Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za tragédii v Bavorsku může výpravčí, věří policie. Vypnul varovná čidla

Vyšetřovatelé železničního neštěstí v Bavorsku, při kterém minulé úterý zemřelo jedenáct lidí, zahájili předběžné řízení proti výpravčímu. Podezírají ho ze zabití z nedbalosti, na návěstidle totiž ručně rozsvítil zelenou a deaktivoval zabezpečovací zařízení. Podle německých médií výpravčí svou chybu přiznal kolegům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R20i84c51h28a60r15d 73F57i91a71l50a 9943448365845

Proboha to jsou zase kecy. Tak on se "nezachoval svědomitě" a dokonce uznal, že udělal chybu! To už lidi v merkelovském Německu úplně zblbli? Když se tam ty vlaky pravidelně křižovaly muselo se na jednokolejce počkat až ten druhý přijede - to je úvaha na úrovni žáka 5. třídy! Vždyť on poslal desítky lidí naprosto vědomě na smrt - něco jako ten pilot-psychopat. Neměl k tak kriminálnímu činu jako je svévolné vypnutí zabezpečovacího zařízení žádný důvod (jistě ne, aby nezdržel o pár minut lokální spoj). Leda že by ho k tomu přiměly nějaké vnitřní hlasy a Němci jak jsou teď zvyklí zatajují, že v tak odpovědné funkci pracoval duševně nemocný člověk.

0/0
20.2.2016 1:50

J81a82n 83J52e29m69e22l37k90a 1335350

U nás bychom asi takové problémy neměli. U nás by nejspíš zabezpečovací zařízení nebylo :-P. Ale stejně je to divné, že v přepapírovaném, přecertifikovaném odvětví lze poslat obsluhou 2 vlaky proti sobě.

0/0
17.2.2016 8:53

M78i48c38h31a28l 93S36e98d60m17í66k 3289175576851

Je zde společný jmenovatel s jinými nehodami, a to ničím nedetekovaná ruční manipulace s fatálními důsledky na bezpečnost. Na Lyonském nádraží v r.1988 nedobrzdil vlak, který měl omylem zavřený brzdový ventil; přes 50 mrtvých. Totéž při vykolejení vlaku u Paskova.

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_na_Lyonsk%C3%A9m_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_v_Pa%C5%99%C3%AD%C5%BEi

http://zpravy.aktualne.cz/regiony/moravskoslezsky/drazni-inspekce-za-vykolejeni-vlaku-u-paskova-muze-lidske-se/r~ac14c252771711e5adcb0025900fea04/

.

Stav deaktivovaného bezpečnostního zařízení by měl být spolehlivě indikován.

0/0
16.2.2016 18:34

B97o11h39u95s80l23a73v 48K71r64á83l92í43k 2301960569596

Výpravčího by měli proklepnout podobně jako pilota Lubitze. Nehledal předchozí den na internetu hesla "jak přečurat zabezpečovací zařízení" a "největší masakry světa"?

0/−2
16.2.2016 18:05

E93d34u35a34r29d 69B52l56a68z45e74k 1773240635755

dekuji za zmenu titulku na rezervovanejsi tvrzeni :-)

+1/0
16.2.2016 17:54

O93l43d70ř21i97c94h 52J22a14n10e65č65e43k 8119926773631

nicméně to je patrně stále špatně - údajně změnil návěst tak, že strojvůdce mohl projet na červenou.

0/−1
16.2.2016 18:28

V59i17t 34A82d31a60m78e40c 5855490226764

Že by Muslim ? dnes člověk musí číst mezi řádky.

0/−2
16.2.2016 17:45

P98e69t57r11a 17V97a98ň59k85o58v64á 4514214316342

věří policie?... jakože si to přeje?

+1/−1
16.2.2016 16:29

O62l14d19ř54i74c67h 21J27a17n39e92č72e81k 8919796213541

cože? odkdy "věřit" = "přát si"? 8-o

+1/0
16.2.2016 16:36

B39o44h15u39s18l64a36v 13K92r28á76l11í52k 2811700109366

Od té doby, co to slovo existuje.

0/0
16.2.2016 17:58

M25a36r76t94i47n19a 87M52o49u70d23r35á 7270663166469

policie věří? cože?

+2/−2
16.2.2016 16:18

H19e21l76e25n93a 54P49a81r51d80u49b43s26k64á 1569322711541

Tohle úžasné slovní spojení mi vždycky připomene legendární hláškuˇ"Šak vašu *** som tež neviděl a přece věřim, že ju máte..."

Tak asi tak.

0/0
16.2.2016 16:55

V76l53a44d59a 91M34u27s86i67l 9920226778753

Sice tomu moc nerozumim...

Zeleznicarřči snad take maji nejakopu zodpovednost...

