Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za tragédii v Bavorsku může výpravčí, věří policie. Vypnul varovná čidla

Vyšetřovatelé železničního neštěstí v Bavorsku, při kterém minulé úterý zemřelo jedenáct lidí, zahájili předběžné řízení proti výpravčímu. Podezírají ho ze zabití z nedbalosti, na návěstidle totiž ručně rozsvítil zelenou a deaktivoval zabezpečovací zařízení. Podle německých médií výpravčí svou chybu přiznal kolegům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R46i13c72h94a44r89d 73F94i94a41l28a 9143608505525

Proboha to jsou zase kecy. Tak on se "nezachoval svědomitě" a dokonce uznal, že udělal chybu! To už lidi v merkelovském Německu úplně zblbli? Když se tam ty vlaky pravidelně křižovaly muselo se na jednokolejce počkat až ten druhý přijede - to je úvaha na úrovni žáka 5. třídy! Vždyť on poslal desítky lidí naprosto vědomě na smrt - něco jako ten pilot-psychopat. Neměl k tak kriminálnímu činu jako je svévolné vypnutí zabezpečovacího zařízení žádný důvod (jistě ne, aby nezdržel o pár minut lokální spoj). Leda že by ho k tomu přiměly nějaké vnitřní hlasy a Němci jak jsou teď zvyklí zatajují, že v tak odpovědné funkci pracoval duševně nemocný člověk.

0/0
20.2.2016 1:50

J12a13n 78J83e46m18e50l79k11a 1125920

U nás bychom asi takové problémy neměli. U nás by nejspíš zabezpečovací zařízení nebylo :-P. Ale stejně je to divné, že v přepapírovaném, přecertifikovaném odvětví lze poslat obsluhou 2 vlaky proti sobě.

0/0
17.2.2016 8:53

M25i43c74h49a62l 81S37e20d16m72í70k 3439905336431

Je zde společný jmenovatel s jinými nehodami, a to ničím nedetekovaná ruční manipulace s fatálními důsledky na bezpečnost. Na Lyonském nádraží v r.1988 nedobrzdil vlak, který měl omylem zavřený brzdový ventil; přes 50 mrtvých. Totéž při vykolejení vlaku u Paskova.

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_nehoda_na_Lyonsk%C3%A9m_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_v_Pa%C5%99%C3%AD%C5%BEi

http://zpravy.aktualne.cz/regiony/moravskoslezsky/drazni-inspekce-za-vykolejeni-vlaku-u-paskova-muze-lidske-se/r~ac14c252771711e5adcb0025900fea04/

.

Stav deaktivovaného bezpečnostního zařízení by měl být spolehlivě indikován.

0/0
16.2.2016 18:34

B22o93h76u52s98l29a58v 77K38r11á23l43í33k 2651950329706

Výpravčího by měli proklepnout podobně jako pilota Lubitze. Nehledal předchozí den na internetu hesla "jak přečurat zabezpečovací zařízení" a "největší masakry světa"?

0/−2
16.2.2016 18:05

E92d51u74a40r29d 55B77l46a75z50e43k 1783410685865

dekuji za zmenu titulku na rezervovanejsi tvrzeni :-)

+1/0
16.2.2016 17:54

O60l12d94ř56i12c57h 13J72a65n64e46č48e49k 8479136533191

nicméně to je patrně stále špatně - údajně změnil návěst tak, že strojvůdce mohl projet na červenou.

0/−1
16.2.2016 18:28

V49i98t 50A49d57a12m91e47c 5975160326784

Že by Muslim ? dnes člověk musí číst mezi řádky.

0/−2
16.2.2016 17:45

P24e97t95r41a 35V81a30ň69k49o29v23á 4884774186752

věří policie?... jakože si to přeje?

+1/−1
16.2.2016 16:29

O82l17d38ř97i72c95h 34J38a42n28e47č12e98k 8139186143511

cože? odkdy "věřit" = "přát si"? 8-o

+1/0
16.2.2016 16:36

B80o93h51u66s50l16a23v 64K81r82á69l30í84k 2601710499366

Od té doby, co to slovo existuje.

0/0
16.2.2016 17:58

M19a40r69t18i58n81a 89M68o62u23d87r79á 7310663406259

policie věří? cože?

+2/−2
16.2.2016 16:18

H71e18l82e66n18a 41P10a24r43d89u22b63s18k56á 1669742621711

Tohle úžasné slovní spojení mi vždycky připomene legendární hláškuˇ"Šak vašu *** som tež neviděl a přece věřim, že ju máte..."

Tak asi tak.

0/0
16.2.2016 16:55

V92l77a43d42a 31M22u61s96i86l 9910356848603

Sice tomu moc nerozumim...

Zeleznicarřči snad take maji nejakopu zodpovednost...

