Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlíp bylo za Brežněva a Stalina, tvrdí Rusové. Jelcina v lásce nemají

Rusové dnes považují za nejpřínosnější historické období éru Josifa Stalina a Leonida Brežněva. Na opačném pólu jsou léta vlády Michaila Gorbačova a Borise Jelcina. Vyplývá to z průzkumu, který zveřejnila ruská nezávislá sociologická služba Levada.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K18a10r17e64l 18R52i46e33g60e39l 3134156196310

Bohužel se tady v ankete ukazuje nezdravých jev nevzdělaných. ..nebo nepo učitelnych žádna krize přirozené nepomaha zvlášť v zaostalem Rusku ...nějakému růstu všeobecné vzdělanosti. ..v zdánlive bezvychodne situaci se pak vracejí ke starým modlam v naivní vire, že kdyby byli v současnosti dokázali by si se situací se svou tehdejší moci poradit. Gorbačova zpětné vidí jako knizete Kazimíra ...setkal jsem se se spatnym názorem na nej i u Ukrajincu...nedochází jim vůbec, že se Gorbačov alespoň pokusil řešit nerešitelne a na rozdíl od Putina nepodlehl snaze svalovať krizi systému na USA, NATO, EU a janevímkohojeste

0/0
5.3.2016 18:48

I13v94a45n 60M16i65n54a96ř35í77k 8391970972825

Tohle duševní rozpoložení podstatné části ruské společnosti je důvodem proč s Rusy nechci sdílet budoucnost!

+3/0
3.3.2016 9:34

H25a34n12s 52J78ü36r67g17e23n 91L13e62g55l48e86r 9881899296775

Budete muset, ale v mírovém soužití, bez hrozeb a konfliktů. Jen aby nám do toho nevstoupil Donald..

0/0
3.3.2016 12:14

P15a10v49e54l 29O31t64i22s51k 2546191397

Mně by třeba zajímalo kolik respondentů bylo osloveno, jaký je věkový profil, vzdělání, v jaké oblasti ruska to probíhalo a nebo po celém rusku, tohle všechno by ukázalo jestli má tento průzkum nějakou hodnotu či nikoli. :-)

0/0
3.3.2016 8:38

H39a23n47s 34J76ü24r77g12e65n 51L75e36g38l47e24r 9621909516855

Velmi dobrý dotaz!! Německý výzkum veřejného mínění: Dotaz na migranty? Jak zvládá paní Merklová uprchlickou krizi! Odpověd': Výborně! 100%-souhlas.

Potom se rychle domníváte, že se nacházíte ve společnosti omezených "gutmenschen" (něm. jinak mi to vymažou).

0/0
3.3.2016 12:22

P90a50v18e77l 15K19r34ů62t97a 9590157128937

Aby se jim ta období za Stalina a Brežněva nelíbila, když je střední a východní evropa živila.

+1/0
3.3.2016 7:59

K70a46r92e33l 25R34i48e63g22e15l 3104126436960

Přesne ....nostalgie z rozpadu SSSR a jeho "boje za mir ve svete" přeloženo - imperiálních snah podporovat kdekoliv ve světe kdejakou radoby levicove zamerenou bojuvku...se jim jevi jako ztráta mocenského vlivu...na který byli svým zrůdnym a naivnim způsobem hrdi. Nechápou s jak nesmínymi vydají to bylo prováděno a na ukor jejich zivozni urovne, protoze o tom nemaji dodnes informace, jen minimum z nich má jaksi představy o výdajových položkách na neskutečné obři armádu a její udržování v jakes-takes bojové pripravenosti

0/0
5.3.2016 19:03

J77a91n 91B27a97b88i63č67k52a 9483729393557

Stalinovu éru vnímá jako přínosnou 40 procent Rusů, Nedovedu si představit, že by Hitler dostal v Německu 40 procent

+4/0
3.3.2016 2:54

H71a14n52s 49J67ü91r70g34e43n 75L76e69g67l35e60r 9511859946725

To opravdu ne, protože srovnáváte nesrovnatelné. Vám též doporučuji. Projděte si historii NSDAP, jejich vražedné záměry, jejich rasové šílenství, jejich průmyslově řízené koncentrační tábory a psychogramy těch co zblbli většinu tehdějšího německého národa. Tam k tomu Jozífek, i když se doma taky vyřádil, nic nepřipsal.

