Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V kauze Michalákových máme v rukou trumf, věří právník české diplomacie

Ministerstvo zahraničních věcí posílá do Norska desetistránkový dokument, který má u soudu pomoci Evě Michalákové. Vypracoval ho zkušený právník Martin Smolek, jenž Česko hájil v řadě mezinárodních kauz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i31l96e22n28a 23Š53a18l38j35o18v64á 7727460781787

K této kauze je pro mě jako matku a babičku dost těžké se vyjadřovat.

Jakkoliv mi může být paní Michalákové líto, co může být pro matku horšího než přijít o své děti, přičemž postup Barnevernetu může být pro mě nepochopitelný. Přesto v tomto případě vidím určitá ALE.

Dle mně známých informací paní Michaláková žila v Norsku od r. 2003, cca v r. 2006 se jí zde narodil syn Denis a cca v roce 2009 syn David. Než si děti v této zemi pořídila měla dostatek času seznámit se s právními i tzv. rodinnou politikou vč. z jejich pohledu ochrany dětí v této zemi. Zřejmě již od března 2011, kdy děti byly odebrány, byl jejich kontakt s matkou velmi omezený a za Barnevertem stanovených podmínek to byl pro všechny zúčastněné spíš traumatizující zážitek než radostné setkání maminky s dětmi. Skoro 2 roky již zřejmě nejsou ani tyto kontakty. Pro obě děti je jejich pokrevní matka buď zcela cizí paní nebo paní, s kterou jsou spojeny nějaké nepříjemnosti. Řekněme, že "trumf" bude natolik silný, že děti budou vráceny matce (i když to nepředpokládám, čas v neprospěch takového rozhodnutí neúprosně běží). Tak bude co? Ozve se v těch dětech po tak dlouhé době absence normální kontaktu s maminkou tzv. hlas krve a začnou milovat svoji pokrevní maminku a budou s ní šťastné? A co když ne /na hlas krve moc nevěřím/, co bude dál?

Srovnávání s odebíráním českých dětí českým matkám v tzv. v Česku na tzv. převýchovu v Německu se mi zdá zcestné.

+1/−3
22.2.2016 16:57

V58l44a63s68t82i86m90i34l 62H69a12l98b58i31c76h 8673645936498

Možná by to spravilo 15 melounů,jako za Hanču s Tončou.

0/0
22.2.2016 15:02

A93l69f80r13e79d 59D93e17l39o16n83g 4874352436450

Žádný advokát nemůže trvale prosadit v kulturní zemi zásadu "Děti jsou majetkem matky která je porodila!"!

+1/−3
22.2.2016 13:21

J80a78r54o79s74l44a88v47a 83K65a45n70i96o18k31o21v55á 7842259132537

Takže podle vás jsou "majetkem státu" ???

+2/−1
22.2.2016 14:17

M57i83l73e28n69a 57Š40a76l47j82o74v93á 7387790871807

Děti z mého pohledu běžné Češky nejsou majetkem nikoho. Ovšem předpokládám, že primární zodpovědnost za jejich zplození, výchovu a výživu nesou rodiče. Ale mělo by to být v souladu aspoň s právními předpisy té které země, kde děti žijí. Takže možná k údivu některých zvaných hostů paní Merkelové, by měli časem narazit třeba na to, že třeba tzv. provdání 12-leté dívky je bez ohledu na zvyklosti v jejich původní zemi, by mělo být /aspoň doufám/ trestným činem spojeným se všemi důsledky z toho vyplývajícími.

+1/−1
22.2.2016 17:16

J90a19r73o89s76l23a22v92a 76K29a73n84i82o58k49o40v65á 7132329312567

Já tu nevnesla pojem - majetek. A rodiče jsou plně odpovědni, a pokud nejsou zrůdami, tak jim žádný státní byrokrat na dítě nesmí "šáhnout"

Vím, že existují i špatní rodiče, ale aby jim mělo být dítě odebráno, musí to být přepečlivě prokázáno, s naprosto nevyvratitelnými důkazy, fakty. s naprosto nezávislými hodnotiteli - z více stran, bez toho aby se znali a kombinovali své posudky.

