Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Bavorsku se čelně srazily dva vlaky, deset lidí zemřelo

Deset lidí zemřelo a asi osmdesát lidí bylo zraněno při srážce dvou vlaků u bavorského města Bad Aibling. Příčina nehody zatím není jasná. Vlaky po srážce vykolejily, mezi oběťmi jsou oba strojvedoucí a dva průvodčí. Příčina neštěstí není dosud známa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I10v39a96n 12H56o64l35a16s 5167787238497

Pokud pisatel nadhodil hypotézu, že se kvůli špatně přehozené výhybce vlak ocitl na špatné trati, pak logicky muselo jít o výhybku pojížděnou PROTI hrotu.

0/0
10.2.2016 10:21

M55i53c96h21a25l 52L10e41k69e84š 4701581163575

Tak snad již zůstane "jen" u těch deseti. I tak moc. :-(

0/0
9.2.2016 23:09

L21u19c89i77a86n 68P98a45p75a63z88i20a19n 5604487121325

Už je mrtvých 11. Bohužel.

0/0
10.2.2016 9:30

D24a55n52i41e33l 47Ř63e49h79á55č92e11k 5247683481947

Tady je zajímavá statistika vlakonehod u nás od roku 1848!!!

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_nehod_v_%C4%8Cesku

0/0
9.2.2016 21:59

J98a53n 26J25e38m90e53l49k20a 1765430

Je smutné, že zabezpečení bylo neúčinné. Navíc na elektrické trati. Jsem zvědav čím, jestli třeba nebylo nějak vyřazeno zařízení v soupravě.

Jak je to u nás? Protože většina tratí je jednokolejných a navíc dieselových. A po nehodě v Paskově 2009 si nedělám o jejich zabezpečení iluze. Tam stačilo, aby se to o 30 sekund odehrálo jinak a vlak nabral rychlost od nádraží, zajel do zatáčky a bylo to podobné. U nás se podle mě hlavně investuje do zabezpečení koridorů, ale ten zbytek, kdo ví. Přitom ty jednokolejné tratě jsou na to náchylné.

http://moravskoslezsky.denik.cz/nehody/20090216_nehoda_vlak_paskov_zraneni.html

0/0
9.2.2016 20:29

V31a14c42l48a92v 67H62a55j12e63k 3256879709

U nás je řada lokálek vybavena velmi moderním zařízením, např. Plzeň-Klatovy, Plzeň Žatec, Zdice Písek, Česká Lípa-Bakov nJ. a další. Někde ja to zase ještě nostalgie, třeba Praha-Kladno, kde v Ruzyni jsou k vidění i mechanická návěstidla.

0/0
9.2.2016 21:45

V35a37c17l22a16v 43H61a93j50e25k 3196179319

U nás je řada lokálek vybavena velmi moderním zařízením, např. Plzeň-Klatovy, Plzeň Žatec, Zdice Písek, Česká Lípa-Bakov nJ. a další. Někde ja to zase ještě nostalgie, třeba Praha-Kladno, kde v Ruzyni jsou k vidění i mechanická návěstidla.

0/0
9.2.2016 21:45

Z85d92e33n11ě12k 31D55u14b41e45c46k16ý 3987434600238

Už 10 !

0/0
9.2.2016 18:36

M45i41l82a65n 54P88e11l83e40š43k75a 7246482790

Na všech tratích v Německu je instalováno zabezpečovací zařízení a to už mnoho let, takže se prakticky nemohou vlaky takto čelně srazit. Vlaky mají "černé" skříňky, takže po vyhodnocení bude někomu hodně horko a bude sedět a platit jako mourovatý! Možná, že šlo také o hrubou nedbalost. Bude nutné systém ještě zdokonalit a zařídit, aby ani lidský faktor nemohl podobné další neštěstí způsobit. Na technickou chybu to nevidím, ale mohu se také mýlit.:-):-):-)

0/0
9.2.2016 17:13

J88a33r41o71s80l69a32v 11P61r93u41s65a 9932900692164

ja mam furt takovej blbej pocit ze nekde v trave lezi koran :-)

+4/−9
9.2.2016 17:33

M17i10c11h80a15l 83L36e50k76e95š 4901491693675

Hlavně nenávist. :-/

0/0
9.2.2016 23:18

I55v41a65n 60H56o23l73a37s 5617907908437

> Na všech tratích v Německu je instalováno zabezpečovací zařízení

Rozhodně ne na všech takové, aby podobné srážce zabránilo (na téhle ale podle všeho ano). Nevím, jestli Němci mají obdobu tuzemské D3, kde se na málo frekventovaných regionálních tratích jezdí doslova "na hubu", ale těžko budou mít málo využívané tratě zabezpečeny stejně důkladně, jako ty páteřní.

