Diskuze

Valachovou čeká boj. Většina učitelů s inkluzí nesouhlasí, ukázala anketa

Od nového školního roku začne v České republice platit nová vyhláška o inkluzivním vzdělávání. I když od jejího schválení uběhl již téměř rok, mezi českými učiteli stále převládá patrná nervozita. V anketě, kterou udělala MF DNES mezi pedagogy základních a středních škol, ji dokumentuje výsledek z 1 186 získaných odpovědí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Odborná veřejnost ví, co říká. Na rozdíl od političky, která oboru rozumí jako koza petrželi. Ministr školství by měl být především odborníkem, měl by mít něco za sebou - na mnoha typech škol, a měl by být obklopen lidmi, kteří jsou spojeni s reálným životem. Teď dotyčná ministryně blábolí v chatu tak, že nelze to poslouchat. Zrovna řeší - zda "do kouta ano nebo ne"... Ale já věřím, že je to záměr - zničit vše, co jakž takž funguje, stejně jako je záměr vyhladit evropskou civilizaci. Ale někdo chodí k volbám - a někdo tuto svoloč volí... Proč? Problémem je i to, že všichni mají stejné volební právo. Ne - i počty hlasů by měly být různé, dle mnoha kritérií.

2 0
možnosti

O tom, jak to bude ve třídách vypadat, mohou referovat učitelé, kteří mají ve třídě několik malých Romů. Nezájem o výuku, vzrušování, neposlušnost. Doma vidí, že vzdělání nepotřebují. Rodiče vzdělání nemají, nepracují, berou sociální dávky a žije se jim lépe, než kdyby pracovali. Vzdělání je dokonce nebezpečné - museli by pracovat.

Úroveň každého systému je rovna úrovni nejslabšího článku a to budou ti nejslabší žáci. Nebudou stíhat, budou vystresovaní a budou zlobit. Průměrní žáci se budou nudit a budou zlobit. Naprůměrní žáci se budou nudit a budou vymýšlet alotria. Nic je nebude nutit k tomu, aby se snažili, protože budou i tak nejlepší. Bude to degradace celého našeho školství. Je to ústupek kritice ze strany EU ke vzdělávání Romů. Výsledkem bude katastrofální základní školství.

Murphyho zákony byly bublikovány jako recese, ale zkušenost ukazuje, že opravdu platí. A jeden z Murphyho zákonů tvrdí : "Každá změna je k horšímu!" A pro naše školství to platí už delší dobu!!! Třeba blbě, ale jednotně. Všichni žáci pak budou stejně blbí....;-O;-O;-O;-O;-O;-O;-O

3 0
možnosti

V minulosti měla soukromé učitele jen šlechta, nebo aristokracie, která si je financovala ze svého. Takže každému mohlo být jedno, jestli má panské dítě IQ tykve, jestli má ADHD, AS, nebo je to líný spratek. Jenže z daní všech se platí dnes "asistenti pedagogů" pro děti, které evidentně nemají na ZŠ co dělat. A každý takový asistent stojí školu 200 000Kč ročně. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že část takto začleněných dětí stejně nemá šanci dosáhnout základního vzdělání na patřičné úrovni. Budou mít pouze lživý doklad - výstupní vysvědčení ze ZŠ. A pocit, že se něco vůbec nemusí učit ( a že je hájené), v něm přetrvá i na SŠ. Tak dnes máme dyspraktiky, kteří musejí stejně dostávat jedničky z pracovní výchovy. Máme dyskalkuliky, kteří nemusejí umět počítat, máme dysgrafiky, kteří neumějí psát, vycházejíce z 9. třídy!!! Učil jsem žáka, který byl tzv. "integrován" a nemusel umět vůbec nic, protože vlídná paní speciální pedagožka z poradny vždy radila, jak to dítě nepřetěžovat. Dítě jsem v 9. třídě místo učiva o astronomii a jaderné energetice učil poznávat hodiny a odečítat teplotu z teploměru. Ani toho nebyl schopen!!

