Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Bavorsku se čelně srazily dva vlaky, deset lidí zemřelo

Deset lidí zemřelo a asi osmdesát lidí bylo zraněno při srážce dvou vlaků u bavorského města Bad Aibling. Příčina nehody zatím není jasná. Vlaky po srážce vykolejily, mezi oběťmi jsou oba strojvedoucí a dva průvodčí. Příčina neštěstí není dosud známa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I91v95a70n 31H12o10l68a28s 5767487738437

Pokud pisatel nadhodil hypotézu, že se kvůli špatně přehozené výhybce vlak ocitl na špatné trati, pak logicky muselo jít o výhybku pojížděnou PROTI hrotu.

0/0
10.2.2016 10:21

M18i97c39h19a47l 33L48e22k72e98š 4581841213255

Tak snad již zůstane "jen" u těch deseti. I tak moc. :-(

0/0
9.2.2016 23:09

L82u47c56i45a39n 12P77a25p40a79z94i22a80n 5194807831395

Už je mrtvých 11. Bohužel.

0/0
10.2.2016 9:30

D55a69n52i10e28l 52Ř32e37h10á28č25e17k 5177833551477

Tady je zajímavá statistika vlakonehod u nás od roku 1848!!!

https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_nehod_v_%C4%8Cesku

0/0
9.2.2016 21:59

J63a52n 33J88e73m70e57l12k38a 1125270

Je smutné, že zabezpečení bylo neúčinné. Navíc na elektrické trati. Jsem zvědav čím, jestli třeba nebylo nějak vyřazeno zařízení v soupravě.

Jak je to u nás? Protože většina tratí je jednokolejných a navíc dieselových. A po nehodě v Paskově 2009 si nedělám o jejich zabezpečení iluze. Tam stačilo, aby se to o 30 sekund odehrálo jinak a vlak nabral rychlost od nádraží, zajel do zatáčky a bylo to podobné. U nás se podle mě hlavně investuje do zabezpečení koridorů, ale ten zbytek, kdo ví. Přitom ty jednokolejné tratě jsou na to náchylné.

http://moravskoslezsky.denik.cz/nehody/20090216_nehoda_vlak_paskov_zraneni.html

0/0
9.2.2016 20:29

V37a38c51l64a81v 27H38a16j84e92k 3726609209

U nás je řada lokálek vybavena velmi moderním zařízením, např. Plzeň-Klatovy, Plzeň Žatec, Zdice Písek, Česká Lípa-Bakov nJ. a další. Někde ja to zase ještě nostalgie, třeba Praha-Kladno, kde v Ruzyni jsou k vidění i mechanická návěstidla.

0/0
9.2.2016 21:45

V56a26c24l94a69v 40H84a42j41e68k 3576299179

U nás je řada lokálek vybavena velmi moderním zařízením, např. Plzeň-Klatovy, Plzeň Žatec, Zdice Písek, Česká Lípa-Bakov nJ. a další. Někde ja to zase ještě nostalgie, třeba Praha-Kladno, kde v Ruzyni jsou k vidění i mechanická návěstidla.

0/0
9.2.2016 21:45

Z22d81e52n40ě49k 82D90u23b80e72c27k11ý 3857114320908

Už 10 !

0/0
9.2.2016 18:36

M81i86l52a95n 16P74e78l11e27š27k95a 7706572790

Na všech tratích v Německu je instalováno zabezpečovací zařízení a to už mnoho let, takže se prakticky nemohou vlaky takto čelně srazit. Vlaky mají "černé" skříňky, takže po vyhodnocení bude někomu hodně horko a bude sedět a platit jako mourovatý! Možná, že šlo také o hrubou nedbalost. Bude nutné systém ještě zdokonalit a zařídit, aby ani lidský faktor nemohl podobné další neštěstí způsobit. Na technickou chybu to nevidím, ale mohu se také mýlit.:-):-):-)

0/0
9.2.2016 17:13

J19a44r51o10s74l97a65v 12P11r58u79s46a 9382250372934

ja mam furt takovej blbej pocit ze nekde v trave lezi koran :-)

+4/−9
9.2.2016 17:33

M47i48c12h55a87l 71L51e53k37e21š 4631341443785

Hlavně nenávist. :-/

0/0
9.2.2016 23:18

I34v21a14n 45H30o27l36a86s 5447307888337

> Na všech tratích v Německu je instalováno zabezpečovací zařízení

Rozhodně ne na všech takové, aby podobné srážce zabránilo (na téhle ale podle všeho ano). Nevím, jestli Němci mají obdobu tuzemské D3, kde se na málo frekventovaných regionálních tratích jezdí doslova "na hubu", ale těžko budou mít málo využívané tratě zabezpečeny stejně důkladně, jako ty páteřní.

