Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nás zajímají lidi, ne národ. Zapalování aut odsuzuji, napsal člen Kliniky

V sobotu zaútočily desítky extremistů na pražské sociální centrum Klinika. „Našla se jedna rozbitá láhev, ale není jisté, zda to byl molotov,“ napsal v on-line rozhovoru čtenářům iDNES.cz člen Kliniky Jakub Ort. Vyloučil, že Klinika má něco společného s útoky Sítě revolučních buněk na restauraci Řízkárna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V70l84a17s70t58i94m21i33l 95S37m96o65l15e61j84a 8429789357202

Celé je to smutné a příznačné.

Příznačné je to, že ti hodní narkomani (za smažky mě posledně smázli), lžou od samého začátku. Né že oni neříkali, že to byly světlice. Oni to hned ten večer tvrdili všem reportérům. Budu se muset podívat na archívy televize a Novinky.cz. Protože redakce iDnes stačila ty starší články upravit a tyto pasáže odtranit. Příznačné je i to, že toto asociálové používají kradené věci v hodnotě mnoha tisíc a nikoho to nezajímá. Ani policii. Kradené kabelové bubny v hodnotě mnoha tisíc.

Proot je to smutné. Že v zájmu potrhlé sluníčkářskéideologie se novináři uchýlíi k manipulaci

+4/−1
9.2.2016 21:03

J34a27n 57U23l51r73i15c71h 9829696419894

1. Označování těch lidí obecně za narkomany má málo společného s realitou. Většina tak nanejvýš kouří trávu, což je naprosto banální, zvláště ve společnosti, kde patří soustavné popíjení alkoholu k běžnému životnímu stylu.

2. Média původně uváděla, že na kliniku někdo zaútočil zápalnými lahvemi. Později vyšlo najevo, že šlo pouze o kameny a světlice. Co se vám nelíbí?

+1/−13
9.2.2016 21:09

J52a97r44o69s29l30a30v 16Č91e63r11n47ý 6733576856

No a těm médiím to někdo musel říci. Buď jim to řekla policie nebo lidé z tzv. Kliniky. No a policie se to také na začátku dozvěděla od lidi z tzv. Kliniky. Takže, lhali ti lidé z tzv. Kliniky, což je jim vlastní. To nejsou zadní bojovníci proti náckům, ale pouze mediální hvězdy, které se chtějí zviditelnit. Jediné co umí je brečet v televizi, jak jsou na ně všichni zli, když jen oni mají pravdu a můžou dělat cokoliv.

+6/0
9.2.2016 22:16

J70a67n 55U55l13r34i67c45h 9649456679594

Novináři a policisté přijeli na místo, viděli vytlučené výlohy a stopy po ohni. Mohli si úsudek udělat sami. Stejně tak samozřejmě není vyloučeno, že o zápalných lahvích mluvil někdo z kliniky. Nemusela to být lež ( vědomá nepravda ), nýbrž třeba domněnka vyvolaná způsobenou spouští. Ale to jsou všechno spekulace. Obviňování obyvatel kliniky ze lží je zvlovolné a tendenční.

0/−3
9.2.2016 22:35

J57a17n 30U16l60r22i67c64h 9749616629494

A reagoval jsem na nesmyslný příspěvek pana Smoleji, který se v situaci zjevně neorientuje a obyvatele kliniky obvinil, že lhali o světlicích, ačkoíli mylná byla informace o zápalných lahvích, zatímco ve skutečnosti byly použity "jen" světlice.

0/−3
9.2.2016 22:45
Foto

V71l58a14s89t28i35m92i21l 14S10m56o84l21e12j85a 8449499737762

Viditelně máte potíže se čtenmí a logikou. Já jsem napsal, že zpočátku ti vaši nevinní hrdinové prohlašovali, že jim tam vhodili několik! zápalných lahví! Média a policie se toho ochotně chytli.

A kouřit mariánku je pro ně opravdu nolrmální. To vám rád věřím. Pak tu čteme každou chvíli, že policajti honí po Práglu zkouřeného řidiče.

+3/−1
9.2.2016 23:25

J34a63n 84U61l56r43i56c79h 9409236459284

1. Znovu si přečtěte svůj úvodní příspěvek a zkuste v něm najít pojem "zápalná láhev". Neuspějete. Asi jste se zmýlil a napsal omylem "světlice". Dobrá. V každém případě tvrzení, že zdrojem nesprávné informace o použítí zápalných lahví jsou obyvatelé kliniky, nebylo dosud naprosto nijak doloženo.

