Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Betonové monstrum protne údolí. Ohrozí orly i hrozny, bojí se Bulhaři

Bulharsko plánuje výstavbu dálnice, která má spojit jih země s Řeckem. Proti nákladné stavbě se však bouří ochránci přírody i lidé z údolí Kresna. Dálnice totiž oproti původním plánům protne jedno z nejcennějších chráněných území v Evropě. Místo přílivu turistů hrozí devastace krajiny i exodus místních, píše The Guardian.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O71l17d98ř47i82c67h 41J42a32n12e40č88e84k 8829256273511

"Bulharské údolí Kresna Gorge" 8-o;-DRv (popisek u obrázku)

a jinak - to jim Brusel ty peníze nemůže prostě stopnout, když je to tak škodlivé a odporující původnímu projektu?!

0/0
22.2.2016 8:50

D35a83n43i82e22l 33D14r80n97e66c 6851709326462

Chtělo by to více informací než jen, že se v Bulharsku bude stavět dálnice. Připadá mi to trochu jako D8 v Českém Středohoří, kde bylo taky mnoho povyku pro nic (z článku je cítit snaha projekt co nejvíce pošpinit, nejsou však použity relevantní argumenty, autor navíc ani neuvedl délku původně plánovaného tunelu). Třeba tato dálnice povede někde na úpatí schovaná za PHS a bude na ní hromada biokoridorů. Ona ochrana Natura 2000 se občas taky dost přehání, viz D55 a problém s tím, že by kamiony mohly srazit ptáky, a dva tunely o délce 8 km jsou jim málo... S posudky vlivů na ochranu přírody je problém, že jakmile máte variantu s tunelem, pak z principu nemůže jiná varianta vyjít pro nejbližší okolí stavby lépe. Dochází pak k absurdním řešením jako již zmíněná dvojice tunelů na D55 nebo třeba u železničních tratí se vybere varianta se zastávkou v poli, protože pak bude v obci menší hluk a během stavby menší prašnost, co na tom, že v konečném důsledku bude více lidí jezdit autem...

Doplním tedy parametry tunelu z wikipedie:

délka: 15,4 km

metoda ražení: NRTM

cena: cca 560 000 000 Euro

Takto dlouhý tune je bezpečnostním rizikem a je drahý i provozně (osvětlení, vzduchotechnika, ...). Jen pro porovnání před pár lety byly náklady na provoz tunelů ve správě ŘSD 300 000 000 Kč.

+1/0
21.2.2016 22:02

S48t73a86n 33N98o46v90á19k 5257325855844

Věta "Místo přílivu turistů hrozí devastace krajiny" si protiřečí. Správně by měla znít "S přílivem turistů hrozí devastace krajiny".

+1/0
21.2.2016 20:22

I28v82a26n 65Č77u66k95a 3292964871942

varuji bulharské bratry před vstupem zahraničních investorů, doporučovaných mimo jiné profesorem klausem coby jediná záchrana hospodářství. také jsme měli co zachraňovat -pivovary, banky, ocelárny, řadu automobilek ani národní památky nezůstali naše. bratři - pomaleji, ale za svoje!

+3/−6
21.2.2016 15:57

I92v12a61n 24Č50u30k91a 3652494281762

a zase novákovská klika ))

0/−1
21.2.2016 16:04

M97a37r33i13n88a 49D50i76t33t16r46i60c18h86o33v47a 7736924794

Priroda v Bulharsku (mimo mesta) je nadherna a presne takova jaka by mela bejt vsude. Neznicena a neupravena lidmi. Z toho, ze to pujde do haje je mi smutno.

+4/0
21.2.2016 15:50

R60i85c89h67a81r41d 48N54o34v35a68k 8228526311432

preklad clanku: v bulharsku stavi dalnice, zelena monstra rvou vzteky.

