Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Doháníme, co jsme slíbili. Inkluze není stěhování národů, říká Valachová

Inkluze neznamená, že se 1. září začnou stěhovat národy. Tak reagovala ministryně školství Kateřina Valachová na dotazy čtenářů iDNES.cz v pondělním videochatu. „Doháníme to, co jsme dětem, učitelům a rodičům dlužili,“ uvedla šéfka resortu školství. Není to podle ní tak, že by se rušily praktické školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87i52ř60í 40J13o56n92á36š 4727448

Inkluze je zahození nadaných dětí.

0/0
10.3.2016 11:15

R72o34b80e52r12t 41Š71e27d88a 4233731844390

Je skoda ze vetsina diskutujicich nemela asistenta, mozna by pak dokazala pochopit text novely zakona o inkluzi, ktera nikam zadne zaky nestehuje :)

0/−1
4.3.2016 9:47

K33u31r55t 86P90l94a51t65t17i98g 4334928335225

Je videt ze to neni dama.

Dama si nikdy v zivote takto nesedne. Tedy pokud neni "madam".

PE. Ato ma byt ministrine skolstvi.Brrrr.

0/0
2.3.2016 20:22

K75u17r78t 97P21l98a67t61t16i39g 4364428125545

Samozrejme PS.

0/0
2.3.2016 20:25

M31i98l17a60n 12N23o36v18o56t69n11ý 2400311771655

Tak aspoň je na co koukat když už není co poslouchat, ne? :-P

0/0
3.3.2016 9:04

M34i56c59h78a29l 94J20a20r24o61š 7854700712255

Co mají pořád s tou češtinou... ta se v životě hodí jen tomu, kdo chce zase učit češtinu.

+1/−2
2.3.2016 18:56

M26i59c58h91a96l 44R18i91m72b89a19u85e67r 4599185963807

Pozdě, madam, stěhování národů předběhlo vaši inkluzi, inkluze ho v podstatě jenom zpestří :-P

0/0
2.3.2016 0:32

T76o89m95á80š 81T76a62t82í58č20e87k 5920972260528

Krásná základka je na Staré v Brně. Tam by mohla provádět inkluzi opačně - a dokázat, že každá základka je kvalitní.

0/0
1.3.2016 22:18

R63o91s39t20a 51B47a33c43o56v42s82k69y 2683439360607

Jako ministryni ji hodnotit nemohu, ale nohy, ano, ty má hezké. To se musí nechat. :-P

+5/0
1.3.2016 18:27

M12a26r80t18i80n 75K43ř44í81ž 9943192470347

Schöne haksen.

0/0
2.3.2016 14:02

E29m97a73n73u66e31l 74K29l96o54b42o53u56k 1482475976179

Kdy budou písemné odpovědi? Poslouchat hodinové video zatím nemám zájem. Raději si to přečtu.

0/0
1.3.2016 17:30

J93a49r31o59s85l75a26v17a 71K86a58n94i37o56k38o85v18á 7372439182947

To je neskutečná krááá..ča !!! ̈

Při namíchání tohoto " guláše " dětí do jedné třídy dojde k neodvratnému snížení úrovně té střední a vyšší kategorie dětí a k " zešílení " dalších kantorů a jejich odchodu ze školství, nebo do důchodu, nebo ze života... Inkluze je jen a jen další destrukce vzdělávacího systému!