2. Pojem narkoman obecně označuje závislého uživatele tvrdých drog, nikoli kuřáka marihuany.

+2/−3
10.2.2016 0:22

O16t91t92o 91H62a61l19í40ř 9743277418656

Pan Smoleja se na rozdíl od vás v situaci orientuje. První vyjádření "svědků z Kliniky" (na něž odkazovala média) byla o zápalných lahvích a o útoku extrémistů, které údajně viděli. Ale zázrakem si je nikdo z nich ani nevyfotil, protože hořelo autíčko na baterky. Ale chápu, že fakta vás pod vlivem marihuany (což je podle vás v pořádku - viz příspěvek výše) nezajímají a raději šíříte lásku než pravdu, která bývá nepohodlná.

+7/−1
10.2.2016 7:46

A45n13n30a 59S74t10u64d78e40n21á 8889729466932

Nevyšlo to najevo postupně, že to byla světlice bylo na FB Kliniky zveřejněno v podstatě okamžitě. Novináři si to prostě vymysleli, a na stránkách mnoha levicových plátků to visí doteď.

+4/0
10.2.2016 0:33

O29t37t71o 90H46a41l72í85ř 9203667158206

Takže, kdo kouří trávu, podle vás není narkoman?

+3/0
10.2.2016 7:43

H91a51n86a 21P67a93c88u67l30o89v97á 2536596809476

Vážená a milá redakce, věnovali jste dnes velký prostor iniciativě Klinika, aniž byste čtenáře upozornili na článek, který publikoval na serveru Česká justice dne 14. 12. 2014 Ondřej Fér, autor literatury faktu a spolupracovník Technet.cz, tedy kmenový autor iDNES.

Ondřej Fér ve svém článku říká: „Celá kauza žižkovské Kliniky není ničím jiným než ukázkou toho, jak hluboko v české společnosti klesla ochota i schopnost respektovat základní řády demokratic­kého zřízení. Společenská nebezpečnost obsazení nevyužívané budovy není velmi nízká, jak tvrdí příznivci Kliniky, ale vysoká a znepokojivá ve svých důsledcích.“

Jak známo, budovu bývalé plicní kliniky v Jeseniově ulici na Žižkově vlastní stát, který ji spravuje prostřednictvím Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových. Radnice Prahy 3 v budově chtěla původně zřídit školku, od čehož musela upustit. Naproti tomu iniciativa Kliniku prostě obsa­dila a jak říká Váš kmenový autor: „Pokud byla policie osočována, že vyvedením squatterů z Kli­niky provedla jakousi obdobu CzechTeku 2006, jde o ukázku scestného zacházení s fakty. Policie vyklizením Kliniky pomáhala majiteli budovy chránit jeho majetek. Bez ohledu na to, jak stát s tímto majetkem nakládá, jeho majitelem totiž je. A občanská iniciativa Klinika nepodnikla žádné kroky, jak tento bezesporu nedobrý stav napravit – jen budovu obsadila.“

V závěru své článku pak říká: „Je znepokojivé, kolik lidí je ochotno přistoupit na hru, ve které patří role kladných hrdinů squatterům.“

Ovšem VE SVĚTLE POSLEDNÍCH UDÁLOSTÍ se jeví být obzvláště zajímavou v článku zmíněná informace, že budova Kliniky měla být „předána Generální inspekci bezpečnostních sborů.“

Zdroj: http://www.ceska-justice.cz/blog/kauza-klinika-kdyz-se-za-fakta-vydavaji-nazory-a-pravo-tvori-basnici/

