Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při srážce tramvají v pražském Podolí se zranilo devět lidí

Na Podolském nábřeží v Praze se při srážce dvou tramvají zranilo nejméně devět lidí. Na místě zasahovaly tři posádky záchranné služby. Více než půl hodiny zde byla omezena doprava, ve čtvrt na osm byl provoz plně obnoven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33o90s66e56f 82K47a87r71f38í15k 7902485476560

Jen taková technická ohledně nějakého brzdícího asistenta či podobně.

Pokud by tramvaj prudce zabrzdila, má to pro cestující prakticky ten samý efekt, jako když do něčeho narazí...;-)

+1/0
3.2.2016 12:34

K44a97r75e25l 30S91e18d83l61á70č54e54k 3910920271629

Zrušte už tento finančně náročný, hlučný, těžkopádný a město hyzdící dopravní prostředek. Více rozšiřovat metro a zavést trolejbusy.

+1/−10
3.2.2016 7:40

M65i13l12a80n 95M10a22j55e15r83č20í85k 1830590364506

metro je minimalne desetkrat drzsi na vystavbu i provoz nez tramvaj!!

0/0
3.2.2016 10:33

E65v20ž68e79n 13P36o41l75á66k 3138978581713

Má vyšší fixní a nižší variabilní náklady, musíte zohledňovat přepravní kapacitu. Že ale někteří soudruzi po 40 letech pořád ještě myslí, že tramvaj lze plně nahradit metrem, je na pováženou..

0/0
7.2.2016 11:45

E30v75ž42e27n 45P22o73l84á81k 3528418271783

Kolik máte ještě tady účtů, pane Drda? A s tou hlučností, vy jste si nevšiml, že už nejsou devadesátá léta? Těžkopádnost a ohyzdnost jsou opravdu odborné pojmy. A ty trolejbusy a větší rozšiřování metra zaplatíte ze svého? Kristepane.

0/0
7.2.2016 11:44

R24o17b45e13r10t 51H84o69m93o65l51k60a 2520952332971

No co, řidič 15T chtěl vyřadit jednu z těch nechutných 14T. Už jich moc nezbývá. Nikdo se vážně nezranil a bude (alespoň na chvíli) o jednu 14T méně. Takže to vlastně byl záslužný čin...

+1/−1
3.2.2016 6:44

L54á63ď34a 55M51a16l35ý 5477646185275

Ale o jednu 15T méně. I když aspoň budou náhradní díly.

0/0
3.2.2016 19:58

R19o15b52e46r83t 97H59o93m24o95l51k94a 2620542712781

Stejně to byla ta s dřevěnými sedačkami...

0/0
3.2.2016 20:08

M90i71l32a78n 70M22a42j84e29r43č71í25k 1880610934956

Jak se v současné době (asi již přes rok) v TRAM DPP vyměňují při určitém stupni kontrol/oprav jednotlivých TRAM vozů polstrované sedačky pro cestující (resp. jejich příslušné části) za plastové, tak JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE JEDNOU PŘI STEJNÉ PŘÍLEŽITOSTI DOJDE K VÝMĚNĚ DŘEVĚNÝCH (resp. překližkových) SEDAČEK PRO CESTUJÍCÍ V 15T (a několika KT8NR2P) ZA PLASTOVÉ!!

VHODNÉ JE SI VŠIMNOUT, ŽE ZROVNA NYNÍ SE U NEJSTARŠÍCH 15T (vypravovaných z vozovny Pankrác) PO VZORU TĚCH FASELIFTOVANÝCH ZAČALY ODSTRAŇOVAT SKLOPNÉ SEDAČKY (3 KUSY) PROTI 3. DVEŘÍM SALÓNU (= ZE ZAČÁTKU STŘEDNÍHO ČLÁNKU), ČÍMŽ V DANÉM MÍSTĚ VZNIKÁ 2. PLNOHODNOTNÁ PLOŠINA PRO KOČÁRKY, kterou nikdy nemůže zmenšit využitím sklopné sedačky žádný bezohledný cestující !!

0/0
3.2.2016 21:38

M73i14l29a61n 75M56a46j18e16r22č34í48k 1590480384136

Ještě jsem neslyšel o jediné finálně vyřazené 15T po obdobné nehodě té včerejší, a že již jich bylo několik !

Jsem přesvědčen, že 15T ze včerejší nehody bude opravena.

(Snad se mluví, že 1. vyřazenou 15T bude ta, která loni v květenu/červnu bourala v Modřanech s kloubovým autoBUSem SOR Dopravního podniku, ale myslím, že furt to není 100%.)

