Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na Národní třídě spadl muž do kolejiště. Metro půl hodiny nejezdilo

Ve stanici metra Národní třída v sobotu kolem půl dvanácté spadl muž do kolejiště. Podle mluvčího Dopravního podniku Jiřího Štábla k nehodě došlo ve chvíli, kdy vlak odjížděl ve směru Černý Most.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a90n 61B95a88l50o94u29n 5242681783744

Dobrý.Proč je článek v hlavních zprávách?Nestačilo by umístit jej pod krajský zprávy?Nebo si redaktor myslí,že metro zajímá celou republiku?

+2/−1
31.1.2016 15:23

K29a62r61e78l 39D27r52d87a 6873585627779

Dole vidím "blábol o pojistkách". To mi přijde jako nesmysl. Je tady 750V a padají hlášky spotřeba soupravy 600A, viděl jsem hlášku, že si souprava bere při rozjezdu 2000A. Pokud by člověk dal ruce na plus a minus, tak přes něj poteče tak malý proud, že nějaká případná pojistka, co má vydržet cca 2500A si absolutně neškrtne.

(Při takových proudech, lze hodit přes třetí kolej a kolej ocelovou tyč a ta shoří jak silvestrovská pyrotechnika, aniž to napájecí soustava metra zaznamená. To by tady musely být nějaké speciální pojistky na proud lidského těla.)

Při dotyku podle mě lidské tělo koupí elektrickou lázeň 750V stejnosměrných a proudem, co samo dovolí. V podstatě elektrické křeslo. Nějaké běžné gumové podrážky, oblečení, rukavice... toho moc neodizolují. (Elektrikářské boty a rukavice se např. dělají na 500V a 1kV AC.)

Viděl bych to na pořádnou šlehu, spáleninu vnějších i vnitřních orgánů, okamžitou zástavu srdce a v krvi nějaké ty bublinky. Pokud byste to koupili do končetin a první šlehu přežili, ta krev by pak způsobila následnou smrt.

(Ale je to jen moje laická představa.)

0/0
31.1.2016 15:03

P87a69t76r73i65k 66E94g96e81r 2288330309851

DP by měl už postavit bezpečnostní stěny oddělující nástupiště od kolejiště. Jsem také pro zavedení turniketů ať se metrem přepravují jen cestující s platnou jízdenkou. Metrem jezdí denně více než 1 300 000 cestujících to je celá Praha, samozřejmě, že tomuto počtu pomohou také turisté. Když každý pojede s jízdenkou a dejme tomu, že bude mít Opencard s 1 roční platností tak je to za den výdělek 13000000,- Kč za měsíc 390000000,- Kč, ať mi pak nikdo neříká, že by musel DP zdražovat! Chce to jen přemýšlet. Ono to nemyslíš - zaplatíš má něco do sebe!

0/−2
31.1.2016 14:56

K20a50r53e48l 33D61r22d42a 6753585727479

Bezpečnostní stěny? Jsem spíš proti a DPP na to nemá. Turnikety? Za mě rozhodně ne. Jen neužitečná šikana. 1,3 mil. není platný údaj, kde ho berete? A rozhodně to není "celá Praha". Jsou rezervy.

Ano, měl byste přemýšlet. Provoz MHD stojí v Praze 15 mld. ročně. Dalších 10 mld. jde do investic. Jízdné je nastaveno uměle, aby nízká cena preferovala MHD před IAD. Na jízdném se vyberou 4 mld. ročně. Z toho dobré 2 mld. zaplatí turisté. (30% dopravy v MHD je také zdarma.) Rozdíl platí Pražané ze svých daní.

Doprava v Praze je záměrně ztrátová. Aby nebyla, muselo by jízdné stát 4x tolik. Tedy roční kupón cca 20.000 Kč, jízdenka 130 Kč. Současné jízdné je socialismus v praxi. Praha všem platí většinu jízdného.

Jsem proti zdražování jízdného, protože si ho vymysleli "odboráři z DPP" jako kompenzaci za slevu ročního kupónu. Podle mě DPP na tržbách nic netratí. A na vyhodnocení slevy je brzo. DPP by měl nejprve prokázat ztráty. A Praha by měla slevu vyhodnotit. Sleva měla prodat víc ročních kuponů. Prodala? Prodá? Vydělá Praha se slevou víc?

0/0
31.1.2016 15:38

I41v94o 28P10á62t92e38k 2342943114910

to oddeleni nastupiste a kolejiste se uz v nejakych zemich osvedcilo, dokonalym prikladem je Japonsko, v tamnim metru je plexisklova zabrana v mistech kde mate tu prerusovanou caru a v ni jsou dalsi dvere, ktere se oteviraji po otevreni dveri metra, v pripade ze se nekdo zatoula do toho prostoru, tak se metro proste nerozjede po uzavreni.

me osobne je zdrazovani jizdneho suma fuk, mam preplaceny rocni kupon, a je mi jedno jestli za nej dam 3.600 nebo o tisicovku vic, a pokud nekdo pouziva listky... jeho boj. Hotely to maji s cizincema delat jednoduse, maji jim nabidnout "jizdne" MHD a maji jim davat prenosnou OC s prenosnym kuponem za 670 mesicne, cizinci maji naparit za ten 14 denni pobyt treba 700, coz je porad levnejsi nez predrazene jizdenky a vsichni budou spokojeni, kdom DP :D, protoze tim prijde o hodne velkou cast zisku.

