Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Smrtící srážku vlaků v Bavorsku zavinil člověk, míní vyšetřovatelé

Při úterní srážce vlaků nedaleko města Bad Aibling zahynulo deset lidí. Zpráva o nalezení těla jedenácté oběti se nepotvrdila. Podle vyšetřovatelů tragédii nejspíš způsobila lidská chyba. Policie však odmítá spekulace, podle kterých železničáři vypnuli zabezpečovací zařízení, aby mohl vlak dohnat zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42i54ř97í 76C42i34b70u79l61k15a 4860230851

;-);-);-)Kocourek,Havránek,Holas,Novotný,Hájek a pár dalších, mám nejraději, když se diletanti vyjadřují k tématu, o kterém ví asi tolik jako Kalousek o práci.

0/−1
10.2.2016 16:56

V39a28c25l82a82v 10H73a23j59e63k 3986689219

od vás to zrovna sedí. vy jste určitě profík přes drážní provoz a zabezpečovací techniku, že ??

+1/0
10.2.2016 19:10

J73i69ř41í 47C28i93b84u24l26k77a 4980340201

Náhodou se tím živím, Hájku...

0/−1
10.2.2016 20:37

V24a70c73l56a75v 96H64a33j33e14k 3816259739

Já jsem se tím také živil, jako výpravčí a vy??

+1/0
10.2.2016 20:59

V24a96c79l82a90v 97H18a30j59e11k 3486239859

a docela si potrpím na oslovení pane nebo ještě lépe pane inženýre:-)

+1/0
10.2.2016 21:03

P91e38t70r 23N50o26v57o71t85n13y 1481120861

evidentne ne. :-)

+1/0
10.2.2016 21:03

I12v14a87n 50H64o59l32a53s 5787867448427

Kdyby to byla pravda, pak by to bylo dost nebezpečné. Ale evidentně jn kecáš - podle blábolů, které jsi "zasvěceně" napsal sám.

0/0
10.2.2016 22:15

P86e10t26r 88N63o68v35o42t88n14y 1361620201

Nic neudela takovou radost, jako ležet v žaludku nějakému blbovi. :-)

+2/0
10.2.2016 20:20

I62v64a66n 11H37o93l40a79s 5137957138427

>když se diletanti vyjadřují k tématu, o kterém ví asi tolik jako Kalousek o práci.

Tak se k němu nevyjadřuj, truhlíku. Napiš, co bylo špatně, nebo drž pec.

+1/0
10.2.2016 22:14

P19e45t87r 90M41o23s50t35ý79n 3639257407820

aby jely vlaky proti sobě - to softwarově nelze, člověk musí zmáčknout Enter

0/0
10.2.2016 13:01

P32e43t23r 69F97r96a76n34c 9397121938648

Proc to nejde. Staci ten software tak naprogramovat. A pujde to i bez Enter.

+2/0
10.2.2016 13:09

J50i92ř13í 62C82i14b22u55l54k32a 4460510561

XKdyž vše funguje tak jak má, je to OK. Horší když dojde k závadě nebo úmyslnému vypnutí zabezpečení. To je pak zaděláno na průšvih. I u nás předpisy umožňují pokračovat v jízdě, když je na semaforu "stůj";-€. Je to špatně, ale je to tak.

0/−4
10.2.2016 12:20

V90a85c36l39a98v 48H36a28j15e59k 3276209159

Proč by to mělo být špatně??

+2/0
10.2.2016 12:25

P97e36t18r 78N43o93v35o88t71n56y 1321270791

Pán asi rád tráví dlouhé hodiny ve stojícím vlaku. :-)

+3/−1
10.2.2016 12:27

I21v27a36n 77H20o76l27a50s 5157907968107

Není to špatně, je to dáno reálnou situací, kdy "stůj" ještě nemusí znamenat, že skutečně nelze pokračovat v jízdě (nejčastěji porucha ZZ).

+1/0
10.2.2016 12:31
Foto

L12a54d38i34s45l42a84v 51H77a15r85v47á74n88e51k 9255678293383

A jaký by pro to měl být důvod?Zabezpečovací zařízení je pro zvýšení bezpečnosti dopravy a ne naopak.

0/0
10.2.2016 15:11

J14i22ř28í 37K18o91c37u48r50e91k 6635914445208

Ano, když je ten "semafor" součástí autobkloku na širé trati, tak strojvedoucí může jet podle rozhledu.

A nebo si to pletete s přívolávací návěstí, kdy svítí červená a bliká bílá. A nebo jste se vyklonil, mašina projela na zelenou a vagony už logicky jely proti červené.

0/0
10.2.2016 16:11

P78e40t49r 95N64o36v23o46t75n11y 1161410871

Nebo na rozkaz.

0/0
10.2.2016 16:15

V12a31c34l11a81v 85H62a92j87e83k 3276309429

To to nic nemění na tom že zabezpečovací zařízení na lokomotivě musí umožnit jet na červenou.

