Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smrtící srážku vlaků v Bavorsku zavinil člověk, míní vyšetřovatelé

Při úterní srážce vlaků nedaleko města Bad Aibling zahynulo deset lidí. Zpráva o nalezení těla jedenácté oběti se nepotvrdila. Podle vyšetřovatelů tragédii nejspíš způsobila lidská chyba. Policie však odmítá spekulace, podle kterých železničáři vypnuli zabezpečovací zařízení, aby mohl vlak dohnat zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49i35ř67í 16C89i81b44u65l14k91a 4290610831

;-);-);-)Kocourek,Havránek,Holas,Novotný,Hájek a pár dalších, mám nejraději, když se diletanti vyjadřují k tématu, o kterém ví asi tolik jako Kalousek o práci.

0/−1
10.2.2016 16:56

V50a98c89l42a77v 27H10a72j38e17k 3716959559

od vás to zrovna sedí. vy jste určitě profík přes drážní provoz a zabezpečovací techniku, že ??

+1/0
10.2.2016 19:10

J63i48ř51í 52C79i39b60u41l32k69a 4550380361

Náhodou se tím živím, Hájku...

0/−1
10.2.2016 20:37

V60a81c51l96a78v 65H53a21j54e35k 3926629569

Já jsem se tím také živil, jako výpravčí a vy??

+1/0
10.2.2016 20:59

V86a20c90l21a27v 94H19a43j27e95k 3246619219

a docela si potrpím na oslovení pane nebo ještě lépe pane inženýre:-)

+1/0
10.2.2016 21:03

P89e11t51r 27N39o44v13o50t65n28y 1311410381

evidentne ne. :-)

+1/0
10.2.2016 21:03

I15v52a43n 19H23o58l89a32s 5517497498217

Kdyby to byla pravda, pak by to bylo dost nebezpečné. Ale evidentně jn kecáš - podle blábolů, které jsi "zasvěceně" napsal sám.

0/0
10.2.2016 22:15

P52e59t29r 91N42o84v37o45t67n75y 1511690361

Nic neudela takovou radost, jako ležet v žaludku nějakému blbovi. :-)

+2/0
10.2.2016 20:20

I94v57a58n 15H31o91l69a78s 5877887668987

>když se diletanti vyjadřují k tématu, o kterém ví asi tolik jako Kalousek o práci.

Tak se k němu nevyjadřuj, truhlíku. Napiš, co bylo špatně, nebo drž pec.

+1/0
10.2.2016 22:14

P18e82t64r 71M88o47s60t12ý16n 3869837837580

aby jely vlaky proti sobě - to softwarově nelze, člověk musí zmáčknout Enter

0/0
10.2.2016 13:01

P32e42t92r 94F70r39a10n73c 9817271108408

Proc to nejde. Staci ten software tak naprogramovat. A pujde to i bez Enter.

+2/0
10.2.2016 13:09

J26i30ř57í 79C41i63b69u62l91k34a 4120710731

XKdyž vše funguje tak jak má, je to OK. Horší když dojde k závadě nebo úmyslnému vypnutí zabezpečení. To je pak zaděláno na průšvih. I u nás předpisy umožňují pokračovat v jízdě, když je na semaforu "stůj";-€. Je to špatně, ale je to tak.

0/−4
10.2.2016 12:20

V77a37c90l66a29v 17H73a73j56e98k 3586759829

Proč by to mělo být špatně??

+2/0
10.2.2016 12:25

P27e59t65r 34N35o64v64o40t71n27y 1121310741

Pán asi rád tráví dlouhé hodiny ve stojícím vlaku. :-)

+3/−1
10.2.2016 12:27

I33v24a31n 65H97o39l31a31s 5917117188167

Není to špatně, je to dáno reálnou situací, kdy "stůj" ještě nemusí znamenat, že skutečně nelze pokračovat v jízdě (nejčastěji porucha ZZ).

+1/0
10.2.2016 12:31
Foto

L62a20d36i65s69l31a97v 14H57a45r19v95á66n97e47k 9175428153203

A jaký by pro to měl být důvod?Zabezpečovací zařízení je pro zvýšení bezpečnosti dopravy a ne naopak.

0/0
10.2.2016 15:11

J88i45ř53í 82K59o52c90u10r29e53k 6615354585568

Ano, když je ten "semafor" součástí autobkloku na širé trati, tak strojvedoucí může jet podle rozhledu.

A nebo si to pletete s přívolávací návěstí, kdy svítí červená a bliká bílá. A nebo jste se vyklonil, mašina projela na zelenou a vagony už logicky jely proti červené.

0/0
10.2.2016 16:11

P28e72t54r 37N73o12v95o13t26n27y 1871140341

Nebo na rozkaz.

0/0
10.2.2016 16:15

V97a98c91l24a88v 85H90a29j70e18k 3366769239

To to nic nemění na tom že zabezpečovací zařízení na lokomotivě musí umožnit jet na červenou.