A skvělý komentář odjinud k inkluzi -

Jako docent speciální pedagogiky i jako otec neslyšící dcery musím konstatovat, že píšete nesmysly. Odstraníte-li architektonické bariéry lze bez problémů "inkludovat" (fuj, i tohle slovo je příšerné!) tělesně postižené (bez jiných postižení), většinu nedoslýchavých i "nedozíravých". Pokud se, ale snažíte dát do mainstreamu (psát o integraci prý nesmím, protože je to údajně něco jiného :-)))) třeba zcela neslyšící dítě, pak v běžné třídě prostě uschne, a to i kdybyste mu přidělili třeba čtyři tlumočníky znakového jazyka. Ti mohou tlumočit učitele a žákovy odpovědi, ale nikoliv třeba to, si mezi sebou povídají děti o přestávce.I zrakově postižení připouštějí, že ani inkluze zcela nevidomých a velmi těžce slabozrakých není úplně bez problémů. Pokud jde o mentálně postižené a jejich rodiče: Rodiče samozřejmě chtějí své děti inkludovat, protože doufají v zázrak a paní ministryně objíždí ředitele s tím, že se mentální postižení dá léčit!!! Pane Bože, a tahle diletantka, která nikdy neučila, si hraje na ministryni!!! . Podívejte se prosím na -http://video.aktualne.cz/dvtv/odehnal-mentalne-postizene-dite-nevylecite-bezna-skola-je-pr/r~d148da0ed63511e5a457002590604f2e/.

Podobně i většina tzv. specifických poruch učení, i když tam je spektrum velice široké. Tragédie je v tom, že podobně jako v podpoře imigrantů, jsou i zde vinny především peníze. Řada občanských sdružení si žije velice dobře z dotací na podporu inkluze

Občas mám pocit, že se i zcela nesmyslnou a nedomyšlenou inkluzívní politikou řítíme plnou parou ke společnosti nevzdělanosti a je mi z toho smutno. JH

+4/0
1.3.2016 15:58

D12a21v60i40d 14P71e47c64a 1335374941456

Na téhle ministryni si cením nejvíc nohy. Bohužel, to je velmi málo pro děti, které budou vzdělávány dle rozhodnutí politbyra ANO spolu s dětmi ze speciálních škol, aby ministr financí ušetřil peníze na jiné priority.

+1/0
1.3.2016 13:37

J74o11s68e26f 74T43r32n56k65a 9949442267339

Jéžiši!! Buď vaří z vody, nebo se jedná o další nekompetentní hov*do ...teda ministra....

+5/0
1.3.2016 12:02

M69í97r14a 66Z47i20k13m88u21n90d 2374698288809

Tahle žena je úplně mimo mísu. ta neví o školství vůbec nic. Když poslouchám ty její projevy, tak se vracím do roku 1977. Dokáže mluvit hodinu o ničem.

+8/0
1.3.2016 10:54

J13a78n 51H47a58l62a59x62a 8548680694437

A kdo kdy slyšel o tom, že by nějaký panovník stál o vzdělané a inteligentní poddané ?

+7/0
1.3.2016 10:36

I93v21a61n 39Z16y76k44á16n 9440733439966

Z normativů, kolik KTERÝCH knih má student toho kterého stupně povinně přečíst, mi naskakuje kopřivka. Proč má být systémově ta která literatura protěžovaná? Ano, musí být nějaká základní kontrola toho, že žák daný text skutečně přelouskal, nedostal jej zpracovaný svojí hodnou babičkou, která za něj psala čtenářský deník. Ale na to nemusím definovat seznam 20ti povinných knih. Předně bych rád věděl, co je cílem takového "diktátu", co mám číst? Řeči o kulturním povědomí, to je prázdná faleš. Když přečtu jiných 100 knih, získávám kulturní povědomí taktéž. Dle mého by knihy měly nejen u dětí splnit následující potřeby a na to nepotřebuji povinně konkrétní tituly: 1) Naučit se danému jazyku vč. mluvnicky, jeho slovní zásobě, nuancím v jeho používání. 2) Získat povědomí o historickém dědictví oblasti, kde žiji, o kulturním základu, na kterém je vystavěna společnost, tzn. získat možnost zakotvení a získání pocitu sounáležitosti s místem, odkud pocházím. (což je v ostrém kontrastu, jak řada dnešní mládeže vnímá svoji roli ... patří mi celý svět, ale nikde nejsem doma, nebuduji si vztah k místu, k zemi, nemám potřebu se za ní i "porvat". 3) Jako nadstavba předešlého ... získat přehled o tom, jak společnost fungovala i v obtížných dobách společnosti, hledání dobra a zla .. podotýkám hledání, ne jen papouškované přijetí informace, dogma, co/kdo je dobro a co/kdo je zlo. Naučit se v informacích vnímat a hledat do sebe zapadající skládačku, tzn. text jen nečíst, ale naučit se ho rozumem analyzovat a zpracovávat. Na to nestačí jedna kniha, jeden uniformní informační "kutlurní" zdroj, na to už chce jít napříč literaturou. 4) Objevovat různé kategorie knih, oborově, stylem. Skrze to získávat jak širší povědomí, tak získávat a vyhraňovat si vlastní (neliterární) zájmy. 5) Začít vnímat knihy, jazyk jako umění, chtít se v něm sám zdokonalovat, sám najít inspiraci pro případnou vlastní tvorbu (nemusím být rovnou romanopisec, i email, diskuse na iDnesu je vlastní tvorba :-) )

