Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Školy jsou v podzemí, chléb je desetkrát dražší, popisuje Syřan život v Aleppu

Konflikt v Sýrii rozdělil kdysi dvoumilionové Aleppo na část kontrolovanou opozicí a vládní část. Bombardování je tu každodenní realitou. „Chléb stojí desetkrát víc než před pěti roky,“ popisuje život ve městě sedmadvacetiletý Bakri Azzin, který pracuje pro malou místní nevládní organizaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I76v15o 30Ž43i97ž16k70a 8233217521591

Součástí článku je opět sada vybraných fotek k vytvoření lítosti. Proč nikdo neinvestuje raději do osvětové kampaně s názvem sbohem alláhu? Jediným řešením je sundat hadry z hlav a jiných částí těla, aby nepřekážely při práci. A pokud nemají zájem nic změnit, tak ať si chleba třeba malují zdarma na zeď (nějaké tam ještě stojí).

+4/0
15.2.2016 11:08

M74i75l56o32s38l76a43v 31K72a43n34t69o75r76e64k 1299927531369

Provládní síly postupují do Aleppa. Jinými slovy blíží se konec útrap obyvatelstva a zavládne tam právo a pořádek. Jenže to se nelíbí jak ISILu, tak sedmadvacetiletému Bakri Azzin, který pracuje pro malou místní nevládní organizaci. Kdopak asi tu tzv. nevládní organizaci, která v Sýrii vládnout platí. Mě už těma pseudohumanistickejma řečičkama pěkně ........

+5/0
15.2.2016 11:06

K66a26r11e67l 56J46a26n48í42k 9958802275804

na jednu stranu chápu, že každý civilista ve válce nakonec chce jen její konec a klid a je mu prakticky jedno, kdo vyhraje.

Představa, že s Assadem skončí útrapy civilistů je ale nesmyslná. Assad tam, kde se bojí opozice (ozbrojené nebo demokratické, to je jedno), neváhá sáhnout k mučení, vraždění, vyhladovění...

+1/−1
15.2.2016 11:09

I54v59o 10Ž19i16ž80k40a 8683557731371

Nevěřím tomu, že máte s Assadovým režimem osobní zkušenosti. Všechny hlouposti máte z našich pokřivených a cenzurovaných zpráv. Alespoň část Sýrie je poslední šancí z celého regionu, kde lze ještě udržet stabilní systém vládnutí podle mezinárodního práva. Ostatní je ztraceno v chaosu a válkách.

+3/0
15.2.2016 11:21

P64e48t37r 85N22o35v71á46k 8527451741932

No a kam chodíte na ty hlouposti vy ,že by russian today??

0/0
15.2.2016 20:35

M54i81l13o95s71l60a41v 63K25a96n18t31o43r80e83k 1129227971759

Teda tou druhou větou jste mne opravdu rozesmál. V arabských zemích demokracie a demokratická opozice;-D

+3/0
15.2.2016 11:24

Z65d17e94n85ě26k 77T69r74u14t40n41o88v93s42k33ý 7383723626440

Víte co je zvláštní? O mučení opozice Asadem jsem nějak moc článků nezaregistroval. Pouze dva. Doplněné i o fotky.. a to byl druhý článkem včetně obrázků vlastně ten první... pouze dva roky od sebe

0/0
15.2.2016 12:54

P64a73v10e90l 34M67a76r76e54k 3579195739376

Proč není článek označen jako komerční sdělení? Nebo aspoň v kategorii blogů, neboť je naprosto jednostrannou neobjektivní snůškou nesmyslů, dodaných jedním nikoliv nevládním, ale protivládním povstalcem.

Člověk v tísni se tím řadí k dalším nedůvěryhodným organizacím, které potřebují zdůvodnit svou existenci a státní dotace.

+5/0
15.2.2016 10:31

J31i12r93k20a 52H69o14n29c15ů 2534454761988

Protože to není sdělení komerční, ale propagandistické. A dovede si představit, že by se články, nebo komentáře museli označovat jako "propagandistické sdělení"? To by se muselo označit asi všechno, mimo Ona a Technetu. :-)

+6/0
15.2.2016 10:44

K29a47r55e38l 50P51e22t28e65r51k37a 8430419501609

No jo, podpora umírněných teroristů proti vládě něco stojí. Vzdejte se a bude vám líp.

