Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo placených prvních dnů nemoci nabízí ČSSD pět dnů zdravotního volna

Lidé, kteří v práci řeší problém, co mají dělat, když onemocní, mají šanci, že nebudou muset jít na nemocenskou (kdy za první tři dny nedostanou korunu), ani si brát dovolenou, aby nepřišli o peníze. Vládní ČSSD oznámila, že se pokusí prosadit novinku - několik dnů plně placeného zdravotního volna - nad rámec dovolené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i67ř55í 90H39a67v96l23í25č67e57k 6552188203

Proč pro zaměstnance nejsou stejné podmíky jako pro poslance a vládní papaláše?

0/0
29.2.2016 7:17
Foto

T61o76m74á83š 82J16a49n16a91t88a 8284631

Předpokládám, že když budu mít rýmičku vezmu si tohle nemocenské volno, další den mi bude o něco hůř, tak raději skočím k doktorce, ta mi řekne že to vypadá na angínu, tak půjdu týden na nemocenskou. Takže dostavu 2 dny nemocenského volna, za další tři dny nedostanu ani ťuk a zbytek už dostanu jako nemocenskou?

To je zase nápad... prostě prosaďte plaacené první 3dny, co nám byli nelogicky odebrány a přestaňte vymýšlet záplaty na záplaty.

0/−1
10.2.2016 12:43

R72o73s80t94i42s95l37a94v 19C41a31h41a 8725381260352

ne nelogicky - zneuzivaly se.

0/0
10.2.2016 13:32

J38i93ř16í 49S58c64h41m48i57d39t 3219131194327

Tak pro notorické nemakačenka a přivandrovalce peníze máme, dále černý obchod, šedá ekonomika a daňové úniky další miliardy, korupce a předražené zakázky kde se člověk podívá pandury, gripeny, dálnice;-€

Ale jak má dostat něco člověk, který poctivě pracuje a daně zaplatí do poslední koruny, odchod do důchodu se mu stále prodlužuje a v nemoci nedostane ani zaplaceny všechny dny, ikdyž si nemocenskou platí a nemakačenka dostávají vše a stále zadarmoRv, tak to je povyku:-/ ještě by bylo dobré zrušit konečně i ty stravenky:-/na co je pracujícímu nějaký benefit, pracující je od toho aby makal a nestonal a chcípl nejlíp týden před nástupem do důchoduRv a aby se neměl nějak moc dobře, tak mu ještě těch pár korun co dostane zdevalvujemeRv

0/−2
10.2.2016 10:47

R58o44s38t61i92s22l39a18v 27C50a63h28a 8905961130102

Pokud mate prumernou mzdu, tak platite nemocenskou cca 500 Kc mesicne. Za tyhle penize asi moc dlouho byt nemocny nemuzete.

+1/−1
10.2.2016 13:33

J13a86r72o53s77l95a78v 86R42e41i10t51m78e16i66e43r 5881680825655

Samozřejmě,že zaměstnavatel,to se to rozdává z cizího.

0/0
10.2.2016 8:58

V10á34c80l86a24v 35P83o83l90á23š35e78k 9556440981127

Nepochopil jsem, kdo by těch "pět dnů zdravotního volna" vlastně platil: Pojišťovna, stát nebo zaměstnavatel?

Ale moc rozumné mi to nepřipadá. Pokud budu lehce nemocen v první polovině roku, tak to budu přecházet jako doposud, protože co kdybych pak byl koncem roku vážněji nemocen? Ale koncem roku si to "zdravotní volno" vyberu i na lehkou rýmu (případně i bez ní), protože přece těch pět dní si nenechám propadnout. Však bez lékařského posudku mi nikdo nedokáže, že mne třeba nebolí hlava. Takže se vlastně jen prodlouží dovolená o 5 dní, ale problém se tím vůbec nevyřeší.

Jak jsem už psal níže, mně by úplně stačilo, kdyby zákoník práce umožňoval převést si 5 dnů dovolené do příštího roku i bez souhlasu zaměstnavatele.

0/0
10.2.2016 8:22

P84a67v68e39l 52L41a57š91t19o52v45k73a 4728669486143

Výborně, takže to zase hodí na zaměstnavatele a přitom 2014:

Náhrady mezd v době nemoci - 113 976 000,-

Pojistné na nemocenské pojištění od zaměstnavatelů - 26 268 437 000,-

Tak se to dělá, výpalné je třeba platit.

