Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Proč se Írán brání změnám

V pátek se uskutečnily parlamentní volby v Íránu. Umírněné síly nejspíš opět posílí. To však nic nemění na tom, že skutečné reformy můžeme očekávat nejdřív za dvacet let, píše ve svém komentáři diplomat a ředitel zahraničního odboru Hradu Hynek Kmoníček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D93u49š38a87n 40M35o32u33r84e94k 7392607497511

Dobře napsané..

Skoro je člověku líto, že tento uvážlivý člověk není na Hradě na místě svého nadřízeného, nedělal by tam ostudu :-(

0/0
2.3.2016 22:41

P56a75v68e71l 85M94a12r64e17k 3539715669876

Zajímavé téma, škoda, že je zřejmě autor placen od řádku - zbytečně moc odboček k nepodstatným slepým uličkám bere článku přehlednou vypovídavost.

0/0
1.3.2016 21:42

A81l96e84š 41K29o71č62í 5938797430436

Ano, velice zasvěceně napsané, soudruh Palata by se mohl učit.;-D

0/−1
1.3.2016 15:03

K73a92m49i18l 16K36r40b63á20l94e17k 6894272565873

zasvěceně přesně podle pokynu z Moskvy: za vším hledej CIA. Ale ani slovo o tom, že tím převratem v roce 1953 USA předešly zatažení Íránu do sovětského impéria, které se tam velmi angažovalo a chtělo námořní základny v Indickém oceánu

+2/−2
1.3.2016 15:08

J28a21n 85B95l66a30n51a 3526355484

a zatažení do impéria soudruhů z USA je ospravedlnitelné každým zvěrstvem, jo to jsou ty západní hodnoty života

+3/−1
1.3.2016 16:51

J53a75n 67B97a54b71i23č41k93a 9783469863947

No vedla se studená válka a vtomto střetu se západem sověti nezvítězily. Je to až pozoruhodné, protože v té době sověti s celým komunistickým táborem a jeho souputníky byli v offensivě a západ spíše ustupoval.

+2/−1
1.3.2016 19:27

P38a76v88o61l 71K80u91b78r38a52n 6109600760972

Hm ... a čo bolo USA do toho, kde chce Irán byť? Nevšimol som si, že by Irán bol americkým štátom ...

+1/−1
2.3.2016 7:36

K23a22m90i30l 67K10r63b39á68l42e19k 6474812745953

tak možná měla CIA nechat Rusáky, aby si ten Írán v roce 1953 obsadili oni (jako se o pět let před tím zmocnili Československa), vždyť dodnes sní Rusáci o tom, jak kozácké koně pijí vodu ze všech oceánů, a ten Indický jim stále chybí. A možná by se dnes neválčilo v Sýrii ale v Íránu

+2/−1
1.3.2016 15:01

J48a19n 10B32a82b19i16č14k57a 9703609553207

Za druhé světové války Rudá armáda porazila iránskou za pouhý měsíc. Rusové osadili územi až k Perskému zálivu a tudy proudila do SSSR americká pomoc bez problímů s německými ponorkami. Po válce Stalin dost nerad ustoupil tlaku spojenců a Irán vyklidil. V té době to bylo přeci jen velké sousto, když se zaměřil na to co nejvíce urvat v Evropě.

+1/0
1.3.2016 19:34

M10a75r17e31k 55V58o10k50á72l 1216454325649

mě se ten článek líbí ... R^

+4/−2
1.3.2016 12:45

V68l43a79d23i89m15í95r 40K28r52i76s76t66e91n 7186632305698

Zajímavý článek, který ale ve své podstatě říká to hlavní na začátku, že se Írán nezmění dokud nedoroste nová generace. Pak již to jsou jemné variace hlavní myšlenky. Kde ovšem autor bere tu jistotu, že tomu tak bude, netuším. Je dost dobře možné, že Ti "noví padesátníci" , co se dostanou do řídících funkcí, budou již natolik "institucionalizováni" že nic měnit chuť mít nebudou.

Jsem jen muž z lidu a o Íránu v podstatě nic nevím, takže oponovat nemohu. Jen mne zaráží dle mne často opakovaný omyl, že vývoj jde vždy kupředu, k lepšímu.