No a co takhle g e n e r a l n i STOP..

Nebo to negunguje jen un nas..

0/0
16.2.2016 16:16

M60i70c64h42a70l 92M83a42l70ý 5852934539653

No i železničářům občas hrábne, a tohle je výsledek.

0/0
16.2.2016 16:25

M69i53c35h84a23l 90M62a72l89ý 5612114599293

Autor článku neumí opisovat z němčiny - zařízení jako takové zůstalo v činnosti, ale výpravčí na něm ručním procesem rozsvítil návěst umožňující odjezd.

+2/0
16.2.2016 15:58

O51l97d17ř85i55c69h 72J15a87n72e61č31e85k 8389866223161

a proč to teda vzápětí ty vlaky nezastavilo?

0/0
16.2.2016 16:15

P66e50t16r 36N64o72v60o82t78n30y 1241130701

Protože tam strojvedoucí namačkal "Befehl". Vědomě omezil dočasně funkci vozidlové části PZB na rozkaz výpravčího.

0/0
16.2.2016 16:18

O18l62d81ř51i51c84h 34J83a40n34e79č59e80k 8809736623371

tak to mi prosím vysvětlete blíže, zas tak dobře se v těch věcech nevyznám.

pokud jeden ze strojvedoucích "vědomě omezil dočasně funkci vozidlové části PZB", proč to nezastavilo aspoň ten druhý vlak?

navíc chápu, že to zařízení lze omezit tak, aby projelo semafor na červenou (=dočasně), ale že to ho to rovnou omezí natolik, že ten vlak pak ještě několik kilometrů jede v sektoru spolu s dalším vlakem v protisměru??!!

anebo to mám chápat tak, že to zabezpečení dokáže zastavit bezprostředně za návěstidlem, ale na dalších mnoha kilometrech trati už pak není nic, co by je mohlo zastavit? - jedině pak by přicházelo v úvahu, že vlak z Kolbermooru vyjel dochvilně na zelenou z Kolbemooru a až poté do téhož sektoru vjel opožděný vlak z Bad Aiblingu. ale nezdá se mi to úplně pravděpodobné, protože se to stalo zhruba uprostřed mezi oběma výhybnami a ten opožděný vlak přitom ještě mezitím jednou musel zastavit na zastávce.

0/0
16.2.2016 16:35

P62e74t59r 83N94o60v53o91t86n35y 1551130751

"anebo to mám chápat tak, že to zabezpečení dokáže zastavit bezprostředně za návěstidlem, ale na dalších mnoha kilometrech trati už pak není nic, co by je mohlo zastavit" Přesně tak. Jaké tam je traťové ZZ nevím. Pokud je tam víc prostorových oddílů, tak ten "správně" jedoucí vlak mohl klidně odjíždět ze stanice na povolující návěst i když ten "špatný" byl už na trati.

0/0
16.2.2016 16:42

O48l58d12ř27i63c98h 48J44a86n11e86č31e36k 8259356763821

(poslední věta - zní logicky, pokud se na té trati počítá s potenciálně vysokou frekvencí dopravy, tak jsou oddíly asi nastavené tak, aby vlaky za sebou mohly jet v kratších odstupech než 5km) ...ale v tom případě by ten "správně" jedoucí o něco dál musel tak jako tak dojet k návěstidlu 'stop'!

(ten zbytek) ...to by myslím pro frekventovanou trať bylo na německé poměry fakt mizerné zabezpečení...

0/0
16.2.2016 16:49

P91e86t29r 51N66o48v52o86t23n11y 1381580631

Nemusel, tam už to mohlo vyjít tak, že ten "správnej" vjel do toho oddílu o chlup dřív.

0/0
16.2.2016 16:52

O59l78d79ř63i84c31h 56J63a26n74e23č92e75k 8739716613671

to by pořád znamenalo, že tam ty oddíly musí být minimálně 3 (na 5,2km) a ten zpožděný vlak projel na 'červenou s PN' minimálně 2 návěstidla. mezi těmi dvěma výhybnami to vlakům trvá 5 až 6 minut, čili se skoro 3 minuty řítily proti sobě.

tady prostě nešlo o jedinou chybu. muselo jich být víc, byť třeba u téže osoby.

0/0
16.2.2016 17:07

P44e27t25r 13N42o67v83o34t81n19y 1591400501

To nevim, jak se tam chovaji navestidla tratoveho zz v "protisměru". Muzou byt uplne vypnuta, obvody PZB vyzkratovany, takze ten na PN jel "mezistanicne". Ale to jsou jen spekulace.

0/0
16.2.2016 17:36

V96a20c84l32a50v 17H51a71j40e14k 3306299759

je otázkou, zda tam takové zařízení bylo

0/0
16.2.2016 16:18

M22i15c57h90a74l 79M34a54l66ý 5202424599273

Bylo, je to západní Německo a tam je PZB skoro všude.