0/−2
10.2.2016 8:04

R64o71s10t61i18s65l85a44v 17C20a13h75a 8405751700902

Lzete!!!!

http://www.mpsv.cz/files/clanky/20290/davky_prosinec_2014.pdf

strana 3

Celkove vydaje na davky nemocenskeho pojisteni: 22.1 mld. To je hodne velky rozdil. Nechapu, kde jste vzal tak male cislo.

0/0
10.2.2016 9:13

P91a41v58e14l 77L68a39š30t77o45v86k22a 4508259246603

http://monitor.statnipokladna.cz/2014/statni-rozpocet/

0/0
10.2.2016 12:08

P69a93v30e62l 35L56a65š20t94o12v90k48a 4758859916563

Výdaje/Běžné Výdaje/Neinvestiční transfery obyvatelstvu/Náhrady placené obyvatelstvu/Náhrady mezd v době nemoci

0/0
10.2.2016 12:12

R44o78s87t37i58s38l10a88v 41C34a89h26a 8735541850122

Tak si srandisto precti komentar - kdyz najedes na nazev kapitoly, objevi se modry ramecek s popisem, co do kapitoly spada.

A tato kapitola obsahuje platbu za prvnich 14 dni nemoci, kterou plati zamestnavatel - tedy stat svym zamestnancum! Tedy ne to, co vyplaci CSSZ, ale to, co plati napriklad ministerstvo urednikum za prvni dva tydny nemoci.

Jen ukazka, proc je to nesmyslne cislo. Rocne se narodi cca 100 tisic deti. Z nemocenskeho pojisteni se plati i materska. Kdyby to, co uvadis - 114 milionu byl celkovy vydaj zaplaceny z nemocenskeho pojisteni a pripadlo-li by to jen na materske, tak by jedna rodicka dostala za rok (no ve skutecnosti pul rok, kdy trva materska) 1140 korun. Trochu malo, ze?

0/0
10.2.2016 12:26

R41o44s45t20i96s34l14a79v 90C42a89h27a 8985451980242

A jeste si zkuste odhadnout kolik stoji osetrovacka na dite pro cca pul milionu deti, kdyz jsou nemocne. Plati se to taky z nemocenskeho pojisteni a od prvniho dne nemoci!!

0/0
10.2.2016 12:43

P20a40v55e39l 30L22a69š31t28o44v70k77a 4228859326673

Pokud jste to doposud nepochopil, což zjevně ne, tak já se Vámi nepřu o tom, že se to utratí, ale za co se to utratí. Jde mi o to, že já přidu do zaměstnání a jsem nucen si zaplatit nemocenskou (od slova nemoc, těhotenství ani péče o dítě nemoc nejsou), tím pádem očekávám, že když opravdu onemocním, tak z toho co platím mi budou poskytnuty finance na to, abych mohl nemoc udolat doma v karatnéně a nenaflusal to na všechny okolo, jako to dnes, díky tomu jak to je, dělají všichni (proto jsou taky takové epidemie). Jenže, opak je pravdou a to co dostanu, za mě ještě v 90% zaplatí zaměstnavatel. Abych to shrnul, nevadí mi, že přispívám na mateřské a ani ostatním na jiné problémy, naopak, přispívat by měli všichni a ne, že mají živnostníci na vybranou. Měla by to být součást sociálního systému a ne nemocenská. Naopak, u nemoci, by mělo být něco jako pojištění. Jedna část povinná pro všechny v případě, že se jim stane něco hrozného a stanou se z nich ležáci a druhá volitelná pro všechny bez vyjímky a to čistě platby na běžné otravné nemoci, jako jsou třeba vyrózy. Pokud jste nemocný často, tak náhrady mají samozřejmě svůj strop.

0/−1
10.2.2016 12:48

R53o61s47t86i54s66l66a27v 15C43a51h55a 8965651520312

No to jsem opravdu z Vaseho uvodniho prispevku nepochopil a ani nemohl. Evidentne mate problem se slohem.

1) Vzal jste dve nesouvisejici cisla a chtel je porovnat. Z jejich nepomeru jste vyvodil, ze cely system je na nic.

2) nic jste nepsal o tom, ze Vam nevyhovuje, ze to nefunguje jako opravdove pojisteni, ale ve skutecnosti jako dan, to pisete az ted.

3) Materska a osetrovacky na dite se musi z neceho zaplatit, plati se to z nemocenskeho pojisteni. Socialisti se radi ohani solidaritou - v tomto pripade to tak vicemene je. Clovek, co mel nekdy deti, tak na materskou i osetrovacky nekdy cerpal (nebo jeho partnerka). Bezdetni maji smulu... ale co Vy vite - co neni muze byt.