+3/0
1.3.2016 12:43

K22a89m62i63l 61K21r62b87á80l34e32k 6364732765673

tak jeden pokus o revoluci mladých už v Íránu byl, v roce 2009. Žít v takové schizofrenii jako Íránci navěky žít nelze, nebo jen v izolované KLDR

+2/0
1.3.2016 15:04

J24a74n 35B90a66b64i64č24k90a 9573979393637

Tenkrát jsme to s napětím sledovali.Jenže to bylo hlavně v Teheránu. Venkov stále je v zajetí konservativního islámu a tak na jednoho pokrokováho člověka mají tisíc, co jeětě stále vše chápou prismatem střdověkého islámu.- Na to doplatil šsh, když měl ten nerozumný nápad, že za jednu generaci dostane Irán na evropskou úroven. Mládež, kterou poslal na západní university se mu vrátila jako revolucionáři a když nakoupil fabriky, tak lidé kteří pasli kozy a najednou museli dělat v moderní fabrice, si mysleli že jsou v pekle. A mulahové když viděli holky v Teheránu v přiléhavých tričškách a minisukních si myleli ře se jedná o pokus zničení islámu. Takže když Chomejní prohlásil, že dá vše do pořídku, měl všeobecnou podporu. Za jásotu západní levice, která, nemohu pochopit proč středověké názory Islámu vždy podporovala.

0/0
1.3.2016 19:55

J63i50ř45í 29P13r97a54ž69á10k 9160322271342

Zkuste si fakta doplnit na wiki. O zájmech UK, zejména BP, Kmoníček taktně mlčí. Irán i jeho ropa, byl ve sféře zájmů UK.

+1/0
1.3.2016 12:26

J19a80n 72B13l54a74n19a 3626905654

...........byl svržen za přímé účasti CIA, která Íránu ukázala, že něco takového jde a kdo to umí.... spolehlivě šířit západní hodnoty života

+2/−2
1.3.2016 12:20

V26l95a64d15i96m97í15r 65M32a57t97ě47j44o14v29s38k28ý 2179667174527

Klasickej Kmoníček: " Více vzdělaní analytici sepíší docela nečitelné analýzy...", "světová média začnou analyzovat"... jenom já, Hynek Kmoníček tomu rozumím nejlíp. A taky dokážu cokoliv vysvětlit a cokoliv obhájit. Ne nadarmo pracuju pro prezidenta, který vzývá Rusko a jezdí se do Číny učit stabilizovat společnost.

Abych ho jen nehaněl: nevím, zda je myšlenka o íránských traumatech let 1953 a 1979 originální, ale určitě je akademicky zajímavá.

Pan Kmoníček, ale trochu "zhustil" fakta, aby mu lépe vyhovovala. Zapomněl na rok 1999 a brutální potlačení studentských protestů proti novému tiskovému zákonu. Přešel masové demonstrace po volbách v roce 2009, které byly krvavě umlčeny. Asi se nehodily do obrazu "zapouzdřeného" národa útrpně čekajícího na generační obměnu...

"Decentně" také přešel fakt, že tento "zapouzdřený" nárok je nejagresivnějším státem v okolí a lze ho srovnávat s agresivitou současného Putinovského Ruska.

Podobně jako Putin používá Írán přístup "čím hůře kolem, tím pro nás lépe". V případě Afghánistánu a hlavně i Iráku to lze ještě vysvětlit "traumatickou" obavou z nastolení úspěšných prozápadních vlád v sousedních státech. Bez tisíců íránských vojáků by ale dávno padl režim ve vzdálené Sýrii, a bez masivní íránské podpory Hizballáhu by se v ještě vzdálenější Libanonu určitě žilo lépe, obdobně i v Jemenu...

Takže na mě působí celý článek spíš jako smířlivé PR před nějakým "státnickým" krokem Hradu vůči Íránu. Třeba se pan prezident brzy pojede učit stabilizovat společnost i tam...

+8/−8
1.3.2016 12:17

J18a65n 57B82l90a20n46a 3816885754

A vy jste zase cudně zamlčel poštvání Iráku proti Iránu od soudruhů z USA

+2/−2
1.3.2016 12:22

V71l97a33d48i64m97í11r 55M64a44t83ě73j28o86v73s76k53ý 2749367674527

S tématem komentáře to nesouvisí. Ale mimochodem, Vaši větu považuji za naprostý nesmysl, který nemá žádnou oporu ve faktech.

