Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Texas popravil odsouzeného vraha. Přes půl života strávil v cele smrti

Texas v úterý popravil odsouzeného vraha, který více než polovinu svého života strávil v cele smrti. Třiačtyřicetiletý Gustavo Garcia dostal smrtící injekci za to, že v roce 1990 zastřelil prodavače při loupeži. Informovala o tom agentura AP.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48i74l45o69s 54H47o54n91z43i54k 9219730716442

U nás by také měli uzákonit trest smrti.Co s takovými lidmi.Pouze na ně musí stát vynakládat finanční prostředky.

0/0
19.2.2016 14:28

F32r81a34n26t13i81š40e29k 17M31í76č59e86k 1972890212

Pro upřesnění: Gustavo Garcia se společně se ŠESTI dalšími pokusil v roce 1998 uprchnout z vězeňského komplexu Huntsville v Texasu, kde byla v té době věznice pro odsouzené na smrt tzv. "Death Row" (Ellis Unit). Garcia a dalších PĚT vězňů se však vzdalo při následné přestřelce ještě předtím, než se stačili opustit věznici. Jediným, kterému se podařilo uprchnout, byl Martin Gurule, který byl však při následném pátrání nalezen mrtev (postřelen jedním ze strážců). M. Gurule byl prvním vězněm, kterému se podařilo uprchnout od roku 1934, kdy se za pomoci gangu Bonnie & Clyde dostal na svobodu Floyd Hamilton.

+1/0
17.2.2016 15:09

F93r46a40n22t50i29š33e49k 62C64h27m41e91l81a93ř 6468390

Hezky, Františku, perfektní doplnění článku R^

0/0
17.2.2016 23:45

I14r77e67n87a 32P90l24a19c29h66e23t92k93o60v55á 3114324600747

Nic jiného než státem organizovaná vražda

0/−9
17.2.2016 13:16

S43i58m92o13n58a 83B62ě48l64á97k36o35v36á 2390291829293

to se nedá srovnávat. A i kdyby, proč by ten člověk neměl být zavražděn? Sám si nevážil života jiných, proč by si někdo měl vážit života jeho?

+4/0
17.2.2016 13:33

P31a32v71e54l 25D13r31o61t19á56r 7673144709404

1. Protože společnost mu život nedala, tak mu ho nemá právo vzít. Maximum, na co má společnost právo, je upřít mu výsady, které jsou s tou společností spojeny - tedy: "Kdysi jsme ti dali občanská práva jako je volný pohyb v našem středu, nyní ti je zase odebereme, protože sis jich nevážil"; v dávných dobách existoval trest EXIL, to už dnes není možné, takže zbývá jen vězení.

2. Protože i v případě, že se někdo k zločinu přizná, nelze vyloučit riziko justičního omylu. A protože ve většině případů je zločinec usvědčován na základě svědeckých výpovědí, které jsou MIMOŘÁDNĚ chybové, tak je zde extrémní riziko popravení nevinného člověka.

3. Protože trest smrti je mimořádně nákladný - deset let musíte člověka, který nemá co ztratit, střežit výrazně nákladněji, než kdyby byl jen odsouzen na doživotí, musíte financovat rozsáhlou úřední a soudní mašinérii na odvolání a přezkumy, musíte provozovat tu popravčí mašinerii.

Nejde o žádné "vážení si života někoho, kdo si neváží životů druhých" - o tom diskuze není.

+2/−4
17.2.2016 13:48

F69r30a29n13t80i20š73e19k 14M68í51č59e20k 1922400862

Náklady na jednoho takového vězně jsou 2,5 mil. USD a průměrná doba v cele smrti je 11 let. Statistiky uvádějí, že cca 4% odsouzených na smrt je nevinných. Nehledě na to, že jsou k smrti odsouzeni i ti, co sami nikoho nezabili (viz. Texas a jeho "law of parties"), případně jsou odsouzeni pouze na základě svědeckých výpovědí, přesně jak uvádíte. Příkladů lze najít spoustu.