0/0
9.2.2016 17:34

O88l33d87ř94i20c23h 34J36a74n23e66č74e15k 8969896933841

tohle není 'málo frekventovaná regionální trať' - sice toho na ní možná v běžném provozu moc nejezdí, ale je to záloha pro hlavní trať Rosenheim - Grafing - München, i kvůli tomu byla elektrifikována, takže tam jistě je i patřičné zabezpečení

https://de.wikipedia.org/wiki/Mangfalltalbahn

+1/−1
9.2.2016 17:40

I77v82a41n 92H48o98l10a42s 5447557418787

> tohle není 'málo frekventovaná regionální trať'

A já to snad někde tvrdím??

Nemluvím o TÉTO trati (viz závorka v první větě), ale zpochybňuji generalizované tvrzení, že "na všech tratích v Německu ... "

0/0
9.2.2016 19:27

O48l19d89ř70i14c46h 27J87a10n80e35č44e41k 8799276973841

o.k. tak to jsme si špatně rozuměli

0/0
10.2.2016 8:39

O50l26d82ř42i76c23h 18J12a84n50e34č87e62k 8749676923561

co se na to dá říct... u toho sobotního lavinového neštěstí mi taky bylo od začátku jasné, že "někomu bude hodně horko a bude sedět a platit jako mourovatý" - ale když tam sám zůstal (vůdce skupiny)... tady je dost pravděpodobné, že selhal strojvůdce - oba zahynuli...

"bude nutné systém ještě zdokonalit" - víte, to je těžké, ono by bylo nejbezpečnější, kdyby tam žádný fíra neseděl a vše jelo samo podle počítače. ale fíra tam sedět musí přinejmenším kvůli řešení nestandardních situací (překážka na kolejích...) a proto musí mít taky určité možnosti počítač obejít - jenže to už pak zase připouští jeho pochybení...

0/0
9.2.2016 17:37

G36e13o76r14g 10K59o72m15b83e95r56e95c 9614671816111

vsak to taky v televizi (ZDF) rikali. Prvni varovani kdy to hlasi problem a vlak by automaticky zabrzdil muze masinfira vynulovat druhy pry uz ne. Ale v tomto pripade kdy oba vlaky jely ca. 100km/h to bohuzel uz kdruhymu varovani nedoslo. V tom pripade by vlak zastavil i kdybby se fira stavel na hlavu. Uvidime co prinesou cerny skrinky. Treba byl fira zrovna takovej magor jak ten pilot Germanwings

0/0
9.2.2016 19:34

P56e92t38r 57F46i70a95l81a 9673286953913

Mnoho let to všude nebude, v televizi říkali, že v Německu zabezpečovali hodně tratí v roce 2011.

Těžkoříct, co se stalo, zatím nebylo nic zveřejněno, mluvil jsem s odborníkya ti mají obavy, že šlo o shodu okolností - technická závada + selhání lidského faktoru.

Je to veliké neštěstí a raději nedomýšlet, kdyby tam školáci neměli jarní prázdniny.

0/0
9.2.2016 22:34

J10a47r16o66s51l84a52v 23P31o80s50p66í19š36i91l 2261609165336

Nevypadá to, že by se soupravy srazily souhrnnou rychlostí 200 km/h. To by byly jinak rozmašírované a rozházené po okolí. Takhle to odnesly převážně jenom lokomotivy a lidé v nich cestující.

0/−1
9.2.2016 15:38

B81o51h85u15s80l38a45v 20K65r17á93l45í81k 2621790159456

Lidé asi moc v lokomotivách necestují, že?

+1/0
9.2.2016 19:11
Foto

P88e89t54e75r 25J67a78b74l52o71n47o19v78s78k31y 1619936231501

Tak som si zisťoval spojenie.Os.vlak č.79505 odchádza z Bad Aibling 6.38,v žst.Kolbermoor má príchod 6.44.Os.vlak č.79506 z Rosenheimu do Bad Aibling,má plánovaný pobyt v žst.Kolbermoor 6.40-6.45.Tu sa mali oba vlaky križovať.!!Je pravdepodobné,že vlak 79505 meškal a vlak z Rosenheimu v Kolbermoor nepočkal na križovanie a za pár sekúnd sa oba vlaky zrazili.