A asi Vám soudruzi zamlčeli, že největším dodavatelem zbraní do Iráku v té době byl... SSSR.:-)

+3/−1
1.3.2016 12:37

D55a47v56i60d 48N81e23b86e61s32k76ý 8557841109231

...a hned potom ČSSR.

+2/0
1.3.2016 13:33

J94a49n 31B36l71a52n31a 3326785894

USA se staly skutečným spojencem Iráku, což bylo rozhodujícím faktorem, který rozhodl o tom, že Írán válku prohrál. Po celý závěr války americké vojenské lodě útočily na íránské námořnictvo a íránské těžební zařízení. V srpnu 1987 podepsaly USA a Irák smlouvu o pětileté hospodářské a technické spolupráci a do Iráku byla z USA dovezena potravinová pomoc za 1 miliardu dolarů. USA a mnohé západoevropské státy prostřednictvím jiných zemí tajně dodávaly Iráku sofistifikované zbraně včetně vybavení pro výrobu chemických a biologických zbraní.

+1/−1
1.3.2016 14:01

V78l82a16d47i44m20í24r 45M30a33t50ě72j10o81v83s23k93ý 2429677384887

Že Vás to šíření nesmyslů baví, pane Blana...

Nejdřív tvrdíte, že "USA poštvali Irák proti Íránu". Tedy v roce 1980, když tamní válka začala. Pak si otevřete wikinu a argumentujete vytrženými větami z událostí o 6 let později, tedy roku 1986...

Doplním tedy z wikiny, co jste zamlčel: "V polovině roku 1986, poté, co obě strany utrpěly velké ztráty, se zdálo, že vývoj konfliktu dospěl do patové situace... Saúdská Arábie se rozhodla zvýšit objem vývozu ropy a vyvolat tak pokles cen, aby pomohla Iráku a ochromila íránskou ekonomiku. Na začátku roku 1986 cena ropy poklesla z 27 na 15 dolarů za barel. Dopad vývoje v roce 1987 vyvolal zásadní změnu ve způsobu vedení války. Írán i Irák si začaly vážně pokoušet navzájem si zničit zařízení k těžbě a přepravě ropy. Obavy z iráckého kolapsu a obavy z následků přinutily arabské sousedy Iráku se ještě více přiklonit na iráckou stranu. Vyšší míra zapojení Saúdské Arábie a Kuvajtu pak téměř nevyhnutelně vedla k internacionalizaci války, protože se nyní výrazněji dotýkala zájmů Západu."

"Kuvajtský postoj k válce se zásadně změnil v roce 1986 po úspěšném íránském útoku na Faw... V srpnu 1986, po iráckých útocích na íránské ropné terminály, začal zase Írán napadat kuvajtské tankery. Kuvajt se proto obrátil na SSSR a USA a požádal je o poskytnutí ochrany kuvajtským plavidlům. Jen zmínka o tom, že by mělo SSSR vyslat do oblasti své vojenské lodě, způsobila ve Washingtonu značný rozruch a Reaganova vláda zareagovala. USA se tak staly skutečným spojencem Iráku, což bylo rozhodujícím faktorem, který rozhodl o tom, že Írán válku prohrál. Po celý závěr války americké vojenské lodě útočily na íránské námořnictvo a íránské těžební zařízení. V roce 1987 se na stranu Iráku také postavil SSSR – objem irácko-sovětského obchodu od roku 1986 vzrostl o 46%..."

Přívrženci komunistů a Ruska asi umí jen lhát a podvádět. :-(

+1/−1
1.3.2016 14:42

J27a72n 77B36l31a48n63a 3256305324

USA prodávaly nebezpečné chemikálie do Iráku, přestože jich Husajn užíval k usmrcování Íránců a Kurdů, píše americký list Washington Post. List pak podrobně a šokujícím způsobem rozbírá, jak Spojené státy vybudovaly irácký vojenský potenciál, bez ohledu na osud lidí, které Husajn těmito zbraněmi zabíjel. Pro Američany byly nejdůležitější jejich strategické zájmy. Jednou z osob, které se zasloužily v době irácko-íránské války v letech 1980 - 1988 o to, že se americká zahraniční politika přiklonila na stranu Iráku, byl Rumsfeld, Bushův ministr obrany, jehož setkání se Saddámem Husajnem v prosinci r. 1983 připravilo normalizaci americko-iráckých vztahů. Rumsfeld navštívil několikrát Bagdád v době, kdy Irák užíval chemických zbraní "téměř denně" a irácká armáda tím porušovala mezinárodní konvence.

