Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za tragédii v Bavorsku může výpravčí, věří policie. Vypnul varovná čidla

Vyšetřovatelé železničního neštěstí v Bavorsku, při kterém minulé úterý zemřelo jedenáct lidí, zahájili předběžné řízení proti výpravčímu. Podezírají ho ze zabití z nedbalosti, na návěstidle totiž ručně rozsvítil zelenou a deaktivoval zabezpečovací zařízení. Podle německých médií výpravčí svou chybu přiznal kolegům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R85i10c46h80a48r84d 13F33i89a70l35a 9633228305165

Proboha to jsou zase kecy. Tak on se "nezachoval svědomitě" a dokonce uznal, že udělal chybu! To už lidi v merkelovském Německu úplně zblbli? Když se tam ty vlaky pravidelně křižovaly muselo se na jednokolejce počkat až ten druhý přijede - to je úvaha na úrovni žáka 5. třídy! Vždyť on poslal desítky lidí naprosto vědomě na smrt - něco jako ten pilot-psychopat. Neměl k tak kriminálnímu činu jako je svévolné vypnutí zabezpečovacího zařízení žádný důvod (jistě ne, aby nezdržel o pár minut lokální spoj). Leda že by ho k tomu přiměly nějaké vnitřní hlasy a Němci jak jsou teď zvyklí zatajují, že v tak odpovědné funkci pracoval duševně nemocný člověk.

0/0
20.2.2016 1:50

J92a53n 44J46e75m62e14l96k78a 1975610

U nás bychom asi takové problémy neměli. U nás by nejspíš zabezpečovací zařízení nebylo :-P. Ale stejně je to divné, že v přepapírovaném, přecertifikovaném odvětví lze poslat obsluhou 2 vlaky proti sobě.

0/0
17.2.2016 8:53

M14i71c96h95a29l 49S38e16d21m94í46k 3459765896381

Je zde společný jmenovatel s jinými nehodami, a to ničím nedetekovaná ruční manipulace s fatálními důsledky na bezpečnost. Na Lyonském nádraží v r.1988 nedobrzdil vlak, který měl omylem zavřený brzdový ventil; přes 50 mrtvých. Totéž při vykolejení vlaku u Paskova.

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_na_Lyonsk%C3%A9m_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_v_Pa%C5%99%C3%AD%C5%BEi

http://zpravy.aktualne.cz/regiony/moravskoslezsky/drazni-inspekce-za-vykolejeni-vlaku-u-paskova-muze-lidske-se/r~ac14c252771711e5adcb0025900fea04/

.

Stav deaktivovaného bezpečnostního zařízení by měl být spolehlivě indikován.

0/0
16.2.2016 18:34

B42o32h61u61s70l74a45v 79K83r64á65l49í34k 2831750519156

Výpravčího by měli proklepnout podobně jako pilota Lubitze. Nehledal předchozí den na internetu hesla "jak přečurat zabezpečovací zařízení" a "největší masakry světa"?

0/−2
16.2.2016 18:05

E14d70u85a97r37d 67B92l79a76z86e41k 1483100395855

dekuji za zmenu titulku na rezervovanejsi tvrzeni :-)

+1/0
16.2.2016 17:54

O24l67d93ř92i73c70h 49J45a43n57e74č92e35k 8379396793951

nicméně to je patrně stále špatně - údajně změnil návěst tak, že strojvůdce mohl projet na červenou.

0/−1
16.2.2016 18:28

V51i15t 61A42d98a81m70e45c 5635340136804

Že by Muslim ? dnes člověk musí číst mezi řádky.

0/−2
16.2.2016 17:45

P64e13t95r33a 27V48a93ň97k61o82v21á 4214954256572

věří policie?... jakože si to přeje?

+1/−1
16.2.2016 16:29

O91l33d45ř15i83c60h 13J18a30n43e43č18e16k 8619936913981

cože? odkdy "věřit" = "přát si"? 8-o

+1/0
16.2.2016 16:36

B13o80h19u53s92l37a32v 40K16r61á56l56í16k 2981580879706

Od té doby, co to slovo existuje.

0/0
16.2.2016 17:58

M73a30r15t41i79n45a 59M28o45u29d19r28á 7600633536769

policie věří? cože?

+2/−2
16.2.2016 16:18

H58e26l14e25n54a 21P24a90r21d55u38b72s11k67á 1859852111161

Tohle úžasné slovní spojení mi vždycky připomene legendární hláškuˇ"Šak vašu *** som tež neviděl a přece věřim, že ju máte..."

Tak asi tak.

0/0
16.2.2016 16:55

V16l31a34d81a 74M76u73s57i77l 9130946868523

Sice tomu moc nerozumim...

Zeleznicarřči snad take maji nejakopu zodpovednost...

