Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při srážce tramvají v pražském Podolí se zranilo devět lidí

Na Podolském nábřeží v Praze se při srážce dvou tramvají zranilo nejméně devět lidí. Na místě zasahovaly tři posádky záchranné služby. Více než půl hodiny zde byla omezena doprava, ve čtvrt na osm byl provoz plně obnoven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66o62s49e83f 12K83a73r43f87í46k 7572775856830

Jen taková technická ohledně nějakého brzdícího asistenta či podobně.

Pokud by tramvaj prudce zabrzdila, má to pro cestující prakticky ten samý efekt, jako když do něčeho narazí...;-)

+1/0
3.2.2016 12:34

K75a43r53e83l 41S96e63d84l86á20č42e15k 3390920291419

Zrušte už tento finančně náročný, hlučný, těžkopádný a město hyzdící dopravní prostředek. Více rozšiřovat metro a zavést trolejbusy.

+1/−10
3.2.2016 7:40

M94i76l83a84n 89M31a79j54e71r39č93í98k 1320360684556

metro je minimalne desetkrat drzsi na vystavbu i provoz nez tramvaj!!

0/0
3.2.2016 10:33

E10v88ž22e94n 14P30o17l77á44k 3818748391503

Má vyšší fixní a nižší variabilní náklady, musíte zohledňovat přepravní kapacitu. Že ale někteří soudruzi po 40 letech pořád ještě myslí, že tramvaj lze plně nahradit metrem, je na pováženou..

0/0
7.2.2016 11:45

E96v54ž79e24n 55P50o79l93á11k 3928538631973

Kolik máte ještě tady účtů, pane Drda? A s tou hlučností, vy jste si nevšiml, že už nejsou devadesátá léta? Těžkopádnost a ohyzdnost jsou opravdu odborné pojmy. A ty trolejbusy a větší rozšiřování metra zaplatíte ze svého? Kristepane.

0/0
7.2.2016 11:44

R21o11b12e64r61t 60H51o86m15o49l79k33a 2370742692151

No co, řidič 15T chtěl vyřadit jednu z těch nechutných 14T. Už jich moc nezbývá. Nikdo se vážně nezranil a bude (alespoň na chvíli) o jednu 14T méně. Takže to vlastně byl záslužný čin...

+1/−1
3.2.2016 6:44

L49á18ď56a 50M14a74l83ý 5237836765845

Ale o jednu 15T méně. I když aspoň budou náhradní díly.

0/0
3.2.2016 19:58

R87o60b98e95r67t 41H15o18m15o74l79k29a 2240872632911

Stejně to byla ta s dřevěnými sedačkami...

0/0
3.2.2016 20:08

M15i10l90a28n 75M19a87j60e83r96č22í93k 1450270874796

Jak se v současné době (asi již přes rok) v TRAM DPP vyměňují při určitém stupni kontrol/oprav jednotlivých TRAM vozů polstrované sedačky pro cestující (resp. jejich příslušné části) za plastové, tak JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE JEDNOU PŘI STEJNÉ PŘÍLEŽITOSTI DOJDE K VÝMĚNĚ DŘEVĚNÝCH (resp. překližkových) SEDAČEK PRO CESTUJÍCÍ V 15T (a několika KT8NR2P) ZA PLASTOVÉ!!

VHODNÉ JE SI VŠIMNOUT, ŽE ZROVNA NYNÍ SE U NEJSTARŠÍCH 15T (vypravovaných z vozovny Pankrác) PO VZORU TĚCH FASELIFTOVANÝCH ZAČALY ODSTRAŇOVAT SKLOPNÉ SEDAČKY (3 KUSY) PROTI 3. DVEŘÍM SALÓNU (= ZE ZAČÁTKU STŘEDNÍHO ČLÁNKU), ČÍMŽ V DANÉM MÍSTĚ VZNIKÁ 2. PLNOHODNOTNÁ PLOŠINA PRO KOČÁRKY, kterou nikdy nemůže zmenšit využitím sklopné sedačky žádný bezohledný cestující !!

0/0
3.2.2016 21:38

M84i74l62a35n 15M53a21j90e31r65č64í39k 1690880414626

Ještě jsem neslyšel o jediné finálně vyřazené 15T po obdobné nehodě té včerejší, a že již jich bylo několik !

Jsem přesvědčen, že 15T ze včerejší nehody bude opravena.

(Snad se mluví, že 1. vyřazenou 15T bude ta, která loni v květenu/červnu bourala v Modřanech s kloubovým autoBUSem SOR Dopravního podniku, ale myslím, že furt to není 100%.)

