Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Národní třídě spadl muž do kolejiště. Metro půl hodiny nejezdilo

Ve stanici metra Národní třída v sobotu kolem půl dvanácté spadl muž do kolejiště. Podle mluvčího Dopravního podniku Jiřího Štábla k nehodě došlo ve chvíli, kdy vlak odjížděl ve směru Černý Most.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a91n 46B26a36l61o76u29n 5242111623474

Dobrý.Proč je článek v hlavních zprávách?Nestačilo by umístit jej pod krajský zprávy?Nebo si redaktor myslí,že metro zajímá celou republiku?

+2/−1
31.1.2016 15:23

K38a92r76e59l 65D39r12d41a 6883365377489

Dole vidím "blábol o pojistkách". To mi přijde jako nesmysl. Je tady 750V a padají hlášky spotřeba soupravy 600A, viděl jsem hlášku, že si souprava bere při rozjezdu 2000A. Pokud by člověk dal ruce na plus a minus, tak přes něj poteče tak malý proud, že nějaká případná pojistka, co má vydržet cca 2500A si absolutně neškrtne.

(Při takových proudech, lze hodit přes třetí kolej a kolej ocelovou tyč a ta shoří jak silvestrovská pyrotechnika, aniž to napájecí soustava metra zaznamená. To by tady musely být nějaké speciální pojistky na proud lidského těla.)

Při dotyku podle mě lidské tělo koupí elektrickou lázeň 750V stejnosměrných a proudem, co samo dovolí. V podstatě elektrické křeslo. Nějaké běžné gumové podrážky, oblečení, rukavice... toho moc neodizolují. (Elektrikářské boty a rukavice se např. dělají na 500V a 1kV AC.)

Viděl bych to na pořádnou šlehu, spáleninu vnějších i vnitřních orgánů, okamžitou zástavu srdce a v krvi nějaké ty bublinky. Pokud byste to koupili do končetin a první šlehu přežili, ta krev by pak způsobila následnou smrt.

(Ale je to jen moje laická představa.)

0/0
31.1.2016 15:03

P40a97t46r78i67k 25E68g98e84r 2138700279831

DP by měl už postavit bezpečnostní stěny oddělující nástupiště od kolejiště. Jsem také pro zavedení turniketů ať se metrem přepravují jen cestující s platnou jízdenkou. Metrem jezdí denně více než 1 300 000 cestujících to je celá Praha, samozřejmě, že tomuto počtu pomohou také turisté. Když každý pojede s jízdenkou a dejme tomu, že bude mít Opencard s 1 roční platností tak je to za den výdělek 13000000,- Kč za měsíc 390000000,- Kč, ať mi pak nikdo neříká, že by musel DP zdražovat! Chce to jen přemýšlet. Ono to nemyslíš - zaplatíš má něco do sebe!

0/−2
31.1.2016 14:56

K71a82r34e41l 88D48r54d48a 6293675627959

Bezpečnostní stěny? Jsem spíš proti a DPP na to nemá. Turnikety? Za mě rozhodně ne. Jen neužitečná šikana. 1,3 mil. není platný údaj, kde ho berete? A rozhodně to není "celá Praha". Jsou rezervy.

Ano, měl byste přemýšlet. Provoz MHD stojí v Praze 15 mld. ročně. Dalších 10 mld. jde do investic. Jízdné je nastaveno uměle, aby nízká cena preferovala MHD před IAD. Na jízdném se vyberou 4 mld. ročně. Z toho dobré 2 mld. zaplatí turisté. (30% dopravy v MHD je také zdarma.) Rozdíl platí Pražané ze svých daní.

Doprava v Praze je záměrně ztrátová. Aby nebyla, muselo by jízdné stát 4x tolik. Tedy roční kupón cca 20.000 Kč, jízdenka 130 Kč. Současné jízdné je socialismus v praxi. Praha všem platí většinu jízdného.

Jsem proti zdražování jízdného, protože si ho vymysleli "odboráři z DPP" jako kompenzaci za slevu ročního kupónu. Podle mě DPP na tržbách nic netratí. A na vyhodnocení slevy je brzo. DPP by měl nejprve prokázat ztráty. A Praha by měla slevu vyhodnotit. Sleva měla prodat víc ročních kuponů. Prodala? Prodá? Vydělá Praha se slevou víc?

0/0
31.1.2016 15:38

I15v44o 81P69á84t92e82k 2522163274880

to oddeleni nastupiste a kolejiste se uz v nejakych zemich osvedcilo, dokonalym prikladem je Japonsko, v tamnim metru je plexisklova zabrana v mistech kde mate tu prerusovanou caru a v ni jsou dalsi dvere, ktere se oteviraji po otevreni dveri metra, v pripade ze se nekdo zatoula do toho prostoru, tak se metro proste nerozjede po uzavreni.

me osobne je zdrazovani jizdneho suma fuk, mam preplaceny rocni kupon, a je mi jedno jestli za nej dam 3.600 nebo o tisicovku vic, a pokud nekdo pouziva listky... jeho boj. Hotely to maji s cizincema delat jednoduse, maji jim nabidnout "jizdne" MHD a maji jim davat prenosnou OC s prenosnym kuponem za 670 mesicne, cizinci maji naparit za ten 14 denni pobyt treba 700, coz je porad levnejsi nez predrazene jizdenky a vsichni budou spokojeni, kdom DP :D, protoze tim prijde o hodne velkou cast zisku.

