Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za tragédii v Bavorsku může výpravčí, věří policie. Vypnul varovná čidla

Vyšetřovatelé železničního neštěstí v Bavorsku, při kterém minulé úterý zemřelo jedenáct lidí, zahájili předběžné řízení proti výpravčímu. Podezírají ho ze zabití z nedbalosti, na návěstidle totiž ručně rozsvítil zelenou a deaktivoval zabezpečovací zařízení. Podle německých médií výpravčí svou chybu přiznal kolegům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R33i53c11h32a65r86d 48F53i57a89l54a 9313398435255

Proboha to jsou zase kecy. Tak on se "nezachoval svědomitě" a dokonce uznal, že udělal chybu! To už lidi v merkelovském Německu úplně zblbli? Když se tam ty vlaky pravidelně křižovaly muselo se na jednokolejce počkat až ten druhý přijede - to je úvaha na úrovni žáka 5. třídy! Vždyť on poslal desítky lidí naprosto vědomě na smrt - něco jako ten pilot-psychopat. Neměl k tak kriminálnímu činu jako je svévolné vypnutí zabezpečovacího zařízení žádný důvod (jistě ne, aby nezdržel o pár minut lokální spoj). Leda že by ho k tomu přiměly nějaké vnitřní hlasy a Němci jak jsou teď zvyklí zatajují, že v tak odpovědné funkci pracoval duševně nemocný člověk.

0/0
20.2.2016 1:50

J49a41n 18J64e49m41e65l88k94a 1195210

U nás bychom asi takové problémy neměli. U nás by nejspíš zabezpečovací zařízení nebylo :-P. Ale stejně je to divné, že v přepapírovaném, přecertifikovaném odvětví lze poslat obsluhou 2 vlaky proti sobě.

0/0
17.2.2016 8:53

M64i80c23h23a63l 72S61e46d68m39í95k 3889365616621

Je zde společný jmenovatel s jinými nehodami, a to ničím nedetekovaná ruční manipulace s fatálními důsledky na bezpečnost. Na Lyonském nádraží v r.1988 nedobrzdil vlak, který měl omylem zavřený brzdový ventil; přes 50 mrtvých. Totéž při vykolejení vlaku u Paskova.

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_na_Lyonsk%C3%A9m_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_v_Pa%C5%99%C3%AD%C5%BEi

http://zpravy.aktualne.cz/regiony/moravskoslezsky/drazni-inspekce-za-vykolejeni-vlaku-u-paskova-muze-lidske-se/r~ac14c252771711e5adcb0025900fea04/

.

Stav deaktivovaného bezpečnostního zařízení by měl být spolehlivě indikován.

0/0
16.2.2016 18:34

B85o15h86u79s36l15a83v 34K59r57á60l52í30k 2231420309676

Výpravčího by měli proklepnout podobně jako pilota Lubitze. Nehledal předchozí den na internetu hesla "jak přečurat zabezpečovací zařízení" a "největší masakry světa"?

0/−2
16.2.2016 18:05

E84d72u35a88r84d 37B17l62a98z47e36k 1233780555785

dekuji za zmenu titulku na rezervovanejsi tvrzeni :-)

+1/0
16.2.2016 17:54

O43l53d84ř62i88c34h 85J31a17n29e70č91e50k 8399416783831

nicméně to je patrně stále špatně - údajně změnil návěst tak, že strojvůdce mohl projet na červenou.

0/−1
16.2.2016 18:28

V66i69t 98A50d33a54m33e16c 5495520226354

Že by Muslim ? dnes člověk musí číst mezi řádky.

0/−2
16.2.2016 17:45

P38e55t25r13a 74V88a40ň87k55o98v59á 4644124436482

věří policie?... jakože si to přeje?

+1/−1
16.2.2016 16:29

O54l95d38ř77i41c76h 36J71a55n10e54č36e14k 8419496633951

cože? odkdy "věřit" = "přát si"? 8-o

+1/0
16.2.2016 16:36

B39o15h13u54s80l60a61v 82K41r28á28l64í36k 2601940379266

Od té doby, co to slovo existuje.

0/0
16.2.2016 17:58

M54a73r71t25i50n79a 38M10o87u98d42r48á 7760913256929

policie věří? cože?

+2/−2
16.2.2016 16:18

H56e19l30e81n86a 71P63a19r58d76u50b75s76k27á 1829982611421

Tohle úžasné slovní spojení mi vždycky připomene legendární hláškuˇ"Šak vašu *** som tež neviděl a přece věřim, že ju máte..."

Tak asi tak.

0/0
16.2.2016 16:55

V25l98a82d66a 39M27u13s21i41l 9820686668483

Sice tomu moc nerozumim...

Zeleznicarřči snad take maji nejakopu zodpovednost...