Ovšem z videa se dá usuzovat o zničení spojení 4. a 5. článku 14T = při známé neoblíbenosti těchto vozů kvůli neotočným podvozkům (+ zvýšeným nápravovým tlakům a nepraktické/snížené využitelnosti interiéru salónu) TO VELMI PRAVDĚPODOBNĚ BUDE DALŠÍ VŮZ (asi 3.), KTERÝ PRO ZNAČNÉ POŠKOZENÍ, JEHOŽ OPRAVA BY BYLA NÁKLADNÁ, BUDE ODEPSÁN/VYŘAZEN !!

0/0
3.2.2016 21:28

K53a79r74e85l 26D54r85d35a 6813345517229

Zastávku před Kublovem přejela posledně tramvaj návštěvnici Žlutých lázní. Rovný přehledný úsek a pro řidiče tramvají nejnebezpečnější úsek v Praze... To nepochopíš. Rv

Zrovna Kublov mi přijde na hlavu padlý. Samá šikana, tisíc tlačítek pro chodce, světelný přechod. (Nepouští on postupně přes vozovku, přes koleje a zase přes vozovku? Jako že nuceně musí chodec 2x čekat a mačkat 2-3x tlačítko na jednom přechodu?) Přitom vystoupím z tramvaje z centra a potřebuji do Podolí, a rychle. Vždy tady překáží 2 tramvaje v obou směrech. Nikdy nikdo neví jak se která rozjíždí. Nejlepší způsob jak pod nějakou skočit. Rv;-)

Jako že se vším tím zabezpečením je to vlastně hrozně nebezpečné a pro chodce zdlouhavé.

0/−2
3.2.2016 6:17

M40i60l52a79n 62M43a67j58e96r73č70í20k 1550310334136

no ja tam zadnou sikanu pro chodce prave naopak nevidim - vsechny tri casti prechodu mezi protosmernymi zastavkami Kublov jsou přímo za sebou!!

A zel minimálně pres strední část pres TT (tram. trat) lidé chodí prevazně na vervenou - v lepsim pripadě bez mackani tlacítka semaforu, ale tramvaje si tam nesmyslně postojí obcas kvuli blbosti lidí chtějících prenít vozovku a mackajících tlacítko prechodu směrem od ní, které je pro prechod pres tt!!

Dovedu si predstavit, ze na vcerejsí nebode mel podíl chodec prebíhající pred první tramvají, kterou zdrzel na odjezdu ze zastavky a do té pak vrahila druha tramvaj do zastavky prijizdejici!!

0/0
3.2.2016 10:32

K35a72r93e93l 21D76r60d58a 6483525937389

Jako šikanu myslím ta tlačítka, co se musí mačkat za sebou. (Chodím na takovém nesmyslu pokud možno na červenou, tak to nemám příliš ověřeno jak to funguje.)

Další šikanou je pak samotná trať, která nelze přecházet nikde jinde než na tomto přechodu. Míst pro přecházení je tady minimum. DPP třeba nenaprojektoval propojení mezi podolským bazénem a nábřežím pro chodce!

Zastávka Kublov má z jedné strany světelný přechod - jen na ostrůvek, uprostřed světelný přechod, kde jsou chodci v zákrytu zatáčky před přijíždějícími auty do centra, takže hrozí nečekaná srážka s chodcem a místo pro přecházení na konci zastávky do centra - bez jakéhokoliv zabezpečení. To mohl vyprojektovat jen blázen, co chce tady vidět "mrtvé smažky" - viz komentář z DPP níže.

Jako možnost nehody bych ta nesmyslná tlačítka také viděl. Ale je to blbost projektantů. Jako chodec tady nehodlám trávit mládí, abych umožnil odjet všem tramvajím ze zastávek a pak zastavoval auta a po 15 minutách se konečně dostal na chodník na druhé straně ulice. Rv;-)

Praha má patřit chodcům - Pražanům a ne řinčícím tramvajím! ;-DR^

0/0
3.2.2016 16:19

J43i44ř30í 70K20r36e81j70č22í17k 2987958574496

No výborně, každym dalšim příspěvkem jste blíž a blíž hospitalizaci. Tak vzhůru do toho ! ;-D

+1/−1
3.2.2016 19:22

J22i84ř31í 76K21r55e44j39č13í57k 2307258494456

Hele zase nezklamal...

Na Dvorcích se nechala přejet nějaká vylitá smažka, podle toho bych moc nesoudil.

Ale jestli to správně chápu, tak požadujete míň bezpečnostních prvků, tudíž víc takových událostí.

