- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proboha to jsou zase kecy. Tak on se "nezachoval svědomitě" a dokonce uznal, že udělal chybu! To už lidi v merkelovském Německu úplně zblbli? Když se tam ty vlaky pravidelně křižovaly muselo se na jednokolejce počkat až ten druhý přijede - to je úvaha na úrovni žáka 5. třídy! Vždyť on poslal desítky lidí naprosto vědomě na smrt - něco jako ten pilot-psychopat. Neměl k tak kriminálnímu činu jako je svévolné vypnutí zabezpečovacího zařízení žádný důvod (jistě ne, aby nezdržel o pár minut lokální spoj). Leda že by ho k tomu přiměly nějaké vnitřní hlasy a Němci jak jsou teď zvyklí zatajují, že v tak odpovědné funkci pracoval duševně nemocný člověk.
U nás bychom asi takové problémy neměli. U nás by nejspíš zabezpečovací zařízení nebylo . Ale stejně je to divné, že v přepapírovaném, přecertifikovaném odvětví lze poslat obsluhou 2 vlaky proti sobě.
Je zde společný jmenovatel s jinými nehodami, a to ničím nedetekovaná ruční manipulace s fatálními důsledky na bezpečnost. Na Lyonském nádraží v r.1988 nedobrzdil vlak, který měl omylem zavřený brzdový ventil; přes 50 mrtvých. Totéž při vykolejení vlaku u Paskova.
.
Stav deaktivovaného bezpečnostního zařízení by měl být spolehlivě indikován.
Výpravčího by měli proklepnout podobně jako pilota Lubitze. Nehledal předchozí den na internetu hesla "jak přečurat zabezpečovací zařízení" a "největší masakry světa"?
dekuji za zmenu titulku na rezervovanejsi tvrzeni :-)
nicméně to je patrně stále špatně - údajně změnil návěst tak, že strojvůdce mohl projet na červenou.
Že by Muslim dnes člověk musí číst mezi řádky.
věří policie?... jakože si to přeje?
cože? odkdy "věřit" = "přát si"?
Tohle úžasné slovní spojení mi vždycky připomene legendární hláškuˇ"Šak vašu *** som tež neviděl a přece věřim, že ju máte..."
Tak asi tak.
Sice tomu moc nerozumim...
Zeleznicarřči snad take maji nejakopu zodpovednost...
No a co takhle g e n e r a l n i STOP..
Nebo to negunguje jen un nas..
No i železničářům občas hrábne, a tohle je výsledek.
Autor článku neumí opisovat z němčiny - zařízení jako takové zůstalo v činnosti, ale výpravčí na něm ručním procesem rozsvítil návěst umožňující odjezd.
a proč to teda vzápětí ty vlaky nezastavilo?