Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kyjev si stěžoval na chybnou mapu v českém atlasu. Krym přiřkl Rusku

Ukrajinský velvyslanec v Praze si stěžoval na mapu v publikaci pražského Ottova nakladatelství, v níž je Krym zobrazen jako součást Ruska. Oznámila to ukrajinská agentura Unian s odvoláním na tiskové prohlášení ukrajinské ambasády. České nakladatelství podle agentury označilo mapu za chybu a omluvilo se.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S56t51a51n19i28s25l12a92v 95I30n58d77r84u19c21h 1942467713354

Pokud vezmu v potaz, že do roku 1954 byl Krym součástí Ruska, nikoli Ukrajiny a i s ruskými obyvateli a zbytky krymsko tararského obyvatelstva byl N.S. Chruščovem stranickou direktivou darován tehdejší Ukrajinské sověttské socialistické republice, tak se Ukrajinci nezachovali k jeho obyvatelům zrovna fér tím, že rusky mluvící obyvatele začali považovat za občany druhého řádu, kteří neměli stejná práva, jako Ukrajinci (přehlížení řádění ultrapravicových band státní mocí, vynětí rusky mluvících válečných veteránů z důchodového systému atd. - doloženo potomkem volyňských čechů jenž měl tu smůlu, že jeho jazykem byla Ruština). Tím pádem si Rusové jen tento Chruščovův dar vzali zpět, neboť se k němu Ukrajinci již nechovali jako k daru. Mám spoustu výhrad k ruskému politickému systému, nejsem obdivovatelem jeho politického směřování, ani určitého "postsamoděržaví" vykládané jako Ruský způsob demokracie, ale v tomto případě se stavím na stranu Ruska.

+1/0
14.2.2016 6:37

P28a64v83e87l 26M55a85r25e15k 3559565979826

Stačí ještě chvíli počkat, a celá Ukrajina se rozsype sama. Ministři rezignují kvůli rozkrádání oligarchů, ekonomika jde totálně do kopru, a teď už ani nespolupracují se svým jediným hlavním sponzorem celé revoluce, USA, protože mu dokonce sebrali svého teroristického občana, kterého USA chtělo vydat od nás.

+1/0
11.2.2016 10:32

M87i95l46a66n 70V79a43l75á22š23e16k 5363672601670

Bože,bože,kuře by chtělo poučovat,radši pozor na hladové jedince aby neskončilo v polivce;-D

0/0
10.2.2016 17:54

K22a16r52e62l 78P28e67t26e72r62k35a 8620429101959

Nevím, co se tu furt řeší. Fotbalové kluby z Krymu hrají soutěže v Rusku a o to v tom atlase šlo. Šéfredaktor se zachoval jak všeobecný přikyvovač.

+3/0
10.2.2016 17:26

K47a49r32e74l 89N87e72č54a34s 5663379580150

De facto je atlas správný,de jure sporný,neboť je věcí výkladu. Pokud bude vůbec Ukrajina ve své současné podobě existovat,Krym už k ní nikdy patřit nebude.

+2/0
10.2.2016 16:39
Foto

M51i77r60o57s93l27a12v 98K13e92b28r64d29l79e 1735135458261

Autonomní republika Krym je z rozhodnutí tamního Parlamentu, které bylo učiněno na základě všelidového referenda, součástí Ruské federace.

A je úplně jedno, že toto svobodné rozhodnutí obyvatel Krymu nějaké USA neuznaly.

Koho to zajímá?

Obyvatele Krymu a Ruské federace určitě ne. Ti mají nějaké USA na háku.

A to je určující a rozhodující moment celého příběhu o Krymu roku 2014.

Více není co řešit.

+12/−5
10.2.2016 14:26

M11a75r26i75e 66M13a91l70a 8785484616284

R^Zcela správně. Listina základních práv a svobod hovoří jasně!

