Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Doháníme, co jsme slíbili. Inkluze není stěhování národů, říká Valachová

Inkluze neznamená, že se 1. září začnou stěhovat národy. Tak reagovala ministryně školství Kateřina Valachová na dotazy čtenářů iDNES.cz v pondělním videochatu. „Doháníme to, co jsme dětem, učitelům a rodičům dlužili,“ uvedla šéfka resortu školství. Není to podle ní tak, že by se rušily praktické školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39i12ř90í 65J69o12n55á44š 4737938

Inkluze je zahození nadaných dětí.

0/0
10.3.2016 11:15

R48o46b37e34r42t 51Š37e10d33a 4503881734470

Je skoda ze vetsina diskutujicich nemela asistenta, mozna by pak dokazala pochopit text novely zakona o inkluzi, ktera nikam zadne zaky nestehuje :)

0/−1
4.3.2016 9:47

K19u58r64t 11P84l64a70t91t38i22g 4974898335385

Je videt ze to neni dama.

Dama si nikdy v zivote takto nesedne. Tedy pokud neni "madam".

PE. Ato ma byt ministrine skolstvi.Brrrr.

0/0
2.3.2016 20:22

K93u43r77t 97P74l13a68t34t92i57g 4954808705425

Samozrejme PS.

0/0
2.3.2016 20:25

M73i13l50a71n 50N37o53v55o20t47n53ý 2580181321565

Tak aspoň je na co koukat když už není co poslouchat, ne? :-P

0/0
3.3.2016 9:04

M18i25c35h52a27l 97J16a89r72o89š 7984440492345

Co mají pořád s tou češtinou... ta se v životě hodí jen tomu, kdo chce zase učit češtinu.

+1/−2
2.3.2016 18:56

M71i53c88h83a98l 58R64i19m57b27a81u11e50r 4869665603307

Pozdě, madam, stěhování národů předběhlo vaši inkluzi, inkluze ho v podstatě jenom zpestří :-P

0/0
2.3.2016 0:32

T53o60m11á46š 49T79a54t28í24č75e95k 5590982600388

Krásná základka je na Staré v Brně. Tam by mohla provádět inkluzi opačně - a dokázat, že každá základka je kvalitní.

0/0
1.3.2016 22:18

R18o15s85t75a 10B68a33c33o96v52s15k77y 2343459950647

Jako ministryni ji hodnotit nemohu, ale nohy, ano, ty má hezké. To se musí nechat. :-P

+5/0
1.3.2016 18:27

M13a15r39t77i89n 88K32ř34í14ž 9183392800437

Schöne haksen.

0/0
2.3.2016 14:02

E88m22a96n28u31e72l 41K80l79o84b30o83u36k 1772485956749

Kdy budou písemné odpovědi? Poslouchat hodinové video zatím nemám zájem. Raději si to přečtu.

0/0
1.3.2016 17:30

J75a93r78o78s41l55a92v30a 59K28a26n63i50o94k59o93v51á 7632639922807

To je neskutečná krááá..ča !!! ̈

Při namíchání tohoto " guláše " dětí do jedné třídy dojde k neodvratnému snížení úrovně té střední a vyšší kategorie dětí a k " zešílení " dalších kantorů a jejich odchodu ze školství, nebo do důchodu, nebo ze života... Inkluze je jen a jen další destrukce vzdělávacího systému!