No a co takhle g e n e r a l n i STOP..

Nebo to negunguje jen un nas..

0/0
16.2.2016 16:16

M38i94c51h55a81l 38M53a69l14ý 5602304659533

No i železničářům občas hrábne, a tohle je výsledek.

0/0
16.2.2016 16:25

M47i71c16h56a17l 59M74a76l51ý 5692554199813

Autor článku neumí opisovat z němčiny - zařízení jako takové zůstalo v činnosti, ale výpravčí na něm ručním procesem rozsvítil návěst umožňující odjezd.

+2/0
16.2.2016 15:58

O89l71d45ř46i27c63h 77J35a76n24e24č56e90k 8589606303761

a proč to teda vzápětí ty vlaky nezastavilo?

0/0
16.2.2016 16:15

P76e64t77r 24N56o18v13o40t40n88y 1391450771

Protože tam strojvedoucí namačkal "Befehl". Vědomě omezil dočasně funkci vozidlové části PZB na rozkaz výpravčího.

0/0
16.2.2016 16:18

O30l74d13ř21i82c44h 86J24a88n83e28č35e82k 8939796793911

tak to mi prosím vysvětlete blíže, zas tak dobře se v těch věcech nevyznám.

pokud jeden ze strojvedoucích "vědomě omezil dočasně funkci vozidlové části PZB", proč to nezastavilo aspoň ten druhý vlak?

navíc chápu, že to zařízení lze omezit tak, aby projelo semafor na červenou (=dočasně), ale že to ho to rovnou omezí natolik, že ten vlak pak ještě několik kilometrů jede v sektoru spolu s dalším vlakem v protisměru??!!

anebo to mám chápat tak, že to zabezpečení dokáže zastavit bezprostředně za návěstidlem, ale na dalších mnoha kilometrech trati už pak není nic, co by je mohlo zastavit? - jedině pak by přicházelo v úvahu, že vlak z Kolbermooru vyjel dochvilně na zelenou z Kolbemooru a až poté do téhož sektoru vjel opožděný vlak z Bad Aiblingu. ale nezdá se mi to úplně pravděpodobné, protože se to stalo zhruba uprostřed mezi oběma výhybnami a ten opožděný vlak přitom ještě mezitím jednou musel zastavit na zastávce.

0/0
16.2.2016 16:35

P45e28t85r 91N19o34v41o14t35n93y 1311880191

"anebo to mám chápat tak, že to zabezpečení dokáže zastavit bezprostředně za návěstidlem, ale na dalších mnoha kilometrech trati už pak není nic, co by je mohlo zastavit" Přesně tak. Jaké tam je traťové ZZ nevím. Pokud je tam víc prostorových oddílů, tak ten "správně" jedoucí vlak mohl klidně odjíždět ze stanice na povolující návěst i když ten "špatný" byl už na trati.

0/0
16.2.2016 16:42

O59l47d94ř87i83c77h 77J69a83n56e19č93e42k 8769636353721

(poslední věta - zní logicky, pokud se na té trati počítá s potenciálně vysokou frekvencí dopravy, tak jsou oddíly asi nastavené tak, aby vlaky za sebou mohly jet v kratších odstupech než 5km) ...ale v tom případě by ten "správně" jedoucí o něco dál musel tak jako tak dojet k návěstidlu 'stop'!

(ten zbytek) ...to by myslím pro frekventovanou trať bylo na německé poměry fakt mizerné zabezpečení...

0/0
16.2.2016 16:49

P88e77t56r 45N18o59v53o42t12n87y 1211120581

Nemusel, tam už to mohlo vyjít tak, že ten "správnej" vjel do toho oddílu o chlup dřív.

0/0
16.2.2016 16:52

O12l81d87ř93i62c39h 26J33a56n84e91č17e66k 8499266183621

to by pořád znamenalo, že tam ty oddíly musí být minimálně 3 (na 5,2km) a ten zpožděný vlak projel na 'červenou s PN' minimálně 2 návěstidla. mezi těmi dvěma výhybnami to vlakům trvá 5 až 6 minut, čili se skoro 3 minuty řítily proti sobě.

tady prostě nešlo o jedinou chybu. muselo jich být víc, byť třeba u téže osoby.

0/0
16.2.2016 17:07

P25e47t71r 57N40o94v26o30t81n89y 1581780341

To nevim, jak se tam chovaji navestidla tratoveho zz v "protisměru". Muzou byt uplne vypnuta, obvody PZB vyzkratovany, takze ten na PN jel "mezistanicne". Ale to jsou jen spekulace.

0/0
16.2.2016 17:36

V34a45c67l95a45v 16H44a40j93e74k 3406199589

je otázkou, zda tam takové zařízení bylo

0/0
16.2.2016 16:18

M61i32c88h32a67l 45M74a61l70ý 5122484439633

Bylo, je to západní Německo a tam je PZB skoro všude.