DP by se spis melo starat o poradek v metru a tramvajich, a jejich revizori by se meli aktivne zajimat i o bezdaky, je docela vtipny kdyz jedu tramvaji, kterou zasmrdi jedna "osoba" sedici vzadu, vleze tam revizor a zkontroluje VSECHNY krom te jedne osoby vzadu,. co stezuje cestovani vsem ostatnim platicim zakaznikum.. to je sprosty.. az se vyporadaji s timhle a zacnou proti tomuhle aktivne bojovat a doprava v praze bude mit nejakou uroven (tzn, cloveku se bnebude chtit po nastupu do tramvaje zvracet a ze smradu mu nebudou slzet oci) tak at si klidne jizdne zdrazi..:-P

0/0
15.2.2016 13:15

K82a18r13e55l 12D76r44d66a 6753925867819

Mám dost strach z toho zpětného zrcátka. Rozjíždějící souprava jede fofrem a to zrcátko je takové pádlo, co zametá nástupiště. Stačí zůstat za bílou čárou a počítám, že přesně takto můžete koupit gardu, co vás pošle do kolen či kolejiště.

A jinak bych se vsadil, že ta třetí kolej je na mnoha zastávkách na straně cestujících. V Praze se používá spodní odběr a svrchu je izolační laminátový kryt. Tak se nabízí vyhopkat z kolejnice na třetí kolej a pak na nástupiště. Ale bude to dost pro otrlé. Hrozí, že si neopatrný lízne nohou proudu. Co by těch 750V stejnosměrných udělalo netuším. Všude je jen, že jde o smrtelné nebezpečí. Ale konkrétní účinky jsem nenašel. Třeba se to dá zvládnout, nevím. (Těch 750V je přece zvoleno jako bezpečnější varianta.)

A jinak jde o výšku cca 1,4 metru na nástupiště. Což není sranda. Přitom to prý na Černém Mostě překonávali cestující často, aby si ušetřili obcházení. ;-D Nebo je dobrá varianta, když vám něco spadne do kolejiště, dostanete to po ukončení provozu, pokud to nějaký šikovný cestující z kolejiště mezitím neukradne. ;-D

Tady je pěkný článek "jak na to" - má se dojít na konec stanice a jsou tam schůdky:

http://praha.idnes.cz/video-spadli-jsme-pod-kola-metra-podivejte-se-jak-prezit-pjw-/metro.aspx?c=A120425_154153_co-se-deje_ava

DOST HNUSNÉ, BACHA. Pár fotek reálného masakru:

http://zpravy.idnes.cz/muz-si-lehl-pod-metro-prisel-o-nohy-dtn-/domaci.aspx?c=A031207_132838_praha_kot

0/0
31.1.2016 8:15

A14n70t51o49n80í87n 29H71u45d50á73k 4338433980233

Mohl by tady někdo kvalifikovaně vysvětlit, jak je to s elektrikou v kolejišti ( v kolejích) ? Dá se nějak bez rizika úrazu el. proudem vlézt v případě nutnosti (když chci někoho zachránit) do kolejiště a něco s opatrností podniknout? Čeho se v takové situaci vyvarovat? Děkuji

+3/−2
30.1.2016 13:50

A90n29t28o20n65í81n 10H26u37d43á45k 4768143610903

Má nějaký význam, když budu překračovat jednotlivé koleje, případně, když se nedotknu současně obou kolejnic? Alebo to funguje nějak jinak a úraz hrozí jenom od srážky s vlakem?

+1/−2
30.1.2016 13:53

A69n18t32o40n21í27n 45H22u94d32á43k 4818483180843

Tak jsem něco našel na netu a odpovím si sám... Možná to bude zjímat i ostatní: elektřinu metro odebírá z třetí koleje, která je na opačné straně než nástupiště a je seshora zakrytá plastovým krytem.http://www.metroweb.cz/metro/TECH/vodni_hosp.htm tady na ty fotce je to takovej ten pas napravo. metro jezdi na stejnosmerny proud 750 V s maximalnim proudem neco pres 600A, ta treti kolejnice je vlastne +pól, -pól je v normalnich kolejich. ve stanicich jsou odpojovace, coz znamena, ze pri zkratovem spojeni + a - (treba kdybys sahla rukou na oboji zaroven) to "vyhodi pojistky", takze od elektriky nebezpeci skoro nehrozi, to bys musela mit fakt smulu. jinak vyska nastupiste nad kolejistem je 1,10 metru, coz bys myslim vylezla i ty. krom toho jsou ve stanicich tlacitka nouzoveho zastaveni vlaku, kdyz te tam nekdo uvidi spadnout, muze to zmacknout a vlak zastavi v tunelu. kdyby uz fakt slo do tuheho, uprostred koleji je odvodnovaci koryto, do ktereho si i dospely clovek muze lehnout, behem prujezdu metra se mu nic nestane a jeste

+5/−2
30.1.2016 14:00

B69o56h88u85s24l48a65v 36K15r81á86l42í18k 2131140829676

Vy jste teda vtipnej. Sám sobě odpovídáte v ženským rodě, informace o napájecí kolejnici hledáte v článku o vodním hospodářství metra a ještě k tomu se domníváte, že odpojovač funguje jako jistič a že se vypne ještě dříve, než ten proud projde vaším tělem.