0/0
16.2.2016 16:21

O21l95d39ř12i22c95h 32J74a76n13e17č52e32k 8639206953131

nejen, že ta trať je poměrně frekventovaná - přes 20 párů spojů denně - navíc je to záloha pro hlavní trať (Salzburg) - Rosenheim - Grafing - München. takže bych očekával, že je zabezpečená slušně, určitě ne (na bavorské poměry) podprůměrně.

0/0
16.2.2016 16:38

M23a94r83e66k 55T77e75t89u43r 9789154956

Proč to vypnul??! 8-o

0/−1
16.2.2016 15:52

M40i98c51h71a33l 95M54a41l37ý 5912334959103

Nevypnul, ale obešel. Asi proto, že mu nešla kvůli obsazení trati protijedoucím vlakem rozsvítit do tohoto úseku zelená. Motiv = zkrat, zatmění mysli...

+3/0
16.2.2016 15:55

M44a12r50t47i52n25a 24M57o62u96d47r75á 7600653276639

sabotáž?

0/−1
16.2.2016 16:18

V22a77c27l27a78v 46H14a64j80e97k 3676649639

ne zkrat nebo omyl ve snaze zkrátit zpoždění.

+1/0
16.2.2016 16:22

M74i30r71e86k 65G20a75j34e52r 5901626909470

Zpozdeni znacne zvysil, takze mi to nedava smysl.

0/0
16.2.2016 16:39

F76r11a14n95t72i40š36e77k 25B24l15a78ž31e96k 6967845669533

Jasně paní Moudrá! Výpravčí měl vizáž syrského imigranta.

+1/0
16.2.2016 16:23

O57l58d92ř86i76c75h 88J93a54n51e38č68e85k 8639356413691

možná si nejprve přečtěte článek, než se začnete ptát?

0/0
16.2.2016 16:16

M12a60r83e35k 36T38e85t59u16r 9659184446

Já to zkoušel, ale většinou se to ani nedá číst. :-( Kam se poděla objektivní investigativní novinařina? :-P

0/0
17.2.2016 10:25

M22a77r49t84i47n 15V41o53t89a34v38a 6178778841845

Tohle asi bude pouze jenom dílčí důvod. Pokud vypnul zařízení, které bránilo projetí návěstidla v poloze stůj, pořád to nevysvětluje, proč si té červené nevšiml strojvůdce. Nebo snad vypnul celé zabezpečovací zařízení a strojvůdce projel kolem zhasnutého návěstidla?

Toto je asi pouze zlomek informací a je opravdu potřeba počkat až na úplný konec vyšetřování.

+1/0
16.2.2016 15:52

M48i55c37h50a52l 88M37a93l34ý 5812284319303

Spíš na opravu článku na iDnesu. Vyšetřování v Německu skončilo.

http://www.bild.de/regional/muenchen/zugunglueck-bad-aibling/pressekonferenz-zugunglueck-in-bad-aibling-44580604.bild.html

+3/0
16.2.2016 16:00

O17l37d69ř19i79c59h 42J72a88n83e48č58e93k 8879796773321

dík za info - ale pan Votava má pravdu, selhání výpravčího samo o sobě by ještě srážku nemělo způsobit.

proč zabezpečení poté, co výpravčí vydal jednomu vlaku mimořádný signál a tak se dva ocitly v jednom úseku, nezastavilo?

jestli do úseku nejprve vjel ten zpožděný vlak od Bad Aiblingu anebo ten (plus mínus dochvilný) od Kolbermooru nevíme - ale to na těch téměř 10km není žádný další semafor?

strojvůdci, který do toho úseku vjel jako druhý, to přeci muselo být divné - určitě tam na těchto spojích nejeli poprvé a tak asi věděli, že se mají křižovat - já na jejich místě, kdyby to nebyla zelená, ale červená s nějakým mimořádným signálem, bych se nejspíš třikrát ujistil, jestli opravdu můžu?

0/0
16.2.2016 16:25

P76e56t50r 53N46o13v77o24t64n54y 1831820251

PN je rozkaz výpravčího - jeď, máš to volné, beru to na sebe. Tak jel. Pochyby jsou samozřejmě na místě, protože jde opravdu jen o zodpovědnost výpravčího, technika je mimo hru. Ale zas před každou PN se extra ptát, to nevím. Je to možná i taková rutina, ona zas jízda na PN není nic vzácného(aspoň teda u nás).

+1/0
16.2.2016 16:30

P13e29t83r 21N45o61v63o28t36n28y 1521210591

Tedy ne vždy volné - ale v tomto případě výpravy vlaku na trať ano.