No a co takhle g e n e r a l n i STOP..

Nebo to negunguje jen un nas..

0/0
16.2.2016 16:16

M71i19c43h53a73l 33M72a16l94ý 5962304499733

No i železničářům občas hrábne, a tohle je výsledek.

0/0
16.2.2016 16:25

M61i54c10h35a66l 27M49a93l34ý 5852754529973

Autor článku neumí opisovat z němčiny - zařízení jako takové zůstalo v činnosti, ale výpravčí na něm ručním procesem rozsvítil návěst umožňující odjezd.

+2/0
16.2.2016 15:58

O87l98d27ř14i25c47h 49J42a95n12e52č54e76k 8149646213751

a proč to teda vzápětí ty vlaky nezastavilo?

0/0
16.2.2016 16:15

P35e31t22r 38N90o46v93o91t88n44y 1801710281

Protože tam strojvedoucí namačkal "Befehl". Vědomě omezil dočasně funkci vozidlové části PZB na rozkaz výpravčího.

0/0
16.2.2016 16:18

O20l55d54ř55i29c57h 68J55a63n34e46č30e17k 8779956703541

tak to mi prosím vysvětlete blíže, zas tak dobře se v těch věcech nevyznám.

pokud jeden ze strojvedoucích "vědomě omezil dočasně funkci vozidlové části PZB", proč to nezastavilo aspoň ten druhý vlak?

navíc chápu, že to zařízení lze omezit tak, aby projelo semafor na červenou (=dočasně), ale že to ho to rovnou omezí natolik, že ten vlak pak ještě několik kilometrů jede v sektoru spolu s dalším vlakem v protisměru??!!

anebo to mám chápat tak, že to zabezpečení dokáže zastavit bezprostředně za návěstidlem, ale na dalších mnoha kilometrech trati už pak není nic, co by je mohlo zastavit? - jedině pak by přicházelo v úvahu, že vlak z Kolbermooru vyjel dochvilně na zelenou z Kolbemooru a až poté do téhož sektoru vjel opožděný vlak z Bad Aiblingu. ale nezdá se mi to úplně pravděpodobné, protože se to stalo zhruba uprostřed mezi oběma výhybnami a ten opožděný vlak přitom ještě mezitím jednou musel zastavit na zastávce.

0/0
16.2.2016 16:35

P50e23t72r 22N57o83v16o13t94n19y 1821330521

"anebo to mám chápat tak, že to zabezpečení dokáže zastavit bezprostředně za návěstidlem, ale na dalších mnoha kilometrech trati už pak není nic, co by je mohlo zastavit" Přesně tak. Jaké tam je traťové ZZ nevím. Pokud je tam víc prostorových oddílů, tak ten "správně" jedoucí vlak mohl klidně odjíždět ze stanice na povolující návěst i když ten "špatný" byl už na trati.

0/0
16.2.2016 16:42

O29l39d86ř50i55c32h 96J17a57n10e86č38e14k 8239446413301

(poslední věta - zní logicky, pokud se na té trati počítá s potenciálně vysokou frekvencí dopravy, tak jsou oddíly asi nastavené tak, aby vlaky za sebou mohly jet v kratších odstupech než 5km) ...ale v tom případě by ten "správně" jedoucí o něco dál musel tak jako tak dojet k návěstidlu 'stop'!

(ten zbytek) ...to by myslím pro frekventovanou trať bylo na německé poměry fakt mizerné zabezpečení...

0/0
16.2.2016 16:49

P91e52t78r 25N32o32v86o22t16n59y 1451720951

Nemusel, tam už to mohlo vyjít tak, že ten "správnej" vjel do toho oddílu o chlup dřív.

0/0
16.2.2016 16:52

O14l48d25ř76i83c90h 96J20a69n47e69č67e21k 8189586763251

to by pořád znamenalo, že tam ty oddíly musí být minimálně 3 (na 5,2km) a ten zpožděný vlak projel na 'červenou s PN' minimálně 2 návěstidla. mezi těmi dvěma výhybnami to vlakům trvá 5 až 6 minut, čili se skoro 3 minuty řítily proti sobě.

tady prostě nešlo o jedinou chybu. muselo jich být víc, byť třeba u téže osoby.

0/0
16.2.2016 17:07

P63e23t59r 26N92o60v10o64t17n32y 1361150821

To nevim, jak se tam chovaji navestidla tratoveho zz v "protisměru". Muzou byt uplne vypnuta, obvody PZB vyzkratovany, takze ten na PN jel "mezistanicne". Ale to jsou jen spekulace.

0/0
16.2.2016 17:36

V36a91c67l42a33v 13H47a16j13e73k 3926609339

je otázkou, zda tam takové zařízení bylo

0/0
16.2.2016 16:18

M41i69c66h54a17l 33M97a55l43ý 5512224959483

Bylo, je to západní Německo a tam je PZB skoro všude.