+11/0
9.2.2016 20:38

J44a63n 36U61l81r12i88c25h 9249206469544

Jsem konzervativec ve filosofickém i politickém slova smyslu a útoky na soukromé vlastnictví včetně nedovolených vniknutí do budov, nebytových prostor a bytů považuji obecně za závažný delikt. Soudím, že by policie měla proti takovým útočníkům nekompromisně zasahovat. Věci je však třeba vždy vnímat v kontextu konkrétních okolností. Jde-li o budovu, která je trvale opuštěna a chátrá, a někdo do ní vnikne a užívá ji, aniž by ji dále poškozoval a rozkrádal majetek v ní zanechaný, ba dokonce o ni do určité míry pečuje, a zároveň ( důležitá podmínka! ) je majitel objektu k takovému jednání lhostejný a nedává najevo jakoukoli vůli či potřebu objekt sám využívat ani nežádá jeho vyklizení, lze podle mého takové obsazení tolerovat po dobu, po niž jsou všechny tyto podmínky splněny. Neoprávnění uživatelé totiž v takovém případě svým jednáním fakticky nijak nezasahují do vlastnických práv majitele budovy, ba naopak je vlastně chrání před vpádem agresivnějších útočníků, např, zlodějů. Nutno dodat, že konkrétně objekt kliniky je v současné době užíván legálně na základě smlouvy o výpůjčce.

+3/−6
9.2.2016 21:01

P49e29t13r 39V43e48s18e94l54ý 6851876349770

Snaha popřít nepopiratelné, podaná s evidentvní zkušenosti a možná právě tím neustálým opakováním tomu už i dotyčný věří.Rv

+3/0
10.2.2016 5:14

J15a52r15d61a 16S81o91l92a80r 8907488756121

Teda já zažil vládu komunistů, a to byli nějací demagové a pomatenci, ale Vy jste jim v tomto příspěvku dal flek.;-D Už jsem se tak dobře dlouho nepobavil.;-D

+3/0
10.2.2016 6:15

J77a57r20d48a 96S94o53l82a51r 8227808696931

Vlastně jste napsal něco ve stylu demagogie: "Lupiči v domě přepadli stařenku a okradli jí o statisíce. Dům nebyl poškozen ani stařenka nedošla újmě na zdraví, je tedy vše v naprostém pořádku.";-D

+1/0
10.2.2016 6:32

M23a25r42t39i49n 19K50r72a56l 7343830713187

Hochu hochu, "za překročení určitých zákonů" taky může být basa. Abyste se tam s nácky nesetkali.

+4/0
9.2.2016 19:46

S58t39a72n56d36a 32C48h94v71o15s26t 1952758

Tak CT a Udalosti stale masiruji sve divaky o pouziti zapalnych lahvi atd atd atd... :-/

+6/0
9.2.2016 19:08

D49a37l81i61b69o62r 48K35u21r97b79e65l 5586189364919

"Nás zajímají lidi, ne národ."

Pokud se nemýlím, národ tvoří lidi, ne? On řekl v něco v duchu: Nesnáším brambory, ale hranolky si dám.

;-D

+4/0
9.2.2016 18:50

M37i83l62o23š 22Z32e44l33e21n48d33a 7431715733298

Ne, od to řekl jasně. Mám rád lidi na celém světě bez rozdílu. Nenávidím svoji vlast a je mě šumafuk co s ní bude. Kašlu na moje předky a hrdiny, kteří padli za její obranu a svobodu a jejich činy a práci, kterou tuto vlast budovali. Jsem jen občan této zeměkoule a všichni se budeme mít rádi. ;-(

+5/−1
9.2.2016 19:24

P69e33t32r 22V73e32s29e51l32ý 6121546209140

Zapomínáte na podstatné: "A chci aby se pomáhalo, vždyť je to tak ušlechtilé" a chci abych na to pomáhání dostával peníze a ostatní museli pomáhat i když s tím nesouhlasí. Rv

+2/0
10.2.2016 5:16

J61a58r56d65a 88S85o45l23a87r 8217238356241

Po přečtení odpovědí a neodpovědí, mě jen utvrdil, že je to klub pokryteckých prolhaných netáhel a smažek. Ještě v květnu se na tomto serveru o nich psalo jako o levicových extremistech a squatu. Dnes jsou to trpící národní hrdinové. Už jenom to načasování útoku je hodně podežřelé.