Ovšem z videa se dá usuzovat o zničení spojení 4. a 5. článku 14T = při známé neoblíbenosti těchto vozů kvůli neotočným podvozkům (+ zvýšeným nápravovým tlakům a nepraktické/snížené využitelnosti interiéru salónu) TO VELMI PRAVDĚPODOBNĚ BUDE DALŠÍ VŮZ (asi 3.), KTERÝ PRO ZNAČNÉ POŠKOZENÍ, JEHOŽ OPRAVA BY BYLA NÁKLADNÁ, BUDE ODEPSÁN/VYŘAZEN !!

0/0
3.2.2016 21:28

K50a82r78e23l 92D57r19d78a 6713475217709

Zastávku před Kublovem přejela posledně tramvaj návštěvnici Žlutých lázní. Rovný přehledný úsek a pro řidiče tramvají nejnebezpečnější úsek v Praze... To nepochopíš. Rv

Zrovna Kublov mi přijde na hlavu padlý. Samá šikana, tisíc tlačítek pro chodce, světelný přechod. (Nepouští on postupně přes vozovku, přes koleje a zase přes vozovku? Jako že nuceně musí chodec 2x čekat a mačkat 2-3x tlačítko na jednom přechodu?) Přitom vystoupím z tramvaje z centra a potřebuji do Podolí, a rychle. Vždy tady překáží 2 tramvaje v obou směrech. Nikdy nikdo neví jak se která rozjíždí. Nejlepší způsob jak pod nějakou skočit. Rv;-)

Jako že se vším tím zabezpečením je to vlastně hrozně nebezpečné a pro chodce zdlouhavé.

0/−2
3.2.2016 6:17

M28i21l72a87n 86M10a43j49e34r37č85í61k 1870980954206

no ja tam zadnou sikanu pro chodce prave naopak nevidim - vsechny tri casti prechodu mezi protosmernymi zastavkami Kublov jsou přímo za sebou!!

A zel minimálně pres strední část pres TT (tram. trat) lidé chodí prevazně na vervenou - v lepsim pripadě bez mackani tlacítka semaforu, ale tramvaje si tam nesmyslně postojí obcas kvuli blbosti lidí chtějících prenít vozovku a mackajících tlacítko prechodu směrem od ní, které je pro prechod pres tt!!

Dovedu si predstavit, ze na vcerejsí nebode mel podíl chodec prebíhající pred první tramvají, kterou zdrzel na odjezdu ze zastavky a do té pak vrahila druha tramvaj do zastavky prijizdejici!!

0/0
3.2.2016 10:32

K54a58r90e94l 65D59r53d62a 6473735867379

Jako šikanu myslím ta tlačítka, co se musí mačkat za sebou. (Chodím na takovém nesmyslu pokud možno na červenou, tak to nemám příliš ověřeno jak to funguje.)

Další šikanou je pak samotná trať, která nelze přecházet nikde jinde než na tomto přechodu. Míst pro přecházení je tady minimum. DPP třeba nenaprojektoval propojení mezi podolským bazénem a nábřežím pro chodce!

Zastávka Kublov má z jedné strany světelný přechod - jen na ostrůvek, uprostřed světelný přechod, kde jsou chodci v zákrytu zatáčky před přijíždějícími auty do centra, takže hrozí nečekaná srážka s chodcem a místo pro přecházení na konci zastávky do centra - bez jakéhokoliv zabezpečení. To mohl vyprojektovat jen blázen, co chce tady vidět "mrtvé smažky" - viz komentář z DPP níže.

Jako možnost nehody bych ta nesmyslná tlačítka také viděl. Ale je to blbost projektantů. Jako chodec tady nehodlám trávit mládí, abych umožnil odjet všem tramvajím ze zastávek a pak zastavoval auta a po 15 minutách se konečně dostal na chodník na druhé straně ulice. Rv;-)

Praha má patřit chodcům - Pražanům a ne řinčícím tramvajím! ;-DR^

0/0
3.2.2016 16:19

J64i82ř62í 66K41r50e72j20č91í76k 2527688544906

No výborně, každym dalšim příspěvkem jste blíž a blíž hospitalizaci. Tak vzhůru do toho ! ;-D

+1/−1
3.2.2016 19:22

J37i22ř96í 27K35r92e60j97č34í23k 2567258144686

Hele zase nezklamal...

Na Dvorcích se nechala přejet nějaká vylitá smažka, podle toho bych moc nesoudil.

Ale jestli to správně chápu, tak požadujete míň bezpečnostních prvků, tudíž víc takových událostí.

