Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odchod Česka z EU by znamenal návrat do sféry vlivu Ruska, říká premiér

V případě, že by Britové v referendu odhlasovali odchod země z Evropské unie, očekává premiér Bohuslav Sobotka, že by tlak na podobný plebiscit byl i v dalších zemích EU, včetně České republiky. Takové referendum ale Sobotka, dokud bude v čele vlády, nepřipustí. Případný odchod z Unie by podle něj vedl k návratu do sféry vlivu Ruska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D25a75n70i43e70l 91N13o70v17á16k 1141300846289

pan Bohumil S. asi opomněl na naše členství v NATO. No, možná mu některý z jeho poradců tuto zásadní skutečnost připomene.;-D

0/0
29.2.2016 7:51

P65a77v36e95l 56K53ř45í74ž 8587901830909

To je jen takové strašení aby někteří darmožrouti nepřišlo o svá teplá křesla. Sobotka se už těší na nějaké dobře placené místo v Bruselu, tak je logické, že odchod, případně rozpad EU si nepřeje... Do které sféry vlivu se dostaneme záleží především na tom, kam se přikloní naši politici...

0/0
26.2.2016 7:21

A79l52e82n35a 87B31e13r40n33a42t62i61k40o47v96á 7354638655600

Jsem politický laik,tak se předem omlouvám.

Ale.reaguji na výše uvedený komentář p. Sobotky.

Když Britové v červnu z EU vystoupí /zatím je to tak 50/50 /,do které sféry se vrátí oni?

P.S Co je to,podle vás,vliv Ruska?Nebo je pro vás přijatelnější vliv zkorumpované,arogantní Ameriky,která si chce každého podmanit,dokonce i Evropu, nebo

!! EU v dnešní podobě?Myslím,že pro obyčejné lidi,nikoliv.

+1/−1
25.2.2016 9:28
Foto

V92o34j31t62ě68c26h 78P20a35v26l49í26k 5794591784228

Ze všeho nejvíc se Británie přikloní do sféry USA, se kterými mají už teď oproti zbytku Evropy výrazně nadstandardní vztahy.

EU má, i v dnešní podobě, dost váhy na to, aby si s ní ani Rusko ani USA nemohlo jen tak hrát. Je největší ekonomikou světa, a i jednou ze supervelmocí, byť vnitřně rozhádanou. Pokud by se rozpadla, ostatní velmoci si ji rozdělí mezi sebe.

+1/0
25.2.2016 9:49

A60l87e80n27a 81B26e54r93n33a25t73i65k19o56v19á 7214928395900

Dobře,vysvětlil jste to hezky,tomu rozumím.

Evropa však v žádném případě,nemůže, i z ekonomických důvodů,vydržet

nápor imigrace a vůbec nejsem ochotna,přijmout,že se máme ,o ně rozdělit.

Nabízí se otázka,která již byla několikrát nakousnuta,že je vyvolána záměrně,právě z důvodu rozpolcení,oslabené Evropy.Je to začarovaný kruh.Co vy, na to říkáte?

0/0
25.2.2016 10:40
Foto

V66o58j88t23ě19c18h 21P77a23v82l25í81k 5124601354468

Nevidím v tom začarovaný kruh.

Je dost pravděpodobné, že jsou země, kterým se potíže, které Evropě migrace způsobuje, velmi hodí. A že třeba vojenskými akcemi na území Syrie ji ještě schválně podporují.

Evropa má větší šanci migrační vlnu zvládnout když bude spolupracovat, než když se rozdělí. Primárně je potřeba dostat uprchlíky pod kontrolu, plně je evidovat, mít přehled, vracet už od hranic EU hned ty, u koho se nepodaří prokázat totožnost.

Na to je potřeba se zaměřit. Zamezení ilegálních přechodů, zavedení řádu do celé věci. Evropa není slabá, jen je ukolébaná téměř do spánku léty klidu a prosperity.

