Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Německu přibývá útoků na novináře, vydavatelé jim najímají ochranku

V Německu roste nepřátelství vůči médiím a výrazně přibývá útoků na novináře. Uvedl to sociolog Martin Hoffmann z lipského Střediska pro svobodu tisku. Některá média kvůli tomu zaměstnávají ochranky, další omezují zpravodajství z demonstrací, kde hrozí největší riziko napadení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35i48l38a43n 17Š84i28p68l91a 2213216718

V podstatě logické...každou žumpu je třeba občas vyvézt.

0/0
26.2.2016 22:12
Foto

J55a46r73o90m71í46r 48P55r71a87u75s 9657447710606

Co s nima, když lžou 8-o

Já měl zato, že novináři museli lhát jen za bolševika. Teď to vypadá, že lež je jejich hobby. Rv

+1/0
19.2.2016 14:28
Foto

V73á13c41l22a27v 72Ř45e38h23á97k 8737580372268

Útoků na novináře přibývá, protože existují třeba takovéto články!

Plné objektivity a faktů. :-/

Každý soudný člověk si po přečtení takovéhoto zdařilého dílky položí otázku: Krista pána, a PROČ tedy ti Švédové ze Švédska utíkají, když jsou ony "no go" zóny tak skvělé?!

http://zpravy.idnes.cz/tensta-svedsko-reportaz-pristehovalci-fcg-/zahranicni.aspx?c=A160217_150920_zahranicni_ert

+1/0
19.2.2016 13:33

L69u14b13o15š 17Z41a82o77r34a92l 3110682410829

Tak mozna si po par fackach pani novinari vzpomenou na skutecnou podstatu novinariny, byla doba kdy dokazali zastavit nesmyslnou valku, ted misto toho pracuji v zoldu nekoho, kdo ji klidne za jejich pomoci rozdmycha.

+7/0
19.2.2016 9:30

J46a72n72a 98K44o33l53l64o60v98á 1936977208186

Obětí jsou nejčastěji kameramani a fotografové, protože se mnoho lidí nechce dostat do zpráv jako jedna z tváří v davu na protiislámské demonstraci

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/v-nemecku-roste-nepratelstvi-k-mediim-d8w-/zahranicni.aspx?c=A160218_145742_zahranicni_san

Bodejť, jeden den bude můj obličej v novinách, druhý den mě vyhodí z práce nebo mě poplive můj turecký soused...;-€

+1/0
19.2.2016 8:26

M60i91l97o87s20l38a11v 83P71e59c37k40a 5773943789482

Pane Fuxo, pozorně jsem si přečetl vaši diskusi s pány Novotňákem a Volkem. Hezká diskuse to je, taková slušná, korektní, ale k h..pardon k ničemu!Rv

Víte, ona se ta současná doba tak nějak vyhrotila a novináři na onom vyhrocení mají opravdu lví podíl. Oni lidé většinou, a to vás zřejmě udiví, mají v hlavě mozek a pomocí toho i přemýšlejí. Díky této činnosti docházejí k závěru, že ti "chudáci" novináři neříkají vždy pravdu, když komentují současné dění. Chvíli na to překrucování a lhaní lidé nevěřícně zírají a říkají těm skvělým žurnalistům: Takhle to přece není...skutečnost je jiná!" A co pak uslyší od novinářů? Novináři je nazvou nácky, fašisty, xenofoby...Lidé, občané, čtenáři mu opět oponují. Argumentují a vysvětlují v diskusích, že to tak přece není8-o. "My jsme přece prostí lidé, my přece chodíme každý den do práce, platíme daně, vychováváme děti. Jsme řemeslníci, učitelé, dělníci, lékaři, ... " No a novináři: "Jste náckové, fašisté, xenofobové;-O! A tak pořád dokola, až se ti prostí a poctivě pracující a slušně žijící lidé fakt naštvou;-€ A hodně naštvou;-€;-O

Přitom by jenom stačilo, aby tito novináři říkali pravdu, lidem naslouchali a vnímali jejich obavy! Pak by právě ti samí lidé byli ochotni bránit své novináře ze všech svých sil jako již několikrát v českých dějinách. Paní novinářky i páni novináři si však vybrali tak, jak si vybrali. Vybrali lež a manipulaci místo pravdy!