0/0
3.3.2016 12:38

J15i17n90d65ř29i66c22h 84T95ů81m82a 1344792767618

Nesrovnatelné? Pokud je mi známo, koncentrační tábory opsali Němci od Rusů. Přesídlování obyvatelstva také. Jen, jak je u Němců zvykem, to dělali s německou precizností.

+1/0
3.3.2016 13:36

P19a18v50e11l 56K62ř75í15ž 8177671580519

No a podobný názor je rozšířený i na jihu Ukrajiny...

0/0
2.3.2016 21:43

J30o29s94e42f 90V96l85t44a82v66s96k60y 3835485341573

Chybi jim tam arcilotr Lenin, to je pekna ostuda, soudruzi.

+1/0
2.3.2016 21:24

J48o47s93e93f 44V86l58t97a42v77s53k71y 3575535251593

Kdo by se s tim pocital, ktery rusky vladce povrazdil nejvice svych vlastnich lidi.

+3/0
2.3.2016 21:19

Z21d98e62n43e74k 62S86k91y88b79a 9753744346833

Gorbačov byl zrádce a zapřičinil rozpad SSSR a Jelcin alkoholik jeho dílo dokonal. Takže pořadí oblíbených je jasné.

+1/−8
2.3.2016 19:38

J14a95n 78B36a80b59i28č21k56a 9363839183837

To že jsme se dostali s ruského područí je zrada jen pro přitroublé stalinisty

+4/−1
3.3.2016 2:53

J91a63n 18B89a21r18t52á45č33e36k 6345935150729

Asi nechápete psaný text a obsah oříspěvku v kontextu k článku.

0/0
3.3.2016 12:27

M40i16r51o97s77l32a67v 52K68a66š60p74a87r 3772617791511

Brežněv 51%, Stalin 40%, Chruščov 31%, car Nikolaj 30%. Závan nostalgie, to špatné se prostě vytěsní. Gorbačov má málo, vždyť stál u rozpadu SSSR a Jelcina snad nemá cenu ani komentovat, ten přivedl matičku Rus zu grunt.

+3/−1
2.3.2016 19:02

J85i47n77d78ř18i95c25h 66T83ů23m74a 1614602547108

Nebyl to právě Brežněv, který přivedl zbrojením SSSR zu grunt, takže se rozpadl?

+4/0
2.3.2016 20:09

M56i64r23o47s26l29a41v 19K15a68š95p64a30r 3532567761561

Svým způsobem snad ano ale i pak sověti nějak fungovali, na samé dno ale Rusko přivedl až Jelcin, nebýt mohutné intervence Světové banky a MMF tak Rusko v roce 1999 skončilo v bankrotu.

0/0
2.3.2016 22:17

J54i74n53d51ř28i34c62h 37T43ů12m62a 1654822397928

Nechci se zastávat Jelcina, jako politik byl k ničemu, ale je třeba si uvědomit, že takový kolos má svou setrvačnost. Je to jako s Titanikem, taky ho neotočíte na místě. Jestliže stát hospodářsky upadá, nelze to otočit za rok, dva. Navíc rozpad satelitů i vlastního svazu ho dál hospodářsky zasáhnul.

0/0
3.3.2016 9:13

K15a10r30e87l 31R96i66e13g69e28l 3454686126360

Presne ...Sovety zahubíl "reverzní inzenyring" rozumej kopirovani zapadnich technologii prováděny už za dob Stalina, přirozené si ne uvědomili ze právě to je zavede do ekonomické záhuby, mohl bych uvést desítky příkladů megalomanských projektu které vycerpaly jejich kapacity ve vsech oblastech na doraz...za všechny staci historie vývoje nadzvukového Tu-144, snad jen opravdový šílenec v SSSR si mohl myslet při jeho zahájení, že dojde k nějakému použitélnemu ekonomickému zhodnocení. rozuměj vraceni nákladů do něj vloženych.V monopolní politické a ekonomické struktuře. ..rozuměj kde o vývoji čehokoliv rozhoduje politický aparát, umíraly podobné projekty hodně dlouho a bolestive...s vynaložením naprosto neskutecnych nákladů. V tržních ekonomikách mají podobné nesmysly jepici život, pokud dojde vůbec k jejich zahajeni...to plati všeobecné od byt jen trochu složitějšího výrobku s více subdodavateli.

0/0
5.3.2016 19:23

J29o11s62e69f 28V83l13t98a34v12s22k93y 3235625901963

...a ve Vorkute. ;-D;-D;-D

0/0
2.3.2016 18:04

R17i52c13h22a35r37d 47N55o56v68a33k 8778866471582

jako za stalina a za brezneva se rusove dnes chovaji, takze neprekvapuje.

