Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Bavorsku se čelně srazily dva vlaky, deset lidí zemřelo

Deset lidí zemřelo a asi osmdesát lidí bylo zraněno při srážce dvou vlaků u bavorského města Bad Aibling. Příčina nehody zatím není jasná. Vlaky po srážce vykolejily, mezi oběťmi jsou oba strojvedoucí a dva průvodčí. Příčina neštěstí není dosud známa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I30v69a25n 67H26o90l44a18s 5687507528267

Pokud pisatel nadhodil hypotézu, že se kvůli špatně přehozené výhybce vlak ocitl na špatné trati, pak logicky muselo jít o výhybku pojížděnou PROTI hrotu.

0/0
10.2.2016 10:21

M51i12c16h96a65l 46L89e98k75e18š 4571811363895

Tak snad již zůstane "jen" u těch deseti. I tak moc. :-(

0/0
9.2.2016 23:09

L87u39c30i27a41n 74P60a35p22a42z10i19a77n 5544227931295

Už je mrtvých 11. Bohužel.

0/0
10.2.2016 9:30

D67a49n44i53e20l 55Ř20e88h75á91č84e85k 5547603661857

Tady je zajímavá statistika vlakonehod u nás od roku 1848!!!

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_nehod_v_%C4%8Cesku

0/0
9.2.2016 21:59

J89a11n 56J77e47m32e20l51k89a 1755930

Je smutné, že zabezpečení bylo neúčinné. Navíc na elektrické trati. Jsem zvědav čím, jestli třeba nebylo nějak vyřazeno zařízení v soupravě.

Jak je to u nás? Protože většina tratí je jednokolejných a navíc dieselových. A po nehodě v Paskově 2009 si nedělám o jejich zabezpečení iluze. Tam stačilo, aby se to o 30 sekund odehrálo jinak a vlak nabral rychlost od nádraží, zajel do zatáčky a bylo to podobné. U nás se podle mě hlavně investuje do zabezpečení koridorů, ale ten zbytek, kdo ví. Přitom ty jednokolejné tratě jsou na to náchylné.

http://moravskoslezsky.denik.cz/nehody/20090216_nehoda_vlak_paskov_zraneni.html

0/0
9.2.2016 20:29

V64a64c37l22a53v 62H24a38j24e86k 3556439289

U nás je řada lokálek vybavena velmi moderním zařízením, např. Plzeň-Klatovy, Plzeň Žatec, Zdice Písek, Česká Lípa-Bakov nJ. a další. Někde ja to zase ještě nostalgie, třeba Praha-Kladno, kde v Ruzyni jsou k vidění i mechanická návěstidla.

0/0
9.2.2016 21:45

V73a17c52l97a68v 49H36a87j49e51k 3916639219

U nás je řada lokálek vybavena velmi moderním zařízením, např. Plzeň-Klatovy, Plzeň Žatec, Zdice Písek, Česká Lípa-Bakov nJ. a další. Někde ja to zase ještě nostalgie, třeba Praha-Kladno, kde v Ruzyni jsou k vidění i mechanická návěstidla.

0/0
9.2.2016 21:45

Z46d50e29n26ě33k 12D29u78b26e33c20k63ý 3727414900458

Už 10 !

0/0
9.2.2016 18:36

M38i71l13a54n 22P59e72l25e66š52k31a 7366662760

Na všech tratích v Německu je instalováno zabezpečovací zařízení a to už mnoho let, takže se prakticky nemohou vlaky takto čelně srazit. Vlaky mají "černé" skříňky, takže po vyhodnocení bude někomu hodně horko a bude sedět a platit jako mourovatý! Možná, že šlo také o hrubou nedbalost. Bude nutné systém ještě zdokonalit a zařídit, aby ani lidský faktor nemohl podobné další neštěstí způsobit. Na technickou chybu to nevidím, ale mohu se také mýlit.:-):-):-)

0/0
9.2.2016 17:13

J25a84r30o89s51l77a86v 93P69r31u41s97a 9942900282864

ja mam furt takovej blbej pocit ze nekde v trave lezi koran :-)

+4/−9
9.2.2016 17:33

M14i76c93h95a13l 22L29e59k65e33š 4901551113655

Hlavně nenávist. :-/

0/0
9.2.2016 23:18

I58v97a52n 58H56o94l78a51s 5517497678517

> Na všech tratích v Německu je instalováno zabezpečovací zařízení

Rozhodně ne na všech takové, aby podobné srážce zabránilo (na téhle ale podle všeho ano). Nevím, jestli Němci mají obdobu tuzemské D3, kde se na málo frekventovaných regionálních tratích jezdí doslova "na hubu", ale těžko budou mít málo využívané tratě zabezpečeny stejně důkladně, jako ty páteřní.