0/−2
15.2.2016 10:29

F13i68l82i78p 71Č64e22r48n83ý 1243639446

Za to Hizbaláh bojující na straně Rusů to je přímo mírová iniciativa ;-D

+1/0
15.2.2016 10:32
Foto

O41t42a70k63a57r 31M29j48a70l33o19v79s19k54ý 4890744725533

On Hizballah bojuje na straně Rusů? To je mi novinka... Já myslel, že na straně Assada... 8-o

+4/−1
15.2.2016 10:34

J67i40r50k47a 76H77o19n13c35ů 2484254771728

Hizballáh není na straně Rusů, ale s Rusy na straně Asada. :-)

0/0
15.2.2016 10:34

K59a77r85e98l 78J81a37n72í98k 9108182895484

což je slovíčkaření

0/0
15.2.2016 10:37

J21i60r59k33a 93H88o39n13c14ů 2184534661688

No to právě není.

+1/0
15.2.2016 10:39

K27a94r27e79l 81J71a92n23í15k 9538702385224

v kontextu tohoto vlákna? Tedy že kdo je proti Assadovi, má se vzdát, protože vedle něj jsou proti Assadovi údajní teroristé?

0/0
15.2.2016 10:46

J12i23r74k81a 40H71o65n48c14ů 2204134271578

V kontextu konfliktu, jako takového.

0/0
15.2.2016 10:51

J75i65r21k98a 54H91o20n48c78ů 2334634541438

Jestli to chápu dobře, tak IRA, ETA, RAF, nebo Brigate Rosse byly vlastně "malé nevládní organizace. A co Ku-Klux-Klan? Ten také? ;-D

+3/0
15.2.2016 10:27

M49a71r53e93k 79N77o60v10o74t34n58ý 5421781416638

KKK a ETA snad ještě existují, ne?

0/0
15.2.2016 10:34

J54i51r23k85a 18H25o32n87c13ů 2114364231628

Jo, to máte vlastně pravdu.

0/0
15.2.2016 10:38
Foto

O55t89a23k30a88r 29M32j86a25l50o64v69s76k84ý 4320714405313

Ne, to bylo občanské sdružení s extravagantním stylem oblékání... ;-D

+2/0
15.2.2016 10:34
Foto

M92i90r45o24s29l89a83v 22M78a94c30e40k 5171705610382

Vojska Saúdské Arábie musí obdržet oficiální pozvání legitimního prezidenta Asada, jinak v zemi samozřejmě nemají co pohledávat. Pokud je tedy nevyžene rezoluce OSN, bude to muset udělat sysrská pravidelná armáda v součinnosti s Ruskou Federací.

+4/−1
15.2.2016 10:19

K22a70r32e31l 29J26a85n73í40k 9308342665854

vy máte dlouhodobě ty nejhloupější komentáře na idnesu. Ani ostatní rusofilové nejsou tak zaslepení a umí alespoň argumentovat, vy prostě jen vydáváte nesmyslné výkřiky.

Pokud Assad se považuje za svrchovaného vládce Sýrie, nese za ni odpovědnost. A pak jediná kulka přes hranice poslouží jako záminka k vyhlášení války a armáda přeleze "legálně".

A nebo si přiznáme pravdu a budeme se na Sýrii dívat jako na několik státních celků, jež spolu válčí. A pak Turecko a spol přijdou na pomoc svému spojenci, stejně jako Rusové a Iránci svému.

Rezoluce OSN je k smíchu, syrská pravidelná armáda už by dávno bez podpory Ruska nebyla a Rusko logisticky nemá na to, takhle daleko od své hranice válčit s moderními armádami jakými disponuje Turecko a Saudi.

Takže jestli tam vtrhnou, povede to podle mne k vycouvání Ruska a nějaké dohodě na rozdělení Sýrie.

Líto je mi jen Kurdů, kteří to odnesou, Turci se na ně vrhnou.

0/−1
15.2.2016 10:24

O38n16d46ř47e41j 59H37o39l83ý 9590910378969

moderní armáda SA?

Ta nezvládá ani odříznuté povstalce v Jemenu

+3/0
15.2.2016 10:28

K83a17r66e34l 65J51a89n81í64k 9918632685694

moderní, s málo bojovými zkušenostmi

Rozhodně ale technicky jinde, než "povstalci".

0/−1
15.2.2016 10:34

O63n78d73ř90e96j 70H66o36l15ý 9630980168509

ale v Jemenu nedosáhla ničeho, teda kromě množství civilních ztrát, rozvrácení hospodářství atd.

