

Úplně stačí používat rozum. Pokud kamioňák vidí, že nevyjede (navíc často zná terén a tak to vidí dost dopředu), tak prostě kamion odstaví a počká, až mu cestu prohrnou a vysolí. Samozřejmě sjeté pneu jsou špatné vždy, ale to s problémem zimní letní až tak nesouvisí.

+1/0
7.3.2016 9:34

J11i32n61d91ř13i90c50h 30Š79k86o26p89e94k 4365211960365

jenže tak to nefunguje, přece nebude čekat, tak to riskne. Běžně jsou schopni zkoušet objíždět i uvázlého kolegu, čím efektivně zastaví celou dopravu

0/0
7.3.2016 10:26

T22o77m97á15š 32B83í28l70ý 2855460847

Naprosto jednoduché, nemáš zimní gumy - zákaz vjezdu do ČR.

+1/−2
4.3.2016 22:58
Foto

I39m93r23i21c55h 72S27u21c79h77a89r69s14k38ý 8126393595781

Milí řidiči kamionů a majitelé dopravních firem, dle mého názoru je nejdůležitější bezpečnost na silnicích než vaše výmluvy na zimní pneumatiky :-P. Dále taky vím, že ve Švýcarsku nějaké kamiony jezdí, :-/ já jsem jen chtěl říct, že tato země dopravu po silnici silně omezuje a vše co jde, vozí vlakem. A že to u nás není neznamená, že to nejde. ;-)

+4/0
3.3.2016 19:09

M53a34r53t26i15n 73J65u29r15e78č47k42a 2313274531641

Co jsem posledně četl, tak hlavní vlaková spojnice - koridor Praha - Ostrava (a tím i lokality na nich závislé) je už nyní přetížená a uvažuje se o omezování vlaků. Takže představa, nacpat tam ještě XX nákladních vlaků moc reálná nebude. Bezpečnost určitě nade vše... u osobáku, kde mi guma vydrží poměrně dlouho, určitě nešetřím a kupuji kvalitní zimní gumy. U náklaďáku, který jezdí den co den a v různých podmínkách (např. do Řecka, Španělska...) pak zimní gumy mohou přijít pěkně draho je mrhat tam, kde nejsou třeba. Jednou jsem jel v zimě do Řecka také na zimních, až po Maďary kupy sněhu a pak už nic. V Řecku jsem pak gumy, které měly při odjezdu z domu cca 50% vzorku, sjel úplně během dvou týdnů až na kontrolní místa, takže doma jsem musel pořídit nové a kontrolou bych už tady taky neprošel.

0/0
6.3.2016 18:28

P90a84v73e15l 44F32o19r98e26j58t 8323187934753

Logika zimních gum na mezinárodní dopravě mi přijde zcestná. Když osadím hnací nápravu zimní pneumatikou a pojedu třeba do Portugalska pro banány a vrátim se do tří dnů, tak se otočim maximálně ještě jednou a bude po zimní gumě. Ono je dole je už teď poněkud jiné počasí a gumy tam budou rychle ubývat. Něco jiného je když se náklaďak bude motat celý den a celý rok po kopcích. Představa naivních jedincu že přezutí 4 pneu na silnici je sranda - tak ať si to jednou zkusejí

+2/−1
3.3.2016 14:43

O30n54d68ř91e41j 22V41a22r87o48š54č35á66k 3484737463

Nejsem odbornik na dopravu, tak mi vysvetlete, proc to celou dobu tahne jeden tahac?

+1/0
4.3.2016 11:02

J55i71ř25í 49D47v26o65ř54á44k 5315259530108

Ano , nejseš .

0/−2
6.3.2016 8:31

O56n51d57ř35e38j 58V91a73r39o85š41č32á77k 3964347593

Tady je videt ta intelektualni uroven. Nejen ze neodpovidate na polozenou otazku, ale pisete neco, co beztak vim a sam jsem napsal. O tykani ani nemluve...

