Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Doháníme, co jsme slíbili. Inkluze není stěhování národů, říká Valachová

Inkluze neznamená, že se 1. září začnou stěhovat národy. Tak reagovala ministryně školství Kateřina Valachová na dotazy čtenářů iDNES.cz v pondělním videochatu. „Doháníme to, co jsme dětem, učitelům a rodičům dlužili,“ uvedla šéfka resortu školství. Není to podle ní tak, že by se rušily praktické školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65i28ř55í 83J46o29n92á83š 4697298

Inkluze je zahození nadaných dětí.

0/0
10.3.2016 11:15

R82o91b20e51r75t 22Š24e71d12a 4303411694400

Je skoda ze vetsina diskutujicich nemela asistenta, mozna by pak dokazala pochopit text novely zakona o inkluzi, ktera nikam zadne zaky nestehuje :)

0/−1
4.3.2016 9:47

K36u80r90t 74P65l68a67t28t50i33g 4524648215515

Je videt ze to neni dama.

Dama si nikdy v zivote takto nesedne. Tedy pokud neni "madam".

PE. Ato ma byt ministrine skolstvi.Brrrr.

0/0
2.3.2016 20:22

K71u85r25t 89P25l85a31t60t78i36g 4194728935585

Samozrejme PS.

0/0
2.3.2016 20:25

M12i15l33a34n 95N29o12v54o54t37n25ý 2120101411685

Tak aspoň je na co koukat když už není co poslouchat, ne? :-P

0/0
3.3.2016 9:04

M66i85c63h70a51l 85J85a40r26o83š 7194710572545

Co mají pořád s tou češtinou... ta se v životě hodí jen tomu, kdo chce zase učit češtinu.

+1/−2
2.3.2016 18:56

M81i12c71h20a64l 23R26i97m56b45a19u95e27r 4589105863247

Pozdě, madam, stěhování národů předběhlo vaši inkluzi, inkluze ho v podstatě jenom zpestří :-P

0/0
2.3.2016 0:32

T53o61m92á91š 71T48a30t18í71č71e88k 5490242330718

Krásná základka je na Staré v Brně. Tam by mohla provádět inkluzi opačně - a dokázat, že každá základka je kvalitní.

0/0
1.3.2016 22:18

R57o72s51t65a 14B46a86c24o69v19s50k54y 2743339370857

Jako ministryni ji hodnotit nemohu, ale nohy, ano, ty má hezké. To se musí nechat. :-P

+5/0
1.3.2016 18:27

M52a11r39t57i77n 65K81ř42í80ž 9633482910337

Schöne haksen.

0/0
2.3.2016 14:02

E32m73a60n32u74e92l 94K49l37o39b90o82u50k 1272735966799

Kdy budou písemné odpovědi? Poslouchat hodinové video zatím nemám zájem. Raději si to přečtu.

0/0
1.3.2016 17:30

J44a90r12o72s10l65a93v24a 64K68a82n82i62o72k44o66v26á 7762679852917

To je neskutečná krááá..ča !!! ̈

Při namíchání tohoto " guláše " dětí do jedné třídy dojde k neodvratnému snížení úrovně té střední a vyšší kategorie dětí a k " zešílení " dalších kantorů a jejich odchodu ze školství, nebo do důchodu, nebo ze života... Inkluze je jen a jen další destrukce vzdělávacího systému!