No a co takhle g e n e r a l n i STOP..

Nebo to negunguje jen un nas..

0/0
16.2.2016 16:16

M26i38c14h23a52l 87M81a28l76ý 5392544749683

No i železničářům občas hrábne, a tohle je výsledek.

0/0
16.2.2016 16:25

M68i35c59h15a56l 22M26a58l73ý 5622804389863

Autor článku neumí opisovat z němčiny - zařízení jako takové zůstalo v činnosti, ale výpravčí na něm ručním procesem rozsvítil návěst umožňující odjezd.

+2/0
16.2.2016 15:58

O70l15d20ř54i18c88h 57J39a95n35e13č42e23k 8869796533261

a proč to teda vzápětí ty vlaky nezastavilo?

0/0
16.2.2016 16:15

P47e88t67r 62N52o35v47o80t45n22y 1681120511

Protože tam strojvedoucí namačkal "Befehl". Vědomě omezil dočasně funkci vozidlové části PZB na rozkaz výpravčího.

0/0
16.2.2016 16:18

O75l33d84ř64i26c76h 17J32a31n64e26č39e71k 8109556713421

tak to mi prosím vysvětlete blíže, zas tak dobře se v těch věcech nevyznám.

pokud jeden ze strojvedoucích "vědomě omezil dočasně funkci vozidlové části PZB", proč to nezastavilo aspoň ten druhý vlak?

navíc chápu, že to zařízení lze omezit tak, aby projelo semafor na červenou (=dočasně), ale že to ho to rovnou omezí natolik, že ten vlak pak ještě několik kilometrů jede v sektoru spolu s dalším vlakem v protisměru??!!

anebo to mám chápat tak, že to zabezpečení dokáže zastavit bezprostředně za návěstidlem, ale na dalších mnoha kilometrech trati už pak není nic, co by je mohlo zastavit? - jedině pak by přicházelo v úvahu, že vlak z Kolbermooru vyjel dochvilně na zelenou z Kolbemooru a až poté do téhož sektoru vjel opožděný vlak z Bad Aiblingu. ale nezdá se mi to úplně pravděpodobné, protože se to stalo zhruba uprostřed mezi oběma výhybnami a ten opožděný vlak přitom ještě mezitím jednou musel zastavit na zastávce.

0/0
16.2.2016 16:35

P35e45t14r 56N24o91v69o34t27n78y 1721720721

"anebo to mám chápat tak, že to zabezpečení dokáže zastavit bezprostředně za návěstidlem, ale na dalších mnoha kilometrech trati už pak není nic, co by je mohlo zastavit" Přesně tak. Jaké tam je traťové ZZ nevím. Pokud je tam víc prostorových oddílů, tak ten "správně" jedoucí vlak mohl klidně odjíždět ze stanice na povolující návěst i když ten "špatný" byl už na trati.

0/0
16.2.2016 16:42

O76l88d36ř53i58c79h 57J58a69n12e46č93e26k 8339516323791

(poslední věta - zní logicky, pokud se na té trati počítá s potenciálně vysokou frekvencí dopravy, tak jsou oddíly asi nastavené tak, aby vlaky za sebou mohly jet v kratších odstupech než 5km) ...ale v tom případě by ten "správně" jedoucí o něco dál musel tak jako tak dojet k návěstidlu 'stop'!

(ten zbytek) ...to by myslím pro frekventovanou trať bylo na německé poměry fakt mizerné zabezpečení...

0/0
16.2.2016 16:49

P35e90t19r 12N85o32v96o94t60n40y 1251400971

Nemusel, tam už to mohlo vyjít tak, že ten "správnej" vjel do toho oddílu o chlup dřív.

0/0
16.2.2016 16:52

O97l43d58ř57i86c37h 12J27a50n75e24č83e64k 8429676623971

to by pořád znamenalo, že tam ty oddíly musí být minimálně 3 (na 5,2km) a ten zpožděný vlak projel na 'červenou s PN' minimálně 2 návěstidla. mezi těmi dvěma výhybnami to vlakům trvá 5 až 6 minut, čili se skoro 3 minuty řítily proti sobě.

tady prostě nešlo o jedinou chybu. muselo jich být víc, byť třeba u téže osoby.

0/0
16.2.2016 17:07

P67e28t11r 46N52o81v63o69t90n65y 1381580971

To nevim, jak se tam chovaji navestidla tratoveho zz v "protisměru". Muzou byt uplne vypnuta, obvody PZB vyzkratovany, takze ten na PN jel "mezistanicne". Ale to jsou jen spekulace.

0/0
16.2.2016 17:36

V48a42c27l70a14v 12H44a67j46e23k 3306629849

je otázkou, zda tam takové zařízení bylo

0/0
16.2.2016 16:18

M24i93c28h30a88l 39M41a62l72ý 5962394609543

Bylo, je to západní Německo a tam je PZB skoro všude.

