Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Při srážce tramvají v pražském Podolí se zranilo devět lidí

Na Podolském nábřeží v Praze se při srážce dvou tramvají zranilo nejméně devět lidí. Na místě zasahovaly tři posádky záchranné služby. Více než půl hodiny zde byla omezena doprava, ve čtvrt na osm byl provoz plně obnoven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43o28s36e73f 11K23a54r23f13í21k 7832835386800

Jen taková technická ohledně nějakého brzdícího asistenta či podobně.

Pokud by tramvaj prudce zabrzdila, má to pro cestující prakticky ten samý efekt, jako když do něčeho narazí...;-)

+1/0
3.2.2016 12:34

K57a22r56e48l 97S45e70d47l95á69č37e85k 3100190651579

Zrušte už tento finančně náročný, hlučný, těžkopádný a město hyzdící dopravní prostředek. Více rozšiřovat metro a zavést trolejbusy.

+1/−10
3.2.2016 7:40

M80i90l47a32n 25M83a82j19e47r79č89í42k 1960420724136

metro je minimalne desetkrat drzsi na vystavbu i provoz nez tramvaj!!

0/0
3.2.2016 10:33

E42v44ž21e75n 85P65o72l76á12k 3948328651453

Má vyšší fixní a nižší variabilní náklady, musíte zohledňovat přepravní kapacitu. Že ale někteří soudruzi po 40 letech pořád ještě myslí, že tramvaj lze plně nahradit metrem, je na pováženou..

0/0
7.2.2016 11:45

E24v22ž44e57n 54P40o92l46á15k 3648728391463

Kolik máte ještě tady účtů, pane Drda? A s tou hlučností, vy jste si nevšiml, že už nejsou devadesátá léta? Těžkopádnost a ohyzdnost jsou opravdu odborné pojmy. A ty trolejbusy a větší rozšiřování metra zaplatíte ze svého? Kristepane.

0/0
7.2.2016 11:44

R10o28b55e37r50t 62H95o33m53o65l96k88a 2710252282691

No co, řidič 15T chtěl vyřadit jednu z těch nechutných 14T. Už jich moc nezbývá. Nikdo se vážně nezranil a bude (alespoň na chvíli) o jednu 14T méně. Takže to vlastně byl záslužný čin...

+1/−1
3.2.2016 6:44

L30á30ď60a 26M73a33l66ý 5557846515125

Ale o jednu 15T méně. I když aspoň budou náhradní díly.

0/0
3.2.2016 19:58

R79o66b36e78r47t 46H49o64m54o31l73k53a 2680692212701

Stejně to byla ta s dřevěnými sedačkami...

0/0
3.2.2016 20:08

M56i46l67a82n 25M73a75j84e44r22č22í72k 1760610984526

Jak se v současné době (asi již přes rok) v TRAM DPP vyměňují při určitém stupni kontrol/oprav jednotlivých TRAM vozů polstrované sedačky pro cestující (resp. jejich příslušné části) za plastové, tak JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE JEDNOU PŘI STEJNÉ PŘÍLEŽITOSTI DOJDE K VÝMĚNĚ DŘEVĚNÝCH (resp. překližkových) SEDAČEK PRO CESTUJÍCÍ V 15T (a několika KT8NR2P) ZA PLASTOVÉ!!

VHODNÉ JE SI VŠIMNOUT, ŽE ZROVNA NYNÍ SE U NEJSTARŠÍCH 15T (vypravovaných z vozovny Pankrác) PO VZORU TĚCH FASELIFTOVANÝCH ZAČALY ODSTRAŇOVAT SKLOPNÉ SEDAČKY (3 KUSY) PROTI 3. DVEŘÍM SALÓNU (= ZE ZAČÁTKU STŘEDNÍHO ČLÁNKU), ČÍMŽ V DANÉM MÍSTĚ VZNIKÁ 2. PLNOHODNOTNÁ PLOŠINA PRO KOČÁRKY, kterou nikdy nemůže zmenšit využitím sklopné sedačky žádný bezohledný cestující !!

0/0
3.2.2016 21:38

M98i60l26a66n 26M86a58j52e31r59č73í48k 1550750904566

Ještě jsem neslyšel o jediné finálně vyřazené 15T po obdobné nehodě té včerejší, a že již jich bylo několik !

Jsem přesvědčen, že 15T ze včerejší nehody bude opravena.

(Snad se mluví, že 1. vyřazenou 15T bude ta, která loni v květenu/červnu bourala v Modřanech s kloubovým autoBUSem SOR Dopravního podniku, ale myslím, že furt to není 100%.)