+3/−1
10.2.2016 14:35

P95e50t69r 62O74n93d11r76á68č24e96k 7960449551147

Copak USA, ale on to "svobodné rozhodnutí" neuznává nikdo kromě ruských podržtašek typu KLDR, Kuby nebo Venezuely :-)

+4/−6
10.2.2016 14:37

M20a69r18i98e 50M88a49l36a 8815884746204

;-D

A co teprve, když si přečtete ústavu Ukrajiny, která jasně vymezuje ústavu autonomní republiky Krym. V té doporučuji článek 138. ;-)

+3/−1
10.2.2016 14:43
Foto

M57i64r33o48s62l46a84v 96K76e94b66r15d78l11e 1675565868781

Takže se to napsat i tak, že ono svobodné rozhodnutí občanů Autonomní republiky Krym neuznávají USA, + jejich vazalové a podržtažky, ni?

Což je přímo pro amerikány a jejich vazaly symptomatické

Ale znovu, obyvatelům Krymu a Ruské federace je úplně jedno, co si o této věci myslí USA, ... a vazalové USA, abych byl tedy přesnější.

:-)

+8/−1
10.2.2016 14:52

P29e41t20r 98O81n10d70r49á20č38e55k 7240869721987

Radší neotvírej plechovku, vyskočí na tebe USA ;-D

+1/−7
10.2.2016 14:54
Foto

M83i53r22o45s74l43a59v 59K58e36b25r13d13l29e 1485305928491

Ale nevyskočí.

Oni už ty USA moc sil na vyskakování nemají, jak se poslední dobou ukazuje

;-D

+5/−3
10.2.2016 14:57

M12a68r43t98i57n 81S32y77k23o36r55a 5509625179926

Když se podívám, kdo uznal anexi Krymu, chápu že je těžké z toho vyjít se vztyčenou hlavou. Ale nevzdávejte to, bylo by tu smutno :-)

+1/−5
10.2.2016 15:03
Foto

M15i93r56o55s21l21a45v 69K81e61b71r66d96l66e 1295705178621

Nějak nerozumím, a přiznám se, že ani nechci rozumět.

Planý kydy mě nikdy moc netáhly a to, co tu právě předvádí zdejší rusofóbní sešlost, jsou kydy přímo jalový.

Napsal jsem svůj názor, ostatně jako každý zde a tím to pro mně hasne.

Nic dalšího v této věci pitvat nebudu, ono totiž není co.

+3/−1
10.2.2016 15:16

P74e84t14r 64O83n95d39r22á96č29e32k 7130179721187

A ta první věta je u tebe setrvalý stav :-)

+1/−2
10.2.2016 15:27

B20o96ž34e90n74a 80M37i66c98h61n47o85v25á 1357209927643

pardon minus

0/−2
10.2.2016 15:28

M47a87r87i31e 88M49a20l60a 8265984246254

Tak já Vám jej udělím, paní Michnová. Mimochodem, četla jsem moc hezké Vaše vytahování se ;-)

0/0
10.2.2016 16:29

V46í77t 53H97o58l85l69e93r 8797422812466

mapa je mapa , stačilo napsat momentálně v držení ruska , to jen aby někdo kdo nemá tv nebo internet se podle mapy vypraví na ukrajinský krym a ejhle bude potřebovat ruské vízum :)

+1/0
10.2.2016 13:59

T28o15m13á46š 19V23r86á85n36a 9670658299849

jak je to s Krymem napíšou obě strany spousty argumentů na podporu své pravdy , ale realita a ta je jasná ,Krym je Ruskej a silně pochybuju že se to změní

+2/0
10.2.2016 13:51

J85i30r56i 24K39n58o81t22e50k 2619828928869

Krym je aktualne soucasti Ruske Federace takze mapa vyjadrovala realny stav.

Jinak Krym neni rozhodne okupovany, drtiva vetsina mistnich obyvatel pripojeni k RF podporuje coz je taky duvod, proc se tam nevalci a je klid. Referendum probehlo korektne, coz potvrdilo i nekolik zahranicnich pozorovazelu (to, ze se vetsina zapadnich zemi dohodla DOPREDU ho neuznat a sve pozorovatele ani nevyslat na tom nic nezmeni). Ano, z pravniho hlediska bylo nekorektni zorganizovat takove referendum bez souhlasu centralni vlady v Kyjeve, stejne tak nekorektni bylo ovsem neustavni svrzeni legitimne zvoleneho prezidenta Janukovyce a nasledne kroky dosazenych zapadu poslusnych loutek a parlamentu z nehoz byli nasilim vystrnadeni poslanci, nesouhlasici s pucem.

