Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vypálili jsme jednu vesnici, přiznal šéf doněckých separatistů

Vůdce donbaských separatistů Aleksandr Zacharčenko přiznal, že jeho jednotky při předloňských bojích v Donbasu do základu vypálily jednu z místních vesnic. Na studentské konferenci také přiznal fascinaci sovětským režimem, píše Rádio svobodná Evropa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R56o58s13t38i51s72l60a97v 82M57a46r89t46i34n74á29k 3902568335297

Kouřem z jedné vesnice se autor článku snaží zakrýt kyjevskou bandou rozbombardovaný Donbas, tisíce mrtvých, zašantročený Krym, rozvrácené hospodářství a stále se zvětšující bídu obyvatel Ukrajiny.

0/−1
29.1.2016 22:37

P55a45v72e49l 70L13a84š37t87o75v31k45a 4558769436543

Němci by zase na oplátku mohli začít vyvěšovat plakáty s Hitlerem a vzpomínat na staré dobré časy. Jen z té představy mě polévá horko.

0/0
29.1.2016 16:58

J46i30ř56í 42P13ů34ž77a 4217987522830

Ortodoxní ruský šovinismus je stejný svinstvo jako islamismus.

+5/−1
29.1.2016 15:05

M67a45r90t40i79n 24K41r90a20l 7853630663487

Snad ani islámisti nežehnají dělům, co jedou do cizích zemí rozsévat smrt. Je to prašť jako uhoď, nemocné mozky.

+1/−2
29.1.2016 16:12

O87n33d20ř17e36j 10M43a69l89ý 3304813693103

Až tu kremloboti zase budou něco vykřikovat o ukrajinských fašistech, tak by si nejprve měli zamést před vlastním prahem... ;-)

+3/−1
29.1.2016 14:50

R89o25m31a67n 60M50á28c28a 7265900952447

jednoduse to oznaci jako protiruskou propagandu a ze to je vse lez... nic vic, nic min...

0/0
29.1.2016 14:58

M51a30r23t84i33n 67K82r63a17l 7543790243707

Ze začátku jsem myslel, že Zachar je celkem normální, ale vyklubal se z něj stejnej magor jako ti ostatní "polní velitelé", ať už jde o Girkina, Tolstycha, Pavlova nebo Mozgového, kterého už revoluce odstranila. Přezdívky uvedl pan Máca dole.

+2/−1
29.1.2016 14:20

R25o19m70a78n 33M25á69c52a 7355220482297

separatisty zajimave komentoval jeden rusky spisovatel:

"Tam nevím, co a před kým brání.Někteří, oblbnutí propagandou, jsou skutečně připraveni se obětovat a hrnou sepomstít „ukřižované chlapce“. Jsou tací, kteří hledají cestu z problémůkaždodenního života, s nimiž si neumí poradit. Jsou tací, kteří jsou připraveniriskovat život v naději na zlepšení své finanční situace. Jsou tací, kteří sechtějí prosadit. Ve válce dostává bezvýznamný člověk automatickou zbraň a stáváse významným. Společně s automatickou zbraní dostává moc – jak nad bezbrannýmirukojmími, tak nad civilisty, kterým může, například, zabavit dům, auto neboněco jiného. Jsou i tací, kteří jednoduše kočují z jedné války do druhé,protože jenom ve válce se cítí jako lidé. To je zvláštní forma pomatení."

je to podobna chatra jako islamsky stat.... akorat tady jsou vsichni osvoboditele pred fasismem... u islamskeho statu zase mudzahedini ve svate valce...

+1/0
29.1.2016 14:44

R41o23m71a83n 78M29á83c66a 7615970162917

Zacharcenko - elektrikar

Givi - delnik z tovarny na ocelova lana

Motorola - umyvac aut

Tot nejzvucnejsi predstavitele separatistu... byli nulami, nikym... ted maji zbrane a moc... valka z nich udelala nekoho... miluji valku, protoze je pro ne vsim... bez ni by byli jen elektrikarem, delnikem a umyvacem...

na donbasu jsem byl loni v cervnu, jak vypada prujezd fronty a jak vypadala situace v donecku... o tom zde... http://maca.blog.idnes.cz/c/473064/skrz-frontu-do-donecka-a-zpet-postrehy-z-mesta.html

+5/0
29.1.2016 13:54

M45i45l17a95n 74P51r19o14u48z75a 6862724718957

Tak jsem si to přečetl.