+4/0
30.1.2016 15:34

A80n75t41o50n92í32n 80H77u78d34á94k 4758833430903

Jen jsem zkopíroval, co jsem našel.... a doufal, že to někdo vyvrátí, potvrdí anebo vysvětlí líp.

+1/0
30.1.2016 15:54

A41n67t85o56n89í89n 22H34u42d13á49k 4528773190413

A ještě mi nedá se nezptat, pane Králiku: Kde je ten ženský rod?

0/0
30.1.2016 16:01

M17i21c64h62a15e16l67a 91F46r75y20c17o88v52á 6886528702900

"takze od elektriky nebezpeci skoro nehrozi, to bys musela (;-D) mit fakt smulu."

+1/0
30.1.2016 18:26

M55i73c31h55a23l 92M54e55č43i38a11r 1500530709465

Tlačítko vlak nezastaví, len mu hodí "červenú" na návesti (semafore) pred stanicou takže zastaviť nemusí ak mu tam padne na poslednú chvíľu

0/0
30.1.2016 15:40

J70i23ř40í 23Z77ý36k33a 9489313201460

je to poměrně solidně zabezpečené, teoreticky by měl hrozit úraz jen od přímé srážky s vlakem, nebo když Vám zůstane nějaká část těla na koleji. Žlab mezi kolejemi je dost hluboký, takže se tam vejde i obézní jedinec bez toho, aniž by utrpěl úraz.

Napájecí kolej je ta třetí pod tím, nejčastěji žlutým, krytem. Přesto se nedoporučuje dotýkat se kolejí.

Pokud byste tam spadl, nebo Vás tam někdo shodil, není vhodné se pokoušet se vyhoupnout na nástupiště, je to dost vysoko a pokud nemáte fyzičku ... je lepší běžet po směru vlaku do tunelu - za nástupištěm jsou pak schůdky. A nebo zalehnout a nechat se "přejet". Po odjetí soupravy opět doběhnout k těm schůdkům.

+8/0
30.1.2016 14:05

M82i10c69h45a88l 41C58h95a14l86u84p93a 6278190169713

Pokud opravdu někoho přejedou, tak ta souprava hned tak neodjede :-). Myslím, že v tom případě se preventivně vypíná proud a pak ten vlak musí někdo odtlačit, jeden vagón má cca 30 tun. Ale možná by ho nechali odjet normálně, pokud by se přejetému fakt nic nestalo.

0/0
30.1.2016 15:19

B77o65h51u91s14l73a45v 75K21r75á73l44í67k 2161520219196

Jo jistě, nechat se přejet. Když člověk nemá fyzičku, tak se mu určitě poleze lépe zpod soupravy, která zastaví přímo nad ním. To pak dostane zabrat i psychička.

0/0
30.1.2016 15:36

E39v92ž84e20n 53P96o51l53á49k 3828608761943

Ona ta souprava jaksi odjede a až poté ho nechají vylézt...

0/0
30.1.2016 16:09

A31n17t16o58n66í96n 38H15u71d46á34k 4588693250953

Díky, pane Zýko. Takhle mi to docela stačí. Přejí hezký den.

0/0
30.1.2016 15:58

I90v88o 61P75á75t63e34k 2342943274800

necetl jsem reakce dalsich... teoreticky (no i prakticky) je v metru proud vedeny jednou kolejnici co vidite a jednou kterou nevidite (je schovana pod tim vetsinou zlutym nebo cervenym krytem co vidize z nastupiste), pokud nesahnete najednou na + kolejnici a - kolejnici schovanou pdo tim krytem, nemelo by se vam nic stat.. jenze, to je teorie, zalezi na tom jak velky proud tim tece, kdyz se dostanete na metr, dva od vocide co vam visi nad hlavou na okrajich prahy, tak z nej i na tu vzdalenost preskoci jiskra, co vam zpusobi celkem problemy.. ale pochybuju ze v metru se pouziva tak vysoke napeti/proud.

0/0
15.2.2016 13:22

T23o96m52á30š 22N68o79v89á67k 5664857109199

To mel teda velkou kliku.

+2/0
30.1.2016 12:23

R23o15m46a91n 68B35í50l38ý 5100605645877

to je otázka jak dopadl

+2/0
30.1.2016 12:25

T17o84m23á70š 95N21o88v76á52k 5104857849589

To je fakt. Snad ne s nejakymi trvalymi nasledky.

+2/0
30.1.2016 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.