+5/0
19.2.2016 0:36

M20a57r41t62i91n 50K35r73a23l 7133720153537

Mně nevadí, že naše noviny nešíří paniku víc, než je nutné. Samozřejmě, Palata je jeden extrém, ale spousta internetového humusu je extrém druhý.

Mimochodem, útok na novináře v Německu není nic nového. Tohohle ubili esesáci v Dachau. Nechtěl psát jejich pravdu.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fritz_Gerlich

0/0
19.2.2016 1:16
Foto

V14l21a18d31i74m27í41r 94V23o58l12k80o 6620102227719

Útoky na novináře neschvaluji, ale ideologická cenzura mě už taky štve. Tisk má být svobodný! Připomíná mi to: "Soudruhu, kritiku vítáme. Ale jen tu konstruktivní!"

+8/0
18.2.2016 22:44
Foto

L13u55d57ě85k 21F87u46x65a 9566250194667

Tohle podepíšu! Proč mě furt někdo předhazuje, že jsou jen DVA tábory, proč mě někdo nutí si vybrat bez otázek jeden z nich? Jakmile nechci střílet do dětí v gumových člunech, jsem vítač a zrádce národa? Já myslím, že ne! Měla by se vést dikuze. Nejlépe bez fanatiků.

+5/0
18.2.2016 22:48
Foto

V33l73a16d65i95m39í67r 48V28o19l12k77o 6460522967979

Diskuse, bohužel, v demokracii musí probíhat i s fanatiky....dokonce i s vyloženými blby. Riziko, že si někdo bude usurpovat právo třídit právo projevu na správné a nesprávné a zneužije toho je příliš velké.

Je vždy lepší filtrovat než bát se promluvit.

+3/0
18.2.2016 22:50

P39e80t39r 50N22o12v19o57t24ň28á41k 4250738523730

Podepíši co napsal Fuxa, mám přesně stejný pocit. Problém je, že s fanatiky není diskuse možná. Narazíte na zeď. Je jedno jestli chcete diskutovat s pravicovým radikálem nebo náboženským. Nebude přijímat argumenty. Ne proto, že by to nedokázal, ale protože se mu to nehodí do krámu. Zvlášť pokud mluvíte s některým z představitelů jednoho ze zmíněných směrů.

+1/0
18.2.2016 22:58
Foto

V58l17a74d71i48m51í45r 83V32o42l73k52o 6930532797499

souhlasím, ale stejně chci, aby nebyla svoboda slova filtrována

+1/0
18.2.2016 23:03

P68e90t47r 36N75o85v68o53t30ň63á58k 4510778963510

To určitě, ale asi to nebude jednoduché. Na jedné straně všichni chceme aby se o uprchlících informovalo objektivně a všechno se sdělovalo je to jistě správné,na straně druhé se vyrojila v menších médiích spousta podvržených pomluv o uprchlících. Měla by svoboda slova končit tam, kde začíná lež? A kdo bude určovat tu často nejasnou hranici mezi pravdou, zkreslenou pravdou, upravenou pravdou pro jednu nebo druhou stranu a lží?

+1/0
18.2.2016 23:11
Foto

V73l75a45d52i69m70í80r 57V56o93l95k16o 6180472587259

Nikdo, novinář usvědčený ze lži by měl ztratit svůj kredit a jeho chlebodárce čtenáře či diváky a pak i příjmy z reklamy.

U státní ČT to ale vnímám jako větší problém, tam tahle regulace bohužel nefunguje a je řízena příliš politicky.