+1/0
10.2.2016 19:12

P17e92t44r 58N23o22v50o37t94n57y 1121280131

Samozrejme. Jen ze to nemusi byt ani jedna z tech možností. PN je taky "rozkaz" vypravciho. Ale i bez blikave bile ten rozkaz muze byt dorucen a muze se jet proti stůj.

0/0
10.2.2016 21:02

V92a24c66l45a26v 30H76a13j35e27k 3266899819

Ale to nezpochybňuji, jen tvrdím, že zabezpečovač na lokomotivě to musí umožnit. Myslím, že tvrdíme oba to samé,

+2/0
10.2.2016 21:07

V16a81c26l90a56v 31H75a31j28e29k 3116269869

nebo na "povolenku" 8-o8-o

0/0
10.2.2016 21:14

P93e89t59r 17N73o31v82o78t91n47y 1361510661

ano.

0/0
10.2.2016 23:14

V95a52c38l81a75v 28H67a41j15e68k 3216139109

Letadla také mají autopilota, ale ruční řízení má vždy přednost, zvlášť v mimořádnách situacích. Proč by to na lokomotivě mělo být jinak??

+1/0
10.2.2016 19:19

P79a51v80e73l 94V64ě29t38r36o86v53e28c 6536938172121

Tak člověk to byl v každím případě. Buď nastavením nefunkční ignalizace či zabezpečení, buď výrobce vadných vlaků nebo jejich strojvůdce, ale člověk to byl jistě. Ne zvíře nebo náhoda. Ale to asi věděli úplně všichni, k tomu nebylo třeba psát článek.

+3/−2
10.2.2016 12:07

P23a44v89e49l 89V35ě32t92r46o53v82e58c 6556878312481

omluva:...v každém...

0/0
10.2.2016 12:07

I13v72a50n 40H96o28l52a70s 5317377698657

Podle této "logiky" by i za to zvíře mohl člověk, protože v této části Evropy samozřejmě člověk zásadně ovlivňuje druhou skladbu a počet živočichů. Takže raději zůstaňme u toho, co tím sdělení "může člověk" bylo doopravdy myšleno, že?

0/0
10.2.2016 12:33

P84a63v32e33l 59S39t91a33v30j63a20n54í28k 6868365507811

To je snůška blábolů a ne článek.

0/0
10.2.2016 11:58

O70n82d47ř65e14j 24K80o53l76á14ř 1943915283271

hrozná představa, když se dva vlaky srazí ve dvousetkilometrové rychlosti.

+1/0
10.2.2016 11:51

T66o18m82á31š 58N97o25v95o96t27n48ý 4610948218197

Pokud máme systémy idiot-proof do takové míry, že čidlo kontroluje strojvůdce, jestli ten zase kontroluje jiné čidlo a pokud ne, tak další čidlo celý systém zastaví, pak takové řízení můžeme rovnou nechat robotům.

Téměř to vypadá, že platíme lidskou obsluhu, aby nezničitelnému systému zůstala "zadní vrátka" k jeho likvidaci.

+1/−7
10.2.2016 11:27

I90v11a88n 60H53o31l10a79s 5487507798827

Takže ještě jedno (po stopadesáté) - ten systém nemůže být nastaven tak, aby za žádných okolností nebylo možné manuálně toto zabezpečení překonat. Například při poruše traťového zabezpečovacího zařízení se automaticky nastaví červená (obecné vlastnost všech klíčových zabezpečovacích zařízení na železnici, že při poruše se musí vždy přestavit do bezpečnějšího stavu). Přitom se stoprocentně ví, že úsek za návěstidlem je volný a sjízdný. P5esto bude celá trať stát několik hodin, než bude zařízení opraveno? Nebo je lepší (při dodržení všech povinností pro tento stav) jezdit alespoň sníženou rychlostí? Stejná situace je třeba u železničních přejezdů třeba ve cvhíli, kdy "sběrači kovů" ukradnou třeba kabely od traťových kontaktů - přejezd se taky automaticky přepne do výstrahy: mají pak auta stát třeba několik hodin před přejezdem, nebo na ruční pokyn odpovědného zaměstnance dráhy opatrně přejet na druhou stranu?

+9/0
10.2.2016 11:43

T34o95m41á12š 45N58o88v61o78t53n29ý 4330718668517

Když dnes kdejaký študák sestrojí auto, které dle posledních zpráv samo dojelo z USA kamsi do Mexika, tak jak asi dopadnete vy nádražáci s mašinkami na kolejových vodítkách? Vždyť už jezdí i vozy Metra bez jakékoliv obsluhy.

http://wertyzreport.cz/clanek/robotizace-usa-25-procent

+1/−1
10.2.2016 12:15

I67v85a75n 29H57o65l93a13s 5907397658177

> vy nádražáci

Vyješ na špatné hrobě! Nejsem nádražák, ale o železnici a zabezpečovacích systémech na ní vím dost na to, abych vědě, že tvé laické představy o tom, jak "snadno se to dá udělat", jsou totálně mimo mísu. Jedna věc je totiž princip a zcela jiná pak praktická realizace - ďábel je vždy skryt v detailu.

