Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

100 POHLEDŮ NA ČESKO: Troleje a koleje u Tábora

V posledních 150 letech toho Česko zažilo hodně. Dvě velké světové války, průmyslový rozmach, hospodářské krize i obrovské přesuny obyvatelstva. To všechno mělo vliv na podobu měst i krajiny. Seriál iDNES.cz vám ukáže méně známé pohledy na některá místa v Čechách, na Moravě i ve Slezsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J13a60n 83C85i80h57e78l10n86a 2310141571148

Tady je to místo na fotce.

https://youtu.be/p91bgBYiIGk?t=44m

0/0
7.3.2016 14:27

J77a66n 71Z89a71p55l35e13t62a60l 3868309685156

Když chcete fotit do takzvaného "stroje času", měli byste si pohlídat kromě stejného místa taky stejnou ohniskovou vzdálenost a stejné nasměrování fotoaparátu, pro profesionála by to neměl být problém, zkušenější amatér by to zvládl taky, ale chce to pozornější a preciznější práci.

+1/0
4.3.2016 23:00

V92í97t66ě65z33s44l29a95v 85K10l48o51z67í87k 3101869824617

Ano, Křížík se obrací v hrobě když vídí regínu na své chloubě, tenkrát světové chloubě.

+1/0
4.3.2016 18:06

M93a30r84e80k 81H72r90u90b67y 6887512731638

Tak na tomhle snimku je skvele videt bourlivy rozvoj zeleznice v poslednich 150 letech ;-);-D

+1/−1
4.3.2016 11:18

O27l75d63ř79i43c30h 96J69a37n18e90č66e33k 8489146663351

v posledních 150 letech ano, v posledních 100 už tak moc ne.

nicméně - co je špatného na tom, že lokálka vypadá stejně jako před 113 lety, kdy byla postavena? to je běžné všude na světě.

+2/0
4.3.2016 11:22

B26o78h97u92s98l83a33v 20K35r74á74l65í55k 2771320329826

Co teprve kdyby bylo vidět, že tam sice jsou dráty, ale jezdí se tam už několik let jen na diesel.

+1/0
4.3.2016 13:50

M71i86r86e54k 78K88o23v33a84c39i27k 5571421671347

To je hrozný - kromě Podolí a Řípu (ten jsem ovšem nevěděl z který strany) jsem nepoznal vůbec nic... Ačkoliv jsem na většině těch míst alespoň jednou byl, tak se prostě nechytám :-/

0/0
4.3.2016 10:03

M65a51r19t52i79n 63K43r51á53t53k67ý 3556414245594

Pitomý stromy! :-P

0/0
4.3.2016 10:02

T85o67m83a60s 61S26v21o55b36o65d73a 5187695655757

trochu me mrzi, ze ty nove zabery se nesnazi co nejvice priblizit mistu originalni pozice fotografa ... zde je evidentni, ze byl podstatne blize kolejim a tim padem jinak situovany pohled ....

+7/0
4.3.2016 10:01

M76a66r50t19i24n 45K34r51á68t48k30ý 3436434865334

záleží i na optice, není to sranda trefit stejnou pozici, tak aby to vypadalo stejně. Ale to dá práci...

+1/0
4.3.2016 10:04

P97e73t97r 70N43i95v80n51i22c19k24ý 3532784715927

Souhlasím, ale když se iDnes na takový projekt dalo, trochu více snahy by neuškodilo.

+4/0
4.3.2016 10:09

M76a74r75t86i26n 46K27r78á35t44k98ý 3446394275824

Tak to s vámi nemůžu nesouhlasit.:-)

0/0
4.3.2016 10:30

L34u32k78a66s 10N19o97v31y 4784944255386

Mohli by to fotit na dobove fotoaparaty (aby byla sranda)

0/0
4.3.2016 10:59

I98v98a 91V55a78l74č71í54k66o55v69á 1869398291471

Elektrická dráha Tábor – Bechyně (též Bechyňská dráha, Bechyňka, Elinka, do poloviny 80. let trať 22e, do roku 1998/1999 trať 224, nyní trať 202) byla první elektrifikovanou tratí v Česku, kterou neřadíme mezi tramvajové, ale mezi železniční dráhy. V provozu je od 20. června 1903. Její délka je 24 km. Je napájena systémem stejnosměrného napětí 1500 V, trať má normální rozchod 1435 mm.

0/0
3.3.2016 18:56

E63r71i98k 65L62e67v86i86n45s85k77ý 8621944553955

Puvodne tam nebylo 1500V, ale 2x 700V. Proti kolejim, tedy zemi, mela jedna trolej +700V a druha -700V. V te dobe totiz nepovazoval Krizik za bezpecne tahat nad trati draty o vyssim napeti, tohle bylo vlastne podobne tramvaji, jen zdvojene.

