Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Každý čtvrtý kamion má špatné obutí, ukázal test. Zimní se jim nevyplatí

Za kalamitní stavy na českých silnicích často mohou uvázlé kamiony. Jedním z důvodů, proč tomu tak je, je i nevhodné obutí tahačů. Zimní pneumatiky se většině dopravců nevyplatí. Neplnění zákonných podmínek ukázala i úterní kontrola policie, u níž byl i reportér MF DNES. Nesplnil je každý čtvrtý kamion.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47a73r93t83i50n 48K20r14á39s61a 1169156493513

celý tenhle článek je nesmysl, protože zimní pneumatiky pro kamion se dají používat pouze na sněhu. Co tak zajít za někým, kdo tomu opravdu rozumí. Kamiony v ČR používají pneumatiky s označením M+S, to opravdu nejsou zimní gumy. Jen pro zajímavost, je u nich vcelku jedno, zda mají 5, nebo 6mm. Samo, pokud mají 3mm, jsou v zimě nepoužitelné, ale i se 6mm se s nima na sněhu naložený do kopce moc nehnete. Pokud ten kamion zastaví, tak je to konečná. Je to prostě o tom, jak který řidič uvažuje, prostě kouknu a nejedu.

0/0
8.3.2016 12:21

J67o80s86e90f 90Š58o69l97t25e28s 8954308240373

Úplně stačí používat rozum. Pokud kamioňák vidí, že nevyjede (navíc často zná terén a tak to vidí dost dopředu), tak prostě kamion odstaví a počká, až mu cestu prohrnou a vysolí. Samozřejmě sjeté pneu jsou špatné vždy, ale to s problémem zimní letní až tak nesouvisí.

+1/0
7.3.2016 9:34

J66i97n35d80ř47i87c12h 16Š86k21o73p58e70k 4245771640665

jenže tak to nefunguje, přece nebude čekat, tak to riskne. Běžně jsou schopni zkoušet objíždět i uvázlého kolegu, čím efektivně zastaví celou dopravu

0/0
7.3.2016 10:26

T16o73m47á13š 18B78í53l48ý 2325660207

Naprosto jednoduché, nemáš zimní gumy - zákaz vjezdu do ČR.

+1/−2
4.3.2016 22:58
Foto

I17m95r58i69c10h 32S11u33c74h94a40r90s79k52ý 8136313335831

Milí řidiči kamionů a majitelé dopravních firem, dle mého názoru je nejdůležitější bezpečnost na silnicích než vaše výmluvy na zimní pneumatiky :-P. Dále taky vím, že ve Švýcarsku nějaké kamiony jezdí, :-/ já jsem jen chtěl říct, že tato země dopravu po silnici silně omezuje a vše co jde, vozí vlakem. A že to u nás není neznamená, že to nejde. ;-)

+4/0
3.3.2016 19:09

M84a32r93t16i48n 52J81u90r69e56č90k39a 2323774861791

Co jsem posledně četl, tak hlavní vlaková spojnice - koridor Praha - Ostrava (a tím i lokality na nich závislé) je už nyní přetížená a uvažuje se o omezování vlaků. Takže představa, nacpat tam ještě XX nákladních vlaků moc reálná nebude. Bezpečnost určitě nade vše... u osobáku, kde mi guma vydrží poměrně dlouho, určitě nešetřím a kupuji kvalitní zimní gumy. U náklaďáku, který jezdí den co den a v různých podmínkách (např. do Řecka, Španělska...) pak zimní gumy mohou přijít pěkně draho je mrhat tam, kde nejsou třeba. Jednou jsem jel v zimě do Řecka také na zimních, až po Maďary kupy sněhu a pak už nic. V Řecku jsem pak gumy, které měly při odjezdu z domu cca 50% vzorku, sjel úplně během dvou týdnů až na kontrolní místa, takže doma jsem musel pořídit nové a kontrolou bych už tady taky neprošel.