+1/0
15.2.2016 10:41

K84a32r31e74l 32J90a71n90í86k 9128232485924

Podobně bych mohl mluvit o ruském výsledku v Donbasu ale i o syrském postupu proti islámistům. Přesto obojí je těmito stranami hodnoceno kladně, protože dosáhli či dosahují toho, co chtěli.

V Jemenu pravda neovládli celou zem, ale mají polovinu. Navíc nebojovali jen s povstalci, ale i s Iránci a ti jsou regionální mocností.

A také je důležité zohlednit: jsou tam sunnitské oblasti a šíitské oblasti. A v těch sunnitských sunnité postupují rychle a naopak.

Podobně v Sýrii, v některých oblastech by Turci a Saudové neměli žádný problém a naopak na jiné by si asi netroufali.

Proto mi nejsnazší připadá rozdělit Sýrii podle náboženského klíče + zohlednit Kurdy, pokud se to povede na Turecku vymámit.

0/−1
15.2.2016 10:52

M36a82r77e71k 81N80o95v50o77t72n47ý 5291891316728

V Donbasu ale nezasahoval ruská armáda. Jistě, taky nežeru ty bajky o ozbrojených traktoristech, určitě tam byli bojovníci z Ruska se zkušenostmi, ale rozhodně v Donbasu nezasahovalo ruské letectvo (v Jemenu saúdské ano). Navíc Donbas je dnes všechno možné, hlavně ne ukrajinský a nevypadá to, že by se to mělo v nejbližší době změnit.

Takže přirovnávat k tomu Saudy v Jemenu, kteří tam vlítli s plnou parádou ze vzduchu i po zemi, se to moc nedá.

+1/0
15.2.2016 10:55

K28a19r25e68l 62J97a25n84í27k 9648852235834

V Donbasu minimálně dvakrát zasahovala ruská pravidelná armáda!

Poprvé při zastavení srpnové ofenzívy a podruhé při dobývání Debalcev. Nebylo tam letectvo, ale tankisté a dělostřelectvo ano.

Donbas je ukrajinský, kromě okupovaných částí. A před válkou tam tvořili Rusové menšinu, možná si to pletete s Krymem.

Co se týče srovnání, tak Rusko mnohokrát deklarovalo, že kvůli "ochraně menšin" (zcela obdobná záminka) vtrhne do jakékoliv země.

0/−1
15.2.2016 10:59

M47a42r13e50k 10N35o79v79o34t90n25ý 5161781676168

Na Donbasu se evidentně neshodneme, tak nebudu zavádět OT vlákno :-)

0/0
15.2.2016 11:10

O60n49d93ř36e49j 93H28o49l81ý 9330260298189

ad Jemen . mají polovinu, kterou měli v době vstupu do konfliktu. Pokud toto považujete za úspěch bombardování, kdy i v rámci výrazně pro Saudsky orientovaných médií byly pravidelně zmiňovány civilní cíle a nemocnice, tak je další diskuze zbytečná. A tvrdit že tam bojují Iránské jednotky? To jste zatím jediný, ani Idnes to dle mne netvrdila.

A k otázce Donbas? Je zvláštní, že ani přes technologické možnosti dnešní doby nikdo ty desetitisíce vojáků pravidelné armády RF na tom Donbasu ještě nenatočil. Vždy se jedná jen o strohá slovní cvičení, bez vizuální dokumentace. Dokonce už ani Ukrajinská strana nemele tak často o vojsku RF na jejich území, jako někteří zde diskutující. Čímpak to asi bude, co si myslíte?

0/0
15.2.2016 13:12

O72n61d12ř28e82j 79H64o59l17ý 9600150168839

Syrská vláda díky zapojení RF do konfliktu dosáhla již docela dost.

- zvrácení situace na frontě

- docela citelné likvidace povstalců (islamistů i těch umírněných)

- dohody s částí povstalců, kdy některé tzv. fronty se buď vzdaly nebo nyní bojují na vládní straně

- dohoda s Kurdy (s jak velkou částí, nedovedu soudit)

- docela významné územní zisky, zvláště v obydlených zástavbách

A důkazem je Turecké kvičení a jejich zoufalé snahy ve spolupráci se SA a kol. zvrátit průběh toho konfliktu zpátky na svoji stranu.

