Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Imámové ve Florencii končí s arabštinou, kázat budou jen italsky

Muslimové ve Florencii si nově poslechnou modlitby v místních mešitách pouze v italštině. Nejedná se ale o zásah úřadů namířený proti vyznavačům islámu. Florentská radnice se na tom shodla s místní muslimskou komunitou. Očekává se, že se tato praxe rozšíří z kolébky renesance i do dalších italských měst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a50n 14P13u49l47e95c 4928507561485

Legrační je, že islamističtí imámové hlásají většinou to samé co ochránci tzv. tradičních křesťanských hodnot v katolické církvi. Zakazování potratů, antikoncepce, perzekuce homosexuálů, feministek atd.. Ale to nikomu nevadí. ;-D

0/0
11.2.2016 12:03

O75n52d10ř70e31j 32M31a31l48ý 3554533643153

Imámové ve Florencii. To by Medicejové asi koukali, kdo se jim to nastěhoval do Florencie. ;-D

+3/0
11.2.2016 9:01

J11i23ř86í 22C36h92u24d42ý 5688210243225

Takže slova jako "smrt bezvěrcům" neuslyší v arabštině ale italštině... Aspoň to bude dostatečně patetické. :-)

0/−1
11.2.2016 9:00
Foto

O68n38d75ř46e76j 24T39y86l90e48č61e46k 2648549932198

Zjevně máte o islámu zkreslené představy.

0/0
11.2.2016 10:52

V46i38t 59O62t84a98h12a36l 5605830659574

Mešity mohou nově navštěvovat i nemuslimové - týká se i NEmuslimek? Nebo je zase budou posílat do sklepa, protože jako méněcenné nemají v hlavní modlitební místnosti mešity co pohledávat?

+3/0
10.2.2016 20:46

M42i15r17o40s84l58a61v 93K55a84š70p41a24r 3772237611601

Správné a moudré rozhodnutí, italští konvertiti se aspoň nebudou muset učit arabštinu:-)

0/0
10.2.2016 20:44

R49a56d81o97m14í94r 40J61e61ž36e69k 9354483856929

Vždycky jsem myslel, že kolébkou renesance je Florencie

+2/0
10.2.2016 19:39

V57i81k53t84o41r 31N60á16r91o98ž63n61ý 3679272488

Tleskám..ano toto je cesta. Troufnu si tvrdit , že v mešitě kde se bude kázat v některém evropském jazyku a které budou přístupné komukoliv....se nebudou vymývat mozky a nikdo tam nebude kázat nic , co by šlo proti většinové společnosti.

+1/−1
10.2.2016 19:39

H49a75n20a 37G83a58l38l19e75t78t32i31o90v67á 8161974766828

V tom budou pokračovat po skončení oficiální bohoslužby

+3/−1
10.2.2016 20:35

J33i38ř30í 38H87o50r89á97k 6497437713435

pro Muslimy jsme, my křesťané, nevěřícími psy ... tak to bylo, je a bude, ať si káže kdo chce, co chce. Navíc mne zaujal článek ve kterém líčí Češka provdaná za Muslima, jak pohlížejí arabští muži na ženu. Napsala doslova: " jedna velká vagína" a žádná "mutti"....pozor !!!!!! EU [>-]

+14/−2
10.2.2016 19:12

J23a28n 84K84o71b74y65l73k33a 5253759648525

Neustále se mluví o vztahu Muslimů k vyznavačům jiných náboženství, ale jsou to xenofobové, kdo v Evropě nejvíce šíří nenávist, ne Muslimové.

+1/−14
10.2.2016 19:42

V38i83t 10O40t56a62h89a43l 5165830569294

Souhlasím s tím, že nejvíce šíří nenávist xenofobové.

Nicméně, v poslední části si malinko odporujete.

Ze světových náboženství to nejvíce xenofobní je právě islám, jehož naprostým základem je nadřazenost muslimů všem ostatním. Takže správně má být "jsou to xenofobové, kdo CELOSVĚTOVĚ nejvíce šíří nenávist, TEDY ZEJMÉNA Muslimové.