0/−1
17.2.2016 15:14

S62i74m76o35n78a 98B87ě29l28á55k71o51v48á 2360931439923

1. Takže matka má právo zabít své dítě, protože ona mu život dala?

2. Pokud se někdo přizná, tak jak to může být omyl?

3. I když je to nákladnější, pořád to stojí za to, aby se vrah už nikdy nedostal mezi lidi.

A ano, tato diskuze je i o tom, kdo si váží a neváží života. Nevím, proč bychom pořád měli brát ohled na někoho, kdo vraždí nevinné lidi.

+2/0
17.2.2016 17:52

P67a65v15e17l 36D48r72o55t22á28r 7133134649914

1. Ne, stat ma monopol na nasili.

2. Mafie v dobe prohibice takhle resila, aby policie polevila v patrani - nekdo se priznal a mafie se pak postarala o jeho rodinu.

3. Dozivotni vezeni take izoluje, a pritom nezpusobuje stres ani moralni dilema katum, je levnejsi a neriskujes nezvratny omyl.

+2/−3
17.2.2016 19:53

S38i30m32o93n92a 36B44ě60l70á41k10o84v34á 2480321709773

ale řekl jste, že mu společnost nemůže vzít život právě proto, že mu ho nedala. Ale to není argument, protože tím pádem by mu život mohla jeho matka vzít a bylo by to ok, protože ona mu ho dala. A o stresu u katů bych pochybovala. navíc to bude určitě dělat někdo, kdo s tím problém nemá...

0/0
18.2.2016 18:46

J73a18k66u52b 36P35r79o36k36e14š 6793668802843

1, technicky vzato má, v první polovině těhotenství, jinak je naprosto zvrhlé přemýšlet nad tím, že někomu budete odebírat život, když jej neumíte vrátit

2, není vůbec neobvyklé v dějinách justice, že se k činu přiznal někdo jiný, aby chránil, ať už různé mafiánské organizace, kdy byl k přiznání přinucen/vydírán a nebo případy kdy třeba chránil člena rodiny, milence atp.

3, doživotní žalář je levnější, justiční omyl lze do jisté míry napravit, navíc je tu šance, že se zločinec napraví a v budoucnu odčiní alespoň část vinny, kterou nese, i když třeba jen finanční

0/0
18.2.2016 5:51

S26i62m63o42n31a 26B42ě11l17á57k17o93v72á 2160501239343

já nad tím nepřemýšlím, byla to jen reakce na to, že nikdo nemůže vzít život nikomu, když mu ho nedal. Matka ale dítěti život dává. Dobře, s tím přiznáním ok, chápu. Ale jako kat bych moralni dilema myslím neměla. Prostě je to trest. To by musel mít morální dilema i bachař, který drží někoho za mřížemi a nepustí ho ven.

0/0
18.2.2016 18:42

A32n51t50o38n93í96n 49S11á93d51l66í65k 7318649933893

Máme svobodu slova,máte tedy na "svůj" názor - jakkoliv zcestný,právo!

Já naopak zastávám názor,že ten,kdo jinému vezme život a navíc zákeřným způsobem - svůj si nezaslouží! A není to nic o pomstě!

+3/0
17.2.2016 21:59

M55i82l31o69s 15H10o53n44z71i10k 9189440416622

Nejste trochu na hlavu. Co s takovými lidmi!!