0/0
15.2.2016 13:17

M40a25r68e25k 42N82o27v89o93t12n58ý 5161551766858

Máte samozřejmě pravdu, akorát ty kuplky přes hranice létají z Turecka. Pokud jim to vrátěj, bude to agrese proti Turecku? Záminka? Asi ano. Ale pochybuju, že se Rusové stáhnou, nemají proč. Mají tam jen letectvo, ztráty na zemi jim velké nehrozí (i když tam určitě nějaké ty zvláštní jednotky mají, ale ty zřejmě operují jen v omezeném rozsahu).

Turecká armáda je moderní, ale tohle není jen o vybavení, je to i o velení, morálce - určitě víte, že armáda Erdogana moc nemusí, ten musel pozavírat nejschopnější důstojníky. Podle tureckých expertů by velká vojenská operace dopadla pro tureckou armádu pravděpodobně špatně, protože na ni není připravena a jakýkoli neúspěch by zlomil Erdoganovi vaz.

Takže pokud do toho nepůjde NATO, Turecko se pravděpodobně na přímý zásah vykašle - nevylučuji "zelené mužíčky", to je v současné době móda.

+3/0
15.2.2016 10:30

J92i19r23k59a 41H60o40n51c67ů 2974854701938

Rusové tam mají speciální síly na obranu základen. Oficiálně. Jestli a kolik dalších, to ví jen v Moskvě.

0/0
15.2.2016 10:33

K53a57r30e20l 56J83a43n21í87k 9758262425874

Bavím se o zámince a zdůvodnění, ne o tom, co je "správné".

Rusové by se stáhli v tom smyslu, že by se dohodli, zatímco dnes se jim nechce. Prostě proto, že by najednou "povstalci" začali nad nimi vyhrávat a oni by museli ustupovat.

Se slabinami Turků a Saudů souhlasím, přidám ještě možnost pomoci tureckým Kurdům povstat.

0/0
15.2.2016 10:37

M92a13r46e68k 44N64o88v70o57t57n53ý 5591381966478

Dohodnout se dá všechno, ale ruské letectvo podporuje ze vzduchu syrskou armádu, takže by pravděpodobně nejdřív musela začít dostávat na frak ona. Ze vzduchu se válčí celkem dobře, proto to velmoci tak rády používají. Je to prakticky bez rizika.

+2/0
15.2.2016 10:40

K15a54r64e11l 32J86a47n35í13k 9718452605334

Viděl jste, jak dlouho trvalo otočit vývoj a začít armádě nějaké území získávat na úkor povstalců. Tady by prakticky ihned začala syrská armáda ustupovat před povstalci posílenými "zelenými mužíky". A to by bylo pro Putina doma politicky ostudné, proto by podle mne šel rychle na dohodu a snažil se z toho vytřískat image mírotvůrce.

0/0
15.2.2016 10:44

M38a71r97e66k 75N96o49v52o74t50n65ý 5971771896168

Pokud dokáže ruské letectvo likvidovat povstalce, určitě zvládne i zelené mužíky, myslím, že něco pordobného Rusové i rádi udělají, protože stále dluží Turkům odvetu za ten bombardér. Ale jasně, můžete mít pravdu, politika není něco, co by se dalo stoprocentně předvídat.

0/0
15.2.2016 10:49

M87a84r55e66k 23N85o62v43o26t87n44ý 5501861586818

Hlavně vycházejte z toho, že turecká armáda si nemůže dovolit ztráty.

0/0
15.2.2016 10:50

J67i22r77k50a 44H53o85n18c97ů 2154684741178

Samozřejmě se mýlíte. Pokud bychom přistoupili na Vaší teorii s "jednou kulkou přes hranice", dala by se vytvožit legitimní obranná válka praktiky všude. To by byl Rus legálně už v Kyjevě.

+2/0
15.2.2016 10:31

K86a88r13e82l 43J71a84n47í73k 9678692265494

Rus použil jinou nesmyslnou záminku k agresi vůči Ukrajině a v Kyjevě není jen proto, že by následky neustál a není to tak pro něj výhodné.

Tady se bavíme o tom, jestli si Turecko a Saudové musí nebo nemusí dělat hlavu z důsledků vpádu do Sýrie.

0/0
15.2.2016 10:33

J86i51r10k61a 21H85o18n58c62ů 2304574891418

To je samozřejmě nesmysl. Protože kdyby to bylo legitimní, tak by minimálně Donbas byl pod ruskou vojenskou správou a to zcela legitimně.