0/0
29.1.2016 14:21

B96o25h79u42s69l24a87v 82K47r11á97l11í29k 2871390199636

Neměl ten Motorola dříve nějakou továrnu na mobily či co? Je mi to jméno povědomé.

+1/0
29.1.2016 15:13

R20o64m86a87n 79M62á55c60a 7705390242327

urcite mel... ona firma je vlastne puvodne ruska a zlotrili imperialiste ji ukradli sovetskemu lidu...

+1/0
29.1.2016 15:15

J64a35n 98S21e82d31l68a86k 1283375901

tejně tak to bylo i s vynálezy (příklad žárovka a parní stroj) ;-D

0/0
29.1.2016 17:52
Foto

I13g61o96r 15S96v72o31b30o74d38a 8223765176838

No jestli jsou takové nuly, tak jak mohli se svými vojáky vyhrát většinu bitev s ukrajinskou armádou? Asi jsou ti Ukrajinci ještě míň než nuly. Mimochodem, Givi dělal šéfa ochranky v nějaké fabrice/dolech a Motorola je veterán z Čečny.

0/0
29.1.2016 17:51

R18o27m61a33n 81M98á84c72a 7605820742987

Ptat se je treba v moskve a u ruske armady...

+1/0
29.1.2016 18:00

J89i46ř66í 69S32c44h81a72u83e35r 5814565583865

A protože smazali i odkaz na originál, tak to taky zkusím ještě jednou:

https://www.youtube.com/watch?v=_u57MOrNpGM.

Tvrdá cenzura tu již jednou v historii byla, ale všichni vědí, kde ten režim skončil a kde skončí každý, který se bude řídit podobnými zásadami...

+4/−1
29.1.2016 13:03

P48e18t49r 92K51o58v90a36ř73í13č16e63k 8469380169397

Dobře, tak jste nám přeložil celý projev. No a co? Žádný novinář není povinen do svého článku přepsat vše, ale samozřejmě to napíše stručněji a podle svého. To co je v projevu, je i v článku. A tvrdá cenzura skutečně vypadá jinak. Možná si to úplně nepamatujete, protože dnes to skutečně funguje jinak. Tvrdou cenzuru opravdu nevnímám...

+3/−1
29.1.2016 13:46

M11i24l40a97n 82P84r63o14u16z77a 6932444108817

Polopravda je horší, známá z Rudého práva. Tvrdá cenzura v dnešním světě, jak ji chápu já ohledně informací), tak již zcela nejde. Díky všem možným technickým prostředkům. Také díky obchodu a jiném.

0/0
29.1.2016 13:53

M45i15l74a93n 59P75r33o67u40z26a 6182624718627

(jak ji chápu já a to ohledně informací) oprava.

0/0
29.1.2016 13:56

J63i67ř96í 53S66c53h34a66u26e59r 5134635533455

Podle svého? Zešílel jste snad? Ano, řekněme v komentáři si může dovolit trochu svého nadhledu, ale ve zpravodajství, ve zprávě, kterou budou číst tisíce lidí a podle toho, jak to napíše reagovat, dát do uvozovek a jakoby citovat úplně falešně, je podle vás normální?

+1/0
29.1.2016 14:00

P85e73t64r 55K36o91v66a11ř87í52č78e39k 8169420839237

Nemyslím si, že jsem zešílel. Jen to vnímám jinak než Vy. Osobně si ani nemyslím, že ona "citace", jakkoliv upravená je to co by mohlo ovlivnit čtenáře tohoto článku. Každý z nás k tomu už od počátku přistupuje s nějakým názorem. Myslím, že i Vy vnímáte, že autor chtěl ukázat na něco zcela jiného než na Coca Colu nebo Mickeyho mouse. Názor si musí udělat každý sám.

0/−1
29.1.2016 14:15

J88i30ř23í 11S50c47h80a49u77e55r 5564785883245

Ano, máte pravdu, vnímám to jinak, nežli vy. Jestliže někdo bude desetitisícům čtenářů tvrdit, že jsem řekl něco, co vůbec není pravda, já to nazývám lží a tady je to ještě horší, protože je to účelová lež. A jak si asi může každý udělat svůj názor, když předpokládá, že to, co se píše v novinách a ještě v uvozovkách, je pravda, a nemá možnost se dozvědět, že je to úplně jinak?