+1/−1
1.3.2016 9:53

T85o27m91á55š 62T19a41t55í55č61e28k 5770242570848

No však. Proto jsou ty povinný z různých žánrů atd., aby, pozor, v dobrém případě vzbudily v žákovi zájem o četbu. Když dítě začne číst, je nějakých dvacet kousků naprostá malina. Když je to kovaný antičtenář, tak se na té referenci alespoň otestuje jeho dovednost pochopit psaný text.

Povinná četba není na hození přes palubu.

0/0
1.3.2016 22:26

R63a73d16o52m45í96r 13V26a91v37r81e84č60k35a 7221469395443

Je to jednoduché. Když nebude povinná četba, nepřečte mládež v 98% vůbec nic.

0/0
2.3.2016 8:29

J53i60ř41í 70F14o98g44e37l 2230871416912

Nikdo mi nevymluví, že pokud budou ve třídě 1-2-3 asistenti, bude to prostě absolutně rušivý element zhoršující kvalitu výuky.

+11/0
1.3.2016 8:03

J82a25r58o90m79í42r 37K30r97á10l 4810109984279

Navíc na odborníky nejsou peníze a nabízejí to nezaměstnaným na pracáku. :-/ Takže kantor bude mít na starosti ty žáky, co dříve a navíc 1-2 inkludované a k tomu asistenta.

+4/−1
1.3.2016 8:46

V80l34a79d29a43n 24Č88e43r69n95í52č92e69k 8172186183820

Ale ti asistenti tam už jsou. Kde jste sebral, že se tam objeví najednou 1.9.2016?

0/0
1.3.2016 11:34

P25e83t98r54a 66N35o68v54á78k18o19v46á 7538786414708

Má obrovskou pravdu. Dokud se rodiče budou o učitelích vyjadřovat tak, jak to někteří dělají, a dokud se k nim budou chovat jako k nižší kastě, tak se situace v chování dětí nezlepší. A ti rodiče, kteříautoritu učitele takhle podrývají, by si měli uvědomit, že tím nezlepší způsob výuky, ale naopak to učiteli ještě ztíží a celá situace se zhorší.

Což vůbec neznamená mlčet, pokud se dle rodiče děje něco, s čím nesouhlasí. Ale stejně jako u rozvodu rodičů - rodič by si problém s učitelem neměl řešit přes dítě. Pokud je potřeba, tak přímo s učitelem a jeho nadřízeným.

+2/0
1.3.2016 7:45

J85o28s20e56f 92Ř53i26m13n48á54č 1625480865721

Ten Dienstbier bude asi mít nějakou hodně ošklivou a hlavně nakažlivou nemoc. Musela to od něj na tom jeho "ministerstvu" chytit,jinak si to neumím vysvětlit.;-)

+2/0
29.2.2016 22:54

Z30u21z89a26n65a 25T98i71c23h98á 4218746630163

Mluvila jsem o tom s učitelkou na praktické škole a byla z toho docela znepokojená. Říkala, že když k nim děti přijdou, tak brzy rozkvetou a uznají to i rodiče, kterým se to většinou ze začátku nelíbí, že jejich děti musí na takovou školu. Prospívá jim, že mají učitele, kteří to vědí jak s nimi zacházet, jak je učit, jak jim pomáhat, a dost často i kolektiv, protože k pomalejším dětem jsou ostatní děti dost kruté. Jak bude vypadat tento nový systém, si neuměla moc představit.