+1/0
4.3.2016 11:12

P79a70v86e46l 27J85a79n64s33a 2725849591364

však na fotce je to dvojitý vedení vidět

0/0
4.3.2016 11:32

P63e44t48r 46H61a55v35r32á22n42e56k 9503227631159

Kdo máte zájem, koukněte do achivu Šechtl a Voseček. Na tomto odkazu najdete pohledy jak na elektrárnu, tak i most a je vidět i zmiňovaná tabačka. http://sechtl-vosecek.ucw.cz/cml/dir/railway1902.html

+2/0
3.3.2016 16:37

J76o26s79e25f 58H86l83i82n50o22m43a67z 3970484363808

Škoda, že tato trať vedoucí z Olomouce na Svatý kopeček, byla po atentátu na Heydricha nacisty srovnána se zemí a odvezena na Sibiř. Ale je chvalitebné, si tato dávno zapomenutá místa připomínat.

0/−1
3.3.2016 14:11

P13e41t33r 51H95a48v25r17á68n32e82k 9473247451339

;-) Z Olomouce na Svatý Kopeček???

+1/0
3.3.2016 16:31

P62e80t12r 48H52a56v36r72á51n80e93k 9363137931569

Bechyňská dráha, foceno od Čelkovic směrem na most přes Lužnici zvaný Elektrák (na fotce není vidět, ale je to ten rovný úsek trati). Vpravo pod mostem elektrárna s komínem napájela stejnosměrným proudem trať. V pozadí Tabačka, za soc. kasárna, teď pracák a sociálka.

0/0
3.3.2016 13:07

M86i95l41e39n24a 27N70o67v66a60n18s20k91a 4742497699469

První elektrifikovaná dráha? Proč tak sugestivní nápověda?! Tábor (trať na Bechyni)

0/0
3.3.2016 12:40

O26l58d62ř64i58c94h 78J54a39n88e52č56e69k 8459306593811

tak já bych bez té nápovědy neměl sebemenší tušení, protože jsem v těch místech nikdy nebyl ;-) takže bych si jen řekl 'hmm fakt netuším' (jak jsem si řekl při pohledu na obrázek před přečtením nápovědy) a podíval se sem, co už tu kdo napsal.

0/0
3.3.2016 17:54

B36o51h18u10s28l62a94v 24K51r40á42l63í60k 2321810439776

To všechno nafotil ten pan Scheufler, který se narodil roku 1950? A proč neuvádíte jména skutečných autorů?

0/0
3.3.2016 12:29

J76a50n 39V97a90c26a85, 98i35D74N23E96S31.40c58z 5386654331413

Vážený pane Králíku,

doporučuji si přečíst informace v rámečku a podívat se do některého z minulých dílů. Najdete tam i jméno autora historického snímku, pokud je tedy známé.

Přeji klidný zbytek dne

JV

+1/0
3.3.2016 14:33

P69e27t62r 62M48u23n28z62a24r 1925161169186

To bude odsud https://mapy.cz/s/tL5j

Podle profilu tratě. V těch budovách vzadu je nyní třeba úřad práce.

+1/0
3.3.2016 11:17

J78a91n 93S90t60o89d19o64l18a 7731530493970

Jo, a současný pohled bude velice odlišný, sám jsem netušil, že tak velká část Tábora byla postavena až tak pozdě.

0/0
3.3.2016 11:16

J92a21n 80S13t97o37d90o22l25a 7241230123260

Pohled na Tábor. Budova původně tabákovka, poté velení západního okruhu, tj. kasárna u nádraží.

+1/0
3.3.2016 11:14

P79a37v11e91l 91J28a65n44s14a 2365489961474

první el. tratí bylo spojení Tábor-Bechyně, takže někde tam, dle zástavby pravděpodobně poblíž Tábora

+3/0
3.3.2016 10:41

O55l67d32ř94i73c23h 64J55a12n46e58č26e65k 8249936913631

První elektrifikovaná železnice v Česku je jasná, ale kde podél ní, to fakt netuším :-)

+2/0
3.3.2016 10:40

L77u90k73a80s 62N18o72v26y 4554864145926

Pokud bych si musel tipnout, tak se jedná o nějakou prapůvodní tramvajovou trať na Barrandov. V dáli matně nevidíme Prahu a po levé straně jdou vidět filmové ateliéry (správně by měly být napravo, zřejmě omylem špatně a obráceně vyvolali negativ) :-P

+1/−7
3.3.2016 10:38

P65a71v83e65l 52Ř69a68p27e50k 7112586569245

Na těch starých fotkách mě fascinuje, že nikde nejsou stromy. Dnes je naše krajina mnohem zarostlejší, což je dobře, ale zase je likvidována masovým automobilismem.

+10/−2
3.3.2016 10:24

V42í77t 84B36r76z33o73b80o35h44a74t25ý 7840462943151

pane Řapku nezklamal jste, svůj masový automobilismus se Vám podařilo nacpat i pod článek, který s ním nemá nic společného. :-D

+4/−6
3.3.2016 10:51

H48a86n18a 70U88l39r62y92c73h95o54v76á 9500613298448

Ještě zapomněl přidat něco o psech, aby to bylo komplet. ;-D

+3/0
3.3.2016 11:00

P59e47t83r 32M45u48n31z23a33r 1665301959676

Ale jinak má pravdu, za posledních 200 let, má naše zem nyní nejvíc lesů.