+4/0
9.2.2016 15:31

J23o41s34e38f 16K74r86o16u37p45a 7671138395317

Němci byli velice pečlivý národ, než se začli obohacovat a většinu prací na nižšíchpostech dělají emigranti.

+4/−14
9.2.2016 15:15

M55i36c70h60a57l 66D83o16l39e37ž65e96l 7100867376726

padá rubl, něco si přej

+18/0
9.2.2016 15:35

P82e86t49r 39F90i13a64l60a 9483116373613

Ano, ale na vyloženě nízkých postech, ne na zodpovědných jako strojvedoucí nebo signalisti apod.

0/0
9.2.2016 16:32
Foto

M51a39r83t68i18n 86P32e52š60e11k 7461568654175

To už je opravdu ubost, tahat politiku i sem.

+1/0
9.2.2016 17:06

I12v96a71n 18H73o10l77a63s 5617807638987

Netahá sem politiku, ale spíš vlastní blbost.

+2/0
9.2.2016 17:35

M39i52r71e19k 22B55á38r32t63a 2105527960881

Tak aspoň že mají prázdniny, že tam nebyli školáci. Štěstí v neštěstí.

+5/0
9.2.2016 15:11
Foto

J22a63r84o22s81l49a91v 73D83o11u66š88a 3402364374826

Nějak nechápu... Je to jednokolejná trať, někdo přehodil výhybku špatně. To znamená, že jeden vlak jel najednou jinou tratí, než by měl. To to nikomu nepřipadlo divné?

Nicméně - soustrast pozůstalým.

0/0
9.2.2016 15:10

I87v76a13n 15H19o57l78a79s 5507887898277

> že jeden vlak jel najednou jinou tratí, než by měl

Nesmysl., proč by měl být jeden z vlaků na špatné trati?? Jen tam byl bohužel ve špatnou dobu.

+3/0
9.2.2016 15:15
Foto

J43a52r12o53s74l29a60v 45D91o51u79š40a 3702344554506

takže by za to asi nemohly špatně přesunutý veksle, ale semafor. K této vyriantě se také přikláním, že někdo projel červenou nebo že se zbláznila zebezpečovačka.

+3/0
9.2.2016 15:18

J14a30n 81F28i11a48l75a 7324497905789

Když se může zbláznit klévesnice, tak může i zebezpečovačka.

0/0
9.2.2016 22:45

O64l84d15ř70i92c58h 73J39a40n98e23č23e20k 8749916903461

to je jen spekulace, která se spíš nepotvrdí, protože fakt nevím, jak by to v mezistaničním úseku mohlo způsobit. na nádraží snadno - špatně se přehodí výhybka a vlak vjede na obsazenou kolej. ale tady??

+3/0
9.2.2016 15:16

V96a71c44l83a11v 38H74a30j16e71k 3266949759

Při odjezdu z nádraží na jednokolejce se většina nebo téměř všechny výhybky pojíždějí tzv. po hrotu, takže špatně hozená výhybka je technicky nesmysl, protože si ji vlak do správné polohy přestaví sám, takže budťo projetí návěstidla fírou nebo nezvládnutá obsluha či porucha zabezpečovacího zařízení.

0/0
9.2.2016 21:42

O79l13d82ř49i95c60h 86J79a86n80e95č94e24k 8509896163701

však jsem napsal, že si nedovedu představit, jak by toto mohla způsobit špatně přehozená výhybka ;-) vlastně to na první letmý pohled připomíná Stéblovou...

0/0
10.2.2016 8:43
Foto

R53u18d57o39l34f 76P56o94l63a55n39e49c85k86ý 3563444643295

Právě teď bylo oznámeno, že muselo selhat více věcí najednou. Člověk, zařízení na trati i zařízení ve vlacích.

Policie už má obě černé skříňky, takže se příčina nehody brzy odhalí.