Ovšem z videa se dá usuzovat o zničení spojení 4. a 5. článku 14T = při známé neoblíbenosti těchto vozů kvůli neotočným podvozkům (+ zvýšeným nápravovým tlakům a nepraktické/snížené využitelnosti interiéru salónu) TO VELMI PRAVDĚPODOBNĚ BUDE DALŠÍ VŮZ (asi 3.), KTERÝ PRO ZNAČNÉ POŠKOZENÍ, JEHOŽ OPRAVA BY BYLA NÁKLADNÁ, BUDE ODEPSÁN/VYŘAZEN !!

0/0
3.2.2016 21:28

K61a61r19e18l 26D67r86d15a 6903505437359

Zastávku před Kublovem přejela posledně tramvaj návštěvnici Žlutých lázní. Rovný přehledný úsek a pro řidiče tramvají nejnebezpečnější úsek v Praze... To nepochopíš. Rv

Zrovna Kublov mi přijde na hlavu padlý. Samá šikana, tisíc tlačítek pro chodce, světelný přechod. (Nepouští on postupně přes vozovku, přes koleje a zase přes vozovku? Jako že nuceně musí chodec 2x čekat a mačkat 2-3x tlačítko na jednom přechodu?) Přitom vystoupím z tramvaje z centra a potřebuji do Podolí, a rychle. Vždy tady překáží 2 tramvaje v obou směrech. Nikdy nikdo neví jak se která rozjíždí. Nejlepší způsob jak pod nějakou skočit. Rv;-)

Jako že se vším tím zabezpečením je to vlastně hrozně nebezpečné a pro chodce zdlouhavé.

0/−2
3.2.2016 6:17

M33i75l87a92n 31M31a54j18e52r54č53í68k 1860250614646

no ja tam zadnou sikanu pro chodce prave naopak nevidim - vsechny tri casti prechodu mezi protosmernymi zastavkami Kublov jsou přímo za sebou!!

A zel minimálně pres strední část pres TT (tram. trat) lidé chodí prevazně na vervenou - v lepsim pripadě bez mackani tlacítka semaforu, ale tramvaje si tam nesmyslně postojí obcas kvuli blbosti lidí chtějících prenít vozovku a mackajících tlacítko prechodu směrem od ní, které je pro prechod pres tt!!

Dovedu si predstavit, ze na vcerejsí nebode mel podíl chodec prebíhající pred první tramvají, kterou zdrzel na odjezdu ze zastavky a do té pak vrahila druha tramvaj do zastavky prijizdejici!!

0/0
3.2.2016 10:32

K10a36r39e68l 30D65r20d24a 6513905367419

Jako šikanu myslím ta tlačítka, co se musí mačkat za sebou. (Chodím na takovém nesmyslu pokud možno na červenou, tak to nemám příliš ověřeno jak to funguje.)

Další šikanou je pak samotná trať, která nelze přecházet nikde jinde než na tomto přechodu. Míst pro přecházení je tady minimum. DPP třeba nenaprojektoval propojení mezi podolským bazénem a nábřežím pro chodce!

Zastávka Kublov má z jedné strany světelný přechod - jen na ostrůvek, uprostřed světelný přechod, kde jsou chodci v zákrytu zatáčky před přijíždějícími auty do centra, takže hrozí nečekaná srážka s chodcem a místo pro přecházení na konci zastávky do centra - bez jakéhokoliv zabezpečení. To mohl vyprojektovat jen blázen, co chce tady vidět "mrtvé smažky" - viz komentář z DPP níže.

Jako možnost nehody bych ta nesmyslná tlačítka také viděl. Ale je to blbost projektantů. Jako chodec tady nehodlám trávit mládí, abych umožnil odjet všem tramvajím ze zastávek a pak zastavoval auta a po 15 minutách se konečně dostal na chodník na druhé straně ulice. Rv;-)

Praha má patřit chodcům - Pražanům a ne řinčícím tramvajím! ;-DR^

0/0
3.2.2016 16:19

J73i20ř74í 75K52r33e29j54č71í79k 2277348314826

No výborně, každym dalšim příspěvkem jste blíž a blíž hospitalizaci. Tak vzhůru do toho ! ;-D

+1/−1
3.2.2016 19:22

J13i17ř17í 50K30r10e16j31č14í64k 2217748154666

Hele zase nezklamal...

Na Dvorcích se nechala přejet nějaká vylitá smažka, podle toho bych moc nesoudil.

Ale jestli to správně chápu, tak požadujete míň bezpečnostních prvků, tudíž víc takových událostí.

