Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Bavorsku se čelně srazily dva vlaky, deset lidí zemřelo

Deset lidí zemřelo a asi osmdesát lidí bylo zraněno při srážce dvou vlaků u bavorského města Bad Aibling. Příčina nehody zatím není jasná. Vlaky po srážce vykolejily, mezi oběťmi jsou oba strojvedoucí a dva průvodčí. Příčina neštěstí není dosud známa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I59v16a46n 37H22o16l64a23s 5217377608947

Pokud pisatel nadhodil hypotézu, že se kvůli špatně přehozené výhybce vlak ocitl na špatné trati, pak logicky muselo jít o výhybku pojížděnou PROTI hrotu.

0/0
10.2.2016 10:21

M10i36c70h73a38l 63L34e18k16e82š 4151451193735

Tak snad již zůstane "jen" u těch deseti. I tak moc. :-(

0/0
9.2.2016 23:09

L97u96c55i45a66n 50P76a56p49a55z97i37a78n 5124537491565

Už je mrtvých 11. Bohužel.

0/0
10.2.2016 9:30

D52a28n90i30e17l 14Ř34e96h20á93č34e19k 5507103631327

Tady je zajímavá statistika vlakonehod u nás od roku 1848!!!

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_nehod_v_%C4%8Cesku

0/0
9.2.2016 21:59

J75a95n 90J24e24m80e24l37k59a 1585230

Je smutné, že zabezpečení bylo neúčinné. Navíc na elektrické trati. Jsem zvědav čím, jestli třeba nebylo nějak vyřazeno zařízení v soupravě.

Jak je to u nás? Protože většina tratí je jednokolejných a navíc dieselových. A po nehodě v Paskově 2009 si nedělám o jejich zabezpečení iluze. Tam stačilo, aby se to o 30 sekund odehrálo jinak a vlak nabral rychlost od nádraží, zajel do zatáčky a bylo to podobné. U nás se podle mě hlavně investuje do zabezpečení koridorů, ale ten zbytek, kdo ví. Přitom ty jednokolejné tratě jsou na to náchylné.

http://moravskoslezsky.denik.cz/nehody/20090216_nehoda_vlak_paskov_zraneni.html

0/0
9.2.2016 20:29

V34a81c64l96a39v 14H38a65j88e66k 3546179759

U nás je řada lokálek vybavena velmi moderním zařízením, např. Plzeň-Klatovy, Plzeň Žatec, Zdice Písek, Česká Lípa-Bakov nJ. a další. Někde ja to zase ještě nostalgie, třeba Praha-Kladno, kde v Ruzyni jsou k vidění i mechanická návěstidla.

0/0
9.2.2016 21:45

V48a41c41l52a66v 62H25a46j57e37k 3246799779

U nás je řada lokálek vybavena velmi moderním zařízením, např. Plzeň-Klatovy, Plzeň Žatec, Zdice Písek, Česká Lípa-Bakov nJ. a další. Někde ja to zase ještě nostalgie, třeba Praha-Kladno, kde v Ruzyni jsou k vidění i mechanická návěstidla.

0/0
9.2.2016 21:45

Z53d65e37n14ě20k 15D78u53b74e83c85k21ý 3687224200948

Už 10 !

0/0
9.2.2016 18:36

M34i65l86a38n 45P17e47l42e82š94k16a 7916592180

Na všech tratích v Německu je instalováno zabezpečovací zařízení a to už mnoho let, takže se prakticky nemohou vlaky takto čelně srazit. Vlaky mají "černé" skříňky, takže po vyhodnocení bude někomu hodně horko a bude sedět a platit jako mourovatý! Možná, že šlo také o hrubou nedbalost. Bude nutné systém ještě zdokonalit a zařídit, aby ani lidský faktor nemohl podobné další neštěstí způsobit. Na technickou chybu to nevidím, ale mohu se také mýlit.:-):-):-)

0/0
9.2.2016 17:13

J45a17r69o24s34l60a22v 32P39r49u96s70a 9682870662684

ja mam furt takovej blbej pocit ze nekde v trave lezi koran :-)

+4/−9
9.2.2016 17:33

M79i51c56h34a46l 41L89e23k90e24š 4291301663775

Hlavně nenávist. :-/

0/0
9.2.2016 23:18

I32v82a46n 81H33o76l75a60s 5527947708737

> Na všech tratích v Německu je instalováno zabezpečovací zařízení

Rozhodně ne na všech takové, aby podobné srážce zabránilo (na téhle ale podle všeho ano). Nevím, jestli Němci mají obdobu tuzemské D3, kde se na málo frekventovaných regionálních tratích jezdí doslova "na hubu", ale těžko budou mít málo využívané tratě zabezpečeny stejně důkladně, jako ty páteřní.