+1/0
18.2.2016 23:15

P13e44t78r 72N34o36v25o97t72ň48á30k 4500848923920

Jsem přesvědčen že na státní TV se snaží lžím co nejvíce vyhýbat, ale to neznamená že nemohou zkreslovat fakta a informovat jen o tom co se jim hodí. Ale je také spousta menších deníků co píší lži denodeně a na jejich popularitě se to negativně neprojeví, spíš naopak. Lidi nechtějí číst pravdu, chtějí číst to co se jim hodí a chtějí věřit tomu co zapadá do jejich aktuální nálady.

+2/0
18.2.2016 23:23
Foto

L16u34d89ě10k 76F57u10x19a 9776860424907

Ano, to "bez fanatiků" je moje zbožné přání. Ostatně, ve skutečnosti je jich mnohem méně, než se jeví např. tady v diskuzním fóru. Vzpomínám, jak před průjezdem US Dragounů machrovali, že udělají masové protesty a že je jich většina a nakonec se ukázalo, že je jich žalostná hrstka.

Myslím, že je dobrý nápad rozdělovat je hned v Řecku, chytat převaděče a trestat je. Na druhou stranu, posílení hranice podle V4 taky zpomalí tu vlnu, může to fungovat paralerně s loděmi. Hlavní řešení by ovšem bylo, kdyby se ukončila válka v Sýrii.

+1/−2
18.2.2016 23:01

P41e78t78r 60N16o70v47o54t17ň97á34k 4270468593470

To nebude jen tak, v té válce bude muset někdo vyhrát a kdo to bude? A co ti lidé co "prohrají" kam půjdou, budou jich miliony ať vyhraje kterákoliv ze stran. Kdo převezme vládu v sýrii? Jsou tam mraky otazníků, každý kdo v Sýrii bojuje má nějaké vlastní zájmy, které jdou proti ostatním a to nejenom místní bojové skupiny ale taky zahraniční.

+1/0
18.2.2016 23:07

H78a31n50s 39J72ü63r10g88e81n 27L46e81g66l12e34r 9111849906455

Špatně postavené protiklady. Na děti se zásadně nestřílí. Z žádných táborů.

0/0
19.2.2016 0:28

E83m28i93l 86T24u79c46h47y85ň18a 2109710636268

Mluvíte mi z duše, to že odmítám podlehnout hysterii nejsem hned vítač nebo sluníčko, to že pochybuji o Zemanovi neznamená přeci že jsem příznivec knížete atd.

0/0
19.2.2016 9:02

V20á30c87l36a56v 68L36a40d88a 6952423684883

Sputniku, aeronetu a parlamentním listům by se nic takového stát nemohlo :)

+3/−2
18.2.2016 21:05

J79a51r81o96s48l35a10v 75P28l84a43c36h59ý 9366253243800

Jako obhajoba lží a nepravd v německém tisku hodně slabé.

+3/−1
18.2.2016 21:56
Foto

L80u54d82ě64k 56F81u45x73a 9386320184527

:-) Všechno, co se vám nehodí do krámu je podle vás obhajoba lží v německém tisku?:-) To jako vážně? Každému, kdo se zamyslí nad útoky na novináře je jasné, že malé redakce to nezvládnou, kdežto ty, které jsou součástí nějaké korporace nebo které jsou podporovány kdoví kým, ty ano. PROTO jsou podobné projevy kretenismu (útok na novináře JE projev kretenismu) útokem proti svobodě tisku.

Co myslíte, jak je asi důležité mít svobodná média? Pro vás osobně?

+4/0
18.2.2016 22:25

J39i96n53d54ř89i65c94h 13K20a61l46á62b 9504918453532

Kdyby nelhali, nikdo by na ně neútočil. Jste velmi naivní.

+1/−2
18.2.2016 23:24

T10o95m41a20s 26T17h25o87m85a33e33s 6694450335198

Vy jste masivním. Ročně zemřou stovky novinářů, ale ne pro lži, ale pro pravdu.

0/0
19.2.2016 0:55

H13a91n32s 87J86ü88r80g69e70n 30L20e70g29l18e29r 9231639456915

Opatrně s tím kretenizmem. V Drážd'anech jsou stále častější případy, kdy se opakovaně a ověřitelně tisknou lži o pegidě, kde se nerespektují prosby o protistanoviska. To je typické pro merklovské živly, kterým teče ledová voda do bot. V tomto případě bych pohlavek přímo postiženého toleroval.