+10/−1
2.3.2016 16:43

M16a26r67i41e 74Z43e63l30e69n74á 2314961309621

No, k tomuhle smutnému zjištění snad ani není nutné nic dodávat...;-(

+5/0
2.3.2016 16:40

H29a83n71s 89J16ü36r47g61e59n 32L16e75g35l31e71r 9371449756565

Jozefa Vissarionoviče může hodnotit jak kdo chce. Jeho vítězství na čele Rudé armády ve Velké vlastenecké válce zatlačuje veškeré jeho další "zásluhy" do pozadí.

Právě ve dnešní svízelné době, kdy je RF označována pot'ouchlými "nositeli" Nobelovy ceny míru za regionální moc, a kdy jiní váleční paliči vojensky obkličují RF, není divu, že se Jozef dostává znovu do popředí. Jen at' to zkusí. Bude jim hořet zadek jako předtím Osmanům, Napoleonovi a nakonec tomu psychopatovi.

+3/−15
2.3.2016 16:13
Foto

M25a73r44t16i46n 33P65e42š18e49k 7911658614265

Takže miliony obětí, které má jeho režim na svědomí, mají být upozaděny jenom proto, že vyhrál válku?

+14/−1
2.3.2016 16:49

H58a35n15s 13J92ü24r57g52e79n 77L16e80g51l37e87r 9941479136925

Ano, i v dnešním velmi kritickém období nejsou jeho akce proti lidskosti opomíjeny, ale ustupují instinktivně do pozadí.

Malilinký analog z českých dějin. Kdykoliv si vnější situace vynucovala zesilování obranyschopnosti země, stáli husité jako motivátoři na čele z Janem Žižkou z Trocnova na prvním místě. Myslíte, že někdo v těchto okamžicích myslel na jejich panenské jízdy, kde byll v zahraničí vypalovány a vyvražd'ovány celé vesnice?! Žižku potřebovali trvale jako národního hrdinu a motivátora i bolševici. Proto taky končlila tenounká bolševická knížečka dějepisu, ne doslovně ale obsahem: "...po úšpěšných bitvách na českém území podnikali panenské jízdy do zahraničí". Tečka a konec dějepisné kapitoly.....

+1/0
2.3.2016 20:47

J62a54n 16B13a19b37i82č69k12a 9813299503827

No jo, když vás místo fantasie začne zajámat historie, tak zjistíte, že nebýt Stalina a SSSR tak by druhá světová nemusela být.

+1/0
3.3.2016 3:01

M24i19c72h14a23l 11M39i71l62l11e26r 9916362679262

ne, s tim bych nesouhlasil, protoze tady byl jeste ten soudruh v Berline, ktery mel zalusk na Evropu a byl primo posedly paranoiou vojensky odcinit a pomstit co videl jako potupnost Versaillske smlouvy z 1919.

+2/0
3.3.2016 5:44

H83a89n80s 61J96ü28r58g32e95n 80L97e98g83l85e73r 9821769956865

No, na to se musí teprve přijít. Ani po 10 pivech bych Vám nepřitakal.

Prostudujte si historii NSDAP a jejích cílů, jejich rasové šílenství, jejich zločinecké záměry.

Pokud to znáte a píšete takové bludy, mám obavy, že se pohybujete v neonacistické mlze anebo máte pod polštářem "Mein Kampf". Potom bych Vám rád pomohl ven,,,?!

0/0
3.3.2016 12:32

H39a67n23s 78J31ü42r89g91e33n 81L53e12g92l44e56r 9111859966385

Babičko, prosím Vás, chcete znásilnit můj mozek. Tak Stalin a SSSR jsou zodpovědní za 2.sv. válku.8-o Jestli dovolíte, zmíním Vaší myšlenkovou erupci na zdejším gymnásiu. To pro Vás nedopadne dobře. Pokud to někdo ze žáků zdůvodní dobrým božkovským fernetem anebo nějakým tím dobrým pivem, tak Vás možná z toho nějak vytáhnu. Ale už takové věci neopakujte. Prosím...

0/0
3.3.2016 21:54

M69i31c26h90a24l 81M27i30l40l71e78r 9246522189592

Zizkova historicka dulezitost byla umele zvysena Jiraskem, Palackym a zvlast komunisty.