0/0
16.2.2016 16:21

O41l92d50ř77i18c70h 27J11a15n46e64č73e11k 8559136313131

nejen, že ta trať je poměrně frekventovaná - přes 20 párů spojů denně - navíc je to záloha pro hlavní trať (Salzburg) - Rosenheim - Grafing - München. takže bych očekával, že je zabezpečená slušně, určitě ne (na bavorské poměry) podprůměrně.

0/0
16.2.2016 16:38

M89a28r56e36k 16T91e41t18u75r 9919634696

Proč to vypnul??! 8-o

0/−1
16.2.2016 15:52

M40i52c35h48a81l 34M39a45l84ý 5712874239683

Nevypnul, ale obešel. Asi proto, že mu nešla kvůli obsazení trati protijedoucím vlakem rozsvítit do tohoto úseku zelená. Motiv = zkrat, zatmění mysli...

+3/0
16.2.2016 15:55

M66a67r21t50i84n30a 18M36o86u24d15r13á 7170333266579

sabotáž?

0/−1
16.2.2016 16:18

V24a47c39l73a75v 66H63a40j44e65k 3696419439

ne zkrat nebo omyl ve snaze zkrátit zpoždění.

+1/0
16.2.2016 16:22

M88i30r61e87k 25G64a16j20e10r 5481156489640

Zpozdeni znacne zvysil, takze mi to nedava smysl.

0/0
16.2.2016 16:39

F37r45a12n31t34i19š91e15k 21B95l30a58ž38e31k 6117505199513

Jasně paní Moudrá! Výpravčí měl vizáž syrského imigranta.

+1/0
16.2.2016 16:23

O41l86d74ř97i98c50h 95J95a32n77e52č75e82k 8129386723441

možná si nejprve přečtěte článek, než se začnete ptát?

0/0
16.2.2016 16:16

M39a30r52e59k 58T44e22t39u91r 9399854736

Já to zkoušel, ale většinou se to ani nedá číst. :-( Kam se poděla objektivní investigativní novinařina? :-P

0/0
17.2.2016 10:25

M55a64r78t23i73n 16V49o23t40a48v79a 6538818431185

Tohle asi bude pouze jenom dílčí důvod. Pokud vypnul zařízení, které bránilo projetí návěstidla v poloze stůj, pořád to nevysvětluje, proč si té červené nevšiml strojvůdce. Nebo snad vypnul celé zabezpečovací zařízení a strojvůdce projel kolem zhasnutého návěstidla?

Toto je asi pouze zlomek informací a je opravdu potřeba počkat až na úplný konec vyšetřování.

+1/0
16.2.2016 15:52

M12i81c32h85a29l 17M78a51l91ý 5732384119933

Spíš na opravu článku na iDnesu. Vyšetřování v Německu skončilo.

http://www.bild.de/regional/muenchen/zugunglueck-bad-aibling/pressekonferenz-zugunglueck-in-bad-aibling-44580604.bild.html

+3/0
16.2.2016 16:00

O44l22d34ř93i40c27h 19J14a45n35e68č71e88k 8929906573851

dík za info - ale pan Votava má pravdu, selhání výpravčího samo o sobě by ještě srážku nemělo způsobit.

proč zabezpečení poté, co výpravčí vydal jednomu vlaku mimořádný signál a tak se dva ocitly v jednom úseku, nezastavilo?

jestli do úseku nejprve vjel ten zpožděný vlak od Bad Aiblingu anebo ten (plus mínus dochvilný) od Kolbermooru nevíme - ale to na těch téměř 10km není žádný další semafor?

strojvůdci, který do toho úseku vjel jako druhý, to přeci muselo být divné - určitě tam na těchto spojích nejeli poprvé a tak asi věděli, že se mají křižovat - já na jejich místě, kdyby to nebyla zelená, ale červená s nějakým mimořádným signálem, bych se nejspíš třikrát ujistil, jestli opravdu můžu?

0/0
16.2.2016 16:25

P43e56t75r 22N36o19v84o60t44n80y 1811350761

PN je rozkaz výpravčího - jeď, máš to volné, beru to na sebe. Tak jel. Pochyby jsou samozřejmě na místě, protože jde opravdu jen o zodpovědnost výpravčího, technika je mimo hru. Ale zas před každou PN se extra ptát, to nevím. Je to možná i taková rutina, ona zas jízda na PN není nic vzácného(aspoň teda u nás).

+1/0
16.2.2016 16:30

P28e38t93r 24N29o98v31o69t49n45y 1171490401

Tedy ne vždy volné - ale v tomto případě výpravy vlaku na trať ano.

