Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smrtící srážku vlaků v Bavorsku zavinil člověk, míní vyšetřovatelé

Při úterní srážce vlaků nedaleko města Bad Aibling zahynulo deset lidí. Zpráva o nalezení těla jedenácté oběti se nepotvrdila. Podle vyšetřovatelů tragédii nejspíš způsobila lidská chyba. Policie však odmítá spekulace, podle kterých železničáři vypnuli zabezpečovací zařízení, aby mohl vlak dohnat zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38i47ř31í 18C55i16b77u28l12k64a 4640690141

;-);-);-)Kocourek,Havránek,Holas,Novotný,Hájek a pár dalších, mám nejraději, když se diletanti vyjadřují k tématu, o kterém ví asi tolik jako Kalousek o práci.

0/−1
10.2.2016 16:56

V92a81c36l42a18v 40H69a47j35e97k 3316409729

od vás to zrovna sedí. vy jste určitě profík přes drážní provoz a zabezpečovací techniku, že ??

+1/0
10.2.2016 19:10

J36i19ř69í 11C76i11b13u66l39k80a 4260750871

Náhodou se tím živím, Hájku...

0/−1
10.2.2016 20:37

V94a68c41l10a84v 46H61a32j19e20k 3626229269

Já jsem se tím také živil, jako výpravčí a vy??

+1/0
10.2.2016 20:59

V79a76c34l12a48v 98H77a82j78e67k 3586119869

a docela si potrpím na oslovení pane nebo ještě lépe pane inženýre:-)

+1/0
10.2.2016 21:03

P63e65t47r 63N10o19v66o29t44n10y 1161350221

evidentne ne. :-)

+1/0
10.2.2016 21:03

I83v77a49n 27H98o17l88a60s 5307367418367

Kdyby to byla pravda, pak by to bylo dost nebezpečné. Ale evidentně jn kecáš - podle blábolů, které jsi "zasvěceně" napsal sám.

0/0
10.2.2016 22:15

P41e27t96r 15N25o11v82o98t97n82y 1941840541

Nic neudela takovou radost, jako ležet v žaludku nějakému blbovi. :-)

+2/0
10.2.2016 20:20

I19v52a54n 96H45o76l28a76s 5357247988427

>když se diletanti vyjadřují k tématu, o kterém ví asi tolik jako Kalousek o práci.

Tak se k němu nevyjadřuj, truhlíku. Napiš, co bylo špatně, nebo drž pec.

+1/0
10.2.2016 22:14

P61e67t50r 22M36o42s39t15ý37n 3689917687240

aby jely vlaky proti sobě - to softwarově nelze, člověk musí zmáčknout Enter

0/0
10.2.2016 13:01

P28e98t33r 35F24r11a82n64c 9727891648438

Proc to nejde. Staci ten software tak naprogramovat. A pujde to i bez Enter.

+2/0
10.2.2016 13:09

J63i84ř59í 23C59i15b12u97l71k63a 4420410861

XKdyž vše funguje tak jak má, je to OK. Horší když dojde k závadě nebo úmyslnému vypnutí zabezpečení. To je pak zaděláno na průšvih. I u nás předpisy umožňují pokračovat v jízdě, když je na semaforu "stůj";-€. Je to špatně, ale je to tak.

0/−4
10.2.2016 12:20

V71a50c64l78a27v 50H60a85j81e26k 3766949509

Proč by to mělo být špatně??

+2/0
10.2.2016 12:25

P21e23t26r 77N87o77v85o77t72n57y 1791900771

Pán asi rád tráví dlouhé hodiny ve stojícím vlaku. :-)

+3/−1
10.2.2016 12:27

I62v88a70n 51H63o65l90a48s 5527607278847

Není to špatně, je to dáno reálnou situací, kdy "stůj" ještě nemusí znamenat, že skutečně nelze pokračovat v jízdě (nejčastěji porucha ZZ).

+1/0
10.2.2016 12:31

L54a49d13i56s80l67a81v 28H18a93r88v80á93n74e64k 9555188983913

A jaký by pro to měl být důvod?Zabezpečovací zařízení je pro zvýšení bezpečnosti dopravy a ne naopak.

0/0
10.2.2016 15:11

J83i86ř49í 86K71o25c40u62r21e13k 6115674615978

Ano, když je ten "semafor" součástí autobkloku na širé trati, tak strojvedoucí může jet podle rozhledu.

A nebo si to pletete s přívolávací návěstí, kdy svítí červená a bliká bílá. A nebo jste se vyklonil, mašina projela na zelenou a vagony už logicky jely proti červené.

0/0
10.2.2016 16:11

P91e42t38r 81N31o90v89o97t72n68y 1671980881

Nebo na rozkaz.

0/0
10.2.2016 16:15

V56a88c11l45a40v 53H67a42j96e15k 3616419419

To to nic nemění na tom že zabezpečovací zařízení na lokomotivě musí umožnit jet na červenou.