A kazdopadne nelze kritizovat poruseni smluv v pripade odtrzeni Krymu a pripustit to same kuprikladu v pripade Kosova.

+7/−2
10.2.2016 13:45

P66e48t50r 97O84n15d15r50á13č83e46k 7720519121217

Pravda, Krym už není okupovaný, je anektovaný :-)

A ten vtip se zahraničními pozorovateli byl dobrý ;-D

+3/−3
10.2.2016 14:23

R38o87m77a22n 34M23e71t65z22n78e49r 6827107340761

Mne teda tato mapa nemate, naopak mátlo by mě, kdyby byl na ní Krym stále součástí Ukrajiny. Což už 2 roky není pravda. Ukrajinský velvyslanec si může prskat dle libosti, ale fakta tím nezmění.

+6/−6
10.2.2016 13:10

P52e29t53r 32Š55i48k45ý37ř 2827595237435

jenze mezinarodne aby se mohly menit mapy tuhle anexi nikod neuznal. oficilane je Krym stale soucasti Ukrajiny.

+7/−2
10.2.2016 13:18

K81a46r20e51l 87L55a69n83g62r 2832707670728

A referendum obyvatel Krymu se nebere v potaz co? No hlavne ze americke bomby pomahaji tu celistvost udrzet ze?

+2/−4
10.2.2016 13:44

P94e82t37r 28O44n31d15r26á36č40e26k 7280289561727

Ne, RUSferenda nikdo v potaz nebere :-)

+5/−2
10.2.2016 14:02

A92n60n93a 61Č20e79r88n28á 1127374609374

Rozhodli imigranti z Ruska, tzv. 5. kolona... :-P

+1/−4
10.2.2016 14:12

P39e49t24r 68F58i84a59l60a 9643176183483

Rusové jsou na Krymu stejní ́imigranti ́ jako Turci v Istanbulu nebo Arabové v Egyptě. Co kdybyste se doučila dějepis.... anebo pro muslimské vyvolené národy platí jiný metr?

+5/−1
10.2.2016 14:23

A38n18n26a 55Č15e92r33n69á 1987964909114

Co kdybyste se doučil dějepis vy? Pro muslimské vyvolené národy platí jiný metr? Jaký?

0/−3
10.2.2016 15:07

P88e18t57r 92F15i63a35l90a 9833926753763

Píšete o Rusech na Krymu jako o imigrantech, ačkoliv ho dobyli tak, jako Arabové dobyli Egypt, Turci Cařihrad a Tataři Krym. Proč neříkáte imigranti např. Tatarům?

Tedy Rusové nedobývali tak surově jako Tataři, neházeli přes hradby mrtvoly lidí, zemřelých na mor, nevyvraždili téměř všechno původní obyvatelstvo jako Arabové ani nevraždili a nevyháněli původní obyvatele jako Turci.

0/−1
10.2.2016 15:22

A22n71n66a 42Č68e94r17n84á 1517554339124

Lžete. Rusáci vyvraždili původní obyvatele jako Arabové a zbytek vyhnali jako Turci. Pokud to tedy Arabové a Turci dělali...

Ruští imigranti do roku 1953 vyvraždili a vyvezli v dobytčácích původní obyvatele Krymu do neúrodných hor. - To už jsem psala a i vy to níže opakujete, takže jste si všimnul, nevím proč to teď popíráte.

0/−1
11.2.2016 11:58

P62e43t22r 18F13i90a38l42a 9583226793503

Milá dámo, nezkoušejte zde komunistické manýry lhaní a překrucování. Nevím, kolik je vám let, abyste se mohla vrátit do školy na dějepis anebo se přihlásit na Univerzitu třetího věku, tak pro začátek kus historie:

Arabové vyvraždili v Egyptě téměř všechno původní obyvatelstvo, zůstaly malé zbytky křesťanských Koptů, a to je všem vzdělaným lidem známo!