+1/0
10.2.2016 19:12

P77e30t78r 60N94o19v60o49t48n34y 1921780671

Samozrejme. Jen ze to nemusi byt ani jedna z tech možností. PN je taky "rozkaz" vypravciho. Ale i bez blikave bile ten rozkaz muze byt dorucen a muze se jet proti stůj.

0/0
10.2.2016 21:02

V12a24c84l28a36v 94H54a27j92e10k 3376399719

Ale to nezpochybňuji, jen tvrdím, že zabezpečovač na lokomotivě to musí umožnit. Myslím, že tvrdíme oba to samé,

+2/0
10.2.2016 21:07

V48a66c36l56a63v 27H60a60j34e74k 3346659319

nebo na "povolenku" 8-o8-o

0/0
10.2.2016 21:14

P58e73t97r 44N30o82v75o44t51n81y 1401310941

ano.

0/0
10.2.2016 23:14

V84a29c51l30a33v 69H93a22j91e70k 3746279179

Letadla také mají autopilota, ale ruční řízení má vždy přednost, zvlášť v mimořádnách situacích. Proč by to na lokomotivě mělo být jinak??

+1/0
10.2.2016 19:19

P77a48v59e62l 14V26ě12t42r43o36v38e93c 6516648892911

Tak člověk to byl v každím případě. Buď nastavením nefunkční ignalizace či zabezpečení, buď výrobce vadných vlaků nebo jejich strojvůdce, ale člověk to byl jistě. Ne zvíře nebo náhoda. Ale to asi věděli úplně všichni, k tomu nebylo třeba psát článek.

+3/−2
10.2.2016 12:07

P15a81v85e39l 64V48ě55t82r44o97v17e58c 6716668132331

omluva:...v každém...

0/0
10.2.2016 12:07

I27v23a15n 37H83o88l76a24s 5297627508927

Podle této "logiky" by i za to zvíře mohl člověk, protože v této části Evropy samozřejmě člověk zásadně ovlivňuje druhou skladbu a počet živočichů. Takže raději zůstaňme u toho, co tím sdělení "může člověk" bylo doopravdy myšleno, že?

0/0
10.2.2016 12:33

P22a36v80e15l 13S30t85a87v87j87a51n39í92k 6768275167181

To je snůška blábolů a ne článek.

0/0
10.2.2016 11:58

O52n70d76ř32e14j 76K38o59l62á18ř 1263155713201

hrozná představa, když se dva vlaky srazí ve dvousetkilometrové rychlosti.

+1/0
10.2.2016 11:51

T12o96m61á69š 18N26o12v55o51t79n25ý 4450388708757

Pokud máme systémy idiot-proof do takové míry, že čidlo kontroluje strojvůdce, jestli ten zase kontroluje jiné čidlo a pokud ne, tak další čidlo celý systém zastaví, pak takové řízení můžeme rovnou nechat robotům.

Téměř to vypadá, že platíme lidskou obsluhu, aby nezničitelnému systému zůstala "zadní vrátka" k jeho likvidaci.

+1/−7
10.2.2016 11:27

I43v17a70n 69H15o75l90a73s 5697187598527

Takže ještě jedno (po stopadesáté) - ten systém nemůže být nastaven tak, aby za žádných okolností nebylo možné manuálně toto zabezpečení překonat. Například při poruše traťového zabezpečovacího zařízení se automaticky nastaví červená (obecné vlastnost všech klíčových zabezpečovacích zařízení na železnici, že při poruše se musí vždy přestavit do bezpečnějšího stavu). Přitom se stoprocentně ví, že úsek za návěstidlem je volný a sjízdný. P5esto bude celá trať stát několik hodin, než bude zařízení opraveno? Nebo je lepší (při dodržení všech povinností pro tento stav) jezdit alespoň sníženou rychlostí? Stejná situace je třeba u železničních přejezdů třeba ve cvhíli, kdy "sběrači kovů" ukradnou třeba kabely od traťových kontaktů - přejezd se taky automaticky přepne do výstrahy: mají pak auta stát třeba několik hodin před přejezdem, nebo na ruční pokyn odpovědného zaměstnance dráhy opatrně přejet na druhou stranu?

+9/0
10.2.2016 11:43

T54o49m21á69š 81N26o77v49o41t40n16ý 4180888158967

Když dnes kdejaký študák sestrojí auto, které dle posledních zpráv samo dojelo z USA kamsi do Mexika, tak jak asi dopadnete vy nádražáci s mašinkami na kolejových vodítkách? Vždyť už jezdí i vozy Metra bez jakékoliv obsluhy.

http://wertyzreport.cz/clanek/robotizace-usa-25-procent

+1/−1
10.2.2016 12:15

I28v95a17n 68H47o66l83a28s 5107547448657

> vy nádražáci

Vyješ na špatné hrobě! Nejsem nádražák, ale o železnici a zabezpečovacích systémech na ní vím dost na to, abych vědě, že tvé laické představy o tom, jak "snadno se to dá udělat", jsou totálně mimo mísu. Jedna věc je totiž princip a zcela jiná pak praktická realizace - ďábel je vždy skryt v detailu.

