Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Doháníme, co jsme slíbili. Inkluze není stěhování národů, říká Valachová

Inkluze neznamená, že se 1. září začnou stěhovat národy. Tak reagovala ministryně školství Kateřina Valachová na dotazy čtenářů iDNES.cz v pondělním videochatu. „Doháníme to, co jsme dětem, učitelům a rodičům dlužili,“ uvedla šéfka resortu školství. Není to podle ní tak, že by se rušily praktické školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i28ř77í 42J94o94n74á55š 4977308

Inkluze je zahození nadaných dětí.

0/0
10.3.2016 11:15

R70o41b41e64r24t 56Š19e78d23a 4213231634450

Je skoda ze vetsina diskutujicich nemela asistenta, mozna by pak dokazala pochopit text novely zakona o inkluzi, ktera nikam zadne zaky nestehuje :)

0/−1
4.3.2016 9:47

K96u18r19t 65P47l78a48t61t37i98g 4374708175935

Je videt ze to neni dama.

Dama si nikdy v zivote takto nesedne. Tedy pokud neni "madam".

PE. Ato ma byt ministrine skolstvi.Brrrr.

0/0
2.3.2016 20:22

K57u95r47t 27P79l26a33t18t75i77g 4364718505675

Samozrejme PS.

0/0
2.3.2016 20:25

M44i48l29a40n 69N11o97v25o70t86n98ý 2770701571295

Tak aspoň je na co koukat když už není co poslouchat, ne? :-P

0/0
3.3.2016 9:04

M73i96c26h93a25l 48J77a25r95o51š 7764460292465

Co mají pořád s tou češtinou... ta se v životě hodí jen tomu, kdo chce zase učit češtinu.

+1/−2
2.3.2016 18:56

M61i46c73h80a31l 66R21i60m59b54a21u52e80r 4599285793277

Pozdě, madam, stěhování národů předběhlo vaši inkluzi, inkluze ho v podstatě jenom zpestří :-P

0/0
2.3.2016 0:32

T79o59m36á53š 21T25a21t90í22č32e94k 5480802510308

Krásná základka je na Staré v Brně. Tam by mohla provádět inkluzi opačně - a dokázat, že každá základka je kvalitní.

0/0
1.3.2016 22:18

R79o44s21t59a 54B65a55c45o38v60s73k30y 2553449950567

Jako ministryni ji hodnotit nemohu, ale nohy, ano, ty má hezké. To se musí nechat. :-P

+5/0
1.3.2016 18:27

M45a60r40t26i90n 62K89ř25í17ž 9223172100217

Schöne haksen.

0/0
2.3.2016 14:02

E75m63a12n19u60e22l 63K68l64o88b12o71u46k 1282525106489

Kdy budou písemné odpovědi? Poslouchat hodinové video zatím nemám zájem. Raději si to přečtu.

0/0
1.3.2016 17:30

J56a87r13o71s82l83a21v85a 41K77a72n73i41o12k65o17v88á 7492579112477

To je neskutečná krááá..ča !!! ̈

Při namíchání tohoto " guláše " dětí do jedné třídy dojde k neodvratnému snížení úrovně té střední a vyšší kategorie dětí a k " zešílení " dalších kantorů a jejich odchodu ze školství, nebo do důchodu, nebo ze života... Inkluze je jen a jen další destrukce vzdělávacího systému!