+14/−1
9.2.2016 18:46

J58a27r45o51s98l12a76v 35J15u45n87e84k 5133785625607

Dienstbier jim prodloužení zařídí, toho bych se nebál. :-)

+7/0
9.2.2016 17:13
Foto

I42m71r89i30c88h 23S17u86c74h86a16r83s43k34ý 8206443105601

kdepak mám svoje příspěvky

0/0
9.2.2016 18:11

J96a14k91u15b 66C13h20l11á83d33e51k 8303118112412

byly přesunuty do rubriky "Humor"

+1/−1
9.2.2016 18:45

P43e35t60r 79Š63i34k38ý37ř 2317435227375

;-D

0/0
9.2.2016 20:08

L89u28d30ě12k 62P73r68o78v12a63z37n79í84k 8623841132155

No, hlavně ať si to sám Jirka zaplatí! Ne, z našich peněz, jak to levičáci umí nejlépe ;-)

+3/0
9.2.2016 19:25

P13e50t45r 85V82e41s92e76l18ý 6491806429790

"Osobnost" je jak vidno hodně vybíravá v tom, na jaké otázky odpoví. Ochotně na ty typu: a co je vlastně náplní kliniky, komu pomáháte atd... Ale když přijde otázka zcela pochopitelná, zda by si k sobě na byt vzal několik uprchlíků, už "osobnost" odmítá odpovídat.

Jo to jsou ti sluníčkáři. Vyžadují aby se pomáhalo, ale za peníze jiných. Oni sami "pomáhají" malováním plakátu a řečněním. RvEURv

+10/−1
9.2.2016 17:12

P62e76t44r69a 96Z73r92u14b30e27c48k37á 3720641330950

Jak pomáháte vy?

Nebo když to otočíme - kolik jste již přispěl ze svého na ochranu hranit? Nebo jen chcete, aby se to dělalo za peníze jiných? :-)

0/−14
9.2.2016 17:14

K51a82r49e75l 52D28o37k18t85o54r 4427469694690

Já jen takovou blbou připomínku. Ochrana hranic je jedna ze základních funkcí státu a platíme na ni daně. :-)

+14/0
9.2.2016 17:17

P96e59t38r30a 30Z57r27u17b27e25c15k40á 3190461240670

Stejně tak pomoc potřebným, platíme na to daně.

0/−15
9.2.2016 17:19

V44l14a30d22a84n 53Č38e59r40n86í34č26e41k 8882876473700

Ano, máte pravdu. Stejně jako platím daně na ochranu hranic České republiky, tak i na pomoc potřebným občanům stejné republiky ( přesto se musí na některé, zejména děti, dělat sbírky). Neplatím daně na pomoc potřebným v celém světě.

+14/0
9.2.2016 17:27

P82e56t77r 39V22e35s12e74l93ý 6651416579370

Ano, stejně tak, jako pomoc potřebným. Dokud se ale bude muset na operace, léčení, vozíky pro nemocné a postižené děti a seniory národ skládat, televize pořádat trapná kuřátka, tak je evidentní, že je nedostatek pro i pro děti a seniory tech, co ty daně platí.

+9/0
9.2.2016 17:28

T22o96m98a49s 40N74o12v65o49t84n74y 1831914706265

Potřebným z celého světa???

+4/0
9.2.2016 18:04

P39e82t11r 82V26e52s71e74l40ý 6201656739170

Víte Petro, daně se odvádějí na to, aby stát zajistil služby, které občan sám zajistit nedokáže. Taková je společenská dohoda. Proto každý z nás platí daň, aby policie a armáda činila to na co se mne ptáte. A kolik jsem na to dal, Myslím že o několik řádů víc, než všichni klienti té "kliniky".

Ale k tomu nejpodstatnějšímu, proč vítací sluníčko už u sebe nemá doma několik imigrantů a dokonce na to odmítá odpovídat? Proč, tušíte to?

+11/−1
9.2.2016 17:26

M85a82r78t43i92n 98B38r96e13j44c88h48a 3174940802901

R^

+2/0
9.2.2016 17:45

L38i54b47o51r 19Ž13ů76r35e57k 2553536950538

Daně se odvádějí jako příjem do státního rozpočtu. Z rozpočtu se vyplácejí na základě legislativy.

Spoločenská dohoda o které mluvíte je Ústava, ta ale podrobnosti neřeší. Také nejde o to že by občan sám nedokázal, je pravděpodobné že by si řada občanů dost peněz na soukromou policii, soudce a v pár případech možná i armádu našla(akorát by se tomu pak už nedalo říkat Česká republika protože by šlo o anarchii). Jde o to co říkají zákony, mezinárodní smlouvy, a tak dále.

Proč odmítal odpovídat na některé otázky napsal, osobně bych hádal že z těch možností které napsal šlo o otázku totálně mimo.