+3/0
9.2.2016 14:18

J20a40n 70K78a40š13p65a20r 1907470888859

Divné divné divné . Už je to dost dlouho, co jsem četl, že "skopčáci" mají na všech elektrifikovaných tratích generální stop. Problém - stop - vypnout proud - a všechno stojí. Dělal jsem u německé firmy a tak vím jak jsou Němci až přepečliví. Fakt divné a velice smutné. ;-(;-(;-(

+7/0
9.2.2016 14:16

P86e83t24r 45D28v18o46ř46á54k 9354367532420

Oni selektivně pečliví, viz nehoda Germanwings.

0/−12
9.2.2016 14:23

E14m56i40l 10D92u48d59a 8595312796753

debilni porovnani. Germanwings bylo neco jako unas Hepnarová - kdyby umela litat, udelala by neco podobne

+13/0
9.2.2016 15:02

P98a73v77e53l 73C24h85l18u16b76n67a 7557346508687

To je velice trefné přirovnání.

+3/0
9.2.2016 17:23

M48a96r27t74i83n 14K26y46p35r 2552345194964

Od kdy se zločin označuje za nehodu?

+1/0
9.2.2016 17:26

J98a38n 36C65h14o48b45o53t 5392924728391

Ne OD, ale DOkdy: totiž dokud ne jako příčina neprokáže něco jiného.

0/−1
9.2.2016 18:45

B48o27h47u65s46l11a15v 59K33r98á62l41í56k 2941710819376

Od té doby, kdy zločinci způsobují nehody.

0/−1
9.2.2016 19:13

B51o96h48u15s88l19a76v 49K12r50á85l14í25k 2191140549446

Naprostá většina nehod je zaviněná, tedy někým způsobená. A způsobení závažné nehody bych se nebál nazvat zločinem, i kdyby byla způsobená pouhou nedbalostí nebo něčím alibismem.

0/0
9.2.2016 19:15
Foto

R44u85d78o79l88f 54P28o58l72a98n75e93c19k18ý 3763624253875

Vlaková neštěstí se stávají všude po světě, ne jen u nás, jak si mnozí lidé myslí. Ani sebedokonalejší zabezpečení nedokáže zabránit chybě lidského faktoru.

Upřímnou soustrast pozůstalým.

+17/0
9.2.2016 14:15

Z94d33e34n59e17k 69B25e43d59n29a55r 7187896577869

Tak to si nemyslím. Navíc u vlaků to prostě nechápu. Sledování služebních aut má každá firmička. Software, který bude sledovat vlaky nemůže být nic složitého. Navíc někdo musel projet na červenou, za ní by mělo být čidlo, které zjistí že se to stalo. Rozhodně zvládnutelná záležitost.

+3/−3
9.2.2016 15:05

I22v59a84n 13H56o61l52a30s 5567267198117

> Software, který bude sledovat vlaky nemůže být nic složitého

No, takže jsi napsal pravdu, že u vlaků to "skutečně nechápeš". Ono to fakt tak jednoduché není, jak si laik myslí.

+4/0
9.2.2016 15:07

J55o92s42e18f 50Š98o30l18t31e19s 8844788180643

Proč ne? Mít doplňkové sledovací zařízení s GPS nepřetržitě připojené k dispečinku není dnes až tak nemožné. A napsat program, který by u jednokolejných drah podobnou situaci zjistil není nic složitého.

0/−2
9.2.2016 18:27

P54e93t98r 12N64o19v27o16t96n57y 1911590671

To "čidlo" zrovna německý zabezpečovač má. Strojvedoucí ho může obejít "Befehlem", ale ne při 100 km/h, ani se takovou rychlostí k tomu návěstidlu nemůže blížit. Prostě se něco rozbilo.

0/0
9.2.2016 16:01

J35i51ř13í 77S42t96e68h68l50í26k 9207146185682

Průměrně se zabije za jeden týden na silnicích EU 70 lidí.Nikdo se nad tím nepozastavuje.Kolik připadá na železniční a leteckou dopravu není psáno.

+3/0
9.2.2016 13:47

P48a65v12l74a 16K94v91a17p58i31l53o61v10á 7829488954847

Jo jo vzhledem k tomu, že se to stalo v zemi se snad nejdokonalejším systémem a pravděpodobně s nejdisciplinovanějšími obyvateli na světě, je evidentní, že před podobnými neštěstími nás NIKDY žádný systém (zákony, nařízení) neochrání. Je třeba to mít stále na paměti.

+9/−1
9.2.2016 13:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.