0/0
9.2.2016 17:34

O76l43d33ř80i60c77h 34J48a65n26e59č72e79k 8219726103391

tohle není 'málo frekventovaná regionální trať' - sice toho na ní možná v běžném provozu moc nejezdí, ale je to záloha pro hlavní trať Rosenheim - Grafing - München, i kvůli tomu byla elektrifikována, takže tam jistě je i patřičné zabezpečení

https://de.wikipedia.org/wiki/Mangfalltalbahn

+1/−1
9.2.2016 17:40

I84v53a94n 48H68o64l81a10s 5527417718917

> tohle není 'málo frekventovaná regionální trať'

A já to snad někde tvrdím??

Nemluvím o TÉTO trati (viz závorka v první větě), ale zpochybňuji generalizované tvrzení, že "na všech tratích v Německu ... "

0/0
9.2.2016 19:27

O35l34d51ř55i44c70h 52J26a42n52e40č76e75k 8279926813921

o.k. tak to jsme si špatně rozuměli

0/0
10.2.2016 8:39

O84l75d82ř15i51c22h 64J24a55n37e73č67e97k 8609356913751

co se na to dá říct... u toho sobotního lavinového neštěstí mi taky bylo od začátku jasné, že "někomu bude hodně horko a bude sedět a platit jako mourovatý" - ale když tam sám zůstal (vůdce skupiny)... tady je dost pravděpodobné, že selhal strojvůdce - oba zahynuli...

"bude nutné systém ještě zdokonalit" - víte, to je těžké, ono by bylo nejbezpečnější, kdyby tam žádný fíra neseděl a vše jelo samo podle počítače. ale fíra tam sedět musí přinejmenším kvůli řešení nestandardních situací (překážka na kolejích...) a proto musí mít taky určité možnosti počítač obejít - jenže to už pak zase připouští jeho pochybení...

0/0
9.2.2016 17:37

G72e89o34r30g 34K76o11m57b22e52r11e64c 9704911476881

vsak to taky v televizi (ZDF) rikali. Prvni varovani kdy to hlasi problem a vlak by automaticky zabrzdil muze masinfira vynulovat druhy pry uz ne. Ale v tomto pripade kdy oba vlaky jely ca. 100km/h to bohuzel uz kdruhymu varovani nedoslo. V tom pripade by vlak zastavil i kdybby se fira stavel na hlavu. Uvidime co prinesou cerny skrinky. Treba byl fira zrovna takovej magor jak ten pilot Germanwings

0/0
9.2.2016 19:34

P27e58t56r 94F19i29a82l39a 9903306243243

Mnoho let to všude nebude, v televizi říkali, že v Německu zabezpečovali hodně tratí v roce 2011.

Těžkoříct, co se stalo, zatím nebylo nic zveřejněno, mluvil jsem s odborníkya ti mají obavy, že šlo o shodu okolností - technická závada + selhání lidského faktoru.

Je to veliké neštěstí a raději nedomýšlet, kdyby tam školáci neměli jarní prázdniny.

0/0
9.2.2016 22:34

J51a74r53o79s51l83a50v 29P90o67s63p51í16š14i92l 2981229225906

Nevypadá to, že by se soupravy srazily souhrnnou rychlostí 200 km/h. To by byly jinak rozmašírované a rozházené po okolí. Takhle to odnesly převážně jenom lokomotivy a lidé v nich cestující.

0/−1
9.2.2016 15:38

B66o81h29u19s42l75a45v 79K63r70á51l89í42k 2551860429696

Lidé asi moc v lokomotivách necestují, že?

+1/0
9.2.2016 19:11
Foto

P76e56t84e29r 17J95a68b35l90o91n53o13v25s88k40y 1789176331571

Tak som si zisťoval spojenie.Os.vlak č.79505 odchádza z Bad Aibling 6.38,v žst.Kolbermoor má príchod 6.44.Os.vlak č.79506 z Rosenheimu do Bad Aibling,má plánovaný pobyt v žst.Kolbermoor 6.40-6.45.Tu sa mali oba vlaky križovať.!!Je pravdepodobné,že vlak 79505 meškal a vlak z Rosenheimu v Kolbermoor nepočkal na križovanie a za pár sekúnd sa oba vlaky zrazili.