+1/−1
1.3.2016 17:00

V68l66a81d64i74m75í52r 50M17a40t34ě61j59o50v93s66k46ý 2239767204637

Zdroj: Britské listy, "USA hrály klíčovou roli při vyzbrojování Saddáma Husajna", 31.12.2002. Jen ten odkaz na údajný článek ve The Washington Post nějak nefunguje, a název článku ve WP také nikde... Nespíš by se ukázalo, že v Britských listech přistupují k faktům podobně jako Vy :-).

+1/−1
1.3.2016 17:12

J93a88n 71B15a15b78i25č95k55a 9983249963637

Tak za prvé nechápu, že se přete s fanatikem, co tím chcete dokázat. No a za druhé Saddám v Iráku byl dlouholetým věrným spojencem Tábora míru, který ho vyzbrojil .Prohlašoval,že budoje socialismus a dvě generace iráckých důstojníků byly vyškoleny v českoelovensku. V době války s Iránem, mela irácká armáda sovětské vojenské poradce.

+1/0
1.3.2016 20:04

P82a90v45o17l 18K70u52b34r36a13n 6369660320832

A americké informácie ...

0/0
2.3.2016 7:39

J69i84n34d86ř15i66c38h 79H94r75d59l94i60č56k94a 4176254369964

Nastolení prozápadních vlád lidovou cestou se v tamním regionu skutečně obávat nemusíme. Buď tvrdý autokrat (politicky, náboženský naopak bývá velice liberální) anebo krátká radost z jeho svržení, následně další válka, z níž nakonec budou těžit islamisté. Saudská přítomnost v Jemenu je zajisté zcela něco jiného než ta íránska, v SA vskutku platí západní standardy.

+3/0
1.3.2016 13:01

V76l58a58d59i38m52í33r 84M36a90t61ě14j82o30v19s40k70ý 2689937574687

Čert ví... Že se to dosud nepovedlo, neznamená, že se to nepovede. Zrovna dosti vzdělaný, nearabský Írán je jedním z čelných adeptů... (i dle četných útržků z tamní reality, či dle tamních filmů). Nemůžete na vše koukat přes kopírák.

Vaše závěrečná poznámka k Jemenu je zbytečná. Diskutoval jsem o Kmoníčkově zjednodušeném komentáři o Íránu.

+3/−1
1.3.2016 13:12

J83i87n24d85ř21i57c24h 57H26r21d75l39i89č72k35a 4196554819624

Vsadime vše na jedno číslo v ruletě, jednou se to přece povede..... Jemen byl pouze připomenutím, že za hranicemi se neangažuje pouze Írán. A ti, které Írán podporuje, nejsou nejhorší variantou, snění o tom, jak tam přece jednou musí vyhrát západní styl demokracie, vede k nástupu opravdových extremistů.

+1/−1
1.3.2016 13:40

V29l40a46d27i89m92í38r 85M29a84t35ě23j67o66v23s87k44ý 2719487804387

Trochu si pletete pojmy s dojmy :). Proto, že si jako Vy nemyslím, že v tamních zemích může vládnout jen "tvrdý autokrat", ještě "nesním o tom, jak tam přece jednou musí vyhrát západní styl demokracie". To je demagogie, podobně jako tvrzení, že pokusy o to nutně vedou k "nástupu opravdových extrémistů".

Koneckonců, Libanon s demokratickými volbami občas funguje vcelku dobře. Ani v Maroku nevládne "tvrdý autokrat". A nejvíce muslimů žije v dosti demokratické Indii...

+1/−1
1.3.2016 14:13

A74n67d24r24e32j 23R19u94š10č83á88k 6167737264324

Vynikající článek velmi přesně popisující, oč v Íránu jde, děkuji.

+5/−4
1.3.2016 11:59

D66a97v31i57d 34N37e38b32e13s52k18ý 8257121389621

Vidím, že jste podobně jako Kmoníček chytřejší a znalejší než všichni světoví analytici.