0/0
29.1.2016 14:22

P89e95t32r 87K80o65v61a61ř35í79č94e61k 8799530739367

V tomto ohledu máte pravdu. Pustil jsem si ten záznam a jen to už je známka toho, že mám možnost se dozvědět, že to je jinak než v článku. Ovšem, upřímně řečeno, mnohem více mě děsí originál než upravená citace autora článku. Ten projev vnímám jako silně tendenční a účelový. Ani já si nedělám iluze o úplné nezávislosti našich médií a bohužel vím, že v článku asi nebude vše podle skutečnosti. Přesto jim pořád věřím více, než lidem typu pana Zacharčenka.

+1/0
29.1.2016 14:50

J47i90ř82í 12S69c82h49a52u93e48r 5924245773795

Je to vaše volba a nemohu proti tomu udělat nic. Mohu vás jenom litovat, stejně, jako bylo možné litovat ty, kteří věřili Rudému právu a dodnes věří této Mladé frontě. A koneckonců v této diskusi nejde o to, jestli deziluze lidí z dnešního západu a tudíž "návrat" k ideálům Marxe, je správná nebo ne. Ostatně, to je další lež v tom článku, on říká, že ideály SSSR byly správné a o tom nemůže být pochyb, to jak je konkrétní lidé uskutečňovali a udělali z nich ideologii je něco jiného a o tom řeč nebyla. Moje pozice v diskusi je ta, že lež je špatná na jakékoliv straně a v článku měl být link na originál vystoupení, aby si, jak správně říkáte, každý udělal obrázek sám...

+1/0
29.1.2016 15:17
Foto

F44r87a22n73t61i82š17e27k 61J27a61n37o93v43e15c 9870670363742

Děkuji za překlad hodně vypověděl o autorovi článku Oldřichu Manertovi aspoň teď budu na články podepsané ert více kriticky pohlížet

0/0
29.1.2016 18:10

J50i17ř65í 95S85c53h17a55u78e92r 5424725473825

Vážení přátelé, jsem šťasten, že dnes stojím na této tribuněspolu s vámi, a chápu, že ty věci, o kterých jste diskutovali, jsou vaše.Jsem přesvědčený, že naše budoucnost je ve spolehlivých rukách – vašich. A tyvěci, které budete dělat, budou dosahovat přiznáni celého světa. Máte vše předsebou. Ve skutečnosti, vy jste budoucnost historie, vy už nyní jste historií, ajsem přesvědčený, že tu historii, kterou vy vybudujete, se budou pyšnit vašiděti. Vy můžete být hrdi na to, že jsme to mohli udělat a my budeme hrdi na to,že jste to udělali. A to je to hlavní. Ještě jednou vám chci blahopřát ke dnistudentů, popřát vám úspěchy, nebo spíše ani ne jen úspěchy, ale prostě štěstí,obyčejné lidské štěstí. Protože štěstí je, když budete šťastní vy, budemešťastní i my všichni. Správně?

0/0
29.1.2016 13:00

J55i45ř16í 49S15c91h90a28u29e39r 5654505423875

Unikátnísituace vznikla ve světě a v naší oblasti. Na mapě světa se objevil novýstát, nechť nepřiznaný, to je jen otázka času, ano bude velmi těžce a ty věci,které nyní děláme, jsou složité a cesta bude dlouhá a těžká. Ano my jsme za tozaplatili životy, krví potem, zraněními, ale jsem přesvědčen, že to, co jsemviděl ve vašich projektech a teď vidím ve vašich očích, my uděláme, vybudujemestát, který bude podle svědomí, spravedlnosti, stát, kde si budou občané rovni,a stát bude nést stejnou odpovědnost, jako občané. Budeme žít ve státě, kdesvoboda nebude prázdným pojmem a spravedlnost bude pro všechny. Rovnost a typerspektivy, které se před vámi odkrývají, se budou týkat všech, vás, vašichdětí, stejně jako mě. To jsou všechnyvěci, které chci, aby probíhaly. vy v nich nejenom jste účastníky, ale jámnoho z věcí, které dělám, nebo které jsem rozpracovával ze zkratky SSSR,jsem uslyšel od vás. Prostě každý z vás mě předával něco nového. Veskutečnosti ač je to náhoda, tak je to symbolické. Protože v Sovětském svazu,který mnozí z vás nepamatujete a pouze z vyprávění rodičů a učitelů,ale principy a ideály toho státu byly dobré. Tam byly i věci překroucené ahromada nedostatků, ale ty věci, které se tam dělaly, se dělaly pro národ. Ato, co jsme udělali za tento rok, díky vám, je dalším důkazem toho, že každýnárod a každý člověk v duši lne ke světlu. A můžeme dvacet let sedět a mohounás utlačovat, mohou nám vykládat, že Coca-cola je lepší než limonáda Bajkal,Mickeymous je lepší než náš Myšáček. Nebudu se hádat, nejspíše tomu tak i je,ale to je pro ty, kteří žijí tam daleko, ale pro mne je to vlast, má země,národ, víra v lidi a odpovědnost, s kterou já osobně přistupuji kekaždému z vás. A vy máte stejnou odpovědnost vůči státu.