A skvělý komentář odjinud k inkluzi -

Jako docent speciální pedagogiky i jako otec neslyšící dcery musím konstatovat, že píšete nesmysly. Odstraníte-li architektonické bariéry lze bez problémů "inkludovat" (fuj, i tohle slovo je příšerné!) tělesně postižené (bez jiných postižení), většinu nedoslýchavých i "nedozíravých". Pokud se, ale snažíte dát do mainstreamu (psát o integraci prý nesmím, protože je to údajně něco jiného :-)))) třeba zcela neslyšící dítě, pak v běžné třídě prostě uschne, a to i kdybyste mu přidělili třeba čtyři tlumočníky znakového jazyka. Ti mohou tlumočit učitele a žákovy odpovědi, ale nikoliv třeba to, si mezi sebou povídají děti o přestávce.I zrakově postižení připouštějí, že ani inkluze zcela nevidomých a velmi těžce slabozrakých není úplně bez problémů. Pokud jde o mentálně postižené a jejich rodiče: Rodiče samozřejmě chtějí své děti inkludovat, protože doufají v zázrak a paní ministryně objíždí ředitele s tím, že se mentální postižení dá léčit!!! Pane Bože, a tahle diletantka, která nikdy neučila, si hraje na ministryni!!! . Podívejte se prosím na -http://video.aktualne.cz/dvtv/odehnal-mentalne-postizene-dite-nevylecite-bezna-skola-je-pr/r~d148da0ed63511e5a457002590604f2e/.

Podobně i většina tzv. specifických poruch učení, i když tam je spektrum velice široké. Tragédie je v tom, že podobně jako v podpoře imigrantů, jsou i zde vinny především peníze. Řada občanských sdružení si žije velice dobře z dotací na podporu inkluze

Občas mám pocit, že se i zcela nesmyslnou a nedomyšlenou inkluzívní politikou řítíme plnou parou ke společnosti nevzdělanosti a je mi z toho smutno. JH

+4/0
1.3.2016 15:58

D14a90v38i94d 73P90e15c95a 1735334311486

Na téhle ministryni si cením nejvíc nohy. Bohužel, to je velmi málo pro děti, které budou vzdělávány dle rozhodnutí politbyra ANO spolu s dětmi ze speciálních škol, aby ministr financí ušetřil peníze na jiné priority.

+1/0
1.3.2016 13:37

J45o92s26e25f 19T11r60n90k20a 9709862287139

Jéžiši!! Buď vaří z vody, nebo se jedná o další nekompetentní hov*do ...teda ministra....

+5/0
1.3.2016 12:02

M80í28r79a 69Z19i19k17m59u53n52d 2624178978189

Tahle žena je úplně mimo mísu. ta neví o školství vůbec nic. Když poslouchám ty její projevy, tak se vracím do roku 1977. Dokáže mluvit hodinu o ničem.

+8/0
1.3.2016 10:54

J97a49n 40H47a44l46a68x56a 8298570254267

A kdo kdy slyšel o tom, že by nějaký panovník stál o vzdělané a inteligentní poddané ?

+7/0
1.3.2016 10:36

I75v74a30n 26Z71y35k23á55n 9210453869646

Z normativů, kolik KTERÝCH knih má student toho kterého stupně povinně přečíst, mi naskakuje kopřivka. Proč má být systémově ta která literatura protěžovaná? Ano, musí být nějaká základní kontrola toho, že žák daný text skutečně přelouskal, nedostal jej zpracovaný svojí hodnou babičkou, která za něj psala čtenářský deník. Ale na to nemusím definovat seznam 20ti povinných knih. Předně bych rád věděl, co je cílem takového "diktátu", co mám číst? Řeči o kulturním povědomí, to je prázdná faleš. Když přečtu jiných 100 knih, získávám kulturní povědomí taktéž. Dle mého by knihy měly nejen u dětí splnit následující potřeby a na to nepotřebuji povinně konkrétní tituly: 1) Naučit se danému jazyku vč. mluvnicky, jeho slovní zásobě, nuancím v jeho používání. 2) Získat povědomí o historickém dědictví oblasti, kde žiji, o kulturním základu, na kterém je vystavěna společnost, tzn. získat možnost zakotvení a získání pocitu sounáležitosti s místem, odkud pocházím. (což je v ostrém kontrastu, jak řada dnešní mládeže vnímá svoji roli ... patří mi celý svět, ale nikde nejsem doma, nebuduji si vztah k místu, k zemi, nemám potřebu se za ní i "porvat". 3) Jako nadstavba předešlého ... získat přehled o tom, jak společnost fungovala i v obtížných dobách společnosti, hledání dobra a zla .. podotýkám hledání, ne jen papouškované přijetí informace, dogma, co/kdo je dobro a co/kdo je zlo. Naučit se v informacích vnímat a hledat do sebe zapadající skládačku, tzn. text jen nečíst, ale naučit se ho rozumem analyzovat a zpracovávat. Na to nestačí jedna kniha, jeden uniformní informační "kutlurní" zdroj, na to už chce jít napříč literaturou. 4) Objevovat různé kategorie knih, oborově, stylem. Skrze to získávat jak širší povědomí, tak získávat a vyhraňovat si vlastní (neliterární) zájmy. 5) Začít vnímat knihy, jazyk jako umění, chtít se v něm sám zdokonalovat, sám najít inspiraci pro případnou vlastní tvorbu (nemusím být rovnou romanopisec, i email, diskuse na iDnesu je vlastní tvorba :-) )