+10/0
29.2.2016 22:21

I78v96a25n 27S21l31á82m87a 6976615891708

Tak tak. Mám kamaráda/známého, který navštěvoval po celých 9 let zvláštní školu a líbilo se mu tam. Přístup, co se naučí (že normálně pokračoval na učňáku) etc.

+4/0
29.2.2016 22:34

V66l95a15d21a71n 30Č66e16r87n96í56č37e22k 8252716243140

To je stále dokola. Ministrině na tuto otázku odpovídala několikrát. Co se týká praktických škol, nikdo je neruší a děti nikam nepřevádí. Pouze se dodají peníze na již stávající asistenti a děti, kteří v tom hlavním proudu již jsou. To že to nejsou schopni pochopit diskutující je sice smutné, ale pochopitelné. Že ovšem učitelka, které se to týká o tom nic neví, ale bojí se toho, je jen dokladem jak to v našem školství vypadá.

+1/−3
29.2.2016 22:54

Z20u44z28a89n20a 33T51i39c45h36á 4658896410233

Omlouvám se, diskusi s ministryní jsem nečetla.

0/0
29.2.2016 23:39

V38l36a93d57i13m65í12r 36K90r17i57s27t80e49n 7876142955598

a proto vím o nedávno zrušené praktické multitřídce...

+1/0
1.3.2016 0:17

V67l83a86d26a70n 80Č56e71r63n80í36č93e11k 8262556833280

Já vím také o zrušené třídě, škole, která také vůbec nesouvisela s inkluzí, která má platit od 1.9.2016. Prosím držte se tématu - inkluze.

+1/0
1.3.2016 0:41

P11e27t66r67a 57N11o83v53á20k42o91v52á 7118516404398

Jenže ty školy jsou rušené pro nedostatek žáků. Za čož nemůže minisryně, ale rodiče, kteří chtějí dítě dát do běžné ZŠ a trvají na tom.

+1/0
1.3.2016 7:50

J16a31r57o36m21í64r 23K11r40á12l 4300989964169

A odkud se ty peníze dodaji ? Pokud vím, uvažuje se o snížení platů kantorů, aby bylo za zaplcení těch asistentů. Takže dobrého kantora, co se uživí i jinde, znechutí a on odejde. A zůstanou ti mizerní a k tomu pár asistentů. :-/

+1/−1
1.3.2016 8:49

Z41u71z96a31n85a 85T39i90c20h81á 4138726600483

To jsem taky slyšela, že školy nedostanou větší rozpočet, ale budou muset zaplatit asistenty, ale nechtělo se mi tomu věřit. A ještě víc než kantoři to podle mě odnesou ti už tak hodně biti - pracovníci v jídelně, uklízečky atd.

+1/0
1.3.2016 10:28

V63l29a61d39a94n 63Č93e93r97n57í16č45e14k 8642366553800

Kde jste to slyšela? Když máte potřebu diskutovat, čemuž rozumím, zkuste si pustit jen ten jeden rozhovor u článku.

0/0
1.3.2016 11:33

Z83u56z13a11n30a 54T79i64c54h10á 4248216740333

Říkala mi to jedna učitelka, ale jen, že to byl nějaký návrh, ne definitivní rozhodnutí.

0/0
1.3.2016 13:11

Z48u14z74a47n21a 50T89i14c42h22á 4468726490253

* učící na VŠ

0/0
1.3.2016 13:11

Z50u81z73a63n63a 10T28i26c56h47á 4428736810743

A máte pravdu, že diskutuji, aniž bych o problematice něco víc věděla, jen jsem mluvila s těma dvěma učitelkama a nestíhám to víc sledovat. Do diskuse jsem šla, abych se dozvěděla více, omlouvám se za případné šíření bludů, ale ani jeden z příspěvků jsem nepsala jako nějaké definitivně platné informace, jen že jsem o tom s někým mluvila a chtěla jsem k tomu znát další názory. Rozhovor si pustím.