0/0
9.2.2016 17:34

O53l63d98ř94i20c76h 72J94a38n47e22č18e61k 8209706373341

tohle není 'málo frekventovaná regionální trať' - sice toho na ní možná v běžném provozu moc nejezdí, ale je to záloha pro hlavní trať Rosenheim - Grafing - München, i kvůli tomu byla elektrifikována, takže tam jistě je i patřičné zabezpečení

https://de.wikipedia.org/wiki/Mangfalltalbahn

+1/−1
9.2.2016 17:40

I21v69a96n 13H18o82l28a47s 5857507838447

> tohle není 'málo frekventovaná regionální trať'

A já to snad někde tvrdím??

Nemluvím o TÉTO trati (viz závorka v první větě), ale zpochybňuji generalizované tvrzení, že "na všech tratích v Německu ... "

0/0
9.2.2016 19:27

O13l75d95ř81i51c70h 26J68a36n24e33č19e88k 8149366533971

o.k. tak to jsme si špatně rozuměli

0/0
10.2.2016 8:39

O69l25d24ř64i89c24h 70J58a13n55e59č90e21k 8909386853531

co se na to dá říct... u toho sobotního lavinového neštěstí mi taky bylo od začátku jasné, že "někomu bude hodně horko a bude sedět a platit jako mourovatý" - ale když tam sám zůstal (vůdce skupiny)... tady je dost pravděpodobné, že selhal strojvůdce - oba zahynuli...

"bude nutné systém ještě zdokonalit" - víte, to je těžké, ono by bylo nejbezpečnější, kdyby tam žádný fíra neseděl a vše jelo samo podle počítače. ale fíra tam sedět musí přinejmenším kvůli řešení nestandardních situací (překážka na kolejích...) a proto musí mít taky určité možnosti počítač obejít - jenže to už pak zase připouští jeho pochybení...

0/0
9.2.2016 17:37

G54e13o18r41g 65K38o28m66b18e51r42e82c 9784971936231

vsak to taky v televizi (ZDF) rikali. Prvni varovani kdy to hlasi problem a vlak by automaticky zabrzdil muze masinfira vynulovat druhy pry uz ne. Ale v tomto pripade kdy oba vlaky jely ca. 100km/h to bohuzel uz kdruhymu varovani nedoslo. V tom pripade by vlak zastavil i kdybby se fira stavel na hlavu. Uvidime co prinesou cerny skrinky. Treba byl fira zrovna takovej magor jak ten pilot Germanwings

0/0
9.2.2016 19:34

P20e41t51r 23F28i87a21l15a 9663806213223

Mnoho let to všude nebude, v televizi říkali, že v Německu zabezpečovali hodně tratí v roce 2011.

Těžkoříct, co se stalo, zatím nebylo nic zveřejněno, mluvil jsem s odborníkya ti mají obavy, že šlo o shodu okolností - technická závada + selhání lidského faktoru.

Je to veliké neštěstí a raději nedomýšlet, kdyby tam školáci neměli jarní prázdniny.

0/0
9.2.2016 22:34

J22a76r33o21s28l59a28v 82P98o93s60p83í58š35i70l 2571629175706

Nevypadá to, že by se soupravy srazily souhrnnou rychlostí 200 km/h. To by byly jinak rozmašírované a rozházené po okolí. Takhle to odnesly převážně jenom lokomotivy a lidé v nich cestující.

0/−1
9.2.2016 15:38

B72o79h91u27s76l27a54v 11K40r84á30l30í59k 2711470559946

Lidé asi moc v lokomotivách necestují, že?

+1/0
9.2.2016 19:11
Foto

P39e65t58e66r 79J43a94b37l42o56n61o44v38s85k44y 1199286141511

Tak som si zisťoval spojenie.Os.vlak č.79505 odchádza z Bad Aibling 6.38,v žst.Kolbermoor má príchod 6.44.Os.vlak č.79506 z Rosenheimu do Bad Aibling,má plánovaný pobyt v žst.Kolbermoor 6.40-6.45.Tu sa mali oba vlaky križovať.!!Je pravdepodobné,že vlak 79505 meškal a vlak z Rosenheimu v Kolbermoor nepočkal na križovanie a za pár sekúnd sa oba vlaky zrazili.