+5/−12
21.2.2016 15:14

R96a63d94o11s83l75a27v 43K72l30a56u50d53a 5364268824282

Každý kdo nechce zničit přírodu je zelené monstrum. ZajímavéRv

+9/−2
21.2.2016 15:20

I71v68a66n 89Č17u69k50a 3712504931262

nováci tady mají nějaký rodinný zájem?

0/−1
21.2.2016 15:59

M51i64l92a92n 38N73o88v69á51k 2720195145435

Článek je zařazen v rubrice Zahraniční a přitom by měl být zařazen v rubrice Ekologie. Takovéto tendenční ekofanatické články do běžné rubriky nepatří.

+8/−10
21.2.2016 14:52

K27a46r35e89l 94N27e17č52a50s 5503839640520

Co je na tom vy veleduchu fanatického?Zabetonovat vše a potom brečet,že máte sklepy plný vody je fajn.Zničit poslední místa,kde se život odvíjí,jak by měl a kam se dá ještě bez prefabrikovaného idiotismu turismu jet ?:-/

+3/−3
21.2.2016 15:42

P89e93t54r 38M43i80c11h91a18l 2370624221782

Hlavně ať jim tam případný tunel nejde razit Metrostav. :-)

+3/0
21.2.2016 14:49

J47a55k40u54b 62M64a33t48o89u32š 3255802542763

A proč né jen ať platí zase někdo jiný ;-D;-D

0/0
21.2.2016 14:59

J97o23s52e19f 73N31o98v75á96k 1430743335

Proč? Dneska si už ani nedovedem představit Moravský kras bez Macochy - a Bulharům takovou atrakci nedopřejem?

0/0
21.2.2016 15:41

P42a59v18e19l 72S77o25b79o60t21k95a 5860284

Bulharsko je členem EU, proto je zcela irelevantní zda nějaká bulharská firma je schopna nějaký tunel postavit či nikoli - není možno preferovat domácího dodavatele a tendr na výstavbu dálnice (úseků) musí být otevřený všem.

+3/−1
21.2.2016 14:49

T40o14m98á70š 39K57u87c14h91a92ř 3947841528471

A budeme jí říkat migrantská magistrála. :-P

+5/−2
21.2.2016 14:44

F57r47a79n43t21i86š40e89k 87S80t23u51r13m 4392950560866

Trochu zmatený článek. Míchají se tu názory odborníků na přírodu, stevebních firem a důchodců ze zapadlého údolí na jihu Bulharska. Co třeba nějaké názory odborníků na dopravu? Ti by třeba mohli o problému něco vědět, ale co, raději se zeptáme místního důchodce (asi experta na demografii a vlivy dopravy na údolní mirkoklima). ;-)

+3/−1
21.2.2016 14:16

K26a64r89e42l 26N98e14č67a85s 5863299490650

Developer nebo odborník na dopravu pracuje v zájmu stavebních korporací.Ten sice může něco vědět,ale nezajímá jej to ,v palici má jen KOLIK,ZA KOLIK,KOMU.;-D;-D

+3/−1
21.2.2016 14:24

F22r33a29n39t66i42š80e76k 84S98t87u49r25m 4282570860536

On asi někdo z ČVUT nebo ŘSD těžko bude lobovat za stavební korporace někde v Bulharsku a vznést jednoduchý dotaz by neměl být pro novináře problém. Ale to bych chtěl asi moc, když to asi neudělali ani v Guardianu. :-)

0/0
21.2.2016 14:45

K57a17r45e16l 77N29e62č14a40s 5473749750340

A co by ám asi řekl?Že je to hovadismus pro lidi a přírodu,ale požehnání pro rychlejší pohyb komodit.;-D

0/0
21.2.2016 15:44

I10v21a50n 31Č67u88k32a 3732724631742

ale bylo by to s kulatým razítkem na tisíci stranách za padesát milionů

0/0
21.2.2016 16:03

R19a41d65o12s91l11a80v 56K79l41a39u21d14a 5594448144662

Z hlediska dopravy je pochopitelně ideální dálnice. Na to není potřeba se nikoho ptát. Jenže žijeme naštěstí v době, kdy jsme zjistili že ochrana cenných lokalit je daleko přednější.