DP by se spis melo starat o poradek v metru a tramvajich, a jejich revizori by se meli aktivne zajimat i o bezdaky, je docela vtipny kdyz jedu tramvaji, kterou zasmrdi jedna "osoba" sedici vzadu, vleze tam revizor a zkontroluje VSECHNY krom te jedne osoby vzadu,. co stezuje cestovani vsem ostatnim platicim zakaznikum.. to je sprosty.. az se vyporadaji s timhle a zacnou proti tomuhle aktivne bojovat a doprava v praze bude mit nejakou uroven (tzn, cloveku se bnebude chtit po nastupu do tramvaje zvracet a ze smradu mu nebudou slzet oci) tak at si klidne jizdne zdrazi..:-P

0/0
15.2.2016 13:15

K68a76r94e92l 82D68r34d74a 6243375277279

Mám dost strach z toho zpětného zrcátka. Rozjíždějící souprava jede fofrem a to zrcátko je takové pádlo, co zametá nástupiště. Stačí zůstat za bílou čárou a počítám, že přesně takto můžete koupit gardu, co vás pošle do kolen či kolejiště.

A jinak bych se vsadil, že ta třetí kolej je na mnoha zastávkách na straně cestujících. V Praze se používá spodní odběr a svrchu je izolační laminátový kryt. Tak se nabízí vyhopkat z kolejnice na třetí kolej a pak na nástupiště. Ale bude to dost pro otrlé. Hrozí, že si neopatrný lízne nohou proudu. Co by těch 750V stejnosměrných udělalo netuším. Všude je jen, že jde o smrtelné nebezpečí. Ale konkrétní účinky jsem nenašel. Třeba se to dá zvládnout, nevím. (Těch 750V je přece zvoleno jako bezpečnější varianta.)

A jinak jde o výšku cca 1,4 metru na nástupiště. Což není sranda. Přitom to prý na Černém Mostě překonávali cestující často, aby si ušetřili obcházení. ;-D Nebo je dobrá varianta, když vám něco spadne do kolejiště, dostanete to po ukončení provozu, pokud to nějaký šikovný cestující z kolejiště mezitím neukradne. ;-D

Tady je pěkný článek "jak na to" - má se dojít na konec stanice a jsou tam schůdky:

http://praha.idnes.cz/video-spadli-jsme-pod-kola-metra-podivejte-se-jak-prezit-pjw-/metro.aspx?c=A120425_154153_co-se-deje_ava

DOST HNUSNÉ, BACHA. Pár fotek reálného masakru:

http://zpravy.idnes.cz/muz-si-lehl-pod-metro-prisel-o-nohy-dtn-/domaci.aspx?c=A031207_132838_praha_kot

0/0
31.1.2016 8:15

A84n75t38o24n20í30n 81H68u68d23á79k 4378413100943

Mohl by tady někdo kvalifikovaně vysvětlit, jak je to s elektrikou v kolejišti ( v kolejích) ? Dá se nějak bez rizika úrazu el. proudem vlézt v případě nutnosti (když chci někoho zachránit) do kolejiště a něco s opatrností podniknout? Čeho se v takové situaci vyvarovat? Děkuji

+3/−2
30.1.2016 13:50

A88n59t56o35n91í36n 81H29u72d19á33k 4938243900813

Má nějaký význam, když budu překračovat jednotlivé koleje, případně, když se nedotknu současně obou kolejnic? Alebo to funguje nějak jinak a úraz hrozí jenom od srážky s vlakem?

+1/−2
30.1.2016 13:53

A44n33t31o74n46í41n 92H79u57d95á62k 4118953780263

Tak jsem něco našel na netu a odpovím si sám... Možná to bude zjímat i ostatní: elektřinu metro odebírá z třetí koleje, která je na opačné straně než nástupiště a je seshora zakrytá plastovým krytem.http://www.metroweb.cz/metro/TECH/vodni_hosp.htm tady na ty fotce je to takovej ten pas napravo. metro jezdi na stejnosmerny proud 750 V s maximalnim proudem neco pres 600A, ta treti kolejnice je vlastne +pól, -pól je v normalnich kolejich. ve stanicich jsou odpojovace, coz znamena, ze pri zkratovem spojeni + a - (treba kdybys sahla rukou na oboji zaroven) to "vyhodi pojistky", takze od elektriky nebezpeci skoro nehrozi, to bys musela mit fakt smulu. jinak vyska nastupiste nad kolejistem je 1,10 metru, coz bys myslim vylezla i ty. krom toho jsou ve stanicich tlacitka nouzoveho zastaveni vlaku, kdyz te tam nekdo uvidi spadnout, muze to zmacknout a vlak zastavi v tunelu. kdyby uz fakt slo do tuheho, uprostred koleji je odvodnovaci koryto, do ktereho si i dospely clovek muze lehnout, behem prujezdu metra se mu nic nestane a jeste

+5/−2
30.1.2016 14:00

B67o89h41u52s54l50a27v 92K32r69á84l56í79k 2861980179326

Vy jste teda vtipnej. Sám sobě odpovídáte v ženským rodě, informace o napájecí kolejnici hledáte v článku o vodním hospodářství metra a ještě k tomu se domníváte, že odpojovač funguje jako jistič a že se vypne ještě dříve, než ten proud projde vaším tělem.