+1/0
10.2.2016 12:38

T43o20m33á91š 61N58o73v57o15t39n20ý 4420288608317

Jediné co váš robotizační ortel o pár let může oddálit, je zkorumpovaný ministr dopravy Ťok kterého si ČD úspěšně platí.

0/−1
10.2.2016 12:49

P44e13t10r 61F80r10a77n72c 9767621488218

Zavolej svuj postreh firme AZD. Urcite te radi vyslechnou.

+1/0
10.2.2016 12:41

I84v69a30n 20H24o47l59a43s 5387177488547

Mě u podobných debat vždycky fascinuje, kolik (jinak zřejmě soudných) lidí si najednou myslí, že bez elementárních znalostí v daném oboru dokáže z fleku vymyslet něco, na co ti "blbci, co se tím celý život živí" nikdy přijít nemohou.

+3/0
10.2.2016 12:50

P59e24t57r 91N88o85v73o49t86n45y 1491250101

AVV už u nás nějaký ten pátek funguje. Ale strojvedoucí tam stejně ze zřejmých důvodů bude sedět dál.

+1/0
10.2.2016 12:42

T91o63m65á65š 47T56a38t22í46č87e86k 5830282950938

+ byl omyl.

Metro srovnávat s železnicí je s prominutím blbost. Metro je uzavřené, oddělené ode všeho jiného dění kromě nástupů a výstupů v přesně daných bodech. Množina možných stavů je velice přehledná. Mimořádné stavy jsou opravdu mimořádné. To se o železnici rozhodně říct nedá.

+1/0
10.2.2016 14:54

M68a26r92t36i63n55a 12T65r52o85j82a90n88o97v34á 5493308155

A už je to tu, už se tu sbíhají paranoici, co mají Arabů plnej špajz i šuplíky v kanceláři...:-/

+13/−2
10.2.2016 11:14

M20a31r83t93i77n 90P60e20t41ř22í35k 4692179691881

No, abyste se nedivila ;-) já teda doufám, že šlo o nechtěnou chybu lidského faktoru, nicméně JINÁ příčina se ZATÍM vyloučit nedá... každopádně finální závěr nechám samozřejmě na vyšetřovatelích.

+1/−7
10.2.2016 11:26

K78a80r69e52l 22K60r54p89a96t23a 5784636658485

To není paranoia ... to je statistika a teorie pravděpodobnosti.

0/−4
10.2.2016 11:29

T23o21m48á66š 77T18a73t20í74č48e12k 5750532230888

Je to neznalost náboženského revolucionáře. Ten to chce s efektem, aby byla vidět jeho bohulibá činnost. Bomba, kalašnikov, únos, to má efekt, ne přepilování drátů v zemi.

0/0
10.2.2016 15:01

M39i81c78h23a11l 19R27e64j96z17e54k 5656407855791

Prave podle te teorie je pravdepodobnejsi, ze te v Praze sezere divokej lev nez, ze te zabije arabskej terorista.

0/0
10.2.2016 15:08

P97e36t94r 70F28r11a86n12c 9387611248688

Ja uz spajz zkontroloval. Jen zemaky a jabka.

+2/0
10.2.2016 13:16

J16a30r50m46i16l41a 11Š67í40m10o50v63á 3391944567519

Taková hloupost to zase není, když tuším ve Švédsku v podobném duchu nevyžadovali při jízdě autem řidičský průkaz.

+2/−2
10.2.2016 12:21

J59a33r52m43i34l93a 50Š74í80m82o94v87á 3511794497609

Sorry, to mělo být jinam.

0/−1
10.2.2016 12:26

I85v50a21n 43H56o70l47a33s 5397287498967

No, pro někoho to možná srovnatelné situace jsou ...

0/0
10.2.2016 12:28

Z85d40e40n32ě53k 45W52e15r19n80h44a21r79t 6747645332468

Pochopitelně, že to zavinil člověk. Vnější zásah je asi dost nepravděpodobný, jako že by to trefil blesk nebo meteorit? Jinak vždy jde o lidské dílo, i ten zabezpečovací systém, trať a všechno kolem je lidský výtvor a člověk holt dělá chyby.

0/0
10.2.2016 10:55

A22r25n60o60š88t 77S88t83á22r93e88k 4842280135154

Chápu, že jeden člověk může přepnout automat a vjet tam, kam by neměl.

Nechápu ovšem, že na tak kritickou situaci, kdy po jedné koleji jedou vlaky proti sobě, není nikdo další upozorněný, přijde se na to, až se srazí a ještě pak někdo prohlašuje, že systém neselhal. Kdyby "systém" neselhal, tak se ty vlaky nesrazily.

+3/0
10.2.2016 10:54

V54a52c88l50a51v 71H43a16j37e44k 3516149169

Píší, že ke srážce došlo cca km od stanice. Pokud vlak projel návěstidlo a jel 100km/h tak na nějakou další reakci nebylo moc času a to ani v případě automatického generálního stop.

+1/0
10.2.2016 11:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.