0/0
6.3.2016 18:28

P14a63v45e78l 27F79o43r34e60j45t 8823897624803

Logika zimních gum na mezinárodní dopravě mi přijde zcestná. Když osadím hnací nápravu zimní pneumatikou a pojedu třeba do Portugalska pro banány a vrátim se do tří dnů, tak se otočim maximálně ještě jednou a bude po zimní gumě. Ono je dole je už teď poněkud jiné počasí a gumy tam budou rychle ubývat. Něco jiného je když se náklaďak bude motat celý den a celý rok po kopcích. Představa naivních jedincu že přezutí 4 pneu na silnici je sranda - tak ať si to jednou zkusejí

+2/−1
3.3.2016 14:43
Foto

O23n72d14ř94e50j 74V49a60r14o29š46č32á44k 3314287203

Nejsem odbornik na dopravu, tak mi vysvetlete, proc to celou dobu tahne jeden tahac?

+1/0
4.3.2016 11:02
Foto

J58i61ř73í 10D18v78o69ř87á10k 5935689230918

Ano , nejseš .

0/−2
6.3.2016 8:31
Foto

O75n47d85ř50e94j 16V40a34r12o40š64č44á81k 3444357293

Tady je videt ta intelektualni uroven. Nejen ze neodpovidate na polozenou otazku, ale pisete neco, co beztak vim a sam jsem napsal. O tykani ani nemluve...

0/0
12.3.2016 0:03

J64a15n 42P25r81i74c93h88y68s22t10a79l 8371568633

Jeden tahac by to mohl pritahnout na nadrazi v Cesku a druhy si to vyzvednout na nadrazi v Portugalsku. Jenomze to tak neni nastavene ekonomicky - a to neni chyba dopravcu, ale politiku. Z Nemecka do Svedska umi jezdit navesy vlakem.

+2/0
6.3.2016 12:09
Foto

I33m53r53i73c93h 43S90u79c85h46a74r32s41k18ý 8946753625871

Rád připomenu všem dopravním firmám, že ve Švýcarsku kamioný nejezdí a obchody mají plné, za socíku byla přeprava prováděna výhradně po železnici a do obchodů to rozvážely z nádraží Avie. ???

+3/−5
3.3.2016 7:43

K23a16r14e10l 11S90a94r20d39a 3862719627

Nemůžete věřit všemu, co píšou Haló noviny ;-D

+2/−1
3.3.2016 8:54
Foto

I60m18r95i73c64h 94S97u60c96h33a96r47s49k28ý 8856803825631

Když nemůžu argumentovat, tak protivníka zesměšním ;-) co čekat od řidiče kamionu. ?

+2/−1
3.3.2016 15:06

M21i98c88h41a46l 34M46r81a89z86i43k 6357937164310

Ve Svycarsku jezdi vlaky uplne jinym zpusobem - napriklad prakticky nikdy nemaji zpozdeni, za kazde zpozdeni plati odskodne atd - to u nas neexistuje, u na jen pripojeni vagonu k vlaku trva 3 dny... takze to tezko porovnavat. A kamiony po Svycarsku jezdi, byl jsem tam jiz vice nez 10 krat a vzdy jem videl kamiony na silnicich, ano maji drahe dalnice pro kamiony, ale to neznamena, ze tam zadne nejezdi...

+4/0
3.3.2016 8:56
Foto

I50m75r71i44c83h 96S37u23c68h36a34r31s45k88ý 8906163775911

Vy si plete několik věcí, ale to je řidičů kamionu obvyklé.;-)

0/−3
3.3.2016 15:05

M61i35c80h95a72l 73M70r78a58z73i57k 6837347884220

Zaprve nejsem ridic kamionu a nikdy jsem nebyl, nemam na to ani papiry a v zivote to doufam nebudu muset dleat. Ty jejich podminky jim nezavidim a to rikam jako auditor, ktery je casto kontroluje...

A jake veci si prosim pletu? Jsou to jen fakta - ve Svycarsku skutecne jezdi kamiony, skutecne take mohou (a vetsinu jich prelozi) prelozit kamiony na vlak - a dokazi to hned na hranicich a s minimalni cekaci dobou. A skutecne v CR vam CD nepripoji vagon k vlaku a nevypravi na urcenou adresu drive nez za 3 dny... 24 hodin maji na privezeni vagonu, 24 hodin na jeho zapojeni k vlaku a 18 hodin k nalezeni koridoru pro vlak (tedy volne trate) a to nepocitam tu rychlost jizdy kdy musi dat prednost prakticky vsem osobnim vlakum....