+1/0
29.1.2016 13:00

J16i47ř16í 79S65c48h37a72u78e91r 5354295543365

A teď k dnešní akci. Dnešní akce je významná pro to, žeje první, a já si myslím, že je potřeba takové akce dělat častěji. Otázky,které jste diskutovali: rozvoj vlastenectví, dobrovolnictví, základy státnívýstavby, jsou tím, co dnes náš stát potřebuje. Jsou to stejné cíle, které sipřed sebou stavíme i my. A je symbolické, že o tom hovoříte vy i já. Speciálnějsem vám přinesl ukázat materiály, které předkládá stát, tedy vláda a přímo i jáčástečně – rozvoj studentské samosprávy, výchova k vlastenectví.Symbolické je, že dnes stojím před vámi a mluvím s vámi o těch věcech, okterých vy sami přemýšlíte. Rád se s vámi takto setkávám, ale zároveň jsemnervózní a chci vám vysvětlit, že my, to co teď děláme, my lidé, kteří vzali doruky zbraně a bojujeme a ještě pořád bráníme svou zemi, děláme to pro vás.Protože právě vy, jako studenti, jako vyrůstající pokolení, budete za pár letbudovat, budovat nový stát a od toho, jaké budete mít znalosti, jak budetecítit čest a vlastenectví, bude záležet, zda jsme zvítězili nebo ne. Je možnévyhrát na frontě a porazit nepřítele ve válce, ale naše vítězství bude platnéjen tehdy, jestli vy uskutečníte naše sny a my vám budeme moci předat tonadšení, ten zápal z našich srdcí a vy díky tomu vybudujete naši zemilepší, hezčí a to bude naše výhra. To, co my nyní děláme, je jen třetina vašichbudoucích úspěchů a já vás prosím každého a všechny dohromady, udělat to tak,aby naše smrti, náš pot a krev, nebyly zbytečné, abyste udělali to, o čem jsmesnili, když jsme seděli v zákopech, o čem snili ti, kteří útočili na Debalcevo,bojovali pod Uglegorskem, dobývali tuto Koževňu. Ten křik duše, když tě vtahujído hry a prosí zvítězit a ne pomstít. A to chci, abyste dokázali, protože vyjste naše budoucnost, pro vás děláme vše, co se nyní děje.

+1/0
29.1.2016 12:59

J38i34ř29í 53S24c53h48a97u97e48r 5614445833315

Zahrajme si takovou hru, už mi několik příspěvků smázli, tak ještě jednou a znovu: Zkuste najít v doslovném překladu vystoupení Zacharčenka na studentské konferenci věnované dědictví SSSR, něco z toho, co tvrdí tito lide ve článku a ještě to drze dávají do uvozovek, jako přímou řeč? Ještě stále někdo věří tomu, že to, co se píše v našem tisku, televizi, rádiu, je pravda alespoň vzdáleně?

Zdravím vás, drazí studenti, nejdříve vám chci popřát ke dnistudentstva, také popřejeme i učitelům. Doufám, že jste jej oslavili jako vždy,tedy vesele.

Ještě na začátku vám a vaší vysoké škole chci poděkovat za koncepciobnovy vesnice Koževňa. Kdysi jsem se se studenty dohodl a poprosil je udělatkoncept obnovy této vesnice. Pro mne osobně je tato vesnice symbolem. Byly tonaše první větší boje a byla to první ofenzivní operace. Bohužel jsme tutovesnici v bojích prakticky celou zničili. A pro mne je to osobní, jako pročlověka, který byl nucen, aby zachránil své vojáky, ničit domy, abychom jepotom obnovovali. Naštěstí jsme v těchto bojích neměli žádného mrtvého,ale bylo velmi mnoho zraněných. A tím,že jsme ty domy zapálili, jsme zachránili život sobě i svým vojákům. Proto vámvelice děkuji, koncepci jsem si prohlédl. Jestli čestně, tak jsem si aninepomyslel, že něco takového jste schopni udělat. Jsem prostě v šoku anemám slov. Když jsem to vše uviděl a hlavně fotografie té vesnice, tak mi až začalobušit srdce. Vše je mi to tam takové blízké, jakoby to bylo včera. Pamatuji sikaždou ulici, každý dům. O té vesnici mohu říci, že jsme ji celou byli nuceniproplazit na břiše. Proto to tak prožívám.