A skvělý komentář odjinud k inkluzi -

Jako docent speciální pedagogiky i jako otec neslyšící dcery musím konstatovat, že píšete nesmysly. Odstraníte-li architektonické bariéry lze bez problémů "inkludovat" (fuj, i tohle slovo je příšerné!) tělesně postižené (bez jiných postižení), většinu nedoslýchavých i "nedozíravých". Pokud se, ale snažíte dát do mainstreamu (psát o integraci prý nesmím, protože je to údajně něco jiného :-)))) třeba zcela neslyšící dítě, pak v běžné třídě prostě uschne, a to i kdybyste mu přidělili třeba čtyři tlumočníky znakového jazyka. Ti mohou tlumočit učitele a žákovy odpovědi, ale nikoliv třeba to, si mezi sebou povídají děti o přestávce.I zrakově postižení připouštějí, že ani inkluze zcela nevidomých a velmi těžce slabozrakých není úplně bez problémů. Pokud jde o mentálně postižené a jejich rodiče: Rodiče samozřejmě chtějí své děti inkludovat, protože doufají v zázrak a paní ministryně objíždí ředitele s tím, že se mentální postižení dá léčit!!! Pane Bože, a tahle diletantka, která nikdy neučila, si hraje na ministryni!!! . Podívejte se prosím na -http://video.aktualne.cz/dvtv/odehnal-mentalne-postizene-dite-nevylecite-bezna-skola-je-pr/r~d148da0ed63511e5a457002590604f2e/.

Podobně i většina tzv. specifických poruch učení, i když tam je spektrum velice široké. Tragédie je v tom, že podobně jako v podpoře imigrantů, jsou i zde vinny především peníze. Řada občanských sdružení si žije velice dobře z dotací na podporu inkluze

Občas mám pocit, že se i zcela nesmyslnou a nedomyšlenou inkluzívní politikou řítíme plnou parou ke společnosti nevzdělanosti a je mi z toho smutno. JH

+4/0
1.3.2016 15:58

D15a24v33i32d 31P34e54c56a 1155614531856

Na téhle ministryni si cením nejvíc nohy. Bohužel, to je velmi málo pro děti, které budou vzdělávány dle rozhodnutí politbyra ANO spolu s dětmi ze speciálních škol, aby ministr financí ušetřil peníze na jiné priority.

+1/0
1.3.2016 13:37

J18o43s62e86f 64T19r80n50k35a 9109222237649

Jéžiši!! Buď vaří z vody, nebo se jedná o další nekompetentní hov*do ...teda ministra....

+5/0
1.3.2016 12:02

M26í43r35a 33Z42i35k84m41u80n94d 2874648548189

Tahle žena je úplně mimo mísu. ta neví o školství vůbec nic. Když poslouchám ty její projevy, tak se vracím do roku 1977. Dokáže mluvit hodinu o ničem.

+8/0
1.3.2016 10:54

J34a67n 75H13a22l63a20x63a 8858260404647

A kdo kdy slyšel o tom, že by nějaký panovník stál o vzdělané a inteligentní poddané ?

+7/0
1.3.2016 10:36

I97v53a21n 39Z79y23k20á19n 9650183209316

Z normativů, kolik KTERÝCH knih má student toho kterého stupně povinně přečíst, mi naskakuje kopřivka. Proč má být systémově ta která literatura protěžovaná? Ano, musí být nějaká základní kontrola toho, že žák daný text skutečně přelouskal, nedostal jej zpracovaný svojí hodnou babičkou, která za něj psala čtenářský deník. Ale na to nemusím definovat seznam 20ti povinných knih. Předně bych rád věděl, co je cílem takového "diktátu", co mám číst? Řeči o kulturním povědomí, to je prázdná faleš. Když přečtu jiných 100 knih, získávám kulturní povědomí taktéž. Dle mého by knihy měly nejen u dětí splnit následující potřeby a na to nepotřebuji povinně konkrétní tituly: 1) Naučit se danému jazyku vč. mluvnicky, jeho slovní zásobě, nuancím v jeho používání. 2) Získat povědomí o historickém dědictví oblasti, kde žiji, o kulturním základu, na kterém je vystavěna společnost, tzn. získat možnost zakotvení a získání pocitu sounáležitosti s místem, odkud pocházím. (což je v ostrém kontrastu, jak řada dnešní mládeže vnímá svoji roli ... patří mi celý svět, ale nikde nejsem doma, nebuduji si vztah k místu, k zemi, nemám potřebu se za ní i "porvat". 3) Jako nadstavba předešlého ... získat přehled o tom, jak společnost fungovala i v obtížných dobách společnosti, hledání dobra a zla .. podotýkám hledání, ne jen papouškované přijetí informace, dogma, co/kdo je dobro a co/kdo je zlo. Naučit se v informacích vnímat a hledat do sebe zapadající skládačku, tzn. text jen nečíst, ale naučit se ho rozumem analyzovat a zpracovávat. Na to nestačí jedna kniha, jeden uniformní informační "kutlurní" zdroj, na to už chce jít napříč literaturou. 4) Objevovat různé kategorie knih, oborově, stylem. Skrze to získávat jak širší povědomí, tak získávat a vyhraňovat si vlastní (neliterární) zájmy. 5) Začít vnímat knihy, jazyk jako umění, chtít se v něm sám zdokonalovat, sám najít inspiraci pro případnou vlastní tvorbu (nemusím být rovnou romanopisec, i email, diskuse na iDnesu je vlastní tvorba :-) )