+2/0
3.3.2016 15:09

M26a53r57t42i75n 20H96e34j67d41u83k 7557190900702

Máš komplex Imrichu?

0/0
7.3.2016 19:54

V33l30a51s34t85i81m13i18l 55L32u11c80a65k 4460783278649

Fakta: Tahač má na přední nápravě vždy zatížení 6-7 tun. Na zadní (=hnací) 2 až 11.5 tuny, podle nákladu. Proto nemůže mít gumy z měkké směsi. To je >pětinásobný rozdíl, porovnejte to s osobákem. Tam je směs optimalizovaná pro rozdíl <1.5 . Po ujetí stovky km plně naloženého náklaďáku se pneumatiky i při teplotě silnice pod nulou zahřejí nad 30°C, měrný tlak na podklad je totiž cca 3-4x větší, než u osobáků. S prázdným autem ale zůstanou studené, ztuhlé a nepřilnavé. Shrňme si to - příklad: nenaložený tahač+navěs. Na hnací nápravě zatížení 3 tuny a na ostatních 12 tun. To je jako byste za osobákem táhli ještě další dva bez pomoci jejich motorů. Zkuste si to na sněhu třeba i se špičkovými zimáky... Opravovat zřejmé chyby v článku už se mi v tuhle hodinu nechce. Oceňuji, že v něm na rozdíl od podobného tématu na Radiožurnálu nedostal prostor distributor pneumatik, který by rozsáhle vysvětloval, jak jsou ty zimáky pro LKW prima a jak by je rádi prodávali.

+5/−1
3.3.2016 0:36

J34i13n62d43ř76i69c72h 96Š26k25o25p17e62k 4145841140875

no pokud mají kamiony problém pohnout se na sněhu (nebudu rozebírat zatížení co píšeš), tak holt mají mít do zimních podmínek tahače 4x4 nebo 6x6

Lesáci taky mají 6x6 protože potřebují vyjet, tak ať to ostatní řeší podobně

+1/−1
3.3.2016 6:55

P58e24t79r 50K74e46ř 8313724252678

Výpočet je sice trochu jinak, ale logika je správná. Proto v SRN funguje Policie, která kamiony před nebezpečnými úseky naprosto běžně odstaví. To jsem v ČR ještě nezažil!!! Tady se to řeší nesmysly. Když pojede souprava ze Švedska do Řecka, tak to aby někde v Maďarsku podle logiky českých zákonodárců přezouvali. Když pojedou na letních, již od našich hranic budou mít problémy a když na zimních, v Řecku jim prasknou. Tak na čem mají jezdit??

+2/0
3.3.2016 8:59

J31a75n 59P56r46i94c42h49y82s92t37a18l 8221878293

Ve vasem pripade jede svedsky tahac jen k terminalu. Dal pokracuje naves vlakem do Nemecka (je to levnejsi a rychlejsi). Z Nemecka potom jede s navesem jiny tahac. Resenim by bylo poslat naves vlakem i z Nemecka do Madarska. Jenomze to by se muselo chtit - hlavne politikum. Pokud by tranzit pres Cesko vlakem byl rychlejsi a levnejsi, nez tranzit po dalnicich, tak by byl problem vyresen.

Co se tyce tech horskych useku: bylo by mozne vozit s sebou retezy? Retezum snad nevadi, kdyz jsou na letni pneumatice.

0/0
6.3.2016 12:19

J11i76n24d59ř41i51c59h 16Š29k24o16p11e96k 4125371120855

to je problém dopravce. Pokud jezdá přes celou Evropu, klidně může mít 2 tahače, jeden bude pedlovat kde je sníh, druhý na jihu. Vyměnit návěsy není zas takový problém

0/0
7.3.2016 10:29

R40o73b39b57e42r32t 87B98e50r26g64e13r 2215434639

Problém je někde jinde. Napadne sníh a kamiony jedou tak, že ucpou cestu. Pokud vím, že nemám zimní gumy, tak se prostě odstavím a nejedu. Tečka.