+1/0
25.2.2016 11:16

A47l81e47n77a 75B78e36r39n53a52t23i10k77o17v38á 7324498675220

Vy to vidíte ,trošku z jiného hlediska,než já.

Vím,že ́to není pouze bílé nebo černé,ale jsem přesvědčana o tom,že po dobrém to nepůjde.Za chvíli skončí zima a budou jich statisíce.S Tureckem se počítat nedá

a Řecko? Proč nepoužije svou velikou armádu a nevrací je zpět,přímo z moře?

Nakonec budou muset,použít nátlak,jinak je nezastaví.Bulharsko,je rozhodnuto

použit vojsko.Bylo první,které zastřelilo imigranta,když napadl pohraniční stráž.

Oni musí pochopit,že si tohle ,dovolit nemohou.

Nyní budu,podle vás,hodně ,,nereálná",ale .Imigrace zesílila otevřenými dveřmi

p.Merkelové.Proč je stejná osoba nezavře,prohlášením dost?

P.S.Omlouvám se ,budu končit,těším se příště.

0/0
25.2.2016 11:45
Foto

V62o70j73t71ě19c70h 47P41a20v17l42í70k 5144821204708

Merkelové se přičítá, že "hromadně pozvala uprchlíky", ba dokonce, že i způsobila celou vlnu. Mnozí si její proslov vyložili, že Německo chce, aby kdo může, přišel. Nebylo to tak - Merkelová za Německo říkala, že dostojí svým morálním povinnostem a ke skutečným uprchlíkům se zachová, tak jak se k člověku v nouzi sluší a patří.

Ale s tím už nikdo nic nenadělá.

Jen to znamená, že Německo nemusí udělat až tak velký myšlenkový obrat - už dnes řeší, jak ten proud omezit. Na ozbrojenou ochranu hranic nejspíš dojde. A bude výrazně lepší, když se to udělá jednotně, než když každý stát za sebe. Protože společně můžeme bránit vnější hranice EU a migraci zastavit tam, zatímco sami za sebe jen vlastní a migraci zastavovat mnohem blíž.

0/0
25.2.2016 11:59

A38l55e60n24a 86B31e59r69n66a94t20i10k16o54v92á 7414438485710

Mám obavy,že ještě budou velké problémy.

Mějte se.

0/0
25.2.2016 14:32

P74a73v20e37l 17K38ř47í25ž 8317201800199

Víte, pane Pavlíku, je paradoxní, že Evropa v této podobě je daleko neschopnější, než kdyby byly jednotlivé státy samostatné. A navíc - rozdělená Evropa také může spolupracovat a efektivněji.

0/0
26.2.2016 7:25

V26l67a45d10i75m88í53r 35M40o21r13a14v24e59c 3478340653243

A protože si toho jsou USA vědomi, vymysleli tu novou mezinárodní obchodní smlouvu, že?

0/0
26.2.2016 5:31

D10a36n65i20e44l 96N27o27v52á85k 1481160376599

EU v dnešní podobě nemá ve vztahu k USA a RF pražádnou váhu. EU přesněji NU (Německá unie) je díky absolutní dominanci Německa, které je vazalem USA jen a pouze marionetou s americkým loutkovodičem.:-P

0/0
29.2.2016 7:47

J85a84r92m41i70l 53V26e52p89ř23e41k 63S69t15. 5236575894239

Dobrý večer, paní Netolická. Takže podle vás je dnešní doba rájem, všichni jsou spokojeni a blaženi, že jsou svobodni. Vůbec se nekrade, proto máme tak velké důchody, zboží je dostatek, ale kdo a kolik si ho koupí, lidé zbohatli, ale na ulicích jsou žebráci a bezdomovci, Putin a Čína jsou zlí, zatímco europoslanci berou statisíce, neustále mizí nějaké milióny a ani se po nich nepátrá, dříve byly ulice šedé, ale pozor, můžeme se dočkat i horší barvy, církev je velmi ukřivděná a chudá, proto chce i to, co jí nikdy nepatřilo. A co se týká výchovy dětí, máte pravdu, já jsem to dokázal také, ale to neznamená, že nevidím tu skutečnost, že celková výchova dnešních dětí je špatná a vede k destrukci společnosti. A že by alkohol nějak vymizel? To bych neřekl. Ten je všude a bohužel i mezi dětmi, o kouření ani nemluvě. Tak to je. Komunista jsem nebyl ani nebudu, ale pořádek v této společnosti není. A pan Zeman nikomu nepodlízá. Jen říká pravdu a říká ji bez obalu.