+4/0
9.2.2016 15:31

J48o95s41e93f 51K41r73o80u67p19a 7401638975637

Němci byli velice pečlivý národ, než se začli obohacovat a většinu prací na nižšíchpostech dělají emigranti.

+4/−14
9.2.2016 15:15

M32i11c66h76a14l 23D23o21l82e80ž89e21l 7540787506906

padá rubl, něco si přej

+18/0
9.2.2016 15:35

P43e25t61r 29F50i52a89l69a 9273726383123

Ano, ale na vyloženě nízkých postech, ne na zodpovědných jako strojvedoucí nebo signalisti apod.

0/0
9.2.2016 16:32
Foto

M31a56r73t47i31n 79P40e32š21e17k 7601368464355

To už je opravdu ubost, tahat politiku i sem.

+1/0
9.2.2016 17:06

I82v29a20n 69H51o61l36a88s 5687487298817

Netahá sem politiku, ale spíš vlastní blbost.

+2/0
9.2.2016 17:35

M11i13r60e23k 85B44á94r49t82a 2805587430461

Tak aspoň že mají prázdniny, že tam nebyli školáci. Štěstí v neštěstí.

+5/0
9.2.2016 15:11
Foto

J16a56r69o60s21l14a54v 68D24o16u64š86a 3972614674596

Nějak nechápu... Je to jednokolejná trať, někdo přehodil výhybku špatně. To znamená, že jeden vlak jel najednou jinou tratí, než by měl. To to nikomu nepřipadlo divné?

Nicméně - soustrast pozůstalým.

0/0
9.2.2016 15:10

I69v30a84n 77H82o60l57a30s 5187567468497

> že jeden vlak jel najednou jinou tratí, než by měl

Nesmysl., proč by měl být jeden z vlaků na špatné trati?? Jen tam byl bohužel ve špatnou dobu.

+3/0
9.2.2016 15:15
Foto

J11a39r42o45s39l20a18v 24D29o42u97š87a 3172774564436

takže by za to asi nemohly špatně přesunutý veksle, ale semafor. K této vyriantě se také přikláním, že někdo projel červenou nebo že se zbláznila zebezpečovačka.

+3/0
9.2.2016 15:18

J45a17n 31F57i96a87l25a 7304887235619

Když se může zbláznit klévesnice, tak může i zebezpečovačka.

0/0
9.2.2016 22:45

O38l73d18ř12i90c95h 96J32a73n14e34č53e61k 8329566513541

to je jen spekulace, která se spíš nepotvrdí, protože fakt nevím, jak by to v mezistaničním úseku mohlo způsobit. na nádraží snadno - špatně se přehodí výhybka a vlak vjede na obsazenou kolej. ale tady??

+3/0
9.2.2016 15:16

V10a52c78l93a53v 79H73a73j20e38k 3286539419

Při odjezdu z nádraží na jednokolejce se většina nebo téměř všechny výhybky pojíždějí tzv. po hrotu, takže špatně hozená výhybka je technicky nesmysl, protože si ji vlak do správné polohy přestaví sám, takže budťo projetí návěstidla fírou nebo nezvládnutá obsluha či porucha zabezpečovacího zařízení.

0/0
9.2.2016 21:42

O54l30d18ř31i94c62h 90J67a89n84e26č81e58k 8219716133951

však jsem napsal, že si nedovedu představit, jak by toto mohla způsobit špatně přehozená výhybka ;-) vlastně to na první letmý pohled připomíná Stéblovou...

0/0
10.2.2016 8:43
Foto

R13u44d65o67l78f 43P22o18l58a78n64e32c27k32ý 3853924543605

Právě teď bylo oznámeno, že muselo selhat více věcí najednou. Člověk, zařízení na trati i zařízení ve vlacích.

Policie už má obě černé skříňky, takže se příčina nehody brzy odhalí.