0/0
19.2.2016 0:39

V72á41c89l96a35v 31L81a65d68a 6662413344663

:D

0/0
19.2.2016 6:14

J86u51r43a70j 27N14e58d63ě28l36a 8700897156462

a přestat s lidmi MANIPULOVAT.

+2/0
18.2.2016 20:25

P94a78v65e20l 69R34a53c59e77k 4225932968657

manipulovat se nechá jen hloupý člověk

+2/0
18.2.2016 21:52

P14a33v22e12l 38K95ř53í82ž 8777731580949

A ti ostatní jistě nemají volební právo, že?

0/0
18.2.2016 23:01

M59i85c37h53a14l 28K17o29n84u86p86č13í56k 9711980221371

ty vole. ... maličkatí nácíčci, kteří se liší akorát barvou od těch hnědých... lhali, udávali, manipulovali, nálepkovali a teď ? Pláčou, jak jim všichni ubližují. Proč asi. Prý "chyby se staly".... na to není slušné reakce ..

+2/0
18.2.2016 20:11

J72o30s75e30f 47S53v40á16r34o42v93s61k63ý 3271146163245

Ani se nedivím. Jen bych to nenazýval útoky, ale obranou před nevychovanci, kteří si mohou dovolit vše.

+1/−1
18.2.2016 19:37

P20a47v26e15l 73R93a86c76e80k 4275462188557

a kdo na ně útočí? sluníčka nebo holé lebky?

+1/0
18.2.2016 21:53

V65á95c40l55a14v 52V82a73n21ě42k 2953463798841

Pan Svarovsky je znam svym svérázným pristupem k zakonum. Jeho kauza smí vše. Vsechny ostatní se musí striktně srzet zakona. NSDAP začala podobně.

+2/0
18.2.2016 22:07

M23a67r31i68e 81M96a41l61a 8615954316984

Můžete upřesnit, jakou jeho kauzu máte na mysli, pane Vaněk?

0/−1
18.2.2016 22:12

P36a88v53e66l 35R93a97c77e75k 4965302188227

Já bych vás na oplátku požádal o vysvětlení kdo na ty novináře útočí, sluníčka nebo holé lebky?

Vy čtete denně noviny, že víte že ti novináři v německu lžou? Proti komu lžou?

0/0
18.2.2016 22:26

H60a33n49s 97J15ü29r67g92e18n 73L18e59g58l64e21r 9231149446445

Vaňku, zase zlobíte....Srovnávat 30. léta minulélo století s rokem 2016 zavání silně xenofobií. Pokud Vám není známá sigularita nacistického režimu v historii globusu, byl bych ochoten vzít mou výtku zpět...;-)

0/0
19.2.2016 0:46

P33e14t26r 93N30o54v16o12t48ň12á18k 4250468233550

Bylo výborné doplnit článek o informaci o které novináře šlo a přesně kvůli kterému článku byl který z nich napaden

+9/0
18.2.2016 19:09

P30a73v91e62l 55K75a62r16a28s 9243445173769

Nevěřím! Na novináře se přece v civilizované zemi neútočí. Zřejmě je ale článek o "novinářích", šířícím svoji sluníčkovou "pravdu" mezi tupý lid.

+6/−1
18.2.2016 18:57
Foto

L39u85d63ě71k 62F85u83x18a 9446390294537

Takže uvedená informace, že nejde o útoky na konkrétní novináře, ale na novináře jako takové, tato informace je podle vás lživá?

Mimochodem, pokud bude někdo útočit fyzicky na novináře, považuji jej za primitiva. A vy?

+1/0
18.2.2016 22:29

L98a26d29i90s98l57a71v 45F12r43y47d31r51y87š67e69k 9973969788844

To tam nemají Palatu,Votápka,Karase,Mitrofanova,Železného, Drtinovou .......