A skvělý komentář odjinud k inkluzi -

Jako docent speciální pedagogiky i jako otec neslyšící dcery musím konstatovat, že píšete nesmysly. Odstraníte-li architektonické bariéry lze bez problémů "inkludovat" (fuj, i tohle slovo je příšerné!) tělesně postižené (bez jiných postižení), většinu nedoslýchavých i "nedozíravých". Pokud se, ale snažíte dát do mainstreamu (psát o integraci prý nesmím, protože je to údajně něco jiného :-)))) třeba zcela neslyšící dítě, pak v běžné třídě prostě uschne, a to i kdybyste mu přidělili třeba čtyři tlumočníky znakového jazyka. Ti mohou tlumočit učitele a žákovy odpovědi, ale nikoliv třeba to, si mezi sebou povídají děti o přestávce.I zrakově postižení připouštějí, že ani inkluze zcela nevidomých a velmi těžce slabozrakých není úplně bez problémů. Pokud jde o mentálně postižené a jejich rodiče: Rodiče samozřejmě chtějí své děti inkludovat, protože doufají v zázrak a paní ministryně objíždí ředitele s tím, že se mentální postižení dá léčit!!! Pane Bože, a tahle diletantka, která nikdy neučila, si hraje na ministryni!!! . Podívejte se prosím na -http://video.aktualne.cz/dvtv/odehnal-mentalne-postizene-dite-nevylecite-bezna-skola-je-pr/r~d148da0ed63511e5a457002590604f2e/.

Podobně i většina tzv. specifických poruch učení, i když tam je spektrum velice široké. Tragédie je v tom, že podobně jako v podpoře imigrantů, jsou i zde vinny především peníze. Řada občanských sdružení si žije velice dobře z dotací na podporu inkluze

Občas mám pocit, že se i zcela nesmyslnou a nedomyšlenou inkluzívní politikou řítíme plnou parou ke společnosti nevzdělanosti a je mi z toho smutno. JH

+4/0
1.3.2016 15:58

D71a32v19i25d 67P87e65c84a 1875954821366

Na téhle ministryni si cením nejvíc nohy. Bohužel, to je velmi málo pro děti, které budou vzdělávány dle rozhodnutí politbyra ANO spolu s dětmi ze speciálních škol, aby ministr financí ušetřil peníze na jiné priority.

+1/0
1.3.2016 13:37

J67o64s15e62f 48T53r54n86k50a 9719562787799

Jéžiši!! Buď vaří z vody, nebo se jedná o další nekompetentní hov*do ...teda ministra....

+5/0
1.3.2016 12:02

M68í16r74a 14Z81i23k88m60u93n12d 2114618988369

Tahle žena je úplně mimo mísu. ta neví o školství vůbec nic. Když poslouchám ty její projevy, tak se vracím do roku 1977. Dokáže mluvit hodinu o ničem.

+8/0
1.3.2016 10:54

J14a41n 27H34a12l67a91x28a 8228150224857

A kdo kdy slyšel o tom, že by nějaký panovník stál o vzdělané a inteligentní poddané ?

+7/0
1.3.2016 10:36

I48v94a12n 21Z67y90k91á89n 9640293729656

Z normativů, kolik KTERÝCH knih má student toho kterého stupně povinně přečíst, mi naskakuje kopřivka. Proč má být systémově ta která literatura protěžovaná? Ano, musí být nějaká základní kontrola toho, že žák daný text skutečně přelouskal, nedostal jej zpracovaný svojí hodnou babičkou, která za něj psala čtenářský deník. Ale na to nemusím definovat seznam 20ti povinných knih. Předně bych rád věděl, co je cílem takového "diktátu", co mám číst? Řeči o kulturním povědomí, to je prázdná faleš. Když přečtu jiných 100 knih, získávám kulturní povědomí taktéž. Dle mého by knihy měly nejen u dětí splnit následující potřeby a na to nepotřebuji povinně konkrétní tituly: 1) Naučit se danému jazyku vč. mluvnicky, jeho slovní zásobě, nuancím v jeho používání. 2) Získat povědomí o historickém dědictví oblasti, kde žiji, o kulturním základu, na kterém je vystavěna společnost, tzn. získat možnost zakotvení a získání pocitu sounáležitosti s místem, odkud pocházím. (což je v ostrém kontrastu, jak řada dnešní mládeže vnímá svoji roli ... patří mi celý svět, ale nikde nejsem doma, nebuduji si vztah k místu, k zemi, nemám potřebu se za ní i "porvat". 3) Jako nadstavba předešlého ... získat přehled o tom, jak společnost fungovala i v obtížných dobách společnosti, hledání dobra a zla .. podotýkám hledání, ne jen papouškované přijetí informace, dogma, co/kdo je dobro a co/kdo je zlo. Naučit se v informacích vnímat a hledat do sebe zapadající skládačku, tzn. text jen nečíst, ale naučit se ho rozumem analyzovat a zpracovávat. Na to nestačí jedna kniha, jeden uniformní informační "kutlurní" zdroj, na to už chce jít napříč literaturou. 4) Objevovat různé kategorie knih, oborově, stylem. Skrze to získávat jak širší povědomí, tak získávat a vyhraňovat si vlastní (neliterární) zájmy. 5) Začít vnímat knihy, jazyk jako umění, chtít se v něm sám zdokonalovat, sám najít inspiraci pro případnou vlastní tvorbu (nemusím být rovnou romanopisec, i email, diskuse na iDnesu je vlastní tvorba :-) )