5 0
možnosti

- viděla bych +, kdyby šly peníze i za těmi, kteří již "inkludovaní" jsou..(a ředitelé je nemuseli každoročně shánět po sponzorech). Ale protože částky nejsou vyčísleny a nemají podobu zákona(pokud to správně chápu), může se snadno stát, že příští rok prostě nebudou.. takže buď je přesune z jiné oblasti(a ublíží jí), nebo je ředitelé budou muset shánět bůhvíkde, nebo nebude ani ten asistent, ani doučování..

- ministryně může "lžím a překrucováním" snadno zabránit tak, že daný problém srozumitelně vysvětlí na svých stránkách - tak aby to našli a pochopili jedinci od IQ50 - takové malé cvičení v inkluzi i pro ní samou..

1 0
možnosti

jsem se na vteřinu lekla, že píšu a nevím o tom ...;-D

1 0
možnosti

M26a50r58e63k 56H75r55u50b61y

26. 2. 2016 16:09

Nejlepsi vysledky maji zaci ze skol s inkluzi? 8-o

Jiste, treba Oxford, Cambridge nebo MIT jsou proslule rovnostarstvim a durazem na zaclenovani handicapovanych ;-D;-D

3 0
možnosti

Jistě, třeba Hawking. :-) Jenomže ten by ani v ČR nechodil do zvláštní školy.

1 3
možnosti
Foto

Soudruzi by rádi, aby byli všichni stejní, ale soudruzi, není tomu tak a vždy bude řetěz tak silny, jak jeho nejslabší článek a proste, když bude muset učitel věnovat půlku času jednomu pomalejšímu, výuka ostatních bude stát za pendrek! Toto je hřebíček do českého školství, experiment ala socialistického inženýrství! Statní školy se tak budou dostavat na hranu a v jistý lokalitách budou normálni žáci odcházet! ;-€

5 0
možnosti

J47i75ř77í 71J19o27n85á10š

26. 2. 2016 14:34

Stejně budou ti pomalu chápající děti ve třídě jako kůl v plotě. Ve třídě jsem vždy kamarádil s těmi spolužáky, od kterých jsem se mohl něco přiučit. Něco znali lépe oni a něco jsem znal lépe já. Takto jsem si vzájemně pomáhali. To je moje zkušenost ze základky, střední i vysoké.

5 0
možnosti

P87e34t87r 53F24i33a87l43a

26. 2. 2016 14:37

Často je to také opačně, mentálně zaostalejší děti, které jsou místo intelektu obdařeny silou, ubližují chytřejším dětem.

5 0
možnosti

Nesouhlasím s úředně nařízenou inkluzí do tříd. Nemám problém s inkluzí do škol, třeba aby byla v rámci základní školy vyrovnávací třída pro děti, co mají vzdělávací specifika. Buď se ukáže, že žáček má na to, aby přestoupil na běžnou základku, nebo ne. Abych byla konkrétní: na místní zvláštní škole jsou dvě děti hluchoněmé matky, zatím se jeví jako s dlouhým vedením, ale je to patrně jen proto, že s nimi matka komunikuje neverbálně,nečte jim, nevypráví, neslyší, kde sami dělají chyby při čtení a nemůže je opravit. Proč by nemohly přestoupit na běžnou základku, pokud všechno doženou a ukáže se, že na to mají - notabene když budou znát učitele, potkávat se s ostatními žáčky na chodbách, v jídelně, klidně ať jsou společné tělocviky ... nebudou pak působit v jiné třídě jako exoti, které je nutno vyštípat, protože holt přišli z blbákova. Takových dětí, schopný integrace do běžného vzdělávacího systému, je jistě víc. Stejně jako je dost dětí, které na to prostě nemají. A kterým inkluze spíš ublíží, než pomůže.

10 0
možnosti

Už teď máme u nás také případ, kdy na základě aktuálního zákona musí dítě chodit na běžnou ZŠ, ač si ono samo, jeho rodiče i učitelé přejí setrvání na speciální (nařízený přestup v 5. třídě). Ale pedagogický psycholog vydal "doporučení", že je záhodno integrovat. A přes něj nejede vlak.

2 0
možnosti

Jaký "boj" ? Nechtějí ten zázrak nejenom učitelé ale ani stejně velká většina rodičů.

Zkrátka bude nucená to odpískat. Ale stejně, jako její kolegyně krnda s svým vůdcem po svém boku

0 1
možnosti

Tedy ta poslední věta ... to je co? ;-D

1 0
možnosti