Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při srážce tramvají v pražském Podolí se zranilo devět lidí

Na Podolském nábřeží v Praze se při srážce dvou tramvají zranilo nejméně devět lidí. Na místě zasahovaly tři posádky záchranné služby. Více než půl hodiny zde byla omezena doprava, ve čtvrt na osm byl provoz plně obnoven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58o30s96e25f 28K23a73r30f91í82k 7172645156830

Jen taková technická ohledně nějakého brzdícího asistenta či podobně.

Pokud by tramvaj prudce zabrzdila, má to pro cestující prakticky ten samý efekt, jako když do něčeho narazí...;-)

+1/0
3.2.2016 12:34

K87a89r17e95l 21S10e78d87l98á51č41e71k 3180640631869

Zrušte už tento finančně náročný, hlučný, těžkopádný a město hyzdící dopravní prostředek. Více rozšiřovat metro a zavést trolejbusy.

+1/−10
3.2.2016 7:40

M86i34l98a39n 60M69a71j23e80r62č33í69k 1310610674526

metro je minimalne desetkrat drzsi na vystavbu i provoz nez tramvaj!!

0/0
3.2.2016 10:33

E83v26ž32e95n 93P46o33l34á50k 3788428961733

Má vyšší fixní a nižší variabilní náklady, musíte zohledňovat přepravní kapacitu. Že ale někteří soudruzi po 40 letech pořád ještě myslí, že tramvaj lze plně nahradit metrem, je na pováženou..

0/0
7.2.2016 11:45

E85v50ž65e64n 38P94o30l40á15k 3548378291453

Kolik máte ještě tady účtů, pane Drda? A s tou hlučností, vy jste si nevšiml, že už nejsou devadesátá léta? Těžkopádnost a ohyzdnost jsou opravdu odborné pojmy. A ty trolejbusy a větší rozšiřování metra zaplatíte ze svého? Kristepane.

0/0
7.2.2016 11:44

R81o39b46e55r28t 77H88o72m29o33l48k40a 2900912862751

No co, řidič 15T chtěl vyřadit jednu z těch nechutných 14T. Už jich moc nezbývá. Nikdo se vážně nezranil a bude (alespoň na chvíli) o jednu 14T méně. Takže to vlastně byl záslužný čin...

+1/−1
3.2.2016 6:44

L14á19ď90a 39M26a17l76ý 5817136665325

Ale o jednu 15T méně. I když aspoň budou náhradní díly.

0/0
3.2.2016 19:58

R72o32b53e20r76t 67H74o11m51o93l13k33a 2230282832221

Stejně to byla ta s dřevěnými sedačkami...

0/0
3.2.2016 20:08

M31i42l26a96n 14M37a53j39e49r27č38í15k 1640320694726

Jak se v současné době (asi již přes rok) v TRAM DPP vyměňují při určitém stupni kontrol/oprav jednotlivých TRAM vozů polstrované sedačky pro cestující (resp. jejich příslušné části) za plastové, tak JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE JEDNOU PŘI STEJNÉ PŘÍLEŽITOSTI DOJDE K VÝMĚNĚ DŘEVĚNÝCH (resp. překližkových) SEDAČEK PRO CESTUJÍCÍ V 15T (a několika KT8NR2P) ZA PLASTOVÉ!!

VHODNÉ JE SI VŠIMNOUT, ŽE ZROVNA NYNÍ SE U NEJSTARŠÍCH 15T (vypravovaných z vozovny Pankrác) PO VZORU TĚCH FASELIFTOVANÝCH ZAČALY ODSTRAŇOVAT SKLOPNÉ SEDAČKY (3 KUSY) PROTI 3. DVEŘÍM SALÓNU (= ZE ZAČÁTKU STŘEDNÍHO ČLÁNKU), ČÍMŽ V DANÉM MÍSTĚ VZNIKÁ 2. PLNOHODNOTNÁ PLOŠINA PRO KOČÁRKY, kterou nikdy nemůže zmenšit využitím sklopné sedačky žádný bezohledný cestující !!

0/0
3.2.2016 21:38

M24i21l65a10n 95M78a37j62e32r27č84í33k 1200160664256

Ještě jsem neslyšel o jediné finálně vyřazené 15T po obdobné nehodě té včerejší, a že již jich bylo několik !

Jsem přesvědčen, že 15T ze včerejší nehody bude opravena.

(Snad se mluví, že 1. vyřazenou 15T bude ta, která loni v květenu/červnu bourala v Modřanech s kloubovým autoBUSem SOR Dopravního podniku, ale myslím, že furt to není 100%.)