Odebírání dětí NESMÍ probíhat na základě subjektivního názoru a s rodiči se nesmí jednat systémem - presumpce viny !

A celá kauza by měla být zpětně analyticky prozkoumatelná, tudíž o všech jednáních by měly být záznamy ústní digitalizovány. A jinak ze všeho být pečlivá dokumentace. A nesmí platit za věrohodné hloupé argumenty, že ditě řeklo, že se už s matkou nechce setkat - když jsou jen a jen interpretovány ústy jejich pěstounů - ne přímo dětí. To je zrůdnost, tohle brát jako fakt..

Rozumět mohou jen ženy, matky, pro něž dítě je posvátné, je jejich poklad a kdyby to dítě někdo napadl promění se ve lvice. Trest je jim lhostejný, mládě jsou od přírody schopné bránit, za cenu vlastního života. A to přesto, že jim občas plácnou po zadku, když nechtějí poslechnout. Oni rodiče totiž odpovídají za to, že z jejich dětí budou po pubertě dospělí zodpovědní jedinci, ne puberťáci do padesáti let !

+1/−1
22.2.2016 21:35

J74a22r98o26s39l36a22v67a 17K29a35n10i18o12k90o94v49á 7892529752427

Zapomněla jsem dodatek - ó, jak komunistické !

+1/−1
22.2.2016 14:21

A29l14f42r95e77d 71D50e11l74o13n33g 4464242526880

Óóó jak křovácké! Moderní stát se musí starat o budoucnost všech obyvatel a to znamená hlavně mládeže protože ta nás bude živit ve stáří! S Vaším názorem byste uspěla tak u Neandertálců nebo u feministek!

+1/−3
22.2.2016 15:13

J78a79r16o76s37l11a19v26a 65K22a69n51i78o80k84o86v57á 7752329552177

Aha.... tak vy si koupíte skříň, je to vaše vlastnictví, a to jste ji ani nevyrobil..

Vaše žena porodí a zplodí dítě, ze svého těla, je to její krev, je tu naprosto ojedinělá spojitost... ale "Stát", vlastně jeho nezodpovědní byrokrati díky nějakému člověku a JEHO SUBJEKTIVNÍMU podezření, vám dítě prachsprostě odeberou, a kauzu na potvrzení jejich názorů z toho vyrobí dodatečně... s pomocí dalších "odborníků", kteří jsou na zakázkách BV finančně závislí.. ... přinejmenším jsou vděčni.. a "nedovolí si s CPS nesouhlasit" - jak je o tom jeden článek. A tihle u p. Michalákové, ti byli TAK nezávislí, že spolu žili.... tak se "vyrábějí" nezávislé posudky...

A člověk je vydán jejich milosti / nemilosti. Pokud se jim někdo brání hlasitě a velmi nesouhlasně, je pro ně ještě větším nepřítelem, než na počátku kauzy... ̈

Takže jedinec je vůči nim v obrovské nevýhodě, jeho tvrzení pro "soud" nemá tu váhu, co tvrzení instituce. U soudu se nezapisuje, co se tam řekne, takže takřka není možno se pořádně vymezit vůči druhé straně...

Takže s těmi neandertálci je to přesně naopak !

+1/−1
22.2.2016 21:05

J65a29r61o63s70l66a41v25a 11K62a92n58i12o25k69o83v75á 7472409192877

CPS- používání soukromých konzultantů Branevernem ohrožuje právní stát, právní záruky pro děti - http://jdem.cz/brnbb3

Musíme přestat s norskou judikaturou a politikou péče o děti s velmi totalitními rysy. - http://jdem.cz/bvsec9

Je šokující vidět, že se tento druh práce provádí takovým špatným způsobem - http://jdem.cz/bwtk38

0/−1
22.2.2016 21:48

J76a82r17o30s71l30a89v26a 74K70a90n96i80o23k59o54v22á 7662449772107

Většina dětí odebrána neohlášeně -

http://forskning.no/barn-og-ungdom-psykologi/2012/05/de-fleste-barn-hentes-uanmeldt