0/0
16.2.2016 16:32

O92l39d93ř70i30c44h 93J26a61n12e90č19e82k 8769536223151

jak už jsem napsal jinde - chápu, že jel, přeci v Aiblingu se normálně nekřižuje, určitě měl právo očekávat, že i když má zpoždění, tak se jako obvykle bude křižovat v Kolbermooru.

stejně tak chápu, pokud strojvedoucí z Kolbermooru vyjel na zelenou, ačkoliv se tam měl normálně křižovat. ale 10 minut zpoždění a přeložené křižování do Aiblingu asi není nic mimořádného.

ale ty výhybny jsou 5km od sebe, ty vlaky se srazily zhruba uprostřed, tj. jely dobré 3 minuty proti sobě v úseku, kde se nemohly vyhnout!! navíc ten opožděný tam ještě jednou musel zastavit v zastávce! jaktože aspoň jeden z nich nic nezastavilo??!!

0/0
16.2.2016 16:45

J49i90ř74í 51K21o48c71u66r33e51k 6225774925268

PZB, to P znamená punkt, česky bod. Takže vás to do úseku pustí a pak už se neptá. Zbývají oči a ruce strojvedoucího.

0/0
16.2.2016 22:03

J81a81n 41P47r63i26c50h64y29s33t84a18l 8541268693

Pan Belka bude novou novinarskou hvezdou idnes. Bez sarkasmu.

Nedavno celkem objektivni clanky o migrantech. Mozna si nekdo stezoval, ze pan Belka pise vic pravdy, nez by bylo zdravo? A tak ted pise o nestesti v Nemecku. Ze se z neho stava pan Novinar, s velkym N je videt v poslednim odstavci, ze ktereho je zrejme, ze na rozdil od mnohych svych povrchnich kolegu vi, ze nestesti se stalo v oblouku a nikoliv v zatacce. Pro vetsinu ctenaru by bylo i nespravne slovo v tomto kontextu srozumitelne. Ale kdyz autor vi, jak se to jmenuje odborne spravne, tak je to jen prinosem pro kvalitu clanku.

Kez by idnes mela vice takovych Belku!

+7/−4
16.2.2016 15:07

K16a93r80e78l 73D93v95o10ř68á35k 7169524587528

Bohužel tam převládají Palatové a jiné "hvězdy" zmanipulovaných a lživých informací

+4/0
16.2.2016 15:21

M50i77c43h78a69l 52M55a66l36ý 5882914809643

Aha, takže šťastně zachrochtáte, že nepoužil termín "koleje v zatáčce" a to, že věcný popis skutku je blbě, Vás nechává v klidu...

+1/0
16.2.2016 16:02

J81a29n 34P50r42i76c85h54y76s27t81a91l 8561568753

Rika se, ze jednooky je mezi slepymi kralem. Na idnes jsem zvykly na mnohem nizsi uroven. Vecny popis je prevzaty i s nekterymi chybami. Ja od nej necekam, ze tam pojede a bude si vsechno zjistovat sam. Dokonce i nadpis uz je upraveny.

Ta pochvala byla hlavne za to, ze se odvazil napsat pravdu o migrantech. Ten "oblouk" je jen takovy bonus, ktereho si vazim, protoze to neovlada ani jeho kolega pan Sura, ktery ma dopravu v "popisu prace".

0/−1
16.2.2016 18:19

B87o88h20u74s72l30a50v 62K41r62á86l89í80k 2241220269956

A v Německu podle vás nedávají oblouky do zatáčky, ale jen na rovnou trať?

0/−1
16.2.2016 18:02

P54e68t54r 67N91o48v61o75t40n69y 1571300861

http://praha.idnes.cz/u-satalic-jely-proti-sobe-dve-vlakove-soupravy-fl2-/praha-zpravy.aspx?c=A140618_161525_praha-zpravy_bur U nás jsme tenkrát měli kliku. Němci ne.

0/0
16.2.2016 15:03

E13d80u63a44r91d 63B67l51a28z32e29k 1413430685275

zrejme!? Jeli neco zrejme je to jasne! Ale toto jeste neni jasne, jiste tedy ani zrejme... Piste radeji: mozna: nejspise!

+2/−5
16.2.2016 14:29

D63a69n57i31e58l 36S34o64b17o23t22a 9579504266510

Jeden z významů je také "patrně", viz Ústav pro jazyk český.

+1/0
16.2.2016 14:55

O43l46d80ř76i27c94h 36J23a71n93e92č75e22k 8359846503371

"zřejmé" a "zřejmě" není totéž (i když ve Vašem textu bez diaktritiky ano ;-)) a že to má stejný původ ještě neznamená, že se významy, v nichž se to v jazyce normálně používá, od sebe neodchýlily.

něco jako anglické "hard" a "hardly" ;-)

+1/0
16.2.2016 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.