+1/−2
24.2.2016 22:55

P59a17v19e53l 52R15a32c48e82k 4585462668857

Nezlobte se pane Vepřek to je taková slátanina. že se to nedá číst. Nedává žádný smysl.

+1/−1
24.2.2016 23:11

J34o83s53e28f 38A65d15d63o 7229973575460

8 let jsem zil v CR nikdy jsem si nevsiml, ze EU ovlivnila muj zivot negative. Naopak vse dobre. Kdykoliv jsem mohl spalit veci a jet do kterehokoli mesta EU aniz bych resil nic u nejakeho uradu. Za tu dobu jsem videl desitky projektu financovano EU v much regionech. EU mi dala vedet, ze kazde maslo neni maslo, usetresila mi prachy regulaci led lampy a volani do zahranici. Vzpomente se kolik stalo volani do EU pred 5 lety kolik dnes stoji a kolil bude Stat za dva roky. Verim, ze EU se o mne dobre stara ve svete, Bez ni bych dnes musel mit vizum do sto zemi sveta. Diky EU se predstehovalo do CR tolik firem (ja jako neschopny clovek jsem pomohl pristehovat Pat SSC ze zapadu do Prahy, kde pak nasli zamestnani desitky lidi). Jiste jsou veci CO EU (ovsem I my, protoze jsme soucast EU) musi zlepsit. Aziate, Africany a Jihoamericany mohou Jen zavidet. Oni se take sni o necem jako EU. Ani takovy maly arabsky zaliv nemuze DAT dohromady jako EU. CO SR tyce Rusko vs EU. Ja jsem rozhodne pro EU nebot ja PRI nejhorsim (zvlazt kdyz nejsme silny jako USA nebo Cina) povazuji EU za mene zlo. A ted konec: jak muze clovek, ktery zil za komunismu (teda pokud neni rusofilu a zradec sveho naroda) hlasovat pro odchod z EU? VB neni jako CR. Jsou silnejsi a USA + Commonwealth pomuze VB kdyz je treba. Kdo tedy pomuze CR?

+1/−1
24.2.2016 20:28

V52l78a80d37i21m14í93r 94M35o55r29a49v42e42c 3878180323703

Vaše chvalozpěvy chápu a nepopírám je. Ale z mého pohledu popisujete jenom konzum a pohodlí. pokud to pro vás znamená stěstí a spokojený život, pak vám to jenom přeju. jen prosím respektujte, že jsou i lidé s jinými prioritami.

0/0
25.2.2016 5:56

S67a16m32u36e16l 78V25e86r83n91e83r 1588462198619

Schengenský prostor není vázán na EU - dva příklady:

1) VB je v EU, ale není v schengenu

2) Švýcarsko není v EU, ale je v schengenu

Sice nám zakázali používat název "pomazánkové máslo", i když je to zažitý název (a cizinec si určitě překládá název na víčku), ale polské pivovary zde můžou prodávat svoje cca 8 stupňová piva pod názvem ležák, což je u nás běžný název pro minimálně 11 stupňové pivo.

A nakonec slavné projekty spolufinancované EU. Kolik peněz navíc muselo být rozděleno z peněz daňových poplatníků mezi úředníky aby se postavilo nové hřiště? Nebylo by jednoduší dát peníze přímo na konkrétní věci než je nechat rozebrat mezi "elitu"?