+3/0
9.2.2016 14:18

J92a98n 41K23a34š56p91a19r 1837880198379

Divné divné divné . Už je to dost dlouho, co jsem četl, že "skopčáci" mají na všech elektrifikovaných tratích generální stop. Problém - stop - vypnout proud - a všechno stojí. Dělal jsem u německé firmy a tak vím jak jsou Němci až přepečliví. Fakt divné a velice smutné. ;-(;-(;-(

+7/0
9.2.2016 14:16

P96e24t61r 47D35v32o49ř95á88k 9614397872810

Oni selektivně pečliví, viz nehoda Germanwings.

0/−12
9.2.2016 14:23

E53m42i88l 34D61u97d59a 8725282276523

debilni porovnani. Germanwings bylo neco jako unas Hepnarová - kdyby umela litat, udelala by neco podobne

+13/0
9.2.2016 15:02

P13a13v13e51l 42C31h50l12u34b68n69a 7377346138697

To je velice trefné přirovnání.

+3/0
9.2.2016 17:23

M48a67r32t20i95n 20K78y83p46r 2732485764944

Od kdy se zločin označuje za nehodu?

+1/0
9.2.2016 17:26

J63a56n 38C47h50o43b30o82t 5293458929467

Ne OD, ale DOkdy: totiž dokud ne jako příčina neprokáže něco jiného.

0/−1
9.2.2016 18:45

B29o17h46u78s29l72a28v 96K36r94á88l34í60k 2931410169926

Od té doby, kdy zločinci způsobují nehody.

0/−1
9.2.2016 19:13

B34o66h94u57s12l35a38v 14K22r97á86l61í36k 2271830139736

Naprostá většina nehod je zaviněná, tedy někým způsobená. A způsobení závažné nehody bych se nebál nazvat zločinem, i kdyby byla způsobená pouhou nedbalostí nebo něčím alibismem.

0/0
9.2.2016 19:15
Foto

R13u73d59o76l10f 93P28o13l75a66n29e43c58k26ý 3823354503225

Vlaková neštěstí se stávají všude po světě, ne jen u nás, jak si mnozí lidé myslí. Ani sebedokonalejší zabezpečení nedokáže zabránit chybě lidského faktoru.

Upřímnou soustrast pozůstalým.

+17/0
9.2.2016 14:15

Z52d67e79n33e58k 43B53e89d68n16a97r 7497436617169

Tak to si nemyslím. Navíc u vlaků to prostě nechápu. Sledování služebních aut má každá firmička. Software, který bude sledovat vlaky nemůže být nic složitého. Navíc někdo musel projet na červenou, za ní by mělo být čidlo, které zjistí že se to stalo. Rozhodně zvládnutelná záležitost.

+3/−3
9.2.2016 15:05

I75v90a66n 13H29o74l89a94s 5627827328617

> Software, který bude sledovat vlaky nemůže být nic složitého

No, takže jsi napsal pravdu, že u vlaků to "skutečně nechápeš". Ono to fakt tak jednoduché není, jak si laik myslí.

+4/0
9.2.2016 15:07

J47o91s64e37f 44Š53o90l43t90e31s 8444928360273

Proč ne? Mít doplňkové sledovací zařízení s GPS nepřetržitě připojené k dispečinku není dnes až tak nemožné. A napsat program, který by u jednokolejných drah podobnou situaci zjistil není nic složitého.

0/−2
9.2.2016 18:27

P65e50t38r 44N69o67v79o10t95n20y 1161440821

To "čidlo" zrovna německý zabezpečovač má. Strojvedoucí ho může obejít "Befehlem", ale ne při 100 km/h, ani se takovou rychlostí k tomu návěstidlu nemůže blížit. Prostě se něco rozbilo.

0/0
9.2.2016 16:01

J18i33ř92í 88S37t95e60h31l38í31k 9237436225972

Průměrně se zabije za jeden týden na silnicích EU 70 lidí.Nikdo se nad tím nepozastavuje.Kolik připadá na železniční a leteckou dopravu není psáno.

+3/0
9.2.2016 13:47

P18a25v41l10a 45K67v35a47p71i39l22o54v86á 7909788224647

Jo jo vzhledem k tomu, že se to stalo v zemi se snad nejdokonalejším systémem a pravděpodobně s nejdisciplinovanějšími obyvateli na světě, je evidentní, že před podobnými neštěstími nás NIKDY žádný systém (zákony, nařízení) neochrání. Je třeba to mít stále na paměti.

+9/−1
9.2.2016 13:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.