0/0
16.2.2016 16:21

O20l39d63ř66i23c94h 51J65a36n22e82č42e14k 8589216273181

nejen, že ta trať je poměrně frekventovaná - přes 20 párů spojů denně - navíc je to záloha pro hlavní trať (Salzburg) - Rosenheim - Grafing - München. takže bych očekával, že je zabezpečená slušně, určitě ne (na bavorské poměry) podprůměrně.

0/0
16.2.2016 16:38

M13a40r63e64k 64T16e70t30u66r 9699554656

Proč to vypnul??! 8-o

0/−1
16.2.2016 15:52

M88i69c15h34a42l 66M11a76l82ý 5442754529453

Nevypnul, ale obešel. Asi proto, že mu nešla kvůli obsazení trati protijedoucím vlakem rozsvítit do tohoto úseku zelená. Motiv = zkrat, zatmění mysli...

+3/0
16.2.2016 15:55

M65a80r32t95i55n62a 42M56o22u90d31r34á 7600783756979

sabotáž?

0/−1
16.2.2016 16:18

V11a17c33l31a97v 65H65a26j53e44k 3526859849

ne zkrat nebo omyl ve snaze zkrátit zpoždění.

+1/0
16.2.2016 16:22

M50i11r63e79k 30G87a63j35e63r 5851476589200

Zpozdeni znacne zvysil, takze mi to nedava smysl.

0/0
16.2.2016 16:39

F36r37a57n22t50i45š75e25k 13B68l76a50ž37e41k 6597335409883

Jasně paní Moudrá! Výpravčí měl vizáž syrského imigranta.

+1/0
16.2.2016 16:23

O45l88d22ř69i14c46h 83J58a25n94e77č23e53k 8979666223281

možná si nejprve přečtěte článek, než se začnete ptát?

0/0
16.2.2016 16:16

M17a15r27e17k 93T73e43t15u34r 9479754606

Já to zkoušel, ale většinou se to ani nedá číst. :-( Kam se poděla objektivní investigativní novinařina? :-P

0/0
17.2.2016 10:25

M21a22r96t32i35n 23V28o31t89a48v45a 6528458971915

Tohle asi bude pouze jenom dílčí důvod. Pokud vypnul zařízení, které bránilo projetí návěstidla v poloze stůj, pořád to nevysvětluje, proč si té červené nevšiml strojvůdce. Nebo snad vypnul celé zabezpečovací zařízení a strojvůdce projel kolem zhasnutého návěstidla?

Toto je asi pouze zlomek informací a je opravdu potřeba počkat až na úplný konec vyšetřování.

+1/0
16.2.2016 15:52

M65i87c72h97a37l 83M43a92l20ý 5212814409713

Spíš na opravu článku na iDnesu. Vyšetřování v Německu skončilo.

http://www.bild.de/regional/muenchen/zugunglueck-bad-aibling/pressekonferenz-zugunglueck-in-bad-aibling-44580604.bild.html

+3/0
16.2.2016 16:00

O15l74d40ř13i77c34h 76J28a27n11e40č10e43k 8859146873821

dík za info - ale pan Votava má pravdu, selhání výpravčího samo o sobě by ještě srážku nemělo způsobit.

proč zabezpečení poté, co výpravčí vydal jednomu vlaku mimořádný signál a tak se dva ocitly v jednom úseku, nezastavilo?

jestli do úseku nejprve vjel ten zpožděný vlak od Bad Aiblingu anebo ten (plus mínus dochvilný) od Kolbermooru nevíme - ale to na těch téměř 10km není žádný další semafor?

strojvůdci, který do toho úseku vjel jako druhý, to přeci muselo být divné - určitě tam na těchto spojích nejeli poprvé a tak asi věděli, že se mají křižovat - já na jejich místě, kdyby to nebyla zelená, ale červená s nějakým mimořádným signálem, bych se nejspíš třikrát ujistil, jestli opravdu můžu?

0/0
16.2.2016 16:25

P36e68t58r 31N96o16v41o80t87n86y 1221840221

PN je rozkaz výpravčího - jeď, máš to volné, beru to na sebe. Tak jel. Pochyby jsou samozřejmě na místě, protože jde opravdu jen o zodpovědnost výpravčího, technika je mimo hru. Ale zas před každou PN se extra ptát, to nevím. Je to možná i taková rutina, ona zas jízda na PN není nic vzácného(aspoň teda u nás).

+1/0
16.2.2016 16:30

P88e42t13r 17N49o59v75o39t76n15y 1941240411

Tedy ne vždy volné - ale v tomto případě výpravy vlaku na trať ano.