0/0
26.2.2016 1:25
Foto

J16a10r36o51m20í70r 53P51r71a59u77s 9637147850956

Evropa i Amerika má panický strach z Ruska. Proč asi???? Podle dokumentů bylo a je obyvatelstvo v USSA udržováno v panickém strachu z napadení Ruskem. Proč asi? Mají mít skutečný strach všichni občané, nebo jen monopoly, zbrojaři a bankéři?

+1/−1
24.2.2016 20:11

V77l95a41d51i40m51í23r 25M71o11r21a34v29e11c 3208750183203

Včera vyšel článek o tom, na jaký typ zbrojení se zaměřil západ a USA a na jaký typ Rusko a Čína:

tak tedy

Západ a USA

Vývoj strategických bombardérů stealth, vývoj bitevníků, stíhaček a stíhacích bombardérů pro rychlé nasazení kdekoli na světe, modernizace letadlových lodí, vývoj a zdokonalování střel s plochou dráhou letu, radiolokační systémy, avšak zatím bez velkého důrazu na ochranu velkých strategických území, tedy protiraketových deštníků, které dodnes nemá zcela dotažení. jako první vyvinuli útočné ponorky s jadernými zbraněmi, které mohou zasahovat kdekoli na světě. A v neposlední řadě se soustředili na budování základen po celém světě, kde jsou taktiktické jednotky rychlého nasazení.

Rusko a Čína

Ačkoli se touto technologií zabývají, nemají zatím ve výzbroji strategické bombardéry stealth. Bombardéry, stíhačky a stíhací bombardéry byly vyvíjeny (kvalitativně) až jako odpověď na techniku aliance, v současné době tím, že jsou movější jsou leckdy i modernější. V odpovědi na výzbroj aliance střelami s plochou dráhou letu vyvinuli své. Nezakládají svou strategii na letadlových lodích. nemají základny rozesety po celém světě. Mají vyvinuté radiolokační systémy zaměřené na vytvoření protiraketových (a nejen) deštníků k obraně velkých strategicky důležitých území. Mají vyvinuty speciální rakety na obranu proti útočným válečným lodím. I když mají letadlové lodě, nejsou pro ně základem strategie, větší důraz je kladen na křižníky, které dokáží opět bránit velká strategická území. V odpovědi na ponorky s jadernými zbraněmi vyvinuli také takové zbraně. Nepoužívají bomby s ochuzeným uranem.

Nyní se pokuste si udělat vlastní názor na to, kdo chce útočit a kdo se chce bránit.

0/0
25.2.2016 5:54
Foto

V87o35j41t60ě66c21h 98P23a63v60l76í38k 5254211104878

Jak Rusko, tak USA zastávají doktrínu exportu válek, tedy nikdy neválčit na svém území, raději předtím rozpoutat válku jinde. A jak Rusko tak USA v takovém případě útočí, toho času například v Syrii.

Co se týče vztahů Ruska a USA, tam stále platí doktrína odstrašení a zaručeného vzájemného zničení.

Rusko odstrašuje zejména ne-stealth bombardéry kroužícími přímo u hranic protivníků (hranic NATO), vybavenými jadernými střelami s plochou dráhou letu, proti kterým jsou protiraketové deštníky obou stran prozatím neúčinné. Dále křižníky a dieselelektrickými ponorkami s konvenčními i jadernými zbraněmi. USA pak zejména atomovými ponorkami též se střelami s plochou dráhou letu a jadernými hlavicemi a pak konvenčními letadlovými loděmi.

Co se přístupu týče, je to velmi vyrovnané. Co se velikosti armády týče, tak USA samozřejmě má mnohem větší, což je ale pro vzájemné jaderné zničení dost jedno.