To se jen tak nevidí, bravo...

0/−1
3.2.2016 12:48

K65a72r50e39l 93D22r44d41a 6783775257639

Trať (otevřený svršek) a zastávky (právě třeba Kublov) jsou tady blbě naprojektované a nechutně a arogantně realizované. To by mohla být Vaše fušerská práce odborníka z DPP. Tak škoda, že tady občas nepřejedou místo "smažek", co zakopnou o ty Vaše nesmyslné koleje, raději nějaké ynteligenty z DPP... Rv

0/−1
3.2.2016 16:05

J95i16ř92í 29K18r14e46j46č62í13k 2167118694356

Přihlaste se do IPRu, s vaší invencí po vás určitě sáhnou všema deseti... ;-D

0/0
3.2.2016 19:19

R35a51d16e20k 63J77a28h61n 8886977395865

Tohle pochopím, ale nedávno o sebe štrejchly za Braníkem v té klopené zatáčce dvě protijedoucí tramvaje. To byla prda. Lítaly plechy. Nikomu se nic nestalo.

0/−1
2.2.2016 23:28

P40a18t48r70i37k 39E34g66e14r 2988380849551

Příště bude lepší zavést NAD X3 v trase Karlovo náměstí - Podolská vodárna Dvorce - Nádraží Braník (- Sídliště Modřany) mělo by se vyhovět více cestujícím tahle vznikl další zbytečný přestup!!

0/−7
2.2.2016 21:18

J16i37ř67í 14K61r65e49j69č67í86k 2917358684246

Jasně, já bych to hnal až do Kobylis... :-P

+5/−1
2.2.2016 21:19

T47o45m43á26š 93B89í30l73ý 2375970907

A jéje, zase se jeden přesvědčil, že tramvaj se nedá předjet ;-D;-D

Jsou jak kamioňáci, zrovna tady jsou schopni jet za sebou pár metrů, ševci:-/

+2/−1
2.2.2016 20:57

J75i76ř76í 13K31r35e23j31č63í56k 2497608574366

Áááá odborník promluvil...

+1/0
2.2.2016 21:01

T41o88m27á71š 31B55í45l67ý 2245850317

Já nejsem odborník, ale občas je používám, zrovna na této trati, a na to jak jezdí nemusím být žádný odborník.

0/0
2.2.2016 21:15

J69i81ř43í 93K35r42e98j68č23í85k 2877728664456

Takže tomu nerozumíš, ale myslíš si, že jezdí špatně ?

0/0
2.2.2016 21:16

T60o78m14á15š 66B96í83l85ý 2895620117

Ty budeš asi řidič tramvaje co,

protože co řidič tramvaje dělá, dobře dělá8-o

+6/0
2.2.2016 21:23

J12i11ř16í 51K54r17e62j89č80í60k 2537788364376

A pointa bude ?

+2/0
2.2.2016 21:46

T24o50m90á43š 50B52í26l60ý 2355700767

Pointa je, že vinni jsou cestující a největší odborník přes koleje, tramvaje, jízdní řády a rady typu počkej si dvě minuty na další tramvaj seš tady ty :-/

+2/0
2.2.2016 22:05

J40i61ř57í 87K46r83e91j80č91í32k 2407928264676

Vážně ? To jsi mě docela zklamal, já čekal že se dozvim něco novýho... ;-D

+1/−1
2.2.2016 22:09

M78i35r81o84s84l17a98v 76G77r51o56s91s51m48a19n84n 8512759454

Já myslím, že to jde i bez emocí. Pokud přece někomu vadí, že jedou tramvaje po dvou minutách, že je to málo, tak mu současně nemůže připadat, že čekání na spoj 2 minuty je moc dlouhé. Souhrnný interval tramvají na Podolském nábřeží je totiž opravdu právě 2 minuty. Což je krásné.

+1/0
3.2.2016 15:19

J74a23n 54F14i12a44l76a 7604977435159

Nedivím se, že tramvaj nedobrzdila, když DP maže koleje.

+6/−4
2.2.2016 20:30

M83a56r74t75i71n 26S43t75a50n62ě77k 3631833150407

az si poradne zjistite informace o mazani koleji tak neco muzete psat. !!!!!!