To se jen tak nevidí, bravo...

0/−1
3.2.2016 12:48

K67a20r50e22l 23D16r83d51a 6733285297469

Trať (otevřený svršek) a zastávky (právě třeba Kublov) jsou tady blbě naprojektované a nechutně a arogantně realizované. To by mohla být Vaše fušerská práce odborníka z DPP. Tak škoda, že tady občas nepřejedou místo "smažek", co zakopnou o ty Vaše nesmyslné koleje, raději nějaké ynteligenty z DPP... Rv

0/−1
3.2.2016 16:05

J36i85ř28í 76K15r31e49j73č31í40k 2657298484926

Přihlaste se do IPRu, s vaší invencí po vás určitě sáhnou všema deseti... ;-D

0/0
3.2.2016 19:19

R75a66d58e48k 20J25a45h13n 8526817365405

Tohle pochopím, ale nedávno o sebe štrejchly za Braníkem v té klopené zatáčce dvě protijedoucí tramvaje. To byla prda. Lítaly plechy. Nikomu se nic nestalo.

0/−1
2.2.2016 23:28

P55a48t16r85i47k 77E97g87e66r 2748790569181

Příště bude lepší zavést NAD X3 v trase Karlovo náměstí - Podolská vodárna Dvorce - Nádraží Braník (- Sídliště Modřany) mělo by se vyhovět více cestujícím tahle vznikl další zbytečný přestup!!

0/−7
2.2.2016 21:18

J34i75ř39í 46K36r54e30j73č29í39k 2277918354186

Jasně, já bych to hnal až do Kobylis... :-P

+5/−1
2.2.2016 21:19

T13o11m32á42š 45B50í74l74ý 2115670457

A jéje, zase se jeden přesvědčil, že tramvaj se nedá předjet ;-D;-D

Jsou jak kamioňáci, zrovna tady jsou schopni jet za sebou pár metrů, ševci:-/

+2/−1
2.2.2016 20:57

J91i86ř31í 59K35r11e86j11č40í84k 2497158664256

Áááá odborník promluvil...

+1/0
2.2.2016 21:01

T37o15m66á35š 18B88í92l22ý 2685930867

Já nejsem odborník, ale občas je používám, zrovna na této trati, a na to jak jezdí nemusím být žádný odborník.

0/0
2.2.2016 21:15

J44i41ř43í 16K42r59e73j71č11í44k 2667988234926

Takže tomu nerozumíš, ale myslíš si, že jezdí špatně ?

0/0
2.2.2016 21:16

T38o39m89á93š 33B63í94l64ý 2275180447

Ty budeš asi řidič tramvaje co,

protože co řidič tramvaje dělá, dobře dělá8-o

+6/0
2.2.2016 21:23

J18i49ř91í 77K51r78e28j36č71í90k 2687528944966

A pointa bude ?

+2/0
2.2.2016 21:46

T35o74m42á65š 79B69í16l52ý 2425780587

Pointa je, že vinni jsou cestující a největší odborník přes koleje, tramvaje, jízdní řády a rady typu počkej si dvě minuty na další tramvaj seš tady ty :-/

+2/0
2.2.2016 22:05

J13i28ř45í 40K91r78e24j35č70í34k 2207818934586

Vážně ? To jsi mě docela zklamal, já čekal že se dozvim něco novýho... ;-D

+1/−1
2.2.2016 22:09

M64i48r71o51s12l69a86v 94G95r97o87s61s98m46a47n38n 8642169224

Já myslím, že to jde i bez emocí. Pokud přece někomu vadí, že jedou tramvaje po dvou minutách, že je to málo, tak mu současně nemůže připadat, že čekání na spoj 2 minuty je moc dlouhé. Souhrnný interval tramvají na Podolském nábřeží je totiž opravdu právě 2 minuty. Což je krásné.

+1/0
3.2.2016 15:19

J28a48n 60F81i95a79l22a 7544277345729

Nedivím se, že tramvaj nedobrzdila, když DP maže koleje.

+6/−4
2.2.2016 20:30

M25a92r48t16i25n 31S43t11a40n19ě71k 3171313470517

az si poradne zjistite informace o mazani koleji tak neco muzete psat. !!!!!!