Turecko by v Sýrii v omezeném konfliktu Rusa porazilo, protože Rusko by to logisticky nemohlo zvládnout.

+1/0
15.2.2016 10:37

K34a30r71e76l 25J77a42n76í35k 9278822755744

Ta "legitimita" je právě zcela subjektivní a v podstatě nic neznamená, rozhoduje síla. A to jsem chtěl svým komentářem říci. Rusko v Donbasu má na okupovaných územích svou správu, jen ne oficiálně, protože se mu to dnes nevyplatí, ne proto, že by řešili nějakou legitimitu.

S druhou částí souhlasím. Pro Rusko je Sýrie z ruky a kvůli logistice by prohráli.

0/0
15.2.2016 11:03

M78a71r91e64k 39N43o77v59o15t21n49ý 5371871286878

Saúdové si musí hlavu dělat ze všeho, protože přes veškeré drahé a moderní hračky je jejich armáda nebojeschopná. To se ukázalo v Jemenu, kde si nedokážou poradit s pár čmoudama s kalašnikovy... dokážete si představit, že by měli válčit třeba s Íránem? Ten by totiž do nich šel, byla by to pro něj záminka ze samotného nebe.

No a o Turecku jsem vám psal výše. Jinak nedělejte si až tak velké iluze o tom, jak je turecká armáda moderní... je sice desátá nejlepší na světě, ale stále ještě používá F4 Phantom. :-)

+1/0
15.2.2016 10:37

K64a85r36e90l 95P35e23t32e27r26k76a 8380909291249

Vy byste zase tu zem furt rozděloval. To by byl asi až ten poslední zoufalý krok. Nemyslím si, že by všichni sunité byli proti Assadovi. To se vždycky jenom najde pár samozvaných vůdců a ti tam bohužel dostávali štědrou podporu z Turecka, SA, a zřejmě i z USA a zemi totálně rozvrátili.

+3/0
15.2.2016 10:35

K73a84r82e78l 18J82a40n78í54k 9828212695414

Protože mám nulovou víru v možnost soužití sunnitů v demokracii s kýmkoliv jiným. Islámismus jako ideologie je součástí jejich náboženství a jakmile mají někde většinu, nutně ho aplikují. A protože je to od boha, nelze to kritizovat, konec demokracie.

Jasně že základem povstání je podpora z venku. Ale také Assad je sakra tvrdý diktátor a zatímco ostatní menšiny jsou rádi za ochranu, sunnité tenhle důvod ho tolerovat nemají.

0/0
15.2.2016 10:56

M65a42r43e46k 28N36o64v84o89t93n56ý 5851231846658

Asad diktátor být musí - lépe řečeno musel, protože Bašár Asad není ani zdaleka tak tvrdý, jako byl jeho otec, kterému by v Sýrii žádná válka nevypukla.

Tyhle země jsou v podstatě jen společenství násilně sjednocených kmenů, bylo to vidět třeba v Libyi.

Ano, je možnost nechat je, ať si každý z těch kmenů vezme svůj plácek velikosti okresu a na něm si vegetuje, ale garantuju vám, že to nepotrvá ani měsíc a už se zase budou prát o území a nadvládu nad ostatními. A pokud tu nadvládu získají sunité, budou mezi sebou válčit jednotlivé sunitské klany a až jeden z nich vyhraje, tak jednotlivé rodiny... atd... Takže zkráceně řečeno středověk.

Stát jako takový tam bez diktátora fungovat nemůže.

+1/0
15.2.2016 11:14

R72a42d18e64k 36B87e94r72a97n95e98k 2738895114525

Bohužel stejně jako v každé občanské válce ani jedna ze stran není ta dobrá. Z pohledu zbytku světa je asi o něco lepší Asad, který nemá potřebu problémy exportovat do jiných zemí, k tomu mají spíš tendenci islamisté (tzv. demokratická opozice prakticky neexistuje), ale pro Sýrii jako takovou je to špatně z jedné i druhé strany.

+3/0
15.2.2016 10:15

J22i86r51k82a 52H71o42n64c68ů 2584624811408

Demokratická opozice neexistuje proto, že ji umírněná opozice prakticky vyvraždila.

+1/0
15.2.2016 10:17

R48a64d52e53k 97B50e84r97a95n96e84k 2758925984345

No ona tam spíš reálně nikdy nebyla resp. nikdy nebyla reálnou politickou silou.

0/0
15.2.2016 10:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.