To by bylo třeba osobních ochránců to by byla stoporocentní zaměstnanost.

+4/0
18.2.2016 18:52

J47o38s72e61f 47S46v62á59r38o47v84s43k72ý 3191566583435

Drtinová se v současné době, co odešla z ČT, změnila ohodně k lepšímu.

0/0
18.2.2016 19:38

M25a29r66t72i70n 74P94l48o41c30e73k 4282246197466

Že by už i Němcům začalo docházet, že ta jejich Dorota a přikyvovači z Brusele nejsou to pravé ořechové? No to by byl snad zázrak.....

+2/−1
18.2.2016 18:50

R59o43b16e69r53t 66M52á61s94l21o 1171631577137

Problém je v tom, že když si u pekaře koupíte housku a jsou v ní střepy nebo zapečená myš tak tam můžete poslat hygienu nebo vysoudit nějaký odškodnění anebo tam přinejhorším přestanete chodit.

Co ale dělat, když si povinně musíte koupit vysílání stání TV a oni tam dávají naprosté lži, žádná kontrola neexistuje, o odškodnění si můžete nechat jenom zdát a poplatky ke konkurenční TV nepřevedete?

Navíc vidíte, že s danou redakcí ani redaktorem se nic nestane, ani když se veřejně prokáže, že úmyslně roky něco tajili nebo zkreslovali. Absolutně totiž chybí zpětná vazba mezi kvalitou produktu, následnou prosperitou podniku a následným platem/vyhazovem zaměstnance.

Násilí opravdu nemám rád, ale systém je prostě nastaven tak, že v současné situaci jiná možnost zpětné vazby asi není.

Ale stačí systém nastavit tak, že poplatníci budou moci určit, které konkrétní TV mají jejich poplatky chodit, za lživé zprávy budou autoři dostávat pokuty a vše se automaticky vrátí do normálu.

Alespoň já nikdy neslyšel, že by někdy lidi napadli třeba pekaře, kterému napadali nějaký střepy do rohlíků. Proč? Protože je normálními prostředky zaručena poměrně velká jistota, že dlouho pekaře dělat nebude.

Otázka je, proč stát brání tomu, aby i TV trh fungoval normálně? Odpověď je: Protože jeden ze základních pilířů politiky EU je vymývání mozků.

+17/−1
18.2.2016 18:50

J58o42s41e18f 35S82v77á21r22o75v63s76k23ý 3151266873415

:-)R^R^!!

0/0
18.2.2016 19:43

V24á37c48l83a38v 12V85a15n76ě71k 2663703608621

Je tam knoflik - vypnout.

+1/0
18.2.2016 22:08

R20o47b44e82r86t 41M19á87s36l68o 1481311397167

S tím souhlas, otázka je, proč bych to pak měl platit?

+2/0
18.2.2016 23:38

M76i52c46h44a16l 79Ž92á36k 8199290299392

Neni treba se pidit po tom proč. Zkresluje se a o necem se ani nepise.

+2/0
18.2.2016 18:48

J54a13n 58D20o21m50e60k 1232523399775

Proste uz toho lhani maji nemci dost...

+8/0
18.2.2016 18:42

D32u38s55a31n 36K11r78i44v17s72k79y 7384335357313

Tak pokud uz se tam stydi pod sve propagandisticke clanky podepsat jak tady, odnesou to bohuzel za ne i slusni novinari, to by se stavat nemelo. Druha vec je, jestli neni v Nemecku slusny novinar jen statisticka chyba..

+4/−3
18.2.2016 18:37
Foto

L63u80d69ě83k 37F25u63x57a 9866160384257

Smutnější ovšem je, že pokud "to odnesou" všichni novináři, ve výsledku to odneseme všichni. Život jen s těmi "správnými" novináři je sen každého politika. To jsou ti lidé, které jsme zvolili a které musíme NEUSTÁLE KONTROLOVAT! A tu kontrolu nevyřeší žádná komise, žádný úřad, žádní "spravedliví";-(

+3/0
18.2.2016 22:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.