+1/−1
1.3.2016 9:53

T26o70m94á92š 40T19a26t10í50č62e51k 5790332520818

No však. Proto jsou ty povinný z různých žánrů atd., aby, pozor, v dobrém případě vzbudily v žákovi zájem o četbu. Když dítě začne číst, je nějakých dvacet kousků naprostá malina. Když je to kovaný antičtenář, tak se na té referenci alespoň otestuje jeho dovednost pochopit psaný text.

Povinná četba není na hození přes palubu.

0/0
1.3.2016 22:26

R43a34d97o31m53í92r 43V41a39v36r80e36č92k51a 7951249205833

Je to jednoduché. Když nebude povinná četba, nepřečte mládež v 98% vůbec nic.

0/0
2.3.2016 8:29

J23i75ř48í 53F37o46g12e57l 2730621336942

Nikdo mi nevymluví, že pokud budou ve třídě 1-2-3 asistenti, bude to prostě absolutně rušivý element zhoršující kvalitu výuky.

+11/0
1.3.2016 8:03

J95a73r89o90m87í57r 89K90r92á31l 4840409684229

Navíc na odborníky nejsou peníze a nabízejí to nezaměstnaným na pracáku. :-/ Takže kantor bude mít na starosti ty žáky, co dříve a navíc 1-2 inkludované a k tomu asistenta.

+4/−1
1.3.2016 8:46

V14l25a73d13a36n 51Č66e65r56n13í38č16e87k 8942726793390

Ale ti asistenti tam už jsou. Kde jste sebral, že se tam objeví najednou 1.9.2016?

0/0
1.3.2016 11:34

P19e45t42r61a 89N45o15v93á16k33o26v62á 7388446794418

Má obrovskou pravdu. Dokud se rodiče budou o učitelích vyjadřovat tak, jak to někteří dělají, a dokud se k nim budou chovat jako k nižší kastě, tak se situace v chování dětí nezlepší. A ti rodiče, kteříautoritu učitele takhle podrývají, by si měli uvědomit, že tím nezlepší způsob výuky, ale naopak to učiteli ještě ztíží a celá situace se zhorší.

Což vůbec neznamená mlčet, pokud se dle rodiče děje něco, s čím nesouhlasí. Ale stejně jako u rozvodu rodičů - rodič by si problém s učitelem neměl řešit přes dítě. Pokud je potřeba, tak přímo s učitelem a jeho nadřízeným.

+2/0
1.3.2016 7:45

J33o31s38e54f 47Ř20i65m39n48á69č 1605840105611

Ten Dienstbier bude asi mít nějakou hodně ošklivou a hlavně nakažlivou nemoc. Musela to od něj na tom jeho "ministerstvu" chytit,jinak si to neumím vysvětlit.;-)

+2/0
29.2.2016 22:54

Z26u20z63a22n48a 97T16i31c67h20á 4788956120343

Mluvila jsem o tom s učitelkou na praktické škole a byla z toho docela znepokojená. Říkala, že když k nim děti přijdou, tak brzy rozkvetou a uznají to i rodiče, kterým se to většinou ze začátku nelíbí, že jejich děti musí na takovou školu. Prospívá jim, že mají učitele, kteří to vědí jak s nimi zacházet, jak je učit, jak jim pomáhat, a dost často i kolektiv, protože k pomalejším dětem jsou ostatní děti dost kruté. Jak bude vypadat tento nový systém, si neuměla moc představit.