0/0
9.2.2016 17:34

O16l16d67ř90i46c84h 63J77a24n50e82č84e37k 8659166403451

tohle není 'málo frekventovaná regionální trať' - sice toho na ní možná v běžném provozu moc nejezdí, ale je to záloha pro hlavní trať Rosenheim - Grafing - München, i kvůli tomu byla elektrifikována, takže tam jistě je i patřičné zabezpečení

https://de.wikipedia.org/wiki/Mangfalltalbahn

+1/−1
9.2.2016 17:40

I49v62a86n 76H89o54l43a25s 5207887498587

> tohle není 'málo frekventovaná regionální trať'

A já to snad někde tvrdím??

Nemluvím o TÉTO trati (viz závorka v první větě), ale zpochybňuji generalizované tvrzení, že "na všech tratích v Německu ... "

0/0
9.2.2016 19:27

O26l58d78ř48i80c14h 59J16a52n57e85č20e93k 8949486823481

o.k. tak to jsme si špatně rozuměli

0/0
10.2.2016 8:39

O39l89d80ř86i34c57h 52J97a77n72e89č56e12k 8959356463281

co se na to dá říct... u toho sobotního lavinového neštěstí mi taky bylo od začátku jasné, že "někomu bude hodně horko a bude sedět a platit jako mourovatý" - ale když tam sám zůstal (vůdce skupiny)... tady je dost pravděpodobné, že selhal strojvůdce - oba zahynuli...

"bude nutné systém ještě zdokonalit" - víte, to je těžké, ono by bylo nejbezpečnější, kdyby tam žádný fíra neseděl a vše jelo samo podle počítače. ale fíra tam sedět musí přinejmenším kvůli řešení nestandardních situací (překážka na kolejích...) a proto musí mít taky určité možnosti počítač obejít - jenže to už pak zase připouští jeho pochybení...

0/0
9.2.2016 17:37

G44e12o11r80g 76K58o62m82b59e38r68e90c 9374171166131

vsak to taky v televizi (ZDF) rikali. Prvni varovani kdy to hlasi problem a vlak by automaticky zabrzdil muze masinfira vynulovat druhy pry uz ne. Ale v tomto pripade kdy oba vlaky jely ca. 100km/h to bohuzel uz kdruhymu varovani nedoslo. V tom pripade by vlak zastavil i kdybby se fira stavel na hlavu. Uvidime co prinesou cerny skrinky. Treba byl fira zrovna takovej magor jak ten pilot Germanwings

0/0
9.2.2016 19:34

P35e39t11r 25F10i72a60l11a 9743906563573

Mnoho let to všude nebude, v televizi říkali, že v Německu zabezpečovali hodně tratí v roce 2011.

Těžkoříct, co se stalo, zatím nebylo nic zveřejněno, mluvil jsem s odborníkya ti mají obavy, že šlo o shodu okolností - technická závada + selhání lidského faktoru.

Je to veliké neštěstí a raději nedomýšlet, kdyby tam školáci neměli jarní prázdniny.

0/0
9.2.2016 22:34

J19a26r20o66s75l91a92v 67P15o88s76p17í31š57i64l 2651259905716

Nevypadá to, že by se soupravy srazily souhrnnou rychlostí 200 km/h. To by byly jinak rozmašírované a rozházené po okolí. Takhle to odnesly převážně jenom lokomotivy a lidé v nich cestující.

0/−1
9.2.2016 15:38

B69o63h27u10s79l35a72v 67K43r36á20l33í29k 2481450719916

Lidé asi moc v lokomotivách necestují, že?

+1/0
9.2.2016 19:11
Foto

P61e76t97e68r 12J26a35b28l17o52n60o43v57s69k39y 1159366391571

Tak som si zisťoval spojenie.Os.vlak č.79505 odchádza z Bad Aibling 6.38,v žst.Kolbermoor má príchod 6.44.Os.vlak č.79506 z Rosenheimu do Bad Aibling,má plánovaný pobyt v žst.Kolbermoor 6.40-6.45.Tu sa mali oba vlaky križovať.!!Je pravdepodobné,že vlak 79505 meškal a vlak z Rosenheimu v Kolbermoor nepočkal na križovanie a za pár sekúnd sa oba vlaky zrazili.