Ovšem z videa se dá usuzovat o zničení spojení 4. a 5. článku 14T = při známé neoblíbenosti těchto vozů kvůli neotočným podvozkům (+ zvýšeným nápravovým tlakům a nepraktické/snížené využitelnosti interiéru salónu) TO VELMI PRAVDĚPODOBNĚ BUDE DALŠÍ VŮZ (asi 3.), KTERÝ PRO ZNAČNÉ POŠKOZENÍ, JEHOŽ OPRAVA BY BYLA NÁKLADNÁ, BUDE ODEPSÁN/VYŘAZEN !!

0/0
3.2.2016 21:28

K96a32r63e60l 70D50r35d68a 6943105807379

Zastávku před Kublovem přejela posledně tramvaj návštěvnici Žlutých lázní. Rovný přehledný úsek a pro řidiče tramvají nejnebezpečnější úsek v Praze... To nepochopíš. Rv

Zrovna Kublov mi přijde na hlavu padlý. Samá šikana, tisíc tlačítek pro chodce, světelný přechod. (Nepouští on postupně přes vozovku, přes koleje a zase přes vozovku? Jako že nuceně musí chodec 2x čekat a mačkat 2-3x tlačítko na jednom přechodu?) Přitom vystoupím z tramvaje z centra a potřebuji do Podolí, a rychle. Vždy tady překáží 2 tramvaje v obou směrech. Nikdy nikdo neví jak se která rozjíždí. Nejlepší způsob jak pod nějakou skočit. Rv;-)

Jako že se vším tím zabezpečením je to vlastně hrozně nebezpečné a pro chodce zdlouhavé.

0/−2
3.2.2016 6:17

M50i45l94a85n 71M43a60j98e17r27č21í34k 1630870444806

no ja tam zadnou sikanu pro chodce prave naopak nevidim - vsechny tri casti prechodu mezi protosmernymi zastavkami Kublov jsou přímo za sebou!!

A zel minimálně pres strední část pres TT (tram. trat) lidé chodí prevazně na vervenou - v lepsim pripadě bez mackani tlacítka semaforu, ale tramvaje si tam nesmyslně postojí obcas kvuli blbosti lidí chtějících prenít vozovku a mackajících tlacítko prechodu směrem od ní, které je pro prechod pres tt!!

Dovedu si predstavit, ze na vcerejsí nebode mel podíl chodec prebíhající pred první tramvají, kterou zdrzel na odjezdu ze zastavky a do té pak vrahila druha tramvaj do zastavky prijizdejici!!

0/0
3.2.2016 10:32

K19a67r15e39l 21D71r89d67a 6983155227539

Jako šikanu myslím ta tlačítka, co se musí mačkat za sebou. (Chodím na takovém nesmyslu pokud možno na červenou, tak to nemám příliš ověřeno jak to funguje.)

Další šikanou je pak samotná trať, která nelze přecházet nikde jinde než na tomto přechodu. Míst pro přecházení je tady minimum. DPP třeba nenaprojektoval propojení mezi podolským bazénem a nábřežím pro chodce!

Zastávka Kublov má z jedné strany světelný přechod - jen na ostrůvek, uprostřed světelný přechod, kde jsou chodci v zákrytu zatáčky před přijíždějícími auty do centra, takže hrozí nečekaná srážka s chodcem a místo pro přecházení na konci zastávky do centra - bez jakéhokoliv zabezpečení. To mohl vyprojektovat jen blázen, co chce tady vidět "mrtvé smažky" - viz komentář z DPP níže.

Jako možnost nehody bych ta nesmyslná tlačítka také viděl. Ale je to blbost projektantů. Jako chodec tady nehodlám trávit mládí, abych umožnil odjet všem tramvajím ze zastávek a pak zastavoval auta a po 15 minutách se konečně dostal na chodník na druhé straně ulice. Rv;-)

Praha má patřit chodcům - Pražanům a ne řinčícím tramvajím! ;-DR^

0/0
3.2.2016 16:19

J69i40ř41í 11K78r55e35j81č81í88k 2477488714156

No výborně, každym dalšim příspěvkem jste blíž a blíž hospitalizaci. Tak vzhůru do toho ! ;-D

+1/−1
3.2.2016 19:22

J25i88ř15í 51K35r17e61j89č86í84k 2427758964396

Hele zase nezklamal...

Na Dvorcích se nechala přejet nějaká vylitá smažka, podle toho bych moc nesoudil.