+1/−1
1.3.2016 9:53

T75o90m70á49š 28T68a13t51í80č62e61k 5950852520828

No však. Proto jsou ty povinný z různých žánrů atd., aby, pozor, v dobrém případě vzbudily v žákovi zájem o četbu. Když dítě začne číst, je nějakých dvacet kousků naprostá malina. Když je to kovaný antičtenář, tak se na té referenci alespoň otestuje jeho dovednost pochopit psaný text.

Povinná četba není na hození přes palubu.

0/0
1.3.2016 22:26

R22a14d76o45m34í85r 22V19a47v79r41e49č14k75a 7561529905373

Je to jednoduché. Když nebude povinná četba, nepřečte mládež v 98% vůbec nic.

0/0
2.3.2016 8:29

J49i88ř76í 81F79o18g74e34l 2790451446292

Nikdo mi nevymluví, že pokud budou ve třídě 1-2-3 asistenti, bude to prostě absolutně rušivý element zhoršující kvalitu výuky.

+11/0
1.3.2016 8:03

J54a67r75o62m51í10r 87K47r92á57l 4100659894139

Navíc na odborníky nejsou peníze a nabízejí to nezaměstnaným na pracáku. :-/ Takže kantor bude mít na starosti ty žáky, co dříve a navíc 1-2 inkludované a k tomu asistenta.

+4/−1
1.3.2016 8:46

V82l49a57d82a14n 98Č19e95r97n14í88č64e13k 8212546313120

Ale ti asistenti tam už jsou. Kde jste sebral, že se tam objeví najednou 1.9.2016?

0/0
1.3.2016 11:34

P72e60t63r74a 42N40o17v77á51k62o35v33á 7388446554798

Má obrovskou pravdu. Dokud se rodiče budou o učitelích vyjadřovat tak, jak to někteří dělají, a dokud se k nim budou chovat jako k nižší kastě, tak se situace v chování dětí nezlepší. A ti rodiče, kteříautoritu učitele takhle podrývají, by si měli uvědomit, že tím nezlepší způsob výuky, ale naopak to učiteli ještě ztíží a celá situace se zhorší.

Což vůbec neznamená mlčet, pokud se dle rodiče děje něco, s čím nesouhlasí. Ale stejně jako u rozvodu rodičů - rodič by si problém s učitelem neměl řešit přes dítě. Pokud je potřeba, tak přímo s učitelem a jeho nadřízeným.

+2/0
1.3.2016 7:45

J16o56s20e58f 47Ř15i36m50n13á14č 1495380235651

Ten Dienstbier bude asi mít nějakou hodně ošklivou a hlavně nakažlivou nemoc. Musela to od něj na tom jeho "ministerstvu" chytit,jinak si to neumím vysvětlit.;-)

+2/0
29.2.2016 22:54

Z41u67z85a10n88a 16T52i96c56h97á 4548786630693

Mluvila jsem o tom s učitelkou na praktické škole a byla z toho docela znepokojená. Říkala, že když k nim děti přijdou, tak brzy rozkvetou a uznají to i rodiče, kterým se to většinou ze začátku nelíbí, že jejich děti musí na takovou školu. Prospívá jim, že mají učitele, kteří to vědí jak s nimi zacházet, jak je učit, jak jim pomáhat, a dost často i kolektiv, protože k pomalejším dětem jsou ostatní děti dost kruté. Jak bude vypadat tento nový systém, si neuměla moc představit.

