Diskuze
Smrtící srážku vlaků v Bavorsku zavinil člověk, míní vyšetřovatelé
Děkujeme za pochopení.
J29i58ř23í 58C32i91b53u18l42k50a
Kocourek,Havránek,Holas,Novotný,Hájek a pár dalších, mám nejraději, když se diletanti vyjadřují k tématu, o kterém ví asi tolik jako Kalousek o práci.
V24a13c49l22a64v 65H26a92j89e24k
od vás to zrovna sedí. vy jste určitě profík přes drážní provoz a zabezpečovací techniku, že ??
P63e15t48r 67M30o48s56t53ý96n
aby jely vlaky proti sobě - to softwarově nelze, člověk musí zmáčknout Enter
P82e71t47r 58F52r44a60n57c
Proc to nejde. Staci ten software tak naprogramovat. A pujde to i bez Enter.
J25i63ř45í 48C61i32b57u40l60k79a
Když vše funguje tak jak má, je to OK. Horší když dojde k závadě nebo úmyslnému vypnutí zabezpečení. To je pak zaděláno na průšvih. I u nás předpisy umožňují pokračovat v jízdě, když je na semaforu "stůj". Je to špatně, ale je to tak.
P55a38v82e45l 10V20ě59t77r75o53v96e76c
Tak člověk to byl v každím případě. Buď nastavením nefunkční ignalizace či zabezpečení, buď výrobce vadných vlaků nebo jejich strojvůdce, ale člověk to byl jistě. Ne zvíře nebo náhoda. Ale to asi věděli úplně všichni, k tomu nebylo třeba psát článek.
P12a23v51e52l 36S31t39a59v30j49a12n86í79k
To je snůška blábolů a ne článek.
O98n47d51ř72e79j 63K17o82l75á35ř
hrozná představa, když se dva vlaky srazí ve dvousetkilometrové rychlosti.
T40o15m71á53š 90N39o30v28o68t24n42ý
Pokud máme systémy idiot-proof do takové míry, že čidlo kontroluje strojvůdce, jestli ten zase kontroluje jiné čidlo a pokud ne, tak další čidlo celý systém zastaví, pak takové řízení můžeme rovnou nechat robotům.
Téměř to vypadá, že platíme lidskou obsluhu, aby nezničitelnému systému zůstala "zadní vrátka" k jeho likvidaci.
I86v67a17n 51H54o24l46a56s
Takže ještě jedno (po stopadesáté) - ten systém nemůže být nastaven tak, aby za žádných okolností nebylo možné manuálně toto zabezpečení překonat. Například při poruše traťového zabezpečovacího zařízení se automaticky nastaví červená (obecné vlastnost všech klíčových zabezpečovacích zařízení na železnici, že při poruše se musí vždy přestavit do bezpečnějšího stavu). Přitom se stoprocentně ví, že úsek za návěstidlem je volný a sjízdný. P5esto bude celá trať stát několik hodin, než bude zařízení opraveno? Nebo je lepší (při dodržení všech povinností pro tento stav) jezdit alespoň sníženou rychlostí? Stejná situace je třeba u železničních přejezdů třeba ve cvhíli, kdy "sběrači kovů" ukradnou třeba kabely od traťových kontaktů - přejezd se taky automaticky přepne do výstrahy: mají pak auta stát třeba několik hodin před přejezdem, nebo na ruční pokyn odpovědného zaměstnance dráhy opatrně přejet na druhou stranu?
M63a15r22t58i54n37a 60T20r20o72j61a84n36o86v13á
A už je to tu, už se tu sbíhají paranoici, co mají Arabů plnej špajz i šuplíky v kanceláři...
M21a30r58t85i67n 89P29e83t27ř64í66k
No, abyste se nedivila já teda doufám, že šlo o nechtěnou chybu lidského faktoru, nicméně JINÁ příčina se ZATÍM vyloučit nedá... každopádně finální závěr nechám samozřejmě na vyšetřovatelích.
Z60d82e64n37ě19k 91W45e29r71n42h27a55r26t
Pochopitelně, že to zavinil člověk. Vnější zásah je asi dost nepravděpodobný, jako že by to trefil blesk nebo meteorit? Jinak vždy jde o lidské dílo, i ten zabezpečovací systém, trať a všechno kolem je lidský výtvor a člověk holt dělá chyby.
A25r40n29o19š55t 17S38t16á10r64e94k
Chápu, že jeden člověk může přepnout automat a vjet tam, kam by neměl.
Nechápu ovšem, že na tak kritickou situaci, kdy po jedné koleji jedou vlaky proti sobě, není nikdo další upozorněný, přijde se na to, až se srazí a ještě pak někdo prohlašuje, že systém neselhal. Kdyby "systém" neselhal, tak se ty vlaky nesrazily.
V30a94c37l77a65v 43H30a93j92e87k
Píší, že ke srážce došlo cca km od stanice. Pokud vlak projel návěstidlo a jel 100km/h tak na nějakou další reakci nebylo moc času a to ani v případě automatického generálního stop.
Rvačka na lesbi show. Policista zbil pět dívek i ochranku smíchovského klubu
Silně opilý policista v uniformě brutálně napadl a zaklekl 19letou dívku. Ta skončila v nemocnici....
Babiš se ptal na děti Lipavského. Nešlo o kompro, tvrdí. Za vulgarity se omlouvá
Předseda hnutí ANO a expremiér Andrej Babiš v neděli u svých spolupracovníků poptal citlivé...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nedám Ukrajině ani cent a válka skončí, řekl Trump při setkání Orbánovi
Bývalý americký prezident Donald Trump, který se podle všeho opět stane kandidátem amerických...
Pokud budeme ohroženi, jsme připraveni na jadernou válku, prohlásil Putin
Sledujeme online Rusko rozmístí vojáky a zbraně u hranic s Finskem, prohlásil ruský prezident Vladimir Putin. Vstup...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Wehrmacht na Václaváku. Kluka z ikonické fotky zavraždili v Osvětimi
Seriál Ruce zaťaté v pěst a bezmoc českých strážníků. Tak Pražané před pětaosmdesáti lety „vítali“ německé...
Dalších šest let s Putinem: dosáhl toho, co chtěl, nejspíš ještě přitvrdí
Premium Vladimir Putin si může gratulovat. I když se mu na Západě mnozí vysmívají, že v Rusku zorganizoval...
„Prázdný Topol“ či „kráva“ poslankyně. Nevybíravě mluvili premiéři i prezidenti
Premium Andrej Babiš omylem poslal e-mail jinému adresátovi a v úterý se kvůli tomu mimořádně scházejí...
Slovenská prezidentská debata: jak se „krasomluvec“ Pellegrini otřel o Čechy
Dva největší favorité slovenských prezidentských voleb se vůbec poprvé utkali v televizním duelu....
Na silnici z Klatov do Plzně bourala čtyři auta, v nemocnici skončil i kojenec
Na hlavní silnici z Klatov do Plzně u Přeštic bouraly čtyři osobní automobily. Čtyři lidi včetně...