Turci v Cařihradě vraždili a vyháněli místní obyvatele, zbytek poturčili, kostely přestavěli na mešity, což je také nezpochybnitelný fakt!

Tataři dobyli Krym odporným způsobem, házeli přes hradby mrtvoly lidí, zemřelých na mor.... a tím se rozšířil dýmějivý mor, který zabil téměř polovinu obyvatel Evropy!

Krymští Tataři vyplenili a vypálili v 16. století Moskvu a víc jak tři staletí pořádali nájezdy na okolní národy, odtahali a prodali do otroctví na tři miliony lidí, z toho nejvíce Malorusů=Ukrajinců. Proto tenkrát malé maloruské území zůstalo téměř liduprázdné a zbylí Malorusové požádali v 17. století z důvodu ochrany o připojení k carskému Rusku, ruští carové jimvěnovali velká ruská území včetně Kyjeva a smícháním s Rusy se národ Malorusů opět rozrostl.

V 18. století dobyla Krym carevna Kateřina, aby ochránila své poddané, zejména právě Malorusy. Pravoslavní křesťané tam potom nevraždili tak jako muslimové ve výše uvedených případech, nevyháněli Tatary, ani je nenutili do pravoslaví a do ruského nebo ukrajinského jazyka.

Až na příkaz Stalina byli z Krymu odsunuti Tataři za kolaboraci s Němci.

Váš citát o vraždění jsem psal diskutérovi, který tvrdil, že v r. 1934 žilo na Krymu 11 % Ukrajinců, a to by se logicky nejen Rusové, ale i Ukrajinci museli podílet na údajném ́vraždění ́ Tatarů. Jsou-li údaje pána správné, byli Tataři na Krymu naposledy v r. 1944 a pak až v r. 1979, to vaše výklady moc nesedí.

Možná po nastudování historie přestanete vykřikovat o lžích, protože vám buď vám chybí vzdělání ......anebo sama záměrně lžete.

0/0
11.2.2016 14:13

J37a66k55u10b 81P27r63o44k41e49š 6423438362893

Myslím, že paní Černá měla na mysli jiné migranty, tedy ty volební. Kde tzv. "referendum" bylo vyhlášeno bez všech náležitostí, které takový akt musí mít. Hlasovat si mohl přijet v podstatě kdokoliv a navíc vůbec nebyla k dispozici možnost zůstat, bylo buď odtrhnout se a připojit k Rusku nebo odtrhnout se a připojit se k Rusku později. Nemluvě o válečném stavu, který znemožnil přítomnost mezinárodních pozorovatelů, tak jak to u každých voleb bývá zvykem.

0/0
10.2.2016 20:02

P11e13t88r 15F59i42a83l54a 9393706513263

Na tomto vlákně to asi tak vypadá, jak myslíte, jenže paní jinde psala, jak prý Rusáci do roku 1953 vyvraždili a vyvezli v dobytčácích původní obyvatele Krymu do neúrodných hor a přišli tam ruští imigranti.

Přitom je známé, že Tatary dal odsunout Stalin za kolaboraci s Němci, odsuny se po válce děly, byli odsunuti i Poláci z území, které Stalin zabral pro Ukrajinu a Češi zKladska, které Stalin věnoval Polsku a tito Poláci a Češi se na rozdíl od Tatarů se skutečně ničím neprovinili.

Osobně se domnívám, že měl být Krym řešen jinak, ale nehodlám se vyjadřovat ke sporu dvou bývalých bolševických národů, které mají toho másla na hlavě až dost.

0/−1
11.2.2016 2:11

K86a91r64e42l 27L10a91n26g14r 2122497160138

Koukam pani Cerna nesouhlasi s tim aby meli obyvatele Krymu pravo na referendum. No hlavne ze us bomby pomohly odtrzeni Kosova, ze? Hezky bez referenda...