Slyšel jsem loni na obědě tento rozhovor mezi řidiči:

Tak jsem ti ucpal silnici.

Proč proboha?

Protože kdybych zůstal stát pod kopcem stojím tam několik hodin, pokud do toho kopce pojedu a postavím se napříč, tak mě do hodiny vytáhnou a já můžu jet dál.

To je dobrý, to příště taky zkusím...

A at mi někdo říká něco o ohleduplnosti řidičů kamionů...

+3/0
3.3.2016 8:57
Foto

J47a97n 24B39r12a57u19n 1668348723325

Koupím zimní gumy na kamión. Zn. pouze od idiota.;-D;-D;-D;-D

0/0
2.3.2016 22:44

E54d59a 64D68r19á34b59e14k 7309232463127

spíš "pro" než "od" ne?:-)

0/0
6.3.2016 0:42
Foto

I45m72r12i25c77h 14S61u90c88h22a57r90s40k77ý 8636783415791

Tady je vidět, že naši dopravci potažmo kamioňáci nejen ničí cesty a dálnice, ale i nedodržují platnou legislativu.:-PRv A řeči, že to v Březnu na dálnici ujedou je jasným důkazem jejich namyšlenosti. Jak všichni víme stále se snaží objíždět mýtné a všude v kopcích pak dělají rallye letní gumy a místo plynulé dopravy všichni stojíme v koloně k vůli řidiči kamionu, který ještě vystoupí z auta do sněhu v korkových papučích. :-PRvRvRv

+3/−10
2.3.2016 19:43
Foto

M18i70c48h18a71l 82N77a37j78m61a67n 7489413476690

Ano kamiony jsou ošklivé a zlé. Nejlépe je hned zakázat!

Ale plné regály v obchodních řetězcích se Vám líbí, že?

+7/−3
2.3.2016 20:00

F92i61l48i22p 44N60a74v92r94á67t74i28l 2847600483844

Mně se nelíbí obojí. Uvítal bych omezení jak kamionů, tak zboží v krámě.

+3/0
3.3.2016 3:03
Foto

I51m42r47i44c19h 33S82u14c63h83a39r44s67k38ý 8506103235391

Zase známá písnička ;-) rád vám připomenu, že plné regály v obchodních řetězcích jsou i ve Švýcarsku kde kamioný nesmí jezdit. :-PRv

0/−3
3.3.2016 7:36

K64a83r68e21l 65S61a32r19d10a 3322299497

A na tohle jste přišel jak? ;-D

+1/0
3.3.2016 8:53

M40i92c68h38a84l 43M76r62a39z58i93k 6197707444470

kamiony ve Svycarsku normalne jezdi... maji drahe mytne, ale jezdi... vlak totiz nezajede vsude a take nepreveze uplne vse...

0/0
3.3.2016 8:58

O45n37d20ř98e63j 61Č32a37p38k84a 6291221963134

Na druhou stranu co na to auto chcete dát za gumy, když jede třeba do Španělska ? Tady pod nulou a sníh, tam +20, takže buď bude guma klouzat tady (letní), nebo tam (zimní).

0/0
2.3.2016 22:08

M26i63c53h29a30l 17C76h15a19l44u41p38a 6778900299553

Tak ještě by byla možnost se prostě domluvit napříč Evropou a zboží jedoucí z jihu s letním obutím by se někde přepojilo na kamion se zimní. Zpátky by zase mohli vzít zboží ze severu na jih. Ale nepředpokládám, že se to někdy stane.

0/0
2.3.2016 22:59

J58a21r11o98s10l81a70v 46N10á37p43r88s52t74e40k 6245566

Taky by šlo přezouvat během cesty. Ale váš nápad je jednodušší. Nevím, jestli je to pomluva, ale před cca 20 lety se říkalo, že dochází k překládání zboží a náklad, který jel přes Německo na třech kamionech, pokračuje přes Česko dále na východ ve dvou.

Proti tomu je přepřažení návěsu úplná prkotina.

