Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

100 POHLEDŮ NA ČESKO: Troleje a koleje u Tábora

V posledních 150 letech toho Česko zažilo hodně. Dvě velké světové války, průmyslový rozmach, hospodářské krize i obrovské přesuny obyvatelstva. To všechno mělo vliv na podobu měst i krajiny. Seriál iDNES.cz vám ukáže méně známé pohledy na některá místa v Čechách, na Moravě i ve Slezsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a37n 23C14i94h68e60l58n56a 2300621491408

Tady je to místo na fotce.

https://youtu.be/p91bgBYiIGk?t=44m

0/0
7.3.2016 14:27

J95a67n 42Z24a33p62l41e62t41a70l 3688539145636

Když chcete fotit do takzvaného "stroje času", měli byste si pohlídat kromě stejného místa taky stejnou ohniskovou vzdálenost a stejné nasměrování fotoaparátu, pro profesionála by to neměl být problém, zkušenější amatér by to zvládl taky, ale chce to pozornější a preciznější práci.

+1/0
4.3.2016 23:00

V68í86t89ě79z80s39l44a80v 69K28l10o21z40í20k 3841509684707

Ano, Křížík se obrací v hrobě když vídí regínu na své chloubě, tenkrát světové chloubě.

+1/0
4.3.2016 18:06

M52a20r69e93k 27H11r90u72b55y 6397602651548

Tak na tomhle snimku je skvele videt bourlivy rozvoj zeleznice v poslednich 150 letech ;-);-D

+1/−1
4.3.2016 11:18

O60l90d15ř90i70c66h 50J80a19n95e24č97e23k 8249216323301

v posledních 150 letech ano, v posledních 100 už tak moc ne.

nicméně - co je špatného na tom, že lokálka vypadá stejně jako před 113 lety, kdy byla postavena? to je běžné všude na světě.

+2/0
4.3.2016 11:22

B76o89h12u96s10l92a93v 74K68r87á87l18í83k 2141300149736

Co teprve kdyby bylo vidět, že tam sice jsou dráty, ale jezdí se tam už několik let jen na diesel.

+1/0
4.3.2016 13:50

M48i30r35e28k 24K83o27v88a43c23i54k 5951141861797

To je hrozný - kromě Podolí a Řípu (ten jsem ovšem nevěděl z který strany) jsem nepoznal vůbec nic... Ačkoliv jsem na většině těch míst alespoň jednou byl, tak se prostě nechytám :-/

0/0
4.3.2016 10:03

M50a34r61t69i63n 56K60r96á21t26k11ý 3786614725354

Pitomý stromy! :-P

0/0
4.3.2016 10:02

T91o93m92a49s 74S89v95o12b62o16d84a 5177665795487

trochu me mrzi, ze ty nove zabery se nesnazi co nejvice priblizit mistu originalni pozice fotografa ... zde je evidentni, ze byl podstatne blize kolejim a tim padem jinak situovany pohled ....

+7/0
4.3.2016 10:01

M77a64r11t18i67n 58K51r59á49t26k87ý 3336244115224

záleží i na optice, není to sranda trefit stejnou pozici, tak aby to vypadalo stejně. Ale to dá práci...

+1/0
4.3.2016 10:04

P14e64t26r 17N31i60v12n63i21c88k53ý 3322984625787

Souhlasím, ale když se iDnes na takový projekt dalo, trochu více snahy by neuškodilo.

+4/0
4.3.2016 10:09

M48a92r27t71i47n 46K77r52á15t76k49ý 3436534335854

Tak to s vámi nemůžu nesouhlasit.:-)

0/0
4.3.2016 10:30

L66u81k10a49s 12N29o90v58y 4574864755106

Mohli by to fotit na dobove fotoaparaty (aby byla sranda)

0/0
4.3.2016 10:59

I88v29a 24V35a51l95č70í76k93o16v51á 1629758361211

Elektrická dráha Tábor – Bechyně (též Bechyňská dráha, Bechyňka, Elinka, do poloviny 80. let trať 22e, do roku 1998/1999 trať 224, nyní trať 202) byla první elektrifikovanou tratí v Česku, kterou neřadíme mezi tramvajové, ale mezi železniční dráhy. V provozu je od 20. června 1903. Její délka je 24 km. Je napájena systémem stejnosměrného napětí 1500 V, trať má normální rozchod 1435 mm.

0/0
3.3.2016 18:56

E21r39i80k 27L58e40v34i32n70s31k58ý 8601584573435

Puvodne tam nebylo 1500V, ale 2x 700V. Proti kolejim, tedy zemi, mela jedna trolej +700V a druha -700V. V te dobe totiz nepovazoval Krizik za bezpecne tahat nad trati draty o vyssim napeti, tohle bylo vlastne podobne tramvaji, jen zdvojene.

