Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smrtící srážku vlaků v Bavorsku zavinil člověk, míní vyšetřovatelé

Při úterní srážce vlaků nedaleko města Bad Aibling zahynulo deset lidí. Zpráva o nalezení těla jedenácté oběti se nepotvrdila. Podle vyšetřovatelů tragédii nejspíš způsobila lidská chyba. Policie však odmítá spekulace, podle kterých železničáři vypnuli zabezpečovací zařízení, aby mohl vlak dohnat zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88i95ř63í 22C47i43b15u25l97k29a 4160960751

;-);-);-)Kocourek,Havránek,Holas,Novotný,Hájek a pár dalších, mám nejraději, když se diletanti vyjadřují k tématu, o kterém ví asi tolik jako Kalousek o práci.

0/−1
10.2.2016 16:56

V72a62c38l60a97v 11H39a49j20e88k 3506769499

od vás to zrovna sedí. vy jste určitě profík přes drážní provoz a zabezpečovací techniku, že ??

+1/0
10.2.2016 19:10

J52i96ř75í 22C81i20b12u65l40k39a 4410310241

Náhodou se tím živím, Hájku...

0/−1
10.2.2016 20:37

V95a39c63l16a71v 89H25a81j11e39k 3396559259

Já jsem se tím také živil, jako výpravčí a vy??

+1/0
10.2.2016 20:59

V94a57c58l56a53v 32H95a66j65e72k 3106539929

a docela si potrpím na oslovení pane nebo ještě lépe pane inženýre:-)

+1/0
10.2.2016 21:03

P24e64t39r 17N31o97v28o76t86n43y 1191550821

evidentne ne. :-)

+1/0
10.2.2016 21:03

I77v86a33n 70H95o45l82a36s 5947177178817

Kdyby to byla pravda, pak by to bylo dost nebezpečné. Ale evidentně jn kecáš - podle blábolů, které jsi "zasvěceně" napsal sám.

0/0
10.2.2016 22:15

P82e86t97r 27N38o72v89o15t28n95y 1101260711

Nic neudela takovou radost, jako ležet v žaludku nějakému blbovi. :-)

+2/0
10.2.2016 20:20

I32v17a57n 95H28o70l24a46s 5967497278797

>když se diletanti vyjadřují k tématu, o kterém ví asi tolik jako Kalousek o práci.

Tak se k němu nevyjadřuj, truhlíku. Napiš, co bylo špatně, nebo drž pec.

+1/0
10.2.2016 22:14

P41e12t14r 17M19o87s69t31ý98n 3499247417770

aby jely vlaky proti sobě - to softwarově nelze, člověk musí zmáčknout Enter

0/0
10.2.2016 13:01

P68e15t45r 65F76r59a89n32c 9537331238748

Proc to nejde. Staci ten software tak naprogramovat. A pujde to i bez Enter.

+2/0
10.2.2016 13:09

J77i97ř88í 46C66i46b88u57l10k57a 4400870111

XKdyž vše funguje tak jak má, je to OK. Horší když dojde k závadě nebo úmyslnému vypnutí zabezpečení. To je pak zaděláno na průšvih. I u nás předpisy umožňují pokračovat v jízdě, když je na semaforu "stůj";-€. Je to špatně, ale je to tak.

0/−4
10.2.2016 12:20

V49a32c67l42a64v 49H11a19j10e41k 3726679899

Proč by to mělo být špatně??

+2/0
10.2.2016 12:25

P19e58t79r 92N43o19v70o42t61n81y 1771510301

Pán asi rád tráví dlouhé hodiny ve stojícím vlaku. :-)

+3/−1
10.2.2016 12:27

I68v56a14n 76H75o48l12a20s 5957837898177

Není to špatně, je to dáno reálnou situací, kdy "stůj" ještě nemusí znamenat, že skutečně nelze pokračovat v jízdě (nejčastěji porucha ZZ).

+1/0
10.2.2016 12:31
Foto

L43a48d45i57s45l57a84v 41H66a31r39v30á27n52e12k 9855168703843

A jaký by pro to měl být důvod?Zabezpečovací zařízení je pro zvýšení bezpečnosti dopravy a ne naopak.

0/0
10.2.2016 15:11

J63i23ř29í 41K62o95c64u96r28e87k 6975614955138

Ano, když je ten "semafor" součástí autobkloku na širé trati, tak strojvedoucí může jet podle rozhledu.

A nebo si to pletete s přívolávací návěstí, kdy svítí červená a bliká bílá. A nebo jste se vyklonil, mašina projela na zelenou a vagony už logicky jely proti červené.

0/0
10.2.2016 16:11

P36e73t36r 92N26o34v42o92t44n36y 1881810461

Nebo na rozkaz.

0/0
10.2.2016 16:15

V30a58c18l19a76v 29H31a81j30e29k 3146949489

To to nic nemění na tom že zabezpečovací zařízení na lokomotivě musí umožnit jet na červenou.