+1/0
10.2.2016 12:38

T44o66m37á44š 79N77o25v90o98t65n25ý 4130138168587

Jediné co váš robotizační ortel o pár let může oddálit, je zkorumpovaný ministr dopravy Ťok kterého si ČD úspěšně platí.

0/−1
10.2.2016 12:49

P40e47t80r 64F88r85a78n41c 9927721318328

Zavolej svuj postreh firme AZD. Urcite te radi vyslechnou.

+1/0
10.2.2016 12:41

I27v39a92n 50H71o78l50a54s 5947507198497

Mě u podobných debat vždycky fascinuje, kolik (jinak zřejmě soudných) lidí si najednou myslí, že bez elementárních znalostí v daném oboru dokáže z fleku vymyslet něco, na co ti "blbci, co se tím celý život živí" nikdy přijít nemohou.

+3/0
10.2.2016 12:50

P54e56t75r 51N12o70v72o26t50n16y 1631650191

AVV už u nás nějaký ten pátek funguje. Ale strojvedoucí tam stejně ze zřejmých důvodů bude sedět dál.

+1/0
10.2.2016 12:42

T73o76m31á64š 34T44a71t57í54č97e60k 5160242520338

+ byl omyl.

Metro srovnávat s železnicí je s prominutím blbost. Metro je uzavřené, oddělené ode všeho jiného dění kromě nástupů a výstupů v přesně daných bodech. Množina možných stavů je velice přehledná. Mimořádné stavy jsou opravdu mimořádné. To se o železnici rozhodně říct nedá.

+1/0
10.2.2016 14:54

M61a61r63t89i37n41a 20T41r20o36j38a32n98o15v81á 5203758375

A už je to tu, už se tu sbíhají paranoici, co mají Arabů plnej špajz i šuplíky v kanceláři...:-/

+13/−2
10.2.2016 11:14

M40a97r12t28i88n 69P16e47t90ř98í58k 4242459871271

No, abyste se nedivila ;-) já teda doufám, že šlo o nechtěnou chybu lidského faktoru, nicméně JINÁ příčina se ZATÍM vyloučit nedá... každopádně finální závěr nechám samozřejmě na vyšetřovatelích.

+1/−7
10.2.2016 11:26

K49a63r87e52l 73K37r77p63a44t20a 5374946218715

To není paranoia ... to je statistika a teorie pravděpodobnosti.

0/−4
10.2.2016 11:29

T52o72m86á84š 78T82a54t30í43č72e92k 5830892490208

Je to neznalost náboženského revolucionáře. Ten to chce s efektem, aby byla vidět jeho bohulibá činnost. Bomba, kalašnikov, únos, to má efekt, ne přepilování drátů v zemi.

0/0
10.2.2016 15:01

M82i94c90h50a14l 59R51e92j67z12e98k 5626447665181

Prave podle te teorie je pravdepodobnejsi, ze te v Praze sezere divokej lev nez, ze te zabije arabskej terorista.

0/0
10.2.2016 15:08

P61e73t93r 74F48r36a70n38c 9667141728288

Ja uz spajz zkontroloval. Jen zemaky a jabka.

+2/0
10.2.2016 13:16

J25a58r89m46i38l53a 60Š25í46m54o17v21á 3101794297829

Taková hloupost to zase není, když tuším ve Švédsku v podobném duchu nevyžadovali při jízdě autem řidičský průkaz.

+2/−2
10.2.2016 12:21

J19a63r35m20i28l88a 24Š11í83m22o65v33á 3461404417319

Sorry, to mělo být jinam.

0/−1
10.2.2016 12:26

I76v18a22n 61H34o89l15a91s 5257297868637

No, pro někoho to možná srovnatelné situace jsou ...

0/0
10.2.2016 12:28

Z47d56e51n55ě87k 82W62e63r94n14h40a10r32t 6367695482588

Pochopitelně, že to zavinil člověk. Vnější zásah je asi dost nepravděpodobný, jako že by to trefil blesk nebo meteorit? Jinak vždy jde o lidské dílo, i ten zabezpečovací systém, trať a všechno kolem je lidský výtvor a člověk holt dělá chyby.

0/0
10.2.2016 10:55

A22r18n75o78š78t 12S20t70á26r95e28k 4572420945984

Chápu, že jeden člověk může přepnout automat a vjet tam, kam by neměl.

Nechápu ovšem, že na tak kritickou situaci, kdy po jedné koleji jedou vlaky proti sobě, není nikdo další upozorněný, přijde se na to, až se srazí a ještě pak někdo prohlašuje, že systém neselhal. Kdyby "systém" neselhal, tak se ty vlaky nesrazily.

+3/0
10.2.2016 10:54

V12a60c63l37a70v 20H45a62j76e76k 3366729779

Píší, že ke srážce došlo cca km od stanice. Pokud vlak projel návěstidlo a jel 100km/h tak na nějakou další reakci nebylo moc času a to ani v případě automatického generálního stop.

+1/0
10.2.2016 11:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.