Diskuze

Na Národní třídě spadl muž do kolejiště. Metro půl hodiny nejezdilo

Ve stanici metra Národní třída v sobotu kolem půl dvanácté spadl muž do kolejiště. Podle mluvčího Dopravního podniku Jiřího Štábla k nehodě došlo ve chvíli, kdy vlak odjížděl ve směru Černý Most.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

J11a94n 10B80a26l90o75u80n

31. 1. 2016 15:23

Dobrý.Proč je článek v hlavních zprávách?Nestačilo by umístit jej pod krajský zprávy?Nebo si redaktor myslí,že metro zajímá celou republiku?

2 1
možnosti
KD

K16a44r66e63l 31D39r77d35a

31. 1. 2016 15:03

Dole vidím "blábol o pojistkách". To mi přijde jako nesmysl. Je tady 750V a padají hlášky spotřeba soupravy 600A, viděl jsem hlášku, že si souprava bere při rozjezdu 2000A. Pokud by člověk dal ruce na plus a minus, tak přes něj poteče tak malý proud, že nějaká případná pojistka, co má vydržet cca 2500A si absolutně neškrtne.

(Při takových proudech, lze hodit přes třetí kolej a kolej ocelovou tyč a ta shoří jak silvestrovská pyrotechnika, aniž to napájecí soustava metra zaznamená. To by tady musely být nějaké speciální pojistky na proud lidského těla.)

Při dotyku podle mě lidské tělo koupí elektrickou lázeň 750V stejnosměrných a proudem, co samo dovolí. V podstatě elektrické křeslo. Nějaké běžné gumové podrážky, oblečení, rukavice... toho moc neodizolují. (Elektrikářské boty a rukavice se např. dělají na 500V a 1kV AC.)

Viděl bych to na pořádnou šlehu, spáleninu vnějších i vnitřních orgánů, okamžitou zástavu srdce a v krvi nějaké ty bublinky. Pokud byste to koupili do končetin a první šlehu přežili, ta krev by pak způsobila následnou smrt.

(Ale je to jen moje laická představa.)

0 0
možnosti
P"E

DP by měl už postavit bezpečnostní stěny oddělující nástupiště od kolejiště. Jsem také pro zavedení turniketů ať se metrem přepravují jen cestující s platnou jízdenkou. Metrem jezdí denně více než 1 300 000 cestujících to je celá Praha, samozřejmě, že tomuto počtu pomohou také turisté. Když každý pojede s jízdenkou a dejme tomu, že bude mít Opencard s 1 roční platností tak je to za den výdělek 13000000,- Kč za měsíc 390000000,- Kč, ať mi pak nikdo neříká, že by musel DP zdražovat! Chce to jen přemýšlet. Ono to nemyslíš - zaplatíš má něco do sebe!

0 2
možnosti
KD

K20a50r83e20l 72D73r77d21a

31. 1. 2016 15:38

Bezpečnostní stěny? Jsem spíš proti a DPP na to nemá. Turnikety? Za mě rozhodně ne. Jen neužitečná šikana. 1,3 mil. není platný údaj, kde ho berete? A rozhodně to není "celá Praha". Jsou rezervy.

Ano, měl byste přemýšlet. Provoz MHD stojí v Praze 15 mld. ročně. Dalších 10 mld. jde do investic. Jízdné je nastaveno uměle, aby nízká cena preferovala MHD před IAD. Na jízdném se vyberou 4 mld. ročně. Z toho dobré 2 mld. zaplatí turisté. (30% dopravy v MHD je také zdarma.) Rozdíl platí Pražané ze svých daní.

Doprava v Praze je záměrně ztrátová. Aby nebyla, muselo by jízdné stát 4x tolik. Tedy roční kupón cca 20.000 Kč, jízdenka 130 Kč. Současné jízdné je socialismus v praxi. Praha všem platí většinu jízdného.

Jsem proti zdražování jízdného, protože si ho vymysleli "odboráři z DPP" jako kompenzaci za slevu ročního kupónu. Podle mě DPP na tržbách nic netratí. A na vyhodnocení slevy je brzo. DPP by měl nejprve prokázat ztráty. A Praha by měla slevu vyhodnotit. Sleva měla prodat víc ročních kuponů. Prodala? Prodá? Vydělá Praha se slevou víc?

0 0
možnosti
KD

K50a12r95e98l 60D18r13d63a

31. 1. 2016 8:15

Mám dost strach z toho zpětného zrcátka. Rozjíždějící souprava jede fofrem a to zrcátko je takové pádlo, co zametá nástupiště. Stačí zůstat za bílou čárou a počítám, že přesně takto můžete koupit gardu, co vás pošle do kolen či kolejiště.

A jinak bych se vsadil, že ta třetí kolej je na mnoha zastávkách na straně cestujících. V Praze se používá spodní odběr a svrchu je izolační laminátový kryt. Tak se nabízí vyhopkat z kolejnice na třetí kolej a pak na nástupiště. Ale bude to dost pro otrlé. Hrozí, že si neopatrný lízne nohou proudu. Co by těch 750V stejnosměrných udělalo netuším. Všude je jen, že jde o smrtelné nebezpečí. Ale konkrétní účinky jsem nenašel. Třeba se to dá zvládnout, nevím. (Těch 750V je přece zvoleno jako bezpečnější varianta.)

A jinak jde o výšku cca 1,4 metru na nástupiště. Což není sranda. Přitom to prý na Černém Mostě překonávali cestující často, aby si ušetřili obcházení. ;-D Nebo je dobrá varianta, když vám něco spadne do kolejiště, dostanete to po ukončení provozu, pokud to nějaký šikovný cestující z kolejiště mezitím neukradne. ;-D

Tady je pěkný článek "jak na to" - má se dojít na konec stanice a jsou tam schůdky:

http://praha.idnes.cz/video-spadli-jsme-pod-kola-metra-podivejte-se-jak-prezit-pjw-/metro.aspx?c=A120425_154153_co-se-deje_ava

DOST HNUSNÉ, BACHA. Pár fotek reálného masakru:

http://zpravy.idnes.cz/muz-si-lehl-pod-metro-prisel-o-nohy-dtn-/domaci.aspx?c=A031207_132838_praha_kot

0 0
možnosti
AH

Mohl by tady někdo kvalifikovaně vysvětlit, jak je to s elektrikou v kolejišti ( v kolejích) ? Dá se nějak bez rizika úrazu el. proudem vlézt v případě nutnosti (když chci někoho zachránit) do kolejiště a něco s opatrností podniknout? Čeho se v takové situaci vyvarovat? Děkuji

3 2
možnosti
AH

Má nějaký význam, když budu překračovat jednotlivé koleje, případně, když se nedotknu současně obou kolejnic? Alebo to funguje nějak jinak a úraz hrozí jenom od srážky s vlakem?

1 2
možnosti
TN

To mel teda velkou kliku.

2 0
možnosti
RB

R61o34m26a49n 21B95í68l45ý

30. 1. 2016 12:25

to je otázka jak dopadl

2 0
možnosti