0/0
19.2.2016 14:30

F72r84a22n79t56i25š40e56k 31M64í23č41e36k 1732740452

Ono je to s tím trestem smrti složitejší, než se zdá. Ano budiž, souhlasil bych s ním, pokud je těžký zločin v plné míře dokázán, což v USA ale zdaleka neplatí - jsou případy, kdy se odsuzuje jen na základě svědectví a dohody se soudcem. V případě Texasu (nejaktivnější stát) pak platí i zákon "law of parties", kdy je v případě útoku skupiny každý odsouzen podle trestu hlavního viníka. Nastávají pak případy, kdy je 15-letý kluk odsouzen na 99 let jen proto, že jeho otec nožem zabil souseda (Robert Pruett), čímž dostane víc let než samotný viník. Na Floridě zase soudce může rozhodnout, že obžalovaný nebude smět před porotou pronést svojí obhajobu (Michael Lambrix). Případů je více. Neříkám, že jsou nevinní, to nevím, ale je tam velké ALE. Jinak každý odsouzený na smrt vyjde zhruba na 2,5 mil. USD a stráví ve vězení v průměru okolo 11-15 let. Každoročne je pak očištěno zhruba okolo 4% odsouzených, což je samo o sobě alarmující.

+2/0
17.2.2016 13:03
Foto

P84a92v23e14l 26P32o29k52o28r31n96ý 2156664920882

Členem skupiny být nemusel, bylo to jeho rozhodnutí, navíc, mohl proti tomu zkusit nějak zasáhnout, oznámením, odzbrojením otce.

0/0
23.2.2016 11:44

F14r68a41n78t80i52š51e17k 77M59í98č61e65k 1552730732

Ano, to mohl a jistě by to udělal, pokud by věděl o noži - o tom věděl jen jeho otec Stejně tak ale tomu mohl zabránit jeho 25-letý bratr, který jistě měl vice rozumu (ten dostal 40 let). Tak či onak, poslat 15-letého kluka na 99 let do kriminálu pro dospělé je prostě něco, co jen těžko pochopím. V USA ale justice funguje bohužel trošku jinak a rozhodně bych neřekl, že spravedlivěji.

0/0
24.2.2016 2:00

V78l68a36d25i25m31í37r 46C49i65h68l60a 8341278347893

Bezva, jsem pro trest smrti i u nás. Než ty recidivisty živit, raději usmrtit. ;-)

+5/−1
17.2.2016 12:38

A37n75t19o71n94í94n 92S91á43d85l44í54k 7268709623963

On to zde nikdo nechápe,že to doživotní věznění je kruté týraní toho jedince

a to jak je známo je trestné i u zvířat(týrání),zatím co u lidí by to mělo být normální? Ano,ve vězení by jistým způsobem měl lotr trpět,ale doživotně....?

V současné obrovské humanitě to nikomu nevadí!

Jakým utrpením asi prochází oběť zločince? Křesťanská víra velí odpouštět,ale jsou činy - neodpustitelné!

0/0
17.2.2016 22:08

M54a57r28e45k 39T77e72t82u41r 9939394256

A za 40 let přijdou zase na to, že byl nevinný....;-€

+1/0
17.2.2016 11:22

E83r89i81k 60S34a19n33e89t46r12i77k 4838750430814

Za 40 rokov by mu to bolo asi už jedno.

0/0
17.2.2016 12:08

J38a86n81a 29L77i13e71b16o76v97á 7882596591125

Chudáček;-(. V naší republice by se přihlédlo k nízkému věku, předchozí bezúhonnosti, polehčujícím okolnostem (určitě těžké dětství, šikana atd.), dostal by tak maximálně desítku a už za sebou dávno mohl mít několik dalších vražd...

+14/0
17.2.2016 10:22

J36o39z10e65f 77K18o52s13t82e30l17a46n71s59k52ý 8795442699956

Myslím, že to vyše dvadsaťročné čakanie na trest smrti je vhodným sprísnením trestu smrti. Čo iného si človek, ktorý chladnokrvne zastrelí dvoch ľudí, zaslúži?