+4/0
9.2.2016 15:31

J38o90s46e98f 42K64r82o44u85p49a 7411448385947

Němci byli velice pečlivý národ, než se začli obohacovat a většinu prací na nižšíchpostech dělají emigranti.

+4/−14
9.2.2016 15:15

M86i67c55h87a54l 43D45o19l56e29ž90e25l 7970147306826

padá rubl, něco si přej

+18/0
9.2.2016 15:35

P92e70t19r 53F35i92a29l21a 9243346263753

Ano, ale na vyloženě nízkých postech, ne na zodpovědných jako strojvedoucí nebo signalisti apod.

0/0
9.2.2016 16:32
Foto

M93a82r77t56i73n 74P11e80š83e71k 7891298114195

To už je opravdu ubost, tahat politiku i sem.

+1/0
9.2.2016 17:06

I98v30a11n 38H44o10l50a24s 5407867188457

Netahá sem politiku, ale spíš vlastní blbost.

+2/0
9.2.2016 17:35

M75i74r53e31k 71B77á48r62t40a 2985557260231

Tak aspoň že mají prázdniny, že tam nebyli školáci. Štěstí v neštěstí.

+5/0
9.2.2016 15:11
Foto

J26a29r57o91s72l69a10v 54D14o91u90š76a 3242824114456

Nějak nechápu... Je to jednokolejná trať, někdo přehodil výhybku špatně. To znamená, že jeden vlak jel najednou jinou tratí, než by měl. To to nikomu nepřipadlo divné?

Nicméně - soustrast pozůstalým.

0/0
9.2.2016 15:10

I17v73a42n 80H97o31l79a19s 5167337378887

> že jeden vlak jel najednou jinou tratí, než by měl

Nesmysl., proč by měl být jeden z vlaků na špatné trati?? Jen tam byl bohužel ve špatnou dobu.

+3/0
9.2.2016 15:15
Foto

J11a63r82o17s83l19a85v 17D77o54u39š42a 3142534844966

takže by za to asi nemohly špatně přesunutý veksle, ale semafor. K této vyriantě se také přikláním, že někdo projel červenou nebo že se zbláznila zebezpečovačka.

+3/0
9.2.2016 15:18

J38a47n 69F41i41a87l97a 7274567945429

Když se může zbláznit klévesnice, tak může i zebezpečovačka.

0/0
9.2.2016 22:45

O17l22d34ř64i83c68h 46J70a96n17e81č90e17k 8159566163731

to je jen spekulace, která se spíš nepotvrdí, protože fakt nevím, jak by to v mezistaničním úseku mohlo způsobit. na nádraží snadno - špatně se přehodí výhybka a vlak vjede na obsazenou kolej. ale tady??

+3/0
9.2.2016 15:16

V69a88c95l10a91v 42H48a74j90e48k 3896829169

Při odjezdu z nádraží na jednokolejce se většina nebo téměř všechny výhybky pojíždějí tzv. po hrotu, takže špatně hozená výhybka je technicky nesmysl, protože si ji vlak do správné polohy přestaví sám, takže budťo projetí návěstidla fírou nebo nezvládnutá obsluha či porucha zabezpečovacího zařízení.

0/0
9.2.2016 21:42

O87l73d76ř95i60c52h 92J85a92n70e17č45e12k 8169316413231

však jsem napsal, že si nedovedu představit, jak by toto mohla způsobit špatně přehozená výhybka ;-) vlastně to na první letmý pohled připomíná Stéblovou...

0/0
10.2.2016 8:43
Foto

R35u66d28o19l31f 56P12o10l67a47n43e25c92k84ý 3393824323405

Právě teď bylo oznámeno, že muselo selhat více věcí najednou. Člověk, zařízení na trati i zařízení ve vlacích.

Policie už má obě černé skříňky, takže se příčina nehody brzy odhalí.