+1/0
25.2.2016 9:57

P24a86u27l 94J78a20r91o84s 2633498980

Pokud bude vlada slozena z CSSD [komuniste v modrem], KSCM a toho na hrade s cervenyma trenyrkama,tak bych se tomu navratu do sveru Ruska vubec nedivil.;-)

+1/−2
24.2.2016 15:14

Z46d34e49n60ě82k 68S53a25m60e63k 5261396303

Ten článek je dost nesmyslný, ale diskusi vzbuzující, jak vidno. Takže ten pohled na Česko na jeho obyvatele zpoza hranic ? Proč by měl být optimistický, předešlý prezident coby euroskeptik byl spíše v pozici tatrmana, kterého za hranicemi nikdo nebral vážně. Ten současný je obdoba. A naše vlády v minulosti ? Národ volil pravici (spíše pseudopravici) z ODS nebo levici (spíše pseudolevici) z ČSSD....a kolik toho někteří zasloužilí členové z těchto stran společně nakradli už nikdo nespočítá. A byli to mnohdy i peníze z EU, nejen našich poplatníků. Komu by se to líbilo ???

+2/0
24.2.2016 12:45

A51l26e86n62a 48B43e85r10n34a40t86i33k58o23v40á 7774428565950

Je to velká bublina.

- Odchod z EU by znamenal pokles ekonomiky,brzda na hranicích,klacky pod nohy

od Německa,možná i Rakouska,ale z toho bychom se dostali,Češi jsou národ,který

je zvyklý ,šetřit .

Co za to?

+ Hranice,přes kterou nepřekročí nikdo,koho si nebude v naší zemi přát.Bezpečí.!

Ať občané,Vám pane Sobotko,odpoví,co je pro ně prioritou!

A prosím Vás,nepleťte do toho Rusko.Nejsou to andílci,ale jsou nám mnohem blíže,než ostatní.

+3/−3
24.2.2016 12:19
Foto

V26o22j62t88ě24c10h 92P68a70v94l48í33k 5974571964538

Vážně Vám přijde rozumné vzdát se prosperity i svobody jen za falešný pocit bezpečí? Až se mi nechce věřit.

+3/−2
24.2.2016 12:33

A61l32e39n46a 30B63e97r22n92a62t37i34k55o23v47á 7274178295220

Pocit bezpečí je pro mě svoboda.To snad patří k sobě,nebo se mýlím?

+2/−3
24.2.2016 13:11
Foto

V18o87j37t71ě62c54h 73P24a15v84l16í88k 5744611684778

Ano, mýlíte. Svoboda a bezpečí jdou ve světě, kde existují nepřátelé proti sobě - můžete mít jednoho více a druhého méně, nebo naopak, ale ne v plné míře oboje najednou.

+2/−2
24.2.2016 14:31

A54l13e20n75a 62B23e50r95n60a71t67i22k57o57v31á 7264778445880

Nepochopím,jak někdo se může,cítit bezpečně,když není svobodný,ale je to váš názor.Pro mne,jako ženu,matku,babičku je ten můj,prvořadý.A myslím si,že o tom

byl článek,na který jsem odpovídala.Samozřejmě s ním nemusíte,souhlasit,dokonce jsem přesvědčena,že nebudete,ale to není důležité ani podstatné.

Mějte se hezky.

+2/−2
24.2.2016 16:11
Foto

V64o34j60t75ě90c55h 48P92a36v85l73í61k 5724861444918

Pokud uzavřete hranice a zavedete přísné kontroly, přijdete o část svobody. A získáte snad něco více z bezpečí. To je, pokud vím, co jste navrhovala.

Přeji pěkný zbytek dne s vnoučaty.

0/−1
24.2.2016 16:54

A24l96e53n59a 93B47e40r20n89a85t60i65k57o63v89á 7204398725130

Ano,

0/0
24.2.2016 18:24

V52l93a36d28i29m23í30r 23M20o86r20a94v35e23c 3648160283343

Pokud znamená ve vašem názorovém systému otevřené hranice = svoboda, pak máze zajisté pravdu a já vám ji v žádném případě nevyvracím. Jen by bylo možná dobré respektovat i jiné, nemateriální úhly pohledu na problematiku. Jistým pohledem na svobodu může být i toto

https://www.youtube.com/watch?v=cT5-BkUSRLQ

a toto

https://www.youtube.com/watch?v=mUPMgfs9aNQ

0/0
25.2.2016 6:07
Foto

V84o93j27t92ě49c84h 14P93a81v44l72í94k 5624311104828

Možnost volného pohybu je jeden ze základních aspektů svobody, ano. Na tom by nemělo být nic překvapivého.