A to rikam jako evangelik!

+1/0
3.3.2016 5:45

H71a39n54s 31J67ü82r74g84e67n 40L72e98g54l96e89r 9501269806905

Jsme bratři v Kristu. Moje česká matka mne převedla od luteránů ke katolíkům. Čest její zásluze.

0/0
3.3.2016 13:03

H97a58n69s 46J95ü87r16g60e72n 71L91e19g73l87e50r 9351969396565

Nevím jestli byla uměle zvýšena. Ale v době obrození by to bylo naprosto legitimní. Po 28. říjnu mohla následovat historická pravda, ale to též nemohu posoudit. Bolševici si přizpůsobili dějiny podle vlastního vkusu. To mohu posoudit.

A to Vám říkám jako katolík!

0/0
3.3.2016 22:08

J52i16n11d48ř51i15c55h 50T53ů30m84a 1744872727358

Vyhrát válku stylem, že obětujete další a další miliony lidí není žádná zásluha.

Kdyby nezdecimoval čistkami důstojnický sbor, mohlo být obětí podstatně méně.

O střílení důstojníků, kteří ustoupili z neobhajitelných pozic, aby zachránili pár přeživších nemluvě.

+2/0
2.3.2016 20:28

H37a68n72s 79J83ü84r71g94e67n 33L94e68g79l88e80r 9191499256295

Souhlasím, ale on byl symbolem onoho velikého vítězství....Sovětští vojáci umírali se slovy: "Za Stalina, za rodinu!"

My dva dějiny nepřepíšeme......;-)

+2/−1
2.3.2016 20:55

J51a43n 55B51a67b97i53č81k60a 9193289503167

KOmunisté přepisovali dějiny tak často, ža s toho byl dokonce vtip, nikdo nemůže předpovědět co se stane v minulosti. Dokonce se stávalo, že učitel říkal dětem ve škole něco, co bylo prohlášeno ráno v Rudém Právu blud a on si nestačil přečíst noviny.

+1/0
3.3.2016 3:06

J44i84n24d25ř97i37c66h 75T67ů31m39a 1534822817598

Asi ne, ale neměli bychom na to úplně rezignovat, když to dělá někdo jiný. Mimochodem, to, že je Stalin symbolem a vojáci volali "Za Stalina" (aspoň ve filmech, nevím zda ve skutečnosti) je jen smutným dokladem dvou věcí. Za prvé, že Stalin zneužil válku na vybudování si neotřesitelného kultu osobnosti a za druhé, že se Rusové mentálně nedostali z feudální společnosti, kde byl král a vlast jedno. Nedovedu si představit anglické vojáky utočící s výkřiky "Za Churchila" či Američany "Za Roosevelta".

+2/0
3.3.2016 9:04

H81a73n41s 14J65ü48r57g15e85n 34L26e37g26l86e27r 9221179236765

Souhlasím bezvýhradně s Vaší poslední větou. Nemohli křičet "Za Churchilla", "Za Roosevelta" když viděli na cestě německým územím nesmírné vyvražd'ovní civilního obyvatelstava (ca. 500.000 vč. cizinců) Jenom fanatičtí tupci by tady něco takového provolávali.

Sovětští vojáci nevěděli v té době o stalinských přečinech vůbec nic. Když budete upřímný, kdy jsme so dozvěděli my!? Velmi, velmi pozdě, o to se už bolševici postarali!

0/0
3.3.2016 12:57

J28i72n54d94ř93i34c26h 90T83ů67m86a 1304372547708

To jako, že Angličané a Američané vyvražďovali německé obyvatele a Rusové nikoli? To byste mne rozesmál. Proto asi němečtí vojáci i civilisté hromadně prchali před Rusy do spojeneckého zajetí.;-D

Nejde o to, zda Rusové věděli o Stalinových zločinech. Jde o to, že pro Rusy byl Stalin a Rusko jedno a tomu bylo třeba sloužit. Poměrně typický rys feudalismu.

Churchil byl mezi vojáky velmi oblíbený, přesto ho nikdo nezaměňoval s pojmy vlast, svoboda atd.

Mimochodem, Putin tento ruský rys dobře zná a hraje na něj.

0/0
3.3.2016 13:31

H10a10n37s 53J18ü12r77g46e66n 19L22e13g49l47e51r 9431229406755

Vážená Jindro,

ano máte pravdu, Anglosasové vedli pod vedením válečných zločinců Churchilla, Harrise a Lindemanna legislativně a exekutivně hromadné vyvražd'ování civilního obyvatelstva vč. cizinců a válečných zajatců.