+4/0
21.2.2016 14:24

P11a59v97e75l 98Ř92a59p68e63k 7792846539695

Tak jako nelze postavit silnici skrz vaši domácnost, tak jako nelze postavit dálnici skrz cizí stát, není morálně přípustné stavět silnice skrze obec či kraj, pokud je to proti vůli místního společenství.

+3/−1
21.2.2016 14:27

M95a46r62e59k 21Š39i65m27o94n 2924707108458

A co bys od odborníka na dopravu chtěl slyšet? Dálnice je potřeba, jestli tunel nebo most je celkem jedno. To by ti řekl.

0/0
21.2.2016 14:31

F71r33a83n65t48i46š68e68k 17S81t66u35r91m 4172310860266

Mě by třeba zajímalo, jestli nakonec by ten most nebyl dražší než tunel. Jestli se to údolí s chráněnou přírodou nedá lehce obejít apod.

0/0
21.2.2016 14:41

R61a53d67o44s62l96a50v 16K22l95a37u87d16a 5664378754632

Most bulharské firmy postavit dokážou, tunel ne. Lehce obejít to určitě nejde. Kdyby to šlo, tak by to tak udělali a bych by pokoj... Ono je to stejné jako obejít České středohoří.... Třeba přes Jizerky.

0/0
21.2.2016 14:47

P31a35v84e97l 40Ř47a83p11e88k 7632956339295

Průkopníkem dálnic v Evropě byl Hitler. Je ohromující, že tato zrůdnost přežívá i 70 let poté, namísto toho, abychom konečně zapracovali na přepravním systému důstojném 21. století.

+1/−5
21.2.2016 14:16

R31a44d40o78s40l26a41v 10K18l35a42u58d35a 5494408794112

Hitler nebyl průkopníkem. Dálnice se začaly budovat v Německu 10 let předtím, než se dostal k moci.

+3/0
21.2.2016 14:26

P25a39v59e38l 85Ř94a12p27e30k 7162826439735

Ano, i tak se to dá napsat. Ale realita je taková, že před Hitlerem bylo asi 100 km dálnic, Hitler dal postavit dalších nejméně 5 tisíc km.

0/−1
21.2.2016 14:30

M43a54r81e92k 73Š91i57m37o35n 2204437628228

A dálnice v USA stavěl taky Hitler?

+4/0
21.2.2016 14:32

P98a51v49e15l 96Ř53a30p86e48k 7652736899455

USA jsou demograficky odlišné území, s rozsáhlými pouštěmi a většími vzdálenostmi, s Evropou je to naprosto nesrovnatelné.

+1/−1
21.2.2016 14:39

R49a37d60o20s20l58a66v 43K91l87a75u42d74a 5474318734882

Realita je taková, že projekty převzal od nenáviděných předků... a to až když rozpoznal, že na tom může vydělat.

0/0
21.2.2016 14:37

P28a25v74e72l 94Ř60a77p25e18k 7392226869935

Jako ultralevičák musel být přímo nadšen, neboť dálnice splňují vše, po čem správný levičák touží - práce pro masu dělníků, obdoba výstavby hladové zdi, obrovské státní výdaje, násilí proti místním lidem při výstavbě a provozu, opíjení lidí iluzí blahobytu, distribuce socialistického jmění, možnost zdanění atd.

0/0
21.2.2016 14:43

R87a18d13o38s52l29a75v 25K10l84a95u77d17a 5624728724312

Hitler nebyl ani levičák, ani pravičák. Což není většina diktátorů. Hladová zeď je pověra, když někdo potřeboval z Kadla IV udělat komunistu. Součást normálního opevnění Prahy. Ve středověku byla hradba okolo každého města.