+10/0
29.2.2016 22:21

I95v39a65n 46S13l63á23m14a 6126335541738

Tak tak. Mám kamaráda/známého, který navštěvoval po celých 9 let zvláštní školu a líbilo se mu tam. Přístup, co se naučí (že normálně pokračoval na učňáku) etc.

+4/0
29.2.2016 22:34

V16l83a21d71a43n 76Č22e14r59n70í19č34e41k 8312346423490

To je stále dokola. Ministrině na tuto otázku odpovídala několikrát. Co se týká praktických škol, nikdo je neruší a děti nikam nepřevádí. Pouze se dodají peníze na již stávající asistenti a děti, kteří v tom hlavním proudu již jsou. To že to nejsou schopni pochopit diskutující je sice smutné, ale pochopitelné. Že ovšem učitelka, které se to týká o tom nic neví, ale bojí se toho, je jen dokladem jak to v našem školství vypadá.

+1/−3
29.2.2016 22:54

Z36u47z74a71n58a 38T97i53c77h28á 4878336200433

Omlouvám se, diskusi s ministryní jsem nečetla.

0/0
29.2.2016 23:39

V53l59a62d67i77m35í96r 68K55r35i84s50t17e16n 7556132585148

a proto vím o nedávno zrušené praktické multitřídce...

+1/0
1.3.2016 0:17

V60l45a34d97a57n 14Č60e58r35n31í35č70e66k 8112116663580

Já vím také o zrušené třídě, škole, která také vůbec nesouvisela s inkluzí, která má platit od 1.9.2016. Prosím držte se tématu - inkluze.

+1/0
1.3.2016 0:41

P87e17t33r75a 37N88o76v22á52k46o87v71á 7968526214698

Jenže ty školy jsou rušené pro nedostatek žáků. Za čož nemůže minisryně, ale rodiče, kteří chtějí dítě dát do běžné ZŠ a trvají na tom.

+1/0
1.3.2016 7:50

J98a25r85o66m25í69r 85K55r34á87l 4190969584819

A odkud se ty peníze dodaji ? Pokud vím, uvažuje se o snížení platů kantorů, aby bylo za zaplcení těch asistentů. Takže dobrého kantora, co se uživí i jinde, znechutí a on odejde. A zůstanou ti mizerní a k tomu pár asistentů. :-/

+1/−1
1.3.2016 8:49

Z73u80z17a89n68a 46T43i43c73h88á 4988196470173

To jsem taky slyšela, že školy nedostanou větší rozpočet, ale budou muset zaplatit asistenty, ale nechtělo se mi tomu věřit. A ještě víc než kantoři to podle mě odnesou ti už tak hodně biti - pracovníci v jídelně, uklízečky atd.

+1/0
1.3.2016 10:28

V12l76a60d49a27n 79Č96e63r66n33í84č98e18k 8232386303860

Kde jste to slyšela? Když máte potřebu diskutovat, čemuž rozumím, zkuste si pustit jen ten jeden rozhovor u článku.

0/0
1.3.2016 11:33

Z10u60z12a28n17a 73T42i84c87h83á 4108176710373

Říkala mi to jedna učitelka, ale jen, že to byl nějaký návrh, ne definitivní rozhodnutí.

0/0
1.3.2016 13:11

Z94u82z85a93n31a 69T12i32c25h96á 4858956170823

* učící na VŠ

0/0
1.3.2016 13:11

Z95u18z48a60n87a 94T77i49c45h84á 4858796740533

A máte pravdu, že diskutuji, aniž bych o problematice něco víc věděla, jen jsem mluvila s těma dvěma učitelkama a nestíhám to víc sledovat. Do diskuse jsem šla, abych se dozvěděla více, omlouvám se za případné šíření bludů, ale ani jeden z příspěvků jsem nepsala jako nějaké definitivně platné informace, jen že jsem o tom s někým mluvila a chtěla jsem k tomu znát další názory. Rozhovor si pustím.