0/0
16.2.2016 16:21

O61l94d86ř95i70c73h 67J51a36n81e65č93e38k 8659286393311

nejen, že ta trať je poměrně frekventovaná - přes 20 párů spojů denně - navíc je to záloha pro hlavní trať (Salzburg) - Rosenheim - Grafing - München. takže bych očekával, že je zabezpečená slušně, určitě ne (na bavorské poměry) podprůměrně.

0/0
16.2.2016 16:38

M14a80r83e67k 66T68e51t69u75r 9979274456

Proč to vypnul??! 8-o

0/−1
16.2.2016 15:52

M75i44c87h19a58l 49M48a79l49ý 5522564939423

Nevypnul, ale obešel. Asi proto, že mu nešla kvůli obsazení trati protijedoucím vlakem rozsvítit do tohoto úseku zelená. Motiv = zkrat, zatmění mysli...

+3/0
16.2.2016 15:55

M87a21r61t36i60n73a 22M32o50u91d57r75á 7860943356459

sabotáž?

0/−1
16.2.2016 16:18

V36a93c74l50a16v 59H46a77j83e78k 3256789589

ne zkrat nebo omyl ve snaze zkrátit zpoždění.

+1/0
16.2.2016 16:22

M81i60r34e89k 34G77a57j89e42r 5251346149230

Zpozdeni znacne zvysil, takze mi to nedava smysl.

0/0
16.2.2016 16:39

F35r52a39n43t71i54š23e44k 23B58l81a52ž36e38k 6747835529803

Jasně paní Moudrá! Výpravčí měl vizáž syrského imigranta.

+1/0
16.2.2016 16:23

O58l42d72ř68i41c33h 85J61a26n77e54č92e77k 8499456923341

možná si nejprve přečtěte článek, než se začnete ptát?

0/0
16.2.2016 16:16

M93a47r50e17k 69T65e24t67u12r 9529464976

Já to zkoušel, ale většinou se to ani nedá číst. :-( Kam se poděla objektivní investigativní novinařina? :-P

0/0
17.2.2016 10:25

M49a81r16t89i43n 75V70o49t65a20v16a 6568198381445

Tohle asi bude pouze jenom dílčí důvod. Pokud vypnul zařízení, které bránilo projetí návěstidla v poloze stůj, pořád to nevysvětluje, proč si té červené nevšiml strojvůdce. Nebo snad vypnul celé zabezpečovací zařízení a strojvůdce projel kolem zhasnutého návěstidla?

Toto je asi pouze zlomek informací a je opravdu potřeba počkat až na úplný konec vyšetřování.

+1/0
16.2.2016 15:52

M88i29c79h41a17l 43M13a79l46ý 5122724879763

Spíš na opravu článku na iDnesu. Vyšetřování v Německu skončilo.

http://www.bild.de/regional/muenchen/zugunglueck-bad-aibling/pressekonferenz-zugunglueck-in-bad-aibling-44580604.bild.html

+3/0
16.2.2016 16:00

O57l10d38ř80i48c63h 75J94a48n13e43č73e73k 8529676823401

dík za info - ale pan Votava má pravdu, selhání výpravčího samo o sobě by ještě srážku nemělo způsobit.

proč zabezpečení poté, co výpravčí vydal jednomu vlaku mimořádný signál a tak se dva ocitly v jednom úseku, nezastavilo?

jestli do úseku nejprve vjel ten zpožděný vlak od Bad Aiblingu anebo ten (plus mínus dochvilný) od Kolbermooru nevíme - ale to na těch téměř 10km není žádný další semafor?

strojvůdci, který do toho úseku vjel jako druhý, to přeci muselo být divné - určitě tam na těchto spojích nejeli poprvé a tak asi věděli, že se mají křižovat - já na jejich místě, kdyby to nebyla zelená, ale červená s nějakým mimořádným signálem, bych se nejspíš třikrát ujistil, jestli opravdu můžu?

0/0
16.2.2016 16:25

P92e97t41r 31N34o47v32o20t39n63y 1461120691

PN je rozkaz výpravčího - jeď, máš to volné, beru to na sebe. Tak jel. Pochyby jsou samozřejmě na místě, protože jde opravdu jen o zodpovědnost výpravčího, technika je mimo hru. Ale zas před každou PN se extra ptát, to nevím. Je to možná i taková rutina, ona zas jízda na PN není nic vzácného(aspoň teda u nás).

+1/0
16.2.2016 16:30

P86e70t86r 93N90o64v81o34t18n54y 1611480501

Tedy ne vždy volné - ale v tomto případě výpravy vlaku na trať ano.