Stejně tak kontrola hranic je jednou z podmínek bezpečnosti země. A může být provedena více či méně intenzivně, zasahovat více či méně do svobody a soukromí.

Co se týče svobody ducha, to je další aspekt, dokonce nejdůležitější. Ale tím, že je na politice nezávislý - závisí čistě na jednotlivci - tak o něm nemá zásadní význam diskutovat v souvislosti s odchodem z EU či uprchlickou krizí.

Svoboda ducha totiž sice je nejdůležitější svoboda, kterou nám nikdo nemůže vzít. Ale nechat si vzít všechny ostatní by byla veliká chyba. Každou svobodu je potřeba bránit.

+1/0
25.2.2016 9:46

V90l97a87d77i33m45í72r 33M30o33r79a90v35e52c 3918560703853

Svobody si pomalu po kouskách necháváme oklešťovat a ještě tomu leckdy tleskáme, protože si naprostá většina lidí neuvědomuje, že je to vlastně jedno z dalších omezení svobod. Ale to by bylo asi na dlouhou diskusi.

0/0
26.2.2016 5:34
Foto

V53o77j84t58ě54c50h 23P35a40v84l49í24k 5344871944528

Pro informaci obrázek, do kterých evropských insitucí kdo patří:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2a/Supranational_European_Bodies_with_NATO_members-en.svg

A tak by mne zajímalo, zda ti, kteří by rádi viděli odchod ČR z EU mají jasno v tom, z kterých insitucí by to vlastně chtěli odejít a jaké by to konkrétně přineslo důsledky?

+2/0
24.2.2016 11:16

T31o66m27á50š 11V49a30l93n72í25č15e23k 7685396518266

Myslím, že si Bohouš spletl EU a NATO (což je u premiéra trochu alarmující).

0/−3
24.2.2016 10:16

K33a75r77e31l 96L41a52n46a 63I96n14g86. 9826161972

Můj názor nic nezmění, to vím. ALE srovnávat šikanu Bruselu s pokyny od Moskvy, to snad ani nemůže myslet vážně. Holt by zase byla důležitější ruština ne ingliš, ale mohli bychom mít své pokrmy, které DOKONALÝ Brusel zakazuje... Vstup do EU byl větší zločin než vstup vojsk v roce 1968 !

+4/−8
24.2.2016 7:49

J91e94n81d30a 35K38r30á84s14a 1569906858

Odklon od zaostálé ruské říše zla, která zplundrovala celou východní Evropu, byl nejlepším počinem od r 1948 R^;-)

+5/0
24.2.2016 8:55

K38a45r10e65l 11N43e33č89a57s 5203729550890

Podle vašeho textu se mi jeví to Ing jako příjmení,pane Lano Ingu.

Brusel vám kazí potraviny?To by je ale usel kazit třeba i v Rakousku,a tam jsem si ničeho takového nevšiml,ba naopak.;-D

+3/−1
24.2.2016 10:43

K23a80r85e13l 45L43a20n66a 27I23n27g85. 9186261862

Pane Nečasi neingu, kde jsem psal, že Brusel kazí potraviny ? Stačí umět číst, tam bylo slůvko zakazuje, víme ...

+2/−1
24.2.2016 17:19

Z13d90e72n74ě15k 54S24a11m63e40k 5121536583

Co jsi studoval hochu ? Asi v báťušce Rosii, atk to musíš mít kebuli dost vymydlenou;-D

+2/0
24.2.2016 12:46

K36a40r22e57l 44L80a67n23a 80I29n21g32. 9816781922

Taky Ti vadí halušky a tavené sýry, o nápojích RUM a jiných nemluvě ...? Nemusíte doufám zatím doma všichni mluvit jen ingliš ?