+10/0
29.2.2016 22:21

I14v36a21n 33S96l81á65m66a 6286425281528

Tak tak. Mám kamaráda/známého, který navštěvoval po celých 9 let zvláštní školu a líbilo se mu tam. Přístup, co se naučí (že normálně pokračoval na učňáku) etc.

+4/0
29.2.2016 22:34

V16l92a90d39a60n 14Č42e88r22n62í50č89e46k 8722196643210

To je stále dokola. Ministrině na tuto otázku odpovídala několikrát. Co se týká praktických škol, nikdo je neruší a děti nikam nepřevádí. Pouze se dodají peníze na již stávající asistenti a děti, kteří v tom hlavním proudu již jsou. To že to nejsou schopni pochopit diskutující je sice smutné, ale pochopitelné. Že ovšem učitelka, které se to týká o tom nic neví, ale bojí se toho, je jen dokladem jak to v našem školství vypadá.

+1/−3
29.2.2016 22:54

Z58u57z44a85n61a 12T36i45c63h12á 4438936970773

Omlouvám se, diskusi s ministryní jsem nečetla.

0/0
29.2.2016 23:39

V44l68a42d14i25m91í17r 15K46r17i89s70t63e46n 7746602865278

a proto vím o nedávno zrušené praktické multitřídce...

+1/0
1.3.2016 0:17

V54l18a70d96a42n 90Č13e65r54n74í57č70e48k 8902436283800

Já vím také o zrušené třídě, škole, která také vůbec nesouvisela s inkluzí, která má platit od 1.9.2016. Prosím držte se tématu - inkluze.

+1/0
1.3.2016 0:41

P56e42t57r27a 57N15o21v50á53k24o97v65á 7618846764848

Jenže ty školy jsou rušené pro nedostatek žáků. Za čož nemůže minisryně, ale rodiče, kteří chtějí dítě dát do běžné ZŠ a trvají na tom.

+1/0
1.3.2016 7:50

J87a84r37o79m11í77r 39K47r69á26l 4580439974259

A odkud se ty peníze dodaji ? Pokud vím, uvažuje se o snížení platů kantorů, aby bylo za zaplcení těch asistentů. Takže dobrého kantora, co se uživí i jinde, znechutí a on odejde. A zůstanou ti mizerní a k tomu pár asistentů. :-/

+1/−1
1.3.2016 8:49

Z55u52z81a88n42a 13T68i69c48h95á 4298536280913

To jsem taky slyšela, že školy nedostanou větší rozpočet, ale budou muset zaplatit asistenty, ale nechtělo se mi tomu věřit. A ještě víc než kantoři to podle mě odnesou ti už tak hodně biti - pracovníci v jídelně, uklízečky atd.

+1/0
1.3.2016 10:28

V47l14a69d97a72n 81Č62e63r62n27í13č27e93k 8862116973710

Kde jste to slyšela? Když máte potřebu diskutovat, čemuž rozumím, zkuste si pustit jen ten jeden rozhovor u článku.

0/0
1.3.2016 11:33

Z23u34z96a71n26a 75T29i80c17h25á 4498886170363

Říkala mi to jedna učitelka, ale jen, že to byl nějaký návrh, ne definitivní rozhodnutí.

0/0
1.3.2016 13:11

Z82u84z91a43n98a 28T85i61c44h61á 4928346770713

* učící na VŠ

0/0
1.3.2016 13:11

Z47u25z67a70n76a 81T94i55c55h75á 4708836870893

A máte pravdu, že diskutuji, aniž bych o problematice něco víc věděla, jen jsem mluvila s těma dvěma učitelkama a nestíhám to víc sledovat. Do diskuse jsem šla, abych se dozvěděla více, omlouvám se za případné šíření bludů, ale ani jeden z příspěvků jsem nepsala jako nějaké definitivně platné informace, jen že jsem o tom s někým mluvila a chtěla jsem k tomu znát další názory. Rozhovor si pustím.