+15/0
17.2.2016 9:51

P94e43t94r 58P74e60t21ř21í82k 3151610441598

některý věci bychom měli u našeho Ušáckýho vzoru odkoukat, divím, že jejich obdivovatel Zrzunda-bombarďák byl pro zrušení trestu (nebo se možná snad sám toho bál, co kdyby se to zas votočilo, že jo):-P

+3/−3
17.2.2016 9:43

M73a86r20t71i76n 28H96a35l38á34š13e61k 2220412408224

Plus je velký omyl, velké MINUS;-O;-O;-€;-€RvRvRv

+1/−1
17.2.2016 10:45

T62o96m63á29š 62Z63e67m40á79n35e14k 5650958686976

Trest smrti je moc přísný. Stačí odebrat status člověka a lidská práva a takového jedince výrazně označit. Po odpykání trestu by mohl dělat zkoušky na člověka.

+1/−3
17.2.2016 9:35

V30á84c56l72a84v 49P79a12v25e71l69e65k 1180916956624

A to byste jej pak pustil mezi lidi?!?! 8-o

+3/0
17.2.2016 10:05

T28o80m98á29š 18Z97e25m95á19n28e78k 5900518236406

Až po odpykání trestu.

0/−3
17.2.2016 10:31

P39a68t36r81i75k 64Š68e55b71e82s93t47a 4563922966585

... a to nám ho má jako být líto... ????

+6/−1
17.2.2016 9:07

T48o83m71á85š 84Z96e48m89á32n69e60k 5620658696886

Pěkná klícka. Ale zbytečně moc prostorná. Stačí 1,5x1x1m. Umístěná nastojato.

+2/−4
17.2.2016 8:59

M59a12r40e40k 96T81e19t30u97r 9599344366

Takže saďourek, jo? Rv

+2/0
17.2.2016 11:23

T46o23m59á67š 13Z21e68m40á17n78e37k 5550418296456

To ne, ale aby nemohli moc posilovat.

0/0
17.2.2016 11:48

P59a16v14e16l 89D12r93o44t45á25r 7613104769384

Bereš na tu svoji psychopatii něco? Protože jestli běháš mezi lidmi bez léčby, tak je to docela děsivé...

+1/0
17.2.2016 13:49

T63o73m35á59š 69Z12e76m71á12n57e50k 5950398806796

Prase v chlívku také nemá o mnoho větší prostor. A jedinec, který někoho zabije jenom proto, že může, nic jiného není.

0/0
17.2.2016 15:53

D74a84v97i76d 45R58y23c92h53e44t34s52k78ý 9246511500210

Jako pokud ho před popravou skladujou 20 let tak se trochu vytrácí ten smysl - ho neživit.

0/0
17.2.2016 8:48

J91a11n 53U15l11r94i71c27h 7680863138558

Ale nevytrácí, žil by klidně ještě 40 let a staří vězni jsou několikanásobně dražší.

+3/0
17.2.2016 8:57

P64a92v71e22l 63D69r40o63t33á40r 7783494799814

Nesmysl. Běžný vězeň (doživotí) stojí méně než polovinu toho, co vězeň odsouzený k trestu smrti.

0/−1
17.2.2016 13:50

A25n44t58o96n57í59n 17S38á13d37l37í74k 7728899353583

To platí ale jen v USA pane Drotár! Je zajímavé,kolik asi stála za vražda,kterou zločinec spáchal? To nám zde nenapíšete?

Člověk může být usmrcen velmi mnoha způsoby a zcela zdarma,je V USA z toho dělají "bussines"!

0/−1
17.2.2016 22:18

F76r71a20n47t87i51š61e39k 24M53í21č85e87k 1612310142

A co když tu vraždu nespáchal? Pak byste předpokládám stejně jako v USA raději někoho popravil, než měl neobjasněnou vraždu. Jen pro informaci, za posledních 40 let bylo popraveno okolo 1 500 odsouzených, přičemž 156 odsouzených na smrt bylo propuštěno. Tedy každý desátý ...