To se jen tak nevidí, bravo...

0/−1
3.2.2016 12:48

K65a40r13e12l 83D29r15d13a 6453375747359

Trať (otevřený svršek) a zastávky (právě třeba Kublov) jsou tady blbě naprojektované a nechutně a arogantně realizované. To by mohla být Vaše fušerská práce odborníka z DPP. Tak škoda, že tady občas nepřejedou místo "smažek", co zakopnou o ty Vaše nesmyslné koleje, raději nějaké ynteligenty z DPP... Rv

0/−1
3.2.2016 16:05

J60i22ř76í 53K12r81e86j22č80í12k 2187358674716

Přihlaste se do IPRu, s vaší invencí po vás určitě sáhnou všema deseti... ;-D

0/0
3.2.2016 19:19

R31a88d85e40k 17J77a60h55n 8726717435645

Tohle pochopím, ale nedávno o sebe štrejchly za Braníkem v té klopené zatáčce dvě protijedoucí tramvaje. To byla prda. Lítaly plechy. Nikomu se nic nestalo.

0/−1
2.2.2016 23:28

P54a47t38r65i26k 73E75g27e69r 2148520449521

Příště bude lepší zavést NAD X3 v trase Karlovo náměstí - Podolská vodárna Dvorce - Nádraží Braník (- Sídliště Modřany) mělo by se vyhovět více cestujícím tahle vznikl další zbytečný přestup!!

0/−7
2.2.2016 21:18

J70i47ř62í 78K28r32e10j74č92í47k 2407838164846

Jasně, já bych to hnal až do Kobylis... :-P

+5/−1
2.2.2016 21:19

T48o29m15á97š 91B55í19l24ý 2785250567

A jéje, zase se jeden přesvědčil, že tramvaj se nedá předjet ;-D;-D

Jsou jak kamioňáci, zrovna tady jsou schopni jet za sebou pár metrů, ševci:-/

+2/−1
2.2.2016 20:57

J70i96ř12í 55K86r54e70j25č36í63k 2437188834356

Áááá odborník promluvil...

+1/0
2.2.2016 21:01

T18o63m46á32š 47B62í71l78ý 2425910217

Já nejsem odborník, ale občas je používám, zrovna na této trati, a na to jak jezdí nemusím být žádný odborník.

0/0
2.2.2016 21:15

J83i64ř32í 38K53r77e90j53č63í49k 2167528134956

Takže tomu nerozumíš, ale myslíš si, že jezdí špatně ?

0/0
2.2.2016 21:16

T44o84m95á60š 24B33í92l51ý 2645830707

Ty budeš asi řidič tramvaje co,

protože co řidič tramvaje dělá, dobře dělá8-o

+6/0
2.2.2016 21:23

J83i15ř24í 78K34r33e43j39č76í54k 2627598414716

A pointa bude ?

+2/0
2.2.2016 21:46

T40o14m64á16š 44B64í10l95ý 2255930597

Pointa je, že vinni jsou cestující a největší odborník přes koleje, tramvaje, jízdní řády a rady typu počkej si dvě minuty na další tramvaj seš tady ty :-/

+2/0
2.2.2016 22:05

J74i43ř57í 95K60r69e41j39č86í87k 2937298684576

Vážně ? To jsi mě docela zklamal, já čekal že se dozvim něco novýho... ;-D

+1/−1
2.2.2016 22:09

M35i37r27o79s61l15a17v 50G96r63o90s30s20m60a29n64n 8492509234

Já myslím, že to jde i bez emocí. Pokud přece někomu vadí, že jedou tramvaje po dvou minutách, že je to málo, tak mu současně nemůže připadat, že čekání na spoj 2 minuty je moc dlouhé. Souhrnný interval tramvají na Podolském nábřeží je totiž opravdu právě 2 minuty. Což je krásné.

+1/0
3.2.2016 15:19

J81a19n 38F83i64a43l96a 7664987715399

Nedivím se, že tramvaj nedobrzdila, když DP maže koleje.

+6/−4
2.2.2016 20:30

M11a26r75t22i24n 94S51t70a86n76ě78k 3221383490547

az si poradne zjistite informace o mazani koleji tak neco muzete psat. !!!!!!