+1/−1
1.3.2016 9:53

T80o29m27á11š 75T61a67t97í98č63e72k 5260662340198

No však. Proto jsou ty povinný z různých žánrů atd., aby, pozor, v dobrém případě vzbudily v žákovi zájem o četbu. Když dítě začne číst, je nějakých dvacet kousků naprostá malina. Když je to kovaný antičtenář, tak se na té referenci alespoň otestuje jeho dovednost pochopit psaný text.

Povinná četba není na hození přes palubu.

0/0
1.3.2016 22:26

R11a11d16o78m48í17r 12V69a85v86r69e65č18k51a 7441979675593

Je to jednoduché. Když nebude povinná četba, nepřečte mládež v 98% vůbec nic.

0/0
2.3.2016 8:29

J64i81ř40í 44F91o62g19e63l 2710661986892

Nikdo mi nevymluví, že pokud budou ve třídě 1-2-3 asistenti, bude to prostě absolutně rušivý element zhoršující kvalitu výuky.

+11/0
1.3.2016 8:03

J47a23r22o88m11í18r 64K12r40á81l 4720279564249

Navíc na odborníky nejsou peníze a nabízejí to nezaměstnaným na pracáku. :-/ Takže kantor bude mít na starosti ty žáky, co dříve a navíc 1-2 inkludované a k tomu asistenta.

+4/−1
1.3.2016 8:46

V88l91a12d89a57n 29Č73e57r17n68í37č69e66k 8232256383530

Ale ti asistenti tam už jsou. Kde jste sebral, že se tam objeví najednou 1.9.2016?

0/0
1.3.2016 11:34

P39e13t86r96a 31N51o94v62á42k89o12v56á 7338986674268

Má obrovskou pravdu. Dokud se rodiče budou o učitelích vyjadřovat tak, jak to někteří dělají, a dokud se k nim budou chovat jako k nižší kastě, tak se situace v chování dětí nezlepší. A ti rodiče, kteříautoritu učitele takhle podrývají, by si měli uvědomit, že tím nezlepší způsob výuky, ale naopak to učiteli ještě ztíží a celá situace se zhorší.

Což vůbec neznamená mlčet, pokud se dle rodiče děje něco, s čím nesouhlasí. Ale stejně jako u rozvodu rodičů - rodič by si problém s učitelem neměl řešit přes dítě. Pokud je potřeba, tak přímo s učitelem a jeho nadřízeným.

+2/0
1.3.2016 7:45

J45o48s30e71f 69Ř76i50m69n73á64č 1145290725471

Ten Dienstbier bude asi mít nějakou hodně ošklivou a hlavně nakažlivou nemoc. Musela to od něj na tom jeho "ministerstvu" chytit,jinak si to neumím vysvětlit.;-)

+2/0
29.2.2016 22:54

Z97u87z24a52n29a 86T53i37c90h69á 4598936940853

Mluvila jsem o tom s učitelkou na praktické škole a byla z toho docela znepokojená. Říkala, že když k nim děti přijdou, tak brzy rozkvetou a uznají to i rodiče, kterým se to většinou ze začátku nelíbí, že jejich děti musí na takovou školu. Prospívá jim, že mají učitele, kteří to vědí jak s nimi zacházet, jak je učit, jak jim pomáhat, a dost často i kolektiv, protože k pomalejším dětem jsou ostatní děti dost kruté. Jak bude vypadat tento nový systém, si neuměla moc představit.