0/−2
24.2.2016 16:29

A46l86f65r46e97d 49D44e98l78o31n71g 4424882606500

Rusko do Evropy potřebujeme ale ne carsko-azijsko-bolševický systém řízení společnosti! Je třeba posečkat až si to Rusové rozmyslí! Kdyby se připojilo demokratické Rusko byli bychom hospodářský silnější i proti USA!!!

0/0
24.2.2016 16:43

M75i40c94h59a76l 14M38i67l19l14e60r 9346352129782

radoby vlastenci si neuvedomuji, ze Cesko neni hospodarsky, financne ani politicky natolik silny stat, aby mohl existovat a PROSPEROVAT bez zavislosti na jinych hospodarsko-politickych seskupenich jako treba Svycarsko nebo Norsko.

Pokud by vypadlo z EU, je jen otazka casu, nez by se Rusko pokusilo o navazani starych vazeb z dob totality a RVHP a nasadilo paky, aby primelo Cesko ke vstupu do sveho planovaneho Euro-asijskeho spolecenstvi. Zamaskovany Neo-esese-ser.Rv

+4/0
24.2.2016 3:54

M81i60c19h36a22l 38M83i44l33l85e94r 9236782229192

PS. tito radoby- vlastenci vyzyvajici Cesko k odchodu z EU by se meli poucit z legendy o knizeti Svatoplukovi a jeho 3 prutech;-)

+3/0
24.2.2016 4:25
Foto

V35o34j29t78ě44c90h 85P29a25v22l17í28k 5554411474248

Máte plus. Jen podotknu, že ani Švýcarsko, ani Norsko nejsou na fungování EU nikterak nezávislé, ač formálně členy nejsou.

+2/0
24.2.2016 11:09
Foto

V19l95a98d49i20m33í61r 48V22o90l95k71o 6720802907599

Pokud hodnotím samotný nadpis, má pravdu. Což ovšem neznamená, že se máme ze socialistickým byrokratickým aparátem úředníků a politiků totálně odtřžených od reality smířit.

Tlak musí být tak velký, aby jim nezbylo nic jiného než změna. Dobrovolně to nepůjde. Proto ač si vystoupení v dané chvíli nepřeji, fandím protiunijním stranám už proto, že jsou pákou na změny, které NUTNĚ potřebujeme.

Rozpad unie by byl přínosem jen pokud v ní nezůsteneme sami a pokud po něm přijde něco životaschopnějšího. Transformace je "méně riziková", ale také o řád méně efektivní a rychlá. Takže tlačme. Angela není EU, je to JEN německá premiérka (no kancléřka, ale to je v podstatě fuk).;-)

+6/−1
23.2.2016 23:19

M55i10c78h36a15l 56M67i87l94l41e92r 9246142199382

Putin a jeho Euro-asijska unie uz ceka na nove cleny!!

+2/−1
24.2.2016 4:26
Foto

V13o84j70t85ě26c78h 72P97a11v71l80í65k 5524931234558

Lépe, než fandit protiunijním stranám by bylo fandit stranám, které do unijních funkcí kandidovat budou a mají v plánu v nich dosáhnout reforem.

+2/0
24.2.2016 14:33

S43a31m57u72e55l 61V21e19r62n37e20r 1548782408479

Vy o nějaké takové víte?

0/0
26.2.2016 1:38
Foto

V43o13j62t92ě85c12h 94P73a79v81l12í76k 5634331894248

Žádná z mainstreamových, bohužel. Piráti to asi s odřenýma ušima splňují, v Evropském parlamentu se jejich zahraniční kolegové o reformy snaží, i když ne až tolik v oblasti samotného fungování EU.

0/0
26.2.2016 6:54

R93a80d84i58m 91V55l45a81d50i73k 3607337875674

Rozený demokrat,ale referendum,nejdemokratičtější prvek,nepřipustí.Pak je třeba vyměnit premiéra.

+3/−5
23.2.2016 23:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.