+1/0
10.2.2016 19:12

P50e14t70r 24N16o35v36o82t11n41y 1361720861

Samozrejme. Jen ze to nemusi byt ani jedna z tech možností. PN je taky "rozkaz" vypravciho. Ale i bez blikave bile ten rozkaz muze byt dorucen a muze se jet proti stůj.

0/0
10.2.2016 21:02

V17a12c85l24a79v 29H71a36j82e73k 3196679709

Ale to nezpochybňuji, jen tvrdím, že zabezpečovač na lokomotivě to musí umožnit. Myslím, že tvrdíme oba to samé,

+2/0
10.2.2016 21:07

V24a93c64l94a37v 76H50a89j50e84k 3376589629

nebo na "povolenku" 8-o8-o

0/0
10.2.2016 21:14

P42e71t15r 55N56o74v72o53t46n65y 1561820341

ano.

0/0
10.2.2016 23:14

V42a68c14l67a40v 60H56a45j21e42k 3286169149

Letadla také mají autopilota, ale ruční řízení má vždy přednost, zvlášť v mimořádnách situacích. Proč by to na lokomotivě mělo být jinak??

+1/0
10.2.2016 19:19

P59a31v95e65l 27V58ě64t27r85o98v31e36c 6266448942261

Tak člověk to byl v každím případě. Buď nastavením nefunkční ignalizace či zabezpečení, buď výrobce vadných vlaků nebo jejich strojvůdce, ale člověk to byl jistě. Ne zvíře nebo náhoda. Ale to asi věděli úplně všichni, k tomu nebylo třeba psát článek.

+3/−2
10.2.2016 12:07

P77a38v17e22l 12V43ě81t84r82o53v76e12c 6266318392861

omluva:...v každém...

0/0
10.2.2016 12:07

I49v51a25n 51H56o79l48a97s 5277177558687

Podle této "logiky" by i za to zvíře mohl člověk, protože v této části Evropy samozřejmě člověk zásadně ovlivňuje druhou skladbu a počet živočichů. Takže raději zůstaňme u toho, co tím sdělení "může člověk" bylo doopravdy myšleno, že?

0/0
10.2.2016 12:33

P82a40v23e25l 61S28t42a14v20j93a11n25í48k 6218825727801

To je snůška blábolů a ne článek.

0/0
10.2.2016 11:58

O62n10d64ř69e43j 86K74o29l53á69ř 1973895193931

hrozná představa, když se dva vlaky srazí ve dvousetkilometrové rychlosti.

+1/0
10.2.2016 11:51

T94o87m22á12š 52N39o61v50o97t87n35ý 4750558508107

Pokud máme systémy idiot-proof do takové míry, že čidlo kontroluje strojvůdce, jestli ten zase kontroluje jiné čidlo a pokud ne, tak další čidlo celý systém zastaví, pak takové řízení můžeme rovnou nechat robotům.

Téměř to vypadá, že platíme lidskou obsluhu, aby nezničitelnému systému zůstala "zadní vrátka" k jeho likvidaci.

+1/−7
10.2.2016 11:27

I12v45a95n 74H26o64l16a89s 5987487528487

Takže ještě jedno (po stopadesáté) - ten systém nemůže být nastaven tak, aby za žádných okolností nebylo možné manuálně toto zabezpečení překonat. Například při poruše traťového zabezpečovacího zařízení se automaticky nastaví červená (obecné vlastnost všech klíčových zabezpečovacích zařízení na železnici, že při poruše se musí vždy přestavit do bezpečnějšího stavu). Přitom se stoprocentně ví, že úsek za návěstidlem je volný a sjízdný. P5esto bude celá trať stát několik hodin, než bude zařízení opraveno? Nebo je lepší (při dodržení všech povinností pro tento stav) jezdit alespoň sníženou rychlostí? Stejná situace je třeba u železničních přejezdů třeba ve cvhíli, kdy "sběrači kovů" ukradnou třeba kabely od traťových kontaktů - přejezd se taky automaticky přepne do výstrahy: mají pak auta stát třeba několik hodin před přejezdem, nebo na ruční pokyn odpovědného zaměstnance dráhy opatrně přejet na druhou stranu?

+9/0
10.2.2016 11:43

T94o17m57á44š 24N10o98v16o36t35n18ý 4400438298217

Když dnes kdejaký študák sestrojí auto, které dle posledních zpráv samo dojelo z USA kamsi do Mexika, tak jak asi dopadnete vy nádražáci s mašinkami na kolejových vodítkách? Vždyť už jezdí i vozy Metra bez jakékoliv obsluhy.

http://wertyzreport.cz/clanek/robotizace-usa-25-procent

+1/−1
10.2.2016 12:15

I12v76a44n 66H41o34l29a50s 5337117248917

> vy nádražáci

Vyješ na špatné hrobě! Nejsem nádražák, ale o železnici a zabezpečovacích systémech na ní vím dost na to, abych vědě, že tvé laické představy o tom, jak "snadno se to dá udělat", jsou totálně mimo mísu. Jedna věc je totiž princip a zcela jiná pak praktická realizace - ďábel je vždy skryt v detailu.