+6/0
10.2.2016 20:50

H46a31k86i93m 59A87m75d14o44u19n13i 6161815444336

Jenže muslimem může být kdokoliv, to s původem nemá absolutně nic společného. Tím pádem ani s xenofobií.

0/−4
10.2.2016 22:48

V21i19t 18O18t61a64h85a59l 5655880679914

Dokud je to postavené tak, že muslimem může být kdokoli, kdo chce a pokud jím být nechce, tak nemusí a v obou případech mají stejná práva, pak je to v pořádku.

Malinko problém nastane ve chvíli, kdy muslim začne požadovat, aby se nemuslim začal chovat podle jeho vlastních pravidel.

Jde o to, že muslim, který dodržuje korán doslova, bude vždy nemuslima omezovat. Pokud korán dodržovat doslova nebude, zůstává i nadále muslimem?

Nicméně najděte si význam slova xenofobie, protože tady to máte malinko popletené.

+4/0
11.2.2016 0:44

P79a81v98l16i44n38a 65H34a52m78p79l72o36v98a 7601178299792

Nejvetsi xenofobove jsou muslimove

+2/0
10.2.2016 22:08

M93i57r22e39k 77K34o96v74a93c64i60k 5711301141917

Co to je "my křesťané"? Vy jste křesťan protože věříte ve spasení a vzkříšení skrze Krista, nebo se jen vymezujete proti muslimům?

Já jsem navštívil dost muslimských zemí, nikde mě pro křesťanství za nevěřícího psa nepovažovali...

0/−1
10.2.2016 21:01

V94i95t 31O45t12a68h76a26l 5195790429394

Co prosím víte o koránu, sírách a haditsech? Co víte o prioritizaci v případě dvojsmyslnosti nebo zjevném rozporu veršů?

Když vezmu nejjednodušší příklad:

"Vy máte svou víru a já zase svou, každý máme právo na svou víru." - Mohamed v Mekce - v té době spíše ojedinělý příklad náboženské tolerance. Islám je tedy náboženství míru.

"Je svatou povinností muslima zabít každého, kdo je překážkou šíření islámu. Muže zabíjejte, ženy zotročte a z dětí vychovejte bojovníky džihádu šířící slovo Aláhovo." tentýž Mohamed, Medina. To už moc jako náboženství míru nevypadá.

Základní vizí jakéhokoli náboženství je "šíření sebe sama". V zásadě kdokoli, kdo islám nevyznává, je tedy překážkou šíření islámu.

Co je ovšem pravda? Je tedy islám náboženství míru a nebo zločinecká ideologie?

Zde vám pomůže základní poučka o prioritizaci - obecné pravidlo je, že v případě rozporu, je novější verš nadřazen staršímu - něco jako softwarový update předchozí chyby. Mohamed se po vyhnání z Mekky uchýlil do Mediny.

Prakticky celý "korán z Mekky" je mírumilovný. ta část z Mediny je naopak často velmi radikální a extremistická. A je novější.

Samozřejmě je to o lidech, jenže pokud bereme korán doslova, jedná se o velmi extremistickou a násilnickou příručku. Namítnete, že by stačilo ty "překonané násilnické pasáže vypustit a nechat jen ty mírumilovné". To je pravda, jenže narazíte na další problém. Stavebním kamenem islámu je to, že Korán je dokonalý a prorok Mohamed byl dokonalý muslim, a je povinností každého muslima snažit se prorokovi přiblížit. Pokud je něco dokonalého, a vy "něco vypustíte" - přestane to být dokonalé. Narozdíl od Starého zákona revidovaného Novým zákonem je tedy jakékoli revize koránu velmi problematická.

Mimochodem, argumentace typu "přebíhal jsem párkrát se zavřenýma očima silnici a nic mě nepřejelo - je to blbost, že na silnici vás může přejet auto" je tak trochu podobná té vaší o tom, že vy máte pocit, že vás nepovažovali za nevěřícího psa.