+4/0
9.2.2016 15:31

J69o54s44e46f 74K48r70o65u30p26a 7731188595277

Němci byli velice pečlivý národ, než se začli obohacovat a většinu prací na nižšíchpostech dělají emigranti.

+4/−14
9.2.2016 15:15

M60i38c44h65a15l 46D73o33l49e16ž84e52l 7360607546616

padá rubl, něco si přej

+18/0
9.2.2016 15:35

P59e63t47r 62F84i10a32l22a 9473546683353

Ano, ale na vyloženě nízkých postech, ne na zodpovědných jako strojvedoucí nebo signalisti apod.

0/0
9.2.2016 16:32
Foto

M13a15r73t28i45n 52P97e38š11e44k 7511278204945

To už je opravdu ubost, tahat politiku i sem.

+1/0
9.2.2016 17:06

I30v94a39n 88H94o44l14a74s 5647237548227

Netahá sem politiku, ale spíš vlastní blbost.

+2/0
9.2.2016 17:35

M63i74r38e21k 52B67á91r15t97a 2465117210341

Tak aspoň že mají prázdniny, že tam nebyli školáci. Štěstí v neštěstí.

+5/0
9.2.2016 15:11
Foto

J89a17r56o32s57l28a94v 45D74o14u12š27a 3182644724906

Nějak nechápu... Je to jednokolejná trať, někdo přehodil výhybku špatně. To znamená, že jeden vlak jel najednou jinou tratí, než by měl. To to nikomu nepřipadlo divné?

Nicméně - soustrast pozůstalým.

0/0
9.2.2016 15:10

I97v39a19n 14H89o40l43a63s 5717327978597

> že jeden vlak jel najednou jinou tratí, než by měl

Nesmysl., proč by měl být jeden z vlaků na špatné trati?? Jen tam byl bohužel ve špatnou dobu.

+3/0
9.2.2016 15:15
Foto

J27a89r32o57s38l77a70v 53D95o28u41š64a 3352264284106

takže by za to asi nemohly špatně přesunutý veksle, ale semafor. K této vyriantě se také přikláním, že někdo projel červenou nebo že se zbláznila zebezpečovačka.

+3/0
9.2.2016 15:18

J34a19n 35F58i36a42l17a 7474707115309

Když se může zbláznit klévesnice, tak může i zebezpečovačka.

0/0
9.2.2016 22:45

O10l76d22ř68i85c94h 95J84a57n23e78č68e78k 8869116473111

to je jen spekulace, která se spíš nepotvrdí, protože fakt nevím, jak by to v mezistaničním úseku mohlo způsobit. na nádraží snadno - špatně se přehodí výhybka a vlak vjede na obsazenou kolej. ale tady??

+3/0
9.2.2016 15:16

V21a77c48l64a24v 25H62a46j23e72k 3106899579

Při odjezdu z nádraží na jednokolejce se většina nebo téměř všechny výhybky pojíždějí tzv. po hrotu, takže špatně hozená výhybka je technicky nesmysl, protože si ji vlak do správné polohy přestaví sám, takže budťo projetí návěstidla fírou nebo nezvládnutá obsluha či porucha zabezpečovacího zařízení.

0/0
9.2.2016 21:42

O25l20d67ř75i49c52h 29J15a71n78e39č29e43k 8529206393661

však jsem napsal, že si nedovedu představit, jak by toto mohla způsobit špatně přehozená výhybka ;-) vlastně to na první letmý pohled připomíná Stéblovou...

0/0
10.2.2016 8:43
Foto

R79u49d40o69l45f 58P33o81l45a62n96e15c48k81ý 3333844663655

Právě teď bylo oznámeno, že muselo selhat více věcí najednou. Člověk, zařízení na trati i zařízení ve vlacích.

Policie už má obě černé skříňky, takže se příčina nehody brzy odhalí.