0/0
12.3.2016 0:03

J18a64n 69P35r78i12c59h92y53s38t13a88l 8241568203

Jeden tahac by to mohl pritahnout na nadrazi v Cesku a druhy si to vyzvednout na nadrazi v Portugalsku. Jenomze to tak neni nastavene ekonomicky - a to neni chyba dopravcu, ale politiku. Z Nemecka do Svedska umi jezdit navesy vlakem.

+2/0
6.3.2016 12:09
Foto

I95m87r22i41c95h 96S10u38c89h81a72r26s84k82ý 8266683295401

Rád připomenu všem dopravním firmám, že ve Švýcarsku kamioný nejezdí a obchody mají plné, za socíku byla přeprava prováděna výhradně po železnici a do obchodů to rozvážely z nádraží Avie. ???

+3/−5
3.3.2016 7:43

K93a36r66e55l 27S30a53r90d64a 3802109557

Nemůžete věřit všemu, co píšou Haló noviny ;-D

+2/−1
3.3.2016 8:54
Foto

I13m59r81i74c45h 44S65u64c38h61a17r35s79k53ý 8166853745191

Když nemůžu argumentovat, tak protivníka zesměšním ;-) co čekat od řidiče kamionu. ?

+2/−1
3.3.2016 15:06

M37i68c82h57a29l 30M53r49a69z90i86k 6147427284370

Ve Svycarsku jezdi vlaky uplne jinym zpusobem - napriklad prakticky nikdy nemaji zpozdeni, za kazde zpozdeni plati odskodne atd - to u nas neexistuje, u na jen pripojeni vagonu k vlaku trva 3 dny... takze to tezko porovnavat. A kamiony po Svycarsku jezdi, byl jsem tam jiz vice nez 10 krat a vzdy jem videl kamiony na silnicich, ano maji drahe dalnice pro kamiony, ale to neznamena, ze tam zadne nejezdi...

+4/0
3.3.2016 8:56
Foto

I44m77r23i44c19h 46S80u13c63h12a41r28s40k75ý 8736233675261

Vy si plete několik věcí, ale to je řidičů kamionu obvyklé.;-)

0/−3
3.3.2016 15:05

M54i52c40h71a54l 39M60r31a94z74i73k 6777337294870

Zaprve nejsem ridic kamionu a nikdy jsem nebyl, nemam na to ani papiry a v zivote to doufam nebudu muset dleat. Ty jejich podminky jim nezavidim a to rikam jako auditor, ktery je casto kontroluje...

A jake veci si prosim pletu? Jsou to jen fakta - ve Svycarsku skutecne jezdi kamiony, skutecne take mohou (a vetsinu jich prelozi) prelozit kamiony na vlak - a dokazi to hned na hranicich a s minimalni cekaci dobou. A skutecne v CR vam CD nepripoji vagon k vlaku a nevypravi na urcenou adresu drive nez za 3 dny... 24 hodin maji na privezeni vagonu, 24 hodin na jeho zapojeni k vlaku a 18 hodin k nalezeni koridoru pro vlak (tedy volne trate) a to nepocitam tu rychlost jizdy kdy musi dat prednost prakticky vsem osobnim vlakum....

+2/0
3.3.2016 15:09

M96a45r74t92i50n 64H71e56j65d28u55k 7867120220732

Máš komplex Imrichu?