0/0
22.2.2016 21:54

A63l58f75r91e75d 64D25e13l80o38n90g 4464292886460

Chápu Vaše argumenty! Víte že v ČR je momentálně odebráno asi 2000 dětí?! To byste mohla více protestovat! Případ pí Michalákové se poněkud liší! Nikdy nám neprozradila důvody odebrání! Politici i když dobře vědí o skutečnostech včetně prezidenta chtějí na prostinkých lidech vykřesat volební hlasy, což je obzvláště nechutné! Nyní uvažme jak by se situace vyvinula v případě návratu. Děti si zvykli na nové "rodiče", hovoří norsky kdo ví jestli by se nemuseli znovu učit česky! Celá záležitost by sice pro pí Michalákovou byla velkou radostí ale pro děti daleko větším neštěstím! Vzpomeňte si prosím historku krále Šalamouna který chtěl půlit dítě! Pravá matka se raději dítěte vzdala než aby mu způsobila bolest!!! Je někdy vhodné i pro feministky se podívat do Bible! Samozřejmě by bylo bývalo lépe kdyby děti nebyly nikdy odňaty! Dobrou noc!

+1/−2
22.2.2016 22:49

J53a43r98o46s51l98a36v91a 12K61a31n12i19o38k62o80v94á 7402869232337

U nás odebírají děti CIZINCŮ ?

0/0
22.2.2016 23:25

J41a37r94o64s73l22a92v41a 98K59a60n33i23o11k78o67v97á 7352109372667

Argument, "že si dítě zvyklo u pěstounů" je naprosto zvrácený!!! ̈

Nejsem feministka a nějaké " řešení u Šalamouna" je pro uzurpátory zneužívaným argumentem. Kdyby mi odebrali bezdůvodně dítě, budu se rvát třeba i víc než 10 let!

Odebírání dětí rodičům je PROTI "lidským právům" rodiny, dětí, i rodičů.

Jen jediný důvod může být - že jsou rodiče, či jeden z nich, zrůdy! Ale to MUSÍ .BÝT .ASOLUTNĚ .NEVYVRATITELNĚ .PROKÁZÁNO...!

""Příkaz k odebrání do péče by měl být až POSLEDNÍM řešením, ale než k němu dojde, musí se CPS snažit nejdřív hledat různá opatření podpory. Potřebuje-li dítě opravdu zvláštní péči, tak aby nedošlo k odebrání do CPS, je třeba hledat náhradní pečovatele V RODINĚ dítěte a úzkém okolí.. "" Jsem zvědava na CPS, kde vezme na odškodnění těch dětí, které si v dospělosti zjistí fakta, že jejich odebrání nebylo nutné, a že byly poškozeny.

Lépe pomáhat dětem, než napravovat dospělé - http://www.adressa.no/meninger/kronikker/2016/02/09/Bedre-%C3%A5-hjelpe-barn-enn-%C3%A5-reparere-voksne-12131481.ece

Skvělý komentář Jenny Ullensaker - https://www.facebook.com/ungehoyre/posts/10154006661840530

CPS jsou kontraproduktivní, když odebírají děti rodičům na základě špatných důvodů. Vytváří tragédie ! Barnevern je stát ve státě !

Zásahy do výsostných vod funkčních rodin a definitnivní řešení jsou neodpustitelné a fatální. Nejhorší je ale ta nedovolatelnost práva, špatné je odstřihnout dítě od vlastních rodičů za marginální "prohřešky". Tím, že se z toho stala taková nekontrolovatelná organizace a sama pro sebe, a byli do toho zapojeni i lidé, dělající pěstounství jako ryzí kšeft, zvlášť když nejsou kontrolováni tak, jako biologičtí rodiče. Tak se z toho stala mašinérie na "převýchovu" dětí a jestli nedostane přes prsty, tak se to v Norsku bude jen a jen rozšiřovat.