0/0
1.3.2016 13:16

V57l41a72d55a35n 43Č27e35r60n87í81č21e19k 8772716143460

Pani Tichá, to že sama uznáte, že vlastně moc nevíte je od Vás fér. Horší je to u těch učitelek. Obě šíří nesmysly bez jakékoli znalosti věci. O to horší, že se to týká organizace která je zaměstnává a většina lidí má představu, že co řekne učitel, je pravda. Stále se nadává na žáky, rodiče. Ale není toto ten hlavní problém školství? Neříkám, že většina, ale právě tito učitelé, kteří nemají ani elementární schopnost získat a zpracovat informace učí a to co sami nejsou schopny zvládnout mají předat.

0/0
1.3.2016 13:37

P47e13t81r65a 49N53o71v16á21k80o36v19á 7308586214388

Přesně. Jenže ti učitelé jedním dechem taky dodávají, že rodiče z toho mají hysterické záchvaty, když si mají přiznat, že jejich děti na běžnou školu nestačí. Jednak třeba v Brně už ZŠp s tímto názvem nenajdete. Všechny, které existují a podle tohoto RVP učí, tak se jmenují normálně ZŠ. A učitelky v nich říkají, že spousta rodičů, byť u nich dítě má výsledky, tak trvá na tom, že dítě převedou na běžnou ZŠ, aby nikde v papírech nemělo, že chodilo do "pomocné" školy, a neomezovalo ho to v budoucnu, že nebylo normální.

Prostě místo vyrovnání se s realitou se to rodiče snaží maskovat, jak se dá. Je otázka, jestli je to převzatá zkušenost od jiných rodičů, nebo pouze obavy do budoucna.

0/0
1.3.2016 7:49

J38a29r71o15m66í89r 59K45r86á37l 4840599664139

Rodiče mají záchvaty do doby, než zjistí, že na speciální škole se jejich dítě naučí víc a bude mít i lepší uplatnění po škole.

+1/0
1.3.2016 8:50

J32i50ř19í 37S67o12u32č49e13k 5696667439549

Před lety jsem měl možnost mluvit z profesorkou z gymnázia, na které jsem chodil. Tehdy šlo, podle nějakých statistik, o třetí nejnáročnější a v přijímačkách na VŠ nejúspěšnější střední školu v republice. Zmíněná profesorka mi sdělila, že v důsledku populačního poklesu a experimentování ministerstva, které tehdy měnilo podmínky podávání přihlášek, podalo přihlášku všehovšudy 60 žáků, což byl přesně počet, který potřebovala škola přijmout, aby mohla dál fungovat (příjmy jsou podle počtu žáků). Vzali všechny uchazeče a učitelé z toho byli zoufalí. Nakonec je museli nechat i odmaturovat, jinak by měli problémy - pokud by najednou od maturit vyletěla polovina žáků, stěžovali by si rodiče, zřizovatel by vyhodil ředitele... Byla z toho „materiálu“ neskutečně zoufalá, stejně jako z toho, že dostává totéž maturitní vysvědčení, na které se dříve i výběr musel dost nadřít. Těšila se, až doklepe poslední roky do důchodu.

Nedávno jsem mluvil s VŠ pedagožkou z univerzity a fakulty, kam se bylo tehdy velmi obtížné dostat, hlásilo se několikanásobně víc studentů než přijímalo. Dnes dopadli tak, že berou každého, protože škola je opět placená podle počtu žáků. Učitelé nemají studenty vyhazovat, mají jim naopak vycházet vstříc. Pokud žák neudělá zápočet nebo zkoušku, nemá problém žák, ale pedagog a ten radši hledá, za co by to mohl studentovi dát.

Když si to sesumírujete, tak v podstatě nedochází k žádné filtraci - střední škola i vysoká škola jdou prolézt prakticky bez odporu, stačí se tam přihlásit. Tohle samozřejmě nemá dopady jen na úroveň vzdělání a ztrátu jeho hodnoty, ale i na život mladých lidí. Škola před ně nestaví překážky, které by museli řešit, vše je jednoduché, téměř zadarmo. Nesetkají se s komplikacemi, nenaučí se fungovat v obtížné situaci, přibývá masa lidí, která je přesvědčena o vlastních schopnostech a znalostech (gymply a vysoké školy jsou přeci těžké, je to ta nejnáročnější forma vzdělání), realita je přitom jinde.