0/0
3.3.2016 8:12

M55i62c53h83a73l 39M15r69a53z18i63k 6507527604330

tak prekladani je blbost, ono to zabere tolik casu, ze by za tu dobu prejeli celou CR.... to se nevyplati. Pokud by se u nas extra zvedlo mytne a zakazalo se kamionum jezdit po silnicich II a III tridy, tak se jim vyplati to objet pres Rakousko... to by asi bylo zajmave - takova mala pomsta rakusanum za prostety kvuli temelinu :D

Ale to preprazeni by byl problem - hlavne kvuli cene - cim vice firem do toho zapojite tim hure se cena domlouva, dale pak by byl problem se zodpovednosti - tu ma ten dopravce, se kterym je podepsana smlouva atd.

No a prezouvani je prakticky nemyslitelne - on si to sam neprezuje a jet za jednu cestu i nekolikrat do pneuservisu a prezouvat, to je silenost...

+1/0
3.3.2016 9:01

E37d56a 23D81r21á69b69e36k 7209782873167

přeložení máte do hodiny, za tu dobu nedojedete ani do půlky cesty, navíc ušetříte za naftu a za auto (vytížení)

0/0
6.3.2016 0:46

M51i65c59h66a98l 71M31r75a47z93i70k 6587487754530

to se velmi pletete - 1tunokm vlakem je cca o 30% drazsi nez kamionem, tedy na tom 100% prodelate, navic prelozeni netrva ani nahodou hodinu, zaprve potrebujete prelozemi minimalne dve - na zacatku a na konci (protoze koleje skutecne nevedou vsude) a velmi casto jsem byl u nakladky a nalozit kamion/kontejner casto trvalo i dve hodiny. Navic nezapomente, ze jste v CR - pristaveni vagonu = 24 hodin, zapojeni nalozeneho vagonu - 24 hodin, odjeti vlaku dalsich 18 hodin - za tu dobu kamion prejeve v podstate celou evropu....a u nas vlak sotva dojede z Plzne do Ostravy....

0/0
6.3.2016 10:20

J24a32n 28P25r72i29c25h63y61s35t50a94l 8411118283

A kdo urcuje ty ceny? Politici. Pokud by to bylo nastaveno opacne, tak by se to najednou vyplatilo a na silnicich a dalnicich by bylo vice mista pro osobni dopravu i pro mistni zasobovani. Pomalost zeleznice ve vasem priklade neni vseobecnou vlastnosti zeleznicni dopravy. Treba takovy Carlsberg ma svuj vlastni vlak na vymenne nastavby a navesy na vnitrostatni lince od pivovaru ve Fredericii do terminalu Hoeje Taastrup u Kodane. Jim se to vyplati, protoze je to levnejsi a rychlejsi.

0/0
6.3.2016 12:28

M23i71c16h96a31l 42M25r55a80z11i83k 6607127984580

Jas nerikam ze pomalost zeleznice je vseobena. To zorhodne ne, Ale je to tak u nas - a bohuzel dokud u nas nebude zeleznice fyzicky schopna operovat flexibilne, pak nema smysl toto vubec resit. Pokud mi vypraveni vlaku z Tabora do Bratislavy znamenalo o 30% drazsi cenu a presne 4 dny na ceste a doruceno bylo jen cca 30% zbozi nebot byl zbyrek rozkraden, zatimco kamionem je to cca 6 hodin, 10 i s nakladkou a vykladkou, plus je cena o 30% nizsi a doruceno je 100% zbozi - pak neni nad cim diskutovat. U nas by se musela naprosto radikalne zmenit cela zeleznice aby to vubec melo smysl, dokud to je jak to je - tak to nebude mit smysl dokud nebude can za litr nafty alespon kolem 150kc... do te doby bude stale levnejsi, flexibilnejsi a clekove vyhodnejsi kamion. Pokud jde o Karlsbeg nejsou jedini, v CR ale naopak 99% firem chce rozebrat a vyradit vlecky, ktere k nim vedou, protoze u vlecky nesmi nic stat a musi to udrzovat a zda se, ze zeleznicni doprava se jim nevyplati jeste pristich cca 100 let...