0/0
16.2.2016 16:32

O26l45d66ř42i90c44h 96J15a19n74e56č54e33k 8619166693181

jak už jsem napsal jinde - chápu, že jel, přeci v Aiblingu se normálně nekřižuje, určitě měl právo očekávat, že i když má zpoždění, tak se jako obvykle bude křižovat v Kolbermooru.

stejně tak chápu, pokud strojvedoucí z Kolbermooru vyjel na zelenou, ačkoliv se tam měl normálně křižovat. ale 10 minut zpoždění a přeložené křižování do Aiblingu asi není nic mimořádného.

ale ty výhybny jsou 5km od sebe, ty vlaky se srazily zhruba uprostřed, tj. jely dobré 3 minuty proti sobě v úseku, kde se nemohly vyhnout!! navíc ten opožděný tam ještě jednou musel zastavit v zastávce! jaktože aspoň jeden z nich nic nezastavilo??!!

0/0
16.2.2016 16:45

J10i39ř92í 78K25o72c85u78r60e13k 6115154835528

PZB, to P znamená punkt, česky bod. Takže vás to do úseku pustí a pak už se neptá. Zbývají oči a ruce strojvedoucího.

0/0
16.2.2016 22:03

J78a81n 82P31r85i52c95h72y11s14t63a77l 8951408493

Pan Belka bude novou novinarskou hvezdou idnes. Bez sarkasmu.

Nedavno celkem objektivni clanky o migrantech. Mozna si nekdo stezoval, ze pan Belka pise vic pravdy, nez by bylo zdravo? A tak ted pise o nestesti v Nemecku. Ze se z neho stava pan Novinar, s velkym N je videt v poslednim odstavci, ze ktereho je zrejme, ze na rozdil od mnohych svych povrchnich kolegu vi, ze nestesti se stalo v oblouku a nikoliv v zatacce. Pro vetsinu ctenaru by bylo i nespravne slovo v tomto kontextu srozumitelne. Ale kdyz autor vi, jak se to jmenuje odborne spravne, tak je to jen prinosem pro kvalitu clanku.

Kez by idnes mela vice takovych Belku!

+7/−4
16.2.2016 15:07

K67a12r74e64l 98D54v32o54ř71á11k 7719804637398

Bohužel tam převládají Palatové a jiné "hvězdy" zmanipulovaných a lživých informací

+4/0
16.2.2016 15:21

M41i94c98h34a31l 76M71a49l40ý 5292274219373

Aha, takže šťastně zachrochtáte, že nepoužil termín "koleje v zatáčce" a to, že věcný popis skutku je blbě, Vás nechává v klidu...

+1/0
16.2.2016 16:02

J37a87n 24P46r76i55c39h92y10s35t50a84l 8971558363

Rika se, ze jednooky je mezi slepymi kralem. Na idnes jsem zvykly na mnohem nizsi uroven. Vecny popis je prevzaty i s nekterymi chybami. Ja od nej necekam, ze tam pojede a bude si vsechno zjistovat sam. Dokonce i nadpis uz je upraveny.

Ta pochvala byla hlavne za to, ze se odvazil napsat pravdu o migrantech. Ten "oblouk" je jen takovy bonus, ktereho si vazim, protoze to neovlada ani jeho kolega pan Sura, ktery ma dopravu v "popisu prace".

0/−1
16.2.2016 18:19

B21o29h23u71s42l42a68v 19K64r53á74l62í76k 2271700549466

A v Německu podle vás nedávají oblouky do zatáčky, ale jen na rovnou trať?

0/−1
16.2.2016 18:02

P86e27t94r 66N57o64v94o34t34n46y 1411680571

http://praha.idnes.cz/u-satalic-jely-proti-sobe-dve-vlakove-soupravy-fl2-/praha-zpravy.aspx?c=A140618_161525_praha-zpravy_bur U nás jsme tenkrát měli kliku. Němci ne.

0/0
16.2.2016 15:03

E49d32u30a44r38d 21B16l54a78z93e68k 1783590925115

zrejme!? Jeli neco zrejme je to jasne! Ale toto jeste neni jasne, jiste tedy ani zrejme... Piste radeji: mozna: nejspise!

+2/−5
16.2.2016 14:29

D91a61n74i38e80l 13S96o80b60o69t63a 9649284466180

Jeden z významů je také "patrně", viz Ústav pro jazyk český.

+1/0
16.2.2016 14:55

O95l37d49ř16i14c51h 41J41a88n59e48č91e18k 8339366863971

"zřejmé" a "zřejmě" není totéž (i když ve Vašem textu bez diaktritiky ano ;-)) a že to má stejný původ ještě neznamená, že se významy, v nichž se to v jazyce normálně používá, od sebe neodchýlily.

něco jako anglické "hard" a "hardly" ;-)

+1/0
16.2.2016 15:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.