0/0
16.2.2016 16:32

O71l88d91ř58i11c57h 26J12a14n70e79č76e69k 8349906933251

jak už jsem napsal jinde - chápu, že jel, přeci v Aiblingu se normálně nekřižuje, určitě měl právo očekávat, že i když má zpoždění, tak se jako obvykle bude křižovat v Kolbermooru.

stejně tak chápu, pokud strojvedoucí z Kolbermooru vyjel na zelenou, ačkoliv se tam měl normálně křižovat. ale 10 minut zpoždění a přeložené křižování do Aiblingu asi není nic mimořádného.

ale ty výhybny jsou 5km od sebe, ty vlaky se srazily zhruba uprostřed, tj. jely dobré 3 minuty proti sobě v úseku, kde se nemohly vyhnout!! navíc ten opožděný tam ještě jednou musel zastavit v zastávce! jaktože aspoň jeden z nich nic nezastavilo??!!

0/0
16.2.2016 16:45

J14i57ř88í 73K79o28c74u81r51e27k 6235134505388

PZB, to P znamená punkt, česky bod. Takže vás to do úseku pustí a pak už se neptá. Zbývají oči a ruce strojvedoucího.

0/0
16.2.2016 22:03

J97a41n 86P40r88i32c16h53y35s66t22a97l 8571138443

Pan Belka bude novou novinarskou hvezdou idnes. Bez sarkasmu.

Nedavno celkem objektivni clanky o migrantech. Mozna si nekdo stezoval, ze pan Belka pise vic pravdy, nez by bylo zdravo? A tak ted pise o nestesti v Nemecku. Ze se z neho stava pan Novinar, s velkym N je videt v poslednim odstavci, ze ktereho je zrejme, ze na rozdil od mnohych svych povrchnich kolegu vi, ze nestesti se stalo v oblouku a nikoliv v zatacce. Pro vetsinu ctenaru by bylo i nespravne slovo v tomto kontextu srozumitelne. Ale kdyz autor vi, jak se to jmenuje odborne spravne, tak je to jen prinosem pro kvalitu clanku.

Kez by idnes mela vice takovych Belku!

+7/−4
16.2.2016 15:07

K37a72r33e20l 23D94v31o85ř90á69k 7279754597408

Bohužel tam převládají Palatové a jiné "hvězdy" zmanipulovaných a lživých informací

+4/0
16.2.2016 15:21

M12i97c62h42a81l 44M82a92l12ý 5712184609313

Aha, takže šťastně zachrochtáte, že nepoužil termín "koleje v zatáčce" a to, že věcný popis skutku je blbě, Vás nechává v klidu...

+1/0
16.2.2016 16:02

J32a60n 81P69r70i47c74h89y50s78t40a24l 8131208103

Rika se, ze jednooky je mezi slepymi kralem. Na idnes jsem zvykly na mnohem nizsi uroven. Vecny popis je prevzaty i s nekterymi chybami. Ja od nej necekam, ze tam pojede a bude si vsechno zjistovat sam. Dokonce i nadpis uz je upraveny.

Ta pochvala byla hlavne za to, ze se odvazil napsat pravdu o migrantech. Ten "oblouk" je jen takovy bonus, ktereho si vazim, protoze to neovlada ani jeho kolega pan Sura, ktery ma dopravu v "popisu prace".

0/−1
16.2.2016 18:19

B48o28h15u40s92l94a63v 24K45r25á31l10í91k 2431690619116

A v Německu podle vás nedávají oblouky do zatáčky, ale jen na rovnou trať?

0/−1
16.2.2016 18:02

P61e72t97r 35N19o10v55o37t83n50y 1611290321

http://praha.idnes.cz/u-satalic-jely-proti-sobe-dve-vlakove-soupravy-fl2-/praha-zpravy.aspx?c=A140618_161525_praha-zpravy_bur U nás jsme tenkrát měli kliku. Němci ne.

0/0
16.2.2016 15:03

E27d77u33a81r54d 83B66l77a67z35e68k 1463450535485

zrejme!? Jeli neco zrejme je to jasne! Ale toto jeste neni jasne, jiste tedy ani zrejme... Piste radeji: mozna: nejspise!

+2/−5
16.2.2016 14:29

D47a82n55i79e27l 38S61o39b21o74t38a 9289584126180

Jeden z významů je také "patrně", viz Ústav pro jazyk český.

+1/0
16.2.2016 14:55

O54l11d94ř22i97c52h 75J20a88n85e94č33e93k 8469396873721

"zřejmé" a "zřejmě" není totéž (i když ve Vašem textu bez diaktritiky ano ;-)) a že to má stejný původ ještě neznamená, že se významy, v nichž se to v jazyce normálně používá, od sebe neodchýlily.

něco jako anglické "hard" a "hardly" ;-)

+1/0
16.2.2016 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.