+10/0
29.2.2016 22:21

I82v55a59n 45S37l12á49m77a 6766185811698

Tak tak. Mám kamaráda/známého, který navštěvoval po celých 9 let zvláštní školu a líbilo se mu tam. Přístup, co se naučí (že normálně pokračoval na učňáku) etc.

+4/0
29.2.2016 22:34

V36l45a37d57a86n 90Č42e69r52n14í68č18e56k 8472396903200

To je stále dokola. Ministrině na tuto otázku odpovídala několikrát. Co se týká praktických škol, nikdo je neruší a děti nikam nepřevádí. Pouze se dodají peníze na již stávající asistenti a děti, kteří v tom hlavním proudu již jsou. To že to nejsou schopni pochopit diskutující je sice smutné, ale pochopitelné. Že ovšem učitelka, které se to týká o tom nic neví, ale bojí se toho, je jen dokladem jak to v našem školství vypadá.

+1/−3
29.2.2016 22:54

Z39u11z19a81n54a 82T89i18c53h83á 4448456580203

Omlouvám se, diskusi s ministryní jsem nečetla.

0/0
29.2.2016 23:39

V47l44a47d27i26m90í63r 22K71r13i61s26t40e50n 7906362805638

a proto vím o nedávno zrušené praktické multitřídce...

+1/0
1.3.2016 0:17

V20l85a65d77a79n 59Č54e90r53n66í77č46e58k 8342166553570

Já vím také o zrušené třídě, škole, která také vůbec nesouvisela s inkluzí, která má platit od 1.9.2016. Prosím držte se tématu - inkluze.

+1/0
1.3.2016 0:41

P70e21t98r21a 74N29o74v88á47k77o91v66á 7588666624568

Jenže ty školy jsou rušené pro nedostatek žáků. Za čož nemůže minisryně, ale rodiče, kteří chtějí dítě dát do běžné ZŠ a trvají na tom.

+1/0
1.3.2016 7:50

J63a80r48o34m80í65r 67K67r71á10l 4190549924669

A odkud se ty peníze dodaji ? Pokud vím, uvažuje se o snížení platů kantorů, aby bylo za zaplcení těch asistentů. Takže dobrého kantora, co se uživí i jinde, znechutí a on odejde. A zůstanou ti mizerní a k tomu pár asistentů. :-/

+1/−1
1.3.2016 8:49

Z13u91z34a94n42a 64T69i63c97h21á 4468136900213

To jsem taky slyšela, že školy nedostanou větší rozpočet, ale budou muset zaplatit asistenty, ale nechtělo se mi tomu věřit. A ještě víc než kantoři to podle mě odnesou ti už tak hodně biti - pracovníci v jídelně, uklízečky atd.

+1/0
1.3.2016 10:28

V75l97a86d18a21n 83Č11e70r34n17í33č89e55k 8412536123290

Kde jste to slyšela? Když máte potřebu diskutovat, čemuž rozumím, zkuste si pustit jen ten jeden rozhovor u článku.

0/0
1.3.2016 11:33

Z64u43z53a21n88a 74T34i71c29h91á 4938276490233

Říkala mi to jedna učitelka, ale jen, že to byl nějaký návrh, ne definitivní rozhodnutí.

0/0
1.3.2016 13:11

Z44u62z75a55n95a 12T32i46c81h82á 4118306100873

* učící na VŠ

0/0
1.3.2016 13:11

Z19u74z24a32n54a 18T26i47c56h67á 4638186210833

A máte pravdu, že diskutuji, aniž bych o problematice něco víc věděla, jen jsem mluvila s těma dvěma učitelkama a nestíhám to víc sledovat. Do diskuse jsem šla, abych se dozvěděla více, omlouvám se za případné šíření bludů, ale ani jeden z příspěvků jsem nepsala jako nějaké definitivně platné informace, jen že jsem o tom s někým mluvila a chtěla jsem k tomu znát další názory. Rozhovor si pustím.