Prchali, protože se tam cítili jistěji. K tomu přispěla i goebbelsovská propaganda a zprávy východních utečenců, přičemž se vojáci, spoléhali na slušné a racionální jednání.

Je pravda, že rudoarmějci pod vlivem alkoholu stříleli i na civilisty.

Co viděli v osvobozených částech jejich vlasti, co viděli v Leningradu?!

Je i pravda, že se na základě starého carského ukazu, který bolševici převzali do nepsaných stanov Rudé armády 3 dni po obsazení znásilňovalo. Podle odborného vyhodnocování v roce 2015 nebyli západní spojenci při těchto nedůstojných akcích o nic lepší. Churchill u vojáků oblíbený, to je bezvýznamné. Hitler to byl taky, alespoň do roku 1944.

Není známo, že by sovětské letectvo plánovitě a vůbec bombardovalo civilní obyvatelstvo.

Váš rys feudalismu, to máte odkud!? Musím končit, nuceně jsem odbočil od daného námětu.

0/0
3.3.2016 20:54

J67i82n62d11ř85i19c70h 24T41ů23m11a 1664392177878

Zločiny (vraždy civilistů, zajatců i znásilňování) se pochopitelně děly i na západní frontě. Ovšem v podstatně menší míře. Čísla jsou jasná.

S bombardováním civilistů začal Hitler a Rusové se mu také nevyhýbali (např. v Polsku padlo během války dva miliony civilistů a tam jak známo západní spojenci neoperovali.

0/0
3.3.2016 21:46

H42a56n22s 16J85ü32r19g70e75n 58L37e24g13l87e44r 9291449856255

Omluva: samozřejmě: Vážený Jindro, anebo Jindřichu...

0/0
3.3.2016 22:14

K23a93r41e26l 73R52i31e92g17e32l 3344956216460

Veškera výzbroj ruské armády je nejnebezpečnější především jejich obsluze...tem bude hořet zadek vzdy jako prvním při jakékoliv konfrontaci kdekoliv a kdykoliv s civilizovanejsim souperem..odhodlání a výcvik nehrají na nespolehlivé, zastarale a obtížnější opravitelne technice ...žádnou roli

0/0
5.3.2016 19:31
Foto

J20a40n 62B11r64a27u68n 1818598533395

Dobře jim tak!

+2/0
2.3.2016 15:50

H20a60n42s 98J37ü35r65g46e93n 30L71e28g61l79e88r 9211799866775

Honzo, komu, prosím Vás...?

0/0
2.3.2016 21:15
Foto

J68a36n 12B28r91a50u34n 1888808843595

Rusákům!

0/0
2.3.2016 21:44

H94a35n59s 65J30ü22r21g42e73n 32L96e69g54l10e25r 9201899826135

To říkáte jako český humanista a demokrat?! Všem Rusákům, všem Němcům, všem Čechům. Proč všem?! Historie střední Evropy Vám nic nedala??

Bral bych poukaz na např. na vládní administrativu, oligarchy, generální štáb, ale Rusáci. To je velmi mělké.

0/0
2.3.2016 21:55

M46a78r69t79i65n 61Ž51e33l40i80n45s83k41ý 9568229449222

Clanek lze (Rusové dnes považují za nejpřínosnější historické období éru Josifa Stalina a Leonida Brežněva) ... podle pruzkumu totiz Rusove nejlepe hodnoti eru:

za Putina 70% oproti 11%

Breznev je druhy s 51% oproti 18%

Stalin je treti 40% oproti 38%

ctvrty je Chruscov 31% oproti 29%

potom Nikolaj 2. 30% oproti 19%

leta po revoluci 1917 19% oproti 48%

za Gorbacova 12% oproti 67%

za Jelcina 11% oproti 68%

http://www.levada.ru/2016/03/01/praviteli-v-otechestvennoj-istorii/

+2/−2
2.3.2016 14:28

M32a35r30t32i90n 66Ž75e45l93i13n15s57k46ý 9508189779902

Co pise clanek?

Rusové dnes považují za nejpřínosnější historické období éru Josifa Stalina a Leonida Brežněva.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/nejlip-bylo-za-brezneva-a-stalina-tvrdi-rusove-fq5-/zahranicni.aspx?c=A160302_082440_zahranicni_jj

+1/−2
2.3.2016 14:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.