0/0
7.3.2016 19:54

V94l77a29s86t86i75m96i71l 33L82u82c87a50k 4160393858779

Fakta: Tahač má na přední nápravě vždy zatížení 6-7 tun. Na zadní (=hnací) 2 až 11.5 tuny, podle nákladu. Proto nemůže mít gumy z měkké směsi. To je >pětinásobný rozdíl, porovnejte to s osobákem. Tam je směs optimalizovaná pro rozdíl <1.5 . Po ujetí stovky km plně naloženého náklaďáku se pneumatiky i při teplotě silnice pod nulou zahřejí nad 30°C, měrný tlak na podklad je totiž cca 3-4x větší, než u osobáků. S prázdným autem ale zůstanou studené, ztuhlé a nepřilnavé. Shrňme si to - příklad: nenaložený tahač+navěs. Na hnací nápravě zatížení 3 tuny a na ostatních 12 tun. To je jako byste za osobákem táhli ještě další dva bez pomoci jejich motorů. Zkuste si to na sněhu třeba i se špičkovými zimáky... Opravovat zřejmé chyby v článku už se mi v tuhle hodinu nechce. Oceňuji, že v něm na rozdíl od podobného tématu na Radiožurnálu nedostal prostor distributor pneumatik, který by rozsáhle vysvětloval, jak jsou ty zimáky pro LKW prima a jak by je rádi prodávali.

+5/−1
3.3.2016 0:36

J22i39n42d39ř98i30c26h 61Š82k95o73p53e97k 4525571190315

no pokud mají kamiony problém pohnout se na sněhu (nebudu rozebírat zatížení co píšeš), tak holt mají mít do zimních podmínek tahače 4x4 nebo 6x6

Lesáci taky mají 6x6 protože potřebují vyjet, tak ať to ostatní řeší podobně

+1/−1
3.3.2016 6:55

P78e95t58r 45K41e22ř 8103724512208

Výpočet je sice trochu jinak, ale logika je správná. Proto v SRN funguje Policie, která kamiony před nebezpečnými úseky naprosto běžně odstaví. To jsem v ČR ještě nezažil!!! Tady se to řeší nesmysly. Když pojede souprava ze Švedska do Řecka, tak to aby někde v Maďarsku podle logiky českých zákonodárců přezouvali. Když pojedou na letních, již od našich hranic budou mít problémy a když na zimních, v Řecku jim prasknou. Tak na čem mají jezdit??

+2/0
3.3.2016 8:59

J67a76n 30P49r36i41c77h73y72s79t43a95l 8561128343

Ve vasem pripade jede svedsky tahac jen k terminalu. Dal pokracuje naves vlakem do Nemecka (je to levnejsi a rychlejsi). Z Nemecka potom jede s navesem jiny tahac. Resenim by bylo poslat naves vlakem i z Nemecka do Madarska. Jenomze to by se muselo chtit - hlavne politikum. Pokud by tranzit pres Cesko vlakem byl rychlejsi a levnejsi, nez tranzit po dalnicich, tak by byl problem vyresen.

Co se tyce tech horskych useku: bylo by mozne vozit s sebou retezy? Retezum snad nevadi, kdyz jsou na letni pneumatice.

0/0
6.3.2016 12:19

J14i78n33d27ř34i39c34h 77Š29k37o42p37e41k 4805261410665

to je problém dopravce. Pokud jezdá přes celou Evropu, klidně může mít 2 tahače, jeden bude pedlovat kde je sníh, druhý na jihu. Vyměnit návěsy není zas takový problém

0/0
7.3.2016 10:29

R57o19b58b84e61r55t 47B22e30r77g84e38r 2865814489

Problém je někde jinde. Napadne sníh a kamiony jedou tak, že ucpou cestu. Pokud vím, že nemám zimní gumy, tak se prostě odstavím a nejedu. Tečka.

Slyšel jsem loni na obědě tento rozhovor mezi řidiči:

Tak jsem ti ucpal silnici.

Proč proboha?

Protože kdybych zůstal stát pod kopcem stojím tam několik hodin, pokud do toho kopce pojedu a postavím se napříč, tak mě do hodiny vytáhnou a já můžu jet dál.

To je dobrý, to příště taky zkusím...

A at mi někdo říká něco o ohleduplnosti řidičů kamionů...