+3/−2
1.3.2016 13:35

A69n74d52r86e60j 25R32u93š75č83á42k 6857457954294

Jako třeba tady? https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2016/03/01/iranians-took-part-in-an-election-guess-what-their-votes-mattered/?tid=sm_fb

+1/0
2.3.2016 9:55

O48n51d44ř56e89j 22K24u23b52á98n52e64k 2700166178211

Možná by stálo za to přestat mluvit do vnitřních záležitostí jiných zemí a udělat si pořádek doma..bordelu máme doma více než dost..v poslední době mám z našich komentátorů po cit, ře rozumí záležitostem celého světa,ale totálně netuší, co se děje v ČR a jejím nejbližším okolí

+10/−5
1.3.2016 11:13

A79l42e39š 19H45o28r23á10k 7985720312460

Naopak myslím, že mluvit by se mělo o čemkoliv, tedy i o "vnitřních záležitostech" kohokoliv. Hlavně bychom se měli ale přestat do těchto záležitostí věcně plést.

+2/−1
1.3.2016 11:42

M24i48c90h42a12l 63R11i72m68b21a25u48e56r 4319535433957

Jsem v šoku, ono se smí psát o tom, že něco podělaly USA? V médiu, která podporuje soudružku učitelku, jenž hrdinně hlásí, že Evropu osvobodily bratrské USA, zatímco zlo šířil imperialistický Sovětský Svaz? 8-o

Páni, ještě pár let a bude se smět psát o tom, jakou celosvětovou katastrofu způsobila šílená americká politika na Blízkém a Středním východě 8-o

+1/−5
1.3.2016 11:04

O54n26d86ř64e13j 10Š56r36u59b10a35ř 1505451835686

A dela dobre, protoze chovani USA se nezmenilo

+1/−6
1.3.2016 11:02

L75u98k74á60š 66C49i10e68s42l47a10r 6644938826865

Od pana Kmoníčka výborný článek. Už dlouho jsem na idnesu nečetl takto fundovaný článek, naprosto bez zbytečný vášní. Já bych jen polemizoval s jednou rovinou a to jsou ty změny. Určitě má Írán dost daleko do pojetí lidských práv jak je to běžné v Evropě. Na druhou stranu z arabských zemí je na tom velice slušně. Bohužel propaganda, která je vtloukána do hlav realitu trochu zasťíňuje. Například právě žen v Íránu jsou na tom podstatně lépe než v SA nebo Kataru. Samozřejmě jde o šítský stát, podobně jak třeba Sýrie. Tyto země já nevnímám jako zásadní hrozbu pro Evropu. Samozřejmě Sýrie byla zvenčí rozvrácena a dnes hrozbou je, ale není to kvůli vládnoucím strukturám. O poměrech v Sýrii velice zajímavě hovořila naše velvyslankyně, která má informace z první ruky. Kdo chce tak si je umí dohledat. Írán je na tom podobně a nebýt padesátých let kdy tam Američané zastavily změny vedoucí k sekularizaci země tak by již dnes byli podstatně dál. Místo toho je Islámská revoluce uvrhla zpět ale postupně se režim uvolňuje což je za posledních 30 let patrné.

+6/−6
1.3.2016 10:47

M91i83l27a55n 82P85a66v43e24l90k64a 5818110387607

Írán není arabská země, pozor na to.

+9/−1
1.3.2016 11:06

I37g84n52á49c 49M80r69k85v93i94č84k82a 2488632479155

není arabská země - Arabové jsou sunité

0/0
1.3.2016 15:01
Foto

J73a48n 67M26a18r94š61á97l 4116418839829

Jenom upřesnění (kromě toho, že Írán není arabská země) - Sýrie nebyla a není šíitský stát. Naopak, většina obyvatelstva zde vyznává a vyznávala sunnitský islám. Pouze v čele státu stála rodina Asádů, která patří ke kmeni Alavitů, jenž vyznává určitou variaci šíitského islámu, i když i mnozí šíité je považují za kacíře. Šíité jsou ale v Sýrii historicky v menšině. Je to tedy přesně naopak, než tomu bylo v Iráku, který je většinově šíitský, v jeho čele stál sunnita Husajn utlačující ve jménu sunnitské menšiny většinové šíity. Jinak s Vámi pochopitelně souhlasím.