No a ve finale - pokud tedy skutecne chcete porovnat zaplacene nemocenske pojisteni (obsahujici i materskou a osetrovacky) pouze s penezi vyplacenymi jako nemocenska (nemoc a uraz), tak porovnavajte 26 mld. (vyber) a 13.9 mld (platba za nemoc a uraz). Pokud chcete zase operovat nepomerem, tak znovu upozornuji, ze vybrane penize nejdou jen na uraz a nemoc.

0/0
10.2.2016 13:30

P36a64v22e92l 62L52a22š23t45o10v20k81a 4248729336603

Ono je dobré si napřed přečíst článek, ve kterém se jasně mluví o tom, co tím pojištěním chápe většina lidí, proto jsem srovnal to, co by to mělo být a ne to, co to není. Ale díky bohu, jsme se pochopili. Co se týče mateřské, tak jsem tu několikrát psal, že to se musí platit (ale rovným dílem, je to v zájmu nás všech), takže to mi nemusíte vysvětlovat, jsem si toho vědom. Takže abych to shrnul, pokud to tak chtějí, ať to tak je, ale pak to není to, co se pod tím skrývalo dřív. Ať si tomu říkají třeba "to, co někdo musí platit a jiný ne" nebo solidární daň, ale ať nezdůraznují náhrady v práci, protože o tom, už to dnes není a neexistuje náhradní nebo alternativní řešení. Pro mě je to jen sociální pojištění a ne nemocenská.

0/0
10.2.2016 16:43

R22o76s57t76i26s64l52a41v 28C68a17h62a 8685171830412

Pro mne je to socialni dan.

+1/0
10.2.2016 16:45

P93a80v87e25l 96L63a80š43t33o39v11k15a 4218799986423

Beru, ale:

- daňový systém by měl být ke všem spravedlivý, obzvlášť ten sociální

- původně to sociální daň nebyla a tím pádem nám zase zvýšili (v průběhu několika desetiletí) daňovou zátěž, budiž, dělají to pořát, ale takhle zbabělým a pokryteckým způsobem ? Proto má reakce s výpalným.

- dle mého názoru by tyto věci měly být součástí socialního pojištění, podobně jako invalidní důchody

- chybí mi to, co to není, tj. možnost se pojistit a nebýt v nervech pokaždé, když řádí chřipka (i zaměstnavatelé by byli klidnější, méně lidí by si to předalo v práci)

- měla by existovat fixní a variabilní část, fixní proto, protože někteří lidé si nepřipouští, že se jim může něco stát a co pak s nimi a variabilní, aby si sám mohl člověk určit výši v případě běžné nemoci. Kdo chce hodně ať také moc platí.

0/0
10.2.2016 17:03

P82a30v52e20l 54L49a48š68t12o39v44k65a 4678829546383

Pokud se z toho platí kde co, tak tomu nemají říkat nemocenské pojištění, když vlastně ani o pojištění nejde. Člověk si ani nemůže určit jistinu. Natož aby mu ji vyplatili.

0/0
10.2.2016 12:51

P82a54v64e53l 59L18a49š92t84o73v48k30a 4338879286463

Ale věřím, že s tím nějaký obratný ministr přijde, přejmenuje to na sociální a nemocenské připojištění a zavede nové pojištění v nemoci. To první se udělá povinným a to druhé bude volitelné. Ve skutečnosti budeme platit opět víc a oni postupně začnou zase z tohoto pojištění platit jiné věci až se dostaneme do stejne situace a celá věc se bude opakovat a my budeme platit víc a víc. Tak jako s daněmi, např. z nemovitosti apod.

0/0
10.2.2016 12:54

R70o53s12t96i66s73l19a88v 68C18a26h63a 8805601900222

Proc socialni a nemocenske? Socialni pojisteni je cely blok, ktery obsahuje nemocenske pojisteni, duchodove pojisteni a statni politika zamestnanosti (=podpory a UP).

0/0
10.2.2016 13:31

P84a60v66e52l 77L68a96š26t62o68v65k25a 4668929146573

Protože nemocenskou si, alespoň to bylo tak za mě, nemusí platit živnostník, viz.

http://www.cssz.cz/cz/pojisteni-osvc/platba-pojistneho/nemocenske-pojisteni-osvc---platby-a-vazba-na-dp.htm

Pro zaměstnance je to samozřejmě součást a nemůže s ní nic dělat ani kdyby se stavěl na hlavu.