+3/0
9.2.2016 14:18

J84a39n 63K22a70š22p13a61r 1527920938699

Divné divné divné . Už je to dost dlouho, co jsem četl, že "skopčáci" mají na všech elektrifikovaných tratích generální stop. Problém - stop - vypnout proud - a všechno stojí. Dělal jsem u německé firmy a tak vím jak jsou Němci až přepečliví. Fakt divné a velice smutné. ;-(;-(;-(

+7/0
9.2.2016 14:16

P10e35t48r 34D30v80o60ř59á84k 9734187572270

Oni selektivně pečliví, viz nehoda Germanwings.

0/−12
9.2.2016 14:23

E36m98i10l 62D86u83d15a 8265752666293

debilni porovnani. Germanwings bylo neco jako unas Hepnarová - kdyby umela litat, udelala by neco podobne

+13/0
9.2.2016 15:02

P51a23v62e65l 65C37h62l42u98b42n98a 7187946218337

To je velice trefné přirovnání.

+3/0
9.2.2016 17:23

M79a96r58t32i37n 22K37y22p69r 2582255774464

Od kdy se zločin označuje za nehodu?

+1/0
9.2.2016 17:26

J75a27n 12C79h82o35b70o63t 5242334958521

Ne OD, ale DOkdy: totiž dokud ne jako příčina neprokáže něco jiného.

0/−1
9.2.2016 18:45

B73o74h58u18s41l87a75v 82K89r34á82l88í63k 2391170809636

Od té doby, kdy zločinci způsobují nehody.

0/−1
9.2.2016 19:13

B47o87h29u60s45l39a28v 59K72r47á40l96í10k 2821540849576

Naprostá většina nehod je zaviněná, tedy někým způsobená. A způsobení závažné nehody bych se nebál nazvat zločinem, i kdyby byla způsobená pouhou nedbalostí nebo něčím alibismem.

0/0
9.2.2016 19:15
Foto

R77u13d94o34l93f 75P35o52l63a86n62e72c72k11ý 3713324753945

Vlaková neštěstí se stávají všude po světě, ne jen u nás, jak si mnozí lidé myslí. Ani sebedokonalejší zabezpečení nedokáže zabránit chybě lidského faktoru.

Upřímnou soustrast pozůstalým.

+17/0
9.2.2016 14:15

Z71d60e23n54e24k 84B70e10d89n75a98r 7447496347209

Tak to si nemyslím. Navíc u vlaků to prostě nechápu. Sledování služebních aut má každá firmička. Software, který bude sledovat vlaky nemůže být nic složitého. Navíc někdo musel projet na červenou, za ní by mělo být čidlo, které zjistí že se to stalo. Rozhodně zvládnutelná záležitost.

+3/−3
9.2.2016 15:05

I60v43a82n 86H86o21l44a64s 5737817668557

> Software, který bude sledovat vlaky nemůže být nic složitého

No, takže jsi napsal pravdu, že u vlaků to "skutečně nechápeš". Ono to fakt tak jednoduché není, jak si laik myslí.

+4/0
9.2.2016 15:07

J58o11s24e64f 11Š37o32l41t39e42s 8914418940433

Proč ne? Mít doplňkové sledovací zařízení s GPS nepřetržitě připojené k dispečinku není dnes až tak nemožné. A napsat program, který by u jednokolejných drah podobnou situaci zjistil není nic složitého.

0/−2
9.2.2016 18:27

P76e89t12r 38N75o11v38o89t23n83y 1211400401

To "čidlo" zrovna německý zabezpečovač má. Strojvedoucí ho může obejít "Befehlem", ale ne při 100 km/h, ani se takovou rychlostí k tomu návěstidlu nemůže blížit. Prostě se něco rozbilo.

0/0
9.2.2016 16:01

J96i78ř55í 98S64t83e55h44l88í47k 9767136195912

Průměrně se zabije za jeden týden na silnicích EU 70 lidí.Nikdo se nad tím nepozastavuje.Kolik připadá na železniční a leteckou dopravu není psáno.

+3/0
9.2.2016 13:47

P27a28v48l48a 68K20v30a42p35i97l79o38v65á 7459278134347

Jo jo vzhledem k tomu, že se to stalo v zemi se snad nejdokonalejším systémem a pravděpodobně s nejdisciplinovanějšími obyvateli na světě, je evidentní, že před podobnými neštěstími nás NIKDY žádný systém (zákony, nařízení) neochrání. Je třeba to mít stále na paměti.

+9/−1
9.2.2016 13:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.