+4/0
10.2.2016 21:33

H44a80k62i13m 78A40m84d93o19u79n49i 6131745194686

Překážkou v šíření islámu jsou jedině agresivní islamofobové, čili prakticky všichni islamofobové s noži, zápalnými láhvemi atd...

0/−2
10.2.2016 22:50

V44i10t 73O80t57a74h80a41l 5125380709274

Je fajn, že vy to vidíte takhle a nemám s tím problém. Jenže někteří muslimové vidí jako překážku člověka, co nakreslí karikaturu Mohameda, a jiní vidí jako překážku kohokoli, kdo se odmítá podřídit muslimským zákonům a dalšímu stačí jako důvod už to, že někdo není muslim.

+4/0
11.2.2016 1:05

M21i27r41e13k 58K45o93v62a93c40i60k 5801411441207

Proč se mě ptáte na korán??? 8-o

Váš poslední odstavec, to je taková zdejší klasika. Co Čech, to odbodník na islám - samozřejmě ve stylu byl jsem na Hurghadě, mam ty ručníkáře prokouklý skrz naskrz... :-/

0/−2
10.2.2016 22:53

V82i25t 55O28t70a92h98a42l 5255440989834

Jednoduše se vás ptám, zda jste jej četl. Pokud ne, pak se vyjadřujete k tématu, o kterém nevíte. Popisujete pak zkušenost s několika lidmi, co vám řekli "my jsme muslimové" - přitom ani oni nemuseli korán nikdy v životě přečíst. Problém je už v samotné definici "muslim" na které se neshodnou ani jednotlivé náboženské větve muslimů. Mnou uvedené části v posledním odstavci jsou přeložené citace z anglické verze koránu. Mimochodem, zkušenosti mám nikoli z Hurgady ale třeba z předválečného Damašku nebo třeba Dubaje. Nevyjadřuji se ke konkrétním lidem, co tvrdí, že jsou muslimové. Vyjadřuji se k obsahu koránu a k tomu, co je muslim definovaný v koránu, hadísech a súrách. A pokud se bude muslim chovat podle nich, pak má každý nemuslim dost zásadní problém.

+2/0
11.2.2016 0:49

M64i62r49e59k 74K17o22v73a76c76i75k 5901661801557

A proč mi to cpete? Já jsem reagoval na pana Horáka. Korán nebyl tématem ani původního příspěvku ani mojí reakce!

0/0
11.2.2016 10:36
Foto

B74á13r49a 92T49u23č63k97o25v56á 2194105346222

No, pekne, ackoli "neobjektivne" popsano. Uvozovky proto, ze se islam "objektivne" popsat neda, ale to neni ten hlavni problem. Ony rozpory jsou nejen mezi islamem a "neislamem", ale i uvnitr islamu samotneho, viz napr. uz vpodstate od zacatku sunnite vs si'ite (a dalsi smery)... Vetsi potiz je tato: islamsti "pravoverni" maji svoji pevnou viru, zatimco my jsme svoji viru ztratili. My jsme rezignovali na krestanske hodnoty, a PROTO mame s islamem problem. Nahradili jsme je konzumem a ignoranci. Hlavni problem je v nas, ve (ztracenych) hodnotach nasi kultury a moralky. Proto se neumime hajit, proto se problemy eskaluji az do neschopnosti (zatim), ale muze to dopadnout podstatne, podstatne hure... Pokud sve hodnoty a kulturu neobhajime, islam nas zvalcuje, Bohu zel.

+2/0
10.2.2016 23:05

V83i25t 68O59t60a38h98a53l 5795850739284

Popis se týká jednoho zjednodušeného příkladu, Na větší diskuzi zde není prostor :). Se schizofrenií v islámu máte pravdu (nicméně ta existuje i v křesťanství, jen už v Evropě vyrostla z té agresivní fáze a evangelíci se nevraždí s katolíky nebo pravoslavnými.