+1/−1
23.2.2016 0:02

M39a54r62t15i73n28a 56K95o15l41o75m22a21z15n13i80k77o86v42a 2597122127696

Vsak to taky nikdo neprosazuje. Zadna kulturni zeme by ale nemela prosazovat zasadu "s detmi si muzeme delat co chceme, jenom na zaklade toho, ze se nachazi na nasem uzemi"

0/−1
23.2.2016 0:43

J77a95r37o82s22l95a14v85a 84K66a67n96i49o11k67o48v74á 7842139532297

Pro paní Toušlovou -

Kritizuje využívání odborníků z CPS - http://www.utrop.no/Nyheter/Innenriks/29814

Ne všechno je škodlivé pro děti! - http://www.advokatsylte.no/barn/ikke-alt-er-skadelig-for-barn

SKRYTÉ VAZBY - http://www.nrk.no/dokumentar/xl/brennpunkt_-skjulte-band-1.11660499

Soudnictví nemá peníze na záznam soudu: http://www.villmarken.no/rettsvesen/dokumenter/2016-01-19-klassekampen-8.pdf

Norsko je jednou z mála evropských zemí, která nevede záznam toho, co se u soudu říká. Hlavní soudce Tore Schei je přesvědčen, že to oslabuje právní stát.

Tajnost soudů pro rodinné záležitosti by měla být zrušena - http://www.gopetition.com/petitions/the-secrecy-of-the-family-courts-should-be-lifted-now.html

Zrušit zákaz záznamu soudního řízení http://www.gopetition.com/petitions/abolish-the-ban-on-recording-court-proceedings.html

Profesionálové hlásí obavy týkající se ochrany dětí - http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Fagfolk-melder-bekymring-om-barnevernet-8052187.html

Stydím se, že jsem Nor. Psycholog o případu odebraných českých dětí - http://jdem.cz/bq8ca4

+1/0
22.2.2016 12:29

J57a10r88o73s63l26a57v23a 93K16a70n37i83o83k19o45v44á 7442989112557

Někteří odborníci říkají, že si nemohou dovolit nesouhlasit s CPS - http://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2015/06/30/194408491/noen-sakkyndige-sier-de-ikke-har-rad-til-vaere-uenig-med-barnevernet

Hrůza kolem ochrany dětí - http://www.aftenbladet.no/meninger/debatt/Skrekken-rundt-barnevernet-3870859.html

(P) nemocné Norsko - http://www.altombarnevern.no/psyke-norge/

Od právníků zní alarm: - CPS odebírá příliš mnoho dětí rodičům - http://www.vg.no/nyheter/innenriks/barnevernet/advokater-slaar-alarm-barnevernet-tar-for-mange-barn-fra-foreldrene/a/23467943/

Vše o Barnevernet- novináři jen na jedno použití - https://marianagoron.wordpress.com/2016/01/19/totul-despre-barnevernet-pentru-jurnalistii-de-doi-bani/

Co je to s (některými) experty? - http://www.advokatbladet.no/2015/05/hva-er-det-med-noen-sakkyndige/

+1/0
22.2.2016 12:31

A89l54f53r17e62d 78D19e47l66o74n98g 4584502306940

Vážená paní Kanioková, chápu Vaše argumenty které jsou čistě "vlastenecké" a feministické! Dnes již kulturní lidé myslí v kategorii evropské nebo dokonce světové! Jde o zachování lidského rodu to je o kategorii kterou křováci vůbec neznají a nemohou pochopit. Žijí totiž ze dne na den! Se stejnými argumenty byste uspěla nepochybně u Islamistů kteří využívají děti jako živoucí nálože! Buďte hodně zdráva a šťastná!

0/−2
23.2.2016 8:15

J48a19r57o78s56l71a89v60a 95K69a65n27i58o12k40o49v14á 7522729672557

Bolí paranoia ?

0/−1
25.2.2016 22:48

A44l65f11r47e48d 74D37e40l71o78n43g 4634232966340

Nějaké argumenty by nebyly??? Nadávat umí každý křovák nebo bezdomovec ale vychovat řádně dětí je opravdu umění. Nestačí k tomu jen "mateřská" láska! Dobrý den!

0/0
26.2.2016 8:48
Foto

O85l29d54ř82i98c92h 57V47y96k61y59d45a35l 1349941159764

A co takhle kdyby místo papírování nastoupili drsňáci a děti unesli? To má být obecně přiměřená odezva na teror. S papíry si protistrana akorát vytře ... víte co. ;-)

0/−2
22.2.2016 11:12

J61a49k14u52b 56J41a17n95d62a 6308349908313

Mam pocit,ze Michalakove nejde o deti,ale o medialni pozormost.Verim Norskym soudum,ze k odebrani meli padny duvod.