+3/0
3.3.2016 8:57
Foto

J55a20n 36B42r76a55u26n 1798428973105

Koupím zimní gumy na kamión. Zn. pouze od idiota.;-D;-D;-D;-D

0/0
2.3.2016 22:44

E22d92a 14D45r92á55b47e76k 7489472533497

spíš "pro" než "od" ne?:-)

0/0
6.3.2016 0:42
Foto

I51m32r85i15c14h 61S48u49c42h54a93r80s30k53ý 8836643215401

Tady je vidět, že naši dopravci potažmo kamioňáci nejen ničí cesty a dálnice, ale i nedodržují platnou legislativu.:-PRv A řeči, že to v Březnu na dálnici ujedou je jasným důkazem jejich namyšlenosti. Jak všichni víme stále se snaží objíždět mýtné a všude v kopcích pak dělají rallye letní gumy a místo plynulé dopravy všichni stojíme v koloně k vůli řidiči kamionu, který ještě vystoupí z auta do sněhu v korkových papučích. :-PRvRvRv

+3/−10
2.3.2016 19:43
Foto

M39i25c86h60a43l 53N17a84j84m39a89n 7209433116120

Ano kamiony jsou ošklivé a zlé. Nejlépe je hned zakázat!

Ale plné regály v obchodních řetězcích se Vám líbí, že?

+7/−3
2.3.2016 20:00

F70i83l19i89p 49N21a28v92r57á67t67i98l 2337240493714

Mně se nelíbí obojí. Uvítal bych omezení jak kamionů, tak zboží v krámě.

+3/0
3.3.2016 3:03
Foto

I81m65r17i17c37h 61S90u88c41h97a29r76s19k58ý 8326203925781

Zase známá písnička ;-) rád vám připomenu, že plné regály v obchodních řetězcích jsou i ve Švýcarsku kde kamioný nesmí jezdit. :-PRv

0/−3
3.3.2016 7:36

K59a68r73e73l 70S29a20r31d38a 3922759547

A na tohle jste přišel jak? ;-D

+1/0
3.3.2016 8:53

M83i69c44h67a18l 53M35r92a73z18i92k 6307587514910

kamiony ve Svycarsku normalne jezdi... maji drahe mytne, ale jezdi... vlak totiz nezajede vsude a take nepreveze uplne vse...

0/0
3.3.2016 8:58

O51n83d98ř45e56j 15Č54a64p79k96a 6171931873954

Na druhou stranu co na to auto chcete dát za gumy, když jede třeba do Španělska ? Tady pod nulou a sníh, tam +20, takže buď bude guma klouzat tady (letní), nebo tam (zimní).

0/0
2.3.2016 22:08

M15i32c97h23a86l 23C58h41a50l50u77p84a 6988140509743

Tak ještě by byla možnost se prostě domluvit napříč Evropou a zboží jedoucí z jihu s letním obutím by se někde přepojilo na kamion se zimní. Zpátky by zase mohli vzít zboží ze severu na jih. Ale nepředpokládám, že se to někdy stane.

0/0
2.3.2016 22:59

J53a25r29o36s68l47a39v 56N28á48p39r15s63t70e10k 6595476

Taky by šlo přezouvat během cesty. Ale váš nápad je jednodušší. Nevím, jestli je to pomluva, ale před cca 20 lety se říkalo, že dochází k překládání zboží a náklad, který jel přes Německo na třech kamionech, pokračuje přes Česko dále na východ ve dvou.

Proti tomu je přepřažení návěsu úplná prkotina.

0/0
3.3.2016 8:12

M95i67c85h94a16l 70M37r42a20z43i57k 6677717154490

tak prekladani je blbost, ono to zabere tolik casu, ze by za tu dobu prejeli celou CR.... to se nevyplati. Pokud by se u nas extra zvedlo mytne a zakazalo se kamionum jezdit po silnicich II a III tridy, tak se jim vyplati to objet pres Rakousko... to by asi bylo zajmave - takova mala pomsta rakusanum za prostety kvuli temelinu :D

Ale to preprazeni by byl problem - hlavne kvuli cene - cim vice firem do toho zapojite tim hure se cena domlouva, dale pak by byl problem se zodpovednosti - tu ma ten dopravce, se kterym je podepsana smlouva atd.