+8/−1
29.2.2016 20:49

V17l18a15d11a76n 53Č82e89r16n66í47č55e87k 8662946383630

Tomu mohu jen těžko uvěřit. Můžete mi, prosím, napsat o jaké gymnázium se jedná? Přijímací zkoušky na osmileté gymnázium jsme řešili před dvěma lety a na všech, které jsem sledoval poblíž bydliště, i méně prestižních, gymnáziíích brali pouze ty kteří přijímací zkoušky zvládli - nenaplnili celou kapacitu třídy. Totéž platilo u čtyřletých.

+1/−2
29.2.2016 21:02

I93v15a12n 88S40l27á81m62a 6566885871348

Já navštěvuji gymnázium (pravda, asi ne tak prestižní... :-)), kde brali 60 lidí na čtyřleté. Z prvního kola chtělo 59 lidí, tak udělali 2. kolo (kde byla 1 žačka, kterou vzali, ať by napsala přijímačky jakkoliv, ale stejně je musela dělat - peníze pro scio)

0/0
29.2.2016 22:37

P59e15t70r21a 82N51o40v84á59k41o76v76á 7968656124628

Je to rozdíl blbých deseti dvanácti let. Já bych si ještě nedovolila ani ceknout, když bych měla v seminární práci špatně citace a vyučující mi napsal, že sorry, moje chyba, měla jsem si zjistit, jak se cituje, takže bez zápočtu. Dneska? Dneska mi 3x ty děcka pošlou seminárku s citacemi, které nejsou správně. Přitom 2x ode mě dostaly přesný příklad, jak to má vypadat, potřetí přímo komentáře v textu, kde jsou chyby. I tak dojde text, který prostě není správně.

NEvím, jestli jsou tak hloupí, tak liknaví, nebo toho mají moc, takže doufají, že jedna seminárka se prostě ztratí. Ale zaráží mě, že kdybych měla být stejně přísná, jak byli na nás před těmi asi 12 lety, tak jich polovinu nenechám projít.

0/0
1.3.2016 7:55

S48t10a17n92i84s19l63a63v 54K24r89e35j52c54a87r 6647576393114

Při vašem vzdělání - neporovnávejte základní vzdělání se vzděláním vyšším odborným. Ano nevím kolik autistů studuje dnes na středních státních a soukromých školách. I když je i to možné, díky vlivným rodičům s titulem jež se nesmíří s průměrem. Ale většina studentů asi bude běžně zdravých bez inkluzních problémů.

0/0
1.3.2016 11:32

T94o35m72á45š 36T19a77t32í26č37e15k 5320372630428

Krásně to bylo vidět ohledně debat o státních maturitách, kde se zveřejňovaly zkoušky. Ten první ročník jsem si dal matiku a němčinu, ten druhý totéž v té "těžší" podobě. Byl jsem zhrozen - němčina prakticky jenom test pasivní znalosti, matika, ani ta těžká, neobsahovala otázky, které bych nemusel zvládnout už dva roky před maturitou. :-/

0/0
1.3.2016 22:34

P48a94v13e25l 94B50e26r96k92a 5255876401713

Tato loutka prosazuje od "sluníčkového" stolu změnu, která základní školství pošle do kopru = přinese mnoho problémů všem zúčastněným. Odpovědi na dotazy nikde, zajímavé, že by střet s realitou ;-D

+5/0
29.2.2016 20:07

V76l29a46d95a70n 76Č89e13r72n96í25č62e91k 8362586313850

Odpovědi na dotazy v přiloženém videu u článku. I tato diskuze ukazuje na jaké úrovni bylo a je školství.

+1/−4
29.2.2016 20:18

J35o92s89e15f 91B61a41l44o59u77n 4370796305471

Ano,Němce má zdebilnit stěhování národů,konkrétně muslimských primitivů , no a naše děti zas Inkluze....RvRv

+3/0
29.2.2016 20:04

J78a15n 54L96i89b19i61c59h 9732398885513

Děti budou opět testovací králíci experimentů paní Valachové.

0/0
29.2.2016 19:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.