+3/0
9.2.2016 14:18

J63a57n 21K20a61š93p81a16r 1157680348939

Divné divné divné . Už je to dost dlouho, co jsem četl, že "skopčáci" mají na všech elektrifikovaných tratích generální stop. Problém - stop - vypnout proud - a všechno stojí. Dělal jsem u německé firmy a tak vím jak jsou Němci až přepečliví. Fakt divné a velice smutné. ;-(;-(;-(

+7/0
9.2.2016 14:16

P81e20t35r 82D15v30o49ř26á55k 9734187522670

Oni selektivně pečliví, viz nehoda Germanwings.

0/−12
9.2.2016 14:23

E17m65i17l 65D39u57d95a 8575842546753

debilni porovnani. Germanwings bylo neco jako unas Hepnarová - kdyby umela litat, udelala by neco podobne

+13/0
9.2.2016 15:02

P18a68v39e78l 74C63h51l28u22b20n68a 7257936228977

To je velice trefné přirovnání.

+3/0
9.2.2016 17:23

M28a64r26t48i17n 83K12y67p92r 2852255984484

Od kdy se zločin označuje za nehodu?

+1/0
9.2.2016 17:26

J38a75n 97C33h35o80b16o95t 5602204478791

Ne OD, ale DOkdy: totiž dokud ne jako příčina neprokáže něco jiného.

0/−1
9.2.2016 18:45

B20o66h34u54s96l96a90v 70K27r58á76l92í67k 2151670349656

Od té doby, kdy zločinci způsobují nehody.

0/−1
9.2.2016 19:13

B71o84h88u47s52l78a82v 43K69r91á68l41í90k 2311130169116

Naprostá většina nehod je zaviněná, tedy někým způsobená. A způsobení závažné nehody bych se nebál nazvat zločinem, i kdyby byla způsobená pouhou nedbalostí nebo něčím alibismem.

0/0
9.2.2016 19:15
Foto

R37u72d45o43l48f 88P27o17l76a21n27e30c39k67ý 3743484703935

Vlaková neštěstí se stávají všude po světě, ne jen u nás, jak si mnozí lidé myslí. Ani sebedokonalejší zabezpečení nedokáže zabránit chybě lidského faktoru.

Upřímnou soustrast pozůstalým.

+17/0
9.2.2016 14:15

Z48d62e89n71e23k 54B70e62d36n98a12r 7847666557899

Tak to si nemyslím. Navíc u vlaků to prostě nechápu. Sledování služebních aut má každá firmička. Software, který bude sledovat vlaky nemůže být nic složitého. Navíc někdo musel projet na červenou, za ní by mělo být čidlo, které zjistí že se to stalo. Rozhodně zvládnutelná záležitost.

+3/−3
9.2.2016 15:05

I61v14a40n 60H30o38l46a10s 5297447118717

> Software, který bude sledovat vlaky nemůže být nic složitého

No, takže jsi napsal pravdu, že u vlaků to "skutečně nechápeš". Ono to fakt tak jednoduché není, jak si laik myslí.

+4/0
9.2.2016 15:07

J26o49s62e11f 65Š52o59l18t67e48s 8464118310873

Proč ne? Mít doplňkové sledovací zařízení s GPS nepřetržitě připojené k dispečinku není dnes až tak nemožné. A napsat program, který by u jednokolejných drah podobnou situaci zjistil není nic složitého.

0/−2
9.2.2016 18:27

P76e35t90r 18N74o35v59o74t48n16y 1701170191

To "čidlo" zrovna německý zabezpečovač má. Strojvedoucí ho může obejít "Befehlem", ale ne při 100 km/h, ani se takovou rychlostí k tomu návěstidlu nemůže blížit. Prostě se něco rozbilo.

0/0
9.2.2016 16:01

J73i20ř25í 88S51t77e53h98l45í86k 9467116295242

Průměrně se zabije za jeden týden na silnicích EU 70 lidí.Nikdo se nad tím nepozastavuje.Kolik připadá na železniční a leteckou dopravu není psáno.

+3/0
9.2.2016 13:47

P94a81v92l64a 92K59v98a49p69i73l38o36v35á 7459668734237

Jo jo vzhledem k tomu, že se to stalo v zemi se snad nejdokonalejším systémem a pravděpodobně s nejdisciplinovanějšími obyvateli na světě, je evidentní, že před podobnými neštěstími nás NIKDY žádný systém (zákony, nařízení) neochrání. Je třeba to mít stále na paměti.

+9/−1
9.2.2016 13:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.