+1/0
10.2.2016 19:12

P92e87t22r 78N33o76v33o24t26n38y 1591220541

Samozrejme. Jen ze to nemusi byt ani jedna z tech možností. PN je taky "rozkaz" vypravciho. Ale i bez blikave bile ten rozkaz muze byt dorucen a muze se jet proti stůj.

0/0
10.2.2016 21:02

V60a31c29l83a14v 72H23a27j51e97k 3386899529

Ale to nezpochybňuji, jen tvrdím, že zabezpečovač na lokomotivě to musí umožnit. Myslím, že tvrdíme oba to samé,

+2/0
10.2.2016 21:07

V29a82c14l90a15v 73H21a39j92e10k 3566239209

nebo na "povolenku" 8-o8-o

0/0
10.2.2016 21:14

P58e69t31r 16N41o79v58o63t74n70y 1601110441

ano.

0/0
10.2.2016 23:14

V98a31c35l74a46v 24H49a43j34e14k 3406219469

Letadla také mají autopilota, ale ruční řízení má vždy přednost, zvlášť v mimořádnách situacích. Proč by to na lokomotivě mělo být jinak??

+1/0
10.2.2016 19:19

P53a48v42e31l 37V28ě37t89r62o63v57e29c 6906958192921

Tak člověk to byl v každím případě. Buď nastavením nefunkční ignalizace či zabezpečení, buď výrobce vadných vlaků nebo jejich strojvůdce, ale člověk to byl jistě. Ne zvíře nebo náhoda. Ale to asi věděli úplně všichni, k tomu nebylo třeba psát článek.

+3/−2
10.2.2016 12:07

P64a18v43e40l 14V38ě22t17r66o34v20e98c 6696258442261

omluva:...v každém...

0/0
10.2.2016 12:07

I75v29a42n 14H25o42l48a32s 5827177188687

Podle této "logiky" by i za to zvíře mohl člověk, protože v této části Evropy samozřejmě člověk zásadně ovlivňuje druhou skladbu a počet živočichů. Takže raději zůstaňme u toho, co tím sdělení "může člověk" bylo doopravdy myšleno, že?

0/0
10.2.2016 12:33

P70a27v26e33l 53S33t40a49v31j77a16n49í19k 6298235697921

To je snůška blábolů a ne článek.

0/0
10.2.2016 11:58

O26n90d92ř48e22j 13K24o75l75á87ř 1483755933171

hrozná představa, když se dva vlaky srazí ve dvousetkilometrové rychlosti.

+1/0
10.2.2016 11:51

T31o30m13á48š 95N17o92v74o26t90n14ý 4760538518367

Pokud máme systémy idiot-proof do takové míry, že čidlo kontroluje strojvůdce, jestli ten zase kontroluje jiné čidlo a pokud ne, tak další čidlo celý systém zastaví, pak takové řízení můžeme rovnou nechat robotům.

Téměř to vypadá, že platíme lidskou obsluhu, aby nezničitelnému systému zůstala "zadní vrátka" k jeho likvidaci.

+1/−7
10.2.2016 11:27

I64v16a22n 35H62o88l90a27s 5757317158237

Takže ještě jedno (po stopadesáté) - ten systém nemůže být nastaven tak, aby za žádných okolností nebylo možné manuálně toto zabezpečení překonat. Například při poruše traťového zabezpečovacího zařízení se automaticky nastaví červená (obecné vlastnost všech klíčových zabezpečovacích zařízení na železnici, že při poruše se musí vždy přestavit do bezpečnějšího stavu). Přitom se stoprocentně ví, že úsek za návěstidlem je volný a sjízdný. P5esto bude celá trať stát několik hodin, než bude zařízení opraveno? Nebo je lepší (při dodržení všech povinností pro tento stav) jezdit alespoň sníženou rychlostí? Stejná situace je třeba u železničních přejezdů třeba ve cvhíli, kdy "sběrači kovů" ukradnou třeba kabely od traťových kontaktů - přejezd se taky automaticky přepne do výstrahy: mají pak auta stát třeba několik hodin před přejezdem, nebo na ruční pokyn odpovědného zaměstnance dráhy opatrně přejet na druhou stranu?

+9/0
10.2.2016 11:43

T18o76m56á51š 11N55o82v97o28t87n25ý 4730738858327

Když dnes kdejaký študák sestrojí auto, které dle posledních zpráv samo dojelo z USA kamsi do Mexika, tak jak asi dopadnete vy nádražáci s mašinkami na kolejových vodítkách? Vždyť už jezdí i vozy Metra bez jakékoliv obsluhy.

http://wertyzreport.cz/clanek/robotizace-usa-25-procent

+1/−1
10.2.2016 12:15

I25v75a56n 18H35o69l33a49s 5337427628687

> vy nádražáci

Vyješ na špatné hrobě! Nejsem nádražák, ale o železnici a zabezpečovacích systémech na ní vím dost na to, abych vědě, že tvé laické představy o tom, jak "snadno se to dá udělat", jsou totálně mimo mísu. Jedna věc je totiž princip a zcela jiná pak praktická realizace - ďábel je vždy skryt v detailu.