No a prezouvani je prakticky nemyslitelne - on si to sam neprezuje a jet za jednu cestu i nekolikrat do pneuservisu a prezouvat, to je silenost...

+1/0
3.3.2016 9:01

E24d15a 53D90r74á60b37e67k 7919502933487

přeložení máte do hodiny, za tu dobu nedojedete ani do půlky cesty, navíc ušetříte za naftu a za auto (vytížení)

0/0
6.3.2016 0:46

M83i53c76h79a50l 28M46r13a46z64i78k 6467547904930

to se velmi pletete - 1tunokm vlakem je cca o 30% drazsi nez kamionem, tedy na tom 100% prodelate, navic prelozeni netrva ani nahodou hodinu, zaprve potrebujete prelozemi minimalne dve - na zacatku a na konci (protoze koleje skutecne nevedou vsude) a velmi casto jsem byl u nakladky a nalozit kamion/kontejner casto trvalo i dve hodiny. Navic nezapomente, ze jste v CR - pristaveni vagonu = 24 hodin, zapojeni nalozeneho vagonu - 24 hodin, odjeti vlaku dalsich 18 hodin - za tu dobu kamion prejeve v podstate celou evropu....a u nas vlak sotva dojede z Plzne do Ostravy....

0/0
6.3.2016 10:20

J58a14n 81P88r56i42c88h90y58s27t18a83l 8861678983

A kdo urcuje ty ceny? Politici. Pokud by to bylo nastaveno opacne, tak by se to najednou vyplatilo a na silnicich a dalnicich by bylo vice mista pro osobni dopravu i pro mistni zasobovani. Pomalost zeleznice ve vasem priklade neni vseobecnou vlastnosti zeleznicni dopravy. Treba takovy Carlsberg ma svuj vlastni vlak na vymenne nastavby a navesy na vnitrostatni lince od pivovaru ve Fredericii do terminalu Hoeje Taastrup u Kodane. Jim se to vyplati, protoze je to levnejsi a rychlejsi.

0/0
6.3.2016 12:28

M92i54c21h31a52l 88M42r62a17z49i34k 6127137584350

Jas nerikam ze pomalost zeleznice je vseobena. To zorhodne ne, Ale je to tak u nas - a bohuzel dokud u nas nebude zeleznice fyzicky schopna operovat flexibilne, pak nema smysl toto vubec resit. Pokud mi vypraveni vlaku z Tabora do Bratislavy znamenalo o 30% drazsi cenu a presne 4 dny na ceste a doruceno bylo jen cca 30% zbozi nebot byl zbyrek rozkraden, zatimco kamionem je to cca 6 hodin, 10 i s nakladkou a vykladkou, plus je cena o 30% nizsi a doruceno je 100% zbozi - pak neni nad cim diskutovat. U nas by se musela naprosto radikalne zmenit cela zeleznice aby to vubec melo smysl, dokud to je jak to je - tak to nebude mit smysl dokud nebude can za litr nafty alespon kolem 150kc... do te doby bude stale levnejsi, flexibilnejsi a clekove vyhodnejsi kamion. Pokud jde o Karlsbeg nejsou jedini, v CR ale naopak 99% firem chce rozebrat a vyradit vlecky, ktere k nim vedou, protoze u vlecky nesmi nic stat a musi to udrzovat a zda se, ze zeleznicni doprava se jim nevyplati jeste pristich cca 100 let...