+1/0
10.2.2016 12:38

T38o88m96á23š 62N98o89v65o42t49n52ý 4210748558437

Jediné co váš robotizační ortel o pár let může oddálit, je zkorumpovaný ministr dopravy Ťok kterého si ČD úspěšně platí.

0/−1
10.2.2016 12:49

P72e75t36r 64F41r95a52n14c 9237641808218

Zavolej svuj postreh firme AZD. Urcite te radi vyslechnou.

+1/0
10.2.2016 12:41

I24v74a66n 34H42o98l18a70s 5277387218547

Mě u podobných debat vždycky fascinuje, kolik (jinak zřejmě soudných) lidí si najednou myslí, že bez elementárních znalostí v daném oboru dokáže z fleku vymyslet něco, na co ti "blbci, co se tím celý život živí" nikdy přijít nemohou.

+3/0
10.2.2016 12:50

P41e52t63r 78N61o33v32o91t85n89y 1551740951

AVV už u nás nějaký ten pátek funguje. Ale strojvedoucí tam stejně ze zřejmých důvodů bude sedět dál.

+1/0
10.2.2016 12:42

T45o82m94á84š 84T83a58t81í87č74e89k 5750252200218

+ byl omyl.

Metro srovnávat s železnicí je s prominutím blbost. Metro je uzavřené, oddělené ode všeho jiného dění kromě nástupů a výstupů v přesně daných bodech. Množina možných stavů je velice přehledná. Mimořádné stavy jsou opravdu mimořádné. To se o železnici rozhodně říct nedá.

+1/0
10.2.2016 14:54

M66a83r26t44i63n81a 33T87r42o73j51a88n41o88v34á 5343288905

A už je to tu, už se tu sbíhají paranoici, co mají Arabů plnej špajz i šuplíky v kanceláři...:-/

+13/−2
10.2.2016 11:14

M37a95r25t22i84n 41P53e62t72ř52í77k 4722139451231

No, abyste se nedivila ;-) já teda doufám, že šlo o nechtěnou chybu lidského faktoru, nicméně JINÁ příčina se ZATÍM vyloučit nedá... každopádně finální závěr nechám samozřejmě na vyšetřovatelích.

+1/−7
10.2.2016 11:26

K20a34r11e72l 21K21r24p21a94t62a 5214426948275

To není paranoia ... to je statistika a teorie pravděpodobnosti.

0/−4
10.2.2016 11:29

T91o62m49á70š 83T87a23t95í54č98e83k 5890112180798

Je to neznalost náboženského revolucionáře. Ten to chce s efektem, aby byla vidět jeho bohulibá činnost. Bomba, kalašnikov, únos, to má efekt, ne přepilování drátů v zemi.

0/0
10.2.2016 15:01

M20i68c70h16a75l 30R64e33j60z17e79k 5226837305581

Prave podle te teorie je pravdepodobnejsi, ze te v Praze sezere divokej lev nez, ze te zabije arabskej terorista.

0/0
10.2.2016 15:08

P73e98t58r 44F79r89a37n12c 9287571988248

Ja uz spajz zkontroloval. Jen zemaky a jabka.

+2/0
10.2.2016 13:16

J78a12r88m31i19l16a 40Š83í93m50o36v28á 3951374397889

Taková hloupost to zase není, když tuším ve Švédsku v podobném duchu nevyžadovali při jízdě autem řidičský průkaz.

+2/−2
10.2.2016 12:21

J63a14r74m38i74l95a 35Š83í41m65o38v89á 3811664517579

Sorry, to mělo být jinam.

0/−1
10.2.2016 12:26

I75v15a84n 30H71o85l69a16s 5527457648337

No, pro někoho to možná srovnatelné situace jsou ...

0/0
10.2.2016 12:28

Z72d39e47n51ě59k 48W48e24r81n70h49a82r76t 6147895532768

Pochopitelně, že to zavinil člověk. Vnější zásah je asi dost nepravděpodobný, jako že by to trefil blesk nebo meteorit? Jinak vždy jde o lidské dílo, i ten zabezpečovací systém, trať a všechno kolem je lidský výtvor a člověk holt dělá chyby.

0/0
10.2.2016 10:55

A50r12n37o97š77t 52S89t52á18r26e77k 4432670845384

Chápu, že jeden člověk může přepnout automat a vjet tam, kam by neměl.

Nechápu ovšem, že na tak kritickou situaci, kdy po jedné koleji jedou vlaky proti sobě, není nikdo další upozorněný, přijde se na to, až se srazí a ještě pak někdo prohlašuje, že systém neselhal. Kdyby "systém" neselhal, tak se ty vlaky nesrazily.

+3/0
10.2.2016 10:54

V40a11c21l11a28v 85H39a43j27e37k 3746149659

Píší, že ke srážce došlo cca km od stanice. Pokud vlak projel návěstidlo a jel 100km/h tak na nějakou další reakci nebylo moc času a to ani v případě automatického generálního stop.

+1/0
10.2.2016 11:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.