+1/0
4.3.2016 11:12

P68a84v71e45l 87J33a90n50s96a 2465819561914

však na fotce je to dvojitý vedení vidět

0/0
4.3.2016 11:32

P59e40t47r 73H74a17v79r29á76n69e27k 9683637951529

Kdo máte zájem, koukněte do achivu Šechtl a Voseček. Na tomto odkazu najdete pohledy jak na elektrárnu, tak i most a je vidět i zmiňovaná tabačka. http://sechtl-vosecek.ucw.cz/cml/dir/railway1902.html

+2/0
3.3.2016 16:37

J13o92s45e21f 28H59l47i66n90o39m48a87z 3300884823798

Škoda, že tato trať vedoucí z Olomouce na Svatý kopeček, byla po atentátu na Heydricha nacisty srovnána se zemí a odvezena na Sibiř. Ale je chvalitebné, si tato dávno zapomenutá místa připomínat.

0/−1
3.3.2016 14:11

P75e83t42r 71H40a83v84r85á50n76e24k 9913247541759

;-) Z Olomouce na Svatý Kopeček???

+1/0
3.3.2016 16:31

P33e36t47r 47H14a11v70r37á41n22e73k 9563437351299

Bechyňská dráha, foceno od Čelkovic směrem na most přes Lužnici zvaný Elektrák (na fotce není vidět, ale je to ten rovný úsek trati). Vpravo pod mostem elektrárna s komínem napájela stejnosměrným proudem trať. V pozadí Tabačka, za soc. kasárna, teď pracák a sociálka.

0/0
3.3.2016 13:07

M59i39l92e89n51a 84N31o33v21a29n17s58k69a 4502457549519

První elektrifikovaná dráha? Proč tak sugestivní nápověda?! Tábor (trať na Bechyni)

0/0
3.3.2016 12:40

O46l63d24ř60i81c50h 78J77a14n56e11č59e66k 8379506593301

tak já bych bez té nápovědy neměl sebemenší tušení, protože jsem v těch místech nikdy nebyl ;-) takže bych si jen řekl 'hmm fakt netuším' (jak jsem si řekl při pohledu na obrázek před přečtením nápovědy) a podíval se sem, co už tu kdo napsal.

0/0
3.3.2016 17:54

B27o83h98u34s12l90a12v 12K36r27á95l51í10k 2851950669316

To všechno nafotil ten pan Scheufler, který se narodil roku 1950? A proč neuvádíte jména skutečných autorů?

0/0
3.3.2016 12:29

J20a79n 21V68a76c88a23, 21i46D38N29E73S54.90c66z 5986484331603

Vážený pane Králíku,

doporučuji si přečíst informace v rámečku a podívat se do některého z minulých dílů. Najdete tam i jméno autora historického snímku, pokud je tedy známé.

Přeji klidný zbytek dne

JV

+1/0
3.3.2016 14:33

P55e27t43r 71M22u57n55z33a81r 1355141699156

To bude odsud https://mapy.cz/s/tL5j

Podle profilu tratě. V těch budovách vzadu je nyní třeba úřad práce.

+1/0
3.3.2016 11:17

J91a45n 27S70t48o61d50o94l84a 7221650623810

Jo, a současný pohled bude velice odlišný, sám jsem netušil, že tak velká část Tábora byla postavena až tak pozdě.

0/0
3.3.2016 11:16

J38a81n 35S39t52o60d62o44l21a 7141750173980

Pohled na Tábor. Budova původně tabákovka, poté velení západního okruhu, tj. kasárna u nádraží.

+1/0
3.3.2016 11:14

P20a31v64e41l 85J41a67n24s80a 2185739951604

první el. tratí bylo spojení Tábor-Bechyně, takže někde tam, dle zástavby pravděpodobně poblíž Tábora

+3/0
3.3.2016 10:41

O86l82d64ř70i14c77h 19J39a29n73e96č51e81k 8539176693801

První elektrifikovaná železnice v Česku je jasná, ale kde podél ní, to fakt netuším :-)

+2/0
3.3.2016 10:40

L41u50k62a48s 51N28o39v52y 4364334945676

Pokud bych si musel tipnout, tak se jedná o nějakou prapůvodní tramvajovou trať na Barrandov. V dáli matně nevidíme Prahu a po levé straně jdou vidět filmové ateliéry (správně by měly být napravo, zřejmě omylem špatně a obráceně vyvolali negativ) :-P

+1/−7
3.3.2016 10:38

P56a72v61e43l 91Ř72a79p79e50k 7982976969685

Na těch starých fotkách mě fascinuje, že nikde nejsou stromy. Dnes je naše krajina mnohem zarostlejší, což je dobře, ale zase je likvidována masovým automobilismem.

+10/−2
3.3.2016 10:24

V89í57t 67B88r13z87o59b54o10h76a32t42ý 7210452633341

pane Řapku nezklamal jste, svůj masový automobilismus se Vám podařilo nacpat i pod článek, který s ním nemá nic společného. :-D

+4/−6
3.3.2016 10:51

H27a77n53a 24U71l72r10y45c18h88o79v37á 9880403418528

Ještě zapomněl přidat něco o psech, aby to bylo komplet. ;-D

+3/0
3.3.2016 11:00

P65e78t60r 70M71u63n33z45a44r 1225551949386

Ale jinak má pravdu, za posledních 200 let, má naše zem nyní nejvíc lesů.