Velice vám tedy děkuji a v nejbližší době díky vašemuvedoucímu začneme tuto vesnici obnovovat, všechny náklady na sebe vezme stát astane se vzorem. A za to, co jste udělali, se vám hluboce klaním, skutečně jeto skvělá práce. A jestli to bude tak, jak jste naplánovali, a jsempřesvědčený, že bude, tak to bude, jako někde ve Švýcarsku.

+3/0
29.1.2016 12:59

Z86d35e39n45a 20S28v49o41b85o61d16o97v55á 2814666243236

- radši mi řekněte, co tam nenajdete.. Jasně, novináři použili zkratku, ale vypálení a zničení vesnice při jejich útoku je snad jasné..

0/0
29.1.2016 13:16

J85i46ř63í 89S94c20h21a35u88e49r 5184485673285

tak ještě jednou -

Zacharčenko řekl naprosto klidným hlasem, takřka bez emocí, jako mluví skoro vždy :

Amůžeme dvacet let sedět a mohou nás utlačovat, mohou nám vykládat, že Coca-colaje lepší než limonáda Bajkal, Mickeymous je lepší než náš Myšáček. Nebudu sehádat, nejspíše tomu tak i je, ale to je pro ty, kteří žijí tam daleko, ale promne je to vlast, má země, národ, víra v lidi a odpovědnost, s kteroujá osobně přistupuji ke každému z vás. A vy máte stejnou odpovědnost vůčistátu.

je to snad alespoň vzdáleně podobné tomu co se píše v článku v uvozovkách?:

„Byli jste vychováváni na Coca-Cole, Mickey Mousovi, modrých džínách, na Playboyi a demokratických hodnotách, které tvrdí, že rodina může mít dva tatínky nebo dvě maminky. To je neakceptovatelné,“ rozohnil se Zacharčenko.

Zdroj:http://zpravy.idnes.cz/zacharcenko-donbas-vesnice-stalin-dru-/zahranicni.aspx?c=A160128_150843_zahranicni_ert

0/0
29.1.2016 13:25

J31i63ř15í 84S52c61h89a18u35e86r 5964475663475

A ani v tom nemáte pravdu, v obecném povědomí se pod termínem vypálení vesnice má za to, že nepřátelská armáda shromáždí nedobrovolně obyvatele vesnice, muže zastřelí, ostatní odvleče do zajetí a vesnici zapálí.

Kdežto, když při osvobozování své vesnice, kde již není žádný civilní obyvatel, ale schovává se v každém domě malý oddíl okupantů a při jejich zničení se použije dělostřelectvo, které srovná, bohužel, domy se zemí, se tomu říká totální útok.

+1/0
29.1.2016 13:29

M25i96l65a41n 83P34r75o96u29z41a 6912254288197

Toto vysvětlení je dobré.

0/0
29.1.2016 13:42

M31a78r40t91i28n 43K83r44a50l 7953230613327

Jake sve vesnice? Vsechny vesnice jsou ukrajinske, Zachar je Ukrajinec, takze za to patri za katr.

0/0
29.1.2016 14:56

J76i20ř76í 91S56c52h73a20u90e82r 5764635423515

Bohužel, mýlíte se, nebo snad podle vás je Bánská Bystrice česká, jenom proto, že byla jednou součástí Československa? Donbas nikdy nebyl Ukrajinský ani Ruský, byl svůj. Administrativně jej k Ukrajinské SSR přidal Lenin, aby v jinak agrární části nově vznikajícího státu vzrostl podíl dělnické třídy z průmyslového Donbasu, jinak by se tam, stejně jako na Krymu, se tam nikdy žádný Ukrajinec, což je stejně umělý název pro neexistující státní útvar, nevyskytoval. Zaplať pánbůh...

0/−1
29.1.2016 15:26

P33e44t72r 92K36r42á80l86í56č56e14k 9297337623809

Zacharčenko je hrdina a skvělý člověk. Mělo by dojít k osvobození celého ruského Donbasu, pořád je většina Donbasu okupována ukrajinskými bandity.