+5/−2
2.2.2016 20:55

T62o15m49á18š 76B37í74l63ý 2295170217

Vy tomu také věříte 8-o8-o8-o;-D;-D

0/0
2.2.2016 20:58

M55a18r51t77i49n 73S52t40a64n29ě90k 3191433520527

a cemu ?? ja totiz o te mazaci tramvaji vim o hodne vic nez vy. Nevim jestli vubec vite co maze a podobne. Pro informace se podivejte na http://technet.idnes.cz/slow-tv-mazaci-tramvaj-t3m-5572-dg5-/tec_technika.aspx?c=A150906_172601_tec_technika_erp a pak neco rikejte

+1/0
2.2.2016 21:07

T34o54m71á20š 31B61í15l51ý 2155570217

Je to opravdu rarita a krásná pohádka, jak utratit další prachy kvůli konstrukčnímu nedostatku jiné tramvaje. :-/

Čekám, až se bude v garážích, kde pískají gumy automobilům podlahy polévat vodou a olejem. :-P

+1/−1
2.2.2016 21:22

V45á65c89l91a49v 47M47e60r75g43l 5591410671370

A o jaky konstrukcni nedostatek a jake tramvaje jde?

0/0
2.2.2016 22:18

M44a87r74t12i31n 49P29a27v67e93l31e21k 5930627485445

15T mají nedořešené podvozky,takže si ničí(ojíždějí) kola,likvidují koleje a hučí v zatáčkách.

+1/0
2.2.2016 22:28

J85i88ř72í 97K68r94e29j29č63í10k 2267928154146

Předpokládam že má na mysli pískání kol u vozů 15T, které ani po šesti letech nemají systém synchronizovaného řízení jednotlivých motorů.

+1/0
2.2.2016 22:29

V73á77c37l60a89v 92M76e16r27g81l 5191230251690

No to jsem si taky myslel ale to je problem 14T a ne 15T. A mam dojem, ze 14T uz v Praze nejezdi (vybornej nakup ;-O ).

0/−3
2.2.2016 22:45

T73o81n53d25a 48H80e80j20l95í81k 1478713889167

Zrovna ta nabouraná je 14T ;-)

+4/0
3.2.2016 0:58

J16i12ř30í 65K27r50e10j26č16í30k 2837218834946

Tohle je problém právě jen 15T, jelikož 14T mají nápravy, takže tam neni co synchronizovat.

0/0
3.2.2016 12:43

J95a94n 91N51o22v20á15k 9477392517217

Tramvaje na koleje!

+1/0
2.2.2016 20:25

P60a88v34e96l 56Ř49a93p21e39k 7442376759125

Tramvaje by snad už mohly mít zabezpečovací systém, který by vyloučil vzájemnou srážku, když něco takového už se testuje i na pitomých autech. Na kolejích je to mnohem snazší.

+5/−8
2.2.2016 19:42

J21i94ř14í 56K40r52e98j41č60í96k 2987218854516

Jak by to asi tak mělo fungovat ?

+6/0
2.2.2016 19:43

L75í96d64a 93J90e25l27í86n98k88o64v27á 4945850630446

No přece Řápkovy radary ;-D

+2/0
2.2.2016 20:01

D11a83v65i56d 23T46o18m93a52n 9355937792187

Tak jako v autech?

+4/−4
2.2.2016 20:12

P88a92v46e58l 49Ř81a34p86e68k 7402216179295

Sledování polohy a vzájemné rychlosti, odhad brzdné dráhy na základě hmotnosti a vnějších podmínek a automatické brzdění při dosažení kritické hranice, za kterou už by nebylo možné vozidlo bezpečně zastavit. Mnoho těchto prvků už obsahuje například drážní systém ETCS.

+9/−3
2.2.2016 20:13

B79o85h69u41s62l44a24v 64K20r44á76l84í66k 2191490509576

Není levnější a spolehlivější, aby tramvaj měla vepředu řidiče? Myslíte, že ten váš software odhadne klouzavost lokálně načernalé koleje spolehlivěji než řidič? Nebo rovnou zvýšíte rozestup za sebou jedoucích tramvají na jeden kilometr?

+6/0
2.2.2016 20:23

E82d30a 74D61r14á19b55e38k 7129492153937

ne teď vážně, brzdový asistent by neškodil, u aut to funguje a to se na sebe taky lepí

+2/0
2.2.2016 20:34

J28i58ř77í 87K82r34e10j73č72í48k 2347478554546

Tak obdobu ABS tramvaje pochopitelně mají, jenže to není všespásné a auta se taky obvykle nepohybují po kluzkém povrchu...

+1/0
2.2.2016 20:59

J77i80r48i 14J14a49v29u58r89e69k 7596452582206

Člověče viděl jste někdy tramvaj? Jak na to chcete montovat ETCS?

+6/0
2.2.2016 20:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.