+1/0
10.2.2016 12:38

T54o41m39á85š 72N73o12v79o66t48n44ý 4610748978687

Jediné co váš robotizační ortel o pár let může oddálit, je zkorumpovaný ministr dopravy Ťok kterého si ČD úspěšně platí.

0/−1
10.2.2016 12:49

P38e45t27r 95F60r87a13n67c 9117981738968

Zavolej svuj postreh firme AZD. Urcite te radi vyslechnou.

+1/0
10.2.2016 12:41

I86v47a52n 17H27o68l91a24s 5527867588397

Mě u podobných debat vždycky fascinuje, kolik (jinak zřejmě soudných) lidí si najednou myslí, že bez elementárních znalostí v daném oboru dokáže z fleku vymyslet něco, na co ti "blbci, co se tím celý život živí" nikdy přijít nemohou.

+3/0
10.2.2016 12:50

P11e98t82r 52N58o36v22o55t60n71y 1641200871

AVV už u nás nějaký ten pátek funguje. Ale strojvedoucí tam stejně ze zřejmých důvodů bude sedět dál.

+1/0
10.2.2016 12:42

T24o66m17á65š 37T71a83t72í10č15e92k 5280952360448

+ byl omyl.

Metro srovnávat s železnicí je s prominutím blbost. Metro je uzavřené, oddělené ode všeho jiného dění kromě nástupů a výstupů v přesně daných bodech. Množina možných stavů je velice přehledná. Mimořádné stavy jsou opravdu mimořádné. To se o železnici rozhodně říct nedá.

+1/0
10.2.2016 14:54

M16a16r54t84i58n67a 66T58r88o29j25a52n71o60v50á 5363758865

A už je to tu, už se tu sbíhají paranoici, co mají Arabů plnej špajz i šuplíky v kanceláři...:-/

+13/−2
10.2.2016 11:14

M95a38r53t34i16n 86P58e86t54ř38í98k 4772589391401

No, abyste se nedivila ;-) já teda doufám, že šlo o nechtěnou chybu lidského faktoru, nicméně JINÁ příčina se ZATÍM vyloučit nedá... každopádně finální závěr nechám samozřejmě na vyšetřovatelích.

+1/−7
10.2.2016 11:26

K85a21r53e64l 20K35r39p55a98t57a 5764176558405

To není paranoia ... to je statistika a teorie pravděpodobnosti.

0/−4
10.2.2016 11:29

T11o48m63á66š 52T18a40t15í61č80e47k 5970982800218

Je to neznalost náboženského revolucionáře. Ten to chce s efektem, aby byla vidět jeho bohulibá činnost. Bomba, kalašnikov, únos, to má efekt, ne přepilování drátů v zemi.

0/0
10.2.2016 15:01

M30i89c51h65a23l 41R74e39j81z21e76k 5696987965351

Prave podle te teorie je pravdepodobnejsi, ze te v Praze sezere divokej lev nez, ze te zabije arabskej terorista.

0/0
10.2.2016 15:08

P58e20t50r 40F23r37a60n24c 9917861318548

Ja uz spajz zkontroloval. Jen zemaky a jabka.

+2/0
10.2.2016 13:16

J16a90r82m71i37l39a 74Š87í37m85o65v89á 3271694727349

Taková hloupost to zase není, když tuším ve Švédsku v podobném duchu nevyžadovali při jízdě autem řidičský průkaz.

+2/−2
10.2.2016 12:21

J83a40r41m69i15l64a 55Š88í87m58o49v97á 3921394377739

Sorry, to mělo být jinam.

0/−1
10.2.2016 12:26

I36v19a30n 33H90o37l15a42s 5687327468307

No, pro někoho to možná srovnatelné situace jsou ...

0/0
10.2.2016 12:28

Z33d83e50n95ě66k 87W88e18r55n89h84a10r36t 6377815492808

Pochopitelně, že to zavinil člověk. Vnější zásah je asi dost nepravděpodobný, jako že by to trefil blesk nebo meteorit? Jinak vždy jde o lidské dílo, i ten zabezpečovací systém, trať a všechno kolem je lidský výtvor a člověk holt dělá chyby.

0/0
10.2.2016 10:55

A34r89n43o56š38t 25S90t59á51r11e92k 4132360365454

Chápu, že jeden člověk může přepnout automat a vjet tam, kam by neměl.

Nechápu ovšem, že na tak kritickou situaci, kdy po jedné koleji jedou vlaky proti sobě, není nikdo další upozorněný, přijde se na to, až se srazí a ještě pak někdo prohlašuje, že systém neselhal. Kdyby "systém" neselhal, tak se ty vlaky nesrazily.

+3/0
10.2.2016 10:54

V42a18c67l63a73v 98H11a35j51e47k 3646809299

Píší, že ke srážce došlo cca km od stanice. Pokud vlak projel návěstidlo a jel 100km/h tak na nějakou další reakci nebylo moc času a to ani v případě automatického generálního stop.

+1/0
10.2.2016 11:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.