(Otázka proč si někdo domů nevezme uprchlíky je na místě u těch kteří prohlásili že

1) Masová migrace je žádoucí

2) Lidé by si je měli brát soukromě domů

Obojí jsou nutné, dohromady postačující podmínka. Ovšem rozhovor nebyl veden s osobou splňující ani jednu podmínku)

+2/0
10.2.2016 0:39

J37i73ř98í 64K46o91h41o97u90t 8152578761278

Bože vy jste hloupá :)

+3/0
9.2.2016 18:40

S10t85a96n47d36a 14C63h79v59o28s36t 1282698

Tu otazku s tim ubytovanim tri Arabu jsem polozil ja. Myslim, ze byla celkem prosta a ocekaval jsem i prostou a jasnou odpoved. Az me prekvapila celkem uprimna a otevrena "odpoved" ve smyslu zadna odpoved - taky odpoved. Je to jak rikate - je to banda pokrytcu.

+5/0
9.2.2016 18:10

D44a72n 75V65l67k 8501828526174

„Vniknutí do domu může být vnímáno jako přestupek. Jsme přesvědčeni, že občanská neposlušnost a překročení určitých zákonů může být pro společnost prospěšné. Samozřejmě když je dobře podložená a když si ji dokážeme obhájit" - citace z článku.

Takže ta chátra obcházet nebo porušovat zákony považuje za prospěšné, no to jsou věci... 8-o Potřebuje to nějaký další komentář? 8-oRv!!

+21/0
9.2.2016 16:44

K89r61i74s17t40i43n98a 96B56l55ü46m60e35l59o34v71á 2574157688490

Jj, zvracene uvazovani.

+11/0
9.2.2016 16:47

P25e29t39r 71Š23v97a22r49c 2168428775340

jojo... zase se dostává na povrch sorta lidí, co chce druhým diktovat, jak má nakládat se svým majetkem....

+5/0
9.2.2016 17:11

A46l47e50š 88J80a67v93ů34r35e34k 2912389170680

jj, to by se tem levicovym mamelukum libilo, bydlet zadarmo ... .

"Kdyby byl ale squatting legální, budeme rádi,“ podotkl".

placeni najmu, slozenek ... je pouze pro ty druhe, ze ?

je me jasne ze vse popre, vse co by mohlo znemoznit proslouzeni smlouvy s mestem. Osobne doufam, ze je mesto vykopne, ze se nenecha nachytat na to divaldlo s nacky a zapalnyma lahvema

+19/−1
9.2.2016 16:28

P26e82t16r38a 67Z58r94u20b26e53c34k26á 3780101580650

Vždyť uvádí, že mají smlouvu. Jsou tam legálně, tak proč by je město vykoplo? Pokud jim majitel smlouvu neprodlouží, to už je věc druhá...

0/−5
9.2.2016 16:30

A15l88e84š 76J97a92v95ů52r16e84k 2572879540900

jednaji o prodlouzeni, smlouva jim brzy konci. A tu smlouvu co maji dostali jen proto, ze mesto nevedelo jak ty squatery vystehovat

+6/0
9.2.2016 16:31

P93e15t78r83a 89Z52r33u33b35e49c66k87á 3520401710360

Pak je chyba na straně města.

+1/−2
9.2.2016 16:33

A43l77e54š 34J74a36v32ů27r83e48k 2832239410240

no to samozrejme take, ale ted se z nich delaji obeti hruzne "kristalove noci".

+5/−1
9.2.2016 16:34

P51e19t61r37a 98Z42r31u73b31e73c74k62á 3650601500580

Heleďte kdo je z nich dělá? Spíš mi přijde, že každý automaticky předpokládá, že se z nich dělají. Fakt je, že útočit na jakoukoliv budovu, i kdyby šlo třeba jen o hození šutru do okna, prostě není normální. A nechápu, jak to tu může tolik lidí obhajovat.

+4/−3
9.2.2016 16:35

J36a18r10o74s22l31a54v76a 46K68o39l51i61h72o67v83á 6489227177513

Kolik asi tito hodní lidičkove, co tolik moc pomáhají, odvádí měsíčně na daních a sociálním a zdravotním do toho společného balíku solidarity.

+8/0
9.2.2016 16:31

A45l42e77š 44J37a10v55ů79r13e11k 2612699610320

miliony ;-D;-D;-D;-D

0/0
9.2.2016 16:33

J97a35n 86H33e24l75l96e39r 9818315956

A kolik vy? :-)

+2/−1
9.2.2016 16:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.