0/0
1.3.2016 13:16

V48l63a19d75a17n 66Č20e55r91n64í96č16e27k 8412966713380

Pani Tichá, to že sama uznáte, že vlastně moc nevíte je od Vás fér. Horší je to u těch učitelek. Obě šíří nesmysly bez jakékoli znalosti věci. O to horší, že se to týká organizace která je zaměstnává a většina lidí má představu, že co řekne učitel, je pravda. Stále se nadává na žáky, rodiče. Ale není toto ten hlavní problém školství? Neříkám, že většina, ale právě tito učitelé, kteří nemají ani elementární schopnost získat a zpracovat informace učí a to co sami nejsou schopny zvládnout mají předat.

0/0
1.3.2016 13:37

P87e53t34r82a 20N27o79v94á94k14o27v24á 7298876414928

Přesně. Jenže ti učitelé jedním dechem taky dodávají, že rodiče z toho mají hysterické záchvaty, když si mají přiznat, že jejich děti na běžnou školu nestačí. Jednak třeba v Brně už ZŠp s tímto názvem nenajdete. Všechny, které existují a podle tohoto RVP učí, tak se jmenují normálně ZŠ. A učitelky v nich říkají, že spousta rodičů, byť u nich dítě má výsledky, tak trvá na tom, že dítě převedou na běžnou ZŠ, aby nikde v papírech nemělo, že chodilo do "pomocné" školy, a neomezovalo ho to v budoucnu, že nebylo normální.

Prostě místo vyrovnání se s realitou se to rodiče snaží maskovat, jak se dá. Je otázka, jestli je to převzatá zkušenost od jiných rodičů, nebo pouze obavy do budoucna.

0/0
1.3.2016 7:49

J20a62r42o28m90í53r 91K31r97á29l 4310669564129

Rodiče mají záchvaty do doby, než zjistí, že na speciální škole se jejich dítě naučí víc a bude mít i lepší uplatnění po škole.

+1/0
1.3.2016 8:50

J98i15ř59í 95S35o29u67č59e65k 5536917959219

Před lety jsem měl možnost mluvit z profesorkou z gymnázia, na které jsem chodil. Tehdy šlo, podle nějakých statistik, o třetí nejnáročnější a v přijímačkách na VŠ nejúspěšnější střední školu v republice. Zmíněná profesorka mi sdělila, že v důsledku populačního poklesu a experimentování ministerstva, které tehdy měnilo podmínky podávání přihlášek, podalo přihlášku všehovšudy 60 žáků, což byl přesně počet, který potřebovala škola přijmout, aby mohla dál fungovat (příjmy jsou podle počtu žáků). Vzali všechny uchazeče a učitelé z toho byli zoufalí. Nakonec je museli nechat i odmaturovat, jinak by měli problémy - pokud by najednou od maturit vyletěla polovina žáků, stěžovali by si rodiče, zřizovatel by vyhodil ředitele... Byla z toho „materiálu“ neskutečně zoufalá, stejně jako z toho, že dostává totéž maturitní vysvědčení, na které se dříve i výběr musel dost nadřít. Těšila se, až doklepe poslední roky do důchodu.

Nedávno jsem mluvil s VŠ pedagožkou z univerzity a fakulty, kam se bylo tehdy velmi obtížné dostat, hlásilo se několikanásobně víc studentů než přijímalo. Dnes dopadli tak, že berou každého, protože škola je opět placená podle počtu žáků. Učitelé nemají studenty vyhazovat, mají jim naopak vycházet vstříc. Pokud žák neudělá zápočet nebo zkoušku, nemá problém žák, ale pedagog a ten radši hledá, za co by to mohl studentovi dát.

Když si to sesumírujete, tak v podstatě nedochází k žádné filtraci - střední škola i vysoká škola jdou prolézt prakticky bez odporu, stačí se tam přihlásit. Tohle samozřejmě nemá dopady jen na úroveň vzdělání a ztrátu jeho hodnoty, ale i na život mladých lidí. Škola před ně nestaví překážky, které by museli řešit, vše je jednoduché, téměř zadarmo. Nesetkají se s komplikacemi, nenaučí se fungovat v obtížné situaci, přibývá masa lidí, která je přesvědčena o vlastních schopnostech a znalostech (gymply a vysoké školy jsou přeci těžké, je to ta nejnáročnější forma vzdělání), realita je přitom jinde.