+3/−7
29.1.2016 12:53

V56á68c27l31a12v 98J85a52r48e44š 7723542981407

Kdyby jen jednu vesnici.Spolu s ruskými zločinci,ktří tam byli "na dovolené" mají na svědomí tisíce životů.

+4/−1
29.1.2016 12:08

J94i63r38k85a 91H60o98n76c13ů 2864284511898

No tak jestli jste to opravdu udělali, tak patříte na šibenici.

+6/0
29.1.2016 11:50

M63a30r87t37i28n 20N39o43v23o58t41n40ý 3516476911344

Úplně normální magor.

+7/−1
29.1.2016 11:47

M58a63r87t81i56n 60K91u75l42h41á12n80e79k 4653402139599

vypálili jsme jednu vesnici, říká rusák ....

.

kdyby jen jednu !!:-P

+3/−1
29.1.2016 11:31

M19i32l32a60n 16P53r43o69u95z80a 6142954548497

Já si rejpnu. A kolik vypálili Banderovci vesnic po válce v Polsku, poté co my jsme je vyhnali.

+4/−7
29.1.2016 11:39

L22u17d52o53v32i40t 68B42a12l37a22z93e86c 3188575625569

Vy stalinisti ? Tak nas nenapinajte, kolko ?

+6/−2
29.1.2016 11:44

M28i38l79a42n 24P68r73o51u20z53a 6222594788877

No asi dost, když byli všichni tak nasr...ní. Jen nechápu to Vy, ale tomu se jen zasměji. Jelikož vím, že lidi jsou různí.

+1/0
29.1.2016 11:53

L78u87d91o88v73i37t 21B17a71l90a75z30e93c 3478215655359

Banderovci museli byt z toho, co vtedy vyvadzalo Ceskoslovensko nas*ani.

Poziadali formalne este stale demokraticku krajinu o mierovy prechod z dosahu Stalina do Americkej zony, ale Benes proti nim poslal armadu a policiu, co nemohlo mat ziaden iny vyznam len vopchat sa do zadku Stalinovi.

+2/−1
29.1.2016 12:00

M21i42l34a84n 66P74r16o97u47z78a 6122224858567

Byli to spojenci němců. To je potřeba si uvědomit. To, že se chtěli urvat od rusáků byla v té době naprosto druhořadé.

+2/−2
29.1.2016 12:04

M82i32l49a42n 16P93r29o83u35z45a 6202654888667

Tehdá nikdo takto neuvažoval. Pro upřesnění

0/0
29.1.2016 12:07

V93á73c35l39a53v 28J10a26r54e12š 7223222841907

Byli to především lidi,kteří utíkali před masovým vrahem Stalinem a hledali cestu z jeho dosahu.Dnes by to podle mezinárodního práva byli legální uprchlíci,což "veliký demokrat" Beneš nerespektoval.

+2/−2
29.1.2016 12:14

M35i58l19a94n 84P43r92o96u54z15a 6142714158377

Jsem napsal "v té době".

0/0
29.1.2016 12:16

L16u87d73o10v85i49t 13B72a52l71a67z67e55c 3658765475309

Najprv boli spojencom Nemcov Rusi, spolu (a este so Slovenskom, len pre uplnost) zakerne prepadli Polsko, na to nezabudajte.

Ak chcete uprimne pochopit, ze to nebolo take ciernobiele, nastudujte si, ako to bolo s Finskom. V roku 1940 ich bolsevici po dohode s nacistami prepadli a okupovali 1/3 Finska, 2/3 Finska Fini heroicky ubranili. Ked potom Nemci prepadli ZSSR, Fini obsadili svoje uzemie,

ale ked sa fronta zase otocila, Rusi to dobili znovu ( samozrejme to nikdy nevratili, je to dnesna Karelska oblast Ruska ). Je uplne jednoznacne, ze Fini sa len a len branili zlocinnej agresii, ale formalne boli vo vojne na "nespravnej strane", akoze vraj spojenci Nemecka ...

+4/0
29.1.2016 12:16

M93i19l38a58n 76P35r25o79u54z73a 6952294308357

To tedy mě nemusíte vysvětlovat. To se ví všeobecně. Ovšem obrat nastal když němci napadli i rusko. Takže samozřejmě máte pravdu, ovšem já taky. A že to není čerobílé, tak to je i dnes vidět kdekoliv na světě.

0/0
29.1.2016 12:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.