+3/−2
10.2.2016 14:14

M33a90r88t69i23n 11S77y81k23o88r35a 5539525619466

Mají právo na referendum, ovšem referendum před hlavněmi samopalů se devalvuje samo. A ani možnost že by to jinak mohlo dopadnout podobně to neospravedlní.

+4/−1
10.2.2016 14:21

A65n82n36a 83Č58e64r39n71á 1797984319424

Lžete. Kosovo je Srbsko, to nezpochybňuji ani dnes.

0/0
10.2.2016 15:04

M51i19c84h98a62l 81C12h35a50l94u84p25a 6698720449733

To referendum má asi takovou váhu jako u nás 100% podpora komunistů ve volbách před rokem 89.

+1/0
10.2.2016 23:10

P12a38v88e74l 48M54a60r31e74k 3649575479936

Nemáte pravdu. Pokud Mr. Sikyr nebude souhlasit, a podá velmi ostrý protest, tak budou muset Rusové Krym zase převést na Ukrajinu, jako před 60 lety.

+4/−1
10.2.2016 13:34

R29a19d70e90k 68T36o71m37a89s71e70k 5493350958695

S okupací samozřejmě souhlasit nelze, ale mapa má zachycovat reálný stav a ne ideální svět.

+4/0
10.2.2016 13:07

A96n21n24a 84Č30e64r68n50á 1197564929964

Krym je Ukrajinský od 19.2.1954:

Dne 19. února 1954 schválilo Prezidium Nejvyššího sovětu SSSR dekret „O převodu Krymské oblasti z Ruské SFSR do Ukrajinské SSR“ – protokol č. 35. Toto datum se považuje za rozhodující při přechodu Krymu z Ruska do Ukrajiny.

Následně vydal Nejvyšší sovět SSSR (parlament Sovětského svazu) 26. dubna 1954 zákon „O převodu Krymské oblasti z Ruské SFSR do Ukrajinské SSR“ a vnesl příslušné změny do sovětské ústavy: do článku 22 o administrativním členění Ruské SFSR a článku 23 o členění Ukrajinské SSR. Dekret z 19. února i zákon a ústavní změny z 26. dubna byly poté podepsány sovětským prezidentem Klimentem Vorošilovem.

Nakonec schválil Nejvyšší sovět Ruské SFSR (ruský parlament) 2. června 1954 změnu článku 14 ústavy Ruské SFSR o administrativním členění Ruské SFSR. Nejvyšší sovět Ukrajinské SSR (ukrajinský parlament) schválil příslušnou změnu článku 18 ústavy Ukrajinské SSR 17. června 1954.

Proces převodu Krymské oblasti z Ruska na Ukrajinu trval oficiálně od 25. ledna do 17. června 1954, tedy pět měsíců. Hlasování v Předsednictvu ÚV KSSS bylo přítomno pět ze sedmi tehdejších mocných – Malenkov, Chruščov, Vorošilov, Bulganin a Kaganovič. Proces zahrnoval ústavní zákony tří parlamentů – Sovětského svazu (26. dubna), Ruské SFSR (2. června) a Ukrajinské SSR (17. června), dále dekrety a rozhodnutí tří Prezidií Nejvyššího sovětu – Sovětského svazu (19. února), Ruské SFSR (5. února) a Ukrajinské SSR (13. února), jakož i podpisy tří prezidentů – Sovětského svazu (Klimenta Vorošilova), Ruské SFSR (Michaila Tarasova) a Ukrajinské SSR (Demjana Korotčenka).

+6/0
10.2.2016 13:07

M58a62r34t97i33n 64S41y30k85o23r34a 5109465719456

Sice Váš rozbor nezabrání hysterizujícím výkřikům typu- Krym byl, je, a bude Ruský, ale je to hlas rozumu. A dobře zpracovaný, děkuji.

+5/0
10.2.2016 13:15

I22v66a27n 34V22r58b89a 9330630495722

su to historicke fakty, rovnako ako je fakt, ze sa vtedy jednalo o jeden stat a v podstate islo o administrativny ukon. Nikoho vtedy nenapadlo, ze by sa ZSSR mohol rozpadnut.