0/0
1.3.2016 13:16

V20l96a11d55a28n 71Č96e13r39n73í92č45e11k 8292856583180

Pani Tichá, to že sama uznáte, že vlastně moc nevíte je od Vás fér. Horší je to u těch učitelek. Obě šíří nesmysly bez jakékoli znalosti věci. O to horší, že se to týká organizace která je zaměstnává a většina lidí má představu, že co řekne učitel, je pravda. Stále se nadává na žáky, rodiče. Ale není toto ten hlavní problém školství? Neříkám, že většina, ale právě tito učitelé, kteří nemají ani elementární schopnost získat a zpracovat informace učí a to co sami nejsou schopny zvládnout mají předat.

0/0
1.3.2016 13:37

P20e72t86r65a 25N86o96v76á96k44o59v81á 7658186714618

Přesně. Jenže ti učitelé jedním dechem taky dodávají, že rodiče z toho mají hysterické záchvaty, když si mají přiznat, že jejich děti na běžnou školu nestačí. Jednak třeba v Brně už ZŠp s tímto názvem nenajdete. Všechny, které existují a podle tohoto RVP učí, tak se jmenují normálně ZŠ. A učitelky v nich říkají, že spousta rodičů, byť u nich dítě má výsledky, tak trvá na tom, že dítě převedou na běžnou ZŠ, aby nikde v papírech nemělo, že chodilo do "pomocné" školy, a neomezovalo ho to v budoucnu, že nebylo normální.

Prostě místo vyrovnání se s realitou se to rodiče snaží maskovat, jak se dá. Je otázka, jestli je to převzatá zkušenost od jiných rodičů, nebo pouze obavy do budoucna.

0/0
1.3.2016 7:49

J91a58r37o40m70í18r 19K16r97á73l 4870789314869

Rodiče mají záchvaty do doby, než zjistí, že na speciální škole se jejich dítě naučí víc a bude mít i lepší uplatnění po škole.

+1/0
1.3.2016 8:50

J15i86ř52í 35S57o48u13č44e10k 5906127809399

Před lety jsem měl možnost mluvit z profesorkou z gymnázia, na které jsem chodil. Tehdy šlo, podle nějakých statistik, o třetí nejnáročnější a v přijímačkách na VŠ nejúspěšnější střední školu v republice. Zmíněná profesorka mi sdělila, že v důsledku populačního poklesu a experimentování ministerstva, které tehdy měnilo podmínky podávání přihlášek, podalo přihlášku všehovšudy 60 žáků, což byl přesně počet, který potřebovala škola přijmout, aby mohla dál fungovat (příjmy jsou podle počtu žáků). Vzali všechny uchazeče a učitelé z toho byli zoufalí. Nakonec je museli nechat i odmaturovat, jinak by měli problémy - pokud by najednou od maturit vyletěla polovina žáků, stěžovali by si rodiče, zřizovatel by vyhodil ředitele... Byla z toho „materiálu“ neskutečně zoufalá, stejně jako z toho, že dostává totéž maturitní vysvědčení, na které se dříve i výběr musel dost nadřít. Těšila se, až doklepe poslední roky do důchodu.

Nedávno jsem mluvil s VŠ pedagožkou z univerzity a fakulty, kam se bylo tehdy velmi obtížné dostat, hlásilo se několikanásobně víc studentů než přijímalo. Dnes dopadli tak, že berou každého, protože škola je opět placená podle počtu žáků. Učitelé nemají studenty vyhazovat, mají jim naopak vycházet vstříc. Pokud žák neudělá zápočet nebo zkoušku, nemá problém žák, ale pedagog a ten radši hledá, za co by to mohl studentovi dát.

Když si to sesumírujete, tak v podstatě nedochází k žádné filtraci - střední škola i vysoká škola jdou prolézt prakticky bez odporu, stačí se tam přihlásit. Tohle samozřejmě nemá dopady jen na úroveň vzdělání a ztrátu jeho hodnoty, ale i na život mladých lidí. Škola před ně nestaví překážky, které by museli řešit, vše je jednoduché, téměř zadarmo. Nesetkají se s komplikacemi, nenaučí se fungovat v obtížné situaci, přibývá masa lidí, která je přesvědčena o vlastních schopnostech a znalostech (gymply a vysoké školy jsou přeci těžké, je to ta nejnáročnější forma vzdělání), realita je přitom jinde.