0/0
6.3.2016 12:35

L54i96b17o94r 25B36e79n19á35t20s63k41ý 3522368657341

Kde je problém, Ťok chce zvedat pokuty, takže ať je zvedne právě za gumy náklaďákům, to co způsobí jiným je hrozné. Pokud by dostali 10. tis. už by tato situace nenastala a ti dobří by si nestěžovali. Teď mne budou řezat majitelé autodopravy, ale je to tak.

+3/−5
2.3.2016 19:42

P53e15t77r 24T76a46b91o92r22s33k69y 8322285329184

Tak hlavne je taky na miste rict, za dopravci davaji novy gumy s oznacenim M+S na prelomu rijna a listopadu, kdy tato povinnost zacina. Ti, kteri jezdi vic, maji v breznu pod tech 6mm, ale ten brezen uz dojezdi a pak gumy dojedu v lete. Rozdil 6mm a 4mm je v praxi minimalni... Kazdej nadava na kamiony a ze tady uz 25 let nemame zadnou dalnici na jih, nedokoncenou na sever a do Ostravy se musi po dalnici pres Brno, to nikomu nevadi. Dalnice jsou obvykle sjizdny i za velmi spatnych podminek...

+1/0
2.3.2016 19:12

D67a45n98i69e84l 16T90s63c81h29e79r40n96a87y 2205772669332

Vzhledem k tomu jakse u nas stavi tak neni divu, cena jako kdyby byly ze zlata, kvalita nic moc a jeste to trva

0/0
2.3.2016 19:19

M46i68c19h85a34l 32M31r77a84z85i56k 6907797494490

svata pravda.... cena 4 krat vyssi nez v Nemecku, kde je pracvni sila cca 4 krat drazsi.... zajimavy nepomer...

0/0
2.3.2016 20:00

A13r72n76o70š16t 85B92e55d26n66á46ř 5204230541338

Přidal jsem odkaz na tento článek k podnětu http://www.podnety.cz/podnet-cislo-20111018184223 !!

0/0
2.3.2016 19:03

J12i46ř44í 98P95u53d33i81l 8870188883458

Ano, přepravní lobby zaúřadovalo a naši zákonodárci stáhli vocas !! Toť vysvětlení všeho !! Buď zrušte debilní vyhlášku o zimní výbavě, nebo ať platí pro všechny stejně !! Oč jsem nebezpečnější jen se zimním obutím na hnané nápravě než náklaďák ? Pokud zimní obutí na osobáku, tak stejně obut na všech kolech i náklaďák ,autobus....A samozřejmě za porušení vyhlášky nejen peněžní pokuta, tak i odebrat body. Tady jde o bezpečnost a tak neni o čem diskutovat. Další problém je tranzitní přeprava přes ĆR. Mýtné by bylo tak vysoké, aby se dopravci vyplatilo použít přepravu kamionu po železnici. Už to tady před nedávnem docela dobře fungovalo. A profitovali by na tom všichni, železnice, nezničené silnice, přiotrávení lidé okolo dopravních tahů i řidiči kamionů. A to jenom chtít !! Bohužel v této banánové republice jsou zájmy lobby a jednotlivců nad zájmy obyvatel !!;-€

+9/−5
2.3.2016 18:48
Foto

M65i86c90h14a58l 72N54a13j41m93a20n 7309233336240

Přeprava nákladu po železnici?

- drahá

- pomalá

- málo flexibilní

- omezená propustnost hlavních tratí

+8/−3
2.3.2016 19:06

M84a83r86t86i32n 81P40l62o74c12e71k 4592146467846

No prostě komplet blábol kdo o tom nemá ani tušení.

+2/0
2.3.2016 19:11

J84i65ř57í 22P48u52d83i72l 8350898983308

Přeprava kamionů !!

0/0
2.3.2016 19:12
Foto

M19i27c62h57a22l 73N70a91j28m22a15n 7279853616490

Přeprava kamionů po železnici je ještě dražší a složitější, než přeprava samotného nákladu.

+3/0
2.3.2016 19:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.