0/0
10.2.2016 14:09

R79o36s26t73i97s80l89a61v 30C76a34h23a 8465951900862

Protoze zivnostnik na nemocenskou v podstate nemuze.

A zamestnanec se zase nevyhne tomu, aby ho zamestnavatel na ni neposlal, pokud siri nemoci.

0/0
10.2.2016 14:15

P17a74v20e44l 28L20a29š17t71o51v16k54a 4888589316263

To nemyslíte vážně? Když pominu fakt, že živnostník může a někdy musí jít na nemocenskou a dobrý živnostník si to musí umět zařídit, tak to, co mě dostalo, je fakt, že se Vám tu snažím celou dobu vysvětlit, že do nemocenské ostatní věci nepatří. Vy se mi tu snažíte říct, že patří a nakonec si vyberete z toho jen to, co se Vám hodí do krámu, tj. samotnou nemocenskou? Já říkám, že nemocenská by měla být volitelná pro všechny, hrazena z pojištění, ze kterého by nemělo jít nic jiného než právě úhrady v případě pracovní absence. Zbytek, by měl být placen všemi bez vyjímky v rámci sociálního pojištění. Proč bych měl platit na nějakou maminku podnikatelku, když její manžel podnikatel na ni nepřispívá ani cent a ona sama také ne (stačí se na chvíli přihlásit a pak zase odhlásit)? Navíc, když v případě nemoci dostanu jakousi almužnu a to ještě od zaměstnavatele a ne z pojištění. Kdyby do toho nenacpali kde co a raději se zaměřili na systém, který bude variabilní, člověk si bude moci určit vyši náhrady a tím i platby, měl by limit pro čerpání, což by omezovalo lidi, kteří by se ho snažili zneužít, tak by dnes nemuseli řešit co řeší, házet zodpovědnost zase na zaměsntavatele a vybírat peníze za něco, co neposkytují.

0/0
10.2.2016 16:16

R39o57s65t63i96s32l55a68v 92C72a48h29a 8875701100872

Tohle uz je uplne neco jineho, nez ty bludy, co jste psal na zacatku.

0/0
10.2.2016 16:23

P69a84v35e15l 72L36a33š66t89o30v82k20a 4728259506843

Kdybych vzal veškeré náhrady ať už by měly platit z nemocenské nebo ne (kterou platí stejně většinou jen zaměstnanci, protože musí), tak to je cca 1.5mld

0/0
10.2.2016 12:14

M57i23l92a38n 33D48v80o62ř84á61k 3229124794706

Ta uvidíme, zda celý národ nebude stonat a snižovat vládě HDP...

Placené volno navíc, kdo by to nebral! Dobře se rozhoduje o cizích penězích...

Ale aby to nedopadlo jako když kdysi nepřizpůsobivým přidali na děti, na sociální bydlení či podporu...

0/0
10.2.2016 7:53

I50r17e53n83a 97V29r64á58n77o20v69á 5942632195614

Ono nejde jen o peníze, hlavně je hloupé muset chodit k doktorovi kvůli třeba dvou dnům, kdy je člověku blbě - jeden z těch dnů tedy tak jako tak musí jet do města, čekat tam v čekárně...

+4/0
10.2.2016 7:41

M70i43l87a10n 21D95v31o79ř78á14k 3589214204636

Pravda, mohlo by se ušetřit na doktorech...

0/0
10.2.2016 7:56

L86a77d19i72s60l96a44v 39K20o39v88a72ř55í43k 2320877250949

To bude nádhera až se půl fabriky hodí před vánocema marod.

+3/0
10.2.2016 5:15

M96i63l65a96n 63D34v69o11ř54á53k 3439314364846

A taky před Velikonocemi...

0/0
10.2.2016 7:54

V75á58c65l23a48v 25P84o15l12á59š33e34k 9226420861577

Před Velikonocemi ne. Co kdyby člověk koncem roku skutečně onemocněl?

0/0
10.2.2016 8:24

K28a81r69e29l 11Z80e73m23a32n 8756506721809

Sick days mají na Západě už 20 let. Pokrokoví zaměstnavatelé to zavedli i u nás. Ale někteří zaměstnavatelé - zloději by to bez zákona nikdy nezavedli....

+1/−3
9.2.2016 22:57

R48o42m55a72n 90V19í31c72e30n42e71c 2609742378802

Firmy zruší dodatkové dovolené, takže se nic nezmění. Ale populismus zvítězí.