+5/0
3.3.2016 11:06

J10i80ř37í 25B55o32r30o54v81i96č27k56a 8325796236173

To není tak jednoznačné, protože přírůstky lesů nejsou dány pouze novým zalesňováním, ale i změnami kultur na lesní plochy, kde lesní porost je již dokonce druhou (ne-li více) generací stromů, ale nikdo dosud nenechal kulturu změnit na lesní plochu. Tyto lesy zde zkrátka byly i dříve, ale nebyly v evidenci, nové mapování a pozemkové úpravy postupně uvádějí stav druhů pozemků do souladu s realitou, proto se může zdát, že se u nás zalesňuje vyšším tempem, než je skutečnost.

Ale máte pravdu, že se samozřejmě vysazují krom výše uvedeného i lesy nové.

0/0
3.3.2016 17:34

L32a64d69i44s79l76a41v 84H92r61ů63z54a 8181796580266

Ne, stačí ortofoto mapy, aby člověk jasně viděl, že se plochy lesů výrazně zvětšily.

(kontaminace.cenia.cz)

0/0
17.3.2016 0:17

V15í16t 18B18r51z21o43b17o21h96a82t81ý 7420232483821

On má spadeno taky na psy?

+2/0
3.3.2016 11:09

L19a37d22i57s85l59a57v 33H49r52ů32z92a 8681756450126

Vy jste nemocný, víte to?

0/0
17.3.2016 0:18
Foto

O47n10d51ř25e71j 15V65a20r31o61š33č81á93k 3584517793

Samozrejme, ze se jedna, bez dalsiho nutneho vysvetlovani, o Zastavku u Brna... uz vzhledem k zeleznici... Je jen smutne, ze se fotografovi, ktery, jak uz jsem uved,l je zanicenym sotousem, nepodarilo zachytit i salinu, kterou Brnaci na trat pokusne vypousteli, a v niz jako kondukterka pracovala i blahe pameti matka Franty Kocourka. Napad s pouzitim salin na zeleznici se vsak v Brne neujal, chopili se ho vsak obratne v Tabore a natahli mestskou drahu do Bechyne.

+3/0
3.3.2016 10:07

J23a79n 44Č79e66k11a40l 7559585844674

To je nějaký druh brněnského humoru? :-)

+6/0
3.3.2016 10:23
Foto

O98n88d50ř47e44j 61V79a43r42o71š33č20á14k 3714117363

To uz je jen setrvacnost :-)

0/0
3.3.2016 12:21

M33a35r74t38i89n 11B52r79e88j40c65h44a 3464680952661

Tak vzhledem k nápovědě si myslím, že je to Tábor.

Elektrická dráha Tábor – Bechyně (též Bechyňská dráha, Bechyňka, Elinka, do poloviny 80. let trať 22e, do roku 1998/1999 trať 224, nyní trať 202) byla první elektrifikovanou tratí v Česku, kterou neřadíme mezitramvajové, ale mezi železniční dráhy. V provozu je od 20. června 1903. Její délka je 24 km. Je napájena systémem stejnosměrného napětí 1500 V, trať má normální rozchod 1435 mm.

+5/0
3.3.2016 9:54

D86a46v65i31d 79P24o88l30á23k 7253190176881

pán je nabušený :D

0/0
3.3.2016 9:58

M68a39r18t65i74n 17B29r82e55j77c96h46a 3694580132941

Tak já jsem vláčkař a modelář. ;-)

+1/0
3.3.2016 10:27

K45a95r72e75l 65Š33ť67a15s79t55n19ý 2461539254747

A taky editor z wikipedie. A nebo naopak? Ctrl+C, Ctrl+V

+2/0
3.3.2016 10:49

P91e44t89r 29V10e57s78e71l61ý 8755825412676

Závist?

+1/−1
3.3.2016 11:53

L68u84b19o64š 84L35o77u28ž45e41n33s45k71ý 4120841293974

Bechyňská dráha. Ta nápověda byla jednoznačná

+3/0
3.3.2016 9:54

V82l39a40d12i15m11í79r 39S12c47h65e34u21f98l82e90r 4986466942456

Bechyňka, trať mezi Táborem a Bechyní, v pozadí Tábor. Fotka byla určitě pořízena brzy po výstavbě trati, trolejové vedení je ještě na dřevěných sloupech, asi provizorní (?).

+1/0
3.3.2016 9:48

J54i60ř28í 46C56í55s12a66ř 7835386549920

Provizorní nebyly, vydržely až do 40. let minulého století, kdy se měnilo napětí na 1500 V.

0/0
3.3.2016 10:01
Foto

O51n62d92r53e11j 65V62a82l39o34u81s86e22k 4920341417501

To tam furt vydrzelo 1,5kV do dnes? Podle polohy bych tipnul uz 22kV stridavych :-/

0/0
4.3.2016 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.