0/0
16.2.2016 16:32

O21l54d80ř35i53c42h 58J33a16n92e56č44e46k 8269196153711

jak už jsem napsal jinde - chápu, že jel, přeci v Aiblingu se normálně nekřižuje, určitě měl právo očekávat, že i když má zpoždění, tak se jako obvykle bude křižovat v Kolbermooru.

stejně tak chápu, pokud strojvedoucí z Kolbermooru vyjel na zelenou, ačkoliv se tam měl normálně křižovat. ale 10 minut zpoždění a přeložené křižování do Aiblingu asi není nic mimořádného.

ale ty výhybny jsou 5km od sebe, ty vlaky se srazily zhruba uprostřed, tj. jely dobré 3 minuty proti sobě v úseku, kde se nemohly vyhnout!! navíc ten opožděný tam ještě jednou musel zastavit v zastávce! jaktože aspoň jeden z nich nic nezastavilo??!!

0/0
16.2.2016 16:45

J91i94ř39í 39K88o54c86u54r52e11k 6805434765918

PZB, to P znamená punkt, česky bod. Takže vás to do úseku pustí a pak už se neptá. Zbývají oči a ruce strojvedoucího.

0/0
16.2.2016 22:03

J29a53n 91P21r27i49c76h42y40s59t68a55l 8831788103

Pan Belka bude novou novinarskou hvezdou idnes. Bez sarkasmu.

Nedavno celkem objektivni clanky o migrantech. Mozna si nekdo stezoval, ze pan Belka pise vic pravdy, nez by bylo zdravo? A tak ted pise o nestesti v Nemecku. Ze se z neho stava pan Novinar, s velkym N je videt v poslednim odstavci, ze ktereho je zrejme, ze na rozdil od mnohych svych povrchnich kolegu vi, ze nestesti se stalo v oblouku a nikoliv v zatacce. Pro vetsinu ctenaru by bylo i nespravne slovo v tomto kontextu srozumitelne. Ale kdyz autor vi, jak se to jmenuje odborne spravne, tak je to jen prinosem pro kvalitu clanku.

Kez by idnes mela vice takovych Belku!

+7/−4
16.2.2016 15:07

K54a95r64e23l 60D74v55o62ř95á58k 7949284977688

Bohužel tam převládají Palatové a jiné "hvězdy" zmanipulovaných a lživých informací

+4/0
16.2.2016 15:21

M32i79c86h73a59l 36M92a95l31ý 5742104609273

Aha, takže šťastně zachrochtáte, že nepoužil termín "koleje v zatáčce" a to, že věcný popis skutku je blbě, Vás nechává v klidu...

+1/0
16.2.2016 16:02

J87a23n 69P10r79i97c94h43y88s73t47a63l 8391758903

Rika se, ze jednooky je mezi slepymi kralem. Na idnes jsem zvykly na mnohem nizsi uroven. Vecny popis je prevzaty i s nekterymi chybami. Ja od nej necekam, ze tam pojede a bude si vsechno zjistovat sam. Dokonce i nadpis uz je upraveny.

Ta pochvala byla hlavne za to, ze se odvazil napsat pravdu o migrantech. Ten "oblouk" je jen takovy bonus, ktereho si vazim, protoze to neovlada ani jeho kolega pan Sura, ktery ma dopravu v "popisu prace".

0/−1
16.2.2016 18:19

B73o69h60u54s86l13a36v 15K21r81á42l35í91k 2941690719266

A v Německu podle vás nedávají oblouky do zatáčky, ale jen na rovnou trať?

0/−1
16.2.2016 18:02

P38e98t54r 11N77o69v80o58t97n87y 1341830521

http://praha.idnes.cz/u-satalic-jely-proti-sobe-dve-vlakove-soupravy-fl2-/praha-zpravy.aspx?c=A140618_161525_praha-zpravy_bur U nás jsme tenkrát měli kliku. Němci ne.

0/0
16.2.2016 15:03

E84d84u88a39r66d 55B82l36a90z66e42k 1363650725745

zrejme!? Jeli neco zrejme je to jasne! Ale toto jeste neni jasne, jiste tedy ani zrejme... Piste radeji: mozna: nejspise!

+2/−5
16.2.2016 14:29

D85a23n10i62e81l 51S92o67b59o62t73a 9249594766260

Jeden z významů je také "patrně", viz Ústav pro jazyk český.

+1/0
16.2.2016 14:55

O31l77d17ř33i56c57h 81J17a19n79e41č59e82k 8259286193211

"zřejmé" a "zřejmě" není totéž (i když ve Vašem textu bez diaktritiky ano ;-)) a že to má stejný původ ještě neznamená, že se významy, v nichž se to v jazyce normálně používá, od sebe neodchýlily.

něco jako anglické "hard" a "hardly" ;-)

+1/0
16.2.2016 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.