+5/−2
2.2.2016 20:55

T40o78m76á86š 41B69í13l68ý 2745200147

Vy tomu také věříte 8-o8-o8-o;-D;-D

0/0
2.2.2016 20:58

M65a75r71t88i24n 68S69t33a82n94ě22k 3911313260947

a cemu ?? ja totiz o te mazaci tramvaji vim o hodne vic nez vy. Nevim jestli vubec vite co maze a podobne. Pro informace se podivejte na http://technet.idnes.cz/slow-tv-mazaci-tramvaj-t3m-5572-dg5-/tec_technika.aspx?c=A150906_172601_tec_technika_erp a pak neco rikejte

+1/0
2.2.2016 21:07

T63o75m13á56š 40B38í44l53ý 2495420767

Je to opravdu rarita a krásná pohádka, jak utratit další prachy kvůli konstrukčnímu nedostatku jiné tramvaje. :-/

Čekám, až se bude v garážích, kde pískají gumy automobilům podlahy polévat vodou a olejem. :-P

+1/−1
2.2.2016 21:22

V40á91c12l22a33v 72M95e20r64g66l 5391500941130

A o jaky konstrukcni nedostatek a jake tramvaje jde?

0/0
2.2.2016 22:18

M47a97r64t56i27n 86P55a70v46e15l36e65k 5280787755315

15T mají nedořešené podvozky,takže si ničí(ojíždějí) kola,likvidují koleje a hučí v zatáčkách.

+1/0
2.2.2016 22:28

J32i32ř55í 46K38r76e30j70č70í49k 2947218604376

Předpokládam že má na mysli pískání kol u vozů 15T, které ani po šesti letech nemají systém synchronizovaného řízení jednotlivých motorů.

+1/0
2.2.2016 22:29

V34á35c18l52a92v 39M79e95r31g55l 5311680551960

No to jsem si taky myslel ale to je problem 14T a ne 15T. A mam dojem, ze 14T uz v Praze nejezdi (vybornej nakup ;-O ).

0/−3
2.2.2016 22:45

T84o67n54d27a 43H43e43j17l93í57k 1738693769937

Zrovna ta nabouraná je 14T ;-)

+4/0
3.2.2016 0:58

J85i77ř90í 44K19r18e80j10č57í74k 2857458514366

Tohle je problém právě jen 15T, jelikož 14T mají nápravy, takže tam neni co synchronizovat.

0/0
3.2.2016 12:43

J10a10n 24N68o30v33á84k 9127932777767

Tramvaje na koleje!

+1/0
2.2.2016 20:25

P27a92v27e41l 59Ř78a32p61e85k 7202536649865

Tramvaje by snad už mohly mít zabezpečovací systém, který by vyloučil vzájemnou srážku, když něco takového už se testuje i na pitomých autech. Na kolejích je to mnohem snazší.

+5/−8
2.2.2016 19:42

J59i46ř25í 84K20r78e41j97č91í17k 2167938424156

Jak by to asi tak mělo fungovat ?

+6/0
2.2.2016 19:43

L48í53d18a 82J82e22l67í91n24k63o68v96á 4955620820646

No přece Řápkovy radary ;-D

+2/0
2.2.2016 20:01

D26a55v45i37d 19T82o17m10a91n 9255467772357

Tak jako v autech?

+4/−4
2.2.2016 20:12

P85a20v47e27l 73Ř82a18p76e36k 7702516299665

Sledování polohy a vzájemné rychlosti, odhad brzdné dráhy na základě hmotnosti a vnějších podmínek a automatické brzdění při dosažení kritické hranice, za kterou už by nebylo možné vozidlo bezpečně zastavit. Mnoho těchto prvků už obsahuje například drážní systém ETCS.

+9/−3
2.2.2016 20:13

B32o61h25u23s82l77a24v 36K90r60á57l15í94k 2641450189896

Není levnější a spolehlivější, aby tramvaj měla vepředu řidiče? Myslíte, že ten váš software odhadne klouzavost lokálně načernalé koleje spolehlivěji než řidič? Nebo rovnou zvýšíte rozestup za sebou jedoucích tramvají na jeden kilometr?

+6/0
2.2.2016 20:23

E66d75a 88D66r38á52b31e79k 7329792743877

ne teď vážně, brzdový asistent by neškodil, u aut to funguje a to se na sebe taky lepí

+2/0
2.2.2016 20:34

J88i84ř92í 17K51r60e55j83č78í42k 2677638974946

Tak obdobu ABS tramvaje pochopitelně mají, jenže to není všespásné a auta se taky obvykle nepohybují po kluzkém povrchu...

+1/0
2.2.2016 20:59

J59i88r21i 77J27a71v67u45r13e74k 7406102922186

Člověče viděl jste někdy tramvaj? Jak na to chcete montovat ETCS?

+6/0
2.2.2016 20:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.