Ale jestli to správně chápu, tak požadujete míň bezpečnostních prvků, tudíž víc takových událostí.

To se jen tak nevidí, bravo...

0/−1
3.2.2016 12:48

K73a14r28e71l 37D48r55d46a 6863795337849

Trať (otevřený svršek) a zastávky (právě třeba Kublov) jsou tady blbě naprojektované a nechutně a arogantně realizované. To by mohla být Vaše fušerská práce odborníka z DPP. Tak škoda, že tady občas nepřejedou místo "smažek", co zakopnou o ty Vaše nesmyslné koleje, raději nějaké ynteligenty z DPP... Rv

0/−1
3.2.2016 16:05

J41i18ř98í 37K77r67e89j48č65í74k 2777938624856

Přihlaste se do IPRu, s vaší invencí po vás určitě sáhnou všema deseti... ;-D

0/0
3.2.2016 19:19

R46a18d49e53k 26J45a79h37n 8516177835285

Tohle pochopím, ale nedávno o sebe štrejchly za Braníkem v té klopené zatáčce dvě protijedoucí tramvaje. To byla prda. Lítaly plechy. Nikomu se nic nestalo.

0/−1
2.2.2016 23:28

P75a44t66r69i51k 28E71g12e31r 2308810879561

Příště bude lepší zavést NAD X3 v trase Karlovo náměstí - Podolská vodárna Dvorce - Nádraží Braník (- Sídliště Modřany) mělo by se vyhovět více cestujícím tahle vznikl další zbytečný přestup!!

0/−7
2.2.2016 21:18

J63i18ř16í 89K17r39e50j77č73í61k 2197388464356

Jasně, já bych to hnal až do Kobylis... :-P

+5/−1
2.2.2016 21:19

T17o48m60á79š 56B29í92l48ý 2245140977

A jéje, zase se jeden přesvědčil, že tramvaj se nedá předjet ;-D;-D

Jsou jak kamioňáci, zrovna tady jsou schopni jet za sebou pár metrů, ševci:-/

+2/−1
2.2.2016 20:57

J14i35ř75í 90K83r24e86j67č65í68k 2817718304616

Áááá odborník promluvil...

+1/0
2.2.2016 21:01

T98o54m77á96š 69B15í60l23ý 2805460937

Já nejsem odborník, ale občas je používám, zrovna na této trati, a na to jak jezdí nemusím být žádný odborník.

0/0
2.2.2016 21:15

J82i68ř11í 41K36r69e68j91č85í19k 2357258124826

Takže tomu nerozumíš, ale myslíš si, že jezdí špatně ?

0/0
2.2.2016 21:16

T76o93m51á77š 68B47í65l88ý 2595930297

Ty budeš asi řidič tramvaje co,

protože co řidič tramvaje dělá, dobře dělá8-o

+6/0
2.2.2016 21:23

J48i69ř26í 43K92r53e22j93č53í88k 2407288664336

A pointa bude ?

+2/0
2.2.2016 21:46

T41o21m12á38š 75B89í28l62ý 2945860377

Pointa je, že vinni jsou cestující a největší odborník přes koleje, tramvaje, jízdní řády a rady typu počkej si dvě minuty na další tramvaj seš tady ty :-/

+2/0
2.2.2016 22:05

J65i71ř12í 76K56r26e79j51č46í17k 2317988744516

Vážně ? To jsi mě docela zklamal, já čekal že se dozvim něco novýho... ;-D

+1/−1
2.2.2016 22:09

M26i80r13o18s38l87a63v 32G21r45o16s54s85m31a28n39n 8292179314

Já myslím, že to jde i bez emocí. Pokud přece někomu vadí, že jedou tramvaje po dvou minutách, že je to málo, tak mu současně nemůže připadat, že čekání na spoj 2 minuty je moc dlouhé. Souhrnný interval tramvají na Podolském nábřeží je totiž opravdu právě 2 minuty. Což je krásné.

+1/0
3.2.2016 15:19

J56a64n 86F50i90a75l42a 7234477245869

Nedivím se, že tramvaj nedobrzdila, když DP maže koleje.

+6/−4
2.2.2016 20:30

M34a89r13t62i33n 73S47t59a85n57ě49k 3121483890417

az si poradne zjistite informace o mazani koleji tak neco muzete psat. !!!!!!