0/−3
22.2.2016 10:22
Foto

O62l45d15ř16i63c83h 97V89y67k61y86d28a13l 1849871399114

Obecně ... věřit soudu? Co se vlastně dokázalo? Zneužívání?

+1/0
22.2.2016 11:16

J15a75r72o66s11l73a91v80a 38K86a46n85i46o72k32o55v75á 7972249402297

Není nad pocit... to je fakt důkaz...

+1/0
22.2.2016 12:36

J70a20r17o86s92l86a27v33a 53K56a29n66i60o24k57o27v64á 7612719222347

Zrůdy norské !

+1/−3
21.2.2016 23:23

L34a96d60a 13N31o88v63a71k 4372863737

žádnej trumf už neexistuje.., děti už jsou zvyklé na náhradní rodiče a zpřetrhaná pouta už žádný advokát nazachrání ani za milliony...

Fašisti z norské sociálky vyhráli...:-/

+4/−4
21.2.2016 19:58

J97a81r44o64m64í78r 17K85r74á56l 4840409274299

Teta byla za války na "převýchově" (podobně jako tyhle děti), ale i když se k ní ta německá rodina chovala dobře, na rodiče a příbuzné se těšila.

+6/0
21.2.2016 20:03

L84a58d74a 38N21o46v52a28k 4942453237

asi ti němci byli slušní lidé...

0/0
21.2.2016 20:08

J56a83r71o97m63í61r 26K68r54á68l 4780789914629

To ano, dokonce si s nimi psala a v roce 68 za nimi jela. Ale přesto byla ráda, že je doma. Takže nějaké řeči o "zvyknutí" neberu. To možná u kojenců.

+1/0
21.2.2016 20:16

L84a53d84a 47N76o49v65a43k 4832463397

hm... drobný rozdíl možná je, že tvoje teta věděla, že je u cizích lidí a že na ní někde "doma" čekají smutní rodiče..., Neexistovala šance, že by jí někdo přijel navštívit a taky jsi poněkud zamlčel, že to bylo na velmi krátkou dobu... Tady dětem systematicky vymývají mozky informacemi, že jsou rodiče špatní a že o ně nestojí... Jak jinak by přece za nimi jezdila máma jen jednou do roka na pár minut a ani se při návštěvě neusmála... HNUS...:-/Rv

+1/−1
21.2.2016 20:33

J88a43r26o50m31í79r 86K98r51á18l 4940459864219

Bylo to na tři roky a tetě bylo pět. A mimochodem - u Michalákových také nebyla šance, že by je příbuzní mohli navštívit.

+3/0
21.2.2016 20:58

J94a68n 70P71a60v16e78l81k75a 3357911664801

Ale to je úspěch. Ještě nedávno děti odváželi do Konstantinopole do otroctví. Pokrok se nedá zastavit.

0/0
21.2.2016 18:58

M27i94r56o22s10l34a67v 74Z27i10k28m33u87n90d 6798502537888

V Norsku je problém sehnat tlumočníka z norštiny do češtiny / naopak ... hloupější důvod si nemohli vymyslet ...

+7/0
21.2.2016 17:46

N17o97r35b80e80r94t 70H32l40a60v16a67t89y 2575646980685

proč myslíte. Čeština nepatří zrovna mezi nejobvyklejší řeči na světě a věřím, že okresní soud by tyto problémy mohl mít.

Ale jestli nějaké soudního tlumočníka v Norsku znáte, třeba byste ho mohl soudu doporučit.

+4/−4
21.2.2016 18:09

R13a93d94o94s21l28a46v 77K68l51a47u71d24a 5984418314452

Mohli požádat o pomoc českou ambasádu.

+10/0
21.2.2016 18:11

N83o67r54b45e24r61t 51H76l93a17v67a59t19y 2705686880325

pane Nováku, vy diskutujete, nebo pouze kádrujete mínusy?

0/−3
21.2.2016 18:11

N75o55r57b93e95r78t 88H13l22a52v32a60t26y 2605746450535

jasně, pochopil jsem.

