Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

100 POHLEDŮ NA ČESKO: Troleje a koleje u Tábora

V posledních 150 letech toho Česko zažilo hodně. Dvě velké světové války, průmyslový rozmach, hospodářské krize i obrovské přesuny obyvatelstva. To všechno mělo vliv na podobu měst i krajiny. Seriál iDNES.cz vám ukáže méně známé pohledy na některá místa v Čechách, na Moravě i ve Slezsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a55n 44C52i34h86e17l30n26a 2180871971978

Tady je to místo na fotce.

https://youtu.be/p91bgBYiIGk?t=44m

0/0
7.3.2016 14:27

J39a76n 59Z80a25p21l25e18t87a73l 3418559275626

Když chcete fotit do takzvaného "stroje času", měli byste si pohlídat kromě stejného místa taky stejnou ohniskovou vzdálenost a stejné nasměrování fotoaparátu, pro profesionála by to neměl být problém, zkušenější amatér by to zvládl taky, ale chce to pozornější a preciznější práci.

+1/0
4.3.2016 23:00

V97í19t49ě75z71s83l30a57v 39K73l80o36z88í12k 3901489184507

Ano, Křížík se obrací v hrobě když vídí regínu na své chloubě, tenkrát světové chloubě.

+1/0
4.3.2016 18:06

M40a14r73e46k 80H47r90u74b50y 6587802101268

Tak na tomhle snimku je skvele videt bourlivy rozvoj zeleznice v poslednich 150 letech ;-);-D

+1/−1
4.3.2016 11:18

O88l36d76ř66i53c54h 34J67a50n67e65č95e33k 8909226293761

v posledních 150 letech ano, v posledních 100 už tak moc ne.

nicméně - co je špatného na tom, že lokálka vypadá stejně jako před 113 lety, kdy byla postavena? to je běžné všude na světě.

+2/0
4.3.2016 11:22

B10o47h42u37s81l80a81v 60K27r73á35l22í13k 2301410509466

Co teprve kdyby bylo vidět, že tam sice jsou dráty, ale jezdí se tam už několik let jen na diesel.

+1/0
4.3.2016 13:50

M13i68r45e57k 66K79o67v81a74c17i49k 5541671271247

To je hrozný - kromě Podolí a Řípu (ten jsem ovšem nevěděl z který strany) jsem nepoznal vůbec nic... Ačkoliv jsem na většině těch míst alespoň jednou byl, tak se prostě nechytám :-/

0/0
4.3.2016 10:03

M74a12r26t52i27n 45K17r74á58t92k27ý 3416314465184

Pitomý stromy! :-P

0/0
4.3.2016 10:02

T27o28m92a64s 55S64v62o95b42o65d67a 5307415355237

trochu me mrzi, ze ty nove zabery se nesnazi co nejvice priblizit mistu originalni pozice fotografa ... zde je evidentni, ze byl podstatne blize kolejim a tim padem jinak situovany pohled ....

+7/0
4.3.2016 10:01

M42a13r97t32i95n 60K12r95á42t70k53ý 3746274255454

záleží i na optice, není to sranda trefit stejnou pozici, tak aby to vypadalo stejně. Ale to dá práci...

+1/0
4.3.2016 10:04

P43e58t63r 55N24i84v97n13i63c28k41ý 3462574325857

Souhlasím, ale když se iDnes na takový projekt dalo, trochu více snahy by neuškodilo.

+4/0
4.3.2016 10:09

M19a92r41t55i93n 94K45r69á43t22k83ý 3566484885374

Tak to s vámi nemůžu nesouhlasit.:-)

0/0
4.3.2016 10:30

L48u27k62a83s 11N21o15v55y 4364204785846

Mohli by to fotit na dobove fotoaparaty (aby byla sranda)

0/0
4.3.2016 10:59

I66v84a 47V37a26l86č49í38k97o80v32á 1799748981451

Elektrická dráha Tábor – Bechyně (též Bechyňská dráha, Bechyňka, Elinka, do poloviny 80. let trať 22e, do roku 1998/1999 trať 224, nyní trať 202) byla první elektrifikovanou tratí v Česku, kterou neřadíme mezi tramvajové, ale mezi železniční dráhy. V provozu je od 20. června 1903. Její délka je 24 km. Je napájena systémem stejnosměrného napětí 1500 V, trať má normální rozchod 1435 mm.

0/0
3.3.2016 18:56

E79r98i74k 95L70e63v46i64n57s45k46ý 8261394813815

Puvodne tam nebylo 1500V, ale 2x 700V. Proti kolejim, tedy zemi, mela jedna trolej +700V a druha -700V. V te dobe totiz nepovazoval Krizik za bezpecne tahat nad trati draty o vyssim napeti, tohle bylo vlastne podobne tramvaji, jen zdvojene.

