Diskuze

Betonové monstrum protne údolí. Ohrozí orly i hrozny, bojí se Bulhaři

Bulharsko plánuje výstavbu dálnice, která má spojit jih země s Řeckem. Proti nákladné stavbě se však bouří ochránci přírody i lidé z údolí Kresna. Dálnice totiž oproti původním plánům protne jedno z nejcennějších chráněných území v Evropě. Místo přílivu turistů hrozí devastace krajiny i exodus místních, píše The Guardian.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OJ

"Bulharské údolí Kresna Gorge" 8-o;-DRv (popisek u obrázku)

a jinak - to jim Brusel ty peníze nemůže prostě stopnout, když je to tak škodlivé a odporující původnímu projektu?!

0 0
možnosti
DD

Chtělo by to více informací než jen, že se v Bulharsku bude stavět dálnice. Připadá mi to trochu jako D8 v Českém Středohoří, kde bylo taky mnoho povyku pro nic (z článku je cítit snaha projekt co nejvíce pošpinit, nejsou však použity relevantní argumenty, autor navíc ani neuvedl délku původně plánovaného tunelu). Třeba tato dálnice povede někde na úpatí schovaná za PHS a bude na ní hromada biokoridorů. Ona ochrana Natura 2000 se občas taky dost přehání, viz D55 a problém s tím, že by kamiony mohly srazit ptáky, a dva tunely o délce 8 km jsou jim málo... S posudky vlivů na ochranu přírody je problém, že jakmile máte variantu s tunelem, pak z principu nemůže jiná varianta vyjít pro nejbližší okolí stavby lépe. Dochází pak k absurdním řešením jako již zmíněná dvojice tunelů na D55 nebo třeba u železničních tratí se vybere varianta se zastávkou v poli, protože pak bude v obci menší hluk a během stavby menší prašnost, co na tom, že v konečném důsledku bude více lidí jezdit autem...

Doplním tedy parametry tunelu z wikipedie:

délka: 15,4 km

metoda ražení: NRTM

cena: cca 560 000 000 Euro

Takto dlouhý tune je bezpečnostním rizikem a je drahý i provozně (osvětlení, vzduchotechnika, ...). Jen pro porovnání před pár lety byly náklady na provoz tunelů ve správě ŘSD 300 000 000 Kč.

1 0
možnosti
SN

S69t56a65n 77N21o73v77á38k

21. 2. 2016 20:22

Věta "Místo přílivu turistů hrozí devastace krajiny" si protiřečí. Správně by měla znít "S přílivem turistů hrozí devastace krajiny".

1 0
možnosti

I93v11a88n 16Č17u82k96a

21. 2. 2016 15:57

varuji bulharské bratry před vstupem zahraničních investorů, doporučovaných mimo jiné profesorem klausem coby jediná záchrana hospodářství. také jsme měli co zachraňovat -pivovary, banky, ocelárny, řadu automobilek ani národní památky nezůstali naše. bratři - pomaleji, ale za svoje!

3 6
možnosti

I68v35a12n 28Č94u59k39a

21. 2. 2016 16:04

a zase novákovská klika ))

0 1
možnosti
MD

Priroda v Bulharsku (mimo mesta) je nadherna a presne takova jaka by mela bejt vsude. Neznicena a neupravena lidmi. Z toho, ze to pujde do haje je mi smutno.

4 0
možnosti
RN

preklad clanku: v bulharsku stavi dalnice, zelena monstra rvou vzteky.

5 12
možnosti
RK

Každý kdo nechce zničit přírodu je zelené monstrum. ZajímavéRv

9 2
možnosti
MN

M55i63l95a37n 37N89o62v46á65k

21. 2. 2016 14:52

Článek je zařazen v rubrice Zahraniční a přitom by měl být zařazen v rubrice Ekologie. Takovéto tendenční ekofanatické články do běžné rubriky nepatří.

8 10
možnosti
KN

K91a59r66e56l 19N22e98č64a67s

21. 2. 2016 15:42

Co je na tom vy veleduchu fanatického?Zabetonovat vše a potom brečet,že máte sklepy plný vody je fajn.Zničit poslední místa,kde se život odvíjí,jak by měl a kam se dá ještě bez prefabrikovaného idiotismu turismu jet ?:-/

3 3
možnosti
PM

P96e92t55r 39M30i76c89h61a25l

21. 2. 2016 14:49

Hlavně ať jim tam případný tunel nejde razit Metrostav. :-)

3 0
možnosti
JM

A proč né jen ať platí zase někdo jiný ;-D;-D

0 0
možnosti
PS

Bulharsko je členem EU, proto je zcela irelevantní zda nějaká bulharská firma je schopna nějaký tunel postavit či nikoli - není možno preferovat domácího dodavatele a tendr na výstavbu dálnice (úseků) musí být otevřený všem.

3 1
možnosti
TK

A budeme jí říkat migrantská magistrála. :-P

5 2
možnosti