+1/−3
21.2.2016 18:15

G72a95b54r33i88e42l 53H28o26r21t77e28n 9581809783824

Na to vaše plácání mínus bez komentáře stačí...

+8/−3
21.2.2016 18:17

N91o33r84b73e51r86t 88H64l41a12v18a28t26y 2775556910235

jasně:-)

+2/−2
21.2.2016 18:19

G64a96b72r44i98e85l 23H13o74r79t67e20n 9841629713534

Ano jasně a bez pochyb. Na posledních dvou stranách této diskuze vidím šest různých vašich střetů s oponenty, kde na vaší straně hrají hlavní roli názory a dezinformace a na straně oponentů podložená fakta. Čili podobně jako Jiří Dominik níže víte prd a přišel jste jen prudit.

+9/0
21.2.2016 18:24

P76e34t37r 89M71u12n85z16a88r 1905861339346

No hlavní problém je, že ho začali shánět až pondělí. To je pak jasné, že ho neseženou.

+6/0
21.2.2016 18:15

N12o48r64b85e14r92t 83H15l48a91v46a70t69y 2755176300545

vy víte, kdy ho začali shánět? Jak jste na to přišel?

+1/−5
21.2.2016 18:16

J56a48r46o74s48l53a28v12a 50K62a20n65i55o18k98o89v78á 7722409132347

Ale proboha, vždyť tam soudy s Čechy probíhaly. Zrovna nedávno s rodiči té malé holčičky v nemocnici, kterou museli vrátit..

Já si spíš myslím, že tihle Češi, loajální k BV a výdělkuchtiví, se teď trošku vracejí ke svědomí, když vidí, jak demontrace i informace o zrůdnostech BV putují světem.. Svědomí... nebo už se bojí být spojováni s takovými kauzami.. NEbo si to BV vymyslel jako výmluvu a přepracovávají texty či vylepšují dokumentační texty ve prospěch BV, když vidí, že už jim všechno neprojde jako zatím..

0/0
21.2.2016 21:54

N79o69r86b47e38r41t 90H28l12a35v77a85t43y 2435486850595

Celá kauza rodiny Michalákových se dostala do roviny, kdy není možno očekávat přístup, který by byl prost emocí.

Na jedné straně přehnaná horlivost norského úřadu pro ochranu dětí po podezřelých okolnostech v rodině Michalákových, na druhé straně hloupá a nediplomatická prohlášení českého prezidenta o norských fašistech a vypovězení norské velvyslankyně, které je obvyklé pouze ve válečném konfliktu.

+2/−9
21.2.2016 17:32

R62i94c45h82a63r39d 72N49o92v83a47k 8808906131752

a to jako ma cesko resignovat na ochranu svych obcanu pred unosci?

+4/−4
21.2.2016 17:34

N27o29r75b77e59r37t 20H22l37a83v48a37t42y 2795216730595

v pozdějších případech většinou Česko před únosci rezignovalo. Rezignovalo utajením, diplomatických taktem a vyjednáváním a nakonec placením výkupného.

Pouze v případě Norska to vyhnal pan prezident na ostří nože a vše zbytečně vyhrotil .Škoda, že neprojevil tuto pevnost charakteru i u ostatních rukojmí.

+4/−2
21.2.2016 17:40

R13i29c19h45a66r51d 26N39o24v96a45k 8568526461212

a v tech ostatnich pripadech jste take tvrdil, ze uneseni cesi jsou "zlocinci"...

0/0
21.2.2016 17:41

N32o12r67b24e67r69t 36H31l52a82v18a97t24y 2125406690815

ty děti jsou zločinci???

0/0
21.2.2016 17:44

R20i86c77h70a92r39d 60N77o58v47a45k 8398736641832

ty deti jsou unesena rukojmi, zlocince delate z jejich matky.

zajimave, cech a souhlasi s unosem ceskych deti.Rv

+1/−1
21.2.2016 17:47

N47o37r14b40e21r95t 15H88l75a96v66a62t57y 2535116370835

můžete mi pane Nováku sdělit příspěvek, kdy jsem údajně nazval paní matku zločincem?

+1/−1
21.2.2016 18:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.