Co se týká rezignace na křesťanské hodnoty - každá civilizace je živý organismus, vyvíjí se, stejně jako on roste, potřebuje nové boty, když ty dětské už jsou mu malé. A během vývoje se přirozeně mění také hodnoty a priority. Křesťanství se jakž takž snaží ten vývoj v našem regionu formovat a přizpůsobovat se mu, jen ten vývoj jde zkrátka rychleji než se křesťanství stíhá reformovat - třeba současný papež má můj respekt v tom, že se opravdu snaží něco změnit a není zakonzervovaný v dogmatech minulosti.

No a jako jednou každý jedinec zemře, tak jednou zemře i naše západní civilizace postavená na křesťanských základech - nebo se transformuje v něco jiného. Jen bych byl rád kdyby ta transformace proběhla směrem k progresi a nikoli hluboké regresi.

+2/0
11.2.2016 1:01

J70a42n15a 48K64o60l89l46o34v38á 1756517588706

R^

0/0
11.2.2016 8:12

M10i64c33h13a64l 17B87r60ň91á61k 6174404167518

Agnosco fortunam Carthaginis.

0/0
10.2.2016 18:59

C56y30r32i63l 28P30a51v30e92l75k90a 4586202868865

Ha ha, to je jako socialismus s lidskou tváří.

Islám do Evropy nepatří!

+18/0
10.2.2016 18:45

V54i48k26t10o88r 37N44á29r76o31ž65n39ý 3199502528

Další kdo nepochopil , že islám v Evropě byl , je a bude. Záleží pouze na tom , v jaké podobě...

0/−10
10.2.2016 19:42
Foto

J41a33n54a 47B89í14l16k22o32v37á 1293781702577

Evropa měla kulturu daleko před islámem.

+1/0
10.2.2016 19:52

O22n15d95ř10e73j 47M22a90l39ý 3264243213103

Jo, byl ve Španělsku, dokud ho křestané nedobyli zpět. Pak byl na Sicílii, dokud ji křesťané nedobyli zpět. A pak na Balkáně, dokud ho křesťané nedobyli zpět. Jediná oblast, kde se v Evropě udržel byl onen Balkán. Tedy žádná Francie, žádná Británie, žádné Německo a už vůbec ne Skandinávie.

+1/0
11.2.2016 9:05

M55i41c62h89a41l 79Ž49á44k 8669140729962

A co je poslat saudum at si kazou tam treba mandatinsky?

+2/0
10.2.2016 18:41

P82e48t36r 93Z71d69e57n72ě71k 2644259694

To není tak úplně špatný nápad. Může to mít i nějaké zápory (teď mě nic nenapadá), ale je možná jednodušší kontrola toho, co jim ti imámové lijí do hlav.

+4/−1
10.2.2016 18:38

V39i45k12t40o50r 93N37á33r77o13ž59n79ý 3699472868

R^

0/0
10.2.2016 19:39

V98i30t 22O54t11a33h13a90l 5975840959674

Nenapadají li vás zápory tady jeden máte: není apriori jasné, zda se to týká všech bohoslužeb, či jen těch oficiálních, nic jim nebrání lákat potenciální arabsky nemluvící konvertity nejprve "tou oficiální" a až se chytí tak je teprve zasvětit do těch skutečných, pravých arabských, kde se může kázat něco jiného. Nezapomeňte, že lež, přetvářka, podvod na nemuslimovi není pro muslima zločin, je-li páchán s úmyslem šíření islámu. Ale možná to myslí upřímně, jen pomáhám s nápadem na možný zápor :).

+1/0
10.2.2016 20:57

H56a65k47i37m 90A26m91d60o95u76n19i 6931725754486

Naprostá většina muslimů chodí do mešity jen na tu hodinu týdně.