+1/0
4.3.2016 11:12

P62a70v37e19l 97J42a27n35s44a 2275509181154

však na fotce je to dvojitý vedení vidět

0/0
4.3.2016 11:32

P52e63t47r 30H22a40v59r65á55n42e29k 9183487111219

Kdo máte zájem, koukněte do achivu Šechtl a Voseček. Na tomto odkazu najdete pohledy jak na elektrárnu, tak i most a je vidět i zmiňovaná tabačka. http://sechtl-vosecek.ucw.cz/cml/dir/railway1902.html

+2/0
3.3.2016 16:37

J85o14s66e75f 36H52l22i80n41o80m20a44z 3800334873648

Škoda, že tato trať vedoucí z Olomouce na Svatý kopeček, byla po atentátu na Heydricha nacisty srovnána se zemí a odvezena na Sibiř. Ale je chvalitebné, si tato dávno zapomenutá místa připomínat.

0/−1
3.3.2016 14:11

P94e92t11r 20H25a34v84r79á25n36e30k 9503287701959

;-) Z Olomouce na Svatý Kopeček???

+1/0
3.3.2016 16:31

P30e40t30r 77H51a23v64r92á86n20e81k 9373857401169

Bechyňská dráha, foceno od Čelkovic směrem na most přes Lužnici zvaný Elektrák (na fotce není vidět, ale je to ten rovný úsek trati). Vpravo pod mostem elektrárna s komínem napájela stejnosměrným proudem trať. V pozadí Tabačka, za soc. kasárna, teď pracák a sociálka.

0/0
3.3.2016 13:07

M70i11l60e48n28a 97N33o76v35a16n88s40k54a 4852347509839

První elektrifikovaná dráha? Proč tak sugestivní nápověda?! Tábor (trať na Bechyni)

0/0
3.3.2016 12:40

O21l49d88ř65i39c19h 33J70a17n81e28č81e38k 8929776183231

tak já bych bez té nápovědy neměl sebemenší tušení, protože jsem v těch místech nikdy nebyl ;-) takže bych si jen řekl 'hmm fakt netuším' (jak jsem si řekl při pohledu na obrázek před přečtením nápovědy) a podíval se sem, co už tu kdo napsal.

0/0
3.3.2016 17:54

B74o81h32u30s46l29a93v 34K41r47á95l37í40k 2511120989416

To všechno nafotil ten pan Scheufler, který se narodil roku 1950? A proč neuvádíte jména skutečných autorů?

0/0
3.3.2016 12:29

J47a29n 10V96a47c39a52, 65i98D25N94E82S56.96c74z 5646724621133

Vážený pane Králíku,

doporučuji si přečíst informace v rámečku a podívat se do některého z minulých dílů. Najdete tam i jméno autora historického snímku, pokud je tedy známé.

Přeji klidný zbytek dne

JV

+1/0
3.3.2016 14:33

P14e64t26r 25M57u28n43z81a91r 1295141829866

To bude odsud https://mapy.cz/s/tL5j

Podle profilu tratě. V těch budovách vzadu je nyní třeba úřad práce.

+1/0
3.3.2016 11:17

J43a18n 92S80t69o82d31o25l33a 7141510463460

Jo, a současný pohled bude velice odlišný, sám jsem netušil, že tak velká část Tábora byla postavena až tak pozdě.

0/0
3.3.2016 11:16

J36a65n 82S33t73o36d47o47l81a 7251890113660

Pohled na Tábor. Budova původně tabákovka, poté velení západního okruhu, tj. kasárna u nádraží.

+1/0
3.3.2016 11:14

P24a54v20e47l 81J22a81n85s89a 2745379911424

první el. tratí bylo spojení Tábor-Bechyně, takže někde tam, dle zástavby pravděpodobně poblíž Tábora

+3/0
3.3.2016 10:41

O57l39d98ř61i27c79h 88J91a45n19e17č65e80k 8669116703531

První elektrifikovaná železnice v Česku je jasná, ale kde podél ní, to fakt netuším :-)

+2/0
3.3.2016 10:40

L17u35k66a25s 72N83o42v21y 4314654565716

Pokud bych si musel tipnout, tak se jedná o nějakou prapůvodní tramvajovou trať na Barrandov. V dáli matně nevidíme Prahu a po levé straně jdou vidět filmové ateliéry (správně by měly být napravo, zřejmě omylem špatně a obráceně vyvolali negativ) :-P

+1/−7
3.3.2016 10:38

P98a72v49e74l 44Ř36a84p29e12k 7352976659565

Na těch starých fotkách mě fascinuje, že nikde nejsou stromy. Dnes je naše krajina mnohem zarostlejší, což je dobře, ale zase je likvidována masovým automobilismem.

+10/−2
3.3.2016 10:24

V17í88t 38B80r80z50o37b78o63h18a21t29ý 7580242283761

pane Řapku nezklamal jste, svůj masový automobilismus se Vám podařilo nacpat i pod článek, který s ním nemá nic společného. :-D

+4/−6
3.3.2016 10:51

H95a70n17a 89U28l94r43y72c39h95o46v98á 9440553508788

Ještě zapomněl přidat něco o psech, aby to bylo komplet. ;-D

+3/0
3.3.2016 11:00

P59e35t43r 12M61u69n93z85a91r 1625861539906

Ale jinak má pravdu, za posledních 200 let, má naše zem nyní nejvíc lesů.