0/0
6.3.2016 12:35

L16i46b82o65r 78B63e20n61á46t16s94k62ý 3282628417431

Kde je problém, Ťok chce zvedat pokuty, takže ať je zvedne právě za gumy náklaďákům, to co způsobí jiným je hrozné. Pokud by dostali 10. tis. už by tato situace nenastala a ti dobří by si nestěžovali. Teď mne budou řezat majitelé autodopravy, ale je to tak.

+3/−5
2.3.2016 19:42

P58e44t46r 71T34a34b32o47r15s25k50y 8732485329394

Tak hlavne je taky na miste rict, za dopravci davaji novy gumy s oznacenim M+S na prelomu rijna a listopadu, kdy tato povinnost zacina. Ti, kteri jezdi vic, maji v breznu pod tech 6mm, ale ten brezen uz dojezdi a pak gumy dojedu v lete. Rozdil 6mm a 4mm je v praxi minimalni... Kazdej nadava na kamiony a ze tady uz 25 let nemame zadnou dalnici na jih, nedokoncenou na sever a do Ostravy se musi po dalnici pres Brno, to nikomu nevadi. Dalnice jsou obvykle sjizdny i za velmi spatnych podminek...

+1/0
2.3.2016 19:12

D85a41n33i20e71l 11T30s88c45h81e92r74n25a57y 2365242109742

Vzhledem k tomu jakse u nas stavi tak neni divu, cena jako kdyby byly ze zlata, kvalita nic moc a jeste to trva

0/0
2.3.2016 19:19

M16i75c66h66a86l 10M80r23a44z60i62k 6237457224240

svata pravda.... cena 4 krat vyssi nez v Nemecku, kde je pracvni sila cca 4 krat drazsi.... zajimavy nepomer...

0/0
2.3.2016 20:00

A75r18n30o93š51t 69B42e37d54n11á88ř 5414590171888

Přidal jsem odkaz na tento článek k podnětu http://www.podnety.cz/podnet-cislo-20111018184223 !!

0/0
2.3.2016 19:03

J77i11ř49í 98P42u55d71i28l 8530328393578

Ano, přepravní lobby zaúřadovalo a naši zákonodárci stáhli vocas !! Toť vysvětlení všeho !! Buď zrušte debilní vyhlášku o zimní výbavě, nebo ať platí pro všechny stejně !! Oč jsem nebezpečnější jen se zimním obutím na hnané nápravě než náklaďák ? Pokud zimní obutí na osobáku, tak stejně obut na všech kolech i náklaďák ,autobus....A samozřejmě za porušení vyhlášky nejen peněžní pokuta, tak i odebrat body. Tady jde o bezpečnost a tak neni o čem diskutovat. Další problém je tranzitní přeprava přes ĆR. Mýtné by bylo tak vysoké, aby se dopravci vyplatilo použít přepravu kamionu po železnici. Už to tady před nedávnem docela dobře fungovalo. A profitovali by na tom všichni, železnice, nezničené silnice, přiotrávení lidé okolo dopravních tahů i řidiči kamionů. A to jenom chtít !! Bohužel v této banánové republice jsou zájmy lobby a jednotlivců nad zájmy obyvatel !!;-€

+9/−5
2.3.2016 18:48
Foto

M65i69c36h32a45l 79N59a49j48m15a29n 7589153726470

Přeprava nákladu po železnici?

- drahá

- pomalá

- málo flexibilní

- omezená propustnost hlavních tratí

+8/−3
2.3.2016 19:06

M22a65r97t67i30n 16P55l81o61c72e46k 4782676137896

No prostě komplet blábol kdo o tom nemá ani tušení.

+2/0
2.3.2016 19:11

J75i71ř21í 21P76u67d28i77l 8520608103668

Přeprava kamionů !!

0/0
2.3.2016 19:12
Foto

M49i72c80h90a92l 69N18a59j62m55a63n 7199513196860

Přeprava kamionů po železnici je ještě dražší a složitější, než přeprava samotného nákladu.

+3/0
2.3.2016 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.