+1/0
21.2.2016 14:50

P15a97v23e58l 47Ř57a24p71e53k 7762826939125

Vy si s každým argumentem umíte poradit :-) No budiž vám to přáno.

0/0
21.2.2016 15:01

R53a56d96o98s67l38a46v 94K12l96a73u27d40a 5784948874962

Hitler byl sponzorován největšími průmyslníky té doby. Včetně Forda.

0/−1
21.2.2016 15:10

V14í52ť85a 34K23r72u45t50i59š 1870664975527

Tak zapracujte a konečně nám ten váš důstojný přepravní systém představte. Systém, který bude investičně i co do provozních nákladů efektivní a který umožní dopravu osob i nákladu kdykoliv a kamkoliv v rozumném čase a logisticky jednoduše. Miliardy lidí vám budou za váš převratný objev vděčny.

+2/0
21.2.2016 16:17

J92a30n97a 65P51r30o19c62h15á43z84k19o95v25á 5842290270444

Vláda si od ambiciozního projektu slibuje příliv investorů do oblasti i skokový růst turismu. Motivací je pro ni i štědrý dotační systém EU.

**********************************

Postaví si rychlejší a snadnější trasu pro migranty..Prachy, prachy, nic jiného není důležité?

+2/−5
21.2.2016 14:12

F76r65a78n77t51i25š93e39k 83S61t58u17r50m 4782950580146

A největším podporovatelem migrantů je prezident Zeman, který chce postavit kanál Dunaj-Odra-Labe ;-D. Zas nepřehánějme prosím. ;-)

+4/0
21.2.2016 14:19

K53a29r73e37l 73L77a43n98g19r 2102247270578

Betonářská loby si prosazuje své... Stejné je to všude ve světě.

+10/−1
21.2.2016 13:47

P60a30v41e52l 89Ř41a73p24e77k 7812716219465

Za vším zlem dneška hledejte dotace. I za tímto. EURv

0/0
21.2.2016 14:32

P57e13t96r 91N15a23j47d20e40k 7987536173121

Oceňuji, že se iDnes naučil v roce 2016 používat mapy R^

+14/0
21.2.2016 13:28

D87e44n78i42s 24H78u22m36l 4112385755966

Beton by měl spíš použit na hranici s Řeckem a Tureckem

+14/−3
21.2.2016 13:19

T88o64m84á88š 75B46y12d26e36l30s40k11ý 8260941110

a kde by jste si ho představoval? Řecko s nimi nemá suchou hranici

+2/−2
21.2.2016 13:47

D79e46n29i30s 87H45u86m53l 4382455445676

Hranice Bulharska s Řeckem a s Tureckem

0/0
21.2.2016 13:50

T91o97m20á55š 74M31a94r26t58í61n30e64k 2625518895749

A v kterém vesmíru nemá Řecko s Tureckem suchozemskou hranici? 8-o

+1/−1
21.2.2016 13:51

J67a14n 76P26r29i77c42h89y80s17t86a61l 8121208553

Vy zijete v jakem vesmiru?

To je ta hranice, na ktere Rekove uz pred lety postavili plot.

https://www.google.dk/maps/@41.2395887,26.4879251,9z?hl=en

+1/0
21.2.2016 14:03

D53e40n78i19s 27H26u73m64l 4792315775526

plot je malo, ma tam byt 4m vysoka zed se straznimi vezemi

0/0
21.2.2016 14:47

P27e25t64r 67V46l54c21e84k 5342675285477

mají, ale ta je nepropustná.....na severovýchodě Řecka

0/0
21.2.2016 14:15

J23a65n 30P73r66i43c43h24y47s16t76a34l 8821418723

V tom pripade nema ani Cesko s Nemeckem suchozemskou hranici?

Recko ma hranici s Tureckem

Bulharsko ma hranici s Tureckem i s Reckem

Nebo se snad domnivate, ze Turci se vzali Istanbulu a vratili jej Recku i s puvodnim nazvem Konstantinoupolis?

+1/0
21.2.2016 14:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.