+4/0
30.1.2016 15:34

A37n29t10o78n44í46n 93H92u79d39á85k 4348463490763

Jen jsem zkopíroval, co jsem našel.... a doufal, že to někdo vyvrátí, potvrdí anebo vysvětlí líp.

+1/0
30.1.2016 15:54

A27n68t16o11n91í31n 96H86u52d43á74k 4388183650593

A ještě mi nedá se nezptat, pane Králiku: Kde je ten ženský rod?

0/0
30.1.2016 16:01

M57i26c28h63a11e85l46a 19F81r65y94c12o77v32á 6586868312760

"takze od elektriky nebezpeci skoro nehrozi, to bys musela (;-D) mit fakt smulu."

+1/0
30.1.2016 18:26

M63i58c91h43a64l 41M93e28č62i49a31r 1270280399905

Tlačítko vlak nezastaví, len mu hodí "červenú" na návesti (semafore) pred stanicou takže zastaviť nemusí ak mu tam padne na poslednú chvíľu

0/0
30.1.2016 15:40

J92i91ř76í 52Z79ý54k74a 9499453561230

je to poměrně solidně zabezpečené, teoreticky by měl hrozit úraz jen od přímé srážky s vlakem, nebo když Vám zůstane nějaká část těla na koleji. Žlab mezi kolejemi je dost hluboký, takže se tam vejde i obézní jedinec bez toho, aniž by utrpěl úraz.

Napájecí kolej je ta třetí pod tím, nejčastěji žlutým, krytem. Přesto se nedoporučuje dotýkat se kolejí.

Pokud byste tam spadl, nebo Vás tam někdo shodil, není vhodné se pokoušet se vyhoupnout na nástupiště, je to dost vysoko a pokud nemáte fyzičku ... je lepší běžet po směru vlaku do tunelu - za nástupištěm jsou pak schůdky. A nebo zalehnout a nechat se "přejet". Po odjetí soupravy opět doběhnout k těm schůdkům.

+8/0
30.1.2016 14:05

M69i53c43h38a60l 98C20h95a24l47u95p18a 6948100459703

Pokud opravdu někoho přejedou, tak ta souprava hned tak neodjede :-). Myslím, že v tom případě se preventivně vypíná proud a pak ten vlak musí někdo odtlačit, jeden vagón má cca 30 tun. Ale možná by ho nechali odjet normálně, pokud by se přejetému fakt nic nestalo.

0/0
30.1.2016 15:19

B94o52h26u14s22l24a57v 13K82r23á39l17í16k 2191240629826

Jo jistě, nechat se přejet. Když člověk nemá fyzičku, tak se mu určitě poleze lépe zpod soupravy, která zastaví přímo nad ním. To pak dostane zabrat i psychička.

0/0
30.1.2016 15:36

E64v31ž96e13n 24P52o23l31á27k 3938298971483

Ona ta souprava jaksi odjede a až poté ho nechají vylézt...

0/0
30.1.2016 16:09

A59n47t67o39n26í45n 61H43u82d61á46k 4348233960263

Díky, pane Zýko. Takhle mi to docela stačí. Přejí hezký den.

0/0
30.1.2016 15:58

I54v74o 27P44á81t64e81k 2772273764750

necetl jsem reakce dalsich... teoreticky (no i prakticky) je v metru proud vedeny jednou kolejnici co vidite a jednou kterou nevidite (je schovana pod tim vetsinou zlutym nebo cervenym krytem co vidize z nastupiste), pokud nesahnete najednou na + kolejnici a - kolejnici schovanou pdo tim krytem, nemelo by se vam nic stat.. jenze, to je teorie, zalezi na tom jak velky proud tim tece, kdyz se dostanete na metr, dva od vocide co vam visi nad hlavou na okrajich prahy, tak z nej i na tu vzdalenost preskoci jiskra, co vam zpusobi celkem problemy.. ale pochybuju ze v metru se pouziva tak vysoke napeti/proud.

0/0
15.2.2016 13:22

T54o76m53á74š 56N27o85v46á61k 5954337539719

To mel teda velkou kliku.

+2/0
30.1.2016 12:23

R89o49m85a48n 75B32í84l78ý 5700575495497

to je otázka jak dopadl

+2/0
30.1.2016 12:25

T75o51m32á93š 82N92o92v82á98k 5594247819869

To je fakt. Snad ne s nejakymi trvalymi nasledky.

+2/0
30.1.2016 12:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.