0/0
24.2.2016 10:26

S34i29m79o36n67a 70B38ě52l48á36k88o44v84á 2870951509373

lepší pozdě než nikdy ;-)

+3/0
17.2.2016 9:11

J73a63n 17S39t42o93d73o82l28a 7811140483300

Právě naopak. Za těch 20 let si vše pořádně promyslí a dojde mu to, když ví, že poprava ho stejně nemine. U nás by touhle dobou pomalu šel z basy v nejlepších letech a nejspíš by ve zločinech pokračoval. To živení je zanedbatelné, basa stejně stát musí, dozorci tam také být musí, soudce při odvoláních je také placený paušálně, tak jen trochu toho jídla je položka navíc. Za 20 let se nejspíš odstraní všechny pochybnosti, aby nepopravili nevinného, on má čas o tom přemýšlet. Ideální průběh. Okamžitá poprava by bylo jen gesto pro krvelačnou masu. A justiční omyl je pro společnost daleko náročnější než těch dvacet let vězeňské stravy.

+4/0
17.2.2016 10:59

F50r51a15n32t50i53š19e98k 90M15í42č66e97k 1612610272

Aby nepopravili nevinného?? Za 20 let se neodstraní nic. Případů, kdy se odsuzuje na základě "jeden povídal" je spousta, nehledě na to, že každý rok je očištěno okolo 4% odsouzených na smrt a to jsou jen ti, co uspěli, protože měli to štěstí, že měli (na) právníka. Jinak náklady na jednoho odsouzeného na smrt jsou 2,5 mil. USD včetně právních úkonů. Čekat 20 let na popravu je šílené a podle mě ztrácí smysl a nemá nic společného s trestem, jedná se spíš jen o pomstu. Tím nechci samozřejmě hájit vrahy, jen upozornit na fakt, že ne všechny případy jsou tak jasné, aby se udělil trest smrti.

+1/0
17.2.2016 13:14
Foto

T69o57m24á96š 24S74m90o35l16í53k 3491872346143

Horší je trest "svobodného" života při nasazení na doživotní nucené práce ...

+5/0
17.2.2016 8:34

O54n90d57r58a 28P13á54t50e26k 8173619794755

Jenže to by u nás musel někdo ty trestance vytáhnou ven a nechat je tvrdě makat. Mně se také líbil Frajer Luke. Trestanci okopávali silniční příkopy pod dohledem policistů s brokárnama... Tady by vás každý odsouzený zažaloval...

+10/0
17.2.2016 8:40

M24a87r91e87k 14K39a29l41i49n48a 3129564925938

Holt žijeme v civilizované společnosti, což má i jemné nevýhody, jako že např. nemůžete někoho nutit pracovat... To fakt nejde...

+6/−1
17.2.2016 8:43

O87n74d41r77a 35P55á58t91e47k 8143889334375

No pokud si neplatí pobyt ve věznici ze svého, pak bych ho i nutil. Nájemníci také musí platit nájem a kvůli tomu chodit do práce, byť se jim to třebas nelíbí...

+6/0
17.2.2016 8:55

P82e41t41r 66Š20a63f64á95ř 6758802674512

přesně tak, provoz vězení by měl být placený z práce vězňů a pokud by nechtěli pracovat, tak žádná posilovna, televize atd... , možná by se jim tam pak líbilo trochu méně

+2/0
17.2.2016 11:11
Foto

T48o52m94á15š 51S55m11o35l18í65k 3751832396363

Taky bych nemakal,hezky bych odpočíval někde na samotce.

0/0
17.2.2016 8:57

P34a27t32r50i87k 97Š80e11b45e98s17t81a 4913912376975

ani to nemusí být špeluňka v létě +60 a v zimě -10 bez oken... plně stačí absolutně odhlučnit od jakýchkoli zvuků zvenku a snížit hlučnost uvnitř... nápor na psychikujako prase ;-)

+2/0
17.2.2016 9:09

T21o93m73á35š 85Z13e62m86á94n57e86k 5970288266656

A pár cvrčků k tomu jako kulisu.

+1/0
17.2.2016 9:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.