+8/−1
29.2.2016 20:49

V92l74a26d34a86n 49Č19e52r79n81í23č17e28k 8692156363310

Tomu mohu jen těžko uvěřit. Můžete mi, prosím, napsat o jaké gymnázium se jedná? Přijímací zkoušky na osmileté gymnázium jsme řešili před dvěma lety a na všech, které jsem sledoval poblíž bydliště, i méně prestižních, gymnáziíích brali pouze ty kteří přijímací zkoušky zvládli - nenaplnili celou kapacitu třídy. Totéž platilo u čtyřletých.

+1/−2
29.2.2016 21:02

I22v79a51n 20S94l49á38m84a 6356575531728

Já navštěvuji gymnázium (pravda, asi ne tak prestižní... :-)), kde brali 60 lidí na čtyřleté. Z prvního kola chtělo 59 lidí, tak udělali 2. kolo (kde byla 1 žačka, kterou vzali, ať by napsala přijímačky jakkoliv, ale stejně je musela dělat - peníze pro scio)

0/0
29.2.2016 22:37

P87e31t14r49a 95N39o63v87á78k48o49v46á 7608566424798

Je to rozdíl blbých deseti dvanácti let. Já bych si ještě nedovolila ani ceknout, když bych měla v seminární práci špatně citace a vyučující mi napsal, že sorry, moje chyba, měla jsem si zjistit, jak se cituje, takže bez zápočtu. Dneska? Dneska mi 3x ty děcka pošlou seminárku s citacemi, které nejsou správně. Přitom 2x ode mě dostaly přesný příklad, jak to má vypadat, potřetí přímo komentáře v textu, kde jsou chyby. I tak dojde text, který prostě není správně.

NEvím, jestli jsou tak hloupí, tak liknaví, nebo toho mají moc, takže doufají, že jedna seminárka se prostě ztratí. Ale zaráží mě, že kdybych měla být stejně přísná, jak byli na nás před těmi asi 12 lety, tak jich polovinu nenechám projít.

0/0
1.3.2016 7:55

S46t36a44n63i48s69l36a24v 12K90r53e38j65c76a53r 6687726263454

Při vašem vzdělání - neporovnávejte základní vzdělání se vzděláním vyšším odborným. Ano nevím kolik autistů studuje dnes na středních státních a soukromých školách. I když je i to možné, díky vlivným rodičům s titulem jež se nesmíří s průměrem. Ale většina studentů asi bude běžně zdravých bez inkluzních problémů.

0/0
1.3.2016 11:32

T27o74m46á91š 55T13a44t76í83č24e73k 5660352760228

Krásně to bylo vidět ohledně debat o státních maturitách, kde se zveřejňovaly zkoušky. Ten první ročník jsem si dal matiku a němčinu, ten druhý totéž v té "těžší" podobě. Byl jsem zhrozen - němčina prakticky jenom test pasivní znalosti, matika, ani ta těžká, neobsahovala otázky, které bych nemusel zvládnout už dva roky před maturitou. :-/

0/0
1.3.2016 22:34

P49a17v82e17l 80B42e28r68k71a 5215256881303

Tato loutka prosazuje od "sluníčkového" stolu změnu, která základní školství pošle do kopru = přinese mnoho problémů všem zúčastněným. Odpovědi na dotazy nikde, zajímavé, že by střet s realitou ;-D

+5/0
29.2.2016 20:07

V53l71a36d95a52n 73Č35e98r13n17í75č91e36k 8542476923580

Odpovědi na dotazy v přiloženém videu u článku. I tato diskuze ukazuje na jaké úrovni bylo a je školství.

+1/−4
29.2.2016 20:18

J28o27s41e22f 13B27a69l68o18u68n 4350486915531

Ano,Němce má zdebilnit stěhování národů,konkrétně muslimských primitivů , no a naše děti zas Inkluze....RvRv

+3/0
29.2.2016 20:04

J61a54n 25L59i52b11i70c48h 9642178135793

Děti budou opět testovací králíci experimentů paní Valachové.

0/0
29.2.2016 19:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.