- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jestli by se kolem vsech tech gymplu nemela postavit svatozar.
V 5. třídě nemůže dítě ještě vědět, čím by chtělo být. Tím, že ho rodiče dají na gymnázium možná si naplní své vlastní ambice, ale pokud to dítku nepůjde, připraví mu samé frustrující zážitky, strach a stres.
Přeci jen v 15 letech v 9. třídě je dítě vyhraněnější a je patrné, zda na střední školu má předpoklady a pokud ano, tak zda na technickou, uměleckou či humanitní. Nemusí se pak zbytečně trápit předměty, které jsou mimo jeho budoucí obor.
Mnohem více se to pak týká chlapců, kteří pokud dokončí gymnázium a nemají předpoklady pro vysokoškolské studium, tak vlastně nemají moc uplatnění. Oproti tomu pokud by absolvovali průmyslovku, tak by měli úplné střední odborné vzdělání, větší šanci se uplatnit na trhu práce a při studiu méně strachu a stresu. A pokud by se časem ukázalo, že chtějí studovat dál, na maturitu mají a mohou na vysoké škole pokračovat.
Proto prosím všechny rodiče, zhodnoťte reálně své děti a pokud nejsou vysloveně studijní typ, nedávejte je po 5. třídě na střední školu. Jsou to vaše děti a nezaslouží si, abyste jim tak ubližovali.
Kdybyste si přečetl anonymní názory primánů na studium na gymnáziu, zjistil byste, že si většinou oddechli: nikdo ze spolužáků je nezesměšňuje, když chtějí ve škole pracovat, starší studenti s nimi jednají jako se sobě rovnými (a jim se to líbí) a náročnost učitele pokládají za výzvu.
Největší boj bude zřejmě o Malešice