+5/0
3.3.2016 11:06

J60i25ř58í 88B58o93r45o78v69i22č43k59a 8425446806163

To není tak jednoznačné, protože přírůstky lesů nejsou dány pouze novým zalesňováním, ale i změnami kultur na lesní plochy, kde lesní porost je již dokonce druhou (ne-li více) generací stromů, ale nikdo dosud nenechal kulturu změnit na lesní plochu. Tyto lesy zde zkrátka byly i dříve, ale nebyly v evidenci, nové mapování a pozemkové úpravy postupně uvádějí stav druhů pozemků do souladu s realitou, proto se může zdát, že se u nás zalesňuje vyšším tempem, než je skutečnost.

Ale máte pravdu, že se samozřejmě vysazují krom výše uvedeného i lesy nové.

0/0
3.3.2016 17:34

L81a37d83i58s85l84a56v 61H58r82ů19z77a 8541136730146

Ne, stačí ortofoto mapy, aby člověk jasně viděl, že se plochy lesů výrazně zvětšily.

(kontaminace.cenia.cz)

0/0
17.3.2016 0:17

V82í56t 79B17r86z15o98b75o80h65a25t75ý 7100662793621

On má spadeno taky na psy?

+2/0
3.3.2016 11:09

L21a58d18i13s11l68a44v 97H66r74ů78z79a 8481416150656

Vy jste nemocný, víte to?

0/0
17.3.2016 0:18
Foto

O39n85d78ř35e56j 75V17a16r56o27š43č19á83k 3884817943

Samozrejme, ze se jedna, bez dalsiho nutneho vysvetlovani, o Zastavku u Brna... uz vzhledem k zeleznici... Je jen smutne, ze se fotografovi, ktery, jak uz jsem uved,l je zanicenym sotousem, nepodarilo zachytit i salinu, kterou Brnaci na trat pokusne vypousteli, a v niz jako kondukterka pracovala i blahe pameti matka Franty Kocourka. Napad s pouzitim salin na zeleznici se vsak v Brne neujal, chopili se ho vsak obratne v Tabore a natahli mestskou drahu do Bechyne.

+3/0
3.3.2016 10:07

J70a60n 69Č50e12k15a69l 7849895144374

To je nějaký druh brněnského humoru? :-)

+6/0
3.3.2016 10:23
Foto

O17n65d66ř69e24j 36V38a95r74o19š14č55á15k 3114897693

To uz je jen setrvacnost :-)

0/0
3.3.2016 12:21

M90a83r54t26i70n 14B27r19e96j39c10h95a 3534950742961

Tak vzhledem k nápovědě si myslím, že je to Tábor.

Elektrická dráha Tábor – Bechyně (též Bechyňská dráha, Bechyňka, Elinka, do poloviny 80. let trať 22e, do roku 1998/1999 trať 224, nyní trať 202) byla první elektrifikovanou tratí v Česku, kterou neřadíme mezitramvajové, ale mezi železniční dráhy. V provozu je od 20. června 1903. Její délka je 24 km. Je napájena systémem stejnosměrného napětí 1500 V, trať má normální rozchod 1435 mm.

+5/0
3.3.2016 9:54

D49a19v50i45d 41P90o14l22á19k 7783760496651

pán je nabušený :D

0/0
3.3.2016 9:58

M59a79r80t20i31n 24B67r29e10j20c96h67a 3374690282811

Tak já jsem vláčkař a modelář. ;-)

+1/0
3.3.2016 10:27

K42a31r76e69l 93Š14ť68a69s97t65n78ý 2731749484307

A taky editor z wikipedie. A nebo naopak? Ctrl+C, Ctrl+V

+2/0
3.3.2016 10:49

P47e67t39r 26V28e78s80e85l76ý 8735865512516

Závist?

+1/−1
3.3.2016 11:53

L22u74b22o18š 71L89o41u19ž82e44n95s89k80ý 4250411563484

Bechyňská dráha. Ta nápověda byla jednoznačná

+3/0
3.3.2016 9:54

V28l97a61d51i67m50í19r 90S47c95h65e56u89f28l52e90r 4936566892926

Bechyňka, trať mezi Táborem a Bechyní, v pozadí Tábor. Fotka byla určitě pořízena brzy po výstavbě trati, trolejové vedení je ještě na dřevěných sloupech, asi provizorní (?).

+1/0
3.3.2016 9:48

J87i42ř65í 65C84í51s77a57ř 7115856319420

Provizorní nebyly, vydržely až do 40. let minulého století, kdy se měnilo napětí na 1500 V.

0/0
3.3.2016 10:01
Foto

O66n77d22r44e82j 10V13a83l74o21u15s43e51k 4900401537121

To tam furt vydrzelo 1,5kV do dnes? Podle polohy bych tipnul uz 22kV stridavych :-/

0/0
4.3.2016 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.