0/0
1.3.2016 13:16

V50l63a78d82a32n 34Č67e41r39n27í25č15e89k 8792236903630

Pani Tichá, to že sama uznáte, že vlastně moc nevíte je od Vás fér. Horší je to u těch učitelek. Obě šíří nesmysly bez jakékoli znalosti věci. O to horší, že se to týká organizace která je zaměstnává a většina lidí má představu, že co řekne učitel, je pravda. Stále se nadává na žáky, rodiče. Ale není toto ten hlavní problém školství? Neříkám, že většina, ale právě tito učitelé, kteří nemají ani elementární schopnost získat a zpracovat informace učí a to co sami nejsou schopny zvládnout mají předat.

0/0
1.3.2016 13:37

P56e15t63r23a 71N35o60v56á74k14o31v56á 7368146474678

Přesně. Jenže ti učitelé jedním dechem taky dodávají, že rodiče z toho mají hysterické záchvaty, když si mají přiznat, že jejich děti na běžnou školu nestačí. Jednak třeba v Brně už ZŠp s tímto názvem nenajdete. Všechny, které existují a podle tohoto RVP učí, tak se jmenují normálně ZŠ. A učitelky v nich říkají, že spousta rodičů, byť u nich dítě má výsledky, tak trvá na tom, že dítě převedou na běžnou ZŠ, aby nikde v papírech nemělo, že chodilo do "pomocné" školy, a neomezovalo ho to v budoucnu, že nebylo normální.

Prostě místo vyrovnání se s realitou se to rodiče snaží maskovat, jak se dá. Je otázka, jestli je to převzatá zkušenost od jiných rodičů, nebo pouze obavy do budoucna.

0/0
1.3.2016 7:49

J25a62r77o42m62í50r 25K56r19á52l 4560489584209

Rodiče mají záchvaty do doby, než zjistí, že na speciální škole se jejich dítě naučí víc a bude mít i lepší uplatnění po škole.

+1/0
1.3.2016 8:50

J48i12ř65í 82S84o67u27č60e78k 5376287359579

Před lety jsem měl možnost mluvit z profesorkou z gymnázia, na které jsem chodil. Tehdy šlo, podle nějakých statistik, o třetí nejnáročnější a v přijímačkách na VŠ nejúspěšnější střední školu v republice. Zmíněná profesorka mi sdělila, že v důsledku populačního poklesu a experimentování ministerstva, které tehdy měnilo podmínky podávání přihlášek, podalo přihlášku všehovšudy 60 žáků, což byl přesně počet, který potřebovala škola přijmout, aby mohla dál fungovat (příjmy jsou podle počtu žáků). Vzali všechny uchazeče a učitelé z toho byli zoufalí. Nakonec je museli nechat i odmaturovat, jinak by měli problémy - pokud by najednou od maturit vyletěla polovina žáků, stěžovali by si rodiče, zřizovatel by vyhodil ředitele... Byla z toho „materiálu“ neskutečně zoufalá, stejně jako z toho, že dostává totéž maturitní vysvědčení, na které se dříve i výběr musel dost nadřít. Těšila se, až doklepe poslední roky do důchodu.

Nedávno jsem mluvil s VŠ pedagožkou z univerzity a fakulty, kam se bylo tehdy velmi obtížné dostat, hlásilo se několikanásobně víc studentů než přijímalo. Dnes dopadli tak, že berou každého, protože škola je opět placená podle počtu žáků. Učitelé nemají studenty vyhazovat, mají jim naopak vycházet vstříc. Pokud žák neudělá zápočet nebo zkoušku, nemá problém žák, ale pedagog a ten radši hledá, za co by to mohl studentovi dát.

Když si to sesumírujete, tak v podstatě nedochází k žádné filtraci - střední škola i vysoká škola jdou prolézt prakticky bez odporu, stačí se tam přihlásit. Tohle samozřejmě nemá dopady jen na úroveň vzdělání a ztrátu jeho hodnoty, ale i na život mladých lidí. Škola před ně nestaví překážky, které by museli řešit, vše je jednoduché, téměř zadarmo. Nesetkají se s komplikacemi, nenaučí se fungovat v obtížné situaci, přibývá masa lidí, která je přesvědčena o vlastních schopnostech a znalostech (gymply a vysoké školy jsou přeci těžké, je to ta nejnáročnější forma vzdělání), realita je přitom jinde.