+5/−2
2.2.2016 20:55

T53o41m53á70š 17B79í64l57ý 2515530337

Vy tomu také věříte 8-o8-o8-o;-D;-D

0/0
2.2.2016 20:58

M31a79r50t17i56n 10S43t71a67n10ě27k 3751763910507

a cemu ?? ja totiz o te mazaci tramvaji vim o hodne vic nez vy. Nevim jestli vubec vite co maze a podobne. Pro informace se podivejte na http://technet.idnes.cz/slow-tv-mazaci-tramvaj-t3m-5572-dg5-/tec_technika.aspx?c=A150906_172601_tec_technika_erp a pak neco rikejte

+1/0
2.2.2016 21:07

T75o34m81á96š 59B69í97l70ý 2895450177

Je to opravdu rarita a krásná pohádka, jak utratit další prachy kvůli konstrukčnímu nedostatku jiné tramvaje. :-/

Čekám, až se bude v garážích, kde pískají gumy automobilům podlahy polévat vodou a olejem. :-P

+1/−1
2.2.2016 21:22

V36á36c34l29a98v 32M31e47r94g62l 5351430161760

A o jaky konstrukcni nedostatek a jake tramvaje jde?

0/0
2.2.2016 22:18

M29a22r47t40i36n 64P75a78v65e14l39e74k 5540927625325

15T mají nedořešené podvozky,takže si ničí(ojíždějí) kola,likvidují koleje a hučí v zatáčkách.

+1/0
2.2.2016 22:28

J19i59ř70í 48K72r17e47j47č10í93k 2537388954876

Předpokládam že má na mysli pískání kol u vozů 15T, které ani po šesti letech nemají systém synchronizovaného řízení jednotlivých motorů.

+1/0
2.2.2016 22:29

V49á89c75l29a40v 57M60e39r63g79l 5401570691290

No to jsem si taky myslel ale to je problem 14T a ne 15T. A mam dojem, ze 14T uz v Praze nejezdi (vybornej nakup ;-O ).

0/−3
2.2.2016 22:45

T88o34n77d38a 84H72e53j74l71í66k 1138223739987

Zrovna ta nabouraná je 14T ;-)

+4/0
3.2.2016 0:58

J40i41ř21í 47K81r77e63j48č98í34k 2627158714786

Tohle je problém právě jen 15T, jelikož 14T mají nápravy, takže tam neni co synchronizovat.

0/0
3.2.2016 12:43

J95a90n 18N25o46v27á58k 9757262257537

Tramvaje na koleje!

+1/0
2.2.2016 20:25

P33a43v74e28l 18Ř26a27p82e60k 7982326689925

Tramvaje by snad už mohly mít zabezpečovací systém, který by vyloučil vzájemnou srážku, když něco takového už se testuje i na pitomých autech. Na kolejích je to mnohem snazší.

+5/−8
2.2.2016 19:42

J75i90ř64í 49K35r52e75j78č11í73k 2787808584876

Jak by to asi tak mělo fungovat ?

+6/0
2.2.2016 19:43

L75í56d50a 64J24e95l92í57n44k88o30v89á 4185450310206

No přece Řápkovy radary ;-D

+2/0
2.2.2016 20:01

D79a73v31i24d 48T54o61m18a50n 9725497732327

Tak jako v autech?

+4/−4
2.2.2016 20:12

P68a94v46e58l 37Ř50a36p20e44k 7172726989275

Sledování polohy a vzájemné rychlosti, odhad brzdné dráhy na základě hmotnosti a vnějších podmínek a automatické brzdění při dosažení kritické hranice, za kterou už by nebylo možné vozidlo bezpečně zastavit. Mnoho těchto prvků už obsahuje například drážní systém ETCS.

+9/−3
2.2.2016 20:13

B56o75h28u44s44l39a57v 89K93r15á59l44í48k 2301930429236

Není levnější a spolehlivější, aby tramvaj měla vepředu řidiče? Myslíte, že ten váš software odhadne klouzavost lokálně načernalé koleje spolehlivěji než řidič? Nebo rovnou zvýšíte rozestup za sebou jedoucích tramvají na jeden kilometr?

+6/0
2.2.2016 20:23

E50d55a 29D35r74á92b83e41k 7809932933107

ne teď vážně, brzdový asistent by neškodil, u aut to funguje a to se na sebe taky lepí

+2/0
2.2.2016 20:34

J45i65ř58í 24K31r97e85j88č15í38k 2197258414746

Tak obdobu ABS tramvaje pochopitelně mají, jenže to není všespásné a auta se taky obvykle nepohybují po kluzkém povrchu...

+1/0
2.2.2016 20:59

J89i86r24i 87J30a42v76u30r65e26k 7796902802816

Člověče viděl jste někdy tramvaj? Jak na to chcete montovat ETCS?

+6/0
2.2.2016 20:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.