+7/0
1.3.2016 12:00

J95o83s47e71f 18T14r62ö56g24l 8539112266156

V Sýrii je to podobné ale ne úplně. V Sýrii vládne strana Baas, která má v ústavě výsadní právo (asi jako u nás KSČ před listopadem), která je sekularistická (založená křesťanem a sunitem), nicméně v podstatě už mnoho let ovládnutá alavitskou menšinou. K té se v podstatě klientelisticky popř. z obavy před fundamentálnějšími sunity (těch zas v Sýrii mnoho není a ani mezi "normálními" sunity nemají velkou podporu, ale co umí je teď vidět) přidali hlavně křesťané a i řada sunitských elit. Fungování Syrské vlády bylo před arabským jarem založeno na typickém klientelismu, kde se prolínaly konfesní vazby i účelové vazby. Dalšími pilíři vlády pak byla tajná policie a armáda ochotná střílet do demonstrantů nebo vybombardovat celou čtvrť, kde se ozval odpor proti režimu.

0/0
2.3.2016 21:30

J89i31ř70í 98K46r12e94j18č27a 8254241846

Na příkladu tohoto článku je vidět obrovský rozdíl mezi novinářem a palatou.

+9/−1
1.3.2016 10:09
Foto

V30l65a75s86t50a 18C64o96u73f12a55l 7327759789855

Hynek Kmoníček je zkušený profesionál a diplomat, který projel celý svět. Nemá zapotřebí zabývat se ideologii, ani si léčit mindráky.

+7/−4
1.3.2016 10:21

D17a33v60i71d 31N62e36b85e34s61k60ý 8987451749641

Kmoníček má zatraceně zapotřebí se zabývat ideologií - je za to totiž placen. A co se mindráků týče, neléčí sice ty svoje, ale léčí mindráky svého zaměstnavatele.

+1/−3
1.3.2016 13:38

J79i68ř62í 51B52r38o74ž 5169165882147

Velmi dobře napsané. Je vidět, že pan Kmoníček své problematice rozumí.

+11/−1
1.3.2016 9:51
Foto

V52l12a43s98t93a 30C60o94u71f56a55l 7927619589445

Je dobře, že je Irán tam, kde je. Proto nedopadnul jako Irak, Afghanistán, Sýrie a severní Afrika. Jezdím tam moc rád. Naposledy jsem tam byl tento leden. Iránci jsou vzdělaný národ a dobře se s nimi jedná.

Kmoníček je rozumný člověk. Jeho článek je velmi objektivní a politicky neutrální. Ne, jako komentáře zaměstnanců redakce.

+28/−2
1.3.2016 9:48

O41n23d36ř51e71j 89V41a92r42o92š80č33á49k 3204107263

Jsem zastancem toho, ze mezinarodni izolace Iranu byla a je naprosto kontraproduktivni. Iranci jsou vzdelanou a kulturne vyspelou entitou. Myslim, ze pri rovnocennem pristupu by byli rozhodne lepsi a spolehlivejsi partner pro Evropu, nez jsou Turci, o Saudech ani nemluve. Samozrejme, ze s jejich vladni garniturou to nepujde, ale jsem presvedceny, ze naprosta vetsina Irancu si o sve vlade mysli sve a jeji podpora v pripade, ze Iran nebude neustale bran jako vztekle dite, nebude dlouho trvat..

+6/−1
1.3.2016 10:21
Foto

V71l67a78s59t91a 85C39o40u98f14a73l 7277199859175

Částečně souhlasím. Jezdím tam často a bavím se tam s lidmi z vysokých míst až po lidi v restauracích. Jsem zvědavý. Vždy k někomu přisednu a navážu hovor. Mladí Iránci jsou moderně uvažující lidé. Chápou a vědí, co je na Západě, ale také chápou, co mají doma a za to by bojovali. Proto je zatím nikdo nenapadnul. Jejich mobilizační potenciál vzhledem k početné mladé generaci je obrovský.

A mají tam krásné holky.

+4/0
1.3.2016 10:24

O14n16d21ř24e48j 64V44a97r71o58š68č50á27k 3704807503

Podle me jsou rozhodne spolehlivejsi a duveryhodnejsi. Jiste maji pocit krivdy a celkem i opravnene.

+3/0
1.3.2016 11:49

J93i54ř84í 86P24r11a65ž57á11k 9810362461972

Jaký je dnešní Irán si čtenáři mohli prohlédnout v neděli vysílaném filmu na Prima Love Bez dcerky neodejdu (Not Without My Daughter). Je to totalitní diktatura, kde člověk neznamená vůbec nic, vše podřízeno středověkému islámskému učení. To, že je tam pár inteligentních lidí je dobré , na věci nic nemění.

+1/−2
1.3.2016 14:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.