+8/−1
29.2.2016 20:49

V29l45a83d12a22n 76Č46e73r26n45í57č11e16k 8892176143280

Tomu mohu jen těžko uvěřit. Můžete mi, prosím, napsat o jaké gymnázium se jedná? Přijímací zkoušky na osmileté gymnázium jsme řešili před dvěma lety a na všech, které jsem sledoval poblíž bydliště, i méně prestižních, gymnáziíích brali pouze ty kteří přijímací zkoušky zvládli - nenaplnili celou kapacitu třídy. Totéž platilo u čtyřletých.

+1/−2
29.2.2016 21:02

I78v21a97n 63S65l29á90m53a 6296795501648

Já navštěvuji gymnázium (pravda, asi ne tak prestižní... :-)), kde brali 60 lidí na čtyřleté. Z prvního kola chtělo 59 lidí, tak udělali 2. kolo (kde byla 1 žačka, kterou vzali, ať by napsala přijímačky jakkoliv, ale stejně je musela dělat - peníze pro scio)

0/0
29.2.2016 22:37

P83e49t23r37a 92N94o21v34á50k43o71v21á 7458316664178

Je to rozdíl blbých deseti dvanácti let. Já bych si ještě nedovolila ani ceknout, když bych měla v seminární práci špatně citace a vyučující mi napsal, že sorry, moje chyba, měla jsem si zjistit, jak se cituje, takže bez zápočtu. Dneska? Dneska mi 3x ty děcka pošlou seminárku s citacemi, které nejsou správně. Přitom 2x ode mě dostaly přesný příklad, jak to má vypadat, potřetí přímo komentáře v textu, kde jsou chyby. I tak dojde text, který prostě není správně.

NEvím, jestli jsou tak hloupí, tak liknaví, nebo toho mají moc, takže doufají, že jedna seminárka se prostě ztratí. Ale zaráží mě, že kdybych měla být stejně přísná, jak byli na nás před těmi asi 12 lety, tak jich polovinu nenechám projít.

0/0
1.3.2016 7:55

S81t78a77n20i55s59l58a16v 37K92r62e26j92c57a92r 6967946193424

Při vašem vzdělání - neporovnávejte základní vzdělání se vzděláním vyšším odborným. Ano nevím kolik autistů studuje dnes na středních státních a soukromých školách. I když je i to možné, díky vlivným rodičům s titulem jež se nesmíří s průměrem. Ale většina studentů asi bude běžně zdravých bez inkluzních problémů.

0/0
1.3.2016 11:32

T94o43m73á23š 93T94a79t77í45č49e85k 5280442610828

Krásně to bylo vidět ohledně debat o státních maturitách, kde se zveřejňovaly zkoušky. Ten první ročník jsem si dal matiku a němčinu, ten druhý totéž v té "těžší" podobě. Byl jsem zhrozen - němčina prakticky jenom test pasivní znalosti, matika, ani ta těžká, neobsahovala otázky, které bych nemusel zvládnout už dva roky před maturitou. :-/

0/0
1.3.2016 22:34

P71a50v12e40l 19B33e90r17k98a 5985426941403

Tato loutka prosazuje od "sluníčkového" stolu změnu, která základní školství pošle do kopru = přinese mnoho problémů všem zúčastněným. Odpovědi na dotazy nikde, zajímavé, že by střet s realitou ;-D

+5/0
29.2.2016 20:07

V92l50a73d25a36n 87Č71e72r18n64í82č24e74k 8812226653500

Odpovědi na dotazy v přiloženém videu u článku. I tato diskuze ukazuje na jaké úrovni bylo a je školství.

+1/−4
29.2.2016 20:18

J18o13s36e73f 23B61a10l49o84u94n 4740696915551

Ano,Němce má zdebilnit stěhování národů,konkrétně muslimských primitivů , no a naše děti zas Inkluze....RvRv

+3/0
29.2.2016 20:04

J58a65n 10L84i43b73i29c98h 9252758265603

Děti budou opět testovací králíci experimentů paní Valachové.

0/0
29.2.2016 19:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.