+5/−2
2.2.2016 20:55

T50o71m93á30š 28B76í11l90ý 2535940607

Vy tomu také věříte 8-o8-o8-o;-D;-D

0/0
2.2.2016 20:58

M92a62r26t62i54n 50S84t96a58n80ě63k 3811673930647

a cemu ?? ja totiz o te mazaci tramvaji vim o hodne vic nez vy. Nevim jestli vubec vite co maze a podobne. Pro informace se podivejte na technet.idnes.cz a pak neco rikejte

+1/0
2.2.2016 21:07

T81o57m44á97š 25B84í11l10ý 2445910507

Je to opravdu rarita a krásná pohádka, jak utratit další prachy kvůli konstrukčnímu nedostatku jiné tramvaje. :-/

Čekám, až se bude v garážích, kde pískají gumy automobilům podlahy polévat vodou a olejem. :-P

+1/−1
2.2.2016 21:22

V52á93c67l56a88v 21M19e38r23g53l 5961690941930

A o jaky konstrukcni nedostatek a jake tramvaje jde?

0/0
2.2.2016 22:18

M61a62r92t82i68n 18P21a61v34e21l28e43k 5180957445185

15T mají nedořešené podvozky,takže si ničí(ojíždějí) kola,likvidují koleje a hučí v zatáčkách.

+1/0
2.2.2016 22:28

J60i25ř28í 62K98r41e12j89č33í74k 2707578644516

Předpokládam že má na mysli pískání kol u vozů 15T, které ani po šesti letech nemají systém synchronizovaného řízení jednotlivých motorů.

+1/0
2.2.2016 22:29

V38á59c74l13a30v 33M48e17r60g32l 5421410421430

No to jsem si taky myslel ale to je problem 14T a ne 15T. A mam dojem, ze 14T uz v Praze nejezdi (vybornej nakup ;-O ).

0/−3
2.2.2016 22:45

T44o70n76d11a 42H77e44j46l53í75k 1418613309907

Zrovna ta nabouraná je 14T ;-)

+4/0
3.2.2016 0:58

J92i44ř42í 50K13r68e69j88č82í43k 2917248834216

Tohle je problém právě jen 15T, jelikož 14T mají nápravy, takže tam neni co synchronizovat.

0/0
3.2.2016 12:43

J18a66n 39N65o10v69á55k 9877132927567

Tramvaje na koleje!

+1/0
2.2.2016 20:25

P31a73v92e23l 30Ř37a87p71e27k 7262676879985

Tramvaje by snad už mohly mít zabezpečovací systém, který by vyloučil vzájemnou srážku, když něco takového už se testuje i na pitomých autech. Na kolejích je to mnohem snazší.

+5/−8
2.2.2016 19:42

J89i38ř73í 74K80r92e67j50č62í60k 2347458184126

Jak by to asi tak mělo fungovat ?

+6/0
2.2.2016 19:43

L94í30d30a 46J56e39l57í56n47k94o94v69á 4225630350226

No přece Řápkovy radary ;-D

+2/0
2.2.2016 20:01

D92a91v98i51d 66T19o41m80a22n 9325987882797

Tak jako v autech?

+4/−4
2.2.2016 20:12

P20a42v88e83l 28Ř84a75p96e94k 7312406699425

Sledování polohy a vzájemné rychlosti, odhad brzdné dráhy na základě hmotnosti a vnějších podmínek a automatické brzdění při dosažení kritické hranice, za kterou už by nebylo možné vozidlo bezpečně zastavit. Mnoho těchto prvků už obsahuje například drážní systém ETCS.

+9/−3
2.2.2016 20:13

B81o36h79u85s33l54a86v 37K48r40á53l19í60k 2381200889646

Není levnější a spolehlivější, aby tramvaj měla vepředu řidiče? Myslíte, že ten váš software odhadne klouzavost lokálně načernalé koleje spolehlivěji než řidič? Nebo rovnou zvýšíte rozestup za sebou jedoucích tramvají na jeden kilometr?

+6/0
2.2.2016 20:23

E43d16a 58D66r66á84b62e79k 7389452503457

ne teď vážně, brzdový asistent by neškodil, u aut to funguje a to se na sebe taky lepí

+2/0
2.2.2016 20:34

J95i96ř77í 20K95r76e59j54č42í45k 2747448924826

Tak obdobu ABS tramvaje pochopitelně mají, jenže to není všespásné a auta se taky obvykle nepohybují po kluzkém povrchu...

+1/0
2.2.2016 20:59

J92i58r40i 19J34a46v86u15r65e96k 7626832242696

Člověče viděl jste někdy tramvaj? Jak na to chcete montovat ETCS?

+6/0
2.2.2016 20:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.