+8/−1
29.2.2016 20:49

V70l15a37d76a45n 18Č73e33r31n44í38č19e95k 8982416613210

Tomu mohu jen těžko uvěřit. Můžete mi, prosím, napsat o jaké gymnázium se jedná? Přijímací zkoušky na osmileté gymnázium jsme řešili před dvěma lety a na všech, které jsem sledoval poblíž bydliště, i méně prestižních, gymnáziíích brali pouze ty kteří přijímací zkoušky zvládli - nenaplnili celou kapacitu třídy. Totéž platilo u čtyřletých.

+1/−2
29.2.2016 21:02

I97v57a38n 47S11l27á19m68a 6916155731528

Já navštěvuji gymnázium (pravda, asi ne tak prestižní... :-)), kde brali 60 lidí na čtyřleté. Z prvního kola chtělo 59 lidí, tak udělali 2. kolo (kde byla 1 žačka, kterou vzali, ať by napsala přijímačky jakkoliv, ale stejně je musela dělat - peníze pro scio)

0/0
29.2.2016 22:37

P13e76t74r98a 57N79o59v91á90k53o30v47á 7388756834258

Je to rozdíl blbých deseti dvanácti let. Já bych si ještě nedovolila ani ceknout, když bych měla v seminární práci špatně citace a vyučující mi napsal, že sorry, moje chyba, měla jsem si zjistit, jak se cituje, takže bez zápočtu. Dneska? Dneska mi 3x ty děcka pošlou seminárku s citacemi, které nejsou správně. Přitom 2x ode mě dostaly přesný příklad, jak to má vypadat, potřetí přímo komentáře v textu, kde jsou chyby. I tak dojde text, který prostě není správně.

NEvím, jestli jsou tak hloupí, tak liknaví, nebo toho mají moc, takže doufají, že jedna seminárka se prostě ztratí. Ale zaráží mě, že kdybych měla být stejně přísná, jak byli na nás před těmi asi 12 lety, tak jich polovinu nenechám projít.

0/0
1.3.2016 7:55

S66t26a32n68i27s14l42a93v 48K82r33e14j19c67a76r 6267676593774

Při vašem vzdělání - neporovnávejte základní vzdělání se vzděláním vyšším odborným. Ano nevím kolik autistů studuje dnes na středních státních a soukromých školách. I když je i to možné, díky vlivným rodičům s titulem jež se nesmíří s průměrem. Ale většina studentů asi bude běžně zdravých bez inkluzních problémů.

0/0
1.3.2016 11:32

T40o60m44á96š 51T60a11t28í16č14e17k 5100722510348

Krásně to bylo vidět ohledně debat o státních maturitách, kde se zveřejňovaly zkoušky. Ten první ročník jsem si dal matiku a němčinu, ten druhý totéž v té "těžší" podobě. Byl jsem zhrozen - němčina prakticky jenom test pasivní znalosti, matika, ani ta těžká, neobsahovala otázky, které bych nemusel zvládnout už dva roky před maturitou. :-/

0/0
1.3.2016 22:34

P53a34v88e50l 82B84e72r41k15a 5195966361873

Tato loutka prosazuje od "sluníčkového" stolu změnu, která základní školství pošle do kopru = přinese mnoho problémů všem zúčastněným. Odpovědi na dotazy nikde, zajímavé, že by střet s realitou ;-D

+5/0
29.2.2016 20:07

V80l84a53d31a69n 25Č15e83r15n80í35č27e66k 8122236863430

Odpovědi na dotazy v přiloženém videu u článku. I tato diskuze ukazuje na jaké úrovni bylo a je školství.

+1/−4
29.2.2016 20:18

J75o33s40e66f 42B33a90l78o19u93n 4550876125901

Ano,Němce má zdebilnit stěhování národů,konkrétně muslimských primitivů , no a naše děti zas Inkluze....RvRv

+3/0
29.2.2016 20:04

J42a63n 74L39i34b28i63c77h 9132368295683

Děti budou opět testovací králíci experimentů paní Valachové.

0/0
29.2.2016 19:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.