0/0
10.2.2016 22:58

O28l78g88a 55P33a34v82l58í51k59o19v23á 6464358547142

Ten italský imám je zatraceně chytrý

+1/0
10.2.2016 18:21

T54o53m35á79š 66V40r74á67b63e76l 8850894313214

Muslimům jsem tu arabštinu vždy záviděl, bylo by skvělé, kdyby se ve většině křestanských zemích mluvilo latinsky

+2/0
10.2.2016 18:12
Foto

B27á80r34a 83T83u21č19k38o72v42á 2734175946772

Tak zrovna od Italu bych to necekala. Na rozdil od vetsiny diskutujicich si myslim, ze je lepsi modlitbam rozumet, nez je nechat jen tak plynout kolem sebe v nesrozumitelne reci. Nebala bych se, ze radni Italove budou konvertovat, to uz by opravdu svedcilo o totalnim rozkladu krestanskych hodnot.

+7/−1
10.2.2016 18:04

H80a13k55i34m 51A72m63d50o46u95n80i 6871145304916

Co vy víte o islámských hodnotách, že víte, nakolik jsou v rozporu s těmi křesťanskými?

0/−1
10.2.2016 22:56
Foto

B55á48r91a 37T40u41č37k87o61v51á 2424935256802

Mozna byste to nerekl, ale o islamu vim pomerne dost... a pokud jste v mem prispevku nasel jedine slovo o rozporech mezi obema hodnotami, pak mozna vice nez Vy :-)

+1/0
10.2.2016 23:16

H92a15k59i44m 96A85m59d31o60u47n57i 6571765444386

To si v tom případě rozumíme víc, než jsem tušil :)

Ano, islámské hodnoty jsou pro mnoho dnešních Evropanů jedinou smysluplnou alternativou.

0/−1
10.2.2016 23:44

P12e94t17r88a 46H26a92n81á78k64o45v53á 6240920824187

A po modlitbě si dají prosciutto crudo. :-P;-D

+7/0
10.2.2016 18:02

T77o47m69á52š 89V31r53á17b43e41l 8340864533784

Pokud by to tak bylo, pak by si dali ještě víno měli normální hadry a nevyhazovali se do povětří, pak proti islámu nejsem

+3/−1
10.2.2016 18:07

J81a64r92m58i59l55a 35Š15í78m63o98v33á 3791784607429

Takze priste Alah akbar italsky.

+2/0
10.2.2016 17:57

J45o37s76e38f 78S19u16k 4905480800514

Jazyk je nepodstatný, podstatný je obsah a ovoce, které nese..

+18/−1
10.2.2016 17:54

K98a55r14e91l 16C37h10a81r80v59á64t 3436377820

Já myslím, že islám v Evropě nemůže být nikdy autentickým zážitkem, ať probíhají kázání v jakémkoliv jazyce. Všichni vyznavači islámu by se měli z Evropy přesunout do míst, kde má islám své kořeny.

+24/−1
10.2.2016 17:51

O72n68d15ř53e65j 50H73o56r10á95k 8959194241

A křesťané by se měli taky přesunout tam, kde má křesťanství své kořeny?

+2/−6
10.2.2016 18:01

D98a72v57i12d 20P77l13i35s59k74a 6717927954792

Nesouhlasím. Představte si, že by nějaký francouzský sluníčkáš hlásal v roce 1942 tohle:

"Já myslím, že nacismus ve Francii nemůže být nikdy autentickým zážitkem, ať probíhají kázání v jakémkoliv jazyce. Všichni vyznavači nacismu by se měli z Francie přesunout do míst, kde má nacismus své kořeny.“

1. Je to bláhovost, pokud si myslíte, že sami od sebe odejdou.

2. Je třeba jej zničit stejně jako nacismus.

+9/−1
10.2.2016 18:02
Foto

I96v79a82n 79B93ě49h55o16u50n11e46k 5815397763527

Chytrý způsob, jak k islámu přivábit nové budoucí džihádisty z řad původních obyvatel.

+22/−2
10.2.2016 17:44

F54r17a94n95t22i10s19e32k 56P53o64p33l56u22h93a42r 5592690691768

do 100 let se vrati k arabstine - italsky bude rozumet uz malokdo..

+9/−2
10.2.2016 17:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.