0/0
10.2.2016 13:28

P26e38t60r 67O60n44d74r39á23č74e65k 7730469841937

Jenže on se později rozpadl (a i sami obyvatelé Krymu svoji většinou v referendu odsouhlasili vystoupení z SSSR a nezávislost Ukrajiny) a i tehdy to pro Rusko nebyl problém, naopak se zavázalo chránit územní celistvost Ukrajiny a za pronájem ukrajinského Krymu a Sevastopolu platilo. I toto jsou historická fakta. :-)

+3/0
10.2.2016 14:01

K74a83r83e85l 23L48a57n29g55r 2832907310808

Napiste vsechno ;-). I o tech svinarnach Kieva ohledne referend a mistni samospravy. Jen se nebojte. Tady vas za to nezmlati, tak jak lidi na Krymu jejich drivejsi "oblibena" vlada v Kieve.

+1/−1
10.2.2016 14:10

M49a28r82t15i49n 76S36y33k68o19r14a 5839695229936

I kdyby to byla pravda, nezavdává to právo na anexi a připojení k cizímu území.

+2/−1
10.2.2016 14:18

K90a54r45e94l 26L84a46n90g15r 2652317950878

1. Referendum o nezavislosti na UA

2. Vyhlaseni Krymske republiky

3. Zadost o vstup do RF

4. Schvalovaci proces vstupu KR do RF v dume

5. Podpis prislusne listiny prezidentem RF

6. Pristoupeni k RF

7. Posileni jednotek RF v Sevastopolu, mimo jine vojaky UA co zmenili statni prislusnost.

+1/0
10.2.2016 14:33

P41e98t57r 10O90n20d80r61á64č62e88k 7920319371787

Hezký, akorát ruskému tyjátru nikdo normální neříká referendum a na Krymu ho nikdo neměl právo vyhlašovat, tím méně cizími vojáky obsazený parlament :-)

+1/−1
10.2.2016 14:43

V91i64t 43O91t76a41h25a14l 5355600759944

Albánskému tyjátru, kdy nejprve povraždili a vyhnali velké procento srbských rodin pryč z Kosova a pak 51% ve volbách odsouhlasili odtržení pod dohledem UCK se ovšem referendum říká.

Problém je, že technicky shodné situace jsou posuzovány nikoli podle reality, ale podle toho, jak se komu hodí do krámu.

Tím se stává jakákoli legitimita irelevantní - vyberu si precedens, který se mi hodí do krámu.

Buď je z hlediska mezinárodního práva v pořádku odtržení Kosova, pak je v pořádku i odtržení Krymu. (A pokud se následně jako samostatný stát rozhodnou k někomu připojit je to jejich věc)

A nebo je z hlediska mezinárodního práva v pořádku OBOJÍ.

Současná dualita podle toho, co se komu hodí, je ovšem smutná fraška, která vyústí v další podobné konflikty.

0/0
10.2.2016 15:38

P13e36t77r 49O28n80d47r91á68č61e14k 7910589411417

Ne, referendum o nezávislosti Kosova bylo dávno předtím a skončilo výsledkem 99,98 % pro nezávislost.

Ale jinak souhlasím, i když ta situace není zcela totožná, pokud RF teď považuje Krym za součást svého území, měla by rychle přehodnotit svůj postoj ke Kosovu. :-)

0/0
10.2.2016 15:46

V36i91t 56O11t94a57h67a97l 5505310389284

Ono UCK zase považuje Kosovo za součást Velké Albánie, uvidíme jak se k budoucím pokusům o přidružení Kosova k Albánii postaví mezinárodní scéna.. Jde o to, že "máslo na hlavě" mají obě strany - ovšem prozápadní propagandy je to postaveno černobíle a u proruské bíločerně.

A ovce potřebují jednoduchou volbu ANO/NE a že je pravda někde mezi, to je pro většinu populace bohužel moc složité. Proto jsou diskuze plné zarytých rusofilů/usafilů případně rusofobů/usafobů a racionálních pohledů na situaci je jako šafránu.

S racionálním pohledem se pak snadno stanete nepřítelem obou skupin :).

0/0
10.2.2016 17:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.