- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pokud pisatel nadhodil hypotézu, že se kvůli špatně přehozené výhybce vlak ocitl na špatné trati, pak logicky muselo jít o výhybku pojížděnou PROTI hrotu.
Tak snad již zůstane "jen" u těch deseti. I tak moc. :-(
Tady je zajímavá statistika vlakonehod u nás od roku 1848!!!
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_nehod_v_%C4%8Cesku
Je smutné, že zabezpečení bylo neúčinné. Navíc na elektrické trati. Jsem zvědav čím, jestli třeba nebylo nějak vyřazeno zařízení v soupravě.
Jak je to u nás? Protože většina tratí je jednokolejných a navíc dieselových. A po nehodě v Paskově 2009 si nedělám o jejich zabezpečení iluze. Tam stačilo, aby se to o 30 sekund odehrálo jinak a vlak nabral rychlost od nádraží, zajel do zatáčky a bylo to podobné. U nás se podle mě hlavně investuje do zabezpečení koridorů, ale ten zbytek, kdo ví. Přitom ty jednokolejné tratě jsou na to náchylné.
http://moravskoslezsky.denik.cz/nehody/20090216_nehoda_vlak_paskov_zraneni.html
U nás je řada lokálek vybavena velmi moderním zařízením, např. Plzeň-Klatovy, Plzeň Žatec, Zdice Písek, Česká Lípa-Bakov nJ. a další. Někde ja to zase ještě nostalgie, třeba Praha-Kladno, kde v Ruzyni jsou k vidění i mechanická návěstidla.
Na všech tratích v Německu je instalováno zabezpečovací zařízení a to už mnoho let, takže se prakticky nemohou vlaky takto čelně srazit. Vlaky mají "černé" skříňky, takže po vyhodnocení bude někomu hodně horko a bude sedět a platit jako mourovatý! Možná, že šlo také o hrubou nedbalost. Bude nutné systém ještě zdokonalit a zařídit, aby ani lidský faktor nemohl podobné další neštěstí způsobit. Na technickou chybu to nevidím, ale mohu se také mýlit.
ja mam furt takovej blbej pocit ze nekde v trave lezi koran
Nevypadá to, že by se soupravy srazily souhrnnou rychlostí 200 km/h. To by byly jinak rozmašírované a rozházené po okolí. Takhle to odnesly převážně jenom lokomotivy a lidé v nich cestující.
Lidé asi moc v lokomotivách necestují, že?
Tak som si zisťoval spojenie.Os.vlak č.79505 odchádza z Bad Aibling 6.38,v žst.Kolbermoor má príchod 6.44.Os.vlak č.79506 z Rosenheimu do Bad Aibling,má plánovaný pobyt v žst.Kolbermoor 6.40-6.45.Tu sa mali oba vlaky križovať.Je pravdepodobné,že vlak 79505 meškal a vlak z Rosenheimu v Kolbermoor nepočkal na križovanie a za pár sekúnd sa oba vlaky zrazili.
Němci byli velice pečlivý národ, než se začli obohacovat a většinu prací na nižšíchpostech dělají emigranti.
Tak aspoň že mají prázdniny, že tam nebyli školáci. Štěstí v neštěstí.