+5/0
3.3.2016 11:06

J80i15ř74í 63B77o63r91o86v66i83č79k84a 8215406326563

To není tak jednoznačné, protože přírůstky lesů nejsou dány pouze novým zalesňováním, ale i změnami kultur na lesní plochy, kde lesní porost je již dokonce druhou (ne-li více) generací stromů, ale nikdo dosud nenechal kulturu změnit na lesní plochu. Tyto lesy zde zkrátka byly i dříve, ale nebyly v evidenci, nové mapování a pozemkové úpravy postupně uvádějí stav druhů pozemků do souladu s realitou, proto se může zdát, že se u nás zalesňuje vyšším tempem, než je skutečnost.

Ale máte pravdu, že se samozřejmě vysazují krom výše uvedeného i lesy nové.

0/0
3.3.2016 17:34

L32a28d16i10s25l77a11v 24H58r66ů26z73a 8841146670436

Ne, stačí ortofoto mapy, aby člověk jasně viděl, že se plochy lesů výrazně zvětšily.

(kontaminace.cenia.cz)

0/0
17.3.2016 0:17

V93í22t 67B30r90z97o86b69o41h76a74t66ý 7970212153261

On má spadeno taky na psy?

+2/0
3.3.2016 11:09

L74a89d15i60s30l80a88v 79H90r25ů96z61a 8891176820986

Vy jste nemocný, víte to?

0/0
17.3.2016 0:18
Foto

O50n84d72ř52e19j 40V58a45r57o73š32č49á20k 3124127533

Samozrejme, ze se jedna, bez dalsiho nutneho vysvetlovani, o Zastavku u Brna... uz vzhledem k zeleznici... Je jen smutne, ze se fotografovi, ktery, jak uz jsem uved,l je zanicenym sotousem, nepodarilo zachytit i salinu, kterou Brnaci na trat pokusne vypousteli, a v niz jako kondukterka pracovala i blahe pameti matka Franty Kocourka. Napad s pouzitim salin na zeleznici se vsak v Brne neujal, chopili se ho vsak obratne v Tabore a natahli mestskou drahu do Bechyne.

+3/0
3.3.2016 10:07

J49a51n 82Č78e52k47a61l 7149425764154

To je nějaký druh brněnského humoru? :-)

+6/0
3.3.2016 10:23
Foto

O93n46d96ř61e58j 77V33a80r35o68š94č84á25k 3544567853

To uz je jen setrvacnost :-)

0/0
3.3.2016 12:21

M96a40r78t76i87n 71B56r19e16j38c39h60a 3884790392751

Tak vzhledem k nápovědě si myslím, že je to Tábor.

Elektrická dráha Tábor – Bechyně (též Bechyňská dráha, Bechyňka, Elinka, do poloviny 80. let trať 22e, do roku 1998/1999 trať 224, nyní trať 202) byla první elektrifikovanou tratí v Česku, kterou neřadíme mezitramvajové, ale mezi železniční dráhy. V provozu je od 20. června 1903. Její délka je 24 km. Je napájena systémem stejnosměrného napětí 1500 V, trať má normální rozchod 1435 mm.

+5/0
3.3.2016 9:54

D14a46v22i48d 95P25o54l26á38k 7753430576631

pán je nabušený :D

0/0
3.3.2016 9:58

M36a38r31t66i49n 30B35r64e87j42c46h36a 3894330282261

Tak já jsem vláčkař a modelář. ;-)

+1/0
3.3.2016 10:27

K44a11r94e92l 90Š48ť13a16s60t69n52ý 2241499104547

A taky editor z wikipedie. A nebo naopak? Ctrl+C, Ctrl+V

+2/0
3.3.2016 10:49

P23e91t82r 77V16e71s21e67l54ý 8745865702106

Závist?

+1/−1
3.3.2016 11:53

L84u57b71o96š 37L80o37u80ž50e66n25s32k32ý 4700951963164

Bechyňská dráha. Ta nápověda byla jednoznačná

+3/0
3.3.2016 9:54

V84l64a42d29i53m53í22r 27S55c15h76e55u30f15l30e47r 4276576872726

Bechyňka, trať mezi Táborem a Bechyní, v pozadí Tábor. Fotka byla určitě pořízena brzy po výstavbě trati, trolejové vedení je ještě na dřevěných sloupech, asi provizorní (?).

+1/0
3.3.2016 9:48

J24i43ř22í 29C14í56s76a59ř 7545446749230

Provizorní nebyly, vydržely až do 40. let minulého století, kdy se měnilo napětí na 1500 V.

0/0
3.3.2016 10:01
Foto

O60n68d20r53e50j 55V41a45l54o50u32s13e80k 4590441467761

To tam furt vydrzelo 1,5kV do dnes? Podle polohy bych tipnul uz 22kV stridavych :-/

0/0
4.3.2016 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.