+2/0
9.2.2016 22:56

K30a14r67e55l 62Z39e67m38a28n 8766616501459

Proto by měli vrátit ty 3 dny placené nemocenské. Zrušila to pravice, tak proč to levice nevrátí zpět?

0/0
9.2.2016 22:58

M32i36l89a95n 13D45v82o58ř52á59k 3979204214176

Protože by to musela platit...

0/0
10.2.2016 7:58

Z55d10e30n86ě54k 17Ž82í14k11o12v29e39c19k87ý 7660288900696

Ty 3 dny nejsou tak podstatné jako ty 2 _týdny_, a pro to tenkrát hlasovali "levicoví" poslanci.

0/0
10.2.2016 8:41

M14i62c26h67a12l 13M32a56l60á28t 6786672440290

To je skvělé, že budeme mít zase o několik dnů volna více.

brát si v době nemoci dovolenou se moc nevyplatí.

A o nemocenské ani nemluvě.

0/0
9.2.2016 22:52

M71i43c64h92a45l 27M19a90l46á22t 6256822490120

Kdo jsou ti zástupci zaměstnavatelů? Viděl je někdy někdo?

+1/0
9.2.2016 22:50

Š24á95r14k44a 76K92l19i18m86k25o89v42á 8308369267222

To jsou ti které nikdy nikdo neviděl

0/0
10.2.2016 4:08

L10i47b85o60r 37B16e64n19á67t72s89k45ý 3272968957681

Přátele promiňte, četl jsem diskuzi o dovolené. Prosím o důkladné přečtení zákoníku a judikátu. Dovolená nepropadá, vyjma dodatkové.

0/0
9.2.2016 22:26

R47o39s20t42i19s87l31a32v 13C87a92h61a 8775491230742

Jiste. Jim ale vadi, ze si ji nemohou prevest. Jinymi slovy, ze je zamestnavatel nuti si ji vybrat v tom roce, kdy vznikla.

+1/0
9.2.2016 22:29

J23a52n 12F16r95o34l22í81k 6746760285644

Platit to bude Sklenák ze svého?

0/0
9.2.2016 22:22

P92e70t32r 35P87a82t76k20a 2686523319649

Že by oranžádám teklo do bot a potřebují oblbnout lidi nějakým bonusem? Směšný návrh rovný ubohosti celé ČSSD:-/

+9/0
9.2.2016 22:03

Z30d87e64n68ě68k 35Ž98í34k62o11v24e94c92k18ý 7740848600706

A není náhodou hlavní kořen problému už v tom, že už dávno byla zrušena nemocenská v prvních dvou _týdnech_, a odhlasovali to tenkrát "levicoví" poslanci ČSSD a KSČM, aby poškodily malé firmy?

0/0
9.2.2016 21:56

R28o44s74t77i29s95l91a68v 49C95a73h45a 8565571590412

Zase chytrak. Nemocenska neni 3 dny, pak 14 dni plati zamestnavatel. A zavedl to Topolanek.

+3/0
9.2.2016 21:57

L83i69b46o39r 14B64e18n74á43t38s50k43ý 3702298237501

Ano. Nejsem tak jistý.

0/0
9.2.2016 22:17

Z21d43e89n29ě49k 35Ž94í56k92o83v73e37c15k27ý 7360458740956

Kdo tomu nevěří, může si dohledat, kdo pro to tenkrát hlasoval. Zdá se, že málokdo o tom ví; kdybych na to tenkrát nenarazil v jedné předvolební kalulačce, tak bych to taky netušil. ČSSD je "levicová" pouze v tom, že škodí zaměstnavatelům, ale zaměstnancům nejen že neprospívá, ale škodí jim také. Co kdy udělali pro nápravu nesmyslných zákonů? Proč třeba nenavrhli zručení daně z rozhlasu a televize?

0/0
10.2.2016 8:38

P25e15t45r 64M96ü82l87l26e28r 5872222312326

Kde udělali "rozdavači" cizích peněz z ČSSD chybu ?8-o To jako si děkají snad s firem legraci a dojnou krávu Rv? Nehorázní populisté....

+3/0
9.2.2016 21:45

P20a90v18l36a 80S24k30o89u49m98a26l25o62v53á 4749830240870

taková blbost, ať raději zavedou zákonný 4denní pracovní týden a od pátku volno, dělat pět dní v týdnu je rasovina ;-€ - a 8 hodin denně je neskutečná porce- 6 hodin při plném výkonu je